abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:03:58 #151
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_84345034
http://webwereld.nl/nieuw(...)eld.html#source=head
quote:
Verdere uitbreiding van data-uitwisseling

De Europese Commissie (EC) werkt op dit moment aan een nieuwe versie van het Schengen Informatie Systeem (SIS) waarmee data gedeeld moet worden tussen landen. SIS ll moet het mogelijk maken nog makkelijker vingerafdrukken, foto's en Europese arrestatiebevelen uit te wisselen en deze informatie beter aan elkaar te linken. De EC benadrukt dat de data-uitwisseling valt onder de huidige Europese regelgeving.

Ook de dataverbindingen in SIS ll zijn goed beveiligd, zegt de Commissie. Het verkeer loopt via het S-TESTA netwerk, ook bekend als 'Secure Trans-European Services for Telematics between Administrations'. Dat is een door de EC gefinancierd communicatienetwerk dat "beveiligde en versleutelde uitwisseling van informatie tussen nationale overheden en EU-instituten mogelijk maakt".

Naast de Europese lidstaten krijgen ook Zwitserland, Liechtenstein, Noorwegen en IJsland toegang tot SIS ll.
SIS ii? Goh laat ik dezelfde regeling nou ook in die laatste INDECT PDF tegenkomen
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_84366439
Wat kan je er eigenlijk tegen doen als burger?

Niets volgens mij. De EU gaat toch verder met haar anti-burger-projecten en verdere ondermijning van de privacy.

Ik zou mijn pc en mobiele telefoon de deur uit kunnen doen, alleen dat is wel lastig dan, omdat ik een studie volg.

Of moet ik emigreren naar Oekoe-Boekoe ergens in Afrika? Ik vertrouw die EU inderdaad totaal niet en het internet wordt ook telkens verder gecensureerd. Straks kan je alleen nog 'Hoera Balkenende, leve het kapitalisme' roepen en worden alle andere opmerkingen gecensureerd.

Ook vreemd dat partijen als D'66 en GL die toch juist de burgerrechten hoog in het vaandel hebben, zo pro-EU zijn. Terwijl de EU juist alle burgerrechten verkwanseld.
  donderdag 22 juli 2010 @ 19:02:27 #153
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_84366931
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 18:48 schreef Biever het volgende:
Leren omgaan met je privacy
Op bijv. Facebook of Hyves de privacy opties nagaan en strak instellen, jezelf aanwennen weg te duiken voor elke camera die langskomt op feestjes en dergelijke, vragen waar die ene foto die van jou, koekwaus, werd genomen en waar die wordt geplaatst en die site mailen of ze hem weg willen halen, niet uitgebreid beschrijven hoe je kotsend in de goot genoten hebt van die hoer en jezelf leren omgaan met privacybeschermende software als PGP, TOR,Wireshark etc.etc.
Je kan er best veel zelf aan doen, je kan ook je schouders ophalen en denken het zal zo'n vaart niet lopen, ik hang ergens tussen die twee in, ik heb enerzijds niks te verbergen want ik ben geen halfbakken crimineel, anderzijds hou ik wel in de gaten dat ik niet zomaar van alles op het net nalaat, of in de real world, voor zover dat gaat
  donderdag 22 juli 2010 @ 19:50:17 #154
274271 Aquars
Beta Aquarii
pi_84368397
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:34 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je moet de Nederlandse schaapjes niet onnodig laten nadenken, dat kunnen ze niet aan en daar worden ze eveneens moe van.

Eigenlijk zou ik moeten emigreren zodat ik lachend kan toe kijken hoe de Nederlandse bevolking steeds verder onderdrukt wordt. Wat lijkt mij het geweldig om het moment dan mee te maken dat de bevolking wakker word en dat ze erachterkomen dat compleet vast zitten in het systeem. Het systeem wat overal controle op ze heeft.

ICH HABE EST NICHT GEWUSTT!!!!

Ik ga me er niet meer druk om maken, ik ben in mijn omgeving al zo vaak de discussie aan gegaan maar er is geen beginnen aan. Mensen weten niet wat er speelt sterker nog mensen WILLEN niet weten wat er speelt.
Hehe herkenbaar
  donderdag 22 juli 2010 @ 21:54:04 #155
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_84374276
quote:

Niets volgens mij. De EU gaat toch verder met haar anti-burger-projecten en verdere ondermijning van de privacy.

Ik zou mijn pc en mobiele telefoon de deur uit kunnen doen, alleen dat is wel lastig dan, omdat ik een studie volg.

Of moet ik emigreren naar Oekoe-Boekoe ergens in Afrika? Ik vertrouw die EU inderdaad totaal niet en het internet wordt ook telkens verder gecensureerd. Straks kan je alleen nog 'Hoera Balkenende, leve het kapitalisme' roepen en worden alle andere opmerkingen gecensureerd.

Ook vreemd dat partijen als D'66 en GL die toch juist de burgerrechten hoog in het vaandel hebben, zo pro-EU zijn. Terwijl de EU juist alle burgerrechten verkwanseld.
Wat YuckFou al zegt.
Online:
- gebruik géén internetexploder, maar een alternatief; voor firefox is een hele rits aan add-ons te verkrijgen die je privacy redelijk goed bewaken
- ga bijzonder streng om met je eigen gegevens; hyves & facebook kan wel, maar vul dan nep-gegevens in
- wacht verder de storm af, als die in jouw/onze tijd nog plaats zal vinden; tegenhouden kan je hem niet, maar overleven wel
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 22 juli 2010 @ 22:29:45 #156
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_84375966
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 21:54 schreef Stupendous76 het volgende:
voor firefox is een hele rits aan add-ons te verkrijgen die je privacy redelijk goed bewaken

Mag ik U voorstellen:
http://cs.nyu.edu/trackmenot/index.html
TrackMeNot, now compatible with Firefox 3.6, is a lightweight browser extension that helps protect web searchers from surveillance and data-profiling by search engines. It does so not by means of concealment or encryption (i.e. covering one's tracks), but instead, paradoxically, by the opposite strategy: noise and obfuscation. With TrackMeNot, actual web searches, lost in a cloud of false leads, are essentially hidden in plain view. User-installed TrackMeNot works with the Firefox Browser and popular search engines (AOL, Yahoo!, Google, and Bing) and requires no 3rd-party servers or services.

Eat shit fuckers
  donderdag 22 juli 2010 @ 23:04:10 #157
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_84377571
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 22:29 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Mag ik U voorstellen:
TrackMeNot, now compatible with Firefox 3.6, is a lightweight browser extension that helps protect web searchers from surveillance and data-profiling by search engines. It does so not by means of concealment or encryption (i.e. covering one's tracks), but instead, paradoxically, by the opposite strategy: noise and obfuscation. With TrackMeNot, actual web searches, lost in a cloud of false leads, are essentially hidden in plain view. User-installed TrackMeNot works with the Firefox Browser and popular search engines (AOL, Yahoo!, Google, and Bing) and requires no 3rd-party servers or services.

Eat shit fuckers
Samen met no-script en ghostery kom je al een heel eind
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_84377795
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 23:04 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Samen met no-script en ghostery kom je al een heel eind
En auto hide IP. http://www.autohideip.com/
  vrijdag 23 juli 2010 @ 05:11:33 #159
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_84386002
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 22:29 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Mag ik U voorstellen:
Waarom krijg ik een web-pagina vol rare tekens in plaats van een geïnstalleerd product?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_84394556
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 05:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Waarom krijg ik een web-pagina vol rare tekens in plaats van een geïnstalleerd product?
Bij mij werkt het wel. Je moet wel Firefox geïnstalleerd hebben en niet op het gare IE werken.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 13:29:34 #161
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_84395747
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:55 schreef Biever het volgende:

[..]

Bij mij werkt het wel. Je moet wel Firefox geïnstalleerd hebben en niet op het gare IE werken.
Ik heb het al via de add-ons geïnstalleerd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_84397687
quote:

De EU zoveel mogelijk tegen werken en ook in politiek verband het ontbinden er van bepleiten. Overheden op zich zijn al gevaar voor de privacy, de EU is dat helemaal dus kan die maar beter opgeheven worden. En laat je niet gek maken door de EU-adepten die zeggen dat dat slecht zou zijn voor de handelspositie van Nederland, voor handel is geen EU nodig.

[ Bericht 50% gewijzigd door Bolkesteijn op 23-07-2010 14:30:20 ]
pi_84397878
Het aandeel paranoide aluhoedjes hier is vermakelijk.

Gister nog een topic geopend met "Allah is een tyfushond!" en ik zit in een sharialand (Soedan). Als ik morgen de cel in word geflikkerd, dan hebben jullie gelijk. Tot die tijd is het allemaal gelul van bange burgermannetjes.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_84397961
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De EU zoveel mogelijk tegen werken en ook in politiek verband het ontbinden er van bepleiten. Overheden op zich zijn al gevaar voor de privacy, de EU is dat helemaal dus kan die maar beter opgeheven worden. En laat je niet gek maken door de EU-adepten die zeggen dat dat slecht zou zijn voor de handelspositie van Nederland, voor handel is geen EU nodig.
Alleen vrijwel alle politieke partijen zijn pro-EU.

De PVV is uitgesproken anti-EU, maar dat is verder zo'n nare partij daar stem ik echt niet op. De SP is een beetje anti-EU en de PNVD was uitgesproken anti-EU (maar die haalden niet voldoende ondersteuningsverklaringen en hebben dus niet mee kunnen doen).
Eigenlijk is dan de enige optie SP stemmen. Ik begrijp vooral GL niet, heel idealistische partij, maar ze begrijpen maar niet, dat door de EU te steunen, al hun idealen ondergesneeuwd gaan raken. Verder vind ik het een top-partij en leukere mensen dan bij de SP (bij de SP werken veel chagrijnen, zoals Arda Gerkens, ik heb 2 jaar bij de SP vrijwilligerswerk gedaan, maar echt, behalve Marijnissen en een vriend van me die daar ook werkte, had echt niemand humor ). GL heeft leukere mensen, maar zo stom dat ze zo met de EU dwepen.
pi_84398185
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:21 schreef El_Matador het volgende:

Gister nog een topic geopend met "Allah is een tyfushond!" en ik zit in een sharialand (Soedan). Als ik morgen de cel in word geflikkerd, dan hebben jullie gelijk. Tot die tijd is het allemaal gelul van bange burgermannetjes.
Asalam Aleikum, sahib!

Moge Allah U van blijdschap voorzien en Uw familie zegenen met 10 kamelen.

Ik denk dat je in Sudan redelijk veilig kan internetten, omdat je in dergelijke landen niet te maken hebt met een overheid die de burger zo extreem in de gaten houdt als het geval is in de EU. Ze hebben daar gewoon de technische middelen niet voor.
Op de luchthaven van Dakar, waar ik ooit was, kon je gewoon flesjes drinken meenemen het vliegtuig in en werd je bagage niet gecontroleerd op de internationale vlucht Dakar-Praia.
Bovendien is de kans dat ze daar Nederlands verstaan buitengewoon klein.

Is het leuk daar in Sudan? Lijkt me een beetje een saai land.
pi_84398309
quote:
Dat komt omdat juist die partijen in het maakbare liberale model geloven. Ik moet zeggen, voor mij klinkt dat ook nogal vreemd, maar goed. D66 en GL denken dat je de EU, of andere overheidsorganen zo kunt hervormen dat ze zich niet meer schuldig maken aan schending van privacy. De denkfout die zij daar bij maken is dat deze privacy schendingen juist onvermijdelijk verbonden zijn aan het hebben van een democratische overheid. Privacy, vrijheid op internet, economische vrijheid, dat zijn allemaal thema's die niet een direct zichtbaar belang hebben. Op termijn zullen die thema's altijd het onderspit delven tegen de thema's die wel een direct zichtbaar belang hebben omdat die in politieke zin toch meer zichtbare resultaten leiden die weer naar de kiezers kunnen worden gecommuniceerd.

Denk aan de terrorismebestrijding, Bush stond op de rokende puinhopen van het WTC, en riep dat het terrorisme met wortel en tak moest worden uitgeroeid. Daar zijn grote privacyschendingen voor nodig omdat je nu eenmaal veel informatie nodig hebt om die terrorismebestrijding goed uit te kunnen voeren. Die rokende puinhopen maakten het voor Bush veel gemakkelijker om dit soort maatregelen er door te krijgen, want er zijn nu eenmaal geen rokende puinhopen van geschonden privacy die in beeld kunnen worden gebracht om er een politiek thema van te maken. Privacy is vrij abstract en politiek is het lastig om daar mee te kunnen scoren.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 15:06:41 #167
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_84399867
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:21 schreef El_Matador het volgende:
Tot die tijd is het allemaal gelul van bange burgermannetjes.
Doe t topic es doorlezen voor je "alu-hoedjes" roept, dit staat in [NWS] en niet voor niks...INDECT is een feit, de gebruikte, te gebruiken en nog te ontwikkelen technieken zijn allemaal uitvoerig besproken op hun eigen site, evenals de gewenste "end-users" en het te verwachten resultaat
pi_84400089
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:06 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Doe t topic es doorlezen voor je "alu-hoedjes" roept, dit staat in [NWS] en niet voor niks...INDECT is een feit, de gebruikte, te gebruiken en nog te ontwikkelen technieken zijn allemaal uitvoerig besproken op hun eigen site, evenals de gewenste "end-users" en het te verwachten resultaat
Ja, ik weet het. Maar wat is nu concreet het probleem. Dat wordt nergens duidelijk.

Ja, je KAN opgepakt worden voor dingen die je op internet zegt. En INDIEN dat gebeurt, dan vind ik het schandalig en kom ik daartegen in opstand. Maar de kans dat dat gebeurt is miniem. Wat wil men doen, alle mensen die op internet dingen doen die de EU onwenselijk acht oppakken? Dat kan helemaal niet.

Het is een papieren tijger, zoals zoveel van de EU. Je moet je niet zo bang laten maken, de Eu is erg goed in scare tactics, maar het punt is dat je er niet aan moet toegeven. Ja, ga je als een mak schaap mee in die onzin, heb je een kuttijd, maar als je dat niet doet, is er gewoon effectief niks aan de hand.

Daarom vind ik de hier in het topic geopperde zaken allemaal net zo triest en bangmakerig als wat de EU met INDECT tracht te bewerkstelligen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_84400216
Ow, voor alle niet-technische mensen; het maakt geen flikker uit of je IE gebruikt of Firefox, als ze je willen monitoren doen ze dat wel op packet niveau. Zoiets futiels als een andere browser gaat je niet helpen
pi_84400245
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:06 schreef YuckFou het volgende:

[..]

En wat is dan precies het verwachte resultaat wat INDECT denkt te halen? Dus niet wat jij denkt?
pi_84400740
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:15 schreef Scorpie het volgende:
Ow, voor alle niet-technische mensen; het maakt geen flikker uit of je IE gebruikt of Firefox, als ze je willen monitoren doen ze dat wel op packet niveau. Zoiets futiels als een andere browser gaat je niet helpen
Maar Firefox heeft wel meer mogelijkheden om je internetverkeer te versleutelen of de beveiligen omdat je met plugins kan werken waarmee je Firefox uit kan breiden. Verder is de broncode van Firefox beschikbaar waardoor iedereen kan zien of er geheime achterdeuren naar weet ik wat voor organisaties in kan zitten.
pi_84400949
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:30 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar Firefox heeft wel meer mogelijkheden om je internetverkeer te versleutelen of de beveiligen omdat je met plugins kan werken waarmee je Firefox uit kan breiden. Verder is de broncode van Firefox beschikbaar waardoor iedereen kan zien of er geheime achterdeuren naar weet ik wat voor organisaties in kan zitten.
Versleutelen of beveiligen op browserniveau heeft geen enkel nut, en creert bij veel leken een gevoel van schijnveiligheid. Dat is hetzelfde als een deur proberen te beveiligen terwijl al je ramen nog open staan; leuk maar nee.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2010 15:36:55 ]
  vrijdag 23 juli 2010 @ 17:14:32 #173
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84404720
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:30 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik zit er nu aan te denken maatregelen te nemen tegen incompetente politici die in de toekomst aan mijn PC klooien.

Liever nu voorkomen dan later blussen.
pi_84404923
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Versleutelen of beveiligen op browserniveau heeft geen enkel nut, en creert bij veel leken een gevoel van schijnveiligheid. Dat is hetzelfde als een deur proberen te beveiligen terwijl al je ramen nog open staan; leuk maar nee.
Toch niet helemaal hoor, je kunt bijvoorbeeld Tor gebruiken waarmee je in ieder geval een betere beveiliging bereikt dan in een situatie zonder beveiliging. Daarnaast zijn er bijvoorbeeld manieren om e-mail te versleutelen. Je kunt dan wel het verkeer gaan onderscheppen, ontsleutelen lukt niet.
pi_84405233
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Toch niet helemaal hoor, je kunt bijvoorbeeld Tor gebruiken waarmee je in ieder geval een betere beveiliging bereikt dan in een situatie zonder beveiliging. Daarnaast zijn er bijvoorbeeld manieren om e-mail te versleutelen. Je kunt dan wel het verkeer gaan onderscheppen, ontsleutelen lukt niet.
Wederom; TOR is leuk, maar lang niet afdoende. Denken dat men je verkeer niet kan decoderen is nogal naief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')