quote:Fokje Modder is de Schaamnaam 2009. Dat hebben 3FM-radiodj's Coen en Sander vrijdag bekendgemaakt.
De winnares zei dat ze nooit last heeft gehad van haar naam, maar omdat ze nog nooit in het buitenland is geweest, is haar naam nog niet bij Engelstaligen getoetst.
Sinds maandag konden 3FM-luisteraars online stemmen op de raarste naam van het jaar. Ze konden kiezen uit een shortlist met 27 rare namen, waaronder Wil Krikke, Ben Brack en Constant Lam. 3FM verzamelt al jaren rare namen. Die verzameling is te zien op 3FM.nl, een shortlist staat op www.nosheadlines.nl.
Fokje modder
De genomineerden van dit jaar waren:
Aart Appelhof
Aart Beijen
Anna Nas
Anne Frankenhuis
Ben Brack
Ben Kaal
Brad Wursten
Chil Persoon
Charrel Kip
Conny Plassen
Constant Lam
Coos Busters
Cor Nuijten
Fokje Modder
Izzy van Gisteren
Jos Tibant
Lieve Billekens
Mario Netten
Mevrouw Bolle Kip
Mevrouw Man
Roy Bos
Tom Aten
Ton Haring
Wil de Beer
Wil de Haas
Wil Krikke
Willie Wortel
Lars is anders best een grappige voornaamquote:Op woensdag 27 januari 2010 08:59 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Serieus, soms wens ik dat ik ook zo'n grappig voor en achternaam combinatie heb
Zoals:
Jo de Jong
Piet Sa
Bas Soekkha
Klacht: ik wil ook zo'n vette naam, behalve de eerste dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.That's a joke. I say, that's a joke, son.
GOTTA CATCH 'M ALL! xDquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:10 schreef Keiichi het volgende:
Ash!! De naam van mijn broer staat er tussen![]()
![]()
![]()
rofl!!
Mwah, nooit echt grapjes gehoord behalve dat het een type stoel bij de IKEA was, waarop ik weer zei dat het een type matras beter bij de naam had gepast...quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:10 schreef wise het volgende:
[..]
Lars is anders best een grappige voornaam![]()
![]()
quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:10 schreef Keiichi het volgende:
Ash!! De naam van mijn broer staat er tussen![]()
![]()
![]()
rofl!!
De tofste achternaam die ik ooit ben tegengekomen was Bonkestoter.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:16 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Er zijn ook mensen die Baas van hun achternaam hetendat lijkt me wel een toffe achternaam.
Vooral als je dan ook nog eens manager bent, dan noemen mensen je baas de Baas
Die titel heeft hij vroeger zeker verdiend tijdens het knikkerenquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:18 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
De tofste achternaam die ik ooit ben tegengekomen was Bonkestoter.
Er verscheen een glimlach op mijn gezicht.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:23 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Die titel heeft hij vroeger zeker verdiend tijdens het knikkeren
Ja.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:30 schreef Roflpantoffel het volgende:
Takke Takkema of zoiets. Die hockyer toch?
Of Rita Verdonkquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:33 schreef Leghorn. het volgende:
[..]
Ja.
Of Rintje Ritsma, de schaatser.
Eyse Eysinga, Reinder Reindersma.... in Friesland komt het veel voor.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:33 schreef Leghorn. het volgende:
[..]
Ja.
Of Rintje Ritsma, de schaatser.
Friesland.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:42 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Eyse Eysinga, Reinder Reindersma.... in Friesland komt het veel voor.
quote:
Heet je zelf zo?quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:20 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik kom op elke startlijst van wedstrijd die ik rijd dezelfde naam tegen:
Nienke Pikhaar...
HAHA! Die is mooi...quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:02 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Goed topic geworden!
Ik ken ook iemand die heet Piet de Kwaadsteniet
Napoleon heeft de achternamen ingevoerd.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:39 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
HAHA! Die is mooi...
Naaktgeboren was vroeger een klassieker... Toen ik een jaar of 6 was, heette iemand in het bejaarden te zo!
Toch vraag ik me nog steeds af hoe achternamen ontstaan zijn1
Neem je me in de Ma Ling?quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:39 schreef gunk77 het volgende:
Do Ping
Chinese namen tellen ook mee toch?
Jij komt uit Raalte of omgevingquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:43 schreef Kentoet het volgende:
Oja, mijn engelse leraar vroeger heette Dick Kocken, serieus
Toch jammer dat hij geen Ben van zijn voornaam heetquote:Op woensdag 27 januari 2010 13:02 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Goed topic geworden!
Ik ken ook iemand die heet Piet de Kwaadsteniet
Hoe heeft hij die bepaald dan?quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:15 schreef Leghorn. het volgende:
[..]
Napoleon heeft de achternamen ingevoerd.
Mensen die het niet serieus namen zijn getekend voor de rest van hun leven, net zoals alle nakomelingen.
Ssstquote:Op woensdag 27 januari 2010 14:27 schreef ChiefBigFoot het volgende:
[..]
Jij komt uit Raalte of omgeving
Ik ken een vrouw die heet Naaktgeboren...quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:39 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
HAHA! Die is mooi...
Naaktgeboren was vroeger een klassieker... Toen ik een jaar of 6 was, heette iemand in het bejaarden te zo!
Toch vraag ik me nog steeds af hoe achternamen ontstaan zijn1
'Janssen' komt van 'Janszoon' (zoon van Jan)quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:04 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Hoe heeft hij die bepaald dan?
Arts was een dokter?
Janssen?
Van de dijk (die wonen op de dijk ofzo?
Slettenhaar is een normale naam hoor.quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:47 schreef _Loki het volgende:
Hahah een tandarts in Nijmegen heet Au
Verder nog:
Iepie Poepjes Koopman
Marian Slettenhaar
Dhr. Stoffer -> Conciërge
Martijn Martijn![]()
Godverquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:42 schreef Meneer_Nilsson het volgende:
Jo de Jong![]()
En natuurlijk:
[ afbeelding ]
Nee, ik ken wat mensen uit die omgeving die hem ook als leraar hebben gehad.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:08 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Ssst![]()
Lol, vroegah gewoond idd. Jij dus ook?![]()
Echt?quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:05 schreef ChiefBigFoot het volgende:
[..]
Nee, ik ken wat mensen uit die omgeving die hem ook als leraar hebben gehad.
Hij schijnt geband te zijn van internationale sites over het geven van het vak Engels, omdat men dacht dat het geen serieuze naam was
Mijn welgemeende excuses!quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:33 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Mensen met grappig voor en achternamen
Inderdaadquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:22 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Echt?![]()
Het lijkt allemaal natuurlijk ook wel erg een grapje. Dick, Kocken en engels doceren
Hoequote:Op woensdag 27 januari 2010 19:11 schreef Raitje het volgende:
S. Kattemolle
http://i.fokzine.net/s/smile.gif
quote:
Was haar voornaam Wil ?quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik had op de middelbare school een klas genoot die de achternaam schimmel heeft.
en ik kwam hier op het werk onlangs nog een brief tegen die van ene mevrouw "van achteren" kwam.
en toen dacht ik zo van wat als zij zou zijn getrouwd met een man die "van voren" heet![]()
dan zou zij dus mevrouw "van voren van achteren"heten.![]()
![]()
Er is ook een schaatser met die achternaam.quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:21 schreef J0ttem het volgende:
Een oud-leraar van mij had "Rotteveel" als achternaam
Dat kan gewoon nietquote:Op donderdag 28 januari 2010 16:47 schreef misteriks het volgende:
In mijn gemeente woont een marokkaan die "Qhebbal Qhaqqa Chedhan " heet
Mes is mijn achternaam, is het dan vet om mijn kind later stanley te noemen?quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:04 schreef CMS het volgende:
[i]De volledige top 10 van de lijst met schaamnamen ziet er als volgt uit:
1. Stanley Messie
Winnaar van 2008: Stanley Messie
Winnaar van 2009: Fokje Modder![]()
Ik ken een Paul Poepjesquote:
Eric?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:51 schreef WillFerrell het volgende:
Ik kom nu een persoon genaamd Viscaal tegen. Serieus.
En zijn dochter was je zus?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 01:03 schreef aussieaussie het volgende:
Ik heb eens gewerkt met een gast die Josef heet. En zijn vrouw heet Maria. Oh, en hij is timmerman.
Ja dusquote:Op woensdag 27 januari 2010 17:50 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Zal er een WIlly Wanker bestaan?!
windjes is volgens mij ook een bestaande achternaam.quote:
Ik zie vaak vrachtwagens rijden met Vroegop-Windigquote:Op maandag 1 februari 2010 16:57 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
windjes is volgens mij ook een bestaande achternaam.
en dan heb je die beroemde kok nog piere wind
die zie k ook vaak.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:32 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Ik zie vaak vrachtwagens rijden met Vroegop-Windig
Tjalke Tjallings!quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:42 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Eyse Eysinga, Reinder Reindersma.... in Friesland komt het veel voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |