abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77456307
Zometeen een feestje, ben al best een beetje nerveus. Even omkleden en dan nog twintig keer naar de wc rennen voor ik de deur uit kan =P Slaan zenuwen bij jullie ook op je *ehm...* spijsvertering?
Sanity is (not) statistical
pi_77456501
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:44 schreef Maeghan het volgende:
Zometeen een feestje, ben al best een beetje nerveus. Even omkleden en dan nog twintig keer naar de wc rennen voor ik de deur uit kan =P Slaan zenuwen bij jullie ook op je *ehm...* spijsvertering?
dat gebeurd bij iedereen.

Soms als ik echt nerveus ben..bijvoorbeel voor een presentatie ofzo op school..o..dan kreeg ik zo'n zin om te plassen...maar meestal hield ik het dan in..omdat ik niet wilde laten merken dat ik last had van mn zeneuwen....
pi_77458653
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:13 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Dat stukje gaat over iemand die laagfunctionerend autisme heeft. Die groep mensen voelt zich vaak echt een alien op deze wereld, hebben een behoefte aan duideiljkheid die wij ons bijna niet kunnen voorstellen. En raken veel sneller overspoeld door prikkels dan de gemiddelde persoon met autisme.
Snap ik. En voor autidude geldt ook t volgende.
het geldt voor sommige mensen, en anderen voelen zich erdoor 'aangesproken' of beter gezegd, herkenning.
En daar is niets mis mee en daar bedoel ik ook niets mee.
Heel zwartwit gezegd, zoals ík dat stukje interpreteer wordt autisme neer gezet als iets wat je letterlijk met handschoenen moet aanpakken, ík vind het in ieder geval op die manier minderwaardig overkomen.
Maar het is absoluut niet mijn bedoeling om een discussie te starten of zelfs maar verwarring te zaaien. Juup vroeg wat anderen hiervan vonden en ik heb daar op gereageerd, simpel.
(Vergelijk t met de zin dat alle Marokkanen crimineel zijn, genuanceerder is t zeggen dat je persoonlijke ervaring met Marokkanen niet al te best is maar dat dat niets zegt over de hele bevolkingsgroep)

Anderzijds kan t natuurlijk óók zo zijn dat ik een te hoge pet op heb..
  zaterdag 30 januari 2010 @ 20:00:01 #204
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77458699
quote:
Je bent niet alleen
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 20:01:06 #205
188877 Stupendous76
pi_77458744
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:41 schreef francis998 het volgende:

[..]

dat wat jij zegt over het autsider forum, waar ik niet bekend mee ben is een probleem eigenlijk..dat het zo hoog word aangeschreven.
Want dat belemert de normale omgang met mensen nog meer...hetzelfde wanneer iemand niet wil accepteren dat hij een (psychologische)ziekte heeft..dat beinvloed je hele leven en je funccioneren en gedrag tov anderen.

En tja het is miss lastig het funccioneren en normaal leven leiden zoals relatie....
Wat dit soort lijstje goed doen is hoe je met zo iemand om moet gaan. Waar ze niet goed aan doen is hoe je zo iemand leert om te gaan met 'de rest', het helpt hen niet echt verder.
Repent, Pray, Forgive
pi_77459091
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:34 schreef sempron2400 het volgende:

Met Asperger is het ook niet altijd een pretje: iedere stap in het leven vergt meer inspanning. Eenmaal werk gevonden? Dan wordt het tijd voor een relatie. En dat vind ik voor mezelf hoog gegrepen omdat ik qua persoonlijkheid toch iets anders dan de norm ben. Autisme zou ik ook moeilijk kunnen verbergen. Iemand die vraagt naar mijn werkverleden, moet tot de conclusie komen dat er iets aan de hand is.

Ik weet dat het (veel) slechter kan, maar ja daar koop ik weinig voor...
Relatie om t plaatje heb ik vaker gehoord maar ik kan er echt niets bij voorstellen.. Sowieso, als je langer en intensief met iemand omgaat moet je toch een bepaald soort gevoelens ontwikkelen voor iemand, al dan niet liefdesgevoelens.. Als je dat al niet hebt heb je weinig bij elkaar te zoeken en is het mijn inziens tijd verspilling. Liever voor de buitenwereld alleen dan. Beetje offtopic maar t is een onderwerp wat ik vaker zie terug komen (maatschappelijke verwachtingen) en waar ik niets van snap.
pi_77459138
quote:
Ik had het voor examens en paardrijlessen altijd nerveus. En werkt inderdaad goed op je.. spijsvertering Ik snap wat je bedoeld. Zal iedereen wel eens hebben in meer of mindere mate.

Nouja ik ben er vandoor.. fotoshoot.. Morgen vrij vroeg naar schiphol om mijn oma te halen *gaap*
fijne avond iedereen
pi_77459224
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 20:00 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Je bent niet alleen
Idd.
pi_77464790
mischien is dit niet helemaal ontopic maar ik vroeg of sommigen hier miss last hebben van gedachtengangen..die je niet kan controleren en je helemaal van je stokje halen..en dusdanig dat je emotioneel helemaal uit balans raakt, en alleen door bepaalde gedachten die zich constant herhalen. Want ik heb hier dus vaak last van..en kan helemaal aan het huilen raken alleen al van mijn gedachten..maar die gedachten krijg ik dus niet weg.
En die worden op bepaald moment doordat ze zovaak terugkomen de waarheid...

En ik vroeg me af of dit miss met autisme ofzo te maken heeft. Aangezien ik verder niemand ken die hier last van heeft, laat staan het snapt..
  zondag 31 januari 2010 @ 00:00:24 #210
188877 Stupendous76
pi_77466232
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 23:11 schreef francis998 het volgende:
mischien is dit niet helemaal ontopic maar ik vroeg of sommigen hier miss last hebben van gedachtengangen..die je niet kan controleren en je helemaal van je stokje halen..en dusdanig dat je emotioneel helemaal uit balans raakt, en alleen door bepaalde gedachten die zich constant herhalen. Want ik heb hier dus vaak last van..en kan helemaal aan het huilen raken alleen al van mijn gedachten..maar die gedachten krijg ik dus niet weg.
En die worden op bepaald moment doordat ze zovaak terugkomen de waarheid...

En ik vroeg me af of dit miss met autisme ofzo te maken heeft. Aangezien ik verder niemand ken die hier last van heeft, laat staan het snapt..
Oncontroleerbare gedachtengang: ja
Uit balans raken daardoor: soms
Repent, Pray, Forgive
pi_77467467
Wat ik merk is dat de trigger bij mij iets menselijks (=normaals) is; sommige ervaringen zijn de druppels die de emmer doen overlopen. Je reageert heviger dan nodig, maar het gaat dan niet enkel om die situatie.

Echter, ik kan het vervolgens niet los laten. Het blijft knagen. Volgens mij is dat een typisch autistisch iets. Oncontroleerbaar dus inderdaad. Als ik in zo een geval op een feest ben kan ik beter naar huis gaan, want de rest van de avond staar ik nog alleen maar voor me uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2010 00:41:54 ]
  zondag 31 januari 2010 @ 01:22:36 #212
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_77468448
Zo hé, wat een lappen tekst. Heb niet meer zoveel tekst gezien sind mijn boekverslagen nederlands. Wat waren die samenvattingen lang zeg
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_77468884
quote:
Op zondag 31 januari 2010 01:22 schreef ikke043 het volgende:
Zo hé, wat een lappen tekst. Heb niet meer zoveel tekst gezien sind mijn boekverslagen nederlands. Wat waren die samenvattingen lang zeg
Lol. 3-kwart van die lappen tekst is gewoon quote. Ik snap eigenlijk niet waarom quotes niet gewoon "auto-hiden" zoals met de spoiler tags. Je kunt 'm dan altijd open klikken als je dat nodig vindt.
  zondag 31 januari 2010 @ 01:47:08 #214
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_77468913
Laat op RR

voor mij is het in ieder geval tot straks ;p
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_77469022
Zaterdagnacht zit ik meestal wel achter mijn pc, of met een dvdtje op de bank ...
Trusten iig
pi_77471199
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 20:11 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Relatie om t plaatje heb ik vaker gehoord maar ik kan er echt niets bij voorstellen.. Sowieso, als je langer en intensief met iemand omgaat moet je toch een bepaald soort gevoelens ontwikkelen voor iemand, al dan niet liefdesgevoelens.. Als je dat al niet hebt heb je weinig bij elkaar te zoeken en is het mijn inziens tijd verspilling. Liever voor de buitenwereld alleen dan. Beetje offtopic maar t is een onderwerp wat ik vaker zie terug komen (maatschappelijke verwachtingen) en waar ik niets van snap.
De meeste mensen die in het autistisch spectrum zitten, snappen die maatschappelijke verwachtingen niet. Ik denk dat het komt omdat ze zelf moeite hebben aan het gangbare beeld te voldoen. Voor een man is sociaal-economische status belangrijker dan een vrouw (om een relatie te krijgen).

Bij mij is het meestal zo als als ik intensief met iemand van het andere geslacht omga, dat het contact na een bepaalde tijd toch verwatert. Ze lijkt dan liever voor andere mensen te kiezen, die innerlijk stabieler zijn (eigenlijk wel logisch). Het leven met Asperger is in sommige tijden gewoon niet leuk.

Nu zit ik dus weer in een fase waarin ik het leven weer helemaal moet ontdekken. Iedereen met autisme is anders, maar ik durf er op in te zetten dat 90% van de Aspergers in grote lijnen tegen dezelfde dingen aanloopt.
  zondag 31 januari 2010 @ 10:46:40 #217
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_77471443
Wat gaat dit topic hard ineens. Komt zeker door die SC
pi_77471638
quote:
Op zondag 31 januari 2010 10:46 schreef De_Logica het volgende:
Ik had normaal met een vriendin in de kerk gezeten, maar zij gaf te kennen niet meer bij mij langs te willen komen. Ik hoop dat ze nog eens nadenkt over deze keuze.
pi_77471644
quote:
Op zondag 31 januari 2010 10:46 schreef De_Logica het volgende:
SC???? waaaaar?
pi_77472675
quote:
Op zondag 31 januari 2010 00:38 schreef RRGJL het volgende:
Wat ik merk is dat de trigger bij mij iets menselijks (=normaals) is; sommige ervaringen zijn de druppels die de emmer doen overlopen. Je reageert heviger dan nodig, maar het gaat dan niet enkel om die situatie.

Echter, ik kan het vervolgens niet los laten. Het blijft knagen. Volgens mij is dat een typisch autistisch iets. Oncontroleerbaar dus inderdaad. Als ik in zo een geval op een feest ben kan ik beter naar huis gaan, want de rest van de avond staar ik nog alleen maar voor me uit.
ha ja, dat had ik dus een tijdje terug is niet tof. goed dat ik niet de enige ben automatische gedachten zijn dat toch? die kan je handelen, door t als het ware van je af te schrijven (als het een vaker terugkomend ding is ) ff zoeken in mijn boekenkast
quote:
Op zondag 31 januari 2010 10:31 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

De meeste mensen die in het autistisch spectrum zitten, snappen die maatschappelijke verwachtingen niet. Ik denk dat het komt omdat ze zelf moeite hebben aan het gangbare beeld te voldoen. Voor een man is sociaal-economische status belangrijker dan een vrouw (om een relatie te krijgen).

Bij mij is het meestal zo als als ik intensief met iemand van het andere geslacht omga, dat het contact na een bepaalde tijd toch verwatert. Ze lijkt dan liever voor andere mensen te kiezen, die innerlijk stabieler zijn (eigenlijk wel logisch). Het leven met Asperger is in sommige tijden gewoon niet leuk.

Nu zit ik dus weer in een fase waarin ik het leven weer helemaal moet ontdekken. Iedereen met autisme is anders, maar ik durf er op in te zetten dat 90% van de Aspergers in grote lijnen tegen dezelfde dingen aanloopt.
QFT. nu gaat het bijvoorbeeld weer wat beter, gister was gezellig is de kroeg
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_77473104
Hoe is t met dat meisje robuust, die nog gezien?

Hier begin ik eindelijk wakker te worden.. Zijn gisteren in Almere geweest, met zn 2 op een 1-persoonsbed Erg succesvol (oftewel continu wakker geworden) maar lekker knus
Toen om 5 uur naar schiphol, oma gehaald, ik had om 7 uur mn moeder gesmst dat we ons verslapen hadden en da ik hoopte dat mn oma er nog stond mn moeder vervolgens vet PO, die belde later op om dr excuses aan te bieden. Maarja voelde me wel een beetje lullig
Vervolgens om half 8 naar amsterdam gereden, ging wel goed ondanks de gladheid en t feit dat ik doodop was, maar net voor huis toch geschrokken Stoplicht sprong op oranje, uiteraard geen kip op de weg maar ik druk instinctief op de rem, duurde toch een aantal meters en piepende banden voordat ik stil stond
Nouja nu maar even zien, heb zin in een luie dag plus dat ik nog wil leren maar aangezien we toch boodschappen willen doen denk ik dat we misschien nog even t centrum in gaan..

Sempron: De stabielste 'relatie' die ik ooit heb gehad was met iemand die niet zo stabiel was. alweer een hele tijd geleden, overigens is t contact verloren gegaan door een beslissing van zijn kant en ik weet nog steeds niet de reden maar goed. Om even in te haken op jouw quote.
Ik heb sowieso niets met mannen die alles op een rijtje hebben en alles voor elkaar hebben en gewoon dé ideale man zijn (ogenschijnlijk), die vind ik gewoon saai en onaantrekkelijk.
pi_77473929
hier wakker, iets rustiger..maar ben nog steeds niet helemaal mijzelf..ik neig nogals snel te flippen(maar dan van binnen). Dus ga straks lekker ff stofzuigen met oordoppen in..ff isoleren van de rest...
en daarna maar de dag zien te door te komen.
En tja..verder is het behoorlijk glad...gisteravond vuilnis wezen brengen naar de container...lig ik opeens op straat...keihard gevallen..en heb nu een knie met 2 mooie blauwe plekken...
en ik ging toen helemaal van mn stokje..door een valpartij waar ik niet eens zo veel pijn door had...
maar ja..ik ben nu weg..tot later
pi_77476854
Het is idd een rotwinter, overal glad
Sinds 1963 is het niet zo lang koud geweest (al sinds 15 december is het Siberisch).
pi_77476933
quote:
Op zondag 31 januari 2010 14:17 schreef sempron2400 het volgende:
Het is idd een rotwinter, overal glad
Sinds 1963 is het niet zo lang koud geweest (al sinds 15 december is het Siberisch).
En dan die klimaat hype
pi_77476973
quote:
Op zondag 31 januari 2010 10:58 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ik had normaal met een vriendin in de kerk gezeten, maar zij gaf te kennen niet meer bij mij langs te willen komen. Ik hoop dat ze nog eens nadenkt over deze keuze.
Zeker, ik hoop sowieso dat je een leuke vriendin krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')