yay, gaan we weerquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:15 schreef Alicey het volgende:
Misschien kun je het voor jezelf makkelijker maken door die mensen ruimte te geven om in te voegen. Dan hoeven ze het niet zelf te claimen.
Dom kutwijf, rot op uit die auto en ga de verkeersregels leren.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:15 schreef Alicey het volgende:
Misschien kun je het voor jezelf makkelijker maken door die mensen ruimte te geven om in te voegen. Dan hoeven ze het niet zelf te claimen.
Dat is zo. Maar dat neemt niet weg dat je het voor iedereen makkelijker kunt maken door een beetje afstand te houden zodat iemand er fatsoenlijk tussen kan. Dat je het "recht" hebt om dat niet te doen betekent nog niet dat je daar ook gebruik van "moet" maken.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:19 schreef kikoooooo het volgende:
INVOEGEN IS EEN BIJZONDERE VERRICHTING, WAARBIJ JE AL HET ANDERE VERKEER VOOR MOET LATEN GAAN.
Volgens mij moet de invoeger anticiperen. Niet degene die op de snelweg rijdt. We zitten niet in Ierland weet je wel.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:13 schreef zovty het volgende:
Anticiperen tjap. Je weet het. Hou er rekening mee.
Door afstand te houden creëer je die ruimte.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:21 schreef motorbloempje het volgende:
afstand houden is iets anders dan ruimte creeren op het moment dat er iemand tussen wil.
Tja, maar dat gaan ze dus nooit allemaal doen.. Dus je kunt er beter rekening mee houden. Helaas..quote:en die mensen die er tussen willen, moeten het verschil eens leren tussen iets 'willen' en iets 'mogen'![]()
Ja, precies, dat is je denkfout.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:21 schreef EINZ het volgende:
[..]
Volgens mij moet de invoeger anticiperen.
Inderdaad. Beetje sociaal doen never killed anyone.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar dat neemt niet weg dat je het voor iedereen makkelijker kunt maken door een beetje afstand te houden zodat iemand er fatsoenlijk tussen kan. Dat je het "recht" hebt om dat niet te doen betekent nog niet dat je daar ook gebruik van "moet" maken.
ik ben het er mee eens dat iedereen afstand moet houden waardoor er ruimte IS om in te voegenquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Door afstand te houden creëer je die ruimte.
[..]
Tja, maar dat gaan ze dus nooit allemaal doen.. Dus je kunt er beter rekening mee houden. Helaas..
of het gaspedaal en de 4e en 5e versnelling..quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:26 schreef Deetch het volgende:
Misschien moet je je lichten aan doen dan zien de invoegers je ook. Verder terechte klacht trouwens, net als mensen die direct na het verdringingsvak met 60 km per uur invoegen. Waar is godverdomme die hele invoegstrook dan nog voor?
Wat is een verdringingsvak?quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:26 schreef Deetch het volgende:
Misschien moet je je lichten aan doen dan zien de invoegers je ook. Verder terechte klacht trouwens, net als mensen die direct na het verdringingsvak met 60 km per uur invoegen. Waar is godverdomme die hele invoegstrook dan nog voor?
Nee, da's ook wel dom en zie je idd ook best regelmatig. Of op het allerlaatste moment nog proberen toch naar een andere snelweg te gaan, omdat de middenbaan net 1 km/h harder rijdt dan de rechter. Dat is ook iedere ochtend weer een feest.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik ben het er mee eens dat iedereen afstand moet houden waardoor er ruimte IS om in te voegenmaar op het laatste moment nog afremmen en dan pas ruimte maken moet niet gebeuren vind ik, want dat is nog steeds uitwijken voor iemand die zelf de ruimte moet opzoeken.
Eentje er voor en eentje er achter invoegen moet altijd mogen toch?quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:21 schreef motorbloempje het volgende:
afstand houden is iets anders dan ruimte creeren op het moment dat er iemand tussen wil.
en die mensen die er tussen willen, moeten het verschil eens leren tussen iets 'willen' en iets 'mogen'![]()
Afstand houden is normaal, ruimte creeren op het moment dat iemand wil voegen fout, net als gaten dichtrijden om te pesten natuurlijk... in DAT geval heeft de invoeger natuurlijk totaal geen schijn van kans.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:29 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Eentje er voor en eentje er achter invoegen moet altijd mogen toch?
Gaten dicht rijden is voor mensen die iets anders moeten compenseren.
Maar dat is lastigquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een vak waar het zo druk is dat iedereen elkaar verdringt.
De invoeger moet inderdaad kijken of er de ruimte is om in te voegen, is die er niet, dan mag hij daarvoor zelf een stukje vluchtstrook gebruiken (mits er een vluchtstrook is na de oprit natuurlijk, anders zal hij in de ankers moeten.)quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:21 schreef EINZ het volgende:
[..]
Volgens mij moet de invoeger anticiperen. Niet degene die op de snelweg rijdt. We zitten niet in Ierland weet je wel.
Voor zover ik weet is dat sinds 1990 niet meer toegestaan.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:30 schreef Rewimo het volgende:
En veel mensen weten niet dat ze als het nodig is ook de vluchtstrook in het verlengde van de invoegstrook mogen gebruiken.
Doe ik ook, ik rijd zoveel mogelijk linksquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zorg maar dat je er niet op terecht komt!
Hee, dat wist ik dus niet. Maar je hebt gelijkquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:33 schreef Alicey het volgende:
Voor zover ik weet is dat sinds 1990 niet meer toegestaan.
Boeiend. Als je niet kunt invoegen neem je gewoon een stukje erbij. Wat lijkt je nou veiliger?quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is dat sinds 1990 niet meer toegestaan.
quote:
Motorbloempje heeft helemaal gelijk! Lees eens een modern theorieboek: je moet gewoon je snelheid houden op de rechterbaan, zodra jij je snelheid gaat aanpassen, is het voor de invoeger verwarrend. Gewoon snelheid houden dus, zoals het hoort, dan weet iedereen waar-ie aan toe is. En niet je eigen regels gaan zitten verzinnen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar dat neemt niet weg dat je het voor iedereen makkelijker kunt maken door een beetje afstand te houden zodat iemand er fatsoenlijk tussen kan. Dat je het "recht" hebt om dat niet te doen betekent nog niet dat je daar ook gebruik van "moet" maken.
Dat is nou juist het probleem: je eigen regels verzinnen op de snelweg kan [i]wel[i] levens kosten! De vele idioten die niet even in hun dode hoek kijken bij het invoegen bijvoorbeeld... En als auto's altijd voor de aan de kant gaan, rijden ze de motorrijder die ze niet zien dood.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:23 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Inderdaad. Beetje sociaal doen never killed anyone.
Dat je dat stukje er bij kunt nemen, betekent nog niet dat het mag. Dat laatste werd beweerd en is dus niet juist.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:36 schreef kikoooooo het volgende:
Boeiend. Als je niet kunt invoegen neem je gewoon een stukje erbij. Wat lijkt je nou veiliger?
Ik rijd verder met dezelfde snelheid als het verkeer voor me.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Motorbloempje heeft helemaal gelijk! Lees eens een modern theorieboek: je moet gewoon je snelheid houden op de rechterbaan, zodra jij je snelheid gaat aanpassen, is het voor de invoeger verwarrend. Gewoon snelheid houden dus, zoals het hoort, dan weet iedereen waar-ie aan toe is. En niet je eigen regels gaan zitten verzinnen.
Dat heeft weinig te maken met sociaal rijgedrag waarbij je er voor zorgt dat iedereen vlot kan rijden.quote:Dat is nou juist het probleem: je eigen regels verzinnen op de snelweg kan [i]wel[i] levens kosten! De vele idioten die niet even in hun dode hoek kijken bij het invoegen bijvoorbeeld... En als auto's altijd voor de aan de kant gaan, rijden ze de motorrijder die ze niet zien dood.
Ik heb het meer over de situatie dat er één auto op de rechterbaan rijdt en er een auto wil invoegen, dan is het toch niet meer dan normaal om een baantje op te schuiven? Heeft niemand last van.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Motorbloempje heeft helemaal gelijk! Lees eens een modern theorieboek: je moet gewoon je snelheid houden op de rechterbaan, zodra jij je snelheid gaat aanpassen, is het voor de invoeger verwarrend. Gewoon snelheid houden dus, zoals het hoort, dan weet iedereen waar-ie aan toe is. En niet je eigen regels gaan zitten verzinnen.
[..]
Dat is nou juist het probleem: je eigen regels verzinnen op de snelweg kan [i]wel[i] levens kosten! De vele idioten die niet even in hun dode hoek kijken bij het invoegen bijvoorbeeld... En als auto's altijd voor de aan de kant gaan, rijden ze de motorrijder die ze niet zien dood.
Ruimte maken voor de invoeger mag officieel ook niet, want je plaats op de weg is zoveel mogelijk rechts. Onnodig links rijden is verboden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik rijd verder met dezelfde snelheid als het verkeer voor me.
[..]
Dat heeft weinig te maken met sociaal rijgedrag waarbij je er voor zorgt dat iedereen vlot kan rijden.
Ik maak geen ruimte door naar links te gaan, maar door niet op korte afstand op mijn voorligger te rijden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:46 schreef kikoooooo het volgende:
Ruimte maken voor de invoeger mag officieel ook niet, want je plaats op de weg is zoveel mogelijk rechts. Onnodig links rijden is verboden.
Als er één auto op de rechterbaan rijdt, dan is er toch zat ruimte om in te voegen?quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:46 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik heb het meer over de situatie dat er één auto op de rechterbaan rijdt en er een auto wil invoegen, dan is het toch niet meer dan normaal om een baantje op te schuiven? Heeft niemand last van.
Dat witte vlak vlak voor dat de invoegstrook begint (toch??)quote:
Dat is een verdrijvingsvlak.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:50 schreef Deetch het volgende:
Dat witte vlak vlak voor dat de invoegstrook begint (toch??)
wel dus. Omdat je dan die invoeger aanleert dat mensen voor hem opzij gaan als hij er aan komt. Hij zal dan ook opzij gaan (en een plaats eisen) op momenten dat het NIET kan en dan rijdt hij of een motorrijder plat tussen de auto die het uitwijken verhinderde of weetikveelwatquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:46 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik heb het meer over de situatie dat er één auto op de rechterbaan rijdt en er een auto wil invoegen, dan is het toch niet meer dan normaal om een baantje op te schuiven? Heeft niemand last van.
Juist als er 1 auto op de rechterbaan rijdt, is invoegen geen probleem, en moet de invoeger zelf z'n plekje kunnen vinden. Door z'n snelheid aan te passen, daarvoor heeft-ie een honderden meters lange invoegstrook.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:46 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik heb het meer over de situatie dat er één auto op de rechterbaan rijdt en er een auto wil invoegen, dan is het toch niet meer dan normaal om een baantje op te schuiven? Heeft niemand last van.
Als je zelf met een aardige snelheid aankomt, en je ziet een auto die wil invoegen, dan ga je toch even naar links? Hoeft hij niet af te remmen en jij kan sowieso doorrijden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als er één auto op de rechterbaan rijdt, dan is er toch zat ruimte om in te voegen?
quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:03 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Als je zelf met een aardige snelheid aankomt, en je ziet een auto die wil invoegen, dan ga je toch even naar links? Hoeft hij niet af te remmen en jij kan sowieso doorrijden.
Volgens mij leef je een beetje in een droomwereld als je denkt dat je mensen iets "aan kunt leren" door je op een bepaalde manier te gedragen. Ze zullen je hooguit een aso vinden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wel dus. Omdat je dan die invoeger aanleert dat mensen voor hem opzij gaan als hij er aan komt. Hij zal dan ook opzij gaan (en een plaats eisen) op momenten dat het NIET kan en dan rijdt hij of een motorrijder plat tussen de auto die het uitwijken verhinderde of weetikveelwat
Nee. Hij kan voor mij of achter mij invoegen, dus hij heeft alle ruimte. Wil hij sneller rijden dan ik, dan moet hij naar de linkerbaan en niet ik.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:03 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Als je zelf met een aardige snelheid aankomt, en je ziet een auto die wil invoegen, dan ga je toch even naar links? Hoeft hij niet af te remmen en jij kan sowieso doorrijden.
stukje naar mijn hartquote:Op woensdag 27 januari 2010 10:04 schreef kikoooooo het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)hool_cursus_inv.html
En nu zal half fok wel weer roepen: Geenstijl![]()
- Maar ze hebben hier wel gelijk.
Gevalletje road rage op de A15. Twee bestuurders gingen elkaar te lijf na een dispuutje over correct invoegen op de snelweg. Een vrachtwagenchauffeur op een toerit meende dat invoegen een recht is, in plaats van een plicht. En kwakte zijn bak de weg op onder het motto: 'luxewagens opzouten, ben aan het werk'. Dat werd dus matten toen beide bestuurders even later stil kwamen te staan in een file. Ja, mensen. Invoegen is zo'n beetje de moeilijkste verkeershandeling van Nederland. Iedereen doet het, bijna niemand kan het. Hier in Nederland zijn automobilisten geneigd naar de linkerbaan op te schuiven als er een invoegstrook opdoemt om zo ruimte te schapen voor de invoeger van rechts. Ziet er allemaal heel hoffelijk en automotief correct uit, maar is eigenlijk compleet fout. De invoeger MOET zich aanpassen aan het verkeer, en niet andersom. Toverwoord voor invoegers is: gassen! Maak snelheid, brul naar 110-120 en go with the flow. En daar zit nu vaak het probleem. Vrouwen, bejaarden en sukkels keutelen met 70 de snelweg op, en denken dat hun richtingaanwijzer voldoende is. Rijvaardigheids Advies voor rechterbaanrijders: heb schijt aan de invoeger, negeren, maak geen oogcontact, laat ze hun eigen boontjes doppen. Ook al moeten ze zwaar in de remmen omdat de strook op is. Hun probleem. Rijvaardigheids Advies voor invoegers: geef goedverdoemme eens een keer gas. Met uw Dacia Logan. Tot zover Les 1 van GeenStijl Rijschool. Volgende week: met 160 km/h joints rollen en hoe te sturen met de rechterknie. Class dismissed...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |