abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77368112
Hahaha... Claudia, dat filmpje is echt geniaal, vooral ook met het applaus op de achtergrond
pi_77368464
Hallo dames en bijbehorende baby's, ik was jullie (expres) een beetje kwijt.
Jullie gaan ook zo hard, ben dan ook niet volledig bijgelezen

Toby is nu 5 maanden en is toch zo'n schatje
En als je het niet erg vindt dat hij overdag nooit langer dan een half uurtje slaapt (als hij niet in de draagdoek zit), veel wil worden vastgehouden, overdag veel drinkt en 's nachts vrijwel elke uur ook... dan is het echt een makkelijke baby

Over het algemeen kan ik er goed mee omgaan, maar het begint zo langzamerhand wel zwaar te worden op momenten dat ik zelf niet zo lekker in mijn vel zit of als bijvoorbeeld Devin ziekjes is of veel negatieve aandacht gaat opeisen. Logisch ook, Toby is namelijk een hele blije en tevreden baby, maar voornamelijk als hij veel bij en op mama kan zitten.
Ik neem hem uiteraard niks kwalijk, de ene baby heeft nou eenmaal meer (lichamelijk) mama-contact nodig dan de ander en ik heb daar het volste begrip voor. Maar het is gewoon zo rot dat er nog zoveel stomme dingen moeten steeds (werk, huishouden) en leuke dingen zoals meer met Devin ondernemen en dat gaat gewoon niet altijd even lekker. Al is dat volgens mij iets dat voornamelijk in mijn hoofd steeds zorgt voor conflicten en schuldgevoelens. Nou jaa, fase zullen we maar zeggen...

Toby heeft het rollen van rug naar buik helemaal door en vindt dat zo leuk! Totdat hij weer terug naar zijn rug wil en dat niet lukt omdat zijn arm ertussen zit. En dan is het brullen
En hij is groot
Hij droeg gister een shirtje dat Devin aankreeg toen hij 7 maanden was en dat zat zelfs iets te krap! Hij vult zijn kleding dan ook mooi in de breedte.

edit: ik wil mijn post steeds deleten, ik vind het zo negatief en zeurderig overkomen Is niet de bedoeling en dat is het ook niet. Maar zo komt het waarschijnlijk wel op jullie over en dan ga ik mee daar weer duk over lopen maken en dat wil ik niet en eigenlijk is het gewoon zo'n ontzettend heerlijk ventje waar ik zo van geniet! En dat is echt zo en dan maken al die gebroken nachten ook niks meer uit, als ik hem zoals nu naast me zie liggen stralen en kletsen in de box

[ Bericht 2% gewijzigd door Kersjes op 28-01-2010 11:01:33 ]
.... met gevoel voor drama....
pi_77369120
Kersjes, ik vind je helemaal niet negatief overkomen. Ik lees juist een verhaal van een moeder die geniet ondanks dat het allemaal heus niet makkelijk is en dat zal iedereen herkennen

Claudia, ik baal dat ik hier geen filmpjes kan bekijken. Zal thuis even kijken!
pi_77369967
Vraagje; is het normaal als je het hartje 'ziet' kloppen bovenop het hoofdje een beetje vooraan? Dat beweegt op het ritme van zn hart en er zit een deukje in Vind het heel eng! Hij is 4 maanden oud trouwens (oppaskindje).
pi_77370013
Heel normaal. Da's de fontanel
pi_77370145
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 11:35 schreef Sorbootje het volgende:
Heel normaal. Da's de fontanel
Dat ja. Het wordt pas eng als er géén deukje zit en er géén hartje klopt

En Kers, wat Sorbo zegt t klinkt helemaal niet negatief, je geniet juist en zoals ik je zag bij die meet met Innepin straal je dat ook enorm uit, het genieten van je moederschap
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77370187
Pff ja maar hij had nooit een deuk Ben bang dat ik het heb gedaan toen ik zijn truitje over zijn hoofd trok en druk zette bij het uittrekken zeg maar!! Kan dat kwaad? Hij reageert goed en ligt gewoon te spelen in de box maar zit me enorm druk te maken!
pi_77370223
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 11:33 schreef heaven7 het volgende:
Vraagje; is het normaal als je het hartje 'ziet' kloppen bovenop het hoofdje een beetje vooraan? Dat beweegt op het ritme van zn hart en er zit een deukje in Vind het heel eng! Hij is 4 maanden oud trouwens (oppaskindje).
ja dat is normaal, dat is de fontanel.

Xeentje nog steeds ziek... hoop dat ze snel beter is. En ik zou ook idd de kinderarts vragen. Want het is vreemd dat alle kindertjes op het kdv RS hebben en Xeentje niet. Terwijl het heel besmettelijk is Sterkte

Dat speen vast houd ding heb ik gekregen als kraamkado. Maar nog nooit gebruikt. Zou niet weten wanneer ik het zou moeten gebruiken. Jamie heeft alleen een speen als hij slaapt. En ik vind het eng om hem daar mee te laten slapen. Hij draait zn hoofd veel, en ik neem aan dat ding niet mee draait... Dus ik snap het nut niet helemaal
  donderdag 28 januari 2010 @ 11:48:57 #59
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77370500
Goedemorgen lieverds Sorry dat ik me zo laat meld, ik ben even flink uitgeslapen en ben na de vroege én de late ochtendvoeding weer mijn bed ingedoken (met tussenpauzes voor een giller ). Ik had het denk ik even nodig, tegen de tijd dat lief gisteravond thuis was was Stef hélemaal bijgetrokken (écht, wat doe ik in vredesnaam verkeerd?), maar ik zat er even volledig doorheen. Echt, hoe doen mensen met huilbaby's dat? die van mij is 3 dagen niet te genieten en ik ga er al helemaal stuk op Heb gisteravond niet meer gebeld, hij was redelijk te pas en hij huilde wel veel, maar ging niet meer zo volledig door het lint als op de rest van de dag. Ook vanmorgen gaat het aardig, op een paar flinke gilbuien na gaat het goed en ongelooflijk maar waar: vanochtend in zijn wipstoeltje hield hij zijn koppie ineens wél weer rechtop. Schiet mij maar lek hoor, ik weet het niet meer. Met een kwartiertje heeft mijn huisarts wel telefonisch spreekuur en ik ga nog wel bellen, maar ben eerlijkgezegd wel blij dat de stress van de huisartsenpost me bespaard is gebleven, die heb ik nu wel vaak genoeg van binnen gezien

Nu ligt Stef compleet KO in zijn stoeltje (wel weer met zijn koppie opzij, net als daarstraks in de box), dus ik ga denk ik even douchen voor ik weer van de melkfabriek moet. Hopelijk heb ik daarna even de tijd om bij te lezen lieve lieverds Ik geloof dat ik me nu wel weer beter voel (op de gil-momenten na), misschien helpt dat ook wel bij Stef hoor. Als ik chill ben wordt hij vast ook sneller rustig. Ik heb mezelf getrakteerd op nieuwe lingerie om mezelf weer even niet mama, maar vróuw te voelen en dat kwam zonet binnen en ik ga vanmiddag naar de kapper voor het eerst in dik een jaar.. Dan heeft Stef weer even een new and improved mom en is hij vast ook weer zijn oude, lachende zelfje Vandaag heb ik in elk geval alweer meer lachjes gezien als gister en eergister bij elkaar
3!
pi_77370569
Sorry hoor maar ik hoef dus niet bang te zijn dat ik zn hersens of schedel ofzo beschadigd heb met uitkleden?
pi_77370647
Fijn dat het weer beter gaat Incantrix! En jezelf verwennen door wat leuks te kopen heb je wel verdiend hoor!
En schaam je niet, ik heb dat ook, al na 1 dag, als Wolf veel heeft gehuild dat ik helemaal kapot ben ik denk ook wel dat baby's dat aanvoelen ja, niet dat ik ook maar iets op hem afreageer, maar ik voel me dan wel algauw een beetje radeloos en moedeloos worden. Ik kan er ook vrij slecht tegen als hij langdurig huilt geloof ik maar dat is hier eigenlijk gelukkig ook vrijwel nooit
Ik heb dan ook diep en ZWAAR respect voor moeders met huilbaby's
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_77370863
Incantrix, lekker even jezelf verwennen, wat goed
En fijn dat je mannetje weer kan lachen

En ik geniet ook zeker wel hoor, maar op sommige momenten voel ik me gewoon zo machteloos en in een hoekje gedreven... Maar daar kan Toby natuurlijk niks aan doen verder.

Martine, ik heb hier ook een kraamkado liggen waar ik niks mee doe. Leuk patent hoor, een neksteuntje voor een baby. Maar in de praktijk slechts een paar keer gebruikt bij Devin en bij Toby weleens mee in mijn handen gestaan om vervolgens toch dat ding maar weer weg te leggen. Ik vind het zo raar en het lijkt me juist allesbehalve comfy.
.... met gevoel voor drama....
pi_77371916
Goeiemorgen,

Arm Xeentje, het is bijna onbegrijpelijk dat er niks te vinden is. Heel veel sterkte en beterschap!

Incatrix, je zelf verwennen! Ik zou niet weten wat ik halen moet om mij zelf te verwennen!

Karin, Je hebt het al in de PM, maar wat fijn dat Lars koortsvrij is! En slaapze vandaag!

Mefke, ik moest hard lachen dat Driekus je borst aanviel! Ik gaf Rienk vanochtend een kusje op zn mond en spontaan zoog ie mn hele onderlip naar binnen om er verwoed op te gaan zuigen!

Beessie, doe je een beetje rustig aan? Je hebt het zwaar genoeg met al dat gekolf!

Claudia met je mooie knul Jammer dat hij niet meer doorslaapt.

En Twinkly, jammer dat je zo op ploffen staat als meneertje doorslaapt Ben benieuwd wat de lactatiekundige je vertellen kan straks!

Amaranta.. Ook zo zwaar

Lieve Kersjes, ik durf hier ook amper te posten omdat het altijd zo negatief klinkt en ook ik vind het zo zwaar en als ik dan lees dat anderen hier het nog veel zwaarder hebben durf ik haast ook niks meer te zeggen.. Het komt vast gauw goed, dat hou ik mij zelf ook voor! En bedankt voor de pakjes! Hij drinkt nog steeds slecht de fles en nu begin ik ook weer te twijfelen of ik wel over wil stappen, want hij drinkt nu al 3 dagen wel weer goed uit de borst Rare vent.

Dus tja. Ik vind het moeilijk om een baby te hebben. Rienk is nog steeds onrustig en druk. Maar hij kan zich zelf al steeds wat langer zelf vermaken en ook in de box kan hij nu soms wel even liggen. Hij lacht ook naar me! Heerlijk is dat! Dat maakt gelijk de hele dag weer goed.
Ook spuugt hij nog steeds super veel, maar met kleine boogjes ipv grote en kokhalst hij wel, maar ik weet nog steeds niet zeker of het nou reflux is of niet..
Zn neusje zit ook altijd vol met (harde) snot terwijl hij niet verkouden is.. ook piept en hapert zn neus ademhaling vaak, dus misschien kan ik straks even langs de kinderafdeling lopen als ik toch naar het ziekenhuis moet, (moet voor controle bij de gyn)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 28 januari 2010 @ 12:30:59 #64
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77371979
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 11:51 schreef heaven7 het volgende:
Sorry hoor maar ik hoef dus niet bang te zijn dat ik zn hersens of schedel ofzo beschadigd heb met uitkleden?
Het kan de ene keer soms wat dieper lijken dan de andere keer, geen idee waar dat mee te maken heeft? Misschien of ze te weinig gedronken hebben of zo? Dan liggen de ogen ook dieper in de kassen. Ik noem maar wat hoor Als het echt heel diep ingezonken is, dan is er wel wat ergers aan de hand, maar daar lijkt me nu geen sprake van?

Maar de fontanel beschadigen lukt overigens niet zomaar, dan moet je er echt hard op duwen... (ieuw naar idee), het lijkt kwetsbaarder dan het is werd mij altijd verteld op het consultatiebureau.
pi_77372039
quote:
Maak je geen zorgen! Het is echt heel normaal. Die 'deuk' is je gewoon nog nooit opgevallen, of valt nu meer op vanwege een bepaalde lichtval of zo. Wat de anderen al zeggen: het is het hartje dat klopt. Er lopen slagaderen in het hoofd, vandaar. Bij de ene baby kun je dat kloppen beter zien dan bij de andere baby.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 28 januari 2010 @ 12:33:16 #66
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77372060
@Vlindur, ik wil niks suggereren, maar zitten er allergieën bij jou in de familie? (ik vraag dit ivm het vele spugen, het hoeft geen oorzaak te zijn, maar het hoeft ook zeker niet altijd reflux te zijn)
pi_77372173
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 12:33 schreef Tan het volgende:
@Vlindur, ik wil niks suggereren, maar zitten er allergieën bij jou in de familie? (ik vraag dit ivm het vele spugen, het hoeft geen oorzaak te zijn, maar het hoeft ook zeker niet altijd reflux te zijn)
Nee, we zijn nergens allergisch voor. Niet in zijn familie en ook niet in de mijne.

Maar het klopt als kindjes niet complete voedingen horen terug te geven toch?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 28 januari 2010 @ 12:36:41 #68
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77372178
quote:
nope! die fontanel zat er altijd al, je ziet hem gewoon nu pas voor het eerst

trix, fijn dat het beter gaat!

twinkly, wat zei de lk?

is lars nog steeds koortsvrij? ik doe iig een kleine jompel voor de 12u die koortsvrij zijn geweest!

v;indur, ik wilde al vragen hoe het ging, maar je hebt al gepost, zie ik! je leest voor heel veel mensen dat het na 3 mnd beter wordt. je bent echt niet de enige! ga je nog experimenteren met fv?

mijn meisje is zielig! ze heeft helemaal kapotte billetjes ze laat namelijk continue natte scheten, en daar is gewoon niet tegenop te verschonen, dus heeft ze contrinue poep in dr luier, met als gevolg kapotte billetjes. dus als je dan slaapt, en je doet een plasje, dan schrik je wakker van de pijn (dat prikt natuurlijk), kan je niet verder slapen, en raak je oververmoeid, en ga je heel veel brullen. je post-partum hormonale moeder gaat dan gezellig meejammeren altijd leuk en zeer constructief...
we hebben nu ook een keertje talkpoeder erop gedaan (PR wilde geen maizena ), kijken of dat helpt...

we hebben haar gisteravond open gelegd, vanmochtend weer een kwartier open gelegd, toen kwam er ineens wel een goede lading poep uit, itt die natte scheten steeds, en uiteraard een GROTE plas, maar ja, ik had de hoes er al afgehaald en alleen een paar hydrofielluiers in afwachting van het slagveld dat ze zou gaan maken bij deze vrijheid, dus er gaat zo weer een wit wasje aan.

ze zit nu in de doek, te slapen. ze wil ook steeds drinken, valt dan in slaap en wordt boos als ze wakker wordt omdat ik haar dan wegleg... dus in de doek, binnen 3sec sliep ze! (ik overdrijf echt niet! alles zat goed vastgesjord, ik loop 5 stappen knorde het)
dus nu lekker laten slapen, en dan weer een schone luier omdoen.

pfff, vanochtend heb ik een poepluier van Eli gedaan, ik dacht dat ik over mn nek zou gaan! dat ontwent snel!

verder gaat alles nog helemaal goed hier!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 28 januari 2010 @ 12:40:17 #69
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77372297
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 12:36 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Nee, we zijn nergens allergisch voor. Niet in zijn familie en ook niet in de mijne.

Maar het klopt als kindjes niet complete voedingen horen terug te geven toch?
Nee, Dat is niet de bedoeling, al deed Jessai dit dus ook (ik snapte niet waar hij van groeide, want hij groeide wel al spuugde hij al zijn voedingen terug met grote kletterende golven). Het stopte toen ik zelf geen melk meer nam. Als ik ook maar iets met melk(producten) of lactose nam, dan ging hij weer spugen. Ik had permanent een emmer en dweil en stapels schone kleertjes in de woonkamer liggen en ik had geen spuugdoekje maar complete handdoeken over mijn schouder Na een half jaar was het spugen helemaal over en kon ik weer langzaam aan melkproducten opbouwen.
Vandaar dat ik dat vroeg over allergie. Dat het niet in de familie zit zegt niks, maar maakt de kans wel heel wat kleiner dat het bij jou speelt. Ik hoop dat je een oorzaak kunt vinden!
pi_77372552
Oh Icantrix, dat klinkt heel fijn! En ik zou voor je gemoedsrust inderdaad even gebruikmaken van het telefonisch spreekuur. (En probeer je niet te veel af te vragen of het nu aan jou ligt dat hij zo onrustig is of blijft. Baby's zijn nu eenmaal onvoorspelbaar en dat moet je je niet persoonlijk aantrekken. Ik voel me overdag ook beter dan 's avonds, bijvoorbeeld.)

Ik herken het doen van dingen om je even niet meer mama te voelen. Ook ik ben naar de kapper geweest en ik heb van de week nieuwe schoenen gekocht. (Ik heb allemaal leuke schoenen met verantwoorde hakken gekocht zodat ik veilig met hoge hakken én kind kan lopen. ) Vanochtend ben ik naar de winkel getrippeld en ik zag er fabulous uit. Héérlijk. Het was de eerste keer sinds maanden dat ik eens geen gympen aan had. En ik kreeg mijn winterjas ook nog eens dicht, haha.
pi_77372621
Zo, ff snel bijgelezen.

Trix, wij hadden afgelopen dagen ook een huilerig en humeurig ventje. Bij ons was heel duidelijk het 8 weken sprongetje te herkennen (8 +2,5 week te vroeg, klopt precies) Aangezien jij maar 1 dag na mij was uitgeteld, was Stef misschien ook aan het springen? Thomas is vandaag eindelijk weer een beetje zichzelf... Pfff, maar afgelopen dagen was niks goed, alleen maar huilen. Ik kreeg hem niet stil, terwijl het normaal een heel makkelijk mannetje is. Ook sliep hij 's nachts niet meer door, terwijl hij dat toch echt al bijna 2 weken wel deed... Ik ben helemaal gesloopt. Dus idd hulde voor mama's met huilbaby's, want ik ging er echt aan kapot afgelopen 3 dagen. (en dan voel ik me zoooo zwak... dat ik niet eens tegen een beetje gehuil kan...)

voor alle zieke beebs...
pi_77372719
ik wil ook winkelen! Maar ik zit nog 2 kilo boven mijn gewicht, dat zit allemaal op mijn heupen en buik, dus nieuwe broeken en truitjes kopen zit er voorlopig nog niet in...
Ik moet trouwens ook hoognodig naar de kapper (maar wanneer....??)
pi_77372731
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 11:59 schreef Kersjes het volgende:
En ik geniet ook zeker wel hoor, maar op sommige momenten voel ik me gewoon zo machteloos en in een hoekje gedreven... Maar daar kan Toby natuurlijk niks aan doen verder.
Het is zo goed dat je daar gewoon over praat! Het is slopend als je zo opgeslokt wordt door je baby, hoe geweldig je hem ook vindt. Je zou niet de eerste zijn die daardoor afstevent op een depressie, dus blijft er vooral over praten! Dat vind ik zo fijn aan dit topic, dat de liefde van de postings afspat maar dat er ook gesproken wordt over onzekerheden en frustraties. Ze horen er allemaal bij.

Dat geldt ook voor jou, Vlindur.

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 28-01-2010 13:00:20 ]
pi_77372843
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 12:36 schreef DaviniaHR het volgende:
mijn meisje is zielig! ze heeft helemaal kapotte billetjes ze laat namelijk continue natte scheten, en daar is gewoon niet tegenop te verschonen, dus heeft ze contrinue poep in dr luier, met als gevolg kapotte billetjes. dus als je dan slaapt, en je doet een plasje, dan schrik je wakker van de pijn (dat prikt natuurlijk), kan je niet verder slapen, en raak je oververmoeid, en ga je heel veel brullen. je post-partum hormonale moeder gaat dan gezellig meejammeren altijd leuk en zeer constructief...
we hebben nu ook een keertje talkpoeder erop gedaan (PR wilde geen maizena ), kijken of dat helpt...
Dat had Xeentje ook laatst. Zo vreselijk rood, op sommige plekjes bloedde het gewoon. Maizena en talkpoeder hielpen niet, volgens mij omdat het geen smetplekjes zijn, maar echt stuk. Sudocreme hielp ook niet, maar Bepanthen hielp wel echt heel goed. Dat laat ook een beetje een beschermlaagje achter. En inderdaad zonder luier en broekje laten. We hebben haar de hele zondag zonder luier gelaten, overal van die Tena incontinentie luierdoekdingen neergelegd (die zaten in het kraampakket) en de volgende dag was het al een heel stuk minder.

Ik moet even heel erg jompelen. Xeentje's heupjes zijn helemaal goed Wat een opluchting! Het zit toch al die tijd in je achterhoofd, maar de echo liet hele mooie heupjes zien
Daarna meteen door naar de kinderarts. Die heeft haar helemaal gecheckt. Ze was weer zo dapper. De kinderarts ging eerst longetjes luisteren "voordat ik het niet meer kan horen omdat ze gaat huilen". Ik floepte er meteen uit "doet ze niet hoor". Kinderarts keek een beetje sceptisch, maar inderdaad, gedurende alle onderzoeken (beentjes trekken, armpjes trekken, etc) heeft mijn kleine meisje alleen maar lief gelachen
Het rommelt nog wat in haar longetjes, dus vandaar dat ze nog zo hoest. En ze blijkt ook een voorkeurshouding te hebben. Ik was helemaal verbaasd. Had er op het cb iedere keer als ik er was specifiek naar gevraagd en die zeiden altijd dat er niks te zien was. Maar dus toch. De kinderarts liet het ook zien en je kunt inderdaad best duidelijk zien dat er een schuine afvlakking op de achterkant van haar hoofdje zit. Dus we moeten voortaan ook andersom gaan verschonen en voeden enzo. Zal wel even wennen zijn.
Ik vroeg nog naar zo'n helmpje, maar daar doen ze in dit ziekenhuis niet aan. De kinderarts was er erg negatief over. Ze zei dat het voor het kindje heel erg vervelend is en dat het niet erg zinvol is omdat het het proces alleen een beetje versneld maar dat het zonder helmpje net zo goed weer goed komt.

Ik vroeg nog naar de kweek, dat daar niks gevonden was en dat is volgens haar heel normaal. RS virus wordt niet gevonden in de ontlasting maar in het speeksel......

Last but not least: het gaat vandaag echt beter! Gisteravond dronk ze ineens al 185 ml en vanmorgen 190! Super gewoon. Zeker omdat we er de afgelopen week soms maar met moeite 30 ml inkregen per voeding.
  donderdag 28 januari 2010 @ 12:58:09 #75
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77372953
fijn, xeentje goedgekeurd!
wel bijzonder dat ze een kweek laten doen waar RS uberhaupt niet op te vinden is
balen van de voorkeurshouding. hopelijk trekt het snel weer recht!

thx voor de tip! we gaan bepanthen proberen!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')