SIS ii? Goh laat ik dezelfde regeling nou ook in die laatste INDECT PDF tegenkomenquote:Verdere uitbreiding van data-uitwisseling
De Europese Commissie (EC) werkt op dit moment aan een nieuwe versie van het Schengen Informatie Systeem (SIS) waarmee data gedeeld moet worden tussen landen. SIS ll moet het mogelijk maken nog makkelijker vingerafdrukken, foto's en Europese arrestatiebevelen uit te wisselen en deze informatie beter aan elkaar te linken. De EC benadrukt dat de data-uitwisseling valt onder de huidige Europese regelgeving.
Ook de dataverbindingen in SIS ll zijn goed beveiligd, zegt de Commissie. Het verkeer loopt via het S-TESTA netwerk, ook bekend als 'Secure Trans-European Services for Telematics between Administrations'. Dat is een door de EC gefinancierd communicatienetwerk dat "beveiligde en versleutelde uitwisseling van informatie tussen nationale overheden en EU-instituten mogelijk maakt".
Naast de Europese lidstaten krijgen ook Zwitserland, Liechtenstein, Noorwegen en IJsland toegang tot SIS ll.
Leren omgaan met je privacyquote:Op donderdag 22 juli 2010 18:48 schreef Biever het volgende:
Wat kan je er eigenlijk tegen doen als burger?![]()
Hehe herkenbaarquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:34 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je moet de Nederlandse schaapjes niet onnodig laten nadenken, dat kunnen ze niet aan en daar worden ze eveneens moe van.
Eigenlijk zou ik moeten emigreren zodat ik lachend kan toe kijken hoe de Nederlandse bevolking steeds verder onderdrukt wordt. Wat lijkt mij het geweldig om het moment dan mee te maken dat de bevolking wakker word en dat ze erachterkomen dat compleet vast zitten in het systeem. Het systeem wat overal controle op ze heeft.
ICH HABE EST NICHT GEWUSTT!!!!
Ik ga me er niet meer druk om maken, ik ben in mijn omgeving al zo vaak de discussie aan gegaan maar er is geen beginnen aan. Mensen weten niet wat er speelt sterker nog mensen WILLEN niet weten wat er speelt.
Wat YuckFou al zegt.quote:Op donderdag 22 juli 2010 18:48 schreef Biever het volgende:
Niets volgens mij. De EU gaat toch verder met haar anti-burger-projecten en verdere ondermijning van de privacy.
Ik zou mijn pc en mobiele telefoon de deur uit kunnen doen, alleen dat is wel lastig dan, omdat ik een studie volg.![]()
Of moet ik emigreren naar Oekoe-Boekoe ergens in Afrika? Ik vertrouw die EU inderdaad totaal niet en het internet wordt ook telkens verder gecensureerd. Straks kan je alleen nog 'Hoera Balkenende, leve het kapitalisme' roepen en worden alle andere opmerkingen gecensureerd.![]()
Ook vreemd dat partijen als D'66 en GL die toch juist de burgerrechten hoog in het vaandel hebben, zo pro-EU zijn. Terwijl de EU juist alle burgerrechten verkwanseld.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 21:54 schreef Stupendous76 het volgende:
voor firefox is een hele rits aan add-ons te verkrijgen die je privacy redelijk goed bewaken
Samen met no-script en ghostery kom je al een heel eindquote:Op donderdag 22 juli 2010 22:29 schreef YuckFou het volgende:
[..]
![]()
Mag ik U voorstellen:
http://cs.nyu.edu/trackmenot/index.html
TrackMeNot, now compatible with Firefox 3.6, is a lightweight browser extension that helps protect web searchers from surveillance and data-profiling by search engines. It does so not by means of concealment or encryption (i.e. covering one's tracks), but instead, paradoxically, by the opposite strategy: noise and obfuscation. With TrackMeNot, actual web searches, lost in a cloud of false leads, are essentially hidden in plain view. User-installed TrackMeNot works with the Firefox Browser and popular search engines (AOL, Yahoo!, Google, and Bing) and requires no 3rd-party servers or services.
Eat shit fuckers
En auto hide IP.quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:04 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Samen met no-script en ghostery kom je al een heel eind
Waarom krijg ik een web-pagina vol rare tekens in plaats van een geïnstalleerd product?quote:Op donderdag 22 juli 2010 22:29 schreef YuckFou het volgende:
[..]
![]()
Mag ik U voorstellen:
http://cs.nyu.edu/trackmenot/index.html
Bij mij werkt het wel. Je moet wel Firefox geïnstalleerd hebben en niet op het gare IE werken.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 05:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom krijg ik een web-pagina vol rare tekens in plaats van een geïnstalleerd product?
Ik heb het al via de add-ons geïnstalleerd.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:55 schreef Biever het volgende:
[..]
Bij mij werkt het wel. Je moet wel Firefox geïnstalleerd hebben en niet op het gare IE werken.
De EU zoveel mogelijk tegen werken en ook in politiek verband het ontbinden er van bepleiten. Overheden op zich zijn al gevaar voor de privacy, de EU is dat helemaal dus kan die maar beter opgeheven worden. En laat je niet gek maken door de EU-adepten die zeggen dat dat slecht zou zijn voor de handelspositie van Nederland, voor handel is geen EU nodig.quote:Op donderdag 22 juli 2010 18:48 schreef Biever het volgende:
Niets volgens mij. De EU gaat toch verder met haar anti-burger-projecten en verdere ondermijning van de privacy.
Alleen vrijwel alle politieke partijen zijn pro-EU.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De EU zoveel mogelijk tegen werken en ook in politiek verband het ontbinden er van bepleiten. Overheden op zich zijn al gevaar voor de privacy, de EU is dat helemaal dus kan die maar beter opgeheven worden. En laat je niet gek maken door de EU-adepten die zeggen dat dat slecht zou zijn voor de handelspositie van Nederland, voor handel is geen EU nodig.
Asalam Aleikum, sahib!quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:21 schreef El_Matador het volgende:
Het aandeel paranoide aluhoedjes hier is vermakelijk.
Gister nog een topic geopend met "Allah is een tyfushond!" en ik zit in een sharialand (Soedan). Als ik morgen de cel in word geflikkerd, dan hebben jullie gelijk. Tot die tijd is het allemaal gelul van bange burgermannetjes.
Dat komt omdat juist die partijen in het maakbare liberale model geloven. Ik moet zeggen, voor mij klinkt dat ook nogal vreemd, maar goed. D66 en GL denken dat je de EU, of andere overheidsorganen zo kunt hervormen dat ze zich niet meer schuldig maken aan schending van privacy. De denkfout die zij daar bij maken is dat deze privacy schendingen juist onvermijdelijk verbonden zijn aan het hebben van een democratische overheid. Privacy, vrijheid op internet, economische vrijheid, dat zijn allemaal thema's die niet een direct zichtbaar belang hebben. Op termijn zullen die thema's altijd het onderspit delven tegen de thema's die wel een direct zichtbaar belang hebben omdat die in politieke zin toch meer zichtbare resultaten leiden die weer naar de kiezers kunnen worden gecommuniceerd.quote:Op donderdag 22 juli 2010 18:48 schreef Biever het volgende:
Ook vreemd dat partijen als D'66 en GL die toch juist de burgerrechten hoog in het vaandel hebben, zo pro-EU zijn. Terwijl de EU juist alle burgerrechten verkwanseld.
Doe t topic es doorlezen voor je "alu-hoedjes" roept, dit staat in [NWS] en niet voor niks...INDECT is een feit, de gebruikte, te gebruiken en nog te ontwikkelen technieken zijn allemaal uitvoerig besproken op hun eigen site, evenals de gewenste "end-users" en het te verwachten resultaatquote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:21 schreef El_Matador het volgende:
Het aandeel paranoide aluhoedjes hier is vermakelijk.
Tot die tijd is het allemaal gelul van bange burgermannetjes.
Ja, ik weet het. Maar wat is nu concreet het probleem. Dat wordt nergens duidelijk.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:06 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Doe t topic es doorlezen voor je "alu-hoedjes" roept, dit staat in [NWS] en niet voor niks...INDECT is een feit, de gebruikte, te gebruiken en nog te ontwikkelen technieken zijn allemaal uitvoerig besproken op hun eigen site, evenals de gewenste "end-users" en het te verwachten resultaat
En wat is dan precies het verwachte resultaat wat INDECT denkt te halen? Dus niet wat jij denkt?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:06 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Doe t topic es doorlezen voor je "alu-hoedjes" roept, dit staat in [NWS] en niet voor niks...INDECT is een feit, de gebruikte, te gebruiken en nog te ontwikkelen technieken zijn allemaal uitvoerig besproken op hun eigen site, evenals de gewenste "end-users" en het te verwachten resultaat
Maar Firefox heeft wel meer mogelijkheden om je internetverkeer te versleutelen of de beveiligen omdat je met plugins kan werken waarmee je Firefox uit kan breiden. Verder is de broncode van Firefox beschikbaar waardoor iedereen kan zien of er geheime achterdeuren naar weet ik wat voor organisaties in kan zitten.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:15 schreef Scorpie het volgende:
Ow, voor alle niet-technische mensen; het maakt geen flikker uit of je IE gebruikt of Firefox, als ze je willen monitoren doen ze dat wel op packet niveau. Zoiets futiels als een andere browser gaat je niet helpen
Versleutelen of beveiligen op browserniveau heeft geen enkel nut, en creert bij veel leken een gevoel van schijnveiligheid. Dat is hetzelfde als een deur proberen te beveiligen terwijl al je ramen nog open staan; leuk maar nee.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar Firefox heeft wel meer mogelijkheden om je internetverkeer te versleutelen of de beveiligen omdat je met plugins kan werken waarmee je Firefox uit kan breiden. Verder is de broncode van Firefox beschikbaar waardoor iedereen kan zien of er geheime achterdeuren naar weet ik wat voor organisaties in kan zitten.
Ik zit er nu aan te denken maatregelen te nemen tegen incompetente politici die in de toekomst aan mijn PC klooien.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar Firefox heeft wel meer mogelijkheden om je internetverkeer te versleutelen of de beveiligen omdat je met plugins kan werken waarmee je Firefox uit kan breiden. Verder is de broncode van Firefox beschikbaar waardoor iedereen kan zien of er geheime achterdeuren naar weet ik wat voor organisaties in kan zitten.
Toch niet helemaal hoor, je kunt bijvoorbeeld Tor gebruiken waarmee je in ieder geval een betere beveiliging bereikt dan in een situatie zonder beveiliging. Daarnaast zijn er bijvoorbeeld manieren om e-mail te versleutelen. Je kunt dan wel het verkeer gaan onderscheppen, ontsleutelen lukt niet.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Versleutelen of beveiligen op browserniveau heeft geen enkel nut, en creert bij veel leken een gevoel van schijnveiligheid. Dat is hetzelfde als een deur proberen te beveiligen terwijl al je ramen nog open staan; leuk maar nee.
Wederom; TOR is leuk, maar lang niet afdoende. Denken dat men je verkeer niet kan decoderen is nogal naief.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Toch niet helemaal hoor, je kunt bijvoorbeeld Tor gebruiken waarmee je in ieder geval een betere beveiliging bereikt dan in een situatie zonder beveiliging. Daarnaast zijn er bijvoorbeeld manieren om e-mail te versleutelen. Je kunt dan wel het verkeer gaan onderscheppen, ontsleutelen lukt niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |