quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:34 schreef amaranta het volgende:
Nou. Ik zit er even goed doorheen hoor.
Fabian is heus een lieve baby, maar hij is gruwelijk veel wakker. Gisteren van 6.30 tot 19.00 met daar tussenin wat hazenslaapjes van 5 minuten. En alleen als bij mama op de borst ligt. Wat ik prima vind... maar het kan gewoon niet altijd. Hij moet soms ook even in de box liggen, of in bed. Maarnee. Het huis is dan te klein. Hij gaat dan huilen. Huilen. Huilen. En iklaat hem ook wel huilen, maar als hij wéér paars aanloopt, dan pak ik hem.
Meteen blij en stil.
En dan...dan valt hij in slaap, maar zodra ik hem wegleg, is hij binnen 10 tellen weer wakker.
Ik leg hem regelmatig aan, want ik kan helaas nog geen onderscheid maken tussen honger/verdriet. Hij eet dan goed. Maar..... dan valt hij weer in slaap. Leg ik hem weg. En weer, binnen 10 seconden wakker.
Dan blijft hij jammeren en jammeren tot ik hem weer aanleg. En.....weer hetzelfde verhaal.
Hij geeft ook soms eten terug, wellicht toch teveel gevoed?
En dan ... snachts dus ook. Hij slaapt dan gelukkig wel een paar uur achter elkaar (soms wel 6!!!!) maar... als hij wakker is... ben ik ruim anderhalf uur bezig om hem weer terug in slaap te krijgen in zn bak. Hij valt pas in slaap bij ons op bed en bij een van ons op de borst.
Ik ben echt helemaal aan het einde van mijn latijn. Nu al. EN hij is pas 5 wk. Het punt is. Ik wil met alle liefde 24 uur met hem op mn arm lopen, maar ik heb ook nog een lief meisje van 2 dat ook heel graag aandacht wil....
Nou.. moest het even van me afschrijven.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:41 schreef Xenia het volgende:
Claudia wat een ontzettend schattig filmpje
[..]
Gelukkig dat hij niet opgenomen hoeft te worden Karin. Heeft de dokter longetjes geluisterd en gekeken of hij niet uitgedroogd is enzo?
Hebben ze al eens een kweek gemaakt van Lars zijn ontlasting?
Ik kreeg vandaag de uitslag van de kweek en er is alweer helemaal niets gevonden. Zelfs geen virus. Vorige keer had ze drie weken diarree en toen was er ook al niets gevonden. Onbegrijpelijk vind ik het. Alle 10 de baby's uit haar groep van het kdv hebben het RS virus, maar ondanks dat en alle verschijnselen mag ik daar bij Xeentje niet vanuit gaan want er is niks in de kweek gevonden. [insert haaruitkoptreksmiley]
Ik heb helaas te vroeg gejuicht. Ze is weer erg aan het hoesten en waterdunne diarree.
Morgen gaan we sowieso naar het ziekenhuis voor de echo van haar heupjes (vanwege de stuitligging) en daarna meteen een afspraak met de kinderarts. Hopelijk kan die nu eens wat duidelijk geven over de uitslag van de kweek. Want geen geen pathogenen, geen bacterien en geen parasieten gevonden rijmt toch echt niet met koorts, verkoudheid, ontstoken oortjes, ontstoken keel, waterdunne diarree, niet willen drinken en enorm hoesten.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:21 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Moest ik vanochtend trouwens ook nog aan denken..
Lieve dames sorry, maar ik hrb nog steeds niet bijgelezen. Stef is echt ontzettend huilerig en is dan niet alleen aan het huilen, maar hij raakt ook echt verschrikkelijk van streek, gillen erbij, de hele rataplanNu doet hij dat al sind hij zijn prikjes kreeg en daar weet ik het eigenlijk aan, maar ondertussen heeft hij weer een normale temperatuur en sinds we bij het CB waren doet hij nog iets anders dat ik nog nooit gezien heb bij hem: hij houdt zijn hoofd telkens scheef (dus zeg maar met zijn oor naar zijn schouder), zowel liggend als in zijn wipstoel en maxicosi.. Pas nu ik erover nadenk vraag ik me af of het niet met elkaar te maken heeft, dat enorme huilen en dat koppie scheef telkens. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Krampjes heeft hij volgens mij niet, dat dacht ik omdat ze dat op het CB hadden gezegd maar dit is anders volgens mij.. Ik weet echt ff niet wat ik ermee moet, hij is telkens zo gruwelijk overstuur, soms blijft hij erin en ademt hij niet meer en ik moet gewoon met hem meehuilen, het is zo zielig
Help
quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:52 schreef Beessie-Jen het volgende:![]()
![]()
![]()
niet gelezen; sorry daarvoor en kom pas morgen weer online... ben helemaal gesloopt..
van8 al vanaf 3 uur wakker... (en nadien alleen liggen dommelen)
en verjaardag van zus gehad; 16:30 thuis, voeden, kolven, eten maken...
en nu zo eten; dan omkleden en op naar het ziekenhuis voor bijscholing....
Sorry, hoop dat ik alles heb, Stef is weer aan het huilen, dagdag!quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:56 schreef huuphuup het volgende:
He Trix wat naarik zou idd ook even de HA bellen. Wat naar.
En Xeentje tocharm dingetje. Zo sneu.
Even voor de goede orde, mijn meisje is verder niet ziek hoor, ze is alleen wat verkouden en snotterig enzo. En dat waren lief en ik ook de afgelopen week dus op zich is dat niet zo gek. Ik maak me er niet zo'n zorgen om, vind het alleen voor haar zelf wel vervelend, ik vind verkouden zijn ook altijd irritant dus daarom![]()
Ze schrok zich vanmiddag trouwens lam van een of ander speeltje waar geluid uit komtdikke pruillip enzo. Die gaat dus nog maar even in de doos met speelgoed-voor-later... En verder is ze zo leuk
mijn meisje
ze brabbelt en kraait zoveel. Wandelt het hele kleed over zonder te rollen
En ik mag zo graag met haar knuffelen en aan haar haartjes ruiken en en en *zucht*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.als ze in bad ligt voornamelijk en dus 'gewichtsloos' is dan trekt ze haar lijfje nog wel erg in die C.
is een set van 10 van die beestjes ofzo.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:43 schreef XXXKarinXXX het volgende:
woh wat een lading badeendjes! cool!
quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:48 schreef huuphuup het volgende:
wij zitten ruuuuim in de badbeestjes dus
Dus...quote:[GEZ] Bad
Wij, een aantal gekleurde en gezellige badeendjes, zijn op zoek naar een goed bad om ons lekker te kunnen wassen. We vragen niet veel, slechts een beetje ruimte om ons heen is voldoende. Ben je geinteresseerd, dan kun je ons mailen. Alleen reacties met foto's worden serieus genomen maar op alle inzendingen wordt gereageerd.
ja ze reageert eropquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]Reageert Amélie er ook op?
Ivan is de touchpad van m'n laptop aan het ontdekken.![]()
quote:Hoi!
Bedankt voor je complimentje! Ivm onze privacy en eventuele ongewenste reclame, stuur ik ons kaartje echter niet naar onbekenden.
Sorry en veel plezier met je verzameling!
Dat dus. Ik heb echt geprobeerd om het te begrijpen (reminds signature...quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
Het doet me denken aan de tijd dat mijn vader piraat was en kaartjes spaarde van andere piraten. Na zijn overlijden kwam ik op zolder dozen vol met kaartjes tegen, en brieven waarin andere piraten hem verzochten om ook zijn kaartje op te sturen. Ik heb alle dozen weggepleurd.![]()
Domme hobby. Ik begrijp sowieso weinig van verzamelwoede.
Haha, grapjas!quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Afijn, hij was een zendpiraat.
Och ik zou toch heel wat over hebben voor een avondje op een eiland met hemquote:
Ja, dat is ook telkens zo. Maar zodra dat zo is en de productie dus verminderd is gaat Niels overdag uit twee borsten drinken ipv een en reageren mijn borsten zo hyper daarop dat ik weer teveel melk aanmaak en de toeschietreflex weer veel te sterk isquote:Op donderdag 28 januari 2010 09:41 schreef amaranta het volgende:
Twinkly, lastig van die ploftiet. Maar volgens mij past je borst zich daar vanzelf aan aan na een paar dagen.
Zo'n ding, dat zou ervoor moeten zorgen dat het minder snel uit het mondje valt, of als het eruit valt dat de baby dan zelf hem weer kan pakken met de mondquote:Op donderdag 28 januari 2010 09:29 schreef amaranta het volgende:
poppejans, welk langwerpige ding van de prenatal die de speen op zn plaats houdt?
Ik ben gisteren overgestap op een ander merk speen (wat zwaarder dan difrax) nam ofzoiets? en die blijft best goed zitten!
Als het zou werken zou het een fenomenale uitvinding zijn! Maar ehm.. hoe werkt het?quote:Op donderdag 28 januari 2010 10:21 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Zo'n ding, dat zou ervoor moeten zorgen dat het minder snel uit het mondje valt, of als het eruit valt dat de baby dan zelf hem weer kan pakken met de mond
[ afbeelding ]
Incantrix, hoe is het?? Hoop toch niet dat je met een heel ziek mannetje zit...
Dat ja. Het wordt pas eng als er géén deukje zit en er géén hartje kloptquote:
ja dat is normaal, dat is de fontanel.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:33 schreef heaven7 het volgende:
Vraagje; is het normaal als je het hartje 'ziet' kloppen bovenop het hoofdje een beetje vooraan? Dat beweegt op het ritme van zn hart en er zit een deukje inVind het heel eng! Hij is 4 maanden oud trouwens (oppaskindje).
Het kan de ene keer soms wat dieper lijken dan de andere keer, geen idee waar dat mee te maken heeft? Misschien of ze te weinig gedronken hebben of zo? Dan liggen de ogen ook dieper in de kassen. Ik noem maar wat hoorquote:Op donderdag 28 januari 2010 11:51 schreef heaven7 het volgende:
Sorry hoor maar ik hoef dus niet bang te zijn dat ik zn hersens of schedel ofzo beschadigd heb met uitkleden?
Maak je geen zorgen! Het is echt heel normaal. Die 'deuk' is je gewoon nog nooit opgevallen, of valt nu meer op vanwege een bepaalde lichtval of zo. Wat de anderen al zeggen: het is het hartje dat klopt. Er lopen slagaderen in het hoofd, vandaar. Bij de ene baby kun je dat kloppen beter zien dan bij de andere baby.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:51 schreef heaven7 het volgende:
Sorry hoor maar ik hoef dus niet bang te zijn dat ik zn hersens of schedel ofzo beschadigd heb met uitkleden?
Nee, we zijn nergens allergisch voor. Niet in zijn familie en ook niet in de mijne.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:33 schreef Tan het volgende:
@Vlindur, ik wil niks suggereren, maar zitten er allergieën bij jou in de familie? (ik vraag dit ivm het vele spugen, het hoeft geen oorzaak te zijn, maar het hoeft ook zeker niet altijd reflux te zijn)
nope! die fontanel zat er altijd al, je ziet hem gewoon nu pas voor het eerstquote:Op donderdag 28 januari 2010 11:51 schreef heaven7 het volgende:
Nee, Dat is niet de bedoeling, al deed Jessai dit dus ook (ik snapte niet waar hij van groeide, want hij groeide wel al spuugde hij al zijn voedingen terug met grote kletterende golven). Het stopte toen ik zelf geen melk meer nam. Als ik ook maar iets met melk(producten) of lactose nam, dan ging hij weer spugen. Ik had permanent een emmer en dweil en stapels schone kleertjes in de woonkamer liggen en ik had geen spuugdoekje maar complete handdoeken over mijn schouderquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:36 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Nee, we zijn nergens allergisch voor. Niet in zijn familie en ook niet in de mijne.
Maar het klopt als kindjes niet complete voedingen horen terug te geven toch?
Het is zo goed dat je daar gewoon over praat! Het is slopend als je zo opgeslokt wordt door je baby, hoe geweldig je hem ook vindt. Je zou niet de eerste zijn die daardoor afstevent op een depressie, dus blijft er vooral over praten! Dat vind ik zo fijn aan dit topic, dat de liefde van de postings afspat maar dat er ook gesproken wordt over onzekerheden en frustraties. Ze horen er allemaal bij.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:59 schreef Kersjes het volgende:
En ik geniet ook zeker wel hoor, maar op sommige momenten voel ik me gewoon zo machteloos en in een hoekje gedreven... Maar daar kan Toby natuurlijk niks aan doen verder.
Dat had Xeentje ook laatst. Zo vreselijk rood, op sommige plekjes bloedde het gewoon. Maizena en talkpoeder hielpen niet, volgens mij omdat het geen smetplekjes zijn, maar echt stuk. Sudocreme hielp ook niet, maar Bepanthen hielp wel echt heel goed. Dat laat ook een beetje een beschermlaagje achter. En inderdaad zonder luier en broekje laten. We hebben haar de hele zondag zonder luier gelaten, overal van die Tena incontinentie luierdoekdingen neergelegd (die zaten in het kraampakket) en de volgende dag was het al een heel stuk minder.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:36 schreef DaviniaHR het volgende:
mijn meisje is zielig!ze heeft helemaal kapotte billetjes
ze laat namelijk continue natte scheten, en daar is gewoon niet tegenop te verschonen, dus heeft ze contrinue poep in dr luier, met als gevolg kapotte billetjes.
dus als je dan slaapt, en je doet een plasje, dan schrik je wakker van de pijn (dat prikt natuurlijk), kan je niet verder slapen, en raak je oververmoeid, en ga je heel veel brullen. je post-partum hormonale moeder gaat dan gezellig meejammeren
altijd leuk en zeer constructief...
we hebben nu ook een keertje talkpoeder erop gedaan (PR wilde geen maizena), kijken of dat helpt...
Herkenbaar. Ik heb deze week ook voor het eerst weer hoge hakken aan. Eindelijk die gympen weer terug in de kastquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ik herken het doen van dingen om je even niet meer mama te voelen. Ook ik ben naar de kapper geweest en ik heb van de week nieuwe schoenen gekocht. (Ik heb allemaal leuke schoenen met verantwoorde hakken gekocht zodat ik veilig met hoge hakken én kind kan lopen.) Vanochtend ben ik naar de winkel getrippeld en ik zag er fabulous uit. Héérlijk. Het was de eerste keer sinds maanden dat ik eens geen gympen aan had. En ik kreeg mijn winterjas ook nog eens dicht, haha.
Ja zo suf van die kweek. Je zou toch denken dat een huisarts zoiets wel weet...quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:58 schreef DaviniaHR het volgende:
fijn, xeentje goedgekeurd!![]()
wel bijzonder dat ze een kweek laten doen waar RS uberhaupt niet op te vinden is
balen van de voorkeurshouding. hopelijk trekt het snel weer recht!
thx voor de tip! we gaan bepanthen proberen!
Hm, Ik hoop niet dat ik moet stoppen met mn melk.. Ik leef bijna op melkquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:40 schreef Tan het volgende:
[..]
Nee, Dat is niet de bedoeling, al deed Jessai dit dus ook (ik snapte niet waar hij van groeide, want hij groeide wel al spuugde hij al zijn voedingen terug met grote kletterende golven). Het stopte toen ik zelf geen melk meer nam. Als ik ook maar iets met melk(producten) of lactose nam, dan ging hij weer spugen. Ik had permanent een emmer en dweil en stapels schone kleertjes in de woonkamer liggen en ik had geen spuugdoekje maar complete handdoeken over mijn schouderNa een half jaar was het spugen helemaal over en kon ik weer langzaam aan melkproducten opbouwen.
Vandaar dat ik dat vroeg over allergie. Dat het niet in de familie zit zegt niks, maar maakt de kans wel heel wat kleiner dat het bij jou speelt. Ik hoop dat je een oorzaak kunt vinden!
Ja, het is bijna zeker RS geweest.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
Maar het 'goede' nieuws is dus dat het wel het RS virus zou kunnen zijn geweest, Xenia?
Fijn dat het verder weer goed lijkt te gaan! Merkwaardig dat het consultatiebureau de afplatting niet gezien heeft. En ik vind het ook wel raar om weer een andere mening over het helmpje te horen. Ik dacht juist dat kinderen geen last ervan lijken te hebben. En dat ding zal toch wel bewezen effectief zijn?
quote:
Rienk heeft het nog steeds hoor! Nu al ruim een week denk ik? Ze kunnen het soms heel lang hebben:quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:34 schreef Lijnloos het volgende:
Oh mooi... ik had ook al dat vermoeden, maar dan laat ik het effe lekker zijn beloop... mocht het maandag nog niet weg zijn dan bel ik de ha wel. TNX Meid!
babyAcnequote:Wat is het?
Bij baby-acne zijn op de huid van de baby puistjes, vlekjes en bultjes zichtbaar, vooral in het gezicht.
Er zijn twee verschillende aandoeningen die het beeld van baby-acne kunnen geven. Beide aandoeningen komen regelmatig voor en gaan over het algemeen vanzelf over.
In enkele gevallen is behandeling noodzakelijk.
Erythema neonatorum toxicum (ENT)
Dertig tot zeventig procent van de kinderen maakt erythema neonatorum toxicum (ENT) door.
Het begint meestal enkele dagen na de geboorte en duurt ongeveer vijf tot zeven dagen. In een klein aantal gevallen houdt ENT maandenlang aan.
Acne neonatorum
Acne neonatorum betekent letterlijk vertaald acne (jeugdpuistjes) bij pasgeborenen. Het kan bij pasgeborenen voorkomen, maar soms ook nog op peuterleeftijd.
Lief dat je het vraagt! Gister weer een middag in het ziekenhuis geweest omdat ze amper dronk, weer onderzoek maar ze kunnen niets vinden dus uiteindelijk gelukkig weer naar huis. Ze was wel iets afgevallen maar verder doet ze het prima (behalve het drinken). Vandaag lijkt het drinken weer iets beter te gaan dus ik heb goede hoop!quote:
Hoe gaat het met mini-sproetje?
No worries hoor echt. Ik heb ook altijd begrepen van mn kraam en van het cb dat je héél gericht en héél hard moet drukken wil je daar echt schade aanrichten. Er zit eerst nog een drie-laagse huid tussen en daaronder zit dus een heel stug dik vlies (het hersenvlies) daar kom je niet zomaar doorheen en je zult er ook geen schade mee aanrichten.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:59 schreef heaven7 het volgende:
Bedankt voor jullie geruststellingen! Nee ik heb er niet keihard op gedrukt maar per ongeluk wel met mijn duim om z'n rompertje over zijn hoofd te trekken zeg maar, als jullie snappen wat ik bedoel.. Hij deukte ook gelijk weer uit zeg maar maar ik vind het echt engWat is 'te hard'? Kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik er niet bij stil heb gestaan dat dat gevoelige plekje PRECIES daar zit!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |