abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77435629
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 23:18 schreef tombolafan het volgende:

[..]

sow, dat is ver!
Ik woon in jouw geboortedorp
Ik had al zo'n vermoeden, wat cool zeg
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_77435674
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 23:26 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ik had al zo'n vermoeden, wat cool zeg
Grappig inderdaad!!!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_77435768
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 23:24 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Wel cool!!! Heb je er ook gewoond?
Ja, tot mijn 6de jaar en ben toen naar Brabant verhuisd.
pi_77436306
tvp...wat...het gaat hier veel te snel!
pi_77436327
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 23:29 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ja, tot mijn 6de jaar en ben toen naar Brabant verhuisd.
Oh, dan weet je er niet veel meer van zeker? Welke straat woonde je?
pi_77436811
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 23:44 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Oh, dan weet je er niet veel meer van zeker? Welke straat woonde je?
Ik weet er nog wel iets van, heb op het Europaplein gewoond.
pi_77436824
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 23:44 schreef francis998 het volgende:
tvp...wat...het gaat hier veel te snel!
Lijken wel ADHD érs
pi_77436896
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 23:58 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik weet er nog wel iets van, heb op het Europaplein gewoond.
Ken ik Daar heeft mn oma gewoond...
pi_77437071
er is waarschijnlijk feest boven..bij de buren. Hoor om de paar minuten harde muziek..en nog dat stomme house muziekje..dat word laat slapen vannacht waarschijnlijk..of oordoppen in ..in eigen huis..dat kan toch niet
EN we hebben al aardig wat keren overlast gehad..omdat iemand boven ons zonodig moest zagen ofzo..en dat konden wij dus vaak genoeg horen!!
pi_77437122
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 23:59 schreef Juup© het volgende:

[..]

Lijken wel ADHD érs
idd..miss iedereen ff naar de psych laten testen op adhd..maar vooral in de vingers
pi_77437532
Francis waarom doe je altijd tvp? TVP is de eerste post

Zo net weer een nieuwe ervaring.. ben naar een experimenteel iets geweest, met vriendlief. Frank Brettschneider ofzo.
Wel tof. Maar erg lang
pi_77437686
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 00:07 schreef francis998 het volgende:

[..]

idd..miss iedereen ff naar de psych laten testen op adhd..maar vooral in de vingers
Zit al in de diagnose procedure
pi_77437777
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 00:19 schreef Cassandra87 het volgende:
Francis waarom doe je altijd tvp? TVP is de eerste post

Zo net weer een nieuwe ervaring.. ben naar een experimenteel iets geweest, met vriendlief. Frank Brettschneider ofzo.
Wel tof. Maar erg lang
hmm..goede vraag. voor de lol en om terug te komen op dezelfde pagina anders word ik teruggestuurd naar de voorgaande paginas.Maar verder eigenlijk zonder reden.
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 00:25 schreef Juup© het volgende:

[..]

Zit al in de diagnose procedure
Ow..ja ..dat is nieuw voor mij
pi_77439855
Het is nu best wel aan het ijzelen hier.. irritant geluid tegen mijn zolderraam, zal morgenochtend wel spekglad zijn buiten
  zaterdag 30 januari 2010 @ 05:24:16 #165
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_77441406
Het heeft maar weer eens gesneeuwd hier in Heerlen... alle skipistes in Belgie zijn open voor de liefhebbers .. op de Baraque Fraiture.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 08:28:07 #166
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_77441731
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 00:29 schreef francis998 het volgende:hmm..goede vraag. voor de lol en om terug te komen op dezelfde pagina anders word ik teruggestuurd naar de voorgaande paginas.Maar verder eigenlijk zonder reden.
Dan moet je achter de naam van de thread op (USERNAME)>> drukken, of iets wat er op lijkt. Dan ga je meteen naar de laatste pagina en als het goed is ook de laatste post.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  zaterdag 30 januari 2010 @ 08:59:18 #167
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77441846
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 05:24 schreef Perico het volgende:
Het heeft maar weer eens gesneeuwd hier in Heerlen... alle skipistes in Belgie zijn open voor de liefhebbers .. op de Baraque Fraiture.
Als je er komt, door al die files met gestande auto's en vrachtwagens...
Ga straks eens proberen om Haële te bereiken
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_77442265
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 05:24 schreef Perico het volgende:
Hier ook sneeuw, zo'n 5 tot 8 cm dik.
pi_77442418
Wat vinden jullie hier van:
quote:
De autie handleiding
Hieronder een aantal communicatie tips voor nt'ers
om misverstanden, wederzijdse frustratie of ruzies te voorkomen.

• Gebruik concrete taal voor mensen met autisme.
• Korte zinnen.
• Een persoon met autisme kan vaak maar één ding tegelijk (niet: niet praten en kijken tegelijk).
• Vermijdt eindeloze discussies. De persoon met autisme begrijpt vaak je standpunt niet en zal het ook niet gaan begrijpen. Hij moet gewoon iets doen omdat het moet.
• Wees juist zakelijk in plaats van emotioneel.
• Stel concrete vragen en wees geduldig bij het krijgen van een antwoord, dit duurt soms namelijk wat langer.
• Wees voorspelbaar en geef veranderingen tijdig aan.
• Lok communicatie uit en geef tijd om de informatie te verwerken.
• Geef gevoelens en emoties aan het contact. De persoon met autisme heeft namelijk wel degelijk gevoelens en verlangt dit, net zoals ieder ander ook.
• Communiceer met 1 ding tegelijk.
• Wacht even tot het kwartje bij de persoon met autisme is gevallen. Door de informatieverwerkingsproblemen kan het wat langer duren.
• Geef duidelijkheid en stel regels. De persoon met autisme kan weleens claimend zijn, maar dat komt door zijn behoefte aan duidelijkheid.
• Verwacht geen reactie op non-verbale communicatie (gezichtsuitdrukking of gebaar) van jouw kant. De persoon met autisme zal dit misschien niet herkennen of kunnen plaatsen.
• Stel de persoon met autisme gerust als je boos bent op een ander, het heeft niets met hem te maken.
• Straffen heeft geen zin, ze begrijpen namelijk niet waarom. Door duidelijke afspraken en regels zal het vanzelf al goed gaan, want deze kinderen kunnen zich daar goed aan houden.
• Als een persoon met autisme boos is, zorg dan voor dat hij afleiding krijgt om weer tot rust te komen. Praat er op een later moment met hem over. Discussies en emoties hierin mengen heeft geen zin.
Natuurlijk weet iemand met autisme prima wat goed en slecht is, en is het autisme nooit een excuus voor (verbaal) geweld of bedreigingen..

Maar verlang niet van iemand met autisme dat deze zijn denkwijze verandert want dat kan hij niet, ook al wil hij het nog zo graag..

pi_77442463
@Juup sommige dingen zijn logisch, bijv niet verwachten dat iemand met autisme zijn denkwijze zal veranderen simpelweg omdat hij/zij dat niet k'an, of dat je duidelijk moet zijn. Maar verder heb ik t gevoel dat t hier over een 3-jarige gaat of een debiel, en niet over iemand met autisme Alsof je dan niets meer kunt
pi_77442548
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:09 schreef Cassandra87 het volgende:
@Juup sommige dingen zijn logisch, bijv niet verwachten dat iemand met autisme zijn denkwijze zal veranderen simpelweg omdat hij/zij dat niet k'an, of dat je duidelijk moet zijn. Maar verder heb ik t gevoel dat t hier over een 3-jarige gaat of een debiel, en niet over iemand met autisme Alsof je dan niets meer kunt
Idd, het is net alsof mensen met autisme totaal wereldvreemd zijn en niets tot weinig kunnen.

Kijk b.v. in de DSM 4 of 5 en er staan alleen maar beperkingen maar geen dingen die men wel kan.
pi_77442729
quote:
Een persoon met autisme kan vaak maar één ding tegelijk (niet: niet praten en kijken tegelijk).
Ik zal wel geen autisten kennen, ik heb nog nooit iemand gesproken met de ogen dicht
pi_77442944
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:31 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ik zal wel geen autisten kennen, ik heb nog nooit iemand gesproken met de ogen dicht
Ik doe mijn ogen ook niet dicht, maar staar naar een "leeg" punt en het wordt dan wazig. En als ik iemand aankijk kan ik ook wel praten, maar dat gaat dan automatisch.. dan zeg ik wat ik al in mijn hoofd had. Als ik doorblijf gaan met aankijken dan kan ik minder goed denken en dan loop ik vast en gaat alles door elkaar.

Nu je het ook zo zegt heh, een 3 jarige of een debiel.. zie je die link wat ik bedoel met Autist=Mongool.. dat is een beetje de standaard
pi_77442973
Want ik vind het eigenlijk wel een mooie soort handleiding die best wel behoorlijk van toepassing is op mij
pi_77443041
Ja maar auti dat heb ik standaard ook wel eens hoor. Ja ok niet met regelmaat maar toch. Ik ben ook heel vaak al verder met denken en kan ik mij ook niet concentreren op wat ik wilde zeggen. Dan ben ik zo gefocussed op iets dat ik over mijn woorden struikel en wartaal uitsla, ook als ik gefocussed ben op iemands gezicht.

Maar ik weet wat er met die link bedoeld wordt. Daarom wordt er ook zo laag gedacht over mensen met autisme, t enige beeld wat helder is, is t beeld van de klassieke autist. In de maatschappij dan.
Zonde.
Ik blijf die logische denkwijze van mensen met autisme, lekker duidelijk zijn, echt een openbaring vinden. Ik las dat in een beschouwing over een boek (de hond in de nacht?) dat die scholier in eerste instantie zoiets had van, vaag persoon die auteur, maar als je er over nadenkt, kun je t niet anders dan eens zijn.
Al zal ik zelf nog t logische van diverse meningen in kunnen zien en ook van fouten maar toch, het blijft een openbaring, heerlijk. duidelijkheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')