abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 februari 2010 @ 10:28:14 #176
66083 Platina
78th Element
pi_78174795
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:14 schreef Blik het volgende:

[..]

Een universiteit zorgt er vaak voor dat de studenten zich ook daadwerkelijk in de stad van studie willen vestigen. Dat betekent een hogere vraag naar koopwoningen, en vanwege de leeftijd voornamelijk gericht op het centrum. Dat is bij een HBO een stuk minder, die zijn wat minder verbonden met de studiestad.
Klopt, het percentage bij mij op school (HAS) dat op kamers zit is bedroevend laag. Ik zie het zelf ook in mijn vriendengroep, bijna alle HBO-ers zitten nog thuis en bij de universiteitsgangers is dit precies andersom.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 10:32:19 #177
62913 Blik
The one and Only!
pi_78174945
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:28 schreef Platina het volgende:

[..]

Klopt, het percentage bij mij op school (HAS) dat op kamers zit is bedroevend laag. Ik zie het zelf ook in mijn vriendengroep, bijna alle HBO-ers zitten nog thuis en bij de universiteitsgangers is dit precies andersom.
Dat is tijdens de studie natuurlijk zo, maar na de studie dus ook. Dus de vraag naar huur- en koopwoningen zal stijgen wat ook een gevolg heeft voor de huizenprijzen.
pi_78175012
Wat ook meespeelt is dat Den Bosch niet echt unieke studierichtingen heeft geloof ik, dus veel studenten hier zullen toch uit de regio komen... mensen uit Boxtel (bijv.) gaan echt niet op kamers in Den Bosch.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_78177705
Daarnaast is het uitgaansleven nou ook niet echt geweldig voor een gemiddelde student in Den Bosch. Daarvoor hoef je niet op kamers te zitten in Den Bosch. Als je zaterdagavond gaat stappen in DB heb je het voor de rest van de week ook gezien.
pi_78179667
Is dat niet overal een beetje het geval? Stratumseind in Eindhoven liep ook verder en verder terug. Waar je 12 jaar terug nog over de koppen kon lopen op donderdagavond was het een jaar of 3 terug al compleet uitgestorven en klaagden café's daar steen en been...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_78179825
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 09:14 schreef topdrob het volgende:
Naja zo'n universiteit brengt wel wat leven in de brouwerij. s`Hertogenbosch verliest het helaas hard op dinsdag en donderdagavond kwa uitgaanspubliek. Den Bosch is in vergelijking dan gewoon dood.
En zo'n universiteit brengt toch ook altijd wel een blik mooie meisjes mee
Zou niet weten waarom? Laat 's-Hertogenbosch lekker zoals het is. Net als die discotheek, dat hoeft voor mij ook al niet.
pi_78180072
Nu brengt een universiteit wel iets meer meerwaarde met zich mee dan een discotheek
pi_78183599
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:22 schreef Ceased2Be het volgende:
Is dat niet overal een beetje het geval? Stratumseind in Eindhoven liep ook verder en verder terug. Waar je 12 jaar terug nog over de koppen kon lopen op donderdagavond was het een jaar of 3 terug al compleet uitgestorven en klaagden café's daar steen en been...
Uhm hoe lang ben jij al niet geweest? Misschien dat het niet in elke kroeg druk is maar ga eens naar de Thomas ofso, daar mag ik blij zijn als ik fatsoenlijk kan staan op donderdag avond
pi_78183702
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:04 schreef topdrob het volgende:

[..]

Uhm hoe lang ben jij al niet geweest? Misschien dat het niet in elke kroeg druk is maar ga eens naar de Thomas ofso, daar mag ik blij zijn als ik fatsoenlijk kan staan op donderdag avond
3 jaar terug dus, toen kon je een bom laten vallen op stratum geen zak te doen op woensdag- en donderdag...
Maar goed, kom tegenwoordig nooit meer in de kroeg eigenlijk dus zo heel veel boeit het me ook weer niet
pi_78187178
trouwens, ik heb binnekort een date. We gaan waarschijnlijk wat drinken in Den Bosch. Waar kunnen we gezellig zitten savonds rond een uur of 8 ? Ik dacht zelf gewoon in een kroeg aan de parade, maar misschien andere suggesties? :p
pi_78189291
quote:
Drie nachten langer op stap in Den Bosch

DEN BOSCH - Het Bossche college van B. en W. wil tegemoet komen aan de wens van de Bossche afdeling van Koninklijk Horeca Nederland om de horeca-openingstijden te verruimen voor speciale uitgaansavonden.

De horeca heeft herhaaldelijk gevraagd om gasten op uitgaansavonden tijdens feestdagen en 'stadsbrede evenementen' langer toe te laten. Het gaat om een verruiming van de sluitingstijd van 02.00 tot 03.00 uur. Daaraan zou 'grote behoefte' bestaan.

De horeca zou de 'nieuwe' tijden het liefst laten gelden voor Koninginnenacht, eerste paasdag, eerste pinksterdag (Jazz in Duketown) en tweede kerstdag. Behalve eerste paasdag komt de gemeente daar aan tegemoet.

Het voorstel komt aan bod tijdens de vergadering van de commissie bestuurzaken op 22 februari. De bijeenkomst begint om 19.30 uur.
Top!
pi_78195582
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:02 schreef Ceased2Be het volgende:
Nog meer wil je zeggen? Er zijn er bij ons genoeg die overwegen hun appartement in de verhuur te zetten ipv verkoop om er studenten in te huisvesten... verkoop schiet niet altijd even hard op, maar meer dan genoeg studenten die kamers zoeken.

Oeh
* Puala houd zich aanbevolen voor updates en meer informatie
pi_78200023
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:35 schreef Puala het volgende:

[..]

Oeh
* Puala houd zich aanbevolen voor updates en meer informatie
Okay, hou ik het effe in de gaten hier... stel op nr 6 heeft net het appartement verkocht (net als de mensen ergens op nr 50). De man op nr 5 heeft hem nog niet officieel te koop gezet en gaat misschien verhuren.
Nr 12 bij mij boven wordt verhuurd maar dat zit ergens rond de ¤800/maand...
pi_78205942
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:07 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Okay, hou ik het effe in de gaten hier... stel op nr 6 heeft net het appartement verkocht (net als de mensen ergens op nr 50). De man op nr 5 heeft hem nog niet officieel te koop gezet en gaat misschien verhuren.
Nr 12 bij mij boven wordt verhuurd maar dat zit ergens rond de ¤800/maand...
Ik zoek een huur appartement, maar 800 is me wel te veel.. Maar laat maar eventjes weten
  zondag 21 februari 2010 @ 23:17:22 #190
66083 Platina
78th Element
pi_78284998
Iemand die nog leuke bijbaantjes weet voor een student? Heb toch wel geld nodig
pi_78303762
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:17 schreef Platina het volgende:
Bijles geven. Doe het zelf ook. Vind het erg leuk om te doen en het verdiend wel aardig.
~Si vis amari, ama~
pi_78303886
Of je gaat ergens in een kroeg werken.
pi_78304610
Weet niet waar je ergens woont, maar de winkels in de helftheuvelpassage hebben nog genoeg mensen nodig.
pi_78332291
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:53 schreef Puala het volgende:
Weet niet waar je ergens woont, maar de winkels in de helftheuvelpassage hebben nog genoeg mensen nodig.
Als je het niet erg vindt om in een veredelde sociale werkplaats te werken is dat een goede optie idd
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:35:00 #195
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_78333317
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 08:46 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Als je het niet erg vindt om in een veredelde sociale werkplaats te werken is dat een goede optie idd
Jullie willen perse status, dan vind je dat al snel ja.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_78333499
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 08:46 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Er is altijd nog de weenergroep.
pi_78334778
Hij vroeg werk, niet of het leuk of prettig werk was he

Goedemorgen trouwens
pi_78335340
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:26 schreef Puala het volgende:

Goedemorgen trouwens
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:17 schreef Platina het volgende:
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:46:40 #199
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_78335433
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:26 schreef Puala het volgende:

Goedemorgen trouwens
Oh ik wist niet dat jij dat voor een ander bepaalt of het leuk of prettig is of niet.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_78335439
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:35 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Jullie willen perse status, dan vind je dat al snel ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')