Voor zover ik weet is dat sinds 1990 niet meer toegestaan.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:30 schreef Rewimo het volgende:
En veel mensen weten niet dat ze als het nodig is ook de vluchtstrook in het verlengde van de invoegstrook mogen gebruiken.
Doe ik ook, ik rijd zoveel mogelijk linksquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zorg maar dat je er niet op terecht komt!
Hee, dat wist ik dus niet. Maar je hebt gelijkquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:33 schreef Alicey het volgende:
Voor zover ik weet is dat sinds 1990 niet meer toegestaan.
Boeiend. Als je niet kunt invoegen neem je gewoon een stukje erbij. Wat lijkt je nou veiliger?quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is dat sinds 1990 niet meer toegestaan.
quote:
Motorbloempje heeft helemaal gelijk! Lees eens een modern theorieboek: je moet gewoon je snelheid houden op de rechterbaan, zodra jij je snelheid gaat aanpassen, is het voor de invoeger verwarrend. Gewoon snelheid houden dus, zoals het hoort, dan weet iedereen waar-ie aan toe is. En niet je eigen regels gaan zitten verzinnen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar dat neemt niet weg dat je het voor iedereen makkelijker kunt maken door een beetje afstand te houden zodat iemand er fatsoenlijk tussen kan. Dat je het "recht" hebt om dat niet te doen betekent nog niet dat je daar ook gebruik van "moet" maken.
Dat is nou juist het probleem: je eigen regels verzinnen op de snelweg kan [i]wel[i] levens kosten! De vele idioten die niet even in hun dode hoek kijken bij het invoegen bijvoorbeeld... En als auto's altijd voor de aan de kant gaan, rijden ze de motorrijder die ze niet zien dood.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:23 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Inderdaad. Beetje sociaal doen never killed anyone.
Dat je dat stukje er bij kunt nemen, betekent nog niet dat het mag. Dat laatste werd beweerd en is dus niet juist.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:36 schreef kikoooooo het volgende:
Boeiend. Als je niet kunt invoegen neem je gewoon een stukje erbij. Wat lijkt je nou veiliger?
Ik rijd verder met dezelfde snelheid als het verkeer voor me.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Motorbloempje heeft helemaal gelijk! Lees eens een modern theorieboek: je moet gewoon je snelheid houden op de rechterbaan, zodra jij je snelheid gaat aanpassen, is het voor de invoeger verwarrend. Gewoon snelheid houden dus, zoals het hoort, dan weet iedereen waar-ie aan toe is. En niet je eigen regels gaan zitten verzinnen.
Dat heeft weinig te maken met sociaal rijgedrag waarbij je er voor zorgt dat iedereen vlot kan rijden.quote:Dat is nou juist het probleem: je eigen regels verzinnen op de snelweg kan [i]wel[i] levens kosten! De vele idioten die niet even in hun dode hoek kijken bij het invoegen bijvoorbeeld... En als auto's altijd voor de aan de kant gaan, rijden ze de motorrijder die ze niet zien dood.
Ik heb het meer over de situatie dat er één auto op de rechterbaan rijdt en er een auto wil invoegen, dan is het toch niet meer dan normaal om een baantje op te schuiven? Heeft niemand last van.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Motorbloempje heeft helemaal gelijk! Lees eens een modern theorieboek: je moet gewoon je snelheid houden op de rechterbaan, zodra jij je snelheid gaat aanpassen, is het voor de invoeger verwarrend. Gewoon snelheid houden dus, zoals het hoort, dan weet iedereen waar-ie aan toe is. En niet je eigen regels gaan zitten verzinnen.
[..]
Dat is nou juist het probleem: je eigen regels verzinnen op de snelweg kan [i]wel[i] levens kosten! De vele idioten die niet even in hun dode hoek kijken bij het invoegen bijvoorbeeld... En als auto's altijd voor de aan de kant gaan, rijden ze de motorrijder die ze niet zien dood.
Ruimte maken voor de invoeger mag officieel ook niet, want je plaats op de weg is zoveel mogelijk rechts. Onnodig links rijden is verboden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik rijd verder met dezelfde snelheid als het verkeer voor me.
[..]
Dat heeft weinig te maken met sociaal rijgedrag waarbij je er voor zorgt dat iedereen vlot kan rijden.
Ik maak geen ruimte door naar links te gaan, maar door niet op korte afstand op mijn voorligger te rijden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:46 schreef kikoooooo het volgende:
Ruimte maken voor de invoeger mag officieel ook niet, want je plaats op de weg is zoveel mogelijk rechts. Onnodig links rijden is verboden.
Als er één auto op de rechterbaan rijdt, dan is er toch zat ruimte om in te voegen?quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:46 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik heb het meer over de situatie dat er één auto op de rechterbaan rijdt en er een auto wil invoegen, dan is het toch niet meer dan normaal om een baantje op te schuiven? Heeft niemand last van.
Dat witte vlak vlak voor dat de invoegstrook begint (toch??)quote:
Dat is een verdrijvingsvlak.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:50 schreef Deetch het volgende:
Dat witte vlak vlak voor dat de invoegstrook begint (toch??)
wel dus. Omdat je dan die invoeger aanleert dat mensen voor hem opzij gaan als hij er aan komt. Hij zal dan ook opzij gaan (en een plaats eisen) op momenten dat het NIET kan en dan rijdt hij of een motorrijder plat tussen de auto die het uitwijken verhinderde of weetikveelwatquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:46 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik heb het meer over de situatie dat er één auto op de rechterbaan rijdt en er een auto wil invoegen, dan is het toch niet meer dan normaal om een baantje op te schuiven? Heeft niemand last van.
Juist als er 1 auto op de rechterbaan rijdt, is invoegen geen probleem, en moet de invoeger zelf z'n plekje kunnen vinden. Door z'n snelheid aan te passen, daarvoor heeft-ie een honderden meters lange invoegstrook.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:46 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik heb het meer over de situatie dat er één auto op de rechterbaan rijdt en er een auto wil invoegen, dan is het toch niet meer dan normaal om een baantje op te schuiven? Heeft niemand last van.
Als je zelf met een aardige snelheid aankomt, en je ziet een auto die wil invoegen, dan ga je toch even naar links? Hoeft hij niet af te remmen en jij kan sowieso doorrijden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als er één auto op de rechterbaan rijdt, dan is er toch zat ruimte om in te voegen?
quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:03 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Als je zelf met een aardige snelheid aankomt, en je ziet een auto die wil invoegen, dan ga je toch even naar links? Hoeft hij niet af te remmen en jij kan sowieso doorrijden.
Volgens mij leef je een beetje in een droomwereld als je denkt dat je mensen iets "aan kunt leren" door je op een bepaalde manier te gedragen. Ze zullen je hooguit een aso vinden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wel dus. Omdat je dan die invoeger aanleert dat mensen voor hem opzij gaan als hij er aan komt. Hij zal dan ook opzij gaan (en een plaats eisen) op momenten dat het NIET kan en dan rijdt hij of een motorrijder plat tussen de auto die het uitwijken verhinderde of weetikveelwat
Nee. Hij kan voor mij of achter mij invoegen, dus hij heeft alle ruimte. Wil hij sneller rijden dan ik, dan moet hij naar de linkerbaan en niet ik.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:03 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Als je zelf met een aardige snelheid aankomt, en je ziet een auto die wil invoegen, dan ga je toch even naar links? Hoeft hij niet af te remmen en jij kan sowieso doorrijden.
stukje naar mijn hartquote:Op woensdag 27 januari 2010 10:04 schreef kikoooooo het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)hool_cursus_inv.html
En nu zal half fok wel weer roepen: Geenstijl![]()
- Maar ze hebben hier wel gelijk.
Gevalletje road rage op de A15. Twee bestuurders gingen elkaar te lijf na een dispuutje over correct invoegen op de snelweg. Een vrachtwagenchauffeur op een toerit meende dat invoegen een recht is, in plaats van een plicht. En kwakte zijn bak de weg op onder het motto: 'luxewagens opzouten, ben aan het werk'. Dat werd dus matten toen beide bestuurders even later stil kwamen te staan in een file. Ja, mensen. Invoegen is zo'n beetje de moeilijkste verkeershandeling van Nederland. Iedereen doet het, bijna niemand kan het. Hier in Nederland zijn automobilisten geneigd naar de linkerbaan op te schuiven als er een invoegstrook opdoemt om zo ruimte te schapen voor de invoeger van rechts. Ziet er allemaal heel hoffelijk en automotief correct uit, maar is eigenlijk compleet fout. De invoeger MOET zich aanpassen aan het verkeer, en niet andersom. Toverwoord voor invoegers is: gassen! Maak snelheid, brul naar 110-120 en go with the flow. En daar zit nu vaak het probleem. Vrouwen, bejaarden en sukkels keutelen met 70 de snelweg op, en denken dat hun richtingaanwijzer voldoende is. Rijvaardigheids Advies voor rechterbaanrijders: heb schijt aan de invoeger, negeren, maak geen oogcontact, laat ze hun eigen boontjes doppen. Ook al moeten ze zwaar in de remmen omdat de strook op is. Hun probleem. Rijvaardigheids Advies voor invoegers: geef goedverdoemme eens een keer gas. Met uw Dacia Logan. Tot zover Les 1 van GeenStijl Rijschool. Volgende week: met 160 km/h joints rollen en hoe te sturen met de rechterknie. Class dismissed...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |