Houden die het zo lang vol?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:05 schreef Hyperdude het volgende:
Prima bakkies.
Maar een KM stand van maar 150000; moet er niet een 0 bij?
Voor een diesel is het wat laag, ja...quote:(Zo'n lage km.stand zou ik wantrouwen tot ik er een stapel rekeningen bij zou krijgen van 10 centimeter dik)
autoblogquote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:28 schreef Hyperdude het volgende:
Is dit niks?![]()
W126 met W123 achterkant uit 1985. Wel ¤13500![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=126236424&pageNumber=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.firstRegistration&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=136&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=PETROL&minFirstRegistrationDate=1985-01-01&maxFirstRegistrationDate=1990-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&categories=EstateCar&tabNumber=1
Wel origineel.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:28 schreef Hyperdude het volgende:
Is dit niks?![]()
W126 met W123 achterkant uit 1985. Wel ¤13500![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=126236424&pageNumber=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.firstRegistration&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=136&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=PETROL&minFirstRegistrationDate=1985-01-01&maxFirstRegistrationDate=1990-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&categories=EstateCar&tabNumber=1
daar staat hij ook, maarre... kweetniej.. heb het niet zo op omgebouwde auto`s, geef mij maar een ce, of sl!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:35 schreef Hyperdude het volgende:
Wat is er met autoblog?
Sorry voor die lange k*tlink
Dat is ook niet zo vreemd he, 86 word nog belastingvrij! 87 nooit meerquote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:42 schreef Hyperdude het volgende:
OK.
Vond 'm op mobile.de bij kijken naar een 300 stationbak uit 1985-1990.
Ziet er wel profi uit. Maar is echt iets voor de liefhebber.
Niet voor iemand die goedkope kms. wil maken.
Ben zelf ook een beetje aan het kijken naar een 1986 auto (RangeRover); niet makkelijk te vinden. 1987 en later is makkelijker.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:49 schreef Marvelous het volgende:
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/308249499-190-2-3-op-lpg-gas-bwj-1984-1950-euro-of-beste-bod.html?return=eJwVzNEKgzAMBdB%2FEfRt1ljYWKUM9yeldVhsbTARxsb%2BfelTzr0JcQbMN5phIgNXbRpa3OHXaWVGo9RWcNn77I6NMTnH1O9JuZPLhVRJgWNeDlIe9K1fOafHO1noAlkurZ5b%2FUwg8w5Vo0juKln4iSikV6DaC7G2gyDLYt5P%2BRy9xEJR8tghnnbomCw00%2B8P5KI4aw%3D%3D&df=1&fta=eNpNkUuO4zAMRO%2BiRdaiqI9FIbvezCkCfbsNOB0jcnqCCXL3oexN7x5IqoosRXL06jSReNyXy09cugidHJB4Lmc4lX7ebhQWIA9hUQTowrLRv3kNvZVOENaNZLiu9P241vucw63PpE7r%2BjjL09bPMOQ0iTV%2BVhFmftAJScxl90FpSIAqNemET1AZs6kTg69YyqhUraQvDMX5CS2DrRMkP0CbqAcUbEYqBtMm9OkJUqo6qQFGAuAu2CYVWRCcSuBhPEcX7Wg533LKw0spm%2BuuY9EM5ahkzm5fQ%2Bc8LLKJaBkAY66%2BDfeUEIegLi5Jsw9j1GmYAiqtGRJOx%2FJVOrWfw3cdphEaK7BgzVanfZ8YIY01fLHNtd8hOItZtZEccIjbbY2lX5b6%2Fbl9jXA1NzyJa3xeRt4ccSHelKuKRPwrQiSgF89pd%2BDe%2BPMhjk%2Fhsgjv9zH9M6Ylvd7v%2F0UYnck%3D&fta_ind=9&fs=1
nog even op kenteken zetten, remmen ff maken en gaan!
Mercedes was toen nog beter qua kwaliteit. En veel grotere aantallen gemaakt; dus nu beter verkrijgbaar, ook qua onderdelen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:04 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom zou je in zo'n turkenbak willen rijden? Koop dan een BMW
Met dat laatste heb je zeker een punt, want 150k is natuurlijk wel erg laag.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:21 schreef DS4 het volgende:
EG, als je een goede W124 koopt val je jezelf geen buil. Onderdelen zijn er zat. Er zijn er nog genoeg die netjes bij de dealer in onderhoud zijn.
Diesels hebben niet zelden meer dan 1 mio gelopen.
Kilometerstand vind ik overigens voor een diesel van die leeftijd wat apart, om niet te zeggen: verdacht. Vraag dus om historie en zonder historie: even verder zoeken.
Het lijkt erop dat heel Nederland thans op dergelijk klasse wagen iets leuks zoeken..... Ik baal daar ook van. als je echt iets wil, dan vrees ik dat je hard moet zoeken.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:42 schreef Hyperdude het volgende:
OK.
Vond 'm op mobile.de bij kijken naar een 300 stationbak uit 1985-1990.
Ziet er wel profi uit. Maar is echt iets voor de liefhebber.
Niet voor iemand die goedkope kms. wil maken.
Ben zelf ook een beetje aan het kijken naar een 1986 auto (RangeRover); niet makkelijk te vinden. 1987 en later is makkelijker.
Lang stilgestaan, liever de tweede versie van de 190 (met excentrische wisser!)quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:49 schreef Marvelous het volgende:
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/308249499-190-2-3-op-lpg-gas-bwj-1984-1950-euro-of-beste-bod.html?return=eJwVzNEKgzAMBdB%2FEfRt1ljYWKUM9yeldVhsbTARxsb%2BfelTzr0JcQbMN5phIgNXbRpa3OHXaWVGo9RWcNn77I6NMTnH1O9JuZPLhVRJgWNeDlIe9K1fOafHO1noAlkurZ5b%2FUwg8w5Vo0juKln4iSikV6DaC7G2gyDLYt5P%2BRy9xEJR8tghnnbomCw00%2B8P5KI4aw%3D%3D&df=1&fta=eNpNkUuO4zAMRO%2BiRdaiqI9FIbvezCkCfbsNOB0jcnqCCXL3oexN7x5IqoosRXL06jSReNyXy09cugidHJB4Lmc4lX7ebhQWIA9hUQTowrLRv3kNvZVOENaNZLiu9P241vucw63PpE7r%2BjjL09bPMOQ0iTV%2BVhFmftAJScxl90FpSIAqNemET1AZs6kTg69YyqhUraQvDMX5CS2DrRMkP0CbqAcUbEYqBtMm9OkJUqo6qQFGAuAu2CYVWRCcSuBhPEcX7Wg533LKw0spm%2BuuY9EM5ahkzm5fQ%2Bc8LLKJaBkAY66%2BDfeUEIegLi5Jsw9j1GmYAiqtGRJOx%2FJVOrWfw3cdphEaK7BgzVanfZ8YIY01fLHNtd8hOItZtZEccIjbbY2lX5b6%2Fbl9jXA1NzyJa3xeRt4ccSHelKuKRPwrQiSgF89pd%2BDe%2BPMhjk%2Fhsgjv9zH9M6Ylvd7v%2F0UYnck%3D&fta_ind=9&fs=1
nog even op kenteken zetten, remmen ff maken en gaan!
Ja, ik vrees dat de wagen volgens mij signalement minstens dat bedrag moet gaan kostenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:39 schreef ISoundLikeTheWind het volgende:
Ik ben zelf nogal groot w124 liefhebber!
Ik heb een 200d met 600 000km onder de wielen.
De w124 is trouwens de sterkste auto ooit gemaakt 1 miljoen km's geen probleem![]()
![]()
Maar als je een w124 van 86 wilt, heb je van die grote zwarte bumpers erop MK1![]()
(hier zijn die veranderd)
die knippers zijn ook niet orgineel. En een exemplaar van rond de 150k kost 8 000 euro, als de w124 de instapschade nog niet heeft kan het best een laag km exemplaar zijn, misschien met wat onderhoud, distributie riem zal die wel tegen aanlopen. Die moet je immers om de 2 ton vervangen.
misschien moet je eens op stargallery.nl kijken! (misschien wel iets andere prijsklasse)
BIj BMW gaan petjes iets sneller achterstevoren staan.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:04 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom zou je in zo'n turkenbak willen rijden? Koop dan een BMW
Mooie bak!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:43 schreef ISoundLikeTheWind het volgende:
http://list.auto-commerce.nl/view/autopagina.php?id=ac1710&auto_id=394007&page=1&zmerk=&znomerk=&zmodel=&zcarros=&ztrans=&zbrand=&zprijs=&zprijs_van=&zprijs_tot=&zbouwjaar=&zbouwjaar_van=&zbouwjaar_tot=&zstatus=&zsoort=&zweergave=&zmarge=&znomarge=&alfabet=ASC&order_oud=merk&test=&template=
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit is echt een mooie 250d, gaat nooit meer af, nog zuinig ook, 200d kun je 1:17,5 halen 250d zal wel
ietsje minder zijn, zeker als er nog een turbo door heen blaast.
Koop 'm in Duitsland!quote:Op zondag 31 januari 2010 14:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
BIj BMW gaan petjes iets sneller achterstevoren staan.Bovendien, vind ik de tand des tijds qua design bij BMW altijd harder toeslaan. BMW zijn vaker afgetrapt is bovendien mij vrees....
quote:Op zondag 31 januari 2010 22:03 schreef T42 het volgende:
ik had een w108 uit 69 daar kon je zelfs onderdelen nieuw van vinden
Ik heb nog nooit aan auto's gesleuteld.quote:maare ts ben je handig? sleutlen komt wel eens voor
Heb ik ook gehoordquote:en benz onderdelen zijn best prijzig
w108quote:Op maandag 1 februari 2010 11:33 schreef Elvander het volgende:
Hhmm ik vind Mercedesonderdelen helemaal niet duur.
Ja sommige nieuwe onderdelen zijn bij de dealer erg duur maar je kunt prima 3rd party onderdelen gebruiken voor de meeste reparaties of 2e hands via specialisten zoals bv http://www.mercedes-only.nl.
Verder kun je nog prima onderdelen halen via Duitse webshops, scheelt behoorlijk ten opzichte van Nederland.
Voorbeelden van onderdelen die ik zelf 2e hands heb aangeschaft:
W123 Draagarm achter: 50 euro
W123 Steekas achter: 50 euro
W123 Motorkap: 70 euro
Vind ik toch wel meevallen.
Of dit soort spul voor een W124 veel meer zal zijn, dat weet ik niet maar veel kan het nooit schelen.
Sowieso hanteert MB de filosofie dat ze alle onderdelen die met veiligheid te maken hebben (remmen enz) altijd zullen blijven leveren voor een prijs die even hoog of laag is als die van imitatie-onderdelen.quote:Op maandag 1 februari 2010 12:23 schreef Elvander het volgende:
Overigens zijn vervangingsprodukten voor regulier onderhoud gewoon normaal van prijs:
Brandstoffilters, oliefilters, luchtfilters, klepdekselpakking, v-snaren, remblokjes etc, kosten bij de dealer niks meer dan bij de Brezan of andere algemene onderdelenwinkels.
Met deze heb ik o.a. contact gehad. Voor mijn type een C123 met airco, kon hij niet leveren.. Ik heb mijn ouwe toen maar laten reviseren voor 12 euro.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:20 schreef Elvander het volgende:
Kachelmotor is 25 euro, valt mee hoor:
http://link.marktplaats.nl/311178200
Dat ze nieuw duur zijn dat geloof ik direct.
taxatie was nog iets meerquote:Op maandag 1 februari 2010 22:04 schreef Elvander het volgende:
Okay dat zijn andere prijzen, wellicht ook omdat een w108 toch nog 15 jaar ouder is dan een w123/w124
En potverdorie 4000als ik dat geweten had, dan had ik die wagen graag van je overgenomen voor meer.
Ik weet nog dat je begon met een startprijs van 10.000 euro..........
Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:50 schreef aqua10 het volgende:
Heeft zojuist een mooie w124 200d uit half '85 gekocht![]()
laat maar komen die km heffing
Fotoows?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:50 schreef aqua10 het volgende:
Heeft zojuist een mooie w124 200d uit half '85 gekocht![]()
laat maar komen die km heffing
Done!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:46 schreef DS4 het volgende:
Zeg EG... doe eens je inbox schonen...
Leuk maar het is nog steeds niet zeker dat oldtimers erbuiten blijven.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:50 schreef aqua10 het volgende:
Heeft zojuist een mooie w124 200d uit half '85 gekocht![]()
laat maar komen die km heffing
Ach, het gaat nooit voordelig/goedkoop uitpakken dus je kan ervan uitgaan dat alles een stuk duurder word.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:01 schreef Sounddragon het volgende:
Ach.. als de KMH niet doorgaat en er komt een verhoogde brandstofaccijns valt het met een 200D nog wel mee... kan ik van onze Yanken niet zeggen
Doen ze dat maar. Het huidige systeem met een vaste wegenbelasting kan niet oneerlijker.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:01 schreef Sounddragon het volgende:
Ach.. als de KMH niet doorgaat en er komt een verhoogde brandstofaccijns valt het met een 200D nog wel mee... kan ik van onze Yanken niet zeggen
Ja, Duitsland moet het dan gaan worden. Of Belgiëquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:19 schreef green_power het volgende:
Echt Gaaf, gewoon goed zoeken in het buitenland, dan kom je zo nu en dan nog goede auto`s voor eerlijke prijzen tegen...
Dit soort bakken moet je gewoon in Duitsland halen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, Duitsland moet het dan gaan worden. Of België
Zo`n ding is leuk als projecten auto... maar dan heb je wel de ruimte + tijd nodig... Ding heeft 380.000 km gelopen dus nieuw is ie niet meer. Ik vrees ook dat als je het ding gaat strippen je hier en daar de nodige laswerkzaamheden moet verrichten.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bejaardenbak 300D uit 1985 van 2e eigenaar op Duitse soort Marktplaats voor ¤800 op 120 Km van NL-D grens.
http://www.markt.de/nordr(...),32899fa6/expose.htm
Ben ik ook niet, maar een low-miler oogt doorgaans wel mooier.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:56 schreef Hyperdude het volgende:
Hoge km. standen moet je niet bang voor zijn bij die dingen.
Ik heb wel veel vertrouwen in het merk Mercedes. Voor de verkrijgbaarheid van de onderdelen ben ik niet bang meer. Wel voor de prijzen. Maar tweedehands moeten ze toch ook redelijk verkrijgbaar zijn tegen redelijke prijzen?quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:21 schreef Sounddragon het volgende:
Als je een klassieker hebt die fatsoenlijk in het onderhoud zit heb je net zoveel gezeik als met een nieuwere.. weinig dus.. tis een Mercedes, geen Alfa![]()
Als je zonodig de goedkoopste wilt, heb je gegarandeerd ellende, als je dat fikst issie gewoon weer goed, en als je een duurdere koopt heb je hem vaak in veel betere staat, en dan zijn het vaak kleinigheidjes die je zelf eenvoudig kunt oplossen.. kwestie van even rekenen van te voren en voor jezelf beslissen of je die moeite eraan wilt gaan besteden..
In alle gevallen geldt natuurlijk dat er wel onderhouden moet worden... maar dat geldt ook voor nieuwere auto's; die gaan ook kapot als je er niks aan doet.. ligt dus niet aan de leeftijd maar aan de klapnicht die er vóór jou in heeft gereden.
Ik heb een 25 jaar oude Lincoln (van een US collector geweest) en daar is zelden iets mis mee, en ik heb een 33 jaar oude Chevy, en die is van een randjosti geweest die alleen repareerde wat er kapot ging.. en daar zit nu in een half jaar tijd bijna 2000¤ in.. en dan is 'ie nog niet op de helft van wat hij zou kunnen zijn, nu issie technisch 100%.. nu de rest nog
Nou zoiets zoek is dus eigenlijk. Wel een hoge km-standquote:Op woensdag 3 februari 2010 18:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dit soort bakken moet je gewoon in Duitsland halen.
Grootste deel van Duitsland in omgeving NL grens is echt boerengebied; daar rijden die dingen nog in overvloed. Beetje op mobile.de en autoscout kijken of je handelaars kan vinden die in die oude bakken handelen en er een dag voor uit trekken om een stel kandidaten te bekijken.
Beter en goedkoper bij particulieren natuurlijk!![]()
Bejaardenbak 300D uit 1985 van 2e eigenaar op Duitse soort Marktplaats voor ¤800 op 120 Km van NL-D grens.
http://www.markt.de/nordr(...),32899fa6/expose.htm
quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:45 schreef DS4 het volgende:
800 euro. Dat zou een koopje zijn als het een goede is...
Tja, eigenlijk moet je kennisje hebben in dat land. En een zaterdag aan wil wagen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:49 schreef Hyperdude het volgende:
Dat is natuurlijk de grote vraag.
Maar deze lijkt enige potentie te hebben vlgns mij; voor een snel gevinden voorbeeld..
Ik ken echter niet direct een Duitse tegenhanger van Marktplaats. Je moet die dingen echt bij de plaatselijke Heinrich uit Scheissdorf halen. 10 keer beter dan bij van die straathoek dealers in de grote stad die je in Duitsland zo vaak ziet.
Ik kijk ook op de sites van die specialisten. Ze vragen wel erg veel. Heb soms het idee dat ze idd dure koffie drinken.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:52 schreef DS4 het volgende:
Je kan inderdaad twee dingen doen: particulier kopen en een risico nemen, of bij een goed bekend staande youngtimer specialist een low-miler halen voor een pak meer geld.
Bij de gewone handelaar is het zeer de vraag of de meerprijs ergens anders op is gebaseerd dan "de koffieautomaat is ook niet gratis".
Het gaat eigenlijk op chassisnr. Kortom: al is de auto voor 95% nieuw opgebouwd... het maakt geen donder uit.quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Mag je trouwens de motor wel vervangen ?
Maw wanneer is een 1986 auto nog wel een 1986 auto als je een berg vervangt?
Ja,quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Mag je trouwens de motor wel vervangen ?
Maw wanneer is een 1986 auto nog wel een 1986 auto als je een berg vervangt?
FF voor de vorm he; het is carbUrateur, en je haalt nu even 2 dingen door elkaar..quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:51 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Ja,
Het gaat om de carrosserie.
Probleem alleen is dat tussen 85 en 95 de overgang is gekomen tussen injectie en carborateur. je kunt in een carborateur bak niet makkelijk een BC gestuurde injectiemotor hangen zonder ook de kabelboom te vervangen.
Wat wel kan (en ook gebeurt) is van modelllen die echt jaren hetzelfde zijn geblevenen (zoals LAndrover) een sloopchassis kopen van 25 jaar oud, en alles van de nieuwe auto op overzetten (of in de praktijk betekend dit een stuk chasis uit de oude zagen waar het chasisnummer op staat, en dit bij de nieuwe auto erin lassen)
dan heb je legaal een nieuwe oldtimer
Over de spelvout heb uwe geliek, ik heb het stukje ook maar met een oog getypt.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
FF voor de vorm he; het is carbUrateur, en je haalt nu even 2 dingen door elkaar..
De body op een oud chassis vervangen door een hardere van een nieuwer bouwjaar is 'sort off' toegestaan, mits chassis en kenteken gewoon overeenkomen, geen enkel probleem.. nadeeltje is dat kenners en leifhebbers er wat huiveriger voor zullen zijn om zoiets te kopen ivbm moeilijke vragen die wel eens gesteld zouden kunnen gaan worden, maar het is legaalachtig![]()
Dat chassisnummer omlassen wat je noemt, heet omkatten, en dan hebben we het over een misdrijf, en praktijken die heel erg aan gestolen auto's doen denken; dat is net zo fout als met valse platen rijden.. dan wordt ie gewoon in beslag genomen door oom agent, en heb je een probleempje![]()
Het eerste grappie kan trouwens alleen maar bij auto's met een chassis wat te scheiden is van de carrosserie, het omkatten kan in principe met elke auto
Ook bij de diesels?quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:51 schreef zuigmarmot het volgende:
Probleem alleen is dat tussen 85 en 95 de overgang is gekomen tussen injectie en carborateur.
Het was een algemene vraag, tevens kan men denken bij een motorwissel aan het veranderen van het type brandstofmotorquote:
Staat me iets van bij dat er gevallen zijn waarbij dit mogelijk is als je het aanmeldt bij de RDW (schade, roestschade). Dan komt er een mannetje kijken als je aan het klussen bentquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:39 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Wanneer je dit officieel doet, zal je papierwerk gewoon in orde zijn
Dat halve oog van jou dat weet watquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:39 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Over de spelvout heb uwe geliek, ik heb het stukje ook maar met een oog getypt.
Over dat omkatten, officieel is het verhaal dat men de auto opnieuw opbouwd op het oude stuk chassis, waarna het wel weer moet worden gekeurD. In de praKtijk betekend dit het oude stuk chassis in het nIeuwe chassis lassen, en ja dit kan eigenlijk alleen bij deelbare chassis/carosserie delen. Wanneer je dit officieel doet, zal je papierwerk gewoon in orde zijn
Ik heb wel aan mijn chasis gelast, geen probleemquote:Op donderdag 4 februari 2010 12:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat halve oog van jou dat weet wat![]()
Nah.. volgens mij mag je NOOIT aan een chassis lassen, volgens mij vervalt dan per direkt de typegoedkeuring van de auto en krijg je een heftige keuring bij de RDW om te zien of het spul nog wel aan de toelatingseisen voldoet.. En het lijkt me héél sterk dat je met een ingelast chassisnummer wegkomt bij de RDW
Mooi. Wil ik misschien de auto van mijn leven.quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het gaat eigenlijk op chassisnr. Kortom: al is de auto voor 95% nieuw opgebouwd... het maakt geen donder uit.
Zo had je vroeger de oude Jaguars die compleet werden vernieuwd en gemoderniseerd. Kwam zelfs ABS op een auto uit de jaren 60. Met bijtelling over de nieuwwaarde toen... reden waarom de bijtellingsregeling destijds is aangepast (met mooie toepassingsmogelijkheden tav auto's van 15 jaar en ouder).
Ik weet zeker dat EG het vroeg naar aanleiding van de high-miler 300D. En dat EG een diesel wil, dus niet over wil op benzine.quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:10 schreef zuigmarmot het volgende:
Het was een algemene vraag, tevens kan men denken bij een motorwissel aan het veranderen van het type brandstofmotor
Je mag niet alles vervangen. Ben zelf een beetje aan het zoeken naar een pre-1987 Range Rover.quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Mag je trouwens de motor wel vervangen ?
Maw wanneer is een 1986 auto nog wel een 1986 auto als je een berg vervangt?
Op grond waarvan?quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:35 schreef Hyperdude het volgende:
Heb begrepen dat de RDW niet echt meer meewerkt aan een 1986 gekentekende taxfree RR met 4.6 blok uit 1995.
Helaas.
Men mag volgens mij wel veiligheidseisen stellen. Dus wellicht dat het daar ergens zit.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:57 schreef Hyperdude het volgende:
Weet het niet precies. Maar cc's en PK's moeten een beetje kloppen met de gegevens uit voor-1987 heb ik (half) begrepen.
Tot een paar jaar geleden was er inderdaad een restrictie op motorvermogen en aantal cylinders, mocht wel maar dan was er een meldplicht, en afhankelijk daarvan moest er soms worden herkeurt. dat is (exact wanneer weet ik niet meer) niet zo lang geleden weer vrijgegevenquote:Op donderdag 4 februari 2010 17:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je mag niet alles vervangen. Ben zelf een beetje aan het zoeken naar een pre-1987 Range Rover.
Heb begrepen dat de RDW niet echt meer meewerkt aan een 1986 gekentekende taxfree RR met 4.6 blok uit 1995.
Helaas.
Mooiquote:Op donderdag 4 februari 2010 18:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Men mag volgens mij wel veiligheidseisen stellen. Dus wellicht dat het daar ergens zit.
Ik had de vraag van EG ook begrepen als: stel dat de motor naar zijn grootje is, mag ik er dan een nieuw in mikken zonder problemen met het ontlopen van kilometerheffing. Het antwoord daarop is iig volmondig: ja.
Wat is "strak" bij "low-budget" auto's met km. standen van 250000 en hoger? Dan maakt het echt niet meer uit of je een 190 of W124 koopt, maar wel van de toestand van juist die auto die jij koopt.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Overigens las ik ergens dat de 190 strakker op de weg ligt en dat de w124 iets meer als een boot rijdt vertoond
Mwoah ik neig nu toch weer meer naar de 190.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:23 schreef SicSicSics het volgende:
Ik zou voor 'the extra mile' gaan en misschien even verder kijken tot er een leuke 190E (Cosworth) voorbij komt!
Zo'n oude Mercedes is leuk, een kennis van me rijdt in een 500 SEL uit '92. Hier heeft hij alleen wel vaak wat rare elektronische problemen, en problemen met de airco e.d. mee. Ook mechanisch begint het een beetje af te takelen, deur stopper vervangen, het draadje dat het zonnedak bedient ging stuk, het binnenwerk van sommige deuren begint los te komen... etc.
Ik weet alleen niet of je daar bij dit model ook al last van hebt. Ik kan me voorstellen dat zo'n 500 meer elektronica heeft.
Het blijft ondanks de reparaties goedkoper dan een nieuwe in de lease.En enorm leuk om in te rijden!
![]()
Ja, dat is waar....quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wat is "strak" bij "low-budget" auto's met km. standen van 250000 en hoger? Dan maakt het echt niet meer uit of je een 190 of W124 koopt, maar wel van de toestand van juist die auto die jij koopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |