Dat ja. Het wordt pas eng als er géén deukje zit en er géén hartje kloptquote:
ja dat is normaal, dat is de fontanel.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:33 schreef heaven7 het volgende:
Vraagje; is het normaal als je het hartje 'ziet' kloppen bovenop het hoofdje een beetje vooraan? Dat beweegt op het ritme van zn hart en er zit een deukje inVind het heel eng! Hij is 4 maanden oud trouwens (oppaskindje).
Het kan de ene keer soms wat dieper lijken dan de andere keer, geen idee waar dat mee te maken heeft? Misschien of ze te weinig gedronken hebben of zo? Dan liggen de ogen ook dieper in de kassen. Ik noem maar wat hoorquote:Op donderdag 28 januari 2010 11:51 schreef heaven7 het volgende:
Sorry hoor maar ik hoef dus niet bang te zijn dat ik zn hersens of schedel ofzo beschadigd heb met uitkleden?
Maak je geen zorgen! Het is echt heel normaal. Die 'deuk' is je gewoon nog nooit opgevallen, of valt nu meer op vanwege een bepaalde lichtval of zo. Wat de anderen al zeggen: het is het hartje dat klopt. Er lopen slagaderen in het hoofd, vandaar. Bij de ene baby kun je dat kloppen beter zien dan bij de andere baby.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:51 schreef heaven7 het volgende:
Sorry hoor maar ik hoef dus niet bang te zijn dat ik zn hersens of schedel ofzo beschadigd heb met uitkleden?
Nee, we zijn nergens allergisch voor. Niet in zijn familie en ook niet in de mijne.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:33 schreef Tan het volgende:
@Vlindur, ik wil niks suggereren, maar zitten er allergieën bij jou in de familie? (ik vraag dit ivm het vele spugen, het hoeft geen oorzaak te zijn, maar het hoeft ook zeker niet altijd reflux te zijn)
nope! die fontanel zat er altijd al, je ziet hem gewoon nu pas voor het eerstquote:Op donderdag 28 januari 2010 11:51 schreef heaven7 het volgende:
Nee, Dat is niet de bedoeling, al deed Jessai dit dus ook (ik snapte niet waar hij van groeide, want hij groeide wel al spuugde hij al zijn voedingen terug met grote kletterende golven). Het stopte toen ik zelf geen melk meer nam. Als ik ook maar iets met melk(producten) of lactose nam, dan ging hij weer spugen. Ik had permanent een emmer en dweil en stapels schone kleertjes in de woonkamer liggen en ik had geen spuugdoekje maar complete handdoeken over mijn schouderquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:36 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Nee, we zijn nergens allergisch voor. Niet in zijn familie en ook niet in de mijne.
Maar het klopt als kindjes niet complete voedingen horen terug te geven toch?
Het is zo goed dat je daar gewoon over praat! Het is slopend als je zo opgeslokt wordt door je baby, hoe geweldig je hem ook vindt. Je zou niet de eerste zijn die daardoor afstevent op een depressie, dus blijft er vooral over praten! Dat vind ik zo fijn aan dit topic, dat de liefde van de postings afspat maar dat er ook gesproken wordt over onzekerheden en frustraties. Ze horen er allemaal bij.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:59 schreef Kersjes het volgende:
En ik geniet ook zeker wel hoor, maar op sommige momenten voel ik me gewoon zo machteloos en in een hoekje gedreven... Maar daar kan Toby natuurlijk niks aan doen verder.
Dat had Xeentje ook laatst. Zo vreselijk rood, op sommige plekjes bloedde het gewoon. Maizena en talkpoeder hielpen niet, volgens mij omdat het geen smetplekjes zijn, maar echt stuk. Sudocreme hielp ook niet, maar Bepanthen hielp wel echt heel goed. Dat laat ook een beetje een beschermlaagje achter. En inderdaad zonder luier en broekje laten. We hebben haar de hele zondag zonder luier gelaten, overal van die Tena incontinentie luierdoekdingen neergelegd (die zaten in het kraampakket) en de volgende dag was het al een heel stuk minder.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:36 schreef DaviniaHR het volgende:
mijn meisje is zielig!ze heeft helemaal kapotte billetjes
ze laat namelijk continue natte scheten, en daar is gewoon niet tegenop te verschonen, dus heeft ze contrinue poep in dr luier, met als gevolg kapotte billetjes.
dus als je dan slaapt, en je doet een plasje, dan schrik je wakker van de pijn (dat prikt natuurlijk), kan je niet verder slapen, en raak je oververmoeid, en ga je heel veel brullen. je post-partum hormonale moeder gaat dan gezellig meejammeren
altijd leuk en zeer constructief...
we hebben nu ook een keertje talkpoeder erop gedaan (PR wilde geen maizena), kijken of dat helpt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |