Dat soort rotte appels lopen er dus rond bij de politie, en dan moet ik me op mijn gemak voelen met het feit dat zo langzamerhand alles van je bekend is (internet/telefoon/OV/vingerafdrukken/kentekenregistratie etc etc etc)!quote:Ander werk 'meinedige' rechercheurs drugszaak
Drie rechercheurs van de politie Midden- en West-Brabant die hebben geknoeid met de bekentenis van de hoofdverdachte in een grote drugszaak, krijgen voorlopig werk op een andere plek.
[...]
De betrokken rechercheurs hebben een verklaring van de verdachte ''dusdanig aangepast, gewijzigd en aangevuld, dat er van deze oorspronkelijke verklaring weinig meer is overgebleven'', stelde de rechtbank vast.
[...]
'' In afwachting van de uitkomst (van het onderzoek van de rijksrecherche) krijgen de drie politiemensen op een andere plek in het korps werk. Ze worden niet buiten functie gesteld en er worden geen disciplinaire maatregelen genomen'', aldus een verklaring van de korpsleiding.
rest artikel
Des te erger juist, laat wel zien hoe verschrikkelijk incompetent de gemiddelde oom agent blijkbaar is. Dus dan heb ik liever niet dat ze een database met al die (gekoppelde) gegevens in hun handen krijgen (verkeerde conclusies en consequenties zijn zo gemaakt).quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:22 schreef Klummie het volgende:
Zolang zware criminelen wegens een vormfout de rechtszaal uitwandelen lijkt me dit allemaal nogal voorbarig hoor.
ow jawel, heerlijke tv.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:21 schreef JohnLocke het volgende:
Jullie zijn zeker ook geen fans van 24?
Ten eerste door er een discussie over te hebben.quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:14 schreef JoPiDo het volgende:
wat doe je er tegen, hè?
dat is een serieuze vraag overigens
Automatisch en overheid zijn 2 zaken die nooit samen gaan. Ik en laats verhuisd. Alles keurig geregeld. Bleek dat bij de IB groep mijn GBA adres niet goed was, terwijl ik dit geregeld had. Krijg ik een brief warin staat dat ik het moet bewijzen dat het goed is, niet wat voor bewijs, niet hoe. Die gasten maar opgebeld, bleek dat in computer x het wel goed stond, maar database y niet. Wat automatisch zou moeten gaan.quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:39 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wat jij noemt is veels te kleinschalig. De overheid wil natuurlijk wel een systeem wat t automatische relaties kan leggen en wat "verdacht" gedrag opspoort.
Kwestie van alle databases aanelkaar knopen een leuk algoritme eraan knopen en je hebt als overheid ultieme controle.
Science fiction? Ik dacht het niet. Men is vollop bezig aan project INDECT http://www.indect-project.eu/
Maar hey, wat is het probleem. We hebben toch niks te verbergen?
Verdeel en heers.quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:47 schreef OldJeller het volgende:
Brood & spelen.
Ik denk dat er meer mensen zijn die zich druk kunnen maken over de uitslag van een bepaalde voetbalwedstrijd dan over het wel en wee van de privacy.
De volkskrant heeft jaren terug al een artikel geschreven over een fictief persoon die niks had gedaan, maar een bepaalde interesse had. Met de bekende data van diegene kon hij/zij voor langere tijd zonder rechten(advocaat etc) worden vastgezet terwijl zo iemand onschuldig is, alleen een basis van interpretatie dus. Puur wat op basis van de wetgeving toen mogelijk was.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nu kan het in elk geval nog.. Met verregaande mogelijkheden om het doen en laten van mensen na te gaan, kun je ook bewijsmateriaal samenstellen:
'Meneer Vosss, u heeft diverse malen kritiek geuit tegen het systeem op het Fokforum.U heeft 3 weken geleden nog een milieuactivist gesproken. U heeft een zak kunstmest gekocht in het winkeltje van Mbugu (die bekend staat om zijn radicale ideeën over persoonlijke vrijheid) en vorig jaar had u ook al een artikel opgezocht over het maken van explosieven. En nu zegt u dat u helemaal niets te maken heeft met de overval op dat tankstation op de A50, terwijl u daar toch echt omstreeks die tijd langsreed. U bent een terrorist!'
Wat ok eenprobleem is denk ik. Een minister die met zo voorstel komt heeft het goede voor. Dat geloof ik. De minister gaat uit van het goede van hem/zij en diens opvolger. Lichtelijk naief natuurlijk, het zegt niks over de rest die er mee te maken heeft.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:48 schreef OldJeller het volgende:
[..]
De mens is onbetrouwbaar van nature. Daarom moet je dat soort scenario's niet mogelijk kunnen maken.
Net of je niks zou mogen veranderen zonder dat een bappld proces voor 100% loopt...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:22 schreef Klummie het volgende:
Zolang zware criminelen wegens een vormfout de rechtszaal uitwandelen lijkt me dit allemaal nogal voorbarig hoor.
Was in de oorlog ook zo, toch deden mensen er wat aan. raar he.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 02:28 schreef Winner_Taco het volgende:
Ze hebben je gegevens toch al ? Wtf maakt het uit of ze (al dan niet bewust) gegevens opslaan?
Worst case scenario en dan?
Privacy in Nederland is toch al om te janken
Wat de neuk heeft de oorlog met het opslaan van kentekens te maken?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 02:29 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Was in de oorlog ook zo, toch deden mensen er wat aan. raar he.
Mijn opmerking ging over de privacy die er niet mee ris volgens jou en het dus niiks meer uit maakte.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 02:32 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Wat de neuk heeft de oorlog met het opslaan van kentekens te maken?
Oh Noes w8!!
KLPD rijdt in Volkswagens !!!??
Het is allemaal een complot van de Duitsers !!
Jij trekt in je vorige post toch een vergelijking met de oorlog?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 02:45 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Mijn opmerking ging over de privacy die er niet mee ris volgens jou en het dus niiks meer uit maakte.
Waar de rest van je post op slaat, geen idee.
Een hele andere dan die jij maakt ja.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 02:51 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Jij trekt in je vorige post toch een vergelijking met de oorlog?
En gezien dit stuk heb je de strekking nog niet begrepen.quote:En jongen.....
...als ze jou zien rijden... informatie over je willen hebben.... dan hebben ze indien men dat echt noodzakelijk acht na 2 telefoontjes en 5 minuten later álle informatie die ze maar willen hebben.
Inclusief adres ,telefoonnummers , gezinssituatie , jaarinkomen , een jaren geleden betaalde boete voor wildplassen en de meisjesnaam van je moeder.
En jij maakt je druk om je PRIVACY?
Nu ben ik toch benieuwd.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 02:55 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Een hele andere dan die jij maakt ja.
[..]
En gezien dit stuk heb je de strekking nog niet begrepen.
En nog is er niemand die het ziet en zich zorgen maaktquote:Op donderdag 28 januari 2010 15:14 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Zo interessant en makkelijk om die gegevens te misbruiken, en toch roept een groot deel van de bevolking: "oh, dat gebeurt niet joh, niet zo paranoïde zijn. Als ze zeggen dat ze het niet voor andere doeleinden zullen gebruiken en zullen vernietigen na enige uren/dagen, dan gebeurt dat ook."
Met de gegevens van de OV-chipkaart gebeurt dit ook, en straks met rekeningrijden zal het vast ook gebeuren. De vingerafdrukken op paspoorten was eerst enkel om de echtheid van het paspoort en de drager te verifiëren, nu wordt een landelijke database met die vingerafdrukken aangelegd voor politie, justitie en inlichtingendiensten.
Bah.
Zoveel mogelijk van je burgers weten heeft tijdens de oorlog heel wat Joden het leven gekost.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 03:00 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Nu ben ik toch benieuwd.
Wat heeft de oorlog te maken met het (al dan niet foutief) bewaren van kentekenregistraties ?
En in een niet-oorlogs situatie zoals we nu verkeren is het tegenovergestelde een prima manier om criminaliteit actiever te kunnen bestrijden.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 03:03 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk van je burgers weten heeft tijdens de oorlog heel wat Joden het leven gekost.
CCTV en nieuwe paspoorten blijken ook al fantastische resultaten te boeken en de criminaliteit enorm terug te dringenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 03:07 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
En in een niet-oorlogs situatie zoals we nu verkeren is het tegenovergestelde een prima manier om criminaliteit actiever te kunnen bestrijden.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 03:29 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
CCTV en nieuwe paspoorten blijken ook al fantastische resultaten te boeken en de criminaliteit enorm terug te dringen![]()
Dus mijn auto word gejat. Zelfde avond word het kenteken 150 km verder op in Rotterdam gescand. Helaas verloopt aangifte toch pokketraag dus het duurt een paar dagen voordat het systeem het als een positieve hit geeft. Dus een paar dagen later word duidelijk dat mijn gestolen auto voorbij een scan is gekomen in Rotterdam. Dan wat?
'Legitiem' is een rekbaar begrip.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 05:49 schreef Winner_Taco het volgende:
Snap sowieso al die mensen niet en hun privacy gejammer niet hoor.
Nog ff en we hebben een kastje aan boord die al onze bewegingen volgt . Neem aan dat als zoiets legitiem kan dit verhaal over wat kentekenregistraties een storm in een glas water is .
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |