abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 februari 2010 @ 13:46:38 #201
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77510999
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik kop m in!!!!

De baby natuurlijk ook
da's bijzaak
  maandag 1 februari 2010 @ 13:48:28 #202
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_77511062
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:23 schreef ChilllayD het volgende:
Thanks voor alle antwoorden!!! Daar heb ik nog eens wat aan.
Een dun stofje langs het randje is dus een beter idee en dat mag toch wel?

Thanks!
Zolang je zorgt dat je een "ademende" stof gebruikt, en zorgt dat het zeer goed vast zit en dus niet los raakt, zou het kunnen.
Je kan natuurlijk altijd je kraamzorgbureau bellen om informatie te krijgen en wat hun visie is erop
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_77511142
Mijn mening (lekker ongevraagd), gewoon zo min mogelijk in het ledikant.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_77511541
Ook meningen zijn welkom
Zal het kraambureau eens informeren, kijken wat zij er van zeggen.
Mail ik ze wel met een foto'tje erbij, da's makkelijker uitleggen
  maandag 1 februari 2010 @ 14:32:15 #205
57497 happyme28
I'm so happy
pi_77512495
Hola! Mams is weer vertrokken en zit lekker languit op de bank. Voordat mijn moeder kwam nog lekker even 2 uurtjes geslapen.

Bedrijvig ochtendje gehad! Bezoekje aan de VK was prima. Hartje, Groei en bloeddruk waren prima. Alleen had ze geen 100% zekerheid over de ligging. Hij was wel ingedaald maar ze twijfelde een heel klein beetje over de positie van de kleine. Mag dus woensdagochtend even baby-gluren

Verder ook de klossen en ondersteek opgehaald en nog een thermometer voor de kleine gekocht, was er nog steeds niet van gekomen.

Vanmiddag nog even een klein strijkje wegwerken en verder lekker niets.

Leo, wat een verhalen weer. Af en toe zit ik echt zo maar zolang je er zelf rustig onder blijft hahaha

Asy, hopenlijk neemt dat vochtvasthouden nog af, want dat is echt vervelend. Tintelende handen heb ik ook af en toe, maar dan heb ik gewoon verkeerd gelegen in mijn slaap. Even laten doorbloeden en het is weer weg. Wel in de gaten houden (wat Huup dus zegt!) en morgen aangeven bij de controle. Sterkte! (wel fijn dat je goed slaapt!)

Sindell, fijn dat je een redelijk goede nacht hebt kunnen maken. Even wat bijtanken

Ja, behoorlijk wat LLM's die deze maand moeder worden. Hier houd ik wel rekening met begin maart eerlijk gezegd, maar het kan ook zomaar deze maand nog zijn natuurlijk.

Ymme, de mensen zeggen dat niet om je te pesten hoor (lijkt me tenminste ), het is alleen vaak zo dat het anders zo'n tegenvaller is, als je eind februari nog aan het wachten bent en je uitgerekende datum allang voorbij is. Goed bedoeld dus!
pi_77512816
Misschien dat jullie me kunnen helpen:

Ik wil na de bevalling borstvoeding gaan geven, maar wat moet ik nu in huis halen. Ik begreep dat ik wel twee flesjes moet hebben...
Kraamzorg zei trouwens dat ik geen voeding hoef te hebben, meestal heeft iemand wel een proefverpakking bij zich.
Ik heb nu dus nog NIETS om te voeden.....
behalve m'n tiet
pi_77513039
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:43 schreef DJRandall het volgende:

Ik wil na de bevalling borstvoeding gaan geven, maar wat moet ik nu in huis halen. Ik begreep dat ik wel twee flesjes moet hebben...
Kraamzorg zei trouwens dat ik geen voeding hoef te hebben, meestal heeft iemand wel een proefverpakking bij zich.
behalve m'n tiet
Tiet is genoeg

Handig is iets van zoogkompressen, een voedingsbh/shirt.
pi_77513095
Tepelkloven cremé, heb ik op advies hier al in huis.
En zoogkompressen inderdaad.
  maandag 1 februari 2010 @ 14:53:06 #209
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77513120
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:43 schreef DJRandall het volgende:

behalve m'n tiet
aanvulling op tico: en het adres van een locatie waar manlief een kolf zou kunnen huren. ik zou vtv de kolf nog niet huren, maar mocht je op het moment supreme moeten bijkolven, is het wel handig als je al weet waar je zo'n ding kan halen.
de kraamzorg weet wel wat een goede voor je is.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77513330
Nou, heb een doosje zoogkompressen en een voedingsbh, dus ik ben klaar!

Krijg net een brief van de kinderopvang, vorige week pas aangevraagd. Maar toch plek vanaf september en misschien zelfs al eerder! Dat had ik niet verwacht!
pi_77513398
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:52 schreef ymme het volgende:
Tepelkloven cremé, heb ik op advies hier al in huis.
En zoogkompressen inderdaad.
Lanoline, zuiver wolvet.

Geen bepanthen enzo..
  maandag 1 februari 2010 @ 15:02:29 #212
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_77513468
Ik besfte net dat ik al op een kwart zit, gister 10 weken Het gaat me te hard!! Nu al!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 1 februari 2010 @ 15:03:31 #213
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_77513511
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Lanoline, zuiver wolvet.

Geen bepanthen enzo..
Waarom geen bepanthen? Dat was het enige wat hielp met kloven bij/door Tobias toen....
Ylana
pi_77513519
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:02 schreef Saffier het volgende:
Ik besfte net dat ik al op een kwart zit, gister 10 weken Het gaat me te hard!! Nu al!
Ik ben volgende week al klaar met mn eerste trimester.
  maandag 1 februari 2010 @ 15:04:28 #215
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77513551
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:03 schreef Saffier het volgende:

[..]

Waarom geen bepanthen? Dat was het enige wat hielp met kloven bij/door Tobias toen....
Het heeft hier ook geholpen als een tiet.
Wat ook goed werkt (en waar ik nog een busje van voor wie hem over wil nemen) is schrale troost van de prenatal.
  maandag 1 februari 2010 @ 15:04:30 #216
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_77513553
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ben volgende week al klaar met mn eerste trimester.
En we zitten maar een weekje na elkaar
Ylana
pi_77513604
Huh, 13 weken is toch het hele eerste trimester, of na 12 al? *zit ik nu al in trimester 2 of ga ik daar morgen heen!?*
pi_77513617
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:03 schreef Saffier het volgende:

[..]

Kijk maar eens op de verpakking wat erin zit

Heb je toendertijd iets anders geprobeerd, zoals lanoline? Als je last hebt van kloofjes is het bijna altijd verkeerd aanleggen. Dus zorg dat je kindje echt goed hapt, je tepel helemaal achterin ligt, waar het gehemelte zacht is. Kindje in 1 lijn, buik op buik, hoofdje vrij. Doet het pijn, dan afkoppelen en opnieuw beginnen. Na de voeding een drupje melk over de tepel uitsmeren en laten drogen aan de lucht (enige uitzondering hier is kloofjes door spruw). Dan kun je eventueel iets smeren waardoor je tepel vettig blijft zodat je geen korstje krijgt, want dat zal er elke voedingsbeurt vanaf gaan, en dat doet ook pijn.
pi_77513655
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Lanoline, zuiver wolvet.

Geen bepanthen enzo..
Ik heb de tepelcremé van de hema.
pi_77513689
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:07 schreef ymme het volgende:

[..]

Ik heb de tepelcremé van de hema.
Zolang er maar geen alcohol ed. in zit.
  maandag 1 februari 2010 @ 15:08:50 #221
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_77513718
Niet gekeken toen Kreeg het van de kraam/ gehaald op advies van de kraam, maar ik heb toen uberhaupt niet zo veel aan die kraam gehad Was echt erg.
Maar goed, voor straks haal ik tegen die tijd lanoline/wolvet in huis.
Ylana
pi_77513764

ff opgezocht.
  maandag 1 februari 2010 @ 15:12:06 #223
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77513838
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:09 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]

ff opgezocht.
ik heb deze in mijn handen gehad, maar die was in verhouding een heel stuk duurder dan de bepanthen. Dus toen voor de bepanthen gegaan.
  maandag 1 februari 2010 @ 15:16:08 #224
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77513992
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:32 schreef happyme28 het volgende:
Hola! Mams is weer vertrokken en zit lekker languit op de bank. Voordat mijn moeder kwam nog lekker even 2 uurtjes geslapen.

Bedrijvig ochtendje gehad! Bezoekje aan de VK was prima. Hartje, Groei en bloeddruk waren prima. Alleen had ze geen 100% zekerheid over de ligging. Hij was wel ingedaald maar ze twijfelde een heel klein beetje over de positie van de kleine. Mag dus woensdagochtend even baby-gluren

Verder ook de klossen en ondersteek opgehaald en nog een thermometer voor de kleine gekocht, was er nog steeds niet van gekomen.

Vanmiddag nog even een klein strijkje wegwerken en verder lekker niets.

Asy, hopenlijk neemt dat vochtvasthouden nog af, want dat is echt vervelend. Tintelende handen heb ik ook af en toe, maar dan heb ik gewoon verkeerd gelegen in mijn slaap. Even laten doorbloeden en het is weer weg. Wel in de gaten houden (wat Huup dus zegt!) en morgen aangeven bij de controle. Sterkte! (wel fijn dat je goed slaapt!)
De vroedvrouw weet ervan. Heb ik laatst al aangegeven toen ze op huisbezoek is geweest...

Wat fijn dat jij ook weer bent goedgekeurd (en dat je nog even naar beebmans mag gluren!)
En opeens valt mij in dat jullie gordijnen al binnen waren (toch?). Jippie!

DJRandall, ik heb 1 fles in huis (tommie tippee closer to nature) en voor de rest ook niks.
Ojawel, en nog ergens zoogcompressen (maar die heb ik gekregen en nog niet terug gevonden in huis )

Ow en kijk dan: zelfs de verse moeders-in-wording zijn alweer een heel eind op weg!
  maandag 1 februari 2010 @ 15:47:32 #225
57497 happyme28
I'm so happy
pi_77515160
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:16 schreef Asyniur het volgende:
En opeens valt mij in dat jullie gordijnen al binnen waren (toch?). Jippie!
Ja, ze zijn mooi ze moeten alleen nog even goed uithangen en misschien nog even gestreken, maar dat komt wel. Ze hangen nu prima! Ben nu alleen nog op zoek naar een staande witte kapstok (liefst wat speels, dus als iemand tips heeft )

Net ruim een uur met vriendinnetje aan de telefoon gehangen (is 2 weken geleden bevallen) dus strijkje is er bij ingeschoten, maar dat komt dan morgen wel. Nu geen zin meer.

Hier alleen een paar flesjes (avent startersset) en uit die gratis dozen wat proefpakjes flesvoeding eventueel, maar dat hoop ik niet te hoeven gebruiken.
  maandag 1 februari 2010 @ 15:52:48 #226
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_77515425
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:47 schreef happyme28 het volgende:
Net ruim een uur met vriendinnetje aan de telefoon gehangen (is 2 weken geleden bevallen) dus strijkje is er bij ingeschoten, maar dat komt dan morgen wel. Nu geen zin meer.
pssst maar de aardappels mogen wel geschild worden
pi_77515525
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:52 schreef marky het volgende:

[..]

maandag 1 februari 2010 @ 16:03:56 #228
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_77515827
quote:

[..]

Fijn, sociale controle
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  maandag 1 februari 2010 @ 16:05:34 #229
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77515891
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:47 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ja, ze zijn mooi ze moeten alleen nog even goed uithangen en misschien nog even gestreken, maar dat komt wel. Ze hangen nu prima! Ben nu alleen nog op zoek naar een staande witte kapstok (liefst wat speels, dus als iemand tips heeft )

Hier alleen een paar flesjes (avent startersset) en uit die gratis dozen wat proefpakjes flesvoeding eventueel, maar dat hoop ik niet te hoeven gebruiken.
karweifolder blz 9
  maandag 1 februari 2010 @ 16:06:02 #230
57497 happyme28
I'm so happy
pi_77515913
quote:

[..]

Ja uhh... mooeeeee

nou ja... vooruit dan maar, omdat jij zo hard gewerkt hebt vandaag
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:03 schreef Tazz het volgende:

[..]

Fijn, sociale controle
Nou inderdaad, moet ik nog op gaan letten wat ik hier schrijf

Amaranta, thanks! Ik zal een gaan kijken, pakket met folders komt net door de brievenbus.
  maandag 1 februari 2010 @ 16:09:50 #231
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_77516059
quote:

[..]

Goed plan! Aardappels! Of nee, HUTSPOT! Heb ik de laatste tijd iets mee...

Wat betreft cremepjes... Geen ervaring mee. Maar ik weet nu alvast dat ik vantevoren lanoline in huis moet halen (kan iemand me dat in juni nog een keer vertellen?). Oh ja, en sudocreme voor babybillen. Ik heb net het boek van Jools Oliver uit over haar zwangerschap en het eerste jaar van haar kids. Heel grappig. Ze had echt alles in huis. 2 kinderwagens maar liefst! En toen ze voor het eerst ging bijvoeden (bij 6 maanden) heeft ze alles wat ze zou kunnen gebruiken voor de voeding, inclusief steelpan, in een of ander steriliseerapparaat gegooid! Oioioi, maar misschien zie ik het allemaal nog wel heel makkelijk in...

En wat betreft trimesters, kwam er afgelopen vrijdag achter dat ik al bijna 2 weken in mn 2de trimester zat... Dacht echt dat het nog niet zo ver was!

Verder net de badkamer weer es gesopt. Heerlijk schoon nu! En manlief heeft de wc gedaan .

Wat betreft manlief, werd gebeld door zn detacheer-baas. Als die zich morgen nog niet tip-top voelt gewoon lekker thuisblijven , en ze vinden het balen dat hij ziek is door zn werkplek maar kunnen er helaas niets aan doen. Hij heeft nog aangegeven dat hij vorig jaar ook al ziek was geweest door het probleem met de luchtcirculatie maar helaas... Nou ja, zal dan wel weer een kwakkelwintertje worden. Laten we hopen dat we straks weer temperaturen boven de 8 graden krijgen met wat regen, dan is het meteen een stuk beter! En misschien heeft ie volgend jaar wel een andere werkplek, dat is het leuke van detacheren!
pi_77516088
Oh, ik hoop op zuurkool vanaaf!
  maandag 1 februari 2010 @ 16:16:54 #233
57497 happyme28
I'm so happy
pi_77516327
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:05 schreef amaranta het volgende:

[..]

karweifolder blz 9
Oe.. die boom is leuk! Maar eens gaan kijken daar.
  maandag 1 februari 2010 @ 16:17:23 #234
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_77516338
Vorige week heb ik in het zh nog een echo gekregen en vandaag heeft Lautie hem in kunnen scannen

9 weken, 2 dagen....
Vooruit, onder een spoiler wegens idioot groot
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ylana
pi_77516766
  maandag 1 februari 2010 @ 16:31:26 #236
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77516898
Saffierke

Nog even checken of ik het goed begrepen heb... Van die zachte hoofdeinde kussens mogen niet, maar een wiegje met alleen stof/kant bekleden mag wél? (anders hebben we hier wel een probleem met de erf-wieg)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_77516942
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:31 schreef flugeltje het volgende:
Saffierke

Nog even checken of ik het goed begrepen heb... Van die zachte hoofdeinde kussens mogen niet, maar een wiegje met alleen stof/kant bekleden mag wél? (anders hebben we hier wel een probleem met de erf-wieg)
Vraag het aan je kraambureau/verloskundige
  maandag 1 februari 2010 @ 16:35:05 #238
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77517079
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vraag het aan je kraambureau/verloskundige
Verloskundige heb ik niet en de gyn kijkt meestal maar wat schaapachtig als ik over dit soort dingen begin Het kraambureau zou ik kunnen bellen natuurlijk, maar kun je daar zo vroeg al mee beginnen? Ze hebben naar ik aanneem toch wel wat beters te doen dan vraagbaak te spelen voor onzekere toekomstige moeders?

Heb ook al gegoogeld, maar daar word je ook niet echt wijzer van met 387 verschillende antwoorden....
pi_77517087
Oh onze nieuwe beeb zal waarschijnlijk weer op een aankleedkussen slapen.

Lekker knus.
pi_77517114
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:35 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Verloskundige heb ik niet en de gyn kijkt meestal maar wat schaapachtig als ik over dit soort dingen begin Het kraambureau zou ik kunnen bellen natuurlijk, maar kun je daar zo vroeg al mee beginnen? Ze hebben naar ik aanneem toch wel wat beters te doen dan vraagbaak te spelen voor onzekere toekomstige moeders?

Heb ook al gegoogeld, maar daar word je ook niet echt wijzer van met 387 verschillende antwoorden....
Maar het kraambureau komt toch bij je langs als je een week of 35 bent. Vraag je het dan.
  maandag 1 februari 2010 @ 16:36:28 #241
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77517136
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:35 schreef Ticootje het volgende:
Oh onze nieuwe beeb zal waarschijnlijk weer op een aankleedkussen slapen.

Lekker knus.
óp een aankleedkussen? Als matrasje bedoel je?
pi_77517169
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:31 schreef flugeltje het volgende:
Saffierke

dat mag wel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 1 februari 2010 @ 16:37:03 #243
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77517172
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar het kraambureau komt toch bij je langs als je een week of 35 bent. Vraag je het dan.
Dan is de wieg al wel klaar

Moeders staat al in de startblokken om te gaan naaien...
pi_77517178
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:36 schreef flugeltje het volgende:

[..]

óp een aankleedkussen? Als matrasje bedoel je?
Yep, zodat ze niet het bed doorgaat...

Wacht ik zoek ff een foto.

Zo dus, maar nu excl. gescheurd behang.
  maandag 1 februari 2010 @ 16:38:15 #245
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77517238
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Yep, zodat ze niet het bed doorgaat...

Wacht ik zoek ff een foto.
Ik zeg briljant!

* meteen opschrijft in boekje
pi_77517261
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:38 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik zeg briljant!

* meteen opschrijft in boekje
Mijn kleine slaapt dus bij me in bed.
  maandag 1 februari 2010 @ 16:42:37 #247
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77517387
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mijn kleine slaapt dus bij me in bed.
Ah okay, ik dacht echt dat je het in een ledikantje gelegd had om rollen te voorkomen...
pi_77517432
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:42 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ah okay, ik dacht echt dat je het in een ledikantje gelegd had om rollen te voorkomen...
Nee, Jen lag in een een wiegje 2 weken ofzo... en daarna dus op een aankleedkussen.

Het aankleedkussen ledgde ik naast mijn kussen, dus hoog zodat ik de deken er niet over heen kon trekken. Door de randen kon zij niet rollen...
  maandag 1 februari 2010 @ 16:46:25 #249
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77517524
Fabian slaapt ook regelmatig tussen ons in. Maar zonder verschoningskussen. Meestal ligt hij overigens op mijn man of op mij. Ons bed is zo groot dat de kans dat we op hem rollen echt nihil is. En ik slaap heel licht dus ik word meerdere keren wakker om te controleren.
En hij ligt hoog zodat het dekbed niet helemaal over hem heengaat.
pi_77517648
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:46 schreef amaranta het volgende:
Fabian slaapt ook regelmatig tussen ons in. Maar zonder verschoningskussen. Meestal ligt hij overigens op mijn man of op mij. Ons bed is zo groot dat de kans dat we op hem rollen echt nihil is. En ik slaap heel licht dus ik word meerdere keren wakker om te controleren.
En hij ligt hoog zodat het dekbed niet helemaal over hem heengaat.
Maar is die niet al ietsjes ouder?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')