FOK!forum / Klaagbaak / kloterige invoegmaneuvres
EINZwoensdag 27 januari 2010 @ 09:11
Gisteren reed ome EINZ weer terug van zijn werk naar huis, en als zodanig kom ik op de autosnelweg ook enige op- en afritten tegen. Nu zijn de afritten nog niet zo erg, want dat schept ruimte voor ome EINZ, echter enkele honderden meters daarna volgt als vanzelf weer een oprit. En laten die nu steeds meer worden bevolkt door mongolen, ouwe vellen, gekken en stomme kutwijven

Betreffend stelletje kutchauffeurs bevindt zich dan meestal in een euforische "ik ben alleen op de wereld" bui, waarbij zij zich het mandaat verschaffen om zomaar in te voegen zonder zich daarbij te vergewissen van de situatie op de rijbaan waarop zij zich pogen in te voegen. Hetgeen voor ome EINZ dan meestal resulteert in een noodzaak tot a) abrupt afremmen danwel b) inderhaast uitwijken naar de linkerbaan, teneinde een aanrijding te voorkomen. Welks laatste maneuvre dan soms ook nog eens niet mogelijk is, omdat daar nu eenmaal ook verkeer rijdt en ome EINZ op zijn beurt zich niet ook als een dergelijke klaphark door het verkeer wenst te begeven

klacht: invoegende kutchaffeurs
Bonusklacht: mijn middelvinger is niet lang genoeg voor dat soort figuren

[ Bericht 0% gewijzigd door EINZ op 27-01-2010 09:19:57 ]
zovtywoensdag 27 januari 2010 @ 09:13
Anticiperen tjap. Je weet het. Hou er rekening mee.
motorbloempjewoensdag 27 januari 2010 @ 09:14
welkom in de spits
Aliceywoensdag 27 januari 2010 @ 09:15
Misschien kun je het voor jezelf makkelijker maken door die mensen ruimte te geven om in te voegen. Dan hoeven ze het niet zelf te claimen.
motorbloempjewoensdag 27 januari 2010 @ 09:17
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:15 schreef Alicey het volgende:
Misschien kun je het voor jezelf makkelijker maken door die mensen ruimte te geven om in te voegen. Dan hoeven ze het niet zelf te claimen.
yay, gaan we weer

neen.

alleen met files is het nuttig om fatsoenlijk te ritsen en dus mensen de ruimte te geven. In alle andere gevallen moet de invoeger zelf, aangezien hij/zij een bijzondere manoeuvre uitvoert, zelf de ruimte vinden en creeeren door goed te kijken en de snelheid aan te passen aan de rest van het verkeer.

Zodra je invoegers 'de ruimte geeft', wennen ze er aan en nemen ze die ruimte ook zodra je NIET opzij kan voor ze. En dan komen ze alsnog en zit jij in de problemen.

Niet aanleren, gewoon rijden zoals 't hoort, maar helaas, dat kan niemand meer tegenwoordig.
kikoooooowoensdag 27 januari 2010 @ 09:19
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:15 schreef Alicey het volgende:
Misschien kun je het voor jezelf makkelijker maken door die mensen ruimte te geven om in te voegen. Dan hoeven ze het niet zelf te claimen.
Dom kutwijf, rot op uit die auto en ga de verkeersregels leren.

MEnsen die hun eigen regels gaan bedenken en vervolgens vinden dat iedereen die regels moet gebruiken, mogen echt langzaam pijnlijk sterven. Jij bent zo'n voorbeeld.

INVOEGEN IS EEN BIJZONDERE VERRICHTING, WAARBIJ JE AL HET ANDERE VERKEER VOOR MOET LATEN GAAN.

Godverdomme
motorbloempjewoensdag 27 januari 2010 @ 09:19
Aliceywoensdag 27 januari 2010 @ 09:20
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:19 schreef kikoooooo het volgende:

INVOEGEN IS EEN BIJZONDERE VERRICHTING, WAARBIJ JE AL HET ANDERE VERKEER VOOR MOET LATEN GAAN.
Dat is zo. Maar dat neemt niet weg dat je het voor iedereen makkelijker kunt maken door een beetje afstand te houden zodat iemand er fatsoenlijk tussen kan. Dat je het "recht" hebt om dat niet te doen betekent nog niet dat je daar ook gebruik van "moet" maken.
motorbloempjewoensdag 27 januari 2010 @ 09:21
afstand houden is iets anders dan ruimte creeren op het moment dat er iemand tussen wil.

en die mensen die er tussen willen, moeten het verschil eens leren tussen iets 'willen' en iets 'mogen'
EINZwoensdag 27 januari 2010 @ 09:21
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:13 schreef zovty het volgende:
Anticiperen tjap. Je weet het. Hou er rekening mee.
Volgens mij moet de invoeger anticiperen. Niet degene die op de snelweg rijdt. We zitten niet in Ierland weet je wel.
Aliceywoensdag 27 januari 2010 @ 09:22
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:21 schreef motorbloempje het volgende:
afstand houden is iets anders dan ruimte creeren op het moment dat er iemand tussen wil.
Door afstand te houden creëer je die ruimte.
quote:
en die mensen die er tussen willen, moeten het verschil eens leren tussen iets 'willen' en iets 'mogen'
Tja, maar dat gaan ze dus nooit allemaal doen.. Dus je kunt er beter rekening mee houden. Helaas..
zovtywoensdag 27 januari 2010 @ 09:23
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:21 schreef EINZ het volgende:

[..]

Volgens mij moet de invoeger anticiperen.
Ja, precies, dat is je denkfout.
Maar veel stress en middelvingergezwaai vanmiddag!
Ladidadidawoensdag 27 januari 2010 @ 09:23
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is zo. Maar dat neemt niet weg dat je het voor iedereen makkelijker kunt maken door een beetje afstand te houden zodat iemand er fatsoenlijk tussen kan. Dat je het "recht" hebt om dat niet te doen betekent nog niet dat je daar ook gebruik van "moet" maken.
Inderdaad. Beetje sociaal doen never killed anyone.
motorbloempjewoensdag 27 januari 2010 @ 09:24
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Door afstand te houden creëer je die ruimte.
[..]

Tja, maar dat gaan ze dus nooit allemaal doen.. Dus je kunt er beter rekening mee houden. Helaas..
ik ben het er mee eens dat iedereen afstand moet houden waardoor er ruimte IS om in te voegen maar op het laatste moment nog afremmen en dan pas ruimte maken moet niet gebeuren vind ik, want dat is nog steeds uitwijken voor iemand die zelf de ruimte moet opzoeken.
Deetchwoensdag 27 januari 2010 @ 09:26
Misschien moet je je lichten aan doen dan zien de invoegers je ook. Verder terechte klacht trouwens, net als mensen die direct na het verdringingsvak met 60 km per uur invoegen. Waar is godverdomme die hele invoegstrook dan nog voor?
motorbloempjewoensdag 27 januari 2010 @ 09:27
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:26 schreef Deetch het volgende:
Misschien moet je je lichten aan doen dan zien de invoegers je ook. Verder terechte klacht trouwens, net als mensen die direct na het verdringingsvak met 60 km per uur invoegen. Waar is godverdomme die hele invoegstrook dan nog voor?
of het gaspedaal en de 4e en 5e versnelling.. die kunnen ze er dus ook afslopen.
Ladidadidawoensdag 27 januari 2010 @ 09:28
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:26 schreef Deetch het volgende:
Misschien moet je je lichten aan doen dan zien de invoegers je ook. Verder terechte klacht trouwens, net als mensen die direct na het verdringingsvak met 60 km per uur invoegen. Waar is godverdomme die hele invoegstrook dan nog voor?
Wat is een verdringingsvak?
Aliceywoensdag 27 januari 2010 @ 09:28
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik ben het er mee eens dat iedereen afstand moet houden waardoor er ruimte IS om in te voegen maar op het laatste moment nog afremmen en dan pas ruimte maken moet niet gebeuren vind ik, want dat is nog steeds uitwijken voor iemand die zelf de ruimte moet opzoeken.
Nee, da's ook wel dom en zie je idd ook best regelmatig. Of op het allerlaatste moment nog proberen toch naar een andere snelweg te gaan, omdat de middenbaan net 1 km/h harder rijdt dan de rechter. Dat is ook iedere ochtend weer een feest.

Het kan echter ook wel voorkomen dat niemand ruimte maakt. In zo'n geval is die ruimte afdwingen wellicht toch nog wel een van de minst slechte opties die er dan over blijven..
RaymondKwoensdag 27 januari 2010 @ 09:29
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:21 schreef motorbloempje het volgende:
afstand houden is iets anders dan ruimte creeren op het moment dat er iemand tussen wil.

en die mensen die er tussen willen, moeten het verschil eens leren tussen iets 'willen' en iets 'mogen'
Eentje er voor en eentje er achter invoegen moet altijd mogen toch?
Gaten dicht rijden is voor mensen die iets anders moeten compenseren.
Aliceywoensdag 27 januari 2010 @ 09:29
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:28 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Wat is een verdringingsvak?
Een vak waar het zo druk is dat iedereen elkaar verdringt.
Rewimowoensdag 27 januari 2010 @ 09:30
Moet je trouwens niet zo'n sukkel voor je hebben die 60 rijdt op de invoegstrook Zo kún je ook niet fatsoenlijk invoegen

En veel mensen weten niet dat ze als het nodig is ook de vluchtstrook in het verlengde van de invoegstrook mogen gebruiken. Dus wat doen ze dan? Afremmen op de invoegstrook
motorbloempjewoensdag 27 januari 2010 @ 09:30
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:29 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Eentje er voor en eentje er achter invoegen moet altijd mogen toch?
Gaten dicht rijden is voor mensen die iets anders moeten compenseren.
Afstand houden is normaal, ruimte creeren op het moment dat iemand wil voegen fout, net als gaten dichtrijden om te pesten natuurlijk... in DAT geval heeft de invoeger natuurlijk totaal geen schijn van kans.
Ladidadidawoensdag 27 januari 2010 @ 09:31
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een vak waar het zo druk is dat iedereen elkaar verdringt.
Maar dat is lastig
vanderaalstwoensdag 27 januari 2010 @ 09:31
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:21 schreef EINZ het volgende:

[..]

Volgens mij moet de invoeger anticiperen. Niet degene die op de snelweg rijdt. We zitten niet in Ierland weet je wel.
De invoeger moet inderdaad kijken of er de ruimte is om in te voegen, is die er niet, dan mag hij daarvoor zelf een stukje vluchtstrook gebruiken (mits er een vluchtstrook is na de oprit natuurlijk, anders zal hij in de ankers moeten.)
Degene die al op de (snel)weg zitten, kunnen afstand houden om zo het invoegende verkeer ruimte te geven.
Dit is echter niet verplicht, maar zorgt wel voor minder opgefokt rijgedrag.
Aliceywoensdag 27 januari 2010 @ 09:31
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:31 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Maar dat is lastig
Zorg maar dat je er niet op terecht komt!
motorbloempjewoensdag 27 januari 2010 @ 09:32
leuk altijd, verkeerstopics
Aliceywoensdag 27 januari 2010 @ 09:33
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:30 schreef Rewimo het volgende:

En veel mensen weten niet dat ze als het nodig is ook de vluchtstrook in het verlengde van de invoegstrook mogen gebruiken.
Voor zover ik weet is dat sinds 1990 niet meer toegestaan.
Ladidadidawoensdag 27 januari 2010 @ 09:33
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zorg maar dat je er niet op terecht komt!
Doe ik ook, ik rijd zoveel mogelijk links
motorbloempjewoensdag 27 januari 2010 @ 09:35
als je invoegstrook ophoudt en je hebt niet kunnen invoegen (wat dus betekent dat je niet kunt rijden ) moet je officieel stil staan en wachten tot je in kunt voegen. De vluchtstrook in het verlengde van de invoegstrook mag hiervoor NIET gebruikt worden

Nee, dis is niet 'veilig', maar als het je gebeurt, moet je je pasje/papiertje maar door de shredder laten halen
kikoooooowoensdag 27 januari 2010 @ 09:35
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:32 schreef motorbloempje het volgende:
leuk altijd, verkeerstopics
Vol met domme mensen.
Rewimowoensdag 27 januari 2010 @ 09:36
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:33 schreef Alicey het volgende:
Voor zover ik weet is dat sinds 1990 niet meer toegestaan.
Hee, dat wist ik dus niet. Maar je hebt gelijk
kikoooooowoensdag 27 januari 2010 @ 09:36
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:33 schreef Alicey het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is dat sinds 1990 niet meer toegestaan.
Boeiend. Als je niet kunt invoegen neem je gewoon een stukje erbij. Wat lijkt je nou veiliger?

Maargoed, alleen mensen die niets van invoegen snappen hebben een stuk vluchtstrook nodig.

Oprijden, snelheid maken, gaatje zoeken, knipperlichtje, invoegen...

Zo moeilijk is het niet.
motorbloempjewoensdag 27 januari 2010 @ 09:36
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:35 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Vol met domme mensen.


dit keer overigens wel een terechte klacht vaak zijn het klachten van de invoeger die de regels niet kent en gaat zeuren dat ' niemand de ruimte voor hem maakte '
RemcoDelftwoensdag 27 januari 2010 @ 09:40
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is zo. Maar dat neemt niet weg dat je het voor iedereen makkelijker kunt maken door een beetje afstand te houden zodat iemand er fatsoenlijk tussen kan. Dat je het "recht" hebt om dat niet te doen betekent nog niet dat je daar ook gebruik van "moet" maken.
Motorbloempje heeft helemaal gelijk! Lees eens een modern theorieboek: je moet gewoon je snelheid houden op de rechterbaan, zodra jij je snelheid gaat aanpassen, is het voor de invoeger verwarrend. Gewoon snelheid houden dus, zoals het hoort, dan weet iedereen waar-ie aan toe is. En niet je eigen regels gaan zitten verzinnen.
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:23 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Inderdaad. Beetje sociaal doen never killed anyone.
Dat is nou juist het probleem: je eigen regels verzinnen op de snelweg kan [i]wel[i] levens kosten! De vele idioten die niet even in hun dode hoek kijken bij het invoegen bijvoorbeeld... En als auto's altijd voor de aan de kant gaan, rijden ze de motorrijder die ze niet zien dood.
Aliceywoensdag 27 januari 2010 @ 09:43
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:36 schreef kikoooooo het volgende:

Boeiend. Als je niet kunt invoegen neem je gewoon een stukje erbij. Wat lijkt je nou veiliger?
Dat je dat stukje er bij kunt nemen, betekent nog niet dat het mag. Dat laatste werd beweerd en is dus niet juist.
Aliceywoensdag 27 januari 2010 @ 09:45
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Motorbloempje heeft helemaal gelijk! Lees eens een modern theorieboek: je moet gewoon je snelheid houden op de rechterbaan, zodra jij je snelheid gaat aanpassen, is het voor de invoeger verwarrend. Gewoon snelheid houden dus, zoals het hoort, dan weet iedereen waar-ie aan toe is. En niet je eigen regels gaan zitten verzinnen.
Ik rijd verder met dezelfde snelheid als het verkeer voor me.
quote:
Dat is nou juist het probleem: je eigen regels verzinnen op de snelweg kan [i]wel[i] levens kosten! De vele idioten die niet even in hun dode hoek kijken bij het invoegen bijvoorbeeld... En als auto's altijd voor de aan de kant gaan, rijden ze de motorrijder die ze niet zien dood.
Dat heeft weinig te maken met sociaal rijgedrag waarbij je er voor zorgt dat iedereen vlot kan rijden.
Ladidadidawoensdag 27 januari 2010 @ 09:46
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Motorbloempje heeft helemaal gelijk! Lees eens een modern theorieboek: je moet gewoon je snelheid houden op de rechterbaan, zodra jij je snelheid gaat aanpassen, is het voor de invoeger verwarrend. Gewoon snelheid houden dus, zoals het hoort, dan weet iedereen waar-ie aan toe is. En niet je eigen regels gaan zitten verzinnen.
[..]

Dat is nou juist het probleem: je eigen regels verzinnen op de snelweg kan [i]wel[i] levens kosten! De vele idioten die niet even in hun dode hoek kijken bij het invoegen bijvoorbeeld... En als auto's altijd voor de aan de kant gaan, rijden ze de motorrijder die ze niet zien dood.
Ik heb het meer over de situatie dat er één auto op de rechterbaan rijdt en er een auto wil invoegen, dan is het toch niet meer dan normaal om een baantje op te schuiven? Heeft niemand last van.
kikoooooowoensdag 27 januari 2010 @ 09:46
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:45 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik rijd verder met dezelfde snelheid als het verkeer voor me.
[..]

Dat heeft weinig te maken met sociaal rijgedrag waarbij je er voor zorgt dat iedereen vlot kan rijden.
Ruimte maken voor de invoeger mag officieel ook niet, want je plaats op de weg is zoveel mogelijk rechts. Onnodig links rijden is verboden.
Aliceywoensdag 27 januari 2010 @ 09:47
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:46 schreef kikoooooo het volgende:

Ruimte maken voor de invoeger mag officieel ook niet, want je plaats op de weg is zoveel mogelijk rechts. Onnodig links rijden is verboden.
Ik maak geen ruimte door naar links te gaan, maar door niet op korte afstand op mijn voorligger te rijden.
Aliceywoensdag 27 januari 2010 @ 09:48
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:46 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Ik heb het meer over de situatie dat er één auto op de rechterbaan rijdt en er een auto wil invoegen, dan is het toch niet meer dan normaal om een baantje op te schuiven? Heeft niemand last van.
Als er één auto op de rechterbaan rijdt, dan is er toch zat ruimte om in te voegen?
Deetchwoensdag 27 januari 2010 @ 09:50
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:28 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Wat is een verdringingsvak?
Dat witte vlak vlak voor dat de invoegstrook begint (toch??)
Aliceywoensdag 27 januari 2010 @ 09:51
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:50 schreef Deetch het volgende:

Dat witte vlak vlak voor dat de invoegstrook begint (toch??)
Dat is een verdrijvingsvlak.
motorbloempjewoensdag 27 januari 2010 @ 09:51
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:46 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Ik heb het meer over de situatie dat er één auto op de rechterbaan rijdt en er een auto wil invoegen, dan is het toch niet meer dan normaal om een baantje op te schuiven? Heeft niemand last van.
wel dus. Omdat je dan die invoeger aanleert dat mensen voor hem opzij gaan als hij er aan komt. Hij zal dan ook opzij gaan (en een plaats eisen) op momenten dat het NIET kan en dan rijdt hij of een motorrijder plat tussen de auto die het uitwijken verhinderde of weetikveelwat
RemcoDelftwoensdag 27 januari 2010 @ 10:00
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:46 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Ik heb het meer over de situatie dat er één auto op de rechterbaan rijdt en er een auto wil invoegen, dan is het toch niet meer dan normaal om een baantje op te schuiven? Heeft niemand last van.
Juist als er 1 auto op de rechterbaan rijdt, is invoegen geen probleem, en moet de invoeger zelf z'n plekje kunnen vinden. Door z'n snelheid aan te passen, daarvoor heeft-ie een honderden meters lange invoegstrook.
Ladidadidawoensdag 27 januari 2010 @ 10:03
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:48 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als er één auto op de rechterbaan rijdt, dan is er toch zat ruimte om in te voegen?
Als je zelf met een aardige snelheid aankomt, en je ziet een auto die wil invoegen, dan ga je toch even naar links? Hoeft hij niet af te remmen en jij kan sowieso doorrijden.
kikoooooowoensdag 27 januari 2010 @ 10:04
http://www.geenstijl.nl/m(...)hool_cursus_inv.html

En nu zal half fok wel weer roepen: Geenstijl - Maar ze hebben hier wel gelijk.

Gevalletje road rage op de A15. Twee bestuurders gingen elkaar te lijf na een dispuutje over correct invoegen op de snelweg. Een vrachtwagenchauffeur op een toerit meende dat invoegen een recht is, in plaats van een plicht. En kwakte zijn bak de weg op onder het motto: 'luxewagens opzouten, ben aan het werk'. Dat werd dus matten toen beide bestuurders even later stil kwamen te staan in een file. Ja, mensen. Invoegen is zo'n beetje de moeilijkste verkeershandeling van Nederland. Iedereen doet het, bijna niemand kan het. Hier in Nederland zijn automobilisten geneigd naar de linkerbaan op te schuiven als er een invoegstrook opdoemt om zo ruimte te schapen voor de invoeger van rechts. Ziet er allemaal heel hoffelijk en automotief correct uit, maar is eigenlijk compleet fout. De invoeger MOET zich aanpassen aan het verkeer, en niet andersom. Toverwoord voor invoegers is: gassen! Maak snelheid, brul naar 110-120 en go with the flow. En daar zit nu vaak het probleem. Vrouwen, bejaarden en sukkels keutelen met 70 de snelweg op, en denken dat hun richtingaanwijzer voldoende is. Rijvaardigheids Advies voor rechterbaanrijders: heb schijt aan de invoeger, negeren, maak geen oogcontact, laat ze hun eigen boontjes doppen. Ook al moeten ze zwaar in de remmen omdat de strook op is. Hun probleem. Rijvaardigheids Advies voor invoegers: geef goedverdoemme eens een keer gas. Met uw Dacia Logan. Tot zover Les 1 van GeenStijl Rijschool. Volgende week: met 160 km/h joints rollen en hoe te sturen met de rechterknie. Class dismissed...
motorbloempjewoensdag 27 januari 2010 @ 10:05
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:03 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Als je zelf met een aardige snelheid aankomt, en je ziet een auto die wil invoegen, dan ga je toch even naar links? Hoeft hij niet af te remmen en jij kan sowieso doorrijden.
echt, lees jij wel?
Ladidadidawoensdag 27 januari 2010 @ 10:05
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:51 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wel dus. Omdat je dan die invoeger aanleert dat mensen voor hem opzij gaan als hij er aan komt. Hij zal dan ook opzij gaan (en een plaats eisen) op momenten dat het NIET kan en dan rijdt hij of een motorrijder plat tussen de auto die het uitwijken verhinderde of weetikveelwat
Volgens mij leef je een beetje in een droomwereld als je denkt dat je mensen iets "aan kunt leren" door je op een bepaalde manier te gedragen. Ze zullen je hooguit een aso vinden.
Aliceywoensdag 27 januari 2010 @ 10:06
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:03 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Als je zelf met een aardige snelheid aankomt, en je ziet een auto die wil invoegen, dan ga je toch even naar links? Hoeft hij niet af te remmen en jij kan sowieso doorrijden.
Nee. Hij kan voor mij of achter mij invoegen, dus hij heeft alle ruimte. Wil hij sneller rijden dan ik, dan moet hij naar de linkerbaan en niet ik.
motorbloempjewoensdag 27 januari 2010 @ 10:06
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:04 schreef kikoooooo het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)hool_cursus_inv.html

En nu zal half fok wel weer roepen: Geenstijl - Maar ze hebben hier wel gelijk.

Gevalletje road rage op de A15. Twee bestuurders gingen elkaar te lijf na een dispuutje over correct invoegen op de snelweg. Een vrachtwagenchauffeur op een toerit meende dat invoegen een recht is, in plaats van een plicht. En kwakte zijn bak de weg op onder het motto: 'luxewagens opzouten, ben aan het werk'. Dat werd dus matten toen beide bestuurders even later stil kwamen te staan in een file. Ja, mensen. Invoegen is zo'n beetje de moeilijkste verkeershandeling van Nederland. Iedereen doet het, bijna niemand kan het. Hier in Nederland zijn automobilisten geneigd naar de linkerbaan op te schuiven als er een invoegstrook opdoemt om zo ruimte te schapen voor de invoeger van rechts. Ziet er allemaal heel hoffelijk en automotief correct uit, maar is eigenlijk compleet fout. De invoeger MOET zich aanpassen aan het verkeer, en niet andersom. Toverwoord voor invoegers is: gassen! Maak snelheid, brul naar 110-120 en go with the flow. En daar zit nu vaak het probleem. Vrouwen, bejaarden en sukkels keutelen met 70 de snelweg op, en denken dat hun richtingaanwijzer voldoende is. Rijvaardigheids Advies voor rechterbaanrijders: heb schijt aan de invoeger, negeren, maak geen oogcontact, laat ze hun eigen boontjes doppen. Ook al moeten ze zwaar in de remmen omdat de strook op is. Hun probleem. Rijvaardigheids Advies voor invoegers: geef goedverdoemme eens een keer gas. Met uw Dacia Logan. Tot zover Les 1 van GeenStijl Rijschool. Volgende week: met 160 km/h joints rollen en hoe te sturen met de rechterknie. Class dismissed...
stukje naar mijn hart en dat voor GS!
motorbloempjewoensdag 27 januari 2010 @ 10:06
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:05 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Volgens mij leef je een beetje in een droomwereld als je denkt dat je mensen iets "aan kunt leren" door je op een bepaalde manier te gedragen. Ze zullen je hooguit een aso vinden.
mensen leren snel genoeg dingen aan als de uitkomst in hun voordeel is hoor
Aliceywoensdag 27 januari 2010 @ 10:07
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:05 schreef Ladidadida het volgende:

Volgens mij leef je een beetje in een droomwereld als je denkt dat je mensen iets "aan kunt leren" door je op een bepaalde manier te gedragen. Ze zullen je hooguit een aso vinden.
Ik rijd in een BMW, dus dat laatste vinden ze al bij voorbaat.
motorbloempjewoensdag 27 januari 2010 @ 10:07
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:07 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik rijd in een BMW
he bah, ben jij er zo een?
Aliceywoensdag 27 januari 2010 @ 10:09
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:07 schreef motorbloempje het volgende:

he bah, ben jij er zo een?
Ja.

Wat overigens wel grappig is, is dat wanneer je in een VW (geen golfje!!) rijdt men eerder geneigd is ruimte voor je te maken dan wanneer je in een BMW rijdt.
Ladidadidawoensdag 27 januari 2010 @ 10:11
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

mensen leren snel genoeg dingen aan als de uitkomst in hun voordeel is hoor
Maar zo zullen zij het niet zien, dus dan ben je nog nergens
RemcoDelftwoensdag 27 januari 2010 @ 10:13
Ik denk dat ook hier een tienjaarlijks herexamen (verplicht bij verlengen van je rijbewijs) een uitkomst zou zijn! Zoveel mensen die simpelweg niet meer weten hoe het hoort, laat staan dat ze het ook daadwerkelijk doen.
En dat terwijl juist in het verkeer de bedoeling is dat iedereen de regels kent, dat bespaart simpelweg levens. En 4 of 5 keer herexamen in je leven, hoe erg kan dat nou zijn?
motorbloempjewoensdag 27 januari 2010 @ 10:14
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ja.

Wat overigens wel grappig is, is dat wanneer je in een VW (geen golfje!!) rijdt men eerder geneigd is ruimte voor je te maken dan wanneer je in een BMW rijdt.
Nou! ze duwen! want ze verwachten dat je >160 rijdt in zo'n ding.

Laatst golfje van een collega meegehad omdat ik wat laptops moest afdroppen in Veenendaal. En ik ben een nette rijder gewoon 125 op de teller vind ik prima. En dat verwachten ze dus niet als je in een golfje rijdt
motorbloempjewoensdag 27 januari 2010 @ 10:16
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik denk dat ook hier een tienjaarlijks herexamen (verplicht bij verlengen van je rijbewijs) een uitkomst zou zijn! Zoveel mensen die simpelweg niet meer weten hoe het hoort, laat staan dat ze het ook daadwerkelijk doen.
En dat terwijl juist in het verkeer de bedoeling is dat iedereen de regels kent, dat bespaart simpelweg levens. En 4 of 5 keer herexamen in je leven, hoe erg kan dat nou zijn?
en verplichten dat elke lesser ook meerijdt op een motor en in een vrachtwagen, om eens te ervaren hoe dat is.

Enige mensen voor wie ik ruimte creeer (zonder remmen, maar gewoon goed om je heen kijken en een gat laten vallen wat iets groter is dan normaal) overigens, zijn vrachtwagenchauffeurs met een beladen aanhanger achter zich... die zijn nu eenmaal niet ' op snelheid ' op het moment dat ze in kunnen voegen.
CyclingGirlwoensdag 27 januari 2010 @ 10:21
En toch moet je erg uitkijken als je op een stuk snelweg rijdt waar een invoegstrook komt, veel invoegers komen aanrijden, gooien de richtingaanwijzer aan als ze net naast je rijden en geven dan een slinger aan het stuur en zitten ze bijna bij je binnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door CyclingGirl op 27-01-2010 11:06:23 ]
Aliceywoensdag 27 januari 2010 @ 10:25
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:14 schreef motorbloempje het volgende:

Nou! ze duwen! want ze verwachten dat je >160 rijdt in zo'n ding.
Haha zal wel ja.
quote:
Laatst golfje van een collega meegehad omdat ik wat laptops moest afdroppen in Veenendaal. En ik ben een nette rijder gewoon 125 op de teller vind ik prima. En dat verwachten ze dus niet als je in een golfje rijdt
Ik zou dat inderdaad ook niet direct verwachten, hoewel golf-rijders mij doorgaans niet zo zeer opvallen door hun snelheid, als wel door onnodig roekeloos rijgedrag.
kikoooooowoensdag 27 januari 2010 @ 10:26
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:21 schreef CyclingGirl het volgende:
En toch moet je erg uitkijken als je op een stuk snelweg rijdt waar een invoegstrook komt, veel invoegers komen aanrijden, gooien de richtingaanwijzer aan als ze net naastje rijden en geven dan een slinger aan het stuur en zitten ze bijna bij je binnen.
Hun probleem, niet de mijne. Ik ga echt niet preventief een baantje opschuiven
motorbloempjewoensdag 27 januari 2010 @ 10:26
ze heten niet voor niets ' boomklevertjes '
motorbloempjewoensdag 27 januari 2010 @ 10:26
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:26 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Hun probleem, niet de mijne. Ik ga echt niet preventief een baantje opschuiven
idd. Uitkijken en EVENTUEEL uit kunnen wijken is niet verboden, maar ik ga niet sowieso opschuiven. Helaas word je daar soms dan wel toe gedwongen
willempjeweverwoensdag 27 januari 2010 @ 10:33
ZEER ZEER TERECHTE KLACHT

Heb zelf een keer ruzie gehad met een vent die de autoweg opkwam en echt boos werd dat ik niet langzamer of sneller ging rijden en ook niet naar rechts ging om het erop te laten. Begint hij te pushen met zijn auto en te toeteren en gebaren te maken en gaat daarna achter mij de autoweg op en blijft nog een hele tijd links van mij rijden en druk doen.

Ja eikel, ik ga niet voor je aan de kant. Zeker niet omdat de vluchstrook nog meer dan 500 meter lang was. Echt te voor woorden dat soort figuren. En na die drukte had hij opeens ontdekt waar zijn gaspedaal was en ging er met 140 of meer vandoor
EINZwoensdag 27 januari 2010 @ 12:04
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:21 schreef CyclingGirl het volgende:
En toch moet je erg uitkijken als je op een stuk snelweg rijdt waar een invoegstrook komt, veel invoegers komen aanrijden, gooien de richtingaanwijzer aan als ze net naast je rijden en geven dan een slinger aan het stuur en zitten ze bijna bij je binnen.
Kom jij met de fiets op de snelweg?
CyclingGirlwoensdag 27 januari 2010 @ 13:54
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:04 schreef EINZ het volgende:

[..]

Kom jij met de fiets op de snelweg?
Nee met de auto
Aliceywoensdag 27 januari 2010 @ 14:02
In Polen hebben ze sinds kort ook snelwegen en daar barst het wel van de fietsers.
RemcoDelftwoensdag 27 januari 2010 @ 14:04
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:02 schreef Alicey het volgende:
In Polen hebben ze sinds kort ook snelwegen en daar barst het wel van de fietsers.
In Nederland hebben ze sinds kort ook Polen, en ik vind dat die helemaal niet in de auto zouden mogen rijden...
TijnIIEwoensdag 27 januari 2010 @ 14:16
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

In Nederland hebben ze sinds kort ook Polen, en ik vind dat die helemaal niet in de auto zouden mogen rijden...
eens!

Subklacht: mensen die ACHTER een vrachtwagen langs invoegen... dat ding rijdt 90 Het liefst wil men daarna ook door naar links om de vrachtwagen in kwestie in te halen Een treintje op de linkerbaan is geboren

Gassen en rechts (langs de blokmarkering) erlangs!
-0-woensdag 27 januari 2010 @ 14:25
Dat linkje naar het vivaforum in dat bericht van geenstijl.
Allemaal wijven die hem er zo snel mogelijk met 70 inklappen omdat het anders eng wordt en niet begrijpen waarom je hele stroken moet gebruiken.
-0-woensdag 27 januari 2010 @ 14:27
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:16 schreef TijnIIE het volgende:

[..]

eens!

Subklacht: mensen die ACHTER een vrachtwagen langs invoegen... dat ding rijdt 90 Het liefst wil men daarna ook door naar links om de vrachtwagen in kwestie in te halen Een treintje op de linkerbaan is geboren

Gassen en rechts (langs de blokmarkering) erlangs!
Ik voeg ook regelmatig achter een vrachtwagen in, als er voor mij een rijtje auto's rijd ga ik daar niet vlak achter zitten zodat ik vlak voor een vrachtwagen in moet voegen., levensgevaarlijk die vrachtwagen kan amper weten dat je voor hem rijdt dan. Dan maar achter een vrachtwagen iets af laten zakken, gas open en naar links. Daar scheelt de 2 liter motor dan wel moet ik zeggen.

Sowieso als het druk is bij een invoegpunt laat ik een flink gat vallen naar de auto voor me zodat ik nieuwe ruimte heb om in te voegen. (Zolang ik daarmee niemand achter mij hinder)
Aliceywoensdag 27 januari 2010 @ 15:09
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:04 schreef RemcoDelft het volgende:

In Nederland hebben ze sinds kort ook Polen, en ik vind dat die helemaal niet in de auto zouden mogen rijden...
Als ik weer eens zo'n busje zonder richting aan te geven met 80 km/h de hoek om zie zetten om vervolgens over een zebrapad rechts een auto in te halen in een 30-zone heb ik dat gevoel ook wel eens..
EINZwoensdag 27 januari 2010 @ 15:16
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:16 schreef TijnIIE het volgende:
Subklacht: mensen die ACHTER een vrachtwagen langs invoegen
Het andere uiteinde van die stelling is dat er van de linkerbaan wel eens een auto naar rechts zou kunnen komen, als je voor die vrachtwagen invoegt.
TijnIIEwoensdag 27 januari 2010 @ 15:43
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 15:16 schreef EINZ het volgende:

[..]

Het andere uiteinde van die stelling is dat er van de linkerbaan wel eens een auto naar rechts zou kunnen komen, als je voor die vrachtwagen invoegt.
Op die plek gelden natuurlijk nog steeds de overige regels mbt invoegen die in dit topic al veelvuldig genoemd zijn.

Toch is voor een vrachtwagen meestal ruimte genoeg om in te voegen. Terwijl erachter mensen aan het dringen zijn om dat ding in te halen, vaak met treintjes van 93 km/uur rijdende mensen als gevolg.
Rafelbaardwoensdag 27 januari 2010 @ 16:09
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:35 schreef motorbloempje het volgende:
als je invoegstrook ophoudt en je hebt niet kunnen invoegen (wat dus betekent dat je niet kunt rijden ) moet je officieel stil staan en wachten tot je in kunt voegen. De vluchtstrook in het verlengde van de invoegstrook mag hiervoor NIET gebruikt worden

Nee, dis is niet 'veilig', maar als het je gebeurt, moet je je pasje/papiertje maar door de shredder laten halen
Cut me some slack.
Ik moet regelmatig vlak na een scherpe bocht zonder overzicht via een zeer korte oprit de autoweg op.
Dan kan ik plankgas met mijn 1200 kilo voortgesleurd door een gierend 50 pk grasmaaiermotortje net aan 65 km/uur halen voor ik de opdoemende vangrail kop.
Ik moet dan maar hopen dat er tijdens zware spits een gaatje naast me valt op het kritieke moment dat ik een enigszins acceptabele niet crash veroorzakende snelheid heb kunnen maken.
Nu is het altijd goed gegaan maar heb wel een paar peentjes moeten zweten.
Ik heb een fatsoenlijke auto nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rafelbaard op 27-01-2010 16:42:41 ]