Ik dacht de meeste wind aan de westkant, maar de weersites zijn weer eens verschillend zie ik nu.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:27 schreef picobyte het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uit ziet krijgt het noorden van ons land toch echt een stevige poedersneeuw nacht met veel wind.
Dat stuift op tegen vrijstaande woningen en schuren,en waait door alle tocht gaten naar binnen.
Stel je dit weer type eens voor als je alleen een kachel in de huiskamer hebt.
hmm kwee nie, als je de animatie kijkt, draait het niet echt maar het heeft wel n beetje een cirkelvormquote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:34 schreef junkiexp het volgende:
Zo te zien krijg Zuid-Holland ook nog wel wat flinke buien straks.
Is dat gedeelte links die polar low ?
[ afbeelding ]
nee, dat is nog niet dat, potentiele, polar low. is een buienlijn die nog los aan het te vormen systeem hangt. Maar ben wel benieuwd wat dat zo gaat brengen boven land!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:34 schreef junkiexp het volgende:
Zo te zien krijg Zuid-Holland ook nog wel wat flinke buien straks.
Is dat gedeelte links die polar low ?
[ afbeelding ]
lijkt het vooralsnog wel opquote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:56 schreef Fredo55 het volgende:
Volgens mij zit ik wel goed hier in Zeeland.
Dat kreng vertrouw ik alleen voor geen meter.quote:
Zeur niet muts, zal wel gewoon weer een beetje regen worden.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:39 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
die krul koerst zo ZH binnen![]()
morgen langlaufen naar werk
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:32 schreef Fredo55 het volgende:
Regio Rijnmond kan zich op gaan maken voor flink wat sneeuwval.
Komt omdat het de laatste tijd heel vaak heiig en nevelig was, ook al was het 'onbewolkt'. Dat is nu niet het geval.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:01 schreef kepler het volgende:
Ligt het aan mij, of is (was) de maan extreem helder vannacht?
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:01 schreef kepler het volgende:
Ligt het aan mij, of is (was) de maan extreem helder vannacht?
http://spaceweather.com/quote:BIGGEST FULL MOON OF THE YEAR: If you think tonight's Moon looks unusually big, you're right. It's the biggest full Moon of 2010. Astronomers call it a "perigee Moon," some 14% wider and 30% brighter than lesser full Moons of the year.
Is te zien ook, ziet er mooi uitquote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:12 schreef Estate het volgende:
[..]
[..]
http://spaceweather.com/
En het is door de koude lucht extra helder natuurlijkEn als hij nog te zien is vannacht, Mars staat ook erg dicht bij de maan, links.
Mag ook wel een keertjequote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:20 schreef IHVK het volgende:
Als je naar de radar kijkt zie je heel veel buien richting het Rijnmond gebied trekken
Hier matige tot zware (!) sneeuw. Trekt als een witte waas door de straat heen, geweldig.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:39 schreef junkiexp het volgende:
Nog een minuut of 5, en dan een uurtje of 2 onafgebroken sneeuw als de radar uitkomt
Ah, het lag niet aan mij dusquote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:12 schreef Estate het volgende:
[..]
[..]
http://spaceweather.com/
En het is door de koude lucht extra helder natuurlijkEn als hij nog te zien is vannacht, Mars staat ook erg dicht bij de maan, links.
Erg mooi ja. Nog een foto van eerder op de avond.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:45 schreef kepler het volgende:
[..]
Ah, het lag niet aan mij dus
Mooi om te zien
Nice.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:53 schreef Estate het volgende:
[..]
Erg mooi ja. Nog een foto van eerder op de avond.
[ afbeelding ]
Mooi!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:53 schreef Estate het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Das vremd, hier in Cuijk hele fijne sneeuwquote:
ach, het is zo weer over.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 08:45 schreef Klonk het volgende:
dat polar low had rustig boven de pool mogen blijven, vieze plaksneeuw
ja, heb de ochtendgymnastiek er weer op zitten, eerst verse vieze plaksneeuw en daaronder een bevroren laagje iets, lang leve het zout...quote:
is er nog geen zouttax ingevoerd?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 08:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
ja, heb de ochtendgymnastiek er weer op zitten, eerst verse vieze plaksneeuw en daaronder een bevroren laagje iets, lang leve het zout...
Vannacht was het bij ons in de omgeving (Noord/Midden-Limburg) al erg glad. Op de A2 zijn tegen de morgen ook weer wat ongelukken gebeurt.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 08:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
ja, heb de ochtendgymnastiek er weer op zitten, eerst verse vieze plaksneeuw en daaronder een bevroren laagje iets, lang leve het zout...
In IJsselstein ligt weer een leuk laagje, ben niet buiten geweest, maar 3 -5cm zeker.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 07:15 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Nou, het is sneeuw, maar weer zo'n lullig beetje. Had het net zo goed weg mogen blijven....
@ Utrecht trouwens
Mooie foto zegquote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:53 schreef Estate het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hey..... maak geen slapende hond(en) wakkerquote:
Wit Venloquote:
Alleen de Denen he.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:26 schreef Fredo55 het volgende:
Mijn vermoeden klopte gisteravond helemaal.
Het sneeuwgebied lag mooi op koers, maar opeens trok hij voor mijn neus richting Rijnmond->Brabant.
Uiteindelijk lag er vanmorgen een dun laagje sneeuw, in Woensdrecht centimeters.
Vanavond hoop ik meer geluk te hebben, volgens de Denen ligt het zwaartepunt bij Zuid-Holland en Zeeland maar uit ervaring weet ik (gisteravond) dat sneeuw hartstikke moeilijk te voorspellen is.
[ afbeelding ]
Is er geen weerstation in de buurt?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:30 schreef Fredo55 het volgende:
Weet er iemand een site met actuele dauwpunten?
Zoiets?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:30 schreef Fredo55 het volgende:
Weet er iemand een site met actuele dauwpunten?
Ja dankje.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:27 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Zoiets?
[ afbeelding ]
http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsbeomt.html
Hier is het nog maar de vraag of er wat gaat vallen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:15 schreef junkiexp het volgende:
Ha, zuidoostelijke idd, krijgen we weer sneeuw
Mooi spamaccountquote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:35 schreef weerstation-rijnmond het volgende:
leuk dat jullie mijn site bezoeken!!![]()
Mvg,
Olivier
weerstation-rijnmond.nl
Graag gedaan, ik bezoek hem al 2 jaar.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:35 schreef weerstation-rijnmond het volgende:
leuk dat jullie mijn site bezoeken!!![]()
Mvg,
Olivier
weerstation-rijnmond.nl
quote:Neerslag:
Kans op onweer vooral bij de trog. Nabij de trog in namiddag en avond behoorlijke kans op tamelijk intensieve neerslag. 3 cm per uur kan gehaald worden. De neerslag heeft om 15 UTC het noordwesten van het land bereikt en verlaat rond middernacht het (zuid)oosten. Qua progtemps lijkt het vooral sneeuw te zijn, in een smalle kuststrook wellicht een mengvorm.
Erachter meest geïsoleerde buien. Behorende bij de barokliene zone krijgt vooral morgen middag het noorden te maken met winterse neerslag, door de wat sterkere westelijke component kan dit ook meer een mengproduct worden.
MODELBEOORDELING:
De uiteindelijke neerslagverdeling blijft springerig en verschilt van run tot run. Dit komt door de mesoschaal structuur van de fenomenen. Met drie zwaartepunten 2 volgens HiRLAM een derde lijn in de actualiteit, krijgt vrijwel het heel land met deze buien te maken. De progtemps geven ook de mogelijkheid dat er onweer bij voorkomt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |