abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77408722
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:35 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Waarom?
Ik en de rest, ik tegenover dat, zelfbehoud, eigenbelang, succes, macht, rijkdom, keuze, angst, plezier, het ik dat niet wil haten en dus gaat liefhebben, het ik dat niet gewelddadig wil zijn en dus vredig gaat leven, ik is gedachte en liefde is geen gedachte.
We houden van het ene en vernietigen het andere.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:31:54 #227
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_77409379
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 08:59 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En wanneer doe je internet de deur uit!?!
Als de opstand uitbreekt !!!
Volg je hart, gebruik je verstand.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:37:57 #228
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_77409613
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 08:57 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Daar zit nogal een groot gat, tussen 'de geschiedenis van Amerika' en geld!

Bekijk je ook nog wat andere bronnen, ik heb namelijk het idee dat je de realiteit wat uit het oog verliest. Amerika voor WOI was helemaal niet bezig met 'de wereld overheersen'. Sterker, na WOI hebben ze zichzelf weer fijn opgesloten in hun veilige schulpje om er pas in WOII weer uit te komen.

Het eerste geld, althans de eerste vorm daarvan, is ontstaan ongeveer op het moment dat er mensen ontstonden. Dit was ver voor de oprichting van Amerika!
Wat is geld?
Is geld goed, positief voor de wereld?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:46:02 #229
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_77409951
Waarom zou de gemiddelde Amerikaan schulden hebben?
Waarom hebben bijna alle Amerikanen creditcards?
Allerlei vormen van schulden, waar gaat dat naartoe denk je??
Als het papiergeld zou verdwijnen en we gebruiken alleen nog maar plastic kaartjes (waarop staat wat je hebt en wat je mag uitgeven= zoet gehouden worden met de illusie dat je wat hebt). Want wat stelt geld nou voor bij liefde, vrede, samenwerking en de toekomst van een onze kinderen........ dat valt echt niet in getallen uit te drukken.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:49:56 #230
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_77410106
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 11:37 schreef heartz het volgende:
Wat is geld?
Geld is een algemeen ruilmiddel.
quote:
Is geld goed, positief voor de wereld?
Kan een ding goed of slecht zijn? Kan een ding positief of negatief zijn?

Of gaat het erom wat ermee gedaan wordt?

Los je al jouw bezwaren op als je geld weghaalt? Of wordt het dan opeens interessant om meer varkens te hebben dan een ander? En als een bepaalde groep mensen uiteindelijk alle varkens hebben, ga je die varkens dan ook verbieden om de wereld beter te maken?

Edit:
Waarom ga je alleen in op de dingen roeptoeter je alleen over dingen waar je wat over wil zeggen en negeer je alle andere vragen en vormen van commentaar en kritiek?

[ Bericht 7% gewijzigd door SicSicSics op 29-01-2010 11:56:15 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:55:41 #231
116015 SicSicSics
pi_77410343
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 11:46 schreef heartz het volgende:
Waarom zou de gemiddelde Amerikaan schulden hebben?
Waarom hebben bijna alle Amerikanen creditcards?
Allerlei vormen van schulden, waar gaat dat naartoe denk je??
Waarom is het uitgave patroon en het slechte economische inzicht van de gemiddelde Amerikaan relevant?

Omdat ze dat makkelijker vinden dan pinnen!

Ik weet niet waar dat naartoe gaat, maar ze gaan in ieder geval niet op vakantie!
quote:
Als het papiergeld zou verdwijnen en we gebruiken alleen nog maar plastic kaartjes (waarop staat wat je hebt en wat je mag uitgeven= zoet gehouden worden met de illusie dat je wat hebt). Want wat stelt geld nou voor bij liefde, vrede, samenwerking en de toekomst van een onze kinderen........ dat valt echt niet in getallen uit te drukken.
Is dat een illusie? Dat je iets hebt? Is het dan ook een illusie dat je niets hebt?

Is het een illusie dat de een, die wel wat heeft, warm in een huisje zit en de ander, die niets heeft, buiten in de kou moet slapen?

Is dat nep? Is dat een zoethoudertje?

En niemand vraagt je om liefde en vrede in getallen uit te drukken!

Edit:
Kun jij je kinderen warm houden met liefde? Kunnen je kinderen vrede eten?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Moderator vrijdag 29 januari 2010 @ 13:09:09 #232
249559 crew  Lavenderr
pi_77413285
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 11:06 schreef heartz het volgende:

[..]

Ja man, het is allemaal goed wat er nu op deze wereld gebeurt, we gaan niet kapot aan de industriele revolutie Het wordt niet slechter en alleen maar beter
Wat hebben wij toch een goed leven!!

En negeer vooral wat er in de wereld gebeurt , zolang jij zelf het maar goed (comfortabel) hebt is er toch nix aan de hand!!!!!!!!

Je draaft een beetje door Heartz, als je jezelf al gaat quoten zou ik eens even rust nemen en bijvoorbeeld eens de tijd nemen om de posts van andersdenkenden te lezen.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:37:29 #233
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_77417141
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je draaft een beetje door Heartz, als je jezelf al gaat quoten zou ik eens even rust nemen en bijvoorbeeld eens de tijd nemen om de posts van andersdenkenden te lezen.
Hoezo draaf ik door?
Leg uit...................

Mijn hele leven was ik ook 1 van die 'andersdenkenden'.
Waarom denk je dat ik een 4 jarige rechtenstudie heb afgerond en daarna bij een gemeente als Juridisch Adviseur gewerkt heb, om vervolgens erachter te komen dat onze materiele, idustriele en economische wereld een grote scam is!! Ik dacht ook dat ik wat had bereikt en dat ik nuttige dingen deed, door mijn status, wat ik verdiende, enz. leek het in mijn ogen alsof ik echt iets had gepresteerd.
Om er vervolgens achter te komen dat de wereld waarin we leven gemaakt is van hebberij, macht, egoïsme, zgn status en materialisme.
Dat was ook heel heftig voor mij
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:04:31 #234
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_77418351
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:37 schreef heartz het volgende:
Waarom denk je dat ik een 4 jarige rechtenstudie heb afgerond
Ik denk dat je beter economie had kunnen studeren.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  Moderator vrijdag 29 januari 2010 @ 15:12:42 #235
249559 crew  Lavenderr
pi_77418676
quote:

[..]

Hoezo draaf ik door?

Waarom denk je dat ik een 4 jarige rechtenstudie heb afgerond en daarna bij een gemeente als Juridisch Adviseur gewerkt heb, om vervolgens erachter te komen dat onze materiele, idustriele en economische wereld een grote scam is!! Ik dacht ook dat ik wat had bereikt en dat ik nuttige dingen deed, door mijn status, wat ik verdiende, enz. leek het in mijn ogen alsof ik echt iets had gepresteerd.
Om er vervolgens achter te komen dat de wereld waarin we leven gemaakt is van hebberij, macht, egoïsme, zgn status en materialisme.
Ik begrijp dat je ontgoocheld en teleurgesteld bent op enig punt in je leven en dat je nu het idee hebt dat iedereen tegen je is, 'het systeem' voorop.
Maar probeer ook eens de posts van anderen te lezen, misschien krijg je dan toch een ander idee.
En even afstand van internet is misschien ook wel een goed idee. Lekker naar buiten met je kinderen, even de frisse lucht in.
Wat ik altijd doe als ik nijdig ben of me rot voel is naar buiten en flink tegen een boom schoppen, en weet je, dat hélpt. Probeer het eens
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:13:48 #236
287718 bajesklant
Free Bajesklant
pi_77418725
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 11:06 schreef heartz het volgende:

[..]

Ja man, het is allemaal goed wat er nu op deze wereld gebeurt, we gaan niet kapot aan de industriele revolutie Het wordt niet slechter en alleen maar beter
Wat hebben wij toch een goed leven!!

En negeer vooral wat er in de wereld gebeurt , zolang jij zelf het maar goed (comfortabel) hebt is er toch nix aan de hand!!!!!!!!

zoals al eerder werd gezegd ben je nu echt aan het doordraaien. neem eens wat rust, denk niet alleen maar aan enge mensen die willen dat je gaat werken terwijl jij dat helemaal niet leuk vind..

leg maar uit wat er gebeurd? mensen zijn nou eenmaal arbeiders, de een meer met het hoofd, de ander meer met de handen, wat is daar slecht aan? er is nou eenmaal een verschil tussen arm en rijk en dat is echt niet omdat een klein groepje mensen daarvoor hebben gezorgd. Je moet niet zo slecht denken over bepaalde onderwerpen, denk je nou echt dat er een groep mensen bestaat die helemaal slecht zijn, geen liefde voelen en alleen maar willen toekijken naar werkende robots?

nu ik dit zo gezegd heb, denk ik dat ik maar stop met reageren op jouw domme kijk op de wereld. en stop alsjeblieft met zeggen dat wij niks weten en dat jij zo goed bent omdat je door hebt wat er gebeurd, als jij het zo goed weet leg je mij maar eens uit wat er precies gebeurd, hoe dat gebeurd, waarom dat niet goed is en wie de daders zijn...
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:17:50 #237
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_77418894
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:12 schreef Lavenderr het volgende:
En even afstand van internet is misschien ook wel een goed idee. Lekker naar buiten met je kinderen, even de frisse lucht in.
Of lekker op de bank zitten televisie kijken.
quote:
Wat ik altijd doe als ik nijdig ben of me rot voel is naar buiten en flink tegen een boom schoppen, en weet je, dat hélpt. Probeer het eens
Ik zal jou eens schoppen, bomen hebben ook gevoel hoor.
  Moderator vrijdag 29 januari 2010 @ 15:19:32 #238
249559 crew  Lavenderr
pi_77418968
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:17 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Of lekker op de bank zitten televisie kijken.
[..]

Ik zal jou eens schoppen, bomen hebben ook gevoel hoor.
Pech voor die bomen
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:51:30 #239
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_77420203
Lekker veel inhoud weer
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:54:33 #240
116015 SicSicSics
pi_77420366
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:51 schreef heartz het volgende:
Lekker veel inhoud weer
Ik zit me hier een bak inhoudelijk te posten en jij ziet het niet eens!

Fine, fuck you then!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:02:11 #241
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_77420693
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:54 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik zit me hier een bak inhoudelijk te posten en jij ziet het niet eens!

Ik heb het ook niet over jou
Maar ik noem liever geen namen
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:05:21 #242
116015 SicSicSics
pi_77420819
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:02 schreef heartz het volgende:
Ik heb het ook niet over jou
Maar ik noem liever geen namen
Gelukkig!

Fine, fuck you then!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:11:12 #243
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_77421061
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 11:14 schreef Godfokt het volgende:

[..]

Ik en de rest, ik tegenover dat, zelfbehoud, eigenbelang, succes, macht, rijkdom, keuze, angst, plezier, het ik dat niet wil haten en dus gaat liefhebben, het ik dat niet gewelddadig wil zijn en dus vredig gaat leven, ik is gedachte en liefde is geen gedachte.
We houden van het ene en vernietigen het andere.
Liefde heeft altijd betrekking op iets anders. Jouw betoog lijdt aan begripsverwarring.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:14:22 #244
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_77421181
quote:
Waarom denk je dat ik een 4 jarige rechtenstudie heb afgerond
Omdat je niet veel beter kon? Rechtenstudie, Hip-Hop, het is nou niet bepaald van een verbazend hoog niveau.
quote:
om vervolgens erachter te komen dat onze materiele, idustriele en economische wereld een grote scam is!! Ik dacht ook dat ik wat had bereikt en dat ik nuttige dingen deed, door mijn status, wat ik verdiende, enz. leek het in mijn ogen alsof ik echt iets had gepresteerd.
Dat was ook heel heftig voor mi
Dat wist ik al sinds ik op mijn tiende een boek over Mauthausen las.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_77426125
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 19:43 schreef heartz het volgende:

[..]

Ik doe nuttige dingen, anders dan als slaaf van deze maatschappij met mijn oogkleppen op, genieten van egoïsme, toestaand hoe wij en alles om ons heen kapot wordt gemaakt.
Ik denk aan de mensheid, jij aan je jezelf.
Veel succes daarmee

Eigenlijk heel triest, want jij bent niet de enige die in deze illusie leeft
Je pakt een uitkering aan die opgebracht wordt door de 'slaven' van de maatschappij, en je noemt ze egoïstisch?
pi_77426269
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 10:47 schreef heartz het volgende:

Maar waardoor veranderd het beest in een prins?
De liefde van Belle? De schoonheid van Belle?
Wordt het beest echt een prins, of is het een disguise? En kiest Belle ervoor om in een disguise te leven?

In het sprookje wordt dat expliciet gezegd: De vloek wordt verbroken, omdat hij wordt liefgehad, ondanks zijn afstotelijke uiterlijk.
En het was zover gekomen, omdat de mooie en rijke prins mateloos arrogant en egoïstisch was geworden.
Eerst is hij een beest in een mensenvel, en later een mens in een beestenvel.
Degene die hem vervloekte heeft in wezen ook het beste met hem voor gehad.
Als hij erin slaagt de vloek te verbreken is hij een evenwichtig mens geworden.

Het verbaast me dat je dat niet weet, voor iemand die zoveel nadenkt.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 19:01:45 #247
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_77426354
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:51 schreef heartz het volgende:
Lekker veel inhoud weer
Ik zie het alweer, het moet allemaal weer vreselijk zwaarmoedig en er mag geen enkel grapje gemaakt worden, maar goed.

Ik heb zat inhoudelijke reacties geplaatst en vragen gesteld (inhoudelijk hoeft niet altijd te betekenen dat het meer dan 1000 woorden is ofzo), maar wat jij meestal daarop reageert is dat men dan de filmpjes niet bekeken heeft. Nou, ik heb die filmpjes bekeken hoor, maar:
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:30 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik weet niet wat jouw persoonlijke situatie te maken heeft met een youtube-filmpje.
Dus stel ik nogmaals deze vraag:
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:39 schreef JoepiePoepie het volgende:
Maar goed heartz, even beknopt samengevat:

Alle werkende mensen zijn in jouw ogen eigenlijk alleen maar slaven van 'het systeem' dat jij zo verafschuwt, maar ondertussen profiteer jij wel 24/7 van die werkende mensen (je uitkering, je boodschappen, al je vaste lasten (ja, bijvoorbeeld bij je internetprovider zitten ook van die slaven, anders kan jij hier niet typen), enzovoort).

Vind je dat niet heel erg hypocriet?

Als al die mensen ineens niks meer voor jou willen doen, ga je dan klagen of wat?
Ik vraag me dus af of jij jezelf hypocriet vindt.

En ook deze reactie is inhoudelijk:
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:04 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik denk dat je beter economie had kunnen studeren.
Omdat uit de manier waarop jij over geld praat, blijkt dat jij totaal niks van economie snapt.
pi_77427966
quote:

[..]

Hoezo draaf ik door?

Laat me raden: HBO rechten. En toen kreeg je een hersenbeschadiging of werd je psychotisch en hebben ze je de laan uitgestuurd.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 19:55:22 #249
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_77427998
Ik ben er zelf nog niet heel lang achter. En idd heb ik het moeilijk omdat de maatschappij nu zo ingericht is (door hen) dat je er bijna niet meer onderuit kan. Vrienden van mij denken ook dat ik gek geworden ben, helemaal nu de tv weg is. Maar er zijn ook andere dingen waar ik mee zit, mijn auto bijv. Dus denk ik erover weg te gaan, een stuk land te kopen of huren en daar mijn eten zelf te gaan verbouwen en een ander soort leven op te bouwen dan ik hier heb of had. Ergens met lekker veel natuur. Of het beter is, weet ik niet, ik ben mijn mogelijkheden nog aan het onderzoeken. Suriname lijkt me bijvoorbeeld een goede mogelijkheid.....
Maar nu heb ik nog niet genoeg informatie van mijn mogelijkheden om een keuze te maken.
En ziet me vriend deze verandering ook niet zo zitten, dus hoe dat af zal lopen.....

Overigens is het volle maan vanavond was dat jullie ook al opgevallen?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 19:58:29 #250
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_77428090
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:54 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Laat me raden: HBO rechten. En toen kreeg je een hersenbeschadiging of werd je psychotisch en hebben ze je de laan uitgestuurd.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')