Misschien wordt het tijd te experimenteren met eigen codeerstandaarden...quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wederom; TOR is leuk, maar lang niet afdoende. Denken dat men je verkeer niet kan decoderen is nogal naief.
Het probleem is dat het straks doodnormaal is dat al jouw digitale correspondentie wordt opgeslagen 'voor nadere beschouwing'.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. Maar wat is nu concreet het probleem. Dat wordt nergens duidelijk.
Ja, je KAN opgepakt worden voor dingen die je op internet zegt. En INDIEN dat gebeurt, dan vind ik het schandalig en kom ik daartegen in opstand. Maar de kans dat dat gebeurt is miniem. Wat wil men doen, alle mensen die op internet dingen doen die de EU onwenselijk acht oppakken? Dat kan helemaal niet.
Het is een papieren tijger, zoals zoveel van de EU. Je moet je niet zo bang laten maken, de Eu is erg goed in scare tactics, maar het punt is dat je er niet aan moet toegeven. Ja, ga je als een mak schaap mee in die onzin, heb je een kuttijd, maar als je dat niet doet, is er gewoon effectief niks aan de hand.
Daarom vind ik de hier in het topic geopperde zaken allemaal net zo triest en bangmakerig als wat de EU met INDECT tracht te bewerkstelligen.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 19:02 schreef YuckFou het volgende:
jezelf aanwennen weg te duiken voor elke camera die langskomt op feestjes en dergelijke
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wederom; TOR is leuk, maar lang niet afdoende. Denken dat men je verkeer niet kan decoderen is nogal naief.
En zo erg is het nou ook weer niet als je op een foto staat van een feestje. Foto's zijn nog altijd lastig te doorzoeken op inhoud en bovendien kun je de foto's verspreiden via e-mail in plaats van een sociaal netwerksite.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 07:56 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dan kun je beter helemaal geen feesten meer bezoeken, of je in het openbare leven begeven for that matter. Wat jij voorstelt is geen doen. Zeker tegenwoordig niet meer nu bijna iedereen standaard een camera in de zak heeft, ingebouwd in zijn/haar mobiele telefoon. Altijd paraat om een opmerkelijke observatie te vereeuwigen.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En zo erg is het nou ook weer niet als je op een foto staat van een feestje. Foto's zijn nog altijd lastig te doorzoeken op inhoud en bovendien kun je de foto's verspreiden via e-mail in plaats van een sociaal netwerksite.
Inderdaad, en daarom heb ik ook zo'n wrange bijsmaak bij de campagne die de overheid nu voert om mensen bewust te maken van hun privacy voor wat betreft sociale netwerksites. Het is de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:35 schreef servus_universitas het volgende:
Dat is ook wat ik bedoel.Je moet er niet te zwaar aan tillen, anders heb je tegenwoordig geen leven meer en kun je je dagen het beter slijten in je eigen huis met alle gordijnen dicht. Ik vind het ook altijd zo'n gezeur van mensen die er voor waarschuwen dat je een probleem kunt hebben tijdens het solliciteren als je ergens dronken op een foto staat. Nou, poeh he, wat een drama is dat. Ik denk dan altijd maar: die geniet tenminste van het leven. Dat is alleen maar positief.
Ik weet heel goed wat het inhoudt en net als jij bevalt het mij niet. Maar informatie is macht en het internet is een schat aan informatie. Het is ondenkbaar dat het altijd gevrijwaard zal blijven van dergelijke staatsbemoeienis.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:42 schreef YuckFou het volgende:
Ik heb nu even niet zo heel veel tijd dus een kort antwoord.
Jullie zouden er goed aan doen, dit en het vorige topic door te lezen, je hebt denk ik niet echt een idee wat INDECT uiteindelijk gaat doen, klein voorbeeld, de foto's...doorspitten? nee taggen, alle foto's die online staan scannen watermerken en dat watermerk opslaan in een database zodat eventueel zo'n foto eenvoudig teruggevonden kan worden, klinkt te bizar voor woorden? techniek is niet haalbaar denk je?
Nogmaals, lees beide topics door en verdiep jezelf
Het punt is dat jouw oordeel niet gevraagd is. Dat is wat privacy is: Dat je zelf bepaalt wat je van jezelf bloot geeft en aan wie. Je privacy is niet geschonden als je vrienden je dronken zien, je privacy is geschonden omdat mensen iets van jou te zien krijgen zonder dat je dat aan hen hebt willen laten zien. Als je op een feestje dronken wordt dan laat je dat van jezelf zien aan iedereen op het feestje, en aan niemand anders.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:35 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik bedoel.Je moet er niet te zwaar aan tillen, anders heb je tegenwoordig geen leven meer en kun je je dagen het beter slijten in je eigen huis met alle gordijnen dicht. Ik vind het ook altijd zo'n gezeur van mensen die er voor waarschuwen dat je een probleem kunt hebben tijdens het solliciteren als je ergens dronken op een foto staat. Nou, poeh he, wat een drama is dat. Ik denk dan altijd maar: die geniet tenminste van het leven. Dat is alleen maar positief.
Niet alleen dat, het is ook een miskenning van wat privacy is en dat is structureel bij de overheid. Niet dat er geen probleem is met netwerksites, maar als jij de hele wereld wil vertellen wat je gegeten hebt en wat je zoal in bed doet, dan heeft dat niks met privacy te maken. In beginsel weet je immers wat je vertelt en aan wie, en is dat je keuze om dat te openbaren aan diegenen. De inbreuk onstaat pas wanneer de overheid, een particulier of een bedrijf als google informatie over je verkrijgt die je niet bewust en actief hebt gegeven aan die overheid of dat bedrijf of die particulier.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Inderdaad, en daarom heb ik ook zo'n wrange bijsmaak bij de campagne die de overheid nu voert om mensen bewust te maken van hun privacy voor wat betreft sociale netwerksites. Het is de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet.
En dan heeft de overheid een foto. En dan?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:42 schreef YuckFou het volgende:
Ik heb nu even niet zo heel veel tijd dus een kort antwoord.
Jullie zouden er goed aan doen, dit en het vorige topic door te lezen, je hebt denk ik niet echt een idee wat INDECT uiteindelijk gaat doen, klein voorbeeld, de foto's...doorspitten? nee taggen, alle foto's die online staan scannen watermerken en dat watermerk opslaan in een database zodat eventueel zo'n foto eenvoudig teruggevonden kan worden, klinkt te bizar voor woorden? techniek is niet haalbaar denk je?
Nogmaals, lees beide topics door en verdiep jezelf
2012 belde ze hopen dat het op tijd klaar isquote:
Nee, dan heeft de EU een database met een volledig overzicht van alle foto's die online te vinden zijn, getagged om snel terug te kunnen vinden en gecrosslinked aan de mensen die daar eventueel mee te maken kunnen hebben, en dat hoeft niks te betekenen, maar als jij toevallig naast die veroordeelde pedosexueel op de foto staat en de huidige hetze is doorontwikkeld naar een full scale heksenjacht is 1+1 snel gemaakt en staan ze bij jou voor de deur...quote:Op zondag 25 juli 2010 18:53 schreef El_Matador het volgende:
En dan heeft de overheid een foto. En dan?
Ik lieg altijd op internet, ben ik nu staatsgevaarlijk?quote:Op zondag 25 juli 2010 10:33 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ik weet heel goed wat het inhoudt en net als jij bevalt het mij niet. Maar informatie is macht en het internet is een schat aan informatie. Het is ondenkbaar dat het altijd gevrijwaard zal blijven van dergelijke staatsbemoeienis.
Via een ISP een tap plaatsen en zo 1 IP adres inspecteren is wat anders dan volledig geautomatiseerd het hele Europese internet en grote delen van cctv en zelfs privepc's monitoren, en dat is onder meer waar INDECT om draait....quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:12 schreef ScarFace- het volgende:
Monitoren kan al via de ISP, een internet tap.
Privcacy hebben we al lang niet meer.
Het probleem is niet dat de EU alles weet, maar dat ze dingen met die kennis gaan doen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 10:36 schreef Natha-- het volgende:
YuckFou, ik heb de hele ochtend ademloos het hele topic gelezen, incl alle links, filmpjes en pdf's. I hear you.
Meer dan het heel erg in de gaten houden en erover op een niet-alu-hoedjes manier praten kunnen we niet doen denk ik...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |