abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77402428
Hoorde vanmiddag op de radio een reactie van 1 van de politiekorpsen. Niet letterlijk, maar de strekking was; "Wij beseffen dat we ons niet aan de wet houden. Dat willen we wel graag, maar dat is niet mogelijk zonder dat de wet word aangepast".

Is toch om nachtmerries van te krijgen :s
Helemaal als je dan berichten als dit vandaag weer leest:
quote:
Ander werk 'meinedige' rechercheurs drugszaak
Drie rechercheurs van de politie Midden- en West-Brabant die hebben geknoeid met de bekentenis van de hoofdverdachte in een grote drugszaak, krijgen voorlopig werk op een andere plek.
[...]
De betrokken rechercheurs hebben een verklaring van de verdachte ''dusdanig aangepast, gewijzigd en aangevuld, dat er van deze oorspronkelijke verklaring weinig meer is overgebleven'', stelde de rechtbank vast.
[...]
'' In afwachting van de uitkomst (van het onderzoek van de rijksrecherche) krijgen de drie politiemensen op een andere plek in het korps werk. Ze worden niet buiten functie gesteld en er worden geen disciplinaire maatregelen genomen'', aldus een verklaring van de korpsleiding.

rest artikel
Dat soort rotte appels lopen er dus rond bij de politie, en dan moet ik me op mijn gemak voelen met het feit dat zo langzamerhand alles van je bekend is (internet/telefoon/OV/vingerafdrukken/kentekenregistratie etc etc etc)!
pi_77402438
Jullie zijn zeker ook geen fans van 24?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 01:22:44 #128
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_77402462
Zolang zware criminelen wegens een vormfout de rechtszaal uitwandelen lijkt me dit allemaal nogal voorbarig hoor.
pi_77402574
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 01:22 schreef Klummie het volgende:
Zolang zware criminelen wegens een vormfout de rechtszaal uitwandelen lijkt me dit allemaal nogal voorbarig hoor.
Des te erger juist, laat wel zien hoe verschrikkelijk incompetent de gemiddelde oom agent blijkbaar is. Dus dan heb ik liever niet dat ze een database met al die (gekoppelde) gegevens in hun handen krijgen (verkeerde conclusies en consequenties zijn zo gemaakt).
  vrijdag 29 januari 2010 @ 01:55:37 #130
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_77402952
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 01:21 schreef JohnLocke het volgende:
Jullie zijn zeker ook geen fans van 24?
ow jawel, heerlijke tv.
Met nadruk op tv.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 29 januari 2010 @ 02:12:15 #131
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_77403136
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 19:14 schreef JoPiDo het volgende:
wat doe je er tegen, hè?

dat is een serieuze vraag overigens
Ten eerste door er een discussie over te hebben.
Wat zijn de argumenten voor? Snijden ze wel hout? passen maatregel x bij argument x?
Is de voortgang die we maken wenselijk?

Vragen stellen kan geen kwaad. Twijfel is de basis van voouitgang, en dat is wat imo iedereen wil. Daarom is het belangrijk een discussie te hebben en niet elke maatregel in te voeren onder het mom "Ik heb niks te verbergen"
Niks lijkt me erger dat er later iets mis is gegaan, waarvan je weet dat jet het had kunnen voorkomen door simpelweg vragen te stellen.
Met vragen stellen gaan mensen nadenken, komen er mensen in opstand of niet. Wordt er tenminste een beslissing genomen op basis van meer afweging dan alleen het eigen idee en eigen belang. Dat is ook wat waard. De vrijheid van een ander is ook direct jou vrijheid.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 29 januari 2010 @ 02:17:00 #132
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_77403193
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 19:39 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Wat jij noemt is veels te kleinschalig. De overheid wil natuurlijk wel een systeem wat t automatische relaties kan leggen en wat "verdacht" gedrag opspoort.

Kwestie van alle databases aanelkaar knopen een leuk algoritme eraan knopen en je hebt als overheid ultieme controle.

Science fiction? Ik dacht het niet. Men is vollop bezig aan project INDECT http://www.indect-project.eu/

Maar hey, wat is het probleem. We hebben toch niks te verbergen?
Automatisch en overheid zijn 2 zaken die nooit samen gaan. Ik en laats verhuisd. Alles keurig geregeld. Bleek dat bij de IB groep mijn GBA adres niet goed was, terwijl ik dit geregeld had. Krijg ik een brief warin staat dat ik het moet bewijzen dat het goed is, niet wat voor bewijs, niet hoe. Die gasten maar opgebeld, bleek dat in computer x het wel goed stond, maar database y niet. Wat automatisch zou moeten gaan.
Nee, lekker als dat met een EPD zo gaat. Zelfde overheid zelfde probleem.

Straks heb je niet alleen mutaties in je DNA in je lichaam, maar muteert je DNA ook in je EPD dankzij de overheid.
And that is the news.''
  vrijdag 29 januari 2010 @ 02:19:50 #133
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_77403221
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:47 schreef OldJeller het volgende:
Brood & spelen.

Ik denk dat er meer mensen zijn die zich druk kunnen maken over de uitslag van een bepaalde voetbalwedstrijd dan over het wel en wee van de privacy.
Verdeel en heers.

Privacy en de rol van de overheid maken mijn stap tot actieve deelname in politiek dichterbij. Vraag is nog vooral, bij wie en hoe.
And that is the news.''
  vrijdag 29 januari 2010 @ 02:23:35 #134
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_77403254
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nu kan het in elk geval nog.. Met verregaande mogelijkheden om het doen en laten van mensen na te gaan, kun je ook bewijsmateriaal samenstellen:

'Meneer Vosss, u heeft diverse malen kritiek geuit tegen het systeem op het Fokforum.U heeft 3 weken geleden nog een milieuactivist gesproken. U heeft een zak kunstmest gekocht in het winkeltje van Mbugu (die bekend staat om zijn radicale ideeën over persoonlijke vrijheid) en vorig jaar had u ook al een artikel opgezocht over het maken van explosieven. En nu zegt u dat u helemaal niets te maken heeft met de overval op dat tankstation op de A50, terwijl u daar toch echt omstreeks die tijd langsreed. U bent een terrorist!'
De volkskrant heeft jaren terug al een artikel geschreven over een fictief persoon die niks had gedaan, maar een bepaalde interesse had. Met de bekende data van diegene kon hij/zij voor langere tijd zonder rechten(advocaat etc) worden vastgezet terwijl zo iemand onschuldig is, alleen een basis van interpretatie dus. Puur wat op basis van de wetgeving toen mogelijk was.
And that is the news.''
  vrijdag 29 januari 2010 @ 02:26:39 #135
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_77403272
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:48 schreef OldJeller het volgende:

[..]

De mens is onbetrouwbaar van nature. Daarom moet je dat soort scenario's niet mogelijk kunnen maken.
Wat ok eenprobleem is denk ik. Een minister die met zo voorstel komt heeft het goede voor. Dat geloof ik. De minister gaat uit van het goede van hem/zij en diens opvolger. Lichtelijk naief natuurlijk, het zegt niks over de rest die er mee te maken heeft.
De bedoelingen zijn goed, de overdenkingen niet altijd.
And that is the news.''
pi_77403292
Ze hebben je gegevens toch al ? Wtf maakt het uit of ze (al dan niet bewust) gegevens opslaan?
Worst case scenario en dan?
Privacy in Nederland is toch al om te janken
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 02:28:38 #137
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_77403294
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 01:22 schreef Klummie het volgende:
Net of je niks zou mogen veranderen zonder dat een bappld proces voor 100% loopt...

Een vormfout is niet voor niks een fout natuurlijk. Verdachten hebben ook rechten. Soms lijkt het krom, het principe vind ik prima.
And that is the news.''
  vrijdag 29 januari 2010 @ 02:29:49 #138
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_77403303
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 02:28 schreef Winner_Taco het volgende:
Ze hebben je gegevens toch al ? Wtf maakt het uit of ze (al dan niet bewust) gegevens opslaan?
Worst case scenario en dan?
Privacy in Nederland is toch al om te janken
Was in de oorlog ook zo, toch deden mensen er wat aan. raar he.
And that is the news.''
pi_77403330
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 02:29 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Was in de oorlog ook zo, toch deden mensen er wat aan. raar he.
Wat de neuk heeft de oorlog met het opslaan van kentekens te maken?

Oh Noes w8!!
KLPD rijdt in Volkswagens !!!??
Het is allemaal een complot van de Duitsers !!
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 02:45:20 #140
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_77403393
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 02:32 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Wat de neuk heeft de oorlog met het opslaan van kentekens te maken?

Oh Noes w8!!
KLPD rijdt in Volkswagens !!!??
Het is allemaal een complot van de Duitsers !!
Mijn opmerking ging over de privacy die er niet mee ris volgens jou en het dus niiks meer uit maakte.
Waar de rest van je post op slaat, geen idee.
And that is the news.''
pi_77403421
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 02:45 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Mijn opmerking ging over de privacy die er niet mee ris volgens jou en het dus niiks meer uit maakte.
Waar de rest van je post op slaat, geen idee.
Jij trekt in je vorige post toch een vergelijking met de oorlog?

En jongen.....
...als ze jou zien rijden... informatie over je willen hebben.... dan hebben ze indien men dat echt noodzakelijk acht na 2 telefoontjes en 5 minuten later álle informatie die ze maar willen hebben.
Inclusief adres ,telefoonnummers , gezinssituatie , jaarinkomen , een jaren geleden betaalde boete voor wildplassen en de meisjesnaam van je moeder.
En jij maakt je druk om je PRIVACY?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 02:55:50 #142
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_77403438
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 02:51 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Jij trekt in je vorige post toch een vergelijking met de oorlog?
Een hele andere dan die jij maakt ja.
quote:
En jongen.....
...als ze jou zien rijden... informatie over je willen hebben.... dan hebben ze indien men dat echt noodzakelijk acht na 2 telefoontjes en 5 minuten later álle informatie die ze maar willen hebben.
Inclusief adres ,telefoonnummers , gezinssituatie , jaarinkomen , een jaren geleden betaalde boete voor wildplassen en de meisjesnaam van je moeder.
En jij maakt je druk om je PRIVACY?
En gezien dit stuk heb je de strekking nog niet begrepen.
And that is the news.''
pi_77403451
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 02:55 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Een hele andere dan die jij maakt ja.
[..]

En gezien dit stuk heb je de strekking nog niet begrepen.
Nu ben ik toch benieuwd.
Wat heeft de oorlog te maken met het (al dan niet foutief) bewaren van kentekenregistraties ?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 03:01:20 #144
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_77403452
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:14 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Zo interessant en makkelijk om die gegevens te misbruiken, en toch roept een groot deel van de bevolking: "oh, dat gebeurt niet joh, niet zo paranoïde zijn. Als ze zeggen dat ze het niet voor andere doeleinden zullen gebruiken en zullen vernietigen na enige uren/dagen, dan gebeurt dat ook."

Met de gegevens van de OV-chipkaart gebeurt dit ook, en straks met rekeningrijden zal het vast ook gebeuren. De vingerafdrukken op paspoorten was eerst enkel om de echtheid van het paspoort en de drager te verifiëren, nu wordt een landelijke database met die vingerafdrukken aangelegd voor politie, justitie en inlichtingendiensten.

Bah.
En nog is er niemand die het ziet en zich zorgen maakt Net als over het rekeningrijden. Iedereen doet boehoeoheoe vanwege het geld, maar niemand staat op en zegt dat het in principe een goed idee is, maar dat het even iets anders moet worden uitgevoerd ivm inbreuk op privacy.

Maar ja, in dit land leven toch alleen maar schapen die geen drol snappen van wat er gebeurd en over 30 jaar roepen ze "wir haben nichts gewust"...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_77403458
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 03:00 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Nu ben ik toch benieuwd.
Wat heeft de oorlog te maken met het (al dan niet foutief) bewaren van kentekenregistraties ?
Zoveel mogelijk van je burgers weten heeft tijdens de oorlog heel wat Joden het leven gekost.
pi_77403467
dubbel
pi_77403469
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 03:03 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Zoveel mogelijk van je burgers weten heeft tijdens de oorlog heel wat Joden het leven gekost.
En in een niet-oorlogs situatie zoals we nu verkeren is het tegenovergestelde een prima manier om criminaliteit actiever te kunnen bestrijden.
pi_77403520
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 03:07 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

En in een niet-oorlogs situatie zoals we nu verkeren is het tegenovergestelde een prima manier om criminaliteit actiever te kunnen bestrijden.
CCTV en nieuwe paspoorten blijken ook al fantastische resultaten te boeken en de criminaliteit enorm terug te dringen

Dus mijn auto word gejat. Zelfde avond word het kenteken 150 km verder op in Rotterdam gescand. Helaas verloopt aangifte toch pokketraag dus het duurt een paar dagen voordat het systeem het als een positieve hit geeft. Dus een paar dagen later word duidelijk dat mijn gestolen auto voorbij een scan is gekomen in Rotterdam. Dan wat?
pi_77403732
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 03:29 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

CCTV en nieuwe paspoorten blijken ook al fantastische resultaten te boeken en de criminaliteit enorm terug te dringen

Dus mijn auto word gejat. Zelfde avond word het kenteken 150 km verder op in Rotterdam gescand. Helaas verloopt aangifte toch pokketraag dus het duurt een paar dagen voordat het systeem het als een positieve hit geeft. Dus een paar dagen later word duidelijk dat mijn gestolen auto voorbij een scan is gekomen in Rotterdam. Dan wat?

Dan weet jij (en de politie) tenminste dat je auto na die diefstal in Rotterdam geweest is.
Misschien is je auto inmiddels in Polen en heb je geen reet aan die info (wrs doel je daar op?) maar dat hou je toch.
In bijvoorbeeld ontvoeringszaken kan dergelijke info wel weer van cruciaal belang zijn .

Al zou het één extra zaak oplossen is het toch meegenomen?

Snap sowieso al die mensen niet en hun privacy gejammer niet hoor.

Nog ff en we hebben een kastje aan boord die al onze bewegingen volgt . Neem aan dat als zoiets legitiem kan dit verhaal over wat kentekenregistraties een storm in een glas water is .
pi_77403769
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 05:49 schreef Winner_Taco het volgende:
Snap sowieso al die mensen niet en hun privacy gejammer niet hoor.

Nog ff en we hebben een kastje aan boord die al onze bewegingen volgt . Neem aan dat als zoiets legitiem kan dit verhaal over wat kentekenregistraties een storm in een glas water is .
'Legitiem' is een rekbaar begrip.

Maar goed, als je niet kan bedenken wat er allemaal met een allesziend systeem gedaan kan worden moet je toch eens harder nadenken. Ik zelf bedenk in de seconden dat ik dit typ al een paar prachtige manieren om het systeem te misbruiken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')