Ik ben ook weer terug naar Cymbalta.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:59 schreef sararaats het volgende:
TerugVindPilletjes
ik gebruik Cymbalta voor m'n depressie en moet zeggen dat ik er nu veel beter uitkom dan vroeger.
ik ga vanavond temazepam proberenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:52 schreef Burdie het volgende:
Temazepam vond ik zelf wat heftiger dan oxazepam, ben benieuwd naar jouw bevindingen.
ik heb geen idee.quote:Op maandag 31 mei 2010 09:39 schreef JOHAN410 het volgende:
Is er een algemeen afbouwschema voor lithium?
6 weken, 5 20mg. Still nothing.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 21:22 schreef Gestiech het volgende:
Inmiddels slik ik 5 weken seroxat, waarvan 4 weken 20mg. Ik merk tot dusver nog helemaal niets. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren.
Wanneer staat je volgende afspraak?quote:Op zondag 13 juni 2010 17:17 schreef Gestiech het volgende:
[..]
6 weken, 5 20mg. Still nothing.
Moet ik al eens contact op gaan nemen met de huisarts, of moet ik nog langer wachten? Het lijkt me toch niet normaal dat je na 5 weken nog steeds helemaal geen effect merkt?
Efexor? Venlafaxine right? En wat bedoel je met schokjesquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:47 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik ben sinds vandaag aan het afbouwen met Efexor, omdat ik gewoon teveel pillen heb. Al eens eerder geprobeerd af te bouwen, maar nu op advies van de psych. Ben benieuwd. Die schokjes zijn irritant
En wat is AP danquote:Op donderdag 24 juni 2010 00:05 schreef Caesu het volgende:
ik slik 10g Lexapro (AD)
en 400mg Seroquel XR (AP)
gaat heel goed de laatste tijd.
alleen ik slaap een beetje weinig omdat ik alles over het WK wil kijken.
door slaaptekort word ik dan overdag paniekerig.
hopen dat Oranje er snel uitligt.
eerst slikte 15mg Zyprexa.
dat was echt veels te veel. was onwijs moe en sloom, geen emoties. verschrikkelijk.
blij dat ik daar vanaf ben zeg.
anti-psychoticumquote:
Ik ben idd langs geweest en slik inmiddels 30mg, alweer 1,5 week zo ongeveer. Ook dit werkt tot nu toe nog niet, maar ik geef het natuurlijk nog wat tijd. Eerder heb ik ook al een ander AD geslikt, weet helaas niet meer welke, dat zou ik op moeten zoeken, maar die werkte toen ook al niet. Echt maf. Het was iig een andere dan wat ik nu slik. Volgende week dinsdag ga ik eindelijk naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. Ben benieuwd of daar iets uit komt.quote:Op maandag 14 juni 2010 14:08 schreef Burdie het volgende:
Natuurlijk kan het dat het niet werkt, voor iedereen werkt het weer anders, en omdat het zo'n 'vage' wetenschap is, is er van veel AD's weinig anders bekend dan: "het werkt voor sommige mensen, en voor andere mensen niet".
Goede nieuws is dat er honderden verschillende AD's zijn, dus iets anders zou misschien een heel stuk beter kunnen werken voor jou. Heb je al gebeld voor een afspraak?
Waar gaan ze je bloed op testen dan?quote:Op donderdag 24 juni 2010 08:35 schreef Gestiech het volgende:
[..]
Ik ben idd langs geweest en slik inmiddels 30mg, alweer 1,5 week zo ongeveer. Ook dit werkt tot nu toe nog niet, maar ik geef het natuurlijk nog wat tijd. Eerder heb ik ook al een ander AD geslikt, weet helaas niet meer welke, dat zou ik op moeten zoeken, maar die werkte toen ook al niet. Echt maf. Het was iig een andere dan wat ik nu slik. Volgende week dinsdag ga ik eindelijk naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. Ben benieuwd of daar iets uit komt.
ik heb ze een half jaar geslikt. werd er te slaperig van.quote:Op woensdag 30 juni 2010 01:36 schreef Topspin het volgende:
Ik zit sinds 7 weken op citalopram als anti depressivum. Iemand ook die citalopram krijgt? Cipramil is de merknaam. Een middel dat in 1989 op de markt is gebracht.
Middel krijg ik tegen dwangstoornis, depressie en nog meer.
Nieuwe arts heb ik nu. Vorige zei dat ik nooit meer anti depressiva mocht krijgen wegens mijn achtergrond maar nu dus alsnog anti depressiva waarbij het opbouwen heeel langzaam gaat. Niet in een keer op 20 mg maar eerst een aantal weken op 10 en toen pas naar 20. Nu zit ik op 20 en gaat het waarschijnlijk volgende week op 30 MG. 40 mg als hoogste mogelijke dosis.
Maar mijn vraag is dus...." Meer mensen die zijn ingesteld op cipramil/citalopram? En wat zijn jullie ervaringen?
Ik krijg het middel omdat de situatie gewoon belabberd was. Onder goed overleg met mijn arts besloten daartoe. Misschien enige optie ook om zo te besluiten tot anti depressiva zelfs al is het een paar keer mis gegaan op een ander middel als seroxat.
Ik heb geen ervaring met xanax maar retard betekend dat het langwerkend is.quote:Op woensdag 7 juli 2010 18:00 schreef DeBassist het volgende:
even in het centrale topic dan maar
ik heb van de huisarts na ongeveer een jaar flinke (volgende de HA) somatische klachten Xanax retard 1 meegekregen.
Overal lees ik op internet dat het een heel zwaar middel enzo is, maar ik heb gisteren voor de 1e keer toch echt 2mg genomen maar ik merk er behalve dat ik er iets rustiger van wordt niet veel bijzonders van.
reageer ik er nou zo licht op of overdrijven ze zo op het internet ?
mijn klachten uiten zich trouwens puur lichamelijk: veel maagpijn en braken vooral. Klachten verergeren bij lichte spanning en zorgen ervoor dat ik praktisch niks meer kan ondernemen
het klinkt raar. Maar het is eigenlijk gewoon begonnen met maagpijn/braken.quote:Op woensdag 7 juli 2010 18:44 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met xanax maar retard betekend dat het langwerkend is.
Dat betekend ook dat het minder heftig werkt.
Xanax zelf werkt voor het overgrote deel op je geest dus niet dat je er heel slaperig van word ofzo.
En om op die retard terug te komen, mensen die spanning hebben voor het vliegen bv moeten juist geen retard nemen, maar, ik weet niet hoe sterk het is, afhankelijk hiervan, zou ik me voor kunnen stellen dat een retard tablet beter is om te nemen op het werk, als je dan al wat neemt natuurlijk.
Hopelijk helpt het jeen wel proberen bepaalde oorzaken wat op te lossen zou ik zeggen maar ik ken je specifieke situatie niet.
Waarom moest je overstappen dan?quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:13 schreef Tuig het volgende:
Ik heb meer als 2 jaar prozac geslikt, en moest van mn (nieuwe) pysch aan de Zyprexa..
Ken het niet, maar als ik even google lees ik dat het in combinatie met prozac kan voorgeschreven worden voor 'hardnekkige' depressie (treatment resistant depression).quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:13 schreef Tuig het volgende:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Zyprexa? Ik heb meer als 2 jaar prozac geslikt, en moest van mn (nieuwe) pysch aan de Zyprexa.. maar ik voel me echt ontzettend beroerd en ik word er heel erg suf van.
Heb wel al de bijsluiter gelezen en op internet over mensen met ervaring en het gebruik van Zyprexa, maar heel veel wijzer word ik er niet van.
Misschien is het nu de overgang van prozac naar iets anders, maar ik voel me hondsberoerd..
Hoeveel prozac nam je?quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:33 schreef Tuig het volgende:
M'n psych heeft gezegd dat het zou helpen tegen de agressie waar ik voorheen minder last van had, en een stuk beter mee om kon gaan. Sinds een jaar werd dat erger, en daarom dacht hij dat dit een goede vervanger was. Mijn 'indicatie'is borderliner... ik ga binnekort beginnen met intensievere therapie enzovoorts.
Het vreemde vond ik zelf dat ik (ivm verhuizing) nieuw ben in die instelling... en dat ik nog maar 2 gesprekken met die man heb gehad.
Maar hij zegt dat ik weinig last kan hebben van bijwerkingen omdat hij meer mensen kent die het slikken bij wie het wel goed aanslaat. Ja leuk, maar ik moet ook nog gewoon kunnen werken enz, en niet rondlopen als zombie
Mag ik vragen waar je deze cijfers vandaan hebt, en of je die ook van andere medicijnen kan vinden?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 01:01 schreef meth1745 het volgende:
[..]
ik ben vijtien kilo bijgekomen na zes maand, de cijfers voor jouw medicatie zijn voor één jaar: 30% meer dan 11kg erbij, 16% meer dan 30kg, en enkelen meer dan 50 kg...
Deze cijfers komen van http://en.wikipedia.org/wiki/Olanzapine Sectie Controversy, lawsuits and settlements, derde paragraaf.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 02:06 schreef Ladyxima het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je deze cijfers vandaan hebt, en of je die ook van andere medicijnen kan vinden?
Ben wel benieuwd naar deze cijfers voor parnate..
is dat je startdosis? is best hoog namelijk.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 00:27 schreef romski het volgende:
lexapro 20, geen extra honger..
Werkt alleen nu pas een beetje na 4 weken![]()
Wordt vAst beter
Ja dat was mijn startdosis.. Omdat ik een groot lichaam heb en op andere medicijnen ook niet erg reageerde bij lage dosis. De eerste weken was ik er niet bepaald lekker van. Daarom ook geen extra honger.. Ik voel me nog steeds niet zo top, maar heb wel het gevoel dat niemand me meer gek krijgt en mezelf beter in de hand heb/krijg.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:36 schreef Murmeli het volgende:
[..]
is dat je startdosis? is best hoog namelijk.
tof dat je geen extra honger hebt gekregen!
wel vervelend dat het nu pas begint te werken, maar...het doet iets, dus dan kan het vanaf nu alleen nog beter worden
ah oki, op die manier..quote:Op zondag 18 juli 2010 21:30 schreef romski het volgende:
[..]
Ja dat was mijn startdosis.. Omdat ik een groot lichaam heb en op andere medicijnen ook niet erg reageerde bij lage dosis. De eerste weken was ik er niet bepaald lekker van. Daarom ook geen extra honger.. Ik voel me nog steeds niet zo top, maar heb wel het gevoel dat niemand me meer gek krijgt en mezelf beter in de hand heb/krijg.
Ik ben wel wat veel alcohol gaan drinken, maar dat kan met het voetbal te maken hebben.
haha ja hoor, alleen bij de finale 3 biertjes, verder max eentjequote:Op zondag 18 juli 2010 23:51 schreef DeepChord het volgende:
Helemaal eens met Murmeli over drankgebruik i.c.m. anti-depressiva!
Maar Murm, jij hebt hopelijk toch vast hopelijk niet al teveel alcohol gedronken tijdens het WK? Wel het goede voorbeeld geven namelijk he..
Het is niet gebruikelijk om veel te drinken idd. Maar ik had zo'n boekje erbij gekregen bij de apotheek, waar in stond dat Lexapro geen wisselwerkingen heeft met alcohol. Andere AD die ik heb gehad moest ik echt geen alcohol bij proberen. De psych lachtte erom en zei er verder ook niks over.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:27 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ah oki, op die manier..
en wat is veel drinken? ik heb met het voetbal ook meer gedronken maar dat is inmiddels alweer een week geledenmaar je meds werken niet zo best met veel alcohol dus daar zou ik maar mee kappen als ik jou was. t is niet dat je er snel aan zult doodgaan ofzo maar de meds doen hun werk gewoon minder goed dan. beetje zonde
Ja en nee, uiteindelijk is het ook te verhelpen zonder AD. Kijk bijvoorbeeld eens naar meditatie. Leg je iig niet te snel neer bij medicatiegebruik voor de rest van je leven.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:54 schreef teirnon het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met langdurig gebruik van AD? Ik gebruik Prozac en ik vroeg me af hoe lang je dat kan gebruiken. 5 jaar geleden heb ik het ook een jaar gebruikt, ging prima, maar toen ik na een jaar er mee stopte (op doktersadvies) ging het al snel weer mis. Deze keer wil ik liever niet dat dat gebeurt. Kan het zo zijn dat je je hele leven AD moet slikken?
Bepaalde factoren gaan er toch aan meedragen dat je je medicatie niet meer nodig hebt. Als het ware; je moet jezelf gelukkig maken en niet wegkruipen in een hoekje.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:28 schreef Gestiech het volgende:
[..]
Ja en nee, uiteindelijk is het ook te verhelpen zonder AD. Kijk bijvoorbeeld eens naar meditatie. Leg je iig niet te snel neer bij medicatiegebruik voor de rest van je leven.
Ik heb al 2 cursussen mindfulness gevolgd en heb 9 jaar in therapie gezeten.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:28 schreef Gestiech het volgende:
[..]
Ja en nee, uiteindelijk is het ook te verhelpen zonder AD. Kijk bijvoorbeeld eens naar meditatie. Leg je iig niet te snel neer bij medicatiegebruik voor de rest van je leven.
Er is maar één manier om daar achter te komen hequote:Op zondag 25 juli 2010 16:41 schreef teirnon het volgende:
Ik heb al 2 cursussen mindfulness gevolgd en heb 9 jaar in therapie gezeten.Op zich heeft dat wel geholpen maar ik zit nu toch weer aan de medicatie. Vind het niet erg ofzo, als ik dit nodig heb om goed te kunnen functioneren dan zij het zo. Het is alleen zo lastig, want ik weet nooit of mijn depressie nou weg is door de medicijnen of omdat ik beter in het leven sta. Als ik met de medicatie stop, krijg ik dan een terugval? Dat soort dingen.
quote:Op zondag 25 juli 2010 22:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Er is maar één manier om daar achter te komen he.
Mij werd ook geadviseerd om niet meer te stoppen met de AD, maar ik heb er toch voor gekozen om ermee te stoppen (uiteraard wel op een moment dat ik vond dat ik daaraan toe was). Ik ben inmiddels al bijna 7 maanden medicijnvrij en tot nog toe gaat het goed. Ik houd in mijn achterhoofd dat het weer mis kan gaan, en dat ik mogelijk weer aan de medicijnen moet beginnen, maar vooralsnog zie ik dat niet snel weer gebeuren.
Dat hoop ik ookquote:Op zondag 25 juli 2010 23:30 schreef DeepChord het volgende:
[..]. Ik hoop dat je dalijk in het najaar nog steeds zo lekker in je vel zit als de dagen korter en grijzer worden.
.
Ach, het gaat.quote:Op zondag 25 juli 2010 23:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook.
Hoe is het met jou dan?.
Zyprexa is echt zooi. Ik heb 10 mg geslikt (niet voor psychoses) en ik heb er een halfjaar van m'n leven mee weggegooid. Heb constant op bed gelegen (tijdens het opbouwen constant), ontzettend suf in m'n hoofd. Okay, m'n onrustige gevoel was weg, maar daarmee ook echt ALLE energie die ik had. Tevens had ik ontzettend last van restless legs.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:13 schreef Tuig het volgende:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Zyprexa? Ik heb meer als 2 jaar prozac geslikt, en moest van mn (nieuwe) pysch aan de Zyprexa.. maar ik voel me echt ontzettend beroerd en ik word er heel erg suf van.
Heb wel al de bijsluiter gelezen en op internet over mensen met ervaring en het gebruik van Zyprexa, maar heel veel wijzer word ik er niet van.
Misschien is het nu de overgang van prozac naar iets anders, maar ik voel me hondsberoerd..
Oh, wat naar van je baanquote:Op maandag 26 juli 2010 00:23 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Ach, het gaat.. Ben de laatste tijd redelijk tevreden, ondanks dat ik sinds juni werkeloos ben.
De Seroxat gaat best goed, al vraag ik me af of ik er ooit zonder zal kunnen. Ook ben ik wel continu moe, ik slaap echt extreem veel door die Seroxat..
En deze week hoor ik wat de uitslag is van mijn onderzoek of ik (een lichte vorm van) autisme heb. Ben er echt benieuwd naar!
heel herkenbaar. en ik had dan zelfs 15mg. echt rotspul. en ik heb meer van deze verhalen gehoord.quote:Op maandag 26 juli 2010 00:37 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Zyprexa is echt zooi. Ik heb 10 mg geslikt (niet voor psychoses) en ik heb er een halfjaar van m'n leven mee weggegooid. Heb constant op bed gelegen (tijdens het opbouwen constant), ontzettend suf in m'n hoofd. Okay, m'n onrustige gevoel was weg, maar daarmee ook echt ALLE energie die ik had. Tevens had ik ontzettend last van restless legs.
Sufheid is een heel veel voorkomende bijwerking. Het is echt eerste klas zooi. Ik ken eigenlijk niemand ook die er echt beter op is geworden... Ik ben geen arts, maar als het even kan zou ik ermee stoppen.
Dan is prozac nog 10x beter naar mijn mening.
Het is op het moment even wat minder ja. Wat minder banen te vinden, het is me allemaal wat. Ik hoop dat we allebei snel slagen in het vinden van iets, zou fijn zijn!quote:Op maandag 26 juli 2010 11:15 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh, wat naar van je baan. Het is ook zo'n rot tijd op de arbeidsmarkt (ik zit ook nog altijd thuis).
Ik ben ook heel veel moe. Ik gooi het op de warmte, maar ben stiekem wel een beetje bang dat de seroxat mijn stofwisseling voorgoed heeft veranderd (maar ik weet niet eens of dat wel kan eigenlijk... ik vind het gewoon moeilijk de 'cirkel' te doorbreken).
Wanneer krijg je die uitslag? Spannend.
.
Ik kon niet meer slapen ervan en werd druk van dat spul. Ze zeggen vaker dat iemand die geen ADHD heeft en Ritalin slikt gaat functioneren als iemand die speed neemt. Voor mij was seroxat als een soort van coke of speed. Kan aan de dosis gelegen hebben.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 15:12 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ik heb ze een half jaar geslikt. werd er te slaperig van.
wat is er met jouw achtergrond waardoor je vorige arts geen AD's meer wilde geven?
Nouja, dat weet ik eigenlijk helemaal niet... of dat kan, zegmaar.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:24 schreef DeepChord het volgende:
Heb jij het gevoel dat de Seroxat je veranderd heeft?
De keren dat ik met Seroxat probeerde te stoppen was ik veel minder slaperig. Je zou zo vermoeden dat jij met minder slaap kan toekomen. Kan Seroxat de stofwisseling veranderen dan? Dat wist ik eerlijk gezegd niet. Zal wel meevallen toch? Misschien dat het even duurt voordat sommige dingen van de Seroxat volledig uit je lichaam verdwenen zijn ofzo.
Normaal is ook zo saai hequote:Ik hoor woensdag (28 juli) wat ze van me vinden, of er sprake is van autisme of niet. Meestal leidt het bij mij wel tot een (kleine) klap nadat ik te horen gekregen heb dat ik misschien de rest van m'n leven met bepaalde factoren moet leren leven die met autisme samenhangen.
But hey, misschien gaat het allemaal meevallen en ben ik, op wat gekke kleine dingetjes na, helemaal normaal..
quote:
SSRIs (prozac, seroxat) werken wel vaker opwekkend. Als ik wikipedia lees (hoe betrouwbaar de bronnen zijn?...) dan wordt citalopram voorgeschreven voor OCD (obsessieve-compulsieve stoornis). Maar dan zie ik ook een artikel over Obsessive–compulsive personality disorder; en blijkbaar is er een verschil tussen beide:quote:Op maandag 26 juli 2010 22:25 schreef Topspin het volgende:
[..]
Ik kon niet meer slapen ervan en werd druk van dat spul. Ze zeggen vaker dat iemand die geen ADHD heeft en Ritalin slikt gaat functioneren als iemand die speed neemt. Voor mij was seroxat als een soort van coke of speed. Kan aan de dosis gelegen hebben.
Ondertussen nog steeds op 20 MG citalopram. Geen echte vooruitgang. Dwangstoornis is vooral alles moeten controleren 100 keer. Zoals in de film ' as good as it gets'. Depressie is vooral suicide-gedachten bij het opstaan. Het is 's morgens en 's avonds dat ik liever dood dan levend ben.
Ik denk dat ze bedoelen, iemand die 100 keer moet checken of het licht wel uit is heeft OCPD, iemand die 100 keer de schakelaar moet voelen heeft OCD..quote:People experiencing OCPD do not generally feel the need to repeatedly perform ritualistic actions – a common symptom of OCD.
Dat heb ik dus inderdaad. Ik tel ook vaker het aantal woorden en zinnen in teksten. Het beste is het dan dat het op 5 uitkomt zodat ik het op 1 hand kan tellen. De schakelaar van het licht checken is erger en de waterkoker checken ook. Steeds weer niet zeker zijn dat het goed zit, ik weet dan dat het goed zit maar ik moet dwangmatig nog eens een stuk of 5 tot 10 keer controleren. Als ik voor het slapen gaan de wekker zet dan ben ik ook eerst 40 keer bezig voordat ik eindelijk vrede heb dat het goed zit, de wekker zetten is dan het extreemste met 20-40 keer, die kraan van 5-10 keer valt nog 'mee'.. Daarna vaak nog even tellen van teksten die ik zelf verzin en dan zorgen dat het op 5 uitkomt. Op straat tegels tellen doe ik dan niet echt, af en toe dat ik probeer de groeven over te slaan. Het is meer zorgen dat het uitkomt op een gelijk getal en bij controle dat het echt in orde is.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:57 schreef meth1745 het volgende:
Ik denk dat ze bedoelen, iemand die 100 keer moet checken of het licht wel uit is heeft OCPD, iemand die 100 keer de schakelaar moet voelen heeft OCD..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |