Ook geen bijverschijnselen gemerkt van de Seroxat? Die voelde ik namelijk wel gelijk.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:10 schreef Gestiech het volgende:
[..]
Hmm.. de huisarts zei dat je na 2 weken al verschil zou moeten merken... Mja, we gaan maar gewoon door. Ik merk het wel uiteindelijk.. hoop ik.
Je kunt wel na een week of 2 al iets merken, maar het echte effect kan 6-8 weken duren.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:10 schreef Gestiech het volgende:
[..]
Hmm.. de huisarts zei dat je na 2 weken al verschil zou moeten merken... Mja, we gaan maar gewoon door. Ik merk het wel uiteindelijk.. hoop ik.
Gewenning dus...quote:Op zondag 16 mei 2010 19:00 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Ook geen bijverschijnselen gemerkt van de Seroxat? Die voelde ik namelijk wel gelijk..
Waarom ben je trouwens met een halve begonnen? Vind dat een beetje een vreemde dosis.
Hoe heb jij dat ervaren? Merkte je bijv. 5 weken niets, en in de 6e week had je ineens binnen een paar dagen effect? Of ging dat heel gradueel?quote:Op maandag 17 mei 2010 11:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je kunt wel na een week of 2 al iets merken, maar het echte effect kan 6-8 weken duren.
ik begon ook met een half pilletje bij de AD hoor, dat komt vaker voor!quote:Op zondag 16 mei 2010 19:00 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Ook geen bijverschijnselen gemerkt van de Seroxat? Die voelde ik namelijk wel gelijk..
Waarom ben je trouwens met een halve begonnen? Vind dat een beetje een vreemde dosis.
Ik ben twee weken flink beroerd geweest van de bijwerkingen. Daarna merkte ik niets/weinig, tot ik op een dag opstond, ging douchen, en me realiseerde dat ik me 'gewoon' voelde, ipv uitermate k*tquote:Op maandag 17 mei 2010 20:31 schreef Gestiech het volgende:
[..]
Hoe heb jij dat ervaren? Merkte je bijv. 5 weken niets, en in de 6e week had je ineens binnen een paar dagen effect? Of ging dat heel gradueel?
Hoe lang is een paar weken? Geef je lichaam 6-8 weken de kans om er aan te wennenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:04 schreef esreality het volgende:
Ik slik nu een paar weken paroxetine (20mg) tegen een zware angststoornis.
Ik word het er zo moe van dat ik de hele dag wel op bed kan liggen. Als dit niet beter word heb ik het snel gezien met dit spul. Heb geen eens energie om wat te eten. dit is belachelijk.
Apart. Ik kreeg onwijs last van een droge strot en een beetje het gevoel alsof je keel lichtjes dichtgeknepen was, naast natuurlijk het "restless leg syndrome" en nog wat dingetjes.quote:Op maandag 17 mei 2010 20:16 schreef Gestiech het volgende:
[..]
Gewenning dus...
Bijverschijnselen.. euhm, ik slaap slechter. Niet zo zeer het inslapen, maar ik word vaak wakker. Volgens mij is dat pas sinds ik Seroxat slik. Verder heb ik de eerste dagen wat last van maagzuur gehad vlak na het innemen. Verder niets.
Goed bezig Murmquote:Op maandag 17 mei 2010 20:41 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ik begon ook met een half pilletje bij de AD hoor, dat komt vaker voor!
en ik ga miv morgen weer terug naar een halve![]()
![]()
woeiiiiiii
zo spannend![]()
ik hoop echt dat ik geen rare bijwerkingen krijg ervan, van het afkicken dus.
maar ik ga voorlopig nog niet helemaal stoppen hoor. wil ff kijken hoe t gaat met een halve
Volgens mij komt dat door die halve 'opbouw' pil. Daarvan is de dosis AD nog niet werkzaam, maar krijg je wel al een klein beetje bijwerkingen; zo kan je lichaam alvast wennen aan de medicijnen zodat je niet zo vreselijk beroerd bent als je naar de 20mg gaatquote:Op woensdag 19 mei 2010 13:20 schreef DeepChord het volgende:
Ik vraag me af of het gemis aan bijwerkingen bij jou misschien een teken is dat het dan niet goed werkt ofzo..
Misschien heb je gelijk. Gebruik het nu ongeveer een maand. Ik gebruikte hiervoor Cymbalta en dat werkte eigenlijk veel beter. Ik ga mijn psychiater maar weer vragen voor Cymbalta. De enige reden dat ik naar paroxetine geswitcht ben is omdat mijn psychiater dat aanraadde. Uiteindelijk is reageert iedereen weer anders op medicijnen. Psychiatrie is geen wetenschap. Het komt er gewoon op neer dat je telkens weer andere medicijnen probeert totdat je het juiste hebt gevonden...en dit kan soms lang durenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hoe lang is een paar weken? Geef je lichaam 6-8 weken de kans om er aan te wennen.
Helaas... hoop dat je snel iets vindt dat voor jou werktquote:Op woensdag 19 mei 2010 14:44 schreef esreality het volgende:
[..]
Misschien heb je gelijk. Gebruik het nu ongeveer een maand. Ik gebruikte hiervoor Cymbalta en dat werkte eigenlijk veel beter. Ik ga mijn psychiater maar weer vragen voor Cymbalta. De enige reden dat ik naar paroxetine geswitcht ben is omdat mijn psychiater dat aanraadde. Uiteindelijk is reageert iedereen weer anders op medicijnen. Psychiatrie is geen wetenschap. Het komt er gewoon op neer dat je telkens weer andere medicijnen probeert totdat je het juiste hebt gevonden...en dit kan soms lang duren
dank je DCquote:Op woensdag 19 mei 2010 13:21 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Goed bezig Murm. Hoop zo voor je dat het goed gaat komen met de vermindering!
.
Grappig dat je dat vraagt!quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:42 schreef Murmeli het volgende:
[..]
dank je DC
tot nu toe gaat het goed. merk er niks van. maargoed, ben pas 2 dagen bezig natuurlijk. Wie van jullie weet na hoe lang je er iets van kan gaan merken dat je afbouwt? op zich zit dat spul een dag of 3 in je bloed toch? dus dan zou je er de eerste 3 dagen niks van moeten merken?????
ah ok, dus misschien gaat het over een paar dagen alsnog helemaal mis.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:49 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Grappig dat je dat vraagt!.
Dat scheelt echt gigantisch veel! Ik kan een week zonder, zonder dat ik echt last krijg van ontwenningsverschijnselen. Vanaf dan begint er langzamerhand zoiets als duizeligheid en hoofdpijn te ontstaan.
Maar ik heb hier in dit topic zat verhalen gehoord van medegebruikers die na 1 of 2 dagen al zware ontwenningsverschijnselen krijgen.![]()
Ben dus echt benieuwd hoe dat bij jou zal gaan!
Goede instelling, zo kom je er welquote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:48 schreef Murmeli het volgende:
ah ok, dus misschien gaat het over een paar dagen alsnog helemaal mis.
Niet zoveel op letten wat je voelt, gewoon laten begaan. Het klinkt of je een beetje zenuwachtig bent hierom, maar helderder is goed en daar doe je het voor toch?quote:volgens mij merk ik het wel een beetje, het afkicken. ben beetje nerveuzig/druk/hyper (gewoon nog wat meer adhd dan normaal hihi). en voel me wat helderder in mn hoofd lijkt het,
Mutsquote:en ik heb lichte vermoedens dat het sexen ook beter gaat![]()
Fijn, ben benieuwd hoe het verder gaat!quote:dus tot nu toe tevreden
ik heb ooit Rispeldal gebruikt maar droomde daar heel naar van. is dat bij jou ook zo?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:31 schreef aloa het volgende:
Van die Lexapro wordt je wel duf. Ik moest met een halve beginnen en zit nu op een hele, maar ik merk het wel. Ik slik daarnaast ook Risperdal, misschien werkt dat dubbel op.
quote:Op zondag 23 mei 2010 21:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Goede instelling, zo kom je er wel.
[..]
Niet zoveel op letten wat je voelt, gewoon laten begaan. Het klinkt of je een beetje zenuwachtig bent hierom, maar helderder is goed en daar doe je het voor toch?.
[..]
Muts.
[..]
Fijn, ben benieuwd hoe het verder gaat!
Sterkte Murm!![]()
.
ja concerta tegen de ADHD en dus antidepressiva gewoon omdat het kanquote:Op maandag 24 mei 2010 23:26 schreef Burdie het volgende:
Ik heb het even gemist Murm, maar krijg je niets tegen de drukte dan? Of kan je daar niet iets tegen krijgen?
Het rare is dat ik al 2 jaar deze AD slik en nu opeens last heb van nachtmerries. Vannacht Oxazepam ingenomen, wel weer naar gedroomd maar wel heerlijk doorgeslapenquote:Op donderdag 27 mei 2010 23:01 schreef Burdie het volgende:MaJo.
Vervelend he, nachtmerries. Ik had ze ook met mijn medicatie, ook zo realistisch. En dan helemaal niet uitgerust wakker worden
.
Ging je wel naar bed dan, na het innemen ervan?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:07 schreef ScarFace- het volgende:
Ik viel niet in slaap van de temazepam werd alleen super-stoned achtig.
Ik ben ook weer terug naar Cymbalta.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:59 schreef sararaats het volgende:
TerugVindPilletjes
ik gebruik Cymbalta voor m'n depressie en moet zeggen dat ik er nu veel beter uitkom dan vroeger.
ik ga vanavond temazepam proberenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:52 schreef Burdie het volgende:
Temazepam vond ik zelf wat heftiger dan oxazepam, ben benieuwd naar jouw bevindingen.
ik heb geen idee.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:39 schreef JOHAN410 het volgende:
Is er een algemeen afbouwschema voor lithium?
6 weken, 5 20mg. Still nothing.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:22 schreef Gestiech het volgende:
Inmiddels slik ik 5 weken seroxat, waarvan 4 weken 20mg. Ik merk tot dusver nog helemaal niets. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren.
Wanneer staat je volgende afspraak?quote:Op zondag 13 juni 2010 17:17 schreef Gestiech het volgende:
[..]
6 weken, 5 20mg. Still nothing.
Moet ik al eens contact op gaan nemen met de huisarts, of moet ik nog langer wachten? Het lijkt me toch niet normaal dat je na 5 weken nog steeds helemaal geen effect merkt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |