abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77445817
Ik overweeg er eentje van 25 jaar (250D met 150000 op de teller) , want de oudsten zijn het inmiddels.

Geen wegenbelasting. Maar toch ook huiverig voor de leeftijd, want wat kun je verwachten door de tand des tijds alleen al?

En hoe zit het met de onderdelenvoorziening?

Overigens zijn er van die leeftijd weinig exemplaren te vinden, en als je er al een vind, dan vaak woekerprijs..

Iemand ervaring? Tips?




Dat ware tenniste nog de echte benzen.

[ Bericht 6% gewijzigd door EchtGaaf op 30-01-2010 12:55:01 ]
pi_77445974
Met foto ter verduidelijking.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:04:04 #3
289263 Brerius
wie strooit, die oogst
pi_77446225
Deze modellen functioneren nog redelijk goed en voor de onderdelen hoef je heus niet bang voor te zijn
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:05:20 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_77446267
Prima bakkies.
Maar een KM stand van maar 150000; moet er niet een 0 bij?
(Zo'n lage km.stand zou ik wantrouwen tot ik er een stapel rekeningen bij zou krijgen van 10 centimeter dik)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_77446632
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:05 schreef Hyperdude het volgende:
Prima bakkies.
Maar een KM stand van maar 150000; moet er niet een 0 bij?
Houden die het zo lang vol?
quote:
(Zo'n lage km.stand zou ik wantrouwen tot ik er een stapel rekeningen bij zou krijgen van 10 centimeter dik)
Voor een diesel is het wat laag, ja...
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:28:18 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:35:26 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_77447053
Wat is er met autoblog?
Sorry voor die lange k*tlink
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_77447084
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:35 schreef Hyperdude het volgende:
Wat is er met autoblog?
Sorry voor die lange k*tlink
daar staat hij ook, maarre... kweetniej.. heb het niet zo op omgebouwde auto`s, geef mij maar een ce, of sl!
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:42:01 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_77447230
OK.
Vond 'm op mobile.de bij kijken naar een 300 stationbak uit 1985-1990.
Ziet er wel profi uit. Maar is echt iets voor de liefhebber.
Niet voor iemand die goedkope kms. wil maken.

Ben zelf ook een beetje aan het kijken naar een 1986 auto (RangeRover); niet makkelijk te vinden. 1987 en later is makkelijker.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_77447317
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:42 schreef Hyperdude het volgende:
OK.
Vond 'm op mobile.de bij kijken naar een 300 stationbak uit 1985-1990.
Ziet er wel profi uit. Maar is echt iets voor de liefhebber.
Niet voor iemand die goedkope kms. wil maken.

Ben zelf ook een beetje aan het kijken naar een 1986 auto (RangeRover); niet makkelijk te vinden. 1987 en later is makkelijker.
Dat is ook niet zo vreemd he, 86 word nog belastingvrij! 87 nooit meer
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
  Moderator zaterdag 30 januari 2010 @ 14:19:29 #14
18653 crew  D.
pi_77450325
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:19 schreef D. het volgende:

[..]

Moeilijk he, een linkje plaatsen
sorry mijn vriend, ik wilde je boos maken... Mijn held!

http://link.marktplaats.nl/308249499
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
pi_77450538
Ik ben zelf nogal groot w124 liefhebber!

Ik heb een 200d met 600 000km onder de wielen.

De w124 is trouwens de sterkste auto ooit gemaakt 1 miljoen km's geen probleem

Maar als je een w124 van 86 wilt, heb je van die grote zwarte bumpers erop MK1 (hier zijn die veranderd)
die knippers zijn ook niet orgineel. En een exemplaar van rond de 150k kost 8 000 euro, als de w124 de instapschade nog niet heeft kan het best een laag km exemplaar zijn, misschien met wat onderhoud, distributie riem zal die wel tegen aanlopen. Die moet je immers om de 2 ton vervangen.

misschien moet je eens op stargallery.nl kijken! (misschien wel iets andere prijsklasse)
pi_77453249
Waarom zou je in zo'n turkenbak willen rijden? Koop dan een BMW
  zaterdag 30 januari 2010 @ 17:24:14 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_77453855
Omdat Benzen het blijven doen; het is niet voor niets een gewilde klassieker.. daarbij zijn de Beemers van die jaartallen een heel stuk minder mooi, maar da's een kwestie van smaak natuurlijk

Ik wil er nog wel een W126 380 of 500 bij
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 30 januari 2010 @ 17:56:36 #20
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_77454814
M'n opa heeft precies zo'n Mercedes in grijs metalic, is geloof ik 23 jaar oud. Er begint steeds meer aan te mankeren, maar onderdelen zijn nog wel goed verkrijgbaar. Maar het kan er ook aan liggen dat hij op z'n 86e niet meer zoveel rijdt, maar hij is wel altijd goed onderhouden.

Ik weet niet hoeveel er op de teller staat, maar hij heeft er zo'n beetje heel Europa mee doorgereden.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 18:18:42 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_77455476
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:04 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom zou je in zo'n turkenbak willen rijden? Koop dan een BMW
Mercedes was toen nog beter qua kwaliteit. En veel grotere aantallen gemaakt; dus nu beter verkrijgbaar, ook qua onderdelen.
BMW E34 is de eerste BMW die enigszins niet roest. W124 is de laatste Mercedes die enigszins niet roest.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_77457435
EG, als je een goede W124 koopt val je jezelf geen buil. Onderdelen zijn er zat. Er zijn er nog genoeg die netjes bij de dealer in onderhoud zijn.

Diesels hebben niet zelden meer dan 1 mio gelopen.

Kilometerstand vind ik overigens voor een diesel van die leeftijd wat apart, om niet te zeggen: verdacht. Vraag dus om historie en zonder historie: even verder zoeken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_77476138
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 19:21 schreef DS4 het volgende:
EG, als je een goede W124 koopt val je jezelf geen buil. Onderdelen zijn er zat. Er zijn er nog genoeg die netjes bij de dealer in onderhoud zijn.

Diesels hebben niet zelden meer dan 1 mio gelopen.

Kilometerstand vind ik overigens voor een diesel van die leeftijd wat apart, om niet te zeggen: verdacht. Vraag dus om historie en zonder historie: even verder zoeken.
Met dat laatste heb je zeker een punt, want 150k is natuurlijk wel erg laag.

En wat las ik gisteren in Autoweek: er is grote vraag naar dit type auto, dus ik vrees dat je weer erg de marktprijs voor een dergelijke auto moet gaan betalen... Dus dat is dan weer erg jammer.

Ik blijf het het mooie auto vinden, vrij tijdloos. Dank voor je tips.
pi_77476612
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:42 schreef Hyperdude het volgende:
OK.
Vond 'm op mobile.de bij kijken naar een 300 stationbak uit 1985-1990.
Ziet er wel profi uit. Maar is echt iets voor de liefhebber.
Niet voor iemand die goedkope kms. wil maken.

Ben zelf ook een beetje aan het kijken naar een 1986 auto (RangeRover); niet makkelijk te vinden. 1987 en later is makkelijker.
Het lijkt erop dat heel Nederland thans op dergelijk klasse wagen iets leuks zoeken..... Ik baal daar ook van. als je echt iets wil, dan vrees ik dat je hard moet zoeken.

1986 is dan zo ongeveer het meest gezochte jaar.
pi_77476794
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:39 schreef ISoundLikeTheWind het volgende:
Ik ben zelf nogal groot w124 liefhebber!

Ik heb een 200d met 600 000km onder de wielen.

De w124 is trouwens de sterkste auto ooit gemaakt 1 miljoen km's geen probleem

Maar als je een w124 van 86 wilt, heb je van die grote zwarte bumpers erop MK1 (hier zijn die veranderd)
die knippers zijn ook niet orgineel. En een exemplaar van rond de 150k kost 8 000 euro, als de w124 de instapschade nog niet heeft kan het best een laag km exemplaar zijn, misschien met wat onderhoud, distributie riem zal die wel tegen aanlopen. Die moet je immers om de 2 ton vervangen.

misschien moet je eens op stargallery.nl kijken! (misschien wel iets andere prijsklasse)
Ja, ik vrees dat de wagen volgens mij signalement minstens dat bedrag moet gaan kosten

Maar ja, die 190 van daar net is toch ook eigenlijk best leuk.

Als ik echt heel eerlijk ben, vind ik het design van de 190 ( W201) nog altijd sterker Maar is de 190 net zo sterk qua kwaliteit

En de w124 heeft een beter imago
pi_77476842
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:04 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom zou je in zo'n turkenbak willen rijden? Koop dan een BMW
BIj BMW gaan petjes iets sneller achterstevoren staan. Bovendien, vind ik de tand des tijds qua design bij BMW altijd harder toeslaan. BMW zijn vaker afgetrapt is bovendien mij vrees....
pi_77476895
quote:
Mooie bak!

Een 200d is ook prima, ik ben geen hardrijder......... Rijdt volgens mij erg relaxed
pi_77488451
quote:
Op zondag 31 januari 2010 14:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

BIj BMW gaan petjes iets sneller achterstevoren staan. Bovendien, vind ik de tand des tijds qua design bij BMW altijd harder toeslaan. BMW zijn vaker afgetrapt is bovendien mij vrees....
Koop 'm in Duitsland!
  zondag 31 januari 2010 @ 22:03:05 #30
53151 T42
Pinball Wizard
pi_77492900
ik had een w108 uit 69 daar kon je zelfs onderdelen nieuw van vinden

maare ts ben je handig? sleutlen komt wel eens voor
en benz onderdelen zijn best prijzig
pi_77505473
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:03 schreef T42 het volgende:
ik had een w108 uit 69 daar kon je zelfs onderdelen nieuw van vinden
Wel mooi natuurlijk.
quote:
maare ts ben je handig? sleutlen komt wel eens voor
Ik heb nog nooit aan auto's gesleuteld.
quote:
en benz onderdelen zijn best prijzig
Heb ik ook gehoord
pi_77506722
Hhmm ik vind Mercedesonderdelen helemaal niet duur.

Ja sommige nieuwe onderdelen zijn bij de dealer erg duur maar je kunt prima 3rd party onderdelen gebruiken voor de meeste reparaties of 2e hands via specialisten zoals bv http://www.mercedes-only.nl.

Verder kun je nog prima onderdelen halen via Duitse webshops, scheelt behoorlijk ten opzichte van Nederland.

Voorbeelden van onderdelen die ik zelf 2e hands heb aangeschaft:
W123 Draagarm achter: 50 euro
W123 Steekas achter: 50 euro
W123 Motorkap: 70 euro

Vind ik toch wel meevallen.
Of dit soort spul voor een W124 veel meer zal zijn, dat weet ik niet maar veel kan het nooit schelen.
pi_77506876
Onderdelen van Mercedes zijn juist relatief goedkoop. Ik kan mij nog voorbeelden herinneren uit het verleden dat je voor een Mercedes buitenspiegel van een S-klasse (verwarmd, electrisch verstelbaar) de helft kwijt was tov de buitenspiegel van de Honda Civic (niet verwarmd, handmatig verstelbaar).

Tenzij ze de onderdelenprijzen van die onderdelen enorm opwaard bijgesteld hebben...

Nog beter is natuurlijk niets nodig hebben. En er gaat weinig kapot aan een W124.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_77508349
Overigens zijn vervangingsprodukten voor regulier onderhoud gewoon normaal van prijs:

Brandstoffilters, oliefilters, luchtfilters, klepdekselpakking, v-snaren, remblokjes etc, kosten bij de dealer niks meer dan bij de Brezan of andere algemene onderdelenwinkels.
  maandag 1 februari 2010 @ 19:00:12 #35
53151 T42
Pinball Wizard
pi_77522576
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:33 schreef Elvander het volgende:
Hhmm ik vind Mercedesonderdelen helemaal niet duur.

Ja sommige nieuwe onderdelen zijn bij de dealer erg duur maar je kunt prima 3rd party onderdelen gebruiken voor de meeste reparaties of 2e hands via specialisten zoals bv http://www.mercedes-only.nl.

Verder kun je nog prima onderdelen halen via Duitse webshops, scheelt behoorlijk ten opzichte van Nederland.

Voorbeelden van onderdelen die ik zelf 2e hands heb aangeschaft:
W123 Draagarm achter: 50 euro
W123 Steekas achter: 50 euro
W123 Motorkap: 70 euro

Vind ik toch wel meevallen.
Of dit soort spul voor een W124 veel meer zal zijn, dat weet ik niet maar veel kan het nooit schelen.
w108
achteras 400 euro (2ehands speciale type)
revisie automaatbak 2500 euro
harde kop voor gas 1250 euro
had hem helemaal opgeknapt en toen kreeg ik er maar 4000 voor was geen markt voor
pi_77531742
Okay dat zijn andere prijzen, wellicht ook omdat een w108 toch nog 15 jaar ouder is dan een w123/w124

En potverdorie 4000 als ik dat geweten had, dan had ik die wagen graag van je overgenomen voor meer.
Ik weet nog dat je begon met een startprijs van 10.000 euro..........
pi_77532189
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:23 schreef Elvander het volgende:
Overigens zijn vervangingsprodukten voor regulier onderhoud gewoon normaal van prijs:

Brandstoffilters, oliefilters, luchtfilters, klepdekselpakking, v-snaren, remblokjes etc, kosten bij de dealer niks meer dan bij de Brezan of andere algemene onderdelenwinkels.
Sowieso hanteert MB de filosofie dat ze alle onderdelen die met veiligheid te maken hebben (remmen enz) altijd zullen blijven leveren voor een prijs die even hoog of laag is als die van imitatie-onderdelen.

Mijn ervaring met mijn w123 is ook dat onderdelen goedkoop zijn op enkele uitzonderingen na. Een zwak punt van de w123 is de kachelmotor. Daarvan zijn er ook nog eens 4 verschillende typen, waar van sommige typen zo goed als geen tweedehandse meer te vinden zijn en nieuwe erg duur zijn.
  maandag 1 februari 2010 @ 22:13:19 #38
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_77532253
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_77532655
Kachelmotor is 25 euro, valt mee hoor:

http://link.marktplaats.nl/311178200

Dat ze nieuw duur zijn dat geloof ik direct.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2010 22:22:00 ]
pi_77534759
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:20 schreef Elvander het volgende:
Kachelmotor is 25 euro, valt mee hoor:

http://link.marktplaats.nl/311178200

Dat ze nieuw duur zijn dat geloof ik direct.
Met deze heb ik o.a. contact gehad. Voor mijn type een C123 met airco, kon hij niet leveren.. Ik heb mijn ouwe toen maar laten reviseren voor 12 euro.
  maandag 1 februari 2010 @ 23:24:30 #41
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_77536022
Ik heb 2 auto's van 26 en 33 jaar oud, met overzeesche roots, en zelfs díe onderdelen zijn binnen 24 uur beschikbaar, en als je het heel specifiek of ernstig origineel wilt hebben duurt het een weekje

Ik zou me over parts niet zo druk maken.. onderdelen zijn via clubs e.d. in overvloed aanwezig
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 1 februari 2010 @ 23:30:11 #42
53151 T42
Pinball Wizard
pi_77536310
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:04 schreef Elvander het volgende:
Okay dat zijn andere prijzen, wellicht ook omdat een w108 toch nog 15 jaar ouder is dan een w123/w124

En potverdorie 4000 als ik dat geweten had, dan had ik die wagen graag van je overgenomen voor meer.
Ik weet nog dat je begon met een startprijs van 10.000 euro..........
taxatie was nog iets meer

heb em ingeruild op die camper die ik nu te koop heb staan
pi_77544880
Je ziet wel dat '86 wel erg duur worden
pi_77545511
tvp
pi_77545930
Je avatar
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:32:40 #46
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77546554
tvp voor een bejaarde Benz
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_77561100
Heeft zojuist een mooie w124 200d uit half '85 gekocht

laat maar komen die km heffing
pi_77573235
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:50 schreef aqua10 het volgende:
Heeft zojuist een mooie w124 200d uit half '85 gekocht

laat maar komen die km heffing
Gefeliciteerd.


Hoeveel Km gelopen ?
Hopelijk niet teveel voor betaald..... Woekerprijzen... Dat er nog eentje te vinden is....
pi_77573277
Zeg EG... doe eens je inbox schonen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_77574705
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:50 schreef aqua10 het volgende:
Heeft zojuist een mooie w124 200d uit half '85 gekocht

laat maar komen die km heffing
Fotoows?
pi_77582851
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:46 schreef DS4 het volgende:
Zeg EG... doe eens je inbox schonen...
Done!
pi_77583385
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:50 schreef aqua10 het volgende:
Heeft zojuist een mooie w124 200d uit half '85 gekocht

laat maar komen die km heffing
Leuk maar het is nog steeds niet zeker dat oldtimers erbuiten blijven.
  woensdag 3 februari 2010 @ 11:01:41 #53
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_77583672
Ach.. als de KMH niet doorgaat en er komt een verhoogde brandstofaccijns valt het met een 200D nog wel mee... kan ik van onze Yanken niet zeggen
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_77583743
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 11:01 schreef Sounddragon het volgende:
Ach.. als de KMH niet doorgaat en er komt een verhoogde brandstofaccijns valt het met een 200D nog wel mee... kan ik van onze Yanken niet zeggen
Ach, het gaat nooit voordelig/goedkoop uitpakken dus je kan ervan uitgaan dat alles een stuk duurder word.
  woensdag 3 februari 2010 @ 11:16:07 #55
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_77584075
I know... misschien toch maar overwegen om in de Lincoln ook een LPG install te hangen
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_77584377
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 11:01 schreef Sounddragon het volgende:
Ach.. als de KMH niet doorgaat en er komt een verhoogde brandstofaccijns valt het met een 200D nog wel mee... kan ik van onze Yanken niet zeggen
Doen ze dat maar. Het huidige systeem met een vaste wegenbelasting kan niet oneerlijker.
pi_77584462
Ik vraag mij wel af of het echt zin heeft om een 1986-er te kopen. Het zijn gewoon woekerprijzen die ze vragen. En het grote spook van onderhoud die rond waard. Ik weet het niet.

Het is een kwestie van links of rechtsom. Het resultaat is altijd duur. Of hoge marktprijs met veel onderhoud, of een jongere nemen met wegenbelasting.

Er zit een zwaar dempend effect in het hele verhaal.
pi_77586021
Echt Gaaf, gewoon goed zoeken in het buitenland, dan kom je zo nu en dan nog goede auto`s voor eerlijke prijzen tegen...
pi_77586404
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:19 schreef green_power het volgende:
Echt Gaaf, gewoon goed zoeken in het buitenland, dan kom je zo nu en dan nog goede auto`s voor eerlijke prijzen tegen...
Ja, Duitsland moet het dan gaan worden. Of België
pi_77586431
tvp
  woensdag 3 februari 2010 @ 14:21:09 #61
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_77590828
Als je een klassieker hebt die fatsoenlijk in het onderhoud zit heb je net zoveel gezeik als met een nieuwere.. weinig dus.. tis een Mercedes, geen Alfa

Als je zonodig de goedkoopste wilt, heb je gegarandeerd ellende, als je dat fikst issie gewoon weer goed, en als je een duurdere koopt heb je hem vaak in veel betere staat, en dan zijn het vaak kleinigheidjes die je zelf eenvoudig kunt oplossen.. kwestie van even rekenen van te voren en voor jezelf beslissen of je die moeite eraan wilt gaan besteden..
In alle gevallen geldt natuurlijk dat er wel onderhouden moet worden... maar dat geldt ook voor nieuwere auto's; die gaan ook kapot als je er niks aan doet.. ligt dus niet aan de leeftijd maar aan de klapnicht die er vóór jou in heeft gereden.

Ik heb een 25 jaar oude Lincoln (van een US collector geweest) en daar is zelden iets mis mee, en ik heb een 33 jaar oude Chevy, en die is van een randjosti geweest die alleen repareerde wat er kapot ging.. en daar zit nu in een half jaar tijd bijna 2000¤ in.. en dan is 'ie nog niet op de helft van wat hij zou kunnen zijn, nu issie technisch 100%.. nu de rest nog
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 3 februari 2010 @ 18:40:06 #62
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_77600504
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, Duitsland moet het dan gaan worden. Of België
Dit soort bakken moet je gewoon in Duitsland halen.
Grootste deel van Duitsland in omgeving NL grens is echt boerengebied; daar rijden die dingen nog in overvloed. Beetje op mobile.de en autoscout kijken of je handelaars kan vinden die in die oude bakken handelen en er een dag voor uit trekken om een stel kandidaten te bekijken.
Beter en goedkoper bij particulieren natuurlijk!

Bejaardenbak 300D uit 1985 van 2e eigenaar op Duitse soort Marktplaats voor ¤800 op 120 Km van NL-D grens.
http://www.markt.de/nordr(...),32899fa6/expose.htm

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 03-02-2010 18:45:54 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_77600671
800 euro. Dat zou een koopje zijn als het een goede is...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 3 februari 2010 @ 18:49:17 #64
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_77600806
Dat is natuurlijk de grote vraag.
Maar deze lijkt enige potentie te hebben vlgns mij; voor een snel gevinden voorbeeld. .

Ik ken echter niet direct een Duitse tegenhanger van Marktplaats. Je moet die dingen echt bij de plaatselijke Heinrich uit Scheissdorf halen. 10 keer beter dan bij van die straathoek dealers in de grote stad die je in Duitsland zo vaak ziet.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_77600889
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:40 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Bejaardenbak 300D uit 1985 van 2e eigenaar op Duitse soort Marktplaats voor ¤800 op 120 Km van NL-D grens.
http://www.markt.de/nordr(...),32899fa6/expose.htm
Zo`n ding is leuk als projecten auto... maar dan heb je wel de ruimte + tijd nodig... Ding heeft 380.000 km gelopen dus nieuw is ie niet meer. Ik vrees ook dat als je het ding gaat strippen je hier en daar de nodige laswerkzaamheden moet verrichten.

Buiten dat, 800 euro is natuurlijk niet veel geld. Koop er een 95-er bij voor de onderdelen, laat wat lassen, laat wat uitdeuken en spuiten, bouw wat zut over (motor, aandrijving, facelift exterieur, opties interieur) en voor een paar duizend euro heb je een klassieker die er nog modern uitziet en nog een hele tijd mee kan
pi_77600946
Je kan inderdaad twee dingen doen: particulier kopen en een risico nemen, of bij een goed bekend staande youngtimer specialist een low-miler halen voor een pak meer geld.

Bij de gewone handelaar is het zeer de vraag of de meerprijs ergens anders op is gebaseerd dan "de koffieautomaat is ook niet gratis".
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 3 februari 2010 @ 18:56:24 #67
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_77601115
Is zo maar een voorbeeld.
Hoge km. standen moet je niet bang voor zijn bij die dingen. Of je betaalt je blauw voor ééntje met een lage km. stand, als die lage km. stand al klopt.
Als zo'n ding goed rijdt kan ie makkelijk 5 ton halen zonder revisie. Automaat bak ook. Ons ma heeft jaren in een W124 300TE gereden. Vanaf vrijwel nieuw tot 15 jaar later 480K kms.
En toen reed er een domme lul in een witte bus achterin.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_77601540
Je moet eigenlijk zo`n blaadje halen bij een bezinepomp in DLD, zo`n lokaal snuffertje waar mensen hun auto te koop aanbieden... Vroegah haalde ik die blaadjes nog wel eens...

Overigens nog eens wat verder aan het kijken naar die 800 euro benz.. op zich ben ik naar zo`n ding eigenlijk ook wel op zoek, autooke nog ff in de garaag tot ie helemaal belastingvrij is en dan gebruiken als klusauto.
pi_77611968
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:56 schreef Hyperdude het volgende:
Hoge km. standen moet je niet bang voor zijn bij die dingen.
Ben ik ook niet, maar een low-miler oogt doorgaans wel mooier.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_77620260
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:21 schreef Sounddragon het volgende:
Als je een klassieker hebt die fatsoenlijk in het onderhoud zit heb je net zoveel gezeik als met een nieuwere.. weinig dus.. tis een Mercedes, geen Alfa

Als je zonodig de goedkoopste wilt, heb je gegarandeerd ellende, als je dat fikst issie gewoon weer goed, en als je een duurdere koopt heb je hem vaak in veel betere staat, en dan zijn het vaak kleinigheidjes die je zelf eenvoudig kunt oplossen.. kwestie van even rekenen van te voren en voor jezelf beslissen of je die moeite eraan wilt gaan besteden..
In alle gevallen geldt natuurlijk dat er wel onderhouden moet worden... maar dat geldt ook voor nieuwere auto's; die gaan ook kapot als je er niks aan doet.. ligt dus niet aan de leeftijd maar aan de klapnicht die er vóór jou in heeft gereden.

Ik heb een 25 jaar oude Lincoln (van een US collector geweest) en daar is zelden iets mis mee, en ik heb een 33 jaar oude Chevy, en die is van een randjosti geweest die alleen repareerde wat er kapot ging.. en daar zit nu in een half jaar tijd bijna 2000¤ in.. en dan is 'ie nog niet op de helft van wat hij zou kunnen zijn, nu issie technisch 100%.. nu de rest nog
Ik heb wel veel vertrouwen in het merk Mercedes. Voor de verkrijgbaarheid van de onderdelen ben ik niet bang meer. Wel voor de prijzen. Maar tweedehands moeten ze toch ook redelijk verkrijgbaar zijn tegen redelijke prijzen?

De lijn van de W124 vind ik wel tijdloos
pi_77620304
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:40 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dit soort bakken moet je gewoon in Duitsland halen.
Grootste deel van Duitsland in omgeving NL grens is echt boerengebied; daar rijden die dingen nog in overvloed. Beetje op mobile.de en autoscout kijken of je handelaars kan vinden die in die oude bakken handelen en er een dag voor uit trekken om een stel kandidaten te bekijken.
Beter en goedkoper bij particulieren natuurlijk!

Bejaardenbak 300D uit 1985 van 2e eigenaar op Duitse soort Marktplaats voor ¤800 op 120 Km van NL-D grens.
http://www.markt.de/nordr(...),32899fa6/expose.htm
Nou zoiets zoek is dus eigenlijk. Wel een hoge km-stand Maar ik zou wel even goed te voren uitzoeken, welk onderhoud er volgens schema te verwachten valt...

Een 300 d is een beer van een auto

Spotprijs natuurlijk. Al was het maar dat je de auto als basis kan gebruiken. Hij blijft tenslotte 1985 en hopelijk belastingvrij.......

Misschien wel een goudhaantje. Jammer , niet een beetje bij mij in de buurt....
pi_77620352
Mag je trouwens de motor wel vervangen ?

Maw wanneer is een 1986 auto nog wel een 1986 auto als je een berg vervangt?
pi_77620386
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:45 schreef DS4 het volgende:
800 euro. Dat zou een koopje zijn als het een goede is...


Idd. Als ik er vandaag eentje moest hebben......Maar luxe probleem. Mijn huidige lijkt niet kapot te kunnen.

Misschien heb ik wel een eeuwig huwelijk met mijn huige kleine wagen
pi_77620420
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:49 schreef Hyperdude het volgende:
Dat is natuurlijk de grote vraag.
Maar deze lijkt enige potentie te hebben vlgns mij; voor een snel gevinden voorbeeld. .

Ik ken echter niet direct een Duitse tegenhanger van Marktplaats. Je moet die dingen echt bij de plaatselijke Heinrich uit Scheissdorf halen. 10 keer beter dan bij van die straathoek dealers in de grote stad die je in Duitsland zo vaak ziet.
Tja, eigenlijk moet je kennisje hebben in dat land. En een zaterdag aan wil wagen.

En de taal spreek i ook niet echt...
pi_77620449
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:52 schreef DS4 het volgende:
Je kan inderdaad twee dingen doen: particulier kopen en een risico nemen, of bij een goed bekend staande youngtimer specialist een low-miler halen voor een pak meer geld.

Bij de gewone handelaar is het zeer de vraag of de meerprijs ergens anders op is gebaseerd dan "de koffieautomaat is ook niet gratis".
Ik kijk ook op de sites van die specialisten. Ze vragen wel erg veel. Heb soms het idee dat ze idd dure koffie drinken.

Als ik struikel over een leuke particulier, dan zou ik hem toch echt eerst bij een garage of ANWB station laten keuren.
pi_77620659
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Mag je trouwens de motor wel vervangen ?

Maw wanneer is een 1986 auto nog wel een 1986 auto als je een berg vervangt?
Het gaat eigenlijk op chassisnr. Kortom: al is de auto voor 95% nieuw opgebouwd... het maakt geen donder uit.

Zo had je vroeger de oude Jaguars die compleet werden vernieuwd en gemoderniseerd. Kwam zelfs ABS op een auto uit de jaren 60. Met bijtelling over de nieuwwaarde toen... reden waarom de bijtellingsregeling destijds is aangepast (met mooie toepassingsmogelijkheden tav auto's van 15 jaar en ouder).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 4 februari 2010 @ 09:51:36 #77
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_77620823
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Mag je trouwens de motor wel vervangen ?

Maw wanneer is een 1986 auto nog wel een 1986 auto als je een berg vervangt?
Ja,

Het gaat om de carrosserie.

Probleem alleen is dat tussen 85 en 95 de overgang is gekomen tussen injectie en carborateur. je kunt in een carborateur bak niet makkelijk een BC gestuurde injectiemotor hangen zonder ook de kabelboom te vervangen.

Wat wel kan (en ook gebeurt) is van modelllen die echt jaren hetzelfde zijn geblevenen (zoals LAndrover) een sloopchassis kopen van 25 jaar oud, en alles van de nieuwe auto op overzetten (of in de praktijk betekend dit een stuk chasis uit de oude zagen waar het chasisnummer op staat, en dit bij de nieuwe auto erin lassen)

dan heb je legaal een nieuwe oldtimer
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
  donderdag 4 februari 2010 @ 10:22:53 #78
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_77621542
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:51 schreef zuigmarmot het volgende:

[..]

Ja,

Het gaat om de carrosserie.

Probleem alleen is dat tussen 85 en 95 de overgang is gekomen tussen injectie en carborateur. je kunt in een carborateur bak niet makkelijk een BC gestuurde injectiemotor hangen zonder ook de kabelboom te vervangen.

Wat wel kan (en ook gebeurt) is van modelllen die echt jaren hetzelfde zijn geblevenen (zoals LAndrover) een sloopchassis kopen van 25 jaar oud, en alles van de nieuwe auto op overzetten (of in de praktijk betekend dit een stuk chasis uit de oude zagen waar het chasisnummer op staat, en dit bij de nieuwe auto erin lassen)

dan heb je legaal een nieuwe oldtimer
FF voor de vorm he; het is carbUrateur, en je haalt nu even 2 dingen door elkaar..

De body op een oud chassis vervangen door een hardere van een nieuwer bouwjaar is 'sort off' toegestaan, mits chassis en kenteken gewoon overeenkomen, geen enkel probleem.. nadeeltje is dat kenners en leifhebbers er wat huiveriger voor zullen zijn om zoiets te kopen ivbm moeilijke vragen die wel eens gesteld zouden kunnen gaan worden, maar het is legaalachtig
Dat chassisnummer omlassen wat je noemt, heet omkatten, en dan hebben we het over een misdrijf, en praktijken die heel erg aan gestolen auto's doen denken; dat is net zo fout als met valse platen rijden.. dan wordt ie gewoon in beslag genomen door oom agent, en heb je een probleempje

Het eerste grappie kan trouwens alleen maar bij auto's met een chassis wat te scheiden is van de carrosserie, het omkatten kan in principe met elke auto
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 4 februari 2010 @ 10:39:21 #79
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_77622011
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

FF voor de vorm he; het is carbUrateur, en je haalt nu even 2 dingen door elkaar..

De body op een oud chassis vervangen door een hardere van een nieuwer bouwjaar is 'sort off' toegestaan, mits chassis en kenteken gewoon overeenkomen, geen enkel probleem.. nadeeltje is dat kenners en leifhebbers er wat huiveriger voor zullen zijn om zoiets te kopen ivbm moeilijke vragen die wel eens gesteld zouden kunnen gaan worden, maar het is legaalachtig
Dat chassisnummer omlassen wat je noemt, heet omkatten, en dan hebben we het over een misdrijf, en praktijken die heel erg aan gestolen auto's doen denken; dat is net zo fout als met valse platen rijden.. dan wordt ie gewoon in beslag genomen door oom agent, en heb je een probleempje

Het eerste grappie kan trouwens alleen maar bij auto's met een chassis wat te scheiden is van de carrosserie, het omkatten kan in principe met elke auto
Over de spelvout heb uwe geliek, ik heb het stukje ook maar met een oog getypt.

Over dat omkatten, officieel is het verhaal dat men de auto opnieuw opbouwd op het oude stuk chassis, waarna het wel weer moet worden gekeurt. In de practijk betekend dit het oude stuk chassis in het neuwe chassis lassen, en ja dit kan eigenlijk alleen bij deelbare chassis/carosserie delen. Wanneer je dit officieel doet, zal je papierwerk gewoon in orde zijn
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_77622156
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:51 schreef zuigmarmot het volgende:

Probleem alleen is dat tussen 85 en 95 de overgang is gekomen tussen injectie en carborateur.
Ook bij de diesels?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:10:28 #81
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_77622867
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ook bij de diesels?
Het was een algemene vraag, tevens kan men denken bij een motorwissel aan het veranderen van het type brandstofmotor
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_77623741
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:39 schreef zuigmarmot het volgende:

[..]
Wanneer je dit officieel doet, zal je papierwerk gewoon in orde zijn
Staat me iets van bij dat er gevallen zijn waarbij dit mogelijk is als je het aanmeldt bij de RDW (schade, roestschade). Dan komt er een mannetje kijken als je aan het klussen bent
  donderdag 4 februari 2010 @ 12:20:13 #83
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_77625053
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:39 schreef zuigmarmot het volgende:

[..]

Over de spelvout heb uwe geliek, ik heb het stukje ook maar met een oog getypt.

Over dat omkatten, officieel is het verhaal dat men de auto opnieuw opbouwd op het oude stuk chassis, waarna het wel weer moet worden gekeurD. In de praKtijk betekend dit het oude stuk chassis in het nIeuwe chassis lassen, en ja dit kan eigenlijk alleen bij deelbare chassis/carosserie delen. Wanneer je dit officieel doet, zal je papierwerk gewoon in orde zijn
Dat halve oog van jou dat weet wat

Nah.. volgens mij mag je NOOIT aan een chassis lassen, volgens mij vervalt dan per direkt de typegoedkeuring van de auto en krijg je een heftige keuring bij de RDW om te zien of het spul nog wel aan de toelatingseisen voldoet.. En het lijkt me héél sterk dat je met een ingelast chassisnummer wegkomt bij de RDW
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 4 februari 2010 @ 13:03:35 #84
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_77626568
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 12:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat halve oog van jou dat weet wat

Nah.. volgens mij mag je NOOIT aan een chassis lassen, volgens mij vervalt dan per direkt de typegoedkeuring van de auto en krijg je een heftige keuring bij de RDW om te zien of het spul nog wel aan de toelatingseisen voldoet.. En het lijkt me héél sterk dat je met een ingelast chassisnummer wegkomt bij de RDW
Ik heb wel aan mijn chasis gelast, geen probleem wanneer je het netjes wegwerkt dat het niet zichtbaar is hoeft het ook niet gekeurt te worden, als er bv uit een apk komt dat er gelast dient te worden, dan dien je het inderdaad blank weer ter herkeuring aan te bieden, zodat men kan controleren of het aan de eisen voldoet.

er zijn ook gewoon totsingsregels voor.

In het geval van het inlassen van een stuk chassis, hie groter het stuk is, hoe makkelijkerde keuring (bv het complete chassis gebruiken) maar zolang je de eerlijke herkomst van alle delen kan bewijzen is er niets aan de hand
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_77634453
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het gaat eigenlijk op chassisnr. Kortom: al is de auto voor 95% nieuw opgebouwd... het maakt geen donder uit.

Zo had je vroeger de oude Jaguars die compleet werden vernieuwd en gemoderniseerd. Kwam zelfs ABS op een auto uit de jaren 60. Met bijtelling over de nieuwwaarde toen... reden waarom de bijtellingsregeling destijds is aangepast (met mooie toepassingsmogelijkheden tav auto's van 15 jaar en ouder).
Mooi. Wil ik misschien de auto van mijn leven.
pi_77636057
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:10 schreef zuigmarmot het volgende:

Het was een algemene vraag, tevens kan men denken bij een motorwissel aan het veranderen van het type brandstofmotor
Ik weet zeker dat EG het vroeg naar aanleiding van de high-miler 300D. En dat EG een diesel wil, dus niet over wil op benzine.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:35:27 #87
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_77636124
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Mag je trouwens de motor wel vervangen ?

Maw wanneer is een 1986 auto nog wel een 1986 auto als je een berg vervangt?
Je mag niet alles vervangen. Ben zelf een beetje aan het zoeken naar een pre-1987 Range Rover.
Heb begrepen dat de RDW niet echt meer meewerkt aan een 1986 gekentekende taxfree RR met 4.6 blok uit 1995.
Helaas.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_77636321
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:35 schreef Hyperdude het volgende:

Heb begrepen dat de RDW niet echt meer meewerkt aan een 1986 gekentekende taxfree RR met 4.6 blok uit 1995.
Helaas.
Op grond waarvan?

Want die Jaguars hadden weldegelijk andere (moderne) motoren erin hangen.

(je moet het natuurlijk pas doen na invoer, maar dat terzijde)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:57:12 #89
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_77636731
Weet het niet precies. Maar cc's en PK's moeten een beetje kloppen met de gegevens uit voor-1987 heb ik (half) begrepen. Aantal deuren klopt vaak ook niet; oud=2-deurs, nieuw=4-deurs
http://www.niburu.nl/index.php?articleID=5043 staat wat meer info, maar ook niet éénduidig.
Ik wil trouwens een 2-deurs versie; die zijn nauwelijks meer verkocht nadat er een 4-deurs versie bij kwam. Wordt het toch een echt oud brik.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_77636905
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:57 schreef Hyperdude het volgende:
Weet het niet precies. Maar cc's en PK's moeten een beetje kloppen met de gegevens uit voor-1987 heb ik (half) begrepen.
Men mag volgens mij wel veiligheidseisen stellen. Dus wellicht dat het daar ergens zit.

Ik had de vraag van EG ook begrepen als: stel dat de motor naar zijn grootje is, mag ik er dan een nieuw in mikken zonder problemen met het ontlopen van kilometerheffing. Het antwoord daarop is iig volmondig: ja.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 4 februari 2010 @ 18:41:42 #91
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_77638138
Een 1973 RR chassis met 500000 km op de teller met een 250PK blok en 2500KG incl. passagiers in de vakantie 2 weken lang over de Alpen jagen lijkt mij ook niet echt ideaal/veilig. flexflex

Maar in principe is het idee wel aardig. http://link.marktplaats.nl/293422483

Nu maar weer back on MB topic.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 08:07:01 #92
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_77657573
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:35 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Je mag niet alles vervangen. Ben zelf een beetje aan het zoeken naar een pre-1987 Range Rover.
Heb begrepen dat de RDW niet echt meer meewerkt aan een 1986 gekentekende taxfree RR met 4.6 blok uit 1995.
Helaas.
Tot een paar jaar geleden was er inderdaad een restrictie op motorvermogen en aantal cylinders, mocht wel maar dan was er een meldplicht, en afhankelijk daarvan moest er soms worden herkeurt. dat is (exact wanneer weet ik niet meer) niet zo lang geleden weer vrijgegeven
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_77662367
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 18:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Men mag volgens mij wel veiligheidseisen stellen. Dus wellicht dat het daar ergens zit.

Ik had de vraag van EG ook begrepen als: stel dat de motor naar zijn grootje is, mag ik er dan een nieuw in mikken zonder problemen met het ontlopen van kilometerheffing. Het antwoord daarop is iig volmondig: ja.
Mooi

Dat helpt bij mijn besluitvorming
pi_77662392
Overigens las ik ergens dat de 190 strakker op de weg ligt en dat de w124 iets meer als een boot rijdt vertoond

Ik wist niet dat boten ook konden rijden.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:23:22 #95
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_77662672
Ik zou voor 'the extra mile' gaan en misschien even verder kijken tot er een leuke 190E (Cosworth ) voorbij komt!

Zo'n oude Mercedes is leuk, een kennis van me rijdt in een 500 SEL uit '92. Hier heeft hij alleen wel vaak wat rare elektronische problemen, en problemen met de airco e.d. mee. Ook mechanisch begint het een beetje af te takelen, deur stopper vervangen, het draadje dat het zonnedak bedient ging stuk, het binnenwerk van sommige deuren begint los te komen... etc.

Ik weet alleen niet of je daar bij dit model ook al last van hebt. Ik kan me voorstellen dat zo'n 500 meer elektronica heeft.

Het blijft ondanks de reparaties goedkoper dan een nieuwe in de lease. En enorm leuk om in te rijden!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:46:35 #96
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_77665559
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Overigens las ik ergens dat de 190 strakker op de weg ligt en dat de w124 iets meer als een boot rijdt vertoond


Wat is "strak" bij "low-budget" auto's met km. standen van 250000 en hoger? Dan maakt het echt niet meer uit of je een 190 of W124 koopt, maar wel van de toestand van juist die auto die jij koopt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_77676517
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:23 schreef SicSicSics het volgende:
Ik zou voor 'the extra mile' gaan en misschien even verder kijken tot er een leuke 190E (Cosworth ) voorbij komt!

Zo'n oude Mercedes is leuk, een kennis van me rijdt in een 500 SEL uit '92. Hier heeft hij alleen wel vaak wat rare elektronische problemen, en problemen met de airco e.d. mee. Ook mechanisch begint het een beetje af te takelen, deur stopper vervangen, het draadje dat het zonnedak bedient ging stuk, het binnenwerk van sommige deuren begint los te komen... etc.

Ik weet alleen niet of je daar bij dit model ook al last van hebt. Ik kan me voorstellen dat zo'n 500 meer elektronica heeft.

Het blijft ondanks de reparaties goedkoper dan een nieuwe in de lease. En enorm leuk om in te rijden!
Mwoah ik neig nu toch weer meer naar de 190.
pi_77676530
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:46 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Wat is "strak" bij "low-budget" auto's met km. standen van 250000 en hoger? Dan maakt het echt niet meer uit of je een 190 of W124 koopt, maar wel van de toestand van juist die auto die jij koopt.
Ja, dat is waar....
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:45:23 #99
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77676700
Ik weet niet wat je budget is, maar ik heb behoorlijk goede verhalen gehoord over:
http://www.500e.nl/mercedes/

Hun auto's zijn de duurste die je kan vinden maar schijnbaar wel eerlijk en netjes. Waar voor je geld zeg maar. Ik heb geen persoonlijke ervaring en geen aandelen in die tent trouwens
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')