quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
Tot vanavond he, succesquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:39 schreef IHVK het volgende:
Nou mij zie je hier niet meer tot en met vrijdag. Moet 400 pagina's lezen en een essay erover schrijven. Kusjes.
Zoals ik al zei, tot vanavondquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:40 schreef IHVK het volgende:
Hoewel ik lees net op internet dat je binnen 4-8 uur wel 400 pagina's kan lezen. al ik daarvan uitgaan?
Succesquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:39 schreef IHVK het volgende:
Nou mij zie je hier niet meer tot en met vrijdag. Moet 400 pagina's lezen en een essay erover schrijven. Kusjes.
Als je jezelf opsluit, ver weg van alle technologie en communicatiemiddelen, mischien welquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:40 schreef IHVK het volgende:
Hoewel ik lees net op internet dat je binnen 4-8 uur wel 400 pagina's kan lezen. al ik daarvan uitgaan?
Afgezien dat ik een 5 had voor een tentamen waarvan ik dacht dat ik hem goed gemaakt had, niet meer kon reageren op een kamer en uiteindelijk toch wel, mijn portemonnee was vergeten op weg naar training zodat mijn moeder zo lief moest zijn om mijn portemonnee te brengen en boos op me was, gaat het verder goedquote:
Biebquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:43 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Als je jezelf opsluit, ver weg van alle technologie en communicatiemiddelen, mischien wel.
Dat klinkt niet zo goed.quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:45 schreef Rookert het volgende:
[..]
Afgezien dat ik een 5 had voor een tentamen waarvan ik dacht dat ik hem goed gemaakt had, niet meer kon reageren op een kamer en uiteindelijk toch wel, mijn portemonnee was vergeten op weg naar training zodat mijn moeder zo lief moest zijn om mijn portemonnee te brengen en boos op me was, gaat het verder goed
Met jou?
Moe, maar niet slaperig, it's a bitchquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:48 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat klinkt niet zo goed.
Met mij gaat het goed, maar ik moet wel overleven op 4 uur slaap van gisteravond. Zinnen produceren kost veel meer moeite dan normaal, maar ben verder niet slaperig.
Dan gaat hij stiekem naar het playstationhoekje, lekker PES-competities spelenquote:
quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:50 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dan gaat hij stiekem naar het playstationhoekje, lekker PES-competities spelen.
En nu bedenken wat je had gezegd als ze na 2 dagen thuis was en de 3e dag was er wél watquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:51 schreef IHVK het volgende:
Trouwens, rare verhalen uit het ziekenhuis.
Mijn zus is 4 dagen opgenomen geweest (totaal niet ziek ofzo) ze hebben bloed afgenomen en een rontgen foto gemaakt, en een paar zalven getest op haar.
Maar alles was schoon en het gaat blijkbaar vanzelf over dus ze mag morgen weer weg.
Waarom ze opgenomen is blijf ik een raadsel vinden.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:52 schreef Rookert het volgende:
[..]
En nu bedenken wat je had gezegd als ze na 2 dagen thuis was en de 3e dag was er wél wat
ik had er ook nog nooit van gehoord, maar de bieb in Rotterdam wil wel graag allerlei mensen aantrekken, denk ikquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:53 schreef Rookert het volgende:
Playstations in bibliotheken, dat is echt belachelijk
Alleen?quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:53 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Geef maar toe, de verleiding is te groot.
Kan je het niet vragen of wisten ze het zelf ook neit?quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Er kan altijd wat zijn, maar ik snap niet waarom iemand met uitslag opgenomen is.
Ben hier serieus geïnteresseerd in, want meestal nemen ze iemand met huiduitslag niet zomaar op. Zal wel een goede reden voor geweest zijn. Maar het enige wat de dokter heeft gezegd blijkbaar is, alles is goed, je mag morgen naar huis.
Wat op zich gelukkig goed nieuws is.![]()
Alsof er geen driehonderdduizend kinderen in rij staan om daar te mogen PS-en.quote:
Ik ben er niet bij als de dokter komt, en mijn zus is er weinig in geïnteresseerd. Die is allang blij dat ze weg mag.quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:55 schreef Rookert het volgende:
[..]
Kan je het niet vragen of wisten ze het zelf ook neit?![]()
Maar beter dat ze naar huis gaat
Dat soort mensen nietquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:54 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
ik had er ook nog nooit van gehoord, maar de bieb in Rotterdam wil wel graag allerlei mensen aantrekken, denk ik.
Ik zou het vragenquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:56 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik ben er niet bij als de dokter komt, en mijn zus is er weinig in geïnteresseerd. Die is allang blij dat ze weg mag.
Je mag een uurtje per 2 personen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:56 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Alsof er geen driehonderdduizend kinderen in rij staan om daar te mogen PS-en.
Voetbalspelletjesquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:57 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je mag een uurtje per 2 personen.![]()
Dus valt wel mee.
Stiekem wil jij ook PES-sen in de bieb.
Maar de bieb was al tof voor PES.
Dit is precies de zin die ik heb gebruikt voor ik het spel speelde.quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:58 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Voetbalspelletjes. Het laatste voetbalspel dat ik heb gespeeld was Fifa 98 op de computer
.
WK 98 met Jack van Gelderquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:58 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Voetbalspelletjes. Het laatste voetbalspel dat ik heb gespeeld was Fifa 98 op de computer
.
Niet echt veel meer, vroeger speelde ik schietspellen en RPG/avonturenspellen en zoquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:59 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dit is precies de zin die ik heb gebruikt voor ik het spel speelde.
Speel je wel spelletjes dan en zo ja welke?
Dat zeker.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:01 schreef TheMagnificent het volgende:
Playstations in de bieb van een universiteit.Is de verpaupering daar ook al ingetreden?
Ditquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:01 schreef TheMagnificent het volgende:
Playstations in de bieb van een universiteit.Is de verpaupering daar ook al ingetreden?
GTA sowieso!quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:04 schreef Rookert het volgende:
Grand Theft Auto
Lekker klooien met leuke radio
Gefeliciteerd. Mijn oma vandaag ook.quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Er kan altijd wat zijn, maar ik snap niet waarom iemand met uitslag opgenomen is.
Ben hier serieus geïnteresseerd in, want meestal nemen ze iemand met huiduitslag niet zomaar op. Zal wel een goede reden voor geweest zijn. Maar het enige wat de dokter heeft gezegd blijkbaar is, alles is goed, je mag morgen naar huis.
Wat op zich gelukkig goed nieuws is.![]()
Hoe doen jullie datquote:De helft van de Turkse broers en zussen sprak in 1996 onderling Turks, nu is dat nog een kleine dertig procent. Van de Marokkaanse broers en zussen spreekt inmiddels negentig procent onderling Nederlands. Het verschil tussen de beheersing van het Nederlands van allochtone mannen en vrouwen is nagenoeg verdwenen.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:05 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Mijn oma vandaag ook.M'n opa wist niet dat ze weer thuiskwam, was verrassing.
maar zou als ik jou was je ouders wel na laten vragen.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:39 schreef IHVK het volgende:
ned/turks door elkaarquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:06 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hoe doen jullie dat? Of combineren jullie het
![]()
?
In de bieb vind ik gewoon onzin. Daar is een bieb helemaal niet voor bedoeld namelijk.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:05 schreef IHVK het volgende:
Dus spelltjes kunnen wel maar in de bieb is het verpaupering.![]()
Sowieso kom ik vaker in de bieb dan jullie. (nerd smiley)
Haal je er ook nooit boeken?quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:08 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
In de bieb vind ik gewoon onzin. Daar is een bieb helemaal niet voor bedoeld namelijk.
En ik kan niet studeren in de bieb of elders op het campus. Om een of andere reden kan ik me dan niet concentreren. Doe mij daarom mijn kamertje.
Uitsluitend Nederlands, Turks is veel te lastig.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:06 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
![]()
?
Ik spreek meestal Nederlands met m'n zusje. Gaat gewoon automatisch.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:06 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
![]()
?
leugenaar!quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:09 schreef Min-e het volgende:
[..]
Uitsluitend Nederlands, Turks is veel te lastig.
Ik heb ook familiequote:Op woensdag 27 januari 2010 20:08 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
beter knipoog je niet ik heb broers hier
Niet.quote:
Automagisch? Vind je het makkelijker, of is het omdat je gewoon vaker Nederlands spreekt?quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:09 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik spreek meestal Nederlands met m'n zusje. Gaat gewoon automatisch.
Oh, ik zou zweren dat siblings een Engels woord was. Wist niet dat het ook in het Nederlands werd gebruiktquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:11 schreef IHVK het volgende:
Met mijn ouders gemengd soms Turks soms Nederlands.
Met mijn siblings Nederlands.
Onzin! Nee, ik weet het niet. Thuis spreek ik niet meer Nederlands dan Turks, terwijl m'n moeder wel gewoon goed Nederlands kan. Als er andere Turken bij zijn, spreek ik wel meer Nederlands, die mogen mijn Turks niet aanhoren.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:10 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik denk eigenlijk dat er over een generatie of twee amper nog Turks/Berbers/Marokkaans/whatever wordt gesproken. Of kraam ik nu onzin uit?
Nee, dat denk ik ook niet. Zou wel vreemd zijn als we familie van elkaar zouden zijnquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:10 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Niet een familie zoals de mijne.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:11 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Oh, ik zou zweren dat siblings een Engels woord was. Wist niet dat het ook in het Nederlands werd gebruikt.
Soms, als ik een paper moet schrijven en bronnen nodig heb die ik niet online kan downloaden. Maar de meeste bronnen zoek ik dus via de online catalogus van de uni, dus dat ik in de bieb kom is niet zo vaak.quote:
Geschwischter of Geschwester ofzo?quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:12 schreef IHVK het volgende:
[..]
Waarom is daar geen Nederlands woord voor.
Kan me niet voorstellen dat je Turks echt zo slecht is, dat je alleen met je moeder Turks spreekt..quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:11 schreef Min-e het volgende:
[..]
Niet.Alleen met mijn moeder speek ik Turks, die klaagt dat ze zich buitengesloten voelt als we onderling praten.
Ik bedoel dat je familie niet zo gevaarlijk is als de mijne!quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:13 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik ook niet. Zou wel vreemd zijn als we familie van elkaar zouden zijn.
Ja, maar als je nu ziet hoe het Turks etc. van de jongste generatie is, verwacht ik dat iedereen gaandeweg over zal stappen op het Nederlands.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:12 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Onzin! Nee, ik weet het niet. Thuis spreek ik niet meer Nederlands dan Turks, terwijl m'n moeder wel gewoon goed Nederlands kan. Als er andere Turken bij zijn, spreek ik wel meer Nederlands, die mogen mijn Turks niet aanhoren.
2e dacht ikquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:13 schreef Rookert het volgende:
[..]
Geschwischter of Geschwester ofzo?
Duits
Ik spreek vaker Nederlands inderdaad, vooral met m'n zusje. Met m'n moeder wisselt het. Met mijn vader spreek ik doorgaans Turks, omdat zijn Nederlands niet perfect is (ook niet zo slecht trouwens).quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:11 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Automagisch? Vind je het makkelijker, of is het omdat je gewoon vaker Nederlands spreekt?
Boeiuhhhhhhhhhhhhh. Die anderhalve seconde maakt niks uit.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:14 schreef IHVK het volgende:
Het scheelt echt zoveel moeite.
'boertjes en zusjes'
En het is ook poëtischer als je er één woord voor hebt.
Op deze manier zou het wel kunnen ja, want het Turks van m'n ouders is beter dan dat van mij, dus ik zal het slechter doorgeven aan m'n kinderen en zij zo ook weer aan hun kinderen. tenzij we gaan emigreren.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:14 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja, maar als je nu ziet hoe het Turks etc. van de jongste generatie is, verwacht ik dat iedereen gaandeweg over zal stappen op het Nederlands.
Integratie is zo mooi hequote:Op woensdag 27 januari 2010 20:14 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja, maar als je nu ziet hoe het Turks etc. van de jongste generatie is, verwacht ik dat iedereen gaandeweg over zal stappen op het Nederlands.
Niet zo goed als ik zou willen. Woordenschat is beperkter, op niveau een goed gesprek voeren is best wel een uitdaging.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:13 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat je Turks echt zo slecht is, dat je alleen met je moeder Turks spreekt..
Moeder spreekt beter dan vader?quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:15 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik spreek vaker Nederlands inderdaad, vooral met m'n zusje. Met m'n moeder wisselt het. Met mijn vader spreek ik doorgaans Turks, omdat zijn Nederlands niet perfect is (ook niet zo slecht trouwens).
Ik zeg gewoon sibligns voortaan.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:15 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Boeiuhhhhhhhhhhhhh. Die anderhalve seconde maakt niks uit.
Geef het maar wat tijd. Straks is iedereen kwart Mocro, kwart Turk, kwart Indo en kwart NLquote:
Volgens mij had jij alleen in het Nederlands gepost.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:16 schreef Min-e het volgende:
[..]
Niet zo goed als ik zou willen. Woordenschat is beperkter, op niveau een goed gesprek voeren is best wel een uitdaging.
We hadden toch ooit eens stemmen opgenomen, daar kan je het vast wel naluisteren.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon sibligns voortaan.
Totdat ik wordt uitgezet wegens taalverloedering.
Wacht maar tot ik dictator ben, dan zul je zien wat er gebeurt met taalverloederaars!quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja, mijn moeder woont al vanaf haar 14e in Nederland. Ze is hier ook naar school gegaan.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:16 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Moeder spreekt beter dan vader?
Even de boerenhollander uithangen *slaat met vuist op tafel*quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:15 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik spreek vaker Nederlands inderdaad, vooral met m'n zusje. Met m'n moeder wisselt het. Met mijn vader spreek ik doorgaans Turks, omdat zijn Nederlands niet perfect is (ook niet zo slecht trouwens).
Mocrobloed in mijn familie?quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:17 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Geef het maar wat tijd. Straks is iedereen kwart Mocro, kwart Turk, kwart Indo en kwart NL.
Zeg 'gardash'.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ook Turks.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:17 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Volgens mij had jij alleen in het Nederlands gepost.
Hmm ok, valt me vaak op dat Turkse moeders het Nederlands beter beheersen dan Turkse vaders. Misschien ook een sociaal iets.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:17 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ja, mijn moeder woont al vanaf haar 14e in Nederland. Ze is hier ook naar school gegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |