dat gebeurd bij iedereen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:44 schreef Maeghan het volgende:
Zometeen een feestje, ben al best een beetje nerveus. Even omkleden en dan nog twintig keer naar de wc rennen voor ik de deur uit kan =P Slaan zenuwen bij jullie ook op je *ehm...* spijsvertering?
Snap ik. En voor autidude geldt ook t volgende.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:13 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat stukje gaat over iemand die laagfunctionerend autisme heeft. Die groep mensen voelt zich vaak echt een alien op deze wereld, hebben een behoefte aan duideiljkheid die wij ons bijna niet kunnen voorstellen. En raken veel sneller overspoeld door prikkels dan de gemiddelde persoon met autisme.
Je bent niet alleenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:44 schreef Maeghan het volgende:
Zometeen een feestje, ben al best een beetje nerveus. Even omkleden en dan nog twintig keer naar de wc rennen voor ik de deur uit kan =P Slaan zenuwen bij jullie ook op je *ehm...* spijsvertering?
Wat dit soort lijstje goed doen is hoe je met zo iemand om moet gaan. Waar ze niet goed aan doen is hoe je zo iemand leert om te gaan met 'de rest', het helpt hen niet echt verder.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:41 schreef francis998 het volgende:
[..]
dat wat jij zegt over het autsider forum, waar ik niet bekend mee ben is een probleem eigenlijk..dat het zo hoog word aangeschreven.
Want dat belemert de normale omgang met mensen nog meer...hetzelfde wanneer iemand niet wil accepteren dat hij een (psychologische)ziekte heeft..dat beinvloed je hele leven en je funccioneren en gedrag tov anderen.
En tja het is miss lastig het funccioneren en normaal leven leiden zoals relatie....
Relatie om t plaatje heb ik vaker gehoord maar ik kan er echt niets bij voorstellen.. Sowieso, als je langer en intensief met iemand omgaat moet je toch een bepaald soort gevoelens ontwikkelen voor iemand, al dan niet liefdesgevoelens.. Als je dat al niet hebt heb je weinig bij elkaar te zoeken en is het mijn inziens tijd verspilling. Liever voor de buitenwereld alleen dan. Beetje offtopic maar t is een onderwerp wat ik vaker zie terug komen (maatschappelijke verwachtingen) en waar ik niets van snap.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:34 schreef sempron2400 het volgende:
Met Asperger is het ook niet altijd een pretje: iedere stap in het leven vergt meer inspanning. Eenmaal werk gevonden? Dan wordt het tijd voor een relatie. En dat vind ik voor mezelf hoog gegrepen omdat ik qua persoonlijkheid toch iets anders dan de norm ben. Autisme zou ik ook moeilijk kunnen verbergen. Iemand die vraagt naar mijn werkverleden, moet tot de conclusie komen dat er iets aan de hand is.
Ik weet dat het (veel) slechter kan, maar ja daar koop ik weinig voor...
Ik had het voor examens en paardrijlessen altijdquote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:44 schreef Maeghan het volgende:
Oncontroleerbare gedachtengang: jaquote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:11 schreef francis998 het volgende:
mischien is dit niet helemaal ontopic maar ik vroeg of sommigen hier miss last hebben van gedachtengangen..die je niet kan controleren en je helemaal van je stokje halen..en dusdanig dat je emotioneel helemaal uit balans raakt, en alleen door bepaalde gedachten die zich constant herhalen. Want ik heb hier dus vaak last van..en kan helemaal aan het huilen raken alleen al van mijn gedachten..maar die gedachten krijg ik dus niet weg.
En die worden op bepaald moment doordat ze zovaak terugkomen de waarheid...
En ik vroeg me af of dit miss met autisme ofzo te maken heeft. Aangezien ik verder niemand ken die hier last van heeft, laat staan het snapt..
Lol. 3-kwart van die lappen tekst is gewoon quote. Ik snap eigenlijk niet waarom quotes niet gewoon "auto-hiden" zoals met de spoiler tags. Je kunt 'm dan altijd open klikken als je dat nodig vindt.quote:Op zondag 31 januari 2010 01:22 schreef ikke043 het volgende:
Zo hé, wat een lappen tekst. Heb niet meer zoveel tekst gezien sind mijn boekverslagen nederlands. Wat waren die samenvattingen lang zeg
De meeste mensen die in het autistisch spectrum zitten, snappen die maatschappelijke verwachtingen niet. Ik denk dat het komt omdat ze zelf moeite hebben aan het gangbare beeld te voldoen. Voor een man is sociaal-economische status belangrijker dan een vrouw (om een relatie te krijgen).quote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:11 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Relatie om t plaatje heb ik vaker gehoord maar ik kan er echt niets bij voorstellen.. Sowieso, als je langer en intensief met iemand omgaat moet je toch een bepaald soort gevoelens ontwikkelen voor iemand, al dan niet liefdesgevoelens.. Als je dat al niet hebt heb je weinig bij elkaar te zoeken en is het mijn inziens tijd verspilling. Liever voor de buitenwereld alleen dan. Beetje offtopic maar t is een onderwerp wat ik vaker zie terug komen (maatschappelijke verwachtingen) en waar ik niets van snap.
Ik had normaal met een vriendin in de kerk gezeten, maar zij gaf te kennen niet meer bij mij langs te willen komen. Ik hoop dat ze nog eens nadenkt over deze keuze.quote:Op zondag 31 januari 2010 10:46 schreef De_Logica het volgende:
Wat gaat dit topic hard ineens.Komt zeker door die SC
SC???? waaaaar?quote:Op zondag 31 januari 2010 10:46 schreef De_Logica het volgende:
Wat gaat dit topic hard ineens.Komt zeker door die SC
ha ja, dat had ik dus een tijdje terugquote:Op zondag 31 januari 2010 00:38 schreef RRGJL het volgende:
Wat ik merk is dat de trigger bij mij iets menselijks (=normaals) is; sommige ervaringen zijn de druppels die de emmer doen overlopen. Je reageert heviger dan nodig, maar het gaat dan niet enkel om die situatie.
Echter, ik kan het vervolgens niet los laten. Het blijft knagen. Volgens mij is dat een typisch autistisch iets. Oncontroleerbaar dus inderdaad. Als ik in zo een geval op een feest ben kan ik beter naar huis gaan, want de rest van de avond staar ik nog alleen maar voor me uit.
QFT. nu gaat het bijvoorbeeld weer wat beter, gister was gezellig is de kroegquote:Op zondag 31 januari 2010 10:31 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
De meeste mensen die in het autistisch spectrum zitten, snappen die maatschappelijke verwachtingen niet. Ik denk dat het komt omdat ze zelf moeite hebben aan het gangbare beeld te voldoen. Voor een man is sociaal-economische status belangrijker dan een vrouw (om een relatie te krijgen).
Bij mij is het meestal zo als als ik intensief met iemand van het andere geslacht omga, dat het contact na een bepaalde tijd toch verwatert. Ze lijkt dan liever voor andere mensen te kiezen, die innerlijk stabieler zijn (eigenlijk wel logisch). Het leven met Asperger is in sommige tijden gewoon niet leuk.
Nu zit ik dus weer in een fase waarin ik het leven weer helemaal moet ontdekken. Iedereen met autisme is anders, maar ik durf er op in te zetten dat 90% van de Aspergers in grote lijnen tegen dezelfde dingen aanloopt.
En dan die klimaat hypequote:Op zondag 31 januari 2010 14:17 schreef sempron2400 het volgende:
Het is idd een rotwinter, overal glad
Sinds 1963 is het niet zo lang koud geweest (al sinds 15 december is het Siberisch).
Zeker, ik hoop sowieso dat je een leuke vriendin krijgt.quote:Op zondag 31 januari 2010 10:58 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik had normaal met een vriendin in de kerk gezeten, maar zij gaf te kennen niet meer bij mij langs te willen komen. Ik hoop dat ze nog eens nadenkt over deze keuze.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |