Inderdaad, en die krul bij Zuid-Noorwegen is dan de 'Polar Low'?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgens mij komt er na dat grote gebied nog meer aan voor vannacht, bekijk de satelliet maar eens.
Ja, hier in Heerhugowaard zojuist een flinke onweersdonder + bliksemflits terwijl het sneeuwt. Nog nooit meegemaaktquote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:38 schreef Sj0rSz het volgende:
Rode pit in de buurt van Noord-Holland
utrecht centrum zelfde verhaal : harde sneeuw dikke vlokkenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:03 schreef marcel-o het volgende:
in gouda(kzit in de trein richting ut.) daarstraks dikke vlokken. khoop dat er geen dicht gesneeuwde wissels komen oid
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:10 schreef weerstation-rijnmond het volgende:
@ 020 fan.....durf de naam niet uit te spreken...
Maar wel richting Venlo blazen. Zodat het hier blijft hangen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:22 schreef Klonk het volgende:
als ik nu buiten ga staan en ga blazen zou dat voldoende zijn om die witte ellende weg te houden ?
Ik help wel meequote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:22 schreef Klonk het volgende:
als ik nu buiten ga staan en ga blazen zou dat voldoende zijn om die witte ellende weg te houden ?
kleine editquote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:34 schreef kloas_wokkel het volgende:
[..]
Ik help wel mee![]()
We moeten gewoon mooie dagen hebben met zon
Het lijkt inderdaad voorlopig nog niet afgelopen met de sneeuwquote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:23 schreef ACT-F het volgende:
Als ik de pluim voor a.s. dinsdag mag geloven worden we bedolven onder de sneeuw.
Hier ook best een tegenvaller. Alles loste boven het IJsselmeer op. Er ligt overal een laagje wit, maar verder dan een paar mm kom ik niet.quote:
Ligt er een beetje aan. EC komt met 5 graden voor het westen en 1 in het oosten door de wind uit het westen. Aan het begin van de dag daarom eerst regen in een groot deel van het land en sneeuw in het noordoosten. Als de dag vordert zal de sneeuwgrens steeds verder naar het westen opschuiven.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:23 schreef ACT-F het volgende:
Als ik de pluim voor a.s. dinsdag mag geloven worden we bedolven onder de sneeuw.
De EC opper is helemaal de weg kwijt johquote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:07 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan. EC komt met 5 graden voor het westen en 1 in het oosten door de wind uit het westen. Aan het begin van de dag daarom eerst regen in een groot deel van het land en sneeuw in het noordoosten. Als de dag vordert zal de sneeuwgrens steeds verder naar het westen opschuiven.
Daar komt de EC-oper dus mee. Het is één van de vele opties. Zeker omdat het toch nog even weg is.
http://weerplaza.nl/weerkaarten/
Zie trouwens dat de GFS-oper met de zelfde temperaturen komt.
Laten we het hopenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:13 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
De EC opper is helemaal de weg kwijt joh![]()
Die komt met temperaturen van tegen de 10 graden op 8 Februari.....
hier?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:50 schreef -0- het volgende:
Lekker zware sneeuwval hier, centimeters tikken aan.
regen-natte sneeuw-natte hagel (bestaat dat? halfzachte hagelsteentjesquote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:33 schreef Againzender het volgende:
en weer regen in Amsterdam, waar is mijn sneeuw
We werden weer helemaal lekker gemaakt met prachtige kaarten en nu langzaam blijkt het toch weer kwakkelweer te wordenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:44 schreef -0- het volgende:
Pluim is matig, stuk meer zachte members dan vanmorgen en gisteren.
Tja, we hebben nu een paar keer gehad dat het ensemble het op lange termijn goed had, je zou bijna vergeten dat het toch echt nog een onzeker terrein is.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:45 schreef erkel het volgende:
[..]
We werden weer helemaal lekker gemaakt met prachtige kaarten en nu langzaam blijkt het toch weer kwakkelweer te worden
Laten we het hopen. De pluim voor Leeuwarden zag er dan wel weer redelijk goed uit.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:50 schreef Againzender het volgende:
[..]
Tja, we hebben nu een paar keer gehad dat het ensemble het op lange termijn goed had, je zou bijna vergeten dat het toch echt nog een onzeker terrein is.
Voor hetzelfde ziet het er morgen weer anders uit.
Weten de inwoners van Enschede dat je met die cam hun woonkamer in kan kijken?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:43 schreef twentemeisje het volgende:
Twente meldt ook behoorlijk wat nieuwe sneeuw... Mijn vriend vreest dat het nooit meer zomer wordt.
Live meekijken in Ensch(ne)ede.
Hij is niet van mij, ik kwam 'm toevallig tegen...quote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:58 schreef Rhiannon het volgende:
[..]
Weten de inwoners van Enschede dat je met die cam hun woonkamer in kan kijken?![]()
Zojuist een foto genomen.quote:Op zondag 31 januari 2010 02:09 schreef DaMart het volgende:
In Zandvoort en omstreken is de voorspelde gladheid eigenlijk uitgebleven. De sneeuw die viel was binnen een uur weggesmolten, en de wegen zijn gewoon begaanbaar.
Iets zegt me dat die bui door het KNMI overschat is.
Wonen wij in hetzelfde huisquote:Op zondag 31 januari 2010 08:30 schreef lezzer het volgende:
En de overbuurman heeft z'n oprit al sneeuwvrij
om half 9 pas, ik had samen met mijn buurman de opritten en de stoep al om half 8 sneeuwvrijquote:Op zondag 31 januari 2010 08:30 schreef lezzer het volgende:
En de meeste koude lijntjes zijn ook weg in de pluim van vanochtend. Ik was er al bang voor, de winter zit er voorlopig niet meer in.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:51 schreef Schuifpui het volgende:
Nieuwe pluim voor midden-nl behoorlijk teleurstellend (als je van winter houdt). Oper én control geven volgende week toch geen winter. Nog wel wat koude lijntjes, maar toch denk ik dat het niets wordt. Het is al de 5e dag dat de winter uitgesteld wordt en de oper is al een paar dagen volledig om naar zachter weer. Helaas, eventueel pas na volgend weekend weer een kans.
En ikzelf ook. Of ja, de oprit niet, maar de stoep wel.quote:Op zondag 31 januari 2010 08:30 schreef lezzer het volgende:
Daar heb ik het toch niet over? Natuurlijk is het de komende dagen nog winters met alle sneeuw.quote:Op zondag 31 januari 2010 10:57 schreef yvonne het volgende:
En nu in het nederlands graag? Om 10 uur zeiden ze nog dat er veel sneeuw verwacht werd in de nacht en vroege ochtend.
Zeg dat danquote:Op zondag 31 januari 2010 11:07 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Daar heb ik het toch niet over? Natuurlijk is het de komende dagen nog winters met alle sneeuw.
Het gaat om de lange termijn. Je ziet data als '31-jan, 2-feb, 4-feb, 6-feb, 8-feb, 10-feb'. Je ziet dagen als zo-ma-di-wo-do-vr-za. Nederlandser kan ik het niet maken. Aankomende week zou de diepvrieskou erin komen. Telegraaf kondigde het al weer groots aan. Radio Veronica pikte het op. Dát staat nu op losse schroeven.
Er lezen hier ook gewoon weern00bs mee heurquote:Check hier het verschil in EEN run:
___
De oper van ECMWF (die ik nu maar even hotlink en straks, als Photobucket weer de behoefte krijgt om te functioneren, upload) krijgt nu ook steeds meer steun van de overige leden.
Wow, bijna geen vorst over.quote:Op zondag 31 januari 2010 10:48 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Check hier het verschil in EEN run:
[ afbeelding ]
Mooi is het hèquote:Op zondag 31 januari 2010 11:43 schreef JohnLocke het volgende:
Heerlijk, 15-20 cm sneeuw in Limburg. Beetje dooi in de zon, maar het is zo mooi.
De buienradarvoorspellingen staan gelijk aan piet paulusma, niet te vertrouwen dus.quote:Op zondag 31 januari 2010 12:25 schreef Snowsquall het volgende:
Op buienradar geloven ze wel in de kou....verwachting is kouder dan gisterenHow confusing!!
Het weer is gewoon onvoorspelbaar xDquote:
Maybe yes, maybe noquote:
Maar dat duurt 5 maanden, dus dan wordt het een lange klap.quote:Op zondag 31 januari 2010 13:08 schreef horned_reaper het volgende:
De pluim zal zich heel snel moeten herstellen... anders is het afgelopen met de winter![]()
Ik zou nog graag één strenge vorstperiode willen hebben... en dan in één klap de zomer in !
scherpquote:Op zondag 31 januari 2010 13:12 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Maar dat duurt 5 maanden, dus dan wordt het een lange klap.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |