quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:34 schreef amaranta het volgende:
Nou. Ik zit er even goed doorheen hoor.
Fabian is heus een lieve baby, maar hij is gruwelijk veel wakker. Gisteren van 6.30 tot 19.00 met daar tussenin wat hazenslaapjes van 5 minuten. En alleen als bij mama op de borst ligt. Wat ik prima vind... maar het kan gewoon niet altijd. Hij moet soms ook even in de box liggen, of in bed. Maarnee. Het huis is dan te klein. Hij gaat dan huilen. Huilen. Huilen. En iklaat hem ook wel huilen, maar als hij wéér paars aanloopt, dan pak ik hem.
Meteen blij en stil.
En dan...dan valt hij in slaap, maar zodra ik hem wegleg, is hij binnen 10 tellen weer wakker.
Ik leg hem regelmatig aan, want ik kan helaas nog geen onderscheid maken tussen honger/verdriet. Hij eet dan goed. Maar..... dan valt hij weer in slaap. Leg ik hem weg. En weer, binnen 10 seconden wakker.
Dan blijft hij jammeren en jammeren tot ik hem weer aanleg. En.....weer hetzelfde verhaal.
Hij geeft ook soms eten terug, wellicht toch teveel gevoed?
En dan ... snachts dus ook. Hij slaapt dan gelukkig wel een paar uur achter elkaar (soms wel 6!!!!) maar... als hij wakker is... ben ik ruim anderhalf uur bezig om hem weer terug in slaap te krijgen in zn bak. Hij valt pas in slaap bij ons op bed en bij een van ons op de borst.
Ik ben echt helemaal aan het einde van mijn latijn. Nu al. EN hij is pas 5 wk. Het punt is. Ik wil met alle liefde 24 uur met hem op mn arm lopen, maar ik heb ook nog een lief meisje van 2 dat ook heel graag aandacht wil....
Nou.. moest het even van me afschrijven.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:41 schreef Xenia het volgende:
Claudia wat een ontzettend schattig filmpje
[..]
Gelukkig dat hij niet opgenomen hoeft te worden Karin. Heeft de dokter longetjes geluisterd en gekeken of hij niet uitgedroogd is enzo?
Hebben ze al eens een kweek gemaakt van Lars zijn ontlasting?
Ik kreeg vandaag de uitslag van de kweek en er is alweer helemaal niets gevonden. Zelfs geen virus. Vorige keer had ze drie weken diarree en toen was er ook al niets gevonden. Onbegrijpelijk vind ik het. Alle 10 de baby's uit haar groep van het kdv hebben het RS virus, maar ondanks dat en alle verschijnselen mag ik daar bij Xeentje niet vanuit gaan want er is niks in de kweek gevonden. [insert haaruitkoptreksmiley]
Ik heb helaas te vroeg gejuicht. Ze is weer erg aan het hoesten en waterdunne diarree.
Morgen gaan we sowieso naar het ziekenhuis voor de echo van haar heupjes (vanwege de stuitligging) en daarna meteen een afspraak met de kinderarts. Hopelijk kan die nu eens wat duidelijk geven over de uitslag van de kweek. Want geen geen pathogenen, geen bacterien en geen parasieten gevonden rijmt toch echt niet met koorts, verkoudheid, ontstoken oortjes, ontstoken keel, waterdunne diarree, niet willen drinken en enorm hoesten.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:21 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Moest ik vanochtend trouwens ook nog aan denken..
Lieve dames sorry, maar ik hrb nog steeds niet bijgelezen. Stef is echt ontzettend huilerig en is dan niet alleen aan het huilen, maar hij raakt ook echt verschrikkelijk van streek, gillen erbij, de hele rataplanNu doet hij dat al sind hij zijn prikjes kreeg en daar weet ik het eigenlijk aan, maar ondertussen heeft hij weer een normale temperatuur en sinds we bij het CB waren doet hij nog iets anders dat ik nog nooit gezien heb bij hem: hij houdt zijn hoofd telkens scheef (dus zeg maar met zijn oor naar zijn schouder), zowel liggend als in zijn wipstoel en maxicosi.. Pas nu ik erover nadenk vraag ik me af of het niet met elkaar te maken heeft, dat enorme huilen en dat koppie scheef telkens. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Krampjes heeft hij volgens mij niet, dat dacht ik omdat ze dat op het CB hadden gezegd maar dit is anders volgens mij.. Ik weet echt ff niet wat ik ermee moet, hij is telkens zo gruwelijk overstuur, soms blijft hij erin en ademt hij niet meer en ik moet gewoon met hem meehuilen, het is zo zielig
Help
quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:52 schreef Beessie-Jen het volgende:

niet gelezen; sorry daarvoor en kom pas morgen weer online... ben helemaal gesloopt..
van8 al vanaf 3 uur wakker... (en nadien alleen liggen dommelen)
en verjaardag van zus gehad; 16:30 thuis, voeden, kolven, eten maken...
en nu zo eten; dan omkleden en op naar het ziekenhuis voor bijscholing....
Sorry, hoop dat ik alles heb, Stef is weer aan het huilen, dagdag!quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:56 schreef huuphuup het volgende:
He Trix wat naarik zou idd ook even de HA bellen. Wat naar.
En Xeentje tocharm dingetje. Zo sneu.
Even voor de goede orde, mijn meisje is verder niet ziek hoor, ze is alleen wat verkouden en snotterig enzo. En dat waren lief en ik ook de afgelopen week dus op zich is dat niet zo gek. Ik maak me er niet zo'n zorgen om, vind het alleen voor haar zelf wel vervelend, ik vind verkouden zijn ook altijd irritant dus daarom
Ze schrok zich vanmiddag trouwens lam van een of ander speeltje waar geluid uit komtdikke pruillip enzo. Die gaat dus nog maar even in de doos met speelgoed-voor-later... En verder is ze zo leuk
mijn meisje
ze brabbelt en kraait zoveel. Wandelt het hele kleed over zonder te rollen
En ik mag zo graag met haar knuffelen en aan haar haartjes ruiken en en en *zucht*

en een modje die aan de klus kan met de OP
 en een modje die aan de klus kan met de OP 
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.als ze in bad ligt voornamelijk en dus 'gewichtsloos' is dan trekt ze haar lijfje nog wel erg in die C.

Ik zou ook gewoon bellen hoor, zo de nacht in lijkt me ook niks en jij moet ook aan je rust proberen te komen, al is het maar iets. Wel rot om Stef zo te zien lijkt me...
 Ik zou ook gewoon bellen hoor, zo de nacht in lijkt me ook niks en jij moet ook aan je rust proberen te komen, al is het maar iets. Wel rot om Stef zo te zien lijkt me... 

is een set van 10 van die beestjes ofzo.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:43 schreef XXXKarinXXX het volgende:
woh wat een lading badeendjes! cool!

quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:48 schreef huuphuup het volgende:
wij zitten ruuuuim in de badbeestjes dus
 Reageert Amélie er ook op?
 Reageert Amélie er ook op? 

Dus...quote:[GEZ] Bad
Wij, een aantal gekleurde en gezellige badeendjes, zijn op zoek naar een goed bad om ons lekker te kunnen wassen. We vragen niet veel, slechts een beetje ruimte om ons heen is voldoende. Ben je geinteresseerd, dan kun je ons mailen. Alleen reacties met foto's worden serieus genomen maar op alle inzendingen wordt gereageerd.

ja ze reageert eropquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]Reageert Amélie er ook op?
Ivan is de touchpad van m'n laptop aan het ontdekken.
 haha. In het begin niet hoor, keek ze eigenlijk alleen naar mijn gezicht of naar de lamp aan het plafond
 haha. In het begin niet hoor, keek ze eigenlijk alleen naar mijn gezicht of naar de lamp aan het plafond  Eigenlijk meer naar de lamp dan naar mij
 Eigenlijk meer naar de lamp dan naar mij   

hoewel ik niet eens mn kaartje zelf opgestuurd had
 hoewel ik niet eens mn kaartje zelf opgestuurd had  maar ach. ghehe
 maar ach. ghehe 

Roy heeft nu ook door dat er bij hem op het kamertje ook heel veel badeendjes hangen,staan enz enz
  Roy heeft nu ook door dat er bij hem op het kamertje ook heel veel badeendjes hangen,staan enz enz 

Ik ben benieuwd of het morgen weer lukt,
  Ik ben benieuwd of het morgen weer lukt,

quote:Hoi!
Bedankt voor je complimentje! Ivm onze privacy en eventuele ongewenste reclame, stuur ik ons kaartje echter niet naar onbekenden.
Sorry en veel plezier met je verzameling!

Dat dus. Ik heb echt geprobeerd om het te begrijpen (reminds signature...quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
Het doet me denken aan de tijd dat mijn vader piraat was en kaartjes spaarde van andere piraten. Na zijn overlijden kwam ik op zolder dozen vol met kaartjes tegen, en brieven waarin andere piraten hem verzochten om ook zijn kaartje op te sturen. Ik heb alle dozen weggepleurd.
Domme hobby. Ik begrijp sowieso weinig van verzamelwoede.
 ), maar het gaat er bij mij echt niet in.
), maar het gaat er bij mij echt niet in.  

Haha, grapjas!quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
[ afbeelding ]

Afijn, hij was een zendpiraat.

Och ik zou toch heel wat over hebben voor een avondje op een eiland met hemquote:

ze maakt er echt een sport van om op een zo laag mogelijke toon een soort klanken uit te stoten. en dan het liefst ook een beetje pfffffffffrt er tussendoor. Gek gebakje
 ze maakt er echt een sport van om op een zo laag mogelijke toon een soort klanken uit te stoten. en dan het liefst ook een beetje pfffffffffrt er tussendoor. Gek gebakje  

Maar het leuke van die met een gaatje is, dat je er water mee kan spuiten. Staat hier garant voor veel gekraai en gegil
 Maar het leuke van die met een gaatje is, dat je er water mee kan spuiten. Staat hier garant voor veel gekraai en gegil   Net als een gietertje.
 Net als een gietertje. 

morgen alsnog ff kijken naar Roy's rol kijken.
 morgen alsnog ff kijken naar Roy's rol kijken.  

Ik kwam even niet meer bij, raar ventje van me. En we hebben het zwemmen net even op film gezet, hij geniet daar zo van.
  Ik kwam even niet meer bij, raar ventje van me. En we hebben het zwemmen net even op film gezet, hij geniet daar zo van.

Hier geen bad, dus 1 zielig badeendje die in de douche staat
  Hier geen bad, dus 1 zielig badeendje die in de douche staat  
  maar een baby met volle buik in badje doen is ook weer niet handig,Wolf spuugde me een keer alles onder toen ik niet lang na een flesje hem in bad deed, uit badje haalde en net op het aankleedkussen had.
   maar een baby met volle buik in badje doen is ook weer niet handig,Wolf spuugde me een keer alles onder toen ik niet lang na een flesje hem in bad deed, uit badje haalde en net op het aankleedkussen had. 
  als hij net in de fase zit van wakker/slapende.
  als hij net in de fase zit van wakker/slapende. 

alleen snachts natuurlijk liever even niet...
  alleen snachts natuurlijk liever even niet...  

ja ik weet het; dat is best erg...)
  ja ik weet het; dat is best erg...) 

Het is hier echt spekglad!
 Het is hier echt spekglad!

.
. .
. .
.

succes! En idd, van lief's nicht hoor ik dat t kdv ook goed is voor háár weerstand
 succes! En idd, van lief's nicht hoor ik dat t kdv ook goed is voor háár weerstand 
 wat fijn dat Lars koortsvrij is!! Dat is een jompeltje waard
 wat fijn dat Lars koortsvrij is!! Dat is een jompeltje waard  
  uiteraard werd ik wel iedere anderhalf uur ofzo half wakker om te luisteren en zulks
 uiteraard werd ik wel iedere anderhalf uur ofzo half wakker om te luisteren en zulks  Maar even snel wat dingetjes regelen nu ik er de tijd nog voor heb voor ze wakker word.
 Maar even snel wat dingetjes regelen nu ik er de tijd nog voor heb voor ze wakker word.

hihi Driekus!!
 hihi Driekus!! 

Ik heb een aantal keer gevoeld maar hij voelde niet te warm gelukkig.
 Ik heb een aantal keer gevoeld maar hij voelde niet te warm gelukkig. Ik ben dan wel heel blij met mijn kolf
 Ik ben dan wel heel blij met mijn kolf   

Ja, dat is ook telkens zo. Maar zodra dat zo is en de productie dus verminderd is gaat Niels overdag uit twee borsten drinken ipv een en reageren mijn borsten zo hyper daarop dat ik weer teveel melk aanmaak en de toeschietreflex weer veel te sterk isquote:Op donderdag 28 januari 2010 09:41 schreef amaranta het volgende:
Twinkly, lastig van die ploftiet. Maar volgens mij past je borst zich daar vanzelf aan aan na een paar dagen.

voor Fabian en het half uurtje slapen!
 voor Fabian en het half uurtje slapen! 
 voor je ploftiet.
 voor je ploftiet.

Zo'n ding, dat zou ervoor moeten zorgen dat het minder snel uit het mondje valt, of als het eruit valt dat de baby dan zelf hem weer kan pakken met de mondquote:Op donderdag 28 januari 2010 09:29 schreef amaranta het volgende:
poppejans, welk langwerpige ding van de prenatal die de speen op zn plaats houdt?
Ik ben gisteren overgestap op een ander merk speen (wat zwaarder dan difrax) nam ofzoiets? en die blijft best goed zitten!

Als het zou werken zou het een fenomenale uitvinding zijn! Maar ehm.. hoe werkt het?quote:Op donderdag 28 januari 2010 10:21 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Zo'n ding, dat zou ervoor moeten zorgen dat het minder snel uit het mondje valt, of als het eruit valt dat de baby dan zelf hem weer kan pakken met de mond
[ afbeelding ]
Incantrix, hoe is het?? Hoop toch niet dat je met een heel ziek mannetje zit...

Maar ik heb hem vanochtend vroeg wel rollend weten te filmen! Woohoo! (Net toen hij een lelijke combo aan had natuurlijk.) Hij kan het al tot op z'n rug, maar hij werd deze keer tegengehouden door Donnie het konijn.
 Maar ik heb hem vanochtend vroeg wel rollend weten te filmen! Woohoo! (Net toen hij een lelijke combo aan had natuurlijk.) Hij kan het al tot op z'n rug, maar hij werd deze keer tegengehouden door Donnie het konijn. 

Is niet de bedoeling en dat is het ook niet. Maar zo komt het waarschijnlijk wel op jullie over en dan ga ik mee daar weer duk over lopen maken en dat wil ik niet en eigenlijk is het gewoon zo'n ontzettend heerlijk ventje waar ik zo van geniet!  En dat is echt zo en dan maken al die gebroken nachten ook niks meer uit, als ik hem zoals nu naast me zie liggen stralen en kletsen in de box
  Is niet de bedoeling en dat is het ook niet. Maar zo komt het waarschijnlijk wel op jullie over en dan ga ik mee daar weer duk over lopen maken en dat wil ik niet en eigenlijk is het gewoon zo'n ontzettend heerlijk ventje waar ik zo van geniet!  En dat is echt zo en dan maken al die gebroken nachten ook niks meer uit, als ik hem zoals nu naast me zie liggen stralen en kletsen in de box   

Vind het heel eng! Hij is 4 maanden oud trouwens (oppaskindje).
 Vind het heel eng! Hij is 4 maanden oud trouwens (oppaskindje).

Dat ja. Het wordt pas eng als er géén deukje zit en er géén hartje kloptquote:

t klinkt helemaal niet negatief, je geniet juist en zoals ik je zag bij die meet met Innepin straal je dat ook enorm uit, het genieten van je moederschap
 t klinkt helemaal niet negatief, je geniet juist en zoals ik je zag bij die meet met Innepin straal je dat ook enorm uit, het genieten van je moederschap  

Ben bang dat ik het heb gedaan toen ik zijn truitje over zijn hoofd trok en druk zette bij het uittrekken zeg maar!! Kan dat kwaad? Hij reageert goed en ligt gewoon te spelen in de box maar zit me enorm druk te maken!
 Ben bang dat ik het heb gedaan toen ik zijn truitje over zijn hoofd trok en druk zette bij het uittrekken zeg maar!! Kan dat kwaad? Hij reageert goed en ligt gewoon te spelen in de box maar zit me enorm druk te maken!

ja dat is normaal, dat is de fontanel.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:33 schreef heaven7 het volgende:
Vraagje; is het normaal als je het hartje 'ziet' kloppen bovenop het hoofdje een beetje vooraan? Dat beweegt op het ritme van zn hart en er zit een deukje inVind het heel eng! Hij is 4 maanden oud trouwens (oppaskindje).
 Sterkte
  Sterkte   

Sorry dat ik me zo laat meld, ik ben even flink uitgeslapen en ben na de vroege én de late ochtendvoeding weer mijn bed ingedoken (met tussenpauzes voor een giller
 Sorry dat ik me zo laat meld, ik ben even flink uitgeslapen en ben na de vroege én de late ochtendvoeding weer mijn bed ingedoken (met tussenpauzes voor een giller  ). Ik had het denk ik even nodig, tegen de tijd dat lief gisteravond thuis was was Stef hélemaal bijgetrokken (écht, wat doe ik in vredesnaam verkeerd?), maar ik zat er even volledig doorheen. Echt, hoe doen mensen met huilbaby's dat? die van mij is 3 dagen niet te genieten en ik ga er al helemaal stuk op
). Ik had het denk ik even nodig, tegen de tijd dat lief gisteravond thuis was was Stef hélemaal bijgetrokken (écht, wat doe ik in vredesnaam verkeerd?), maar ik zat er even volledig doorheen. Echt, hoe doen mensen met huilbaby's dat? die van mij is 3 dagen niet te genieten en ik ga er al helemaal stuk op  Heb gisteravond niet meer gebeld, hij was redelijk te pas en hij huilde wel veel, maar ging niet meer zo volledig door het lint als op de rest van de dag. Ook vanmorgen gaat het aardig, op een paar flinke gilbuien na gaat het goed en ongelooflijk maar waar: vanochtend in zijn wipstoeltje hield hij zijn koppie ineens wél weer rechtop.
 Heb gisteravond niet meer gebeld, hij was redelijk te pas en hij huilde wel veel, maar ging niet meer zo volledig door het lint als op de rest van de dag. Ook vanmorgen gaat het aardig, op een paar flinke gilbuien na gaat het goed en ongelooflijk maar waar: vanochtend in zijn wipstoeltje hield hij zijn koppie ineens wél weer rechtop.  Schiet mij maar lek hoor, ik weet het niet meer. Met een kwartiertje heeft mijn huisarts wel telefonisch spreekuur en ik ga nog wel bellen, maar ben eerlijkgezegd wel blij dat de stress van de huisartsenpost me bespaard is gebleven, die heb ik nu wel vaak genoeg van binnen gezien
 Schiet mij maar lek hoor, ik weet het niet meer. Met een kwartiertje heeft mijn huisarts wel telefonisch spreekuur en ik ga nog wel bellen, maar ben eerlijkgezegd wel blij dat de stress van de huisartsenpost me bespaard is gebleven, die heb ik nu wel vaak genoeg van binnen gezien 
 Ik geloof dat ik me nu wel weer beter voel (op de gil-momenten na), misschien helpt dat ook wel bij Stef hoor. Als ik chill ben wordt hij vast ook sneller rustig. Ik heb mezelf getrakteerd op nieuwe lingerie om mezelf weer even niet mama, maar vróuw te voelen en dat kwam zonet binnen en ik ga vanmiddag naar de kapper voor het eerst in dik een jaar.. Dan heeft Stef weer even een new and improved mom en is hij vast ook weer zijn oude, lachende zelfje
 Ik geloof dat ik me nu wel weer beter voel (op de gil-momenten na), misschien helpt dat ook wel bij Stef hoor. Als ik chill ben wordt hij vast ook sneller rustig. Ik heb mezelf getrakteerd op nieuwe lingerie om mezelf weer even niet mama, maar vróuw te voelen en dat kwam zonet binnen en ik ga vanmiddag naar de kapper voor het eerst in dik een jaar.. Dan heeft Stef weer even een new and improved mom en is hij vast ook weer zijn oude, lachende zelfje  Vandaag heb ik in elk geval alweer meer lachjes gezien als gister en eergister bij elkaar
 Vandaag heb ik in elk geval alweer meer lachjes gezien als gister en eergister bij elkaar  

ik denk ook wel dat baby's dat aanvoelen ja, niet dat ik ook maar iets op hem afreageer, maar ik voel me dan wel algauw een beetje radeloos en moedeloos worden. Ik kan er ook vrij slecht tegen als hij langdurig huilt geloof ik
  ik denk ook wel dat baby's dat aanvoelen ja, niet dat ik ook maar iets op hem afreageer, maar ik voel me dan wel algauw een beetje radeloos en moedeloos worden. Ik kan er ook vrij slecht tegen als hij langdurig huilt geloof ik  maar dat is hier eigenlijk gelukkig ook vrijwel nooit
  maar dat is hier eigenlijk gelukkig ook vrijwel nooit 

Jammer dat hij niet meer doorslaapt.
 Jammer dat hij niet meer doorslaapt.  Ben benieuwd wat de lactatiekundige je vertellen kan straks!
 Ben benieuwd wat de lactatiekundige je vertellen kan straks! 

Rare vent.
  Rare vent. 

Het kan de ene keer soms wat dieper lijken dan de andere keer, geen idee waar dat mee te maken heeft? Misschien of ze te weinig gedronken hebben of zo? Dan liggen de ogen ook dieper in de kassen. Ik noem maar wat hoorquote:Op donderdag 28 januari 2010 11:51 schreef heaven7 het volgende:
Sorry hoor maar ik hoef dus niet bang te zijn dat ik zn hersens of schedel ofzo beschadigd heb met uitkleden?
 Als het echt heel diep ingezonken is, dan is er wel wat ergers aan de hand, maar daar lijkt me nu geen sprake van?
 Als het echt heel diep ingezonken is, dan is er wel wat ergers aan de hand, maar daar lijkt me nu geen sprake van? naar idee), het lijkt kwetsbaarder dan het is werd mij altijd verteld op het consultatiebureau.
 naar idee), het lijkt kwetsbaarder dan het is werd mij altijd verteld op het consultatiebureau.

Maak je geen zorgen! Het is echt heel normaal. Die 'deuk' is je gewoon nog nooit opgevallen, of valt nu meer op vanwege een bepaalde lichtval of zo. Wat de anderen al zeggen: het is het hartje dat klopt. Er lopen slagaderen in het hoofd, vandaar. Bij de ene baby kun je dat kloppen beter zien dan bij de andere baby.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:51 schreef heaven7 het volgende:
Sorry hoor maar ik hoef dus niet bang te zijn dat ik zn hersens of schedel ofzo beschadigd heb met uitkleden?

Nee, we zijn nergens allergisch voor. Niet in zijn familie en ook niet in de mijne.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:33 schreef Tan het volgende:
@Vlindur, ik wil niks suggereren, maar zitten er allergieën bij jou in de familie? (ik vraag dit ivm het vele spugen, het hoeft geen oorzaak te zijn, maar het hoeft ook zeker niet altijd reflux te zijn)

nope! die fontanel zat er altijd al, je ziet hem gewoon nu pas voor het eerstquote:Op donderdag 28 januari 2010 11:51 schreef heaven7 het volgende:

ga je nog experimenteren met fv?
 ga je nog experimenteren met fv? ze heeft helemaal kapotte billetjes
 ze heeft helemaal kapotte billetjes  ze laat namelijk continue natte scheten, en daar is gewoon niet tegenop te verschonen, dus heeft ze contrinue poep in dr luier, met als gevolg kapotte billetjes.
 ze laat namelijk continue natte scheten, en daar is gewoon niet tegenop te verschonen, dus heeft ze contrinue poep in dr luier, met als gevolg kapotte billetjes.  dus als je dan slaapt, en je doet een plasje, dan schrik je wakker van de pijn (dat prikt natuurlijk), kan je niet verder slapen, en raak je oververmoeid, en ga je heel veel brullen. je post-partum hormonale moeder gaat dan gezellig meejammeren
 dus als je dan slaapt, en je doet een plasje, dan schrik je wakker van de pijn (dat prikt natuurlijk), kan je niet verder slapen, en raak je oververmoeid, en ga je heel veel brullen. je post-partum hormonale moeder gaat dan gezellig meejammeren  altijd leuk en zeer constructief...
 altijd leuk en zeer constructief... ), kijken of dat helpt...
 ), kijken of dat helpt... 
  (ik overdrijf echt niet! alles zat goed vastgesjord, ik loop 5 stappen knorde het)
 (ik overdrijf echt niet! alles zat goed vastgesjord, ik loop 5 stappen knorde het) 
  dat ontwent snel!
 dat ontwent snel! 

Nee, Dat is niet de bedoeling, al deed Jessai dit dus ook (ik snapte niet waar hij van groeide, want hij groeide wel al spuugde hij al zijn voedingen terug met grote kletterende golven). Het stopte toen ik zelf geen melk meer nam. Als ik ook maar iets met melk(producten) of lactose nam, dan ging hij weer spugen. Ik had permanent een emmer en dweil en stapels schone kleertjes in de woonkamer liggen en ik had geen spuugdoekje maar complete handdoeken over mijn schouderquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:36 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Nee, we zijn nergens allergisch voor. Niet in zijn familie en ook niet in de mijne.
Maar het klopt als kindjes niet complete voedingen horen terug te geven toch?
 Na een half jaar was het spugen helemaal over en kon ik weer langzaam aan melkproducten opbouwen.
 Na een half jaar was het spugen helemaal over en kon ik weer langzaam aan melkproducten opbouwen. 

Ik voel me overdag ook beter dan 's avonds, bijvoorbeeld.)
  Ik voel me overdag ook beter dan 's avonds, bijvoorbeeld.) ) Vanochtend ben ik naar de winkel getrippeld en ik zag er fabulous uit. Héérlijk. Het was de eerste keer sinds maanden dat ik eens geen gympen aan had. En ik kreeg mijn winterjas ook nog eens dicht, haha.
) Vanochtend ben ik naar de winkel getrippeld en ik zag er fabulous uit. Héérlijk. Het was de eerste keer sinds maanden dat ik eens geen gympen aan had. En ik kreeg mijn winterjas ook nog eens dicht, haha.

voor alle zieke beebs...
  voor alle zieke beebs...

Maar ik zit nog 2 kilo boven mijn gewicht, dat zit allemaal op mijn heupen en buik, dus nieuwe broeken en truitjes kopen zit er voorlopig nog niet in...
 Maar ik zit nog 2 kilo boven mijn gewicht, dat zit allemaal op mijn heupen en buik, dus nieuwe broeken en truitjes kopen zit er voorlopig nog niet in... 

Het is zo goed dat je daar gewoon over praat! Het is slopend als je zo opgeslokt wordt door je baby, hoe geweldig je hem ook vindt. Je zou niet de eerste zijn die daardoor afstevent op een depressie, dus blijft er vooral over praten! Dat vind ik zo fijn aan dit topic, dat de liefde van de postings afspat maar dat er ook gesproken wordt over onzekerheden en frustraties. Ze horen er allemaal bij.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:59 schreef Kersjes het volgende:
En ik geniet ook zeker wel hoor, maar op sommige momenten voel ik me gewoon zo machteloos en in een hoekje gedreven... Maar daar kan Toby natuurlijk niks aan doen verder.

Dat had Xeentje ook laatst. Zo vreselijk rood, op sommige plekjes bloedde het gewoon. Maizena en talkpoeder hielpen niet, volgens mij omdat het geen smetplekjes zijn, maar echt stuk. Sudocreme hielp ook niet, maar Bepanthen hielp wel echt heel goed. Dat laat ook een beetje een beschermlaagje achter. En inderdaad zonder luier en broekje laten. We hebben haar de hele zondag zonder luier gelaten, overal van die Tena incontinentie luierdoekdingen neergelegd (die zaten in het kraampakket) en de volgende dag was het al een heel stuk minder.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:36 schreef DaviniaHR het volgende:
mijn meisje is zielig!ze heeft helemaal kapotte billetjes
ze laat namelijk continue natte scheten, en daar is gewoon niet tegenop te verschonen, dus heeft ze contrinue poep in dr luier, met als gevolg kapotte billetjes.
dus als je dan slaapt, en je doet een plasje, dan schrik je wakker van de pijn (dat prikt natuurlijk), kan je niet verder slapen, en raak je oververmoeid, en ga je heel veel brullen. je post-partum hormonale moeder gaat dan gezellig meejammeren
altijd leuk en zeer constructief...
we hebben nu ook een keertje talkpoeder erop gedaan (PR wilde geen maizena), kijken of dat helpt...

Wat een opluchting! Het zit toch al die tijd in je achterhoofd, maar de echo liet hele mooie heupjes zien
 Wat een opluchting! Het zit toch al die tijd in je achterhoofd, maar de echo liet hele mooie heupjes zien 

Dus we moeten voortaan ook andersom gaan verschonen en voeden enzo. Zal wel even wennen zijn.
 Dus we moeten voortaan ook andersom gaan verschonen en voeden enzo. Zal wel even wennen zijn.  
  Zeker omdat we er de afgelopen week soms maar met moeite 30 ml inkregen per voeding.
  Zeker omdat we er de afgelopen week soms maar met moeite 30 ml inkregen per voeding.

Herkenbaar. Ik heb deze week ook voor het eerst weer hoge hakken aan. Eindelijk die gympen weer terug in de kastquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ik herken het doen van dingen om je even niet meer mama te voelen. Ook ik ben naar de kapper geweest en ik heb van de week nieuwe schoenen gekocht. (Ik heb allemaal leuke schoenen met verantwoorde hakken gekocht zodat ik veilig met hoge hakken én kind kan lopen.) Vanochtend ben ik naar de winkel getrippeld en ik zag er fabulous uit. Héérlijk. Het was de eerste keer sinds maanden dat ik eens geen gympen aan had. En ik kreeg mijn winterjas ook nog eens dicht, haha.

Ja zo suf van die kweek. Je zou toch denken dat een huisarts zoiets wel weet...quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:58 schreef DaviniaHR het volgende:
fijn, xeentje goedgekeurd!
wel bijzonder dat ze een kweek laten doen waar RS uberhaupt niet op te vinden is
balen van de voorkeurshouding. hopelijk trekt het snel weer recht!
thx voor de tip! we gaan bepanthen proberen!

Hm, Ik hoop niet dat ik moet stoppen met mn melk.. Ik leef bijna op melkquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:40 schreef Tan het volgende:
[..]
Nee, Dat is niet de bedoeling, al deed Jessai dit dus ook (ik snapte niet waar hij van groeide, want hij groeide wel al spuugde hij al zijn voedingen terug met grote kletterende golven). Het stopte toen ik zelf geen melk meer nam. Als ik ook maar iets met melk(producten) of lactose nam, dan ging hij weer spugen. Ik had permanent een emmer en dweil en stapels schone kleertjes in de woonkamer liggen en ik had geen spuugdoekje maar complete handdoeken over mijn schouderNa een half jaar was het spugen helemaal over en kon ik weer langzaam aan melkproducten opbouwen.
Vandaar dat ik dat vroeg over allergie. Dat het niet in de familie zit zegt niks, maar maakt de kans wel heel wat kleiner dat het bij jou speelt. Ik hoop dat je een oorzaak kunt vinden!

En nu hopen dat jullie allebei rustig kunnen bijkomen nu!
  En nu hopen dat jullie allebei rustig kunnen bijkomen nu!  

Ja, het is bijna zeker RS geweest.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
Maar het 'goede' nieuws is dus dat het wel het RS virus zou kunnen zijn geweest, Xenia?
Fijn dat het verder weer goed lijkt te gaan! Merkwaardig dat het consultatiebureau de afplatting niet gezien heeft. En ik vind het ook wel raar om weer een andere mening over het helmpje te horen. Ik dacht juist dat kinderen geen last ervan lijken te hebben. En dat ding zal toch wel bewezen effectief zijn?

Fijn dat haar heupjes goed zijn en dat het zo beter gaat met haar. Wel raar van de voorkeurshouding inderdaad... maar goed, beter dat ze het nu zien en je er nog wat aan kan doen dan dat het te laat is.
 Fijn dat haar heupjes goed zijn en dat het zo beter gaat met haar. Wel raar van de voorkeurshouding inderdaad... maar goed, beter dat ze het nu zien en je er nog wat aan kan doen dan dat het te laat is.  voor Vlindur en Kersjes... natuurlijk mogen jullie hier posten, ook al is het "negatief". Ook dat zijn de dingen die we tegen komen bij de kleintjes ook al zijn het onze eigen gevoelens. Ik heb ook liever dat ik niks te klagen heb en alleen maar blijheid post, maar het helpt zo erg om van je af te kletsen soms... en wat iemand anders al zei, liever zo dan dat je thuis zit te malen in je eentje en jezelf een depressie inwerkt.
 voor Vlindur en Kersjes... natuurlijk mogen jullie hier posten, ook al is het "negatief". Ook dat zijn de dingen die we tegen komen bij de kleintjes ook al zijn het onze eigen gevoelens. Ik heb ook liever dat ik niks te klagen heb en alleen maar blijheid post, maar het helpt zo erg om van je af te kletsen soms... en wat iemand anders al zei, liever zo dan dat je thuis zit te malen in je eentje en jezelf een depressie inwerkt.  

Fijn dat ik blijven mag
 Fijn dat ik blijven mag 

quote:
 iets te visueel ingesteld denk ik
 iets te visueel ingesteld denk ik Ik heb d'r vanochtend maar even extra aangelegd. Gevolg was een nat laken van de spuug
 Ik heb d'r vanochtend maar even extra aangelegd. Gevolg was een nat laken van de spuug  Dat is 'm dus ook niet...
 Dat is 'm dus ook niet... 
  (van rug naar buik)
 (van rug naar buik) 

Rienk heeft het nog steeds hoor! Nu al ruim een week denk ik? Ze kunnen het soms heel lang hebben:quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:34 schreef Lijnloos het volgende:
Oh mooi... ik had ook al dat vermoeden, maar dan laat ik het effe lekker zijn beloop... mocht het maandag nog niet weg zijn dan bel ik de ha wel. TNX Meid!
babyAcnequote:Wat is het?
Bij baby-acne zijn op de huid van de baby puistjes, vlekjes en bultjes zichtbaar, vooral in het gezicht.
Er zijn twee verschillende aandoeningen die het beeld van baby-acne kunnen geven. Beide aandoeningen komen regelmatig voor en gaan over het algemeen vanzelf over.
In enkele gevallen is behandeling noodzakelijk.
Erythema neonatorum toxicum (ENT)
Dertig tot zeventig procent van de kinderen maakt erythema neonatorum toxicum (ENT) door.
Het begint meestal enkele dagen na de geboorte en duurt ongeveer vijf tot zeven dagen. In een klein aantal gevallen houdt ENT maandenlang aan.
Acne neonatorum
Acne neonatorum betekent letterlijk vertaald acne (jeugdpuistjes) bij pasgeborenen. Het kan bij pasgeborenen voorkomen, maar soms ook nog op peuterleeftijd.

Lief dat je het vraagt! Gister weer een middag in het ziekenhuis geweest omdat ze amper dronk, weer onderzoek maar ze kunnen niets vinden dus uiteindelijk gelukkig weer naar huis. Ze was wel iets afgevallen maar verder doet ze het prima (behalve het drinken). Vandaag lijkt het drinken weer iets beter te gaan dus ik heb goede hoop!quote:
Hoe gaat het met mini-sproetje?

Xeentje
  Xeentje  wat een opluchting, super
  wat een opluchting, super 

Good for you!
  Good for you! goed bezig.
  goed bezig. , maar nog niet dramatisch hoog, dus we hebben vast het ergste gehad
 , maar nog niet dramatisch hoog, dus we hebben vast het ergste gehad  . Hij was bij oma mooi aan het kletsen en aan het keuvelen vanmorgen.
 . Hij was bij oma mooi aan het kletsen en aan het keuvelen vanmorgen.  
  )
 )  

Wat is 'te hard'? Kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik er niet bij stil heb gestaan dat dat gevoelige plekje PRECIES daar zit!!
 Wat is 'te hard'? Kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik er niet bij stil heb gestaan dat dat gevoelige plekje PRECIES daar zit!!

No worries hoor echt. Ik heb ook altijd begrepen van mn kraam en van het cb dat je héél gericht en héél hard moet drukken wil je daar echt schade aanrichten. Er zit eerst nog een drie-laagse huid tussen en daaronder zit dus een heel stug dik vlies (het hersenvlies) daar kom je niet zomaar doorheen en je zult er ook geen schade mee aanrichten.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:59 schreef heaven7 het volgende:
Bedankt voor jullie geruststellingen! Nee ik heb er niet keihard op gedrukt maar per ongeluk wel met mijn duim om z'n rompertje over zijn hoofd te trekken zeg maar, als jullie snappen wat ik bedoel.. Hij deukte ook gelijk weer uit zeg maar maar ik vind het echt engWat is 'te hard'? Kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik er niet bij stil heb gestaan dat dat gevoelige plekje PRECIES daar zit!!

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |