SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
Toch even re-post, ik wil dat het werktquote:Op zondag 24 januari 2010 21:14 schreef Piles het volgende:
http://piles.nl/hosting/media/Nederland_groot_spoor.sav
Heb 'm weer verder gevuld, maar er zit 1 rare bug inTreinen tussen Zwolle en Amersfoort rijden niet via Putten/Ermelo, maar via Deventer/Apeldoorn
Als ik ze een via-order geef gaat het prima, maar uit zichzelf doen ze het niet? Iemand een idee wat er mis mee is?
Ik? Niet denk ikquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:24 schreef Hameren_Yzer het volgende:
wanneer ka je tramrails leggen?
quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:29 schreef Piles het volgende:De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
quote:
Ssssst! Niet zo hardquote:
Door de OP te lezen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:44 schreef BlazingV2 het volgende:
Gedownload,maar hoe geef ik orders
Door de railbouwknopquote:en maak ik bochten?
Op welke situatie in de OP lijkt het? (ik vat niet helemaal wat je bedoelt namelijk..)quote:Op zondag 31 januari 2010 01:15 schreef Hameren_Yzer het volgende:
Bestaan er signalen voor eenrichtingssporen? zodat een lange tunnel niet geduplext moet worden, zoja hoe gebruik je deze?
Het gaat over het maken van seinen in een tunnel zodat meerdere treinen tegelijkertijd door een tunnel kunnen (bumper aan bumper).quote:Op zondag 31 januari 2010 01:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Op welke situatie in de OP lijkt het? (ik vat niet helemaal wat je bedoelt namelijk..)
Ik heb hem ook nog niet gevonden nee.. Meestal ook meerdere tunnels, of een korte opening tussendoor met een sein.quote:Op zondag 31 januari 2010 01:43 schreef Hameren_Yzer het volgende:
[..]
Het gaat over het maken van seinen in een tunnel zodat meerdere treinen tegelijkertijd door een tunnel kunnen (bumper aan bumper).
Waarschijnlijk is men verplicht -wegens men geen seinen kan plaatsen in tunnels- tot duplexing (normale doorvoer krijgen in een tunnelverbinding door het verkeer door parallelle tunnels te leiden!
Kan dit anders?, bestaan er nog geen oplossingen die bumperrijden toelaten?
Nee, ofwel meerdere tunnels naast elkaar, ofwel de tunnel hier en daar onderbreken en daar dan een seintje plaatsen. Wat Peter zegt dusquote:Op zondag 31 januari 2010 01:43 schreef Hameren_Yzer het volgende:
[..]
Het gaat over het maken van seinen in een tunnel zodat meerdere treinen tegelijkertijd door een tunnel kunnen (bumper aan bumper).
Waarschijnlijk is men verplicht -wegens men geen seinen kan plaatsen in tunnels- tot duplexing (normale doorvoer krijgen in een tunnelverbinding door het verkeer door parallelle tunnels te leiden!
Kan dit anders?, bestaan er nog geen oplossingen die bumperrijden toelaten?
Bah, zoals ik al zei, er is nood aan een underground modequote:Op zondag 31 januari 2010 10:46 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee, ofwel meerdere tunnels naast elkaar, ofwel de tunnel hier en daar onderbreken en daar dan een seintje plaatsen. Wat Peter zegt dus
En dan staat de voorste stil voor het uitrijsein...quote:Op zondag 31 januari 2010 13:06 schreef Hameren_Yzer het volgende:
[..]
Bah, zoals ik al zei, er is nood aan een underground modeof een toleranter panden algoritme waarin path-seinen voertuigen doorlaten indien ze hetzelfde pad volgen als hun voorganger...
kunnen we de tweede dan ook stil leggen... alsof het één trein is...quote:Op zondag 31 januari 2010 13:09 schreef Peter het volgende:
[..]
En dan staat de voorste stil voor het uitrijsein...
Dan hoeven we straks dus helemaal geen seinen meer te zettenquote:Op zondag 31 januari 2010 13:12 schreef Hameren_Yzer het volgende:
[..]
kunnen we de tweede dan ook stil leggen... alsof het één trein is...
wel nog bij ieder knooppunt!quote:Op zondag 31 januari 2010 13:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan hoeven we straks dus helemaal geen seinen meer te zetten
Je kunt gewoon bus- en tramhaltes plaatsen op de straten?quote:Op zondag 31 januari 2010 20:22 schreef Hameren_Yzer het volgende:
Ik probeer openbaar vervoer te regelen binnen een massieve stad met 3x3 straten rasters, iemand tips om iedere passagier te kunnen vervoeren zonder gebouwen af te breken (maar wel straten)?
nogal voor de hand liggend...maar helaas niet efficient genoeg: hoe meer trams hoe langer de rijen voor het perron: ik heb geprobeerd straten te verwijderen en te vervangen door een eenvoudige ro-ro monorail van de ene kant van de stad naar de andere, en zelfs dat voldoet niet om alle passagiers in vervoering te brengen... :squote:Op zondag 31 januari 2010 20:33 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Je kunt gewoon bus- en tramhaltes plaatsen op de straten?
Ik gebruik zelf meestal kleine trucjes als het vergroten van de afstand tussen de haltes, naarmate de stad groeit. De groter de afstand, de meer voertuigen je op het traject kunt laten rijden. En dus meer passagiers vervoeren.quote:Op zondag 31 januari 2010 21:29 schreef Hameren_Yzer het volgende:
[..]
nogal voor de hand liggend...maar helaas niet efficient genoeg: hoe meer trams hoe langer de rijen voor het perron: ik heb geprobeerd straten te verwijderen en te vervangen door een eenvoudige ro-ro monorail van de ene kant van de stad naar de andere, en zelfs dat voldoet niet om alle passagiers in vervoering te brengen... :s
Tot daar klopt het.quote:Op zondag 31 januari 2010 21:47 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf meestal kleine trucjes als het vergroten van de afstand tussen de haltes, naarmate de stad groeit. De groter de afstand, de meer voertuigen je op het traject kunt laten rijden.
Maar dit is natuurlijk onzin.quote:
Als je meer voertuigen op een traject laat rijden, vervoer je toch meer passagiers? Er vanuitgaand, wat we hier doen, dat er genoeg aanvoer van passagiers is.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:14 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Tot daar klopt het.
[..]
Maar dit is natuurlijk onzin.
De capaciteit hangt af van hoe snel je hoeveel passagiers je in de voertuigen kunt krijgen, niet van de afstand. De afstand bepaalt alleen hoeveel passagiers er onderweg zijn.
Het probleem ligt in de haltes van trams en bussen: Je kunt ze niet efficiënter maken... als je trams gaat bijkomen komen er files voor de haltes... de doorstroom zal niet verhogen, tevens vertraagt het verkeer en kost dit winst!quote:Op zondag 31 januari 2010 23:48 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Als je meer voertuigen op een traject laat rijden, vervoer je toch meer passagiers? Er vanuitgaand, wat we hier doen, dat er genoeg aanvoer van passagiers is.
Als je goed las wat ik zei, dan had je gezien dat ik het had over het vergroten van de afstand tussen de stations, waardoor je meer voertuigen kwijt kunt op het (langere) traject. Als ze langer onderweg zijn, heb je meer vrije ruimte/tijd op de stations, dus kun je extra voertuigen op het traject inzetten zonder dat er opstopping is op de stations.quote:Op zondag 31 januari 2010 23:52 schreef Hameren_Yzer het volgende:
[..]
Het probleem ligt in de haltes van trams en bussen: Je kunt ze niet efficiënter maken... als je trams gaat bijkomen komen er files voor de haltes... de doorstroom zal niet verhogen, tevens vertraagt het verkeer en kost dit winst!
maar dit laat geen grotere doorstroom toe...quote:Op zondag 31 januari 2010 23:56 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Als je goed las wat ik zei, dan had je gezien dat ik het had over het vergroten van de afstand tussen de stations, waardoor je meer voertuigen kwijt kunt op het (langere) traject. Als ze langer onderweg zijn, heb je meer vrije ruimte/tijd op de stations, dus kun je extra voertuigen op het traject inzetten zonder dat er opstopping is op de stations.
Klein detail bij mijn manier van bouwen:quote:Op maandag 1 februari 2010 10:16 schreef Hameren_Yzer het volgende:
[..]
maar dit laat geen grotere doorstroom toe...
Dit is toch geen reet aanquote:Op maandag 1 februari 2010 13:42 schreef Hameren_Yzer het volgende:
[ afbeelding ]
Wat denken jullie hiervan?
Het aanbod voldoet nog steeds niet aan de vraag!
In welk jaar zit je?quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:16 schreef Green1 het volgende:
Hé, ik kan helemaal geen vliegvelden en geen electrische sporen bouwen
Heb het gemerkt, nu draait het weer als een tierelierquote:Op zondag 7 februari 2010 02:13 schreef mickeyD het volgende:
ja, kan door een berg downloads van mn vriendin..
eind van de maand is mn upload verdubbeld, dan hebbie nooit meer problemen..![]()
(nu ook niet trouwens, want al dr favo series zijn weer up to date)
Ik wacht nog even tot de stable.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:20 schreef Zero2Nine het volgende:
1.0.0 Beta 4 is uit jongens http://www.openttd.org/en/news/117 (tevens TVP)
quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:48 schreef mickeyD het volgende:
en geen problemen met de beta ook trouwens..
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:17 schreef mickeyD het volgende:
de beta 4 is vannacht om onduidelijke reden gecrashed..
ai koren op de molen van de notoire betabasherquote:
Waar zie je mij beta's bashenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:26 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
ai koren op de molen van de notoire betabasher
OpenTTD maakt toch een crashlog aan?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:35 schreef mickeyD het volgende:
ik zie nog geen reakties in t open ttd forum, ik verwacht dat ie vandaag wel weer vastloopt om dezelfde fout.. maar hoelaat.. das de vraag..
dan zullen we (helaas) een nieuwe game moeten starten.
Nee, ik ga pas over bij de final.quote:
Idd, de uitdaging om een bedrijf draaiend te houden zit er niet echt meer inquote:Op zaterdag 20 februari 2010 00:10 schreef Hameren_Yzer het volgende:
Het jammere aan het spel is dat je nooit echt uitgedaagd wordt om infrastructuur te bouwen met max efficiëntie. de gameplay heeft wat wijzigingen nodig
Zelfde als nu al in de RC+beta's zit, maar dan met minder bugs.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:18 schreef Martijn_77 het volgende:
Gaat 1.0.0 veel bijzonders brengen?
Als ik goed naar de nieuwe comits naar trunk kijk geldt dat statement niet al te langquote:Op maandag 22 februari 2010 20:21 schreef Bart het volgende:
[..]
Zelfde als nu al in de RC+beta's zit, maar dan met minder bugs.
Er zijn meerdere trunks. Je hebt de nighly trunk, de 1.0.0 trunk, misschien al een 1.0.1 trunk... Ik weet niet voor welke die wijziging is. Denk eigenlijk de nightly trunk.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:34 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Als ik goed naar de nieuwe comits naar trunk kijk geldt dat statement niet al te lang. NewGRF_airports is zo te zien onderweg!
Nee, er is er maar een, de main development branch, oftewel de nightly's. De 1.0.0 branch is pas recentelijk, bij de introductie van de eerste RC afgesplitst hiervan. Een 1.0.1 branch heb ik nog niet gezien, of weet jij misschien waar je 1.0.1-RC1 downloaden kunt?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 07:15 schreef Bart het volgende:
[..]
Er zijn meerdere trunks. Je hebt de nighly trunk, de 1.0.0 trunk, misschien al een 1.0.1 trunk... Ik weet niet voor welke die wijziging is. Denk eigenlijk de nightly trunk.
Nou ja, dat bedoel ik dus, dat er wijzigingen zijn in trunk, wil niet zeggen dat ze in de 1.0.0-branch komen. Ik noemde het alleen trunk (mijn fout). En mogelijk is er best al een 1.0.1-branch, maar alleen nog niet vrijgegeven.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:27 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Nee, er is er maar een, de main development branch, oftewel de nightly's. De 1.0.0 branch is pas recentelijk, bij de introductie van de eerste RC afgesplitst hiervan. Een 1.0.1 branch heb ik nog niet gezien, of weet jij misschien waar je 1.0.1-RC1 downloaden kunt?
Zie ook deze wikipagina.
[ afbeelding ]
Nee, ook dat is niet zo. In de A.A.x versies zitten alleen maar bugfixes, aangezien 1.0.0 final nog niet uit is zullen alle bufixes daarin gaan.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:48 schreef Bart het volgende:
[..]
En mogelijk is er best al een 1.0.1-branch, maar alleen nog niet vrijgegeven.
Dat is ook weer niet waar. Er zijn wel vaker a.a.x-versies geweest waar niet enkel bugfixes maar ook features in zaten. 0.4.5 bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:27 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Nee, ook dat is niet zo. In de A.A.x versies zitten alleen maar bugfixes, aangezien 1.0.0 final nog niet uit is zullen alle bufixes daarin gaan.
dat betekend dat een station maar van 1 kant te benaderen is als er meerdere treinen over dezelfde route rijden? Dat maakt het wel weer iets lastiger.. even puzzelen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 01:20 schreef mickeyD het volgende:
beide seinen bij entree station weghalen.. de nieuwe sein ai zoekt zelf uit welk perron vrij is.
oh, en als er een trein van de andere kant komt, dan rijden ze beide niet idd.
dus ff "omleiden", dat ze allemaal van 1 kant komen en weer de zelfde kant op vertrekken.
Je moet niet overal combosignals van maken, maar gewone pre- en exitsignals. Nu staan ze elkaar in een cirkeltje in het rood te zetten.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:50 schreef marc1982 het volgende:
Na het lezen van dit topic hier ook aan begonnen, vermakelijk spelletje.
Heb al het een en ander gelezen over seinen / signals, maar kan iemand mij vertellen wat er in onderstaand plaatje 'niet helemaal lekker gaat' ? Zal ongetwijfeld heel simpel zijn, maar ik zie het niet.![]()
[ afbeelding ]
x.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:52 schreef marc1982 het volgende:
Thanks, vanavond even bekijken, blijft ook echt een leuk spel.
Mis alleen af en toe het kunnen 'draaien' van het beeld, waardoor je soms wat bomen moet verwijderen om te kunnen zien waar je iets aan het bouwen bent.
Nog veel meer goeie tips:quote:
Je zit niet op msn hierquote:
Erg handig idd!quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:18 schreef Bart het volgende:
[..]
Nog veel meer goeie tips:
http://wiki.openttd.org/Hotkeys
Vooral A, S, D, Q, W en E zijn interessante toetsen tijdens het bouwen van spoortjes.
ja zag t al, maar had geen zin om te editen.. te lui!quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:22 schreef Bart het volgende:
[..]
Je zit niet op msn hier
Op fok zeg je 14.gif
Standaard -> PBS seinen voor beide richtingen denk ikquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:58 schreef mickeyD het volgende:
zo duidelijker?
pre en exit rommel kun je kiepen, hier rijden 115 treinen per spel maand dit station binnen en dat gaat als een juweeltje..
bij binnenkomst zoekt de ai zelf uit of er een perron vrij is. en zo niet, dan blijft de trein staan voor de splitsing tot er 1 vrij is.
bij al die andere seinen rijd de trein op naar een bezet perron, om vervolgens te wachten tot die vrij komt, en ondertussen blokeert hij alle sporen terwijl er misschien andere perrons al vrij zijn gekomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |