abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:11:15 #1
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_77322868
Gisteren reed ome EINZ weer terug van zijn werk naar huis, en als zodanig kom ik op de autosnelweg ook enige op- en afritten tegen. Nu zijn de afritten nog niet zo erg, want dat schept ruimte voor ome EINZ, echter enkele honderden meters daarna volgt als vanzelf weer een oprit. En laten die nu steeds meer worden bevolkt door mongolen, ouwe vellen, gekken en stomme kutwijven

Betreffend stelletje kutchauffeurs bevindt zich dan meestal in een euforische "ik ben alleen op de wereld" bui, waarbij zij zich het mandaat verschaffen om zomaar in te voegen zonder zich daarbij te vergewissen van de situatie op de rijbaan waarop zij zich pogen in te voegen. Hetgeen voor ome EINZ dan meestal resulteert in een noodzaak tot a) abrupt afremmen danwel b) inderhaast uitwijken naar de linkerbaan, teneinde een aanrijding te voorkomen. Welks laatste maneuvre dan soms ook nog eens niet mogelijk is, omdat daar nu eenmaal ook verkeer rijdt en ome EINZ op zijn beurt zich niet ook als een dergelijke klaphark door het verkeer wenst te begeven

klacht: invoegende kutchaffeurs
Bonusklacht: mijn middelvinger is niet lang genoeg voor dat soort figuren

[ Bericht 0% gewijzigd door EINZ op 27-01-2010 09:19:57 ]
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_77322910
Anticiperen tjap. Je weet het. Hou er rekening mee.
pi_77322943
welkom in de spits
Ja doei.
pi_77322962
Misschien kun je het voor jezelf makkelijker maken door die mensen ruimte te geven om in te voegen. Dan hoeven ze het niet zelf te claimen.
pi_77322994
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:15 schreef Alicey het volgende:
Misschien kun je het voor jezelf makkelijker maken door die mensen ruimte te geven om in te voegen. Dan hoeven ze het niet zelf te claimen.
yay, gaan we weer

neen.

alleen met files is het nuttig om fatsoenlijk te ritsen en dus mensen de ruimte te geven. In alle andere gevallen moet de invoeger zelf, aangezien hij/zij een bijzondere manoeuvre uitvoert, zelf de ruimte vinden en creeeren door goed te kijken en de snelheid aan te passen aan de rest van het verkeer.

Zodra je invoegers 'de ruimte geeft', wennen ze er aan en nemen ze die ruimte ook zodra je NIET opzij kan voor ze. En dan komen ze alsnog en zit jij in de problemen.

Niet aanleren, gewoon rijden zoals 't hoort, maar helaas, dat kan niemand meer tegenwoordig.
Ja doei.
pi_77323036
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:15 schreef Alicey het volgende:
Misschien kun je het voor jezelf makkelijker maken door die mensen ruimte te geven om in te voegen. Dan hoeven ze het niet zelf te claimen.
Dom kutwijf, rot op uit die auto en ga de verkeersregels leren.

MEnsen die hun eigen regels gaan bedenken en vervolgens vinden dat iedereen die regels moet gebruiken, mogen echt langzaam pijnlijk sterven. Jij bent zo'n voorbeeld.

INVOEGEN IS EEN BIJZONDERE VERRICHTING, WAARBIJ JE AL HET ANDERE VERKEER VOOR MOET LATEN GAAN.

Godverdomme
pi_77323048
Ja doei.
pi_77323054
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:19 schreef kikoooooo het volgende:

INVOEGEN IS EEN BIJZONDERE VERRICHTING, WAARBIJ JE AL HET ANDERE VERKEER VOOR MOET LATEN GAAN.
Dat is zo. Maar dat neemt niet weg dat je het voor iedereen makkelijker kunt maken door een beetje afstand te houden zodat iemand er fatsoenlijk tussen kan. Dat je het "recht" hebt om dat niet te doen betekent nog niet dat je daar ook gebruik van "moet" maken.
pi_77323073
afstand houden is iets anders dan ruimte creeren op het moment dat er iemand tussen wil.

en die mensen die er tussen willen, moeten het verschil eens leren tussen iets 'willen' en iets 'mogen'
Ja doei.
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:21:39 #10
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_77323085
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:13 schreef zovty het volgende:
Anticiperen tjap. Je weet het. Hou er rekening mee.
Volgens mij moet de invoeger anticiperen. Niet degene die op de snelweg rijdt. We zitten niet in Ierland weet je wel.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_77323107
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:21 schreef motorbloempje het volgende:
afstand houden is iets anders dan ruimte creeren op het moment dat er iemand tussen wil.
Door afstand te houden creëer je die ruimte.
quote:
en die mensen die er tussen willen, moeten het verschil eens leren tussen iets 'willen' en iets 'mogen'
Tja, maar dat gaan ze dus nooit allemaal doen.. Dus je kunt er beter rekening mee houden. Helaas..
pi_77323122
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:21 schreef EINZ het volgende:

[..]

Volgens mij moet de invoeger anticiperen.
Ja, precies, dat is je denkfout.
Maar veel stress en middelvingergezwaai vanmiddag!
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:23:48 #13
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_77323146
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is zo. Maar dat neemt niet weg dat je het voor iedereen makkelijker kunt maken door een beetje afstand te houden zodat iemand er fatsoenlijk tussen kan. Dat je het "recht" hebt om dat niet te doen betekent nog niet dat je daar ook gebruik van "moet" maken.
Inderdaad. Beetje sociaal doen never killed anyone.
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_77323171
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Door afstand te houden creëer je die ruimte.
[..]

Tja, maar dat gaan ze dus nooit allemaal doen.. Dus je kunt er beter rekening mee houden. Helaas..
ik ben het er mee eens dat iedereen afstand moet houden waardoor er ruimte IS om in te voegen maar op het laatste moment nog afremmen en dan pas ruimte maken moet niet gebeuren vind ik, want dat is nog steeds uitwijken voor iemand die zelf de ruimte moet opzoeken.
Ja doei.
pi_77323219
Misschien moet je je lichten aan doen dan zien de invoegers je ook. Verder terechte klacht trouwens, net als mensen die direct na het verdringingsvak met 60 km per uur invoegen. Waar is godverdomme die hele invoegstrook dan nog voor?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_77323241
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:26 schreef Deetch het volgende:
Misschien moet je je lichten aan doen dan zien de invoegers je ook. Verder terechte klacht trouwens, net als mensen die direct na het verdringingsvak met 60 km per uur invoegen. Waar is godverdomme die hele invoegstrook dan nog voor?
of het gaspedaal en de 4e en 5e versnelling.. die kunnen ze er dus ook afslopen.
Ja doei.
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:28:43 #17
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_77323261
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:26 schreef Deetch het volgende:
Misschien moet je je lichten aan doen dan zien de invoegers je ook. Verder terechte klacht trouwens, net als mensen die direct na het verdringingsvak met 60 km per uur invoegen. Waar is godverdomme die hele invoegstrook dan nog voor?
Wat is een verdringingsvak?
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_77323271
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik ben het er mee eens dat iedereen afstand moet houden waardoor er ruimte IS om in te voegen maar op het laatste moment nog afremmen en dan pas ruimte maken moet niet gebeuren vind ik, want dat is nog steeds uitwijken voor iemand die zelf de ruimte moet opzoeken.
Nee, da's ook wel dom en zie je idd ook best regelmatig. Of op het allerlaatste moment nog proberen toch naar een andere snelweg te gaan, omdat de middenbaan net 1 km/h harder rijdt dan de rechter. Dat is ook iedere ochtend weer een feest.

Het kan echter ook wel voorkomen dat niemand ruimte maakt. In zo'n geval is die ruimte afdwingen wellicht toch nog wel een van de minst slechte opties die er dan over blijven..
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:29:17 #19
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_77323282
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:21 schreef motorbloempje het volgende:
afstand houden is iets anders dan ruimte creeren op het moment dat er iemand tussen wil.

en die mensen die er tussen willen, moeten het verschil eens leren tussen iets 'willen' en iets 'mogen'
Eentje er voor en eentje er achter invoegen moet altijd mogen toch?
Gaten dicht rijden is voor mensen die iets anders moeten compenseren.
pi_77323295
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:28 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Wat is een verdringingsvak?
Een vak waar het zo druk is dat iedereen elkaar verdringt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 januari 2010 @ 09:30:43 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77323319
Moet je trouwens niet zo'n sukkel voor je hebben die 60 rijdt op de invoegstrook Zo kún je ook niet fatsoenlijk invoegen

En veel mensen weten niet dat ze als het nodig is ook de vluchtstrook in het verlengde van de invoegstrook mogen gebruiken. Dus wat doen ze dan? Afremmen op de invoegstrook
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77323329
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:29 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Eentje er voor en eentje er achter invoegen moet altijd mogen toch?
Gaten dicht rijden is voor mensen die iets anders moeten compenseren.
Afstand houden is normaal, ruimte creeren op het moment dat iemand wil voegen fout, net als gaten dichtrijden om te pesten natuurlijk... in DAT geval heeft de invoeger natuurlijk totaal geen schijn van kans.
Ja doei.
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:31:06 #23
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_77323331
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een vak waar het zo druk is dat iedereen elkaar verdringt.
Maar dat is lastig
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_77323337
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:21 schreef EINZ het volgende:

[..]

Volgens mij moet de invoeger anticiperen. Niet degene die op de snelweg rijdt. We zitten niet in Ierland weet je wel.
De invoeger moet inderdaad kijken of er de ruimte is om in te voegen, is die er niet, dan mag hij daarvoor zelf een stukje vluchtstrook gebruiken (mits er een vluchtstrook is na de oprit natuurlijk, anders zal hij in de ankers moeten.)
Degene die al op de (snel)weg zitten, kunnen afstand houden om zo het invoegende verkeer ruimte te geven.
Dit is echter niet verplicht, maar zorgt wel voor minder opgefokt rijgedrag.
pi_77323350
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:31 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Maar dat is lastig
Zorg maar dat je er niet op terecht komt!
pi_77323356
leuk altijd, verkeerstopics
Ja doei.
pi_77323400
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:30 schreef Rewimo het volgende:

En veel mensen weten niet dat ze als het nodig is ook de vluchtstrook in het verlengde van de invoegstrook mogen gebruiken.
Voor zover ik weet is dat sinds 1990 niet meer toegestaan.
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:33:57 #28
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_77323403
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zorg maar dat je er niet op terecht komt!
Doe ik ook, ik rijd zoveel mogelijk links
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_77323432
als je invoegstrook ophoudt en je hebt niet kunnen invoegen (wat dus betekent dat je niet kunt rijden ) moet je officieel stil staan en wachten tot je in kunt voegen. De vluchtstrook in het verlengde van de invoegstrook mag hiervoor NIET gebruikt worden

Nee, dis is niet 'veilig', maar als het je gebeurt, moet je je pasje/papiertje maar door de shredder laten halen
Ja doei.
pi_77323453
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:32 schreef motorbloempje het volgende:
leuk altijd, verkeerstopics
Vol met domme mensen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 januari 2010 @ 09:36:10 #31
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77323458
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:33 schreef Alicey het volgende:
Voor zover ik weet is dat sinds 1990 niet meer toegestaan.
Hee, dat wist ik dus niet. Maar je hebt gelijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77323460
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:33 schreef Alicey het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is dat sinds 1990 niet meer toegestaan.
Boeiend. Als je niet kunt invoegen neem je gewoon een stukje erbij. Wat lijkt je nou veiliger?

Maargoed, alleen mensen die niets van invoegen snappen hebben een stuk vluchtstrook nodig.

Oprijden, snelheid maken, gaatje zoeken, knipperlichtje, invoegen...

Zo moeilijk is het niet.
pi_77323466
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:35 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Vol met domme mensen.


dit keer overigens wel een terechte klacht vaak zijn het klachten van de invoeger die de regels niet kent en gaat zeuren dat ' niemand de ruimte voor hem maakte '
Ja doei.
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:40:29 #34
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77323570
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is zo. Maar dat neemt niet weg dat je het voor iedereen makkelijker kunt maken door een beetje afstand te houden zodat iemand er fatsoenlijk tussen kan. Dat je het "recht" hebt om dat niet te doen betekent nog niet dat je daar ook gebruik van "moet" maken.
Motorbloempje heeft helemaal gelijk! Lees eens een modern theorieboek: je moet gewoon je snelheid houden op de rechterbaan, zodra jij je snelheid gaat aanpassen, is het voor de invoeger verwarrend. Gewoon snelheid houden dus, zoals het hoort, dan weet iedereen waar-ie aan toe is. En niet je eigen regels gaan zitten verzinnen.
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:23 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Inderdaad. Beetje sociaal doen never killed anyone.
Dat is nou juist het probleem: je eigen regels verzinnen op de snelweg kan [i]wel[i] levens kosten! De vele idioten die niet even in hun dode hoek kijken bij het invoegen bijvoorbeeld... En als auto's altijd voor de aan de kant gaan, rijden ze de motorrijder die ze niet zien dood.
censuur :O
pi_77323649
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:36 schreef kikoooooo het volgende:

Boeiend. Als je niet kunt invoegen neem je gewoon een stukje erbij. Wat lijkt je nou veiliger?
Dat je dat stukje er bij kunt nemen, betekent nog niet dat het mag. Dat laatste werd beweerd en is dus niet juist.
pi_77323698
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Motorbloempje heeft helemaal gelijk! Lees eens een modern theorieboek: je moet gewoon je snelheid houden op de rechterbaan, zodra jij je snelheid gaat aanpassen, is het voor de invoeger verwarrend. Gewoon snelheid houden dus, zoals het hoort, dan weet iedereen waar-ie aan toe is. En niet je eigen regels gaan zitten verzinnen.
Ik rijd verder met dezelfde snelheid als het verkeer voor me.
quote:
Dat is nou juist het probleem: je eigen regels verzinnen op de snelweg kan [i]wel[i] levens kosten! De vele idioten die niet even in hun dode hoek kijken bij het invoegen bijvoorbeeld... En als auto's altijd voor de aan de kant gaan, rijden ze de motorrijder die ze niet zien dood.
Dat heeft weinig te maken met sociaal rijgedrag waarbij je er voor zorgt dat iedereen vlot kan rijden.
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:46:07 #37
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_77323702
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Motorbloempje heeft helemaal gelijk! Lees eens een modern theorieboek: je moet gewoon je snelheid houden op de rechterbaan, zodra jij je snelheid gaat aanpassen, is het voor de invoeger verwarrend. Gewoon snelheid houden dus, zoals het hoort, dan weet iedereen waar-ie aan toe is. En niet je eigen regels gaan zitten verzinnen.
[..]

Dat is nou juist het probleem: je eigen regels verzinnen op de snelweg kan [i]wel[i] levens kosten! De vele idioten die niet even in hun dode hoek kijken bij het invoegen bijvoorbeeld... En als auto's altijd voor de aan de kant gaan, rijden ze de motorrijder die ze niet zien dood.
Ik heb het meer over de situatie dat er één auto op de rechterbaan rijdt en er een auto wil invoegen, dan is het toch niet meer dan normaal om een baantje op te schuiven? Heeft niemand last van.
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_77323714
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:45 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik rijd verder met dezelfde snelheid als het verkeer voor me.
[..]

Dat heeft weinig te maken met sociaal rijgedrag waarbij je er voor zorgt dat iedereen vlot kan rijden.
Ruimte maken voor de invoeger mag officieel ook niet, want je plaats op de weg is zoveel mogelijk rechts. Onnodig links rijden is verboden.
pi_77323744
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:46 schreef kikoooooo het volgende:

Ruimte maken voor de invoeger mag officieel ook niet, want je plaats op de weg is zoveel mogelijk rechts. Onnodig links rijden is verboden.
Ik maak geen ruimte door naar links te gaan, maar door niet op korte afstand op mijn voorligger te rijden.
pi_77323760
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:46 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Ik heb het meer over de situatie dat er één auto op de rechterbaan rijdt en er een auto wil invoegen, dan is het toch niet meer dan normaal om een baantje op te schuiven? Heeft niemand last van.
Als er één auto op de rechterbaan rijdt, dan is er toch zat ruimte om in te voegen?
pi_77323832
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:28 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Wat is een verdringingsvak?
Dat witte vlak vlak voor dat de invoegstrook begint (toch??)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_77323854
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:50 schreef Deetch het volgende:

Dat witte vlak vlak voor dat de invoegstrook begint (toch??)
Dat is een verdrijvingsvlak.
pi_77323861
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:46 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Ik heb het meer over de situatie dat er één auto op de rechterbaan rijdt en er een auto wil invoegen, dan is het toch niet meer dan normaal om een baantje op te schuiven? Heeft niemand last van.
wel dus. Omdat je dan die invoeger aanleert dat mensen voor hem opzij gaan als hij er aan komt. Hij zal dan ook opzij gaan (en een plaats eisen) op momenten dat het NIET kan en dan rijdt hij of een motorrijder plat tussen de auto die het uitwijken verhinderde of weetikveelwat
Ja doei.
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:00:24 #44
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77324070
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:46 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Ik heb het meer over de situatie dat er één auto op de rechterbaan rijdt en er een auto wil invoegen, dan is het toch niet meer dan normaal om een baantje op te schuiven? Heeft niemand last van.
Juist als er 1 auto op de rechterbaan rijdt, is invoegen geen probleem, en moet de invoeger zelf z'n plekje kunnen vinden. Door z'n snelheid aan te passen, daarvoor heeft-ie een honderden meters lange invoegstrook.
censuur :O
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:03:57 #45
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_77324160
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:48 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als er één auto op de rechterbaan rijdt, dan is er toch zat ruimte om in te voegen?
Als je zelf met een aardige snelheid aankomt, en je ziet een auto die wil invoegen, dan ga je toch even naar links? Hoeft hij niet af te remmen en jij kan sowieso doorrijden.
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_77324162
http://www.geenstijl.nl/m(...)hool_cursus_inv.html

En nu zal half fok wel weer roepen: Geenstijl - Maar ze hebben hier wel gelijk.

Gevalletje road rage op de A15. Twee bestuurders gingen elkaar te lijf na een dispuutje over correct invoegen op de snelweg. Een vrachtwagenchauffeur op een toerit meende dat invoegen een recht is, in plaats van een plicht. En kwakte zijn bak de weg op onder het motto: 'luxewagens opzouten, ben aan het werk'. Dat werd dus matten toen beide bestuurders even later stil kwamen te staan in een file. Ja, mensen. Invoegen is zo'n beetje de moeilijkste verkeershandeling van Nederland. Iedereen doet het, bijna niemand kan het. Hier in Nederland zijn automobilisten geneigd naar de linkerbaan op te schuiven als er een invoegstrook opdoemt om zo ruimte te schapen voor de invoeger van rechts. Ziet er allemaal heel hoffelijk en automotief correct uit, maar is eigenlijk compleet fout. De invoeger MOET zich aanpassen aan het verkeer, en niet andersom. Toverwoord voor invoegers is: gassen! Maak snelheid, brul naar 110-120 en go with the flow. En daar zit nu vaak het probleem. Vrouwen, bejaarden en sukkels keutelen met 70 de snelweg op, en denken dat hun richtingaanwijzer voldoende is. Rijvaardigheids Advies voor rechterbaanrijders: heb schijt aan de invoeger, negeren, maak geen oogcontact, laat ze hun eigen boontjes doppen. Ook al moeten ze zwaar in de remmen omdat de strook op is. Hun probleem. Rijvaardigheids Advies voor invoegers: geef goedverdoemme eens een keer gas. Met uw Dacia Logan. Tot zover Les 1 van GeenStijl Rijschool. Volgende week: met 160 km/h joints rollen en hoe te sturen met de rechterknie. Class dismissed...
pi_77324185
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:03 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Als je zelf met een aardige snelheid aankomt, en je ziet een auto die wil invoegen, dan ga je toch even naar links? Hoeft hij niet af te remmen en jij kan sowieso doorrijden.
echt, lees jij wel?
Ja doei.
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:05:12 #48
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_77324189
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:51 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wel dus. Omdat je dan die invoeger aanleert dat mensen voor hem opzij gaan als hij er aan komt. Hij zal dan ook opzij gaan (en een plaats eisen) op momenten dat het NIET kan en dan rijdt hij of een motorrijder plat tussen de auto die het uitwijken verhinderde of weetikveelwat
Volgens mij leef je een beetje in een droomwereld als je denkt dat je mensen iets "aan kunt leren" door je op een bepaalde manier te gedragen. Ze zullen je hooguit een aso vinden.
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_77324216
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:03 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Als je zelf met een aardige snelheid aankomt, en je ziet een auto die wil invoegen, dan ga je toch even naar links? Hoeft hij niet af te remmen en jij kan sowieso doorrijden.
Nee. Hij kan voor mij of achter mij invoegen, dus hij heeft alle ruimte. Wil hij sneller rijden dan ik, dan moet hij naar de linkerbaan en niet ik.
pi_77324217
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:04 schreef kikoooooo het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)hool_cursus_inv.html

En nu zal half fok wel weer roepen: Geenstijl - Maar ze hebben hier wel gelijk.

Gevalletje road rage op de A15. Twee bestuurders gingen elkaar te lijf na een dispuutje over correct invoegen op de snelweg. Een vrachtwagenchauffeur op een toerit meende dat invoegen een recht is, in plaats van een plicht. En kwakte zijn bak de weg op onder het motto: 'luxewagens opzouten, ben aan het werk'. Dat werd dus matten toen beide bestuurders even later stil kwamen te staan in een file. Ja, mensen. Invoegen is zo'n beetje de moeilijkste verkeershandeling van Nederland. Iedereen doet het, bijna niemand kan het. Hier in Nederland zijn automobilisten geneigd naar de linkerbaan op te schuiven als er een invoegstrook opdoemt om zo ruimte te schapen voor de invoeger van rechts. Ziet er allemaal heel hoffelijk en automotief correct uit, maar is eigenlijk compleet fout. De invoeger MOET zich aanpassen aan het verkeer, en niet andersom. Toverwoord voor invoegers is: gassen! Maak snelheid, brul naar 110-120 en go with the flow. En daar zit nu vaak het probleem. Vrouwen, bejaarden en sukkels keutelen met 70 de snelweg op, en denken dat hun richtingaanwijzer voldoende is. Rijvaardigheids Advies voor rechterbaanrijders: heb schijt aan de invoeger, negeren, maak geen oogcontact, laat ze hun eigen boontjes doppen. Ook al moeten ze zwaar in de remmen omdat de strook op is. Hun probleem. Rijvaardigheids Advies voor invoegers: geef goedverdoemme eens een keer gas. Met uw Dacia Logan. Tot zover Les 1 van GeenStijl Rijschool. Volgende week: met 160 km/h joints rollen en hoe te sturen met de rechterknie. Class dismissed...
stukje naar mijn hart en dat voor GS!
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')