Dat is wel schaal N hequote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:04 schreef loowie het volgende:
Ik heb een paar vraagjes:
Ik wil beginnen met modelspoor. Ik heb momenteel Fleischmann in gedachte omdat mijn schoonvader erg veel spoor en treinen heeft van dit merk. Ook zitten daar een aantal erg oude locomotieven tussen die van mijn opa zijn geweest.
Nu ben ik dus op zoek naar een mooi startersset. Ik heb diverse sites bekeken, maar ik vind het allemaal wel mooi. Is er een set dat jullie mij kunnen aanraden?
Mij lijkt deze wel wat: Fleischmann set 9397
Of zijn er andere sets die jullie me kunnen aanbevelen? Ik hoef niet per se nu al heel veel te hebben omdat ik de hobby in de toekomst rustig wil uitbreiden.
Alvast bedankt.
ALs je opnieuw begint MOET je nietsquote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:43 schreef loowie het volgende:
Ja ik moet inderdaad H0 hebben. Fijn dat je het opmerkt. Ik had het niet in de gaten.
Nou, Faller moet het ook hebben van hun vrij prijzige Car System.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:02 schreef Pheno het volgende:
Overigens: Marklin schrijft weer zwarte cijfers onder hun jaarcijfers, dus het gevaar is geweken. Nu Faller nog, even wakker worden met hun kermismeuk en eens fatsoenlijke dingen op de markt brengen.
Ik weet niet wat die lui bezielt, miij vielen vooral die dure kermisattracties op, die je nimmer op je modelbaan gaat zetten (of je hebt een gymzaal als ruimte).quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:17 schreef NikkelCobalt het volgende:
Zoals Pheno zegt, je moet niks nee. Als je nu vanaf nul begint zou je direct naar digitaal rijden kunnen kijken. Hoeft niet duur te zijn, en de speelbaarheid is direct een stuk groter. (Je kunt dan treinen onafhankelijk van elkaar aansturen). Mocht je later nog een hele partij analoge locomotieven erbij krijgen dan zul je deze wel eerst moeten digitaliseren, waar een prijskaartje aan hangt uiteraard.
Bij digitaal beginsetjes hoor ik over de Roco Multimaus wel goede dingen. Kost 69 euro ofzo.
[..]
Nou, Faller moet het ook hebben van hun vrij prijzige Car System.
Ja in N is het wel weer leuk dat de Rietze autobusmodellen bijna 1:1 uitwisselbaar zijn met de standaard FCS kapjes. Dus je kunt vrij ver gaan. Had Rietze ook geen Japanse bussen ofzo?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:25 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik weet niet wat die lui bezielt, miij vielen vooral die dure kermisattracties op, die je nimmer op je modelbaan gaat zetten (of je hebt een gymzaal als ruimte).
Nou ja, mijn spul komt van Kato/Tomytec/zelf knutselen en weet ik wat meer, ik heb nog geen Faller. Dat carsysteem vind ik nog veel te beperkt qua aanbod in N. De site van ze laat iig vrij weinig zien. Helaas zijn er weinig alternatieven, dus dan maar niet. In H0 weet ik niet eens wat het aanbod is
Wat ik na wil maken heeft geen bussen, maar trams, zie mijn eerste post in dit topic.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:39 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Ja in N is het wel weer leuk dat de Rietze autobusmodellen bijna 1:1 uitwisselbaar zijn met de standaard FCS kapjes. Dus je kunt vrij ver gaan. Had Rietze ook geen Japanse bussen ofzo?
Met een aantal A- en Z-schakelen kan je ook analoog een aardig eindje komen. Maar kost je wel een hoop gepriegel en tijd om op alle secties een stroomtoevoer te maken en voor elke sectie een schakelaar te maken op een paneeltje.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:17 schreef NikkelCobalt het volgende:
Zoals Pheno zegt, je moet niks nee. Als je nu vanaf nul begint zou je direct naar digitaal rijden kunnen kijken. Hoeft niet duur te zijn, en de speelbaarheid is direct een stuk groter. (Je kunt dan treinen onafhankelijk van elkaar aansturen). Mocht je later nog een hele partij analoge locomotieven erbij krijgen dan zul je deze wel eerst moeten digitaliseren, waar een prijskaartje aan hangt uiteraard.
En in het vorige topic wilde je nog iets gaan doen met je Shinkansen?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:42 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wat ik na wil maken heeft geen bussen, maar trams, zie mijn eerste post in dit topic.
Voor de rest hebben ze weinig autootjes. En die rijden er wel vrij veel rond
Dat HEMA-spul is in feite allergoedkoopste troep. Veel plastik, ook pastik wielen, nauwelijks detallering, dus ik denk niet dat het veel waard is.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:44 schreef willempjewever het volgende:
Even een vraagje aan de kenners hier.
Ik heb 10 verhuisdozen vol met Hema HO treinen, spoorbanen, huisjes, wissels etc. gekregen. Een groot deel (ongeveer de helft) zit nog ongebruikt in dichte verpakking.
Hoeveel is zoiets waard?
Ik heb iets op marktplaats gevonden dat ik ook heb, je ziet ook een stukje van de doos:
http://fotos.marktplaats.(...)BRiv+I+FmVNktg==.jpg
en
http://fotos.marktplaats.(...)iANeDvSAUyGhww==.jpg
Oh, die Shinkansen gaan allebei ingezet worden, maar er rijden in Hiroshima naast treinen alleen trams. Reisbussen kunnen inderdaad, ik dacht dat je OV bussen bedoelde.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:27 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
En in het vorige topic wilde je nog iets gaan doen met je Shinkansen?
Maar ik bedoelde niet eens zozeer stadbussen, maar reisbussen. Dacht te menen ooit Japanse livrijen te hebben gezien op een beurs maargoed.
Qua futuristische look leek me zo'n ding in Japan niet misstaan(Maar jij bent de kenner verder
)
[ afbeelding ]
Het is jouw feestje verder, ik bedelf je enkel onder alles Japans wat ik meen te zien.
Prima! Ik wilde het ook niet verkopen, maar even navragen voor een eventuele extra verzekering (net als mijn star wars collectie). Ik wilde de trein al samen met mijn zoon gaan gebruiken straks, maar nog even wachten omdat hij nog maar 2 is.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:36 schreef Igen het volgende:
Het is trouwens wél uitermate geschikt als kinderspeelgoed. Er zijn geen details die kunnen afbreken of krombuigen, er zijn geen metalen onderdelen waarvan de verf beschadigd kan raken, nee het is echt onverwoestbaar spul.
Meijer en Blessing. En het is geen kinderspeelgoed natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:42 schreef rubje het volgende:
Ik was vorige week in Rotterdam en liep achter bij Dudok langs richting de Hoogstraat/V&D zag ik aan de overkant een treintjes winkel. Binnengelopen en eens rondgekeken maar wat een prijzen zeg voor simpel treinspeelgoed en accessoires!Ik heb bijna het gevoel dat men de prijs van guldens naar euro's 1 op 1 heeft gezet. Of overdrijf ik en is het gewoon een dure hobby? (kent iemand trouwens die winkel?)
Buiten beeld staat een dieseltje om 'm op te duwen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, geef die mensen maar weer de schuld van je eigen onvermogen om weg te rijden. Op een onge"electrificeerde lijn
quote:
Nieuwe treintjes gaat nog wel lukken (al zal het nog wel wat kunst en vliegwerk worden als je je huidige mat gecombineerd met nieuwer mat wil laten rijden).quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:27 schreef willempjewever het volgende:
En ik neem aan dat dit spul eenvoudig uitbreidbaar is met nieuwe H0 spullen zoals rails en treintjes?
Afhankelijk van je type wagons die er moeten inladen. Meerdere sporen parallel met daartussen betonplaten waardoor ruimte is voor heftrucks, onoverkapt zodat je nog wel wat kan zien, lijkt me wel een praktische, imposante en makkelijke oplossingquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:10 schreef Spockjuh_ het volgende:
heren, zit met een probleem wat betreft de aankleding van mijn scenery. idee is om op de middenplaat een soort van distributiecentrum te maken, overslag o.i.d. Nu zag ik vorige week dat er een mooi gebouw is dhl. Op zich interessant genoeg om te gebruiken als beginpunt. Maar wat nu te doen met de sporen die hierop uitkomen? gewoon een een overslag perron of weten jullie hier nog een paar mooie oplossingen voor?
de baan is ovaal met een paar aftakkingen richting het midden van de bouwplaat.
[ afbeelding ]
Nouja, magazijnen zijn doorgaans lompe simpele constructies. Met wat I profieltjes van messing en wat ander materiaal is vast iets moois in elkaar te knutselen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 10:23 schreef Spockjuh_ het volgende:
ok, 2 nuttige tips..magazijn van dhl heb ik nu even als voorbeeld gebruikt, weet iemand hier een vergelijkbaar magazijn? ben al even aan het zoeken geweest maar kan zo niks vinden.
Gewoonweg de stickers van DHL er niet op plakken maar er AH of zo op zettenquote:Op donderdag 28 januari 2010 10:23 schreef Spockjuh_ het volgende:
ok, 2 nuttige tips..magazijn van dhl heb ik nu even als voorbeeld gebruikt, weet iemand hier een vergelijkbaar magazijn? ben al even aan het zoeken geweest maar kan zo niks vinden.
Klopt, is ook weinig. Helaas helemaal voor Nederlandse dingetjes. Artitec etc hebben vooral oudere tijdperken en dorpsbeelden.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:49 schreef Spockjuh_ het volgende:
hehehehe....voor periode V is her wat dat betreft in mijn ogen nog te weinig beschikbaar of ik zoek gewoon niet goed.
Kun je ze niet gewoon in een bak benzine mikken?quote:Op maandag 1 februari 2010 09:22 schreef Cothen het volgende:
Gisteravond mijn hele collectie "Silberlinge" gepoetst. (met name de wielen)
Toch nog bijna een uur bezig geweest (voor 56 wielen).
Leuk vooruitzicht: er zijn nog zo'n 300 wielen die een nodig een poetsbeurt moeten hebben.
Als de rook die er uit komt maar zwart is, en niet witquote:Op donderdag 4 februari 2010 21:05 schreef trainfreak het volgende:
Naast de stoomloc met rookgenerator bestaat nu ook al de dieselloc met rookgenerator![]()
Ik kreeg de link daarnet toegestuurd: http://www.esu.eu/fileadm(...)anuar_2010_eBook.pdf
(Wel in het Duits)
Het lijkt me heel lastig om een rookolie te vinden die net zo rookt als diesel, maar dan 87 keer kleiner...quote:Op donderdag 4 februari 2010 21:23 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Als de rook die er uit komt maar zwart is, en niet wit![]()
Dat plaatje erbij pleit niet echt in het voordeel
Hoe groot is dat, en wat is er zoal te beleven?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:44 schreef Pheno het volgende:
Volgende week zaterdag is de internationale modelspoorbeurs in de Rijnhal. Ik denk dat ik er wel even langs ga, ik woon er op fietsafstand vandaan
Dezelfde beurs als die in Houtenquote:Op zondag 7 februari 2010 09:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hoe groot is dat, en wat is er zoal te beleven?
Vandaag 8 DVD's en een video gekocht!quote:Op zondag 7 februari 2010 10:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, je wordt er altijd zo hebberig van he, modelspoorbeurzenSlecht voor de portemonnee
Leuk!quote:Op zondag 7 februari 2010 17:57 schreef Duvel het volgende:
Filmpje!
Sorry voor de nogal brakke beeldkwaliteit, maar ja: het werd al wat donkerder...
Oh, dat valt nog mee.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 20:22 schreef Edwinuss het volgende:
Ik woon naast een winkel die van die kleine treintjes verkopen, de prijzen in die winkel variëren van 100 tot 600 euro voor een klein treintje.
Ik heb een NMJ rijtuig gekocht in Noorwegen voor 300 kronen of zo... Ze hebben dus ook modellen voor normale prijzen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 21:09 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Oh, dat valt nog mee.
Ik heb in de winkel een model zien liggen voor 1250¤ ofzo.
Voor de kenners: het was er een van NMJ...
Die brengen binnenkort trouwens een loc uit in spoor 1
Prijskaartje: net geen 5000 ¤...
De modellen zijn wel volledig in messing.
'k Weet het, maar ze hebben ook serieuze uitschietersquote:Op zondag 14 februari 2010 11:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb een NMJ rijtuig gekocht in Noorwegen voor 300 kronen of zo... Ze hebben dus ook modellen voor normale prijzen.
Ja, lijkt me leuk. Ik wil e.e.a. best organiseren. Wie wil er mee?quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:39 schreef NikkelCobalt het volgende:
Was er nog een plan voor een delegatie/treffen op Rail in maart?
*Kijkt vooral even naar heer Oplopers die dit opperde
Misschien ga ik ook wel!quote:Op donderdag 18 februari 2010 17:42 schreef NikkelCobalt het volgende:
Nou, aangezien hier regelmatig postieve dingen over Rail worden geroepen wil ik er wel eens een kijkje nemen.
Als ik dit weekend ergens heen zou gaan dan is het naar Ontraxs in het Spoorwegmuseum.quote:Op donderdag 18 februari 2010 17:44 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Misschien ga ik ook wel!
Is er iemand die komend weekend naar die 'modelbouwshow' in Goes gaat?
Ik ga zaterdag!
Ik ben van plan om zaterdag naar Ontraxs te gaan. Dit voor de eerste keer, ben benieuwd!quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Als ik dit weekend ergens heen zou gaan dan is het naar Ontraxs in het Spoorwegmuseum.
Was me vorig jaar erg goed bevallen, alleen dit jaar heb ik geen tijd helaas...
Tegenover 2 jaar geleden was het van treinen echt flauw!quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:40 schreef Socios het volgende:
Hoe was het daar? Nog overwogen om te gaan, maar kwam niet echt uit.
Parkeren bij Bunnik of Driebergen=Zeist en dan met de trein verder.quote:Op donderdag 25 februari 2010 16:55 schreef trainfreak het volgende:
(Weet iemand waar de beste plaatsen zijn om te parkeren? Betalend maakt me niet veel uit, zolang het geen ¤2 per uur is...)
De beurzen die ik bezocht heb nietquote:Op woensdag 3 maart 2010 15:54 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik zou toch zweren dat ik dat ding onlangs op een beurs ben tegengekomen
quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:32 schreef DriekOplopers het volgende:
Breedsprakig Breedschrijvig als ik ben, vind ik het wel leuk om hier verslag te doen van mijn vorderingen. Althans, als er mensen zijn die dat leuk vinden.
Ja, leuk! Wat vindt mevrouw Oplopers er van?quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:32 schreef DriekOplopers het volgende:
Okee. Het virus slaat toe. Ik ga een baan maken. Nederland, pakweg 1955-1960. Station, fabriek, goederensporen, stadsstraat.
Breedsprakig Breedschrijvig als ik ben, vind ik het wel leuk om hier verslag te doen van mijn vorderingen. Althans, als er mensen zijn die dat leuk vinden. Dan ga ik ook eindelijk eens uitzoeken hoe dat werkt met dat foto's plaatsen.
Het was geen geintje, maar of het dat ding was weet ik niet. Dealer weet ik ook niet. En het was sowieso niet iemand die enkel in Japans handelde, anders had ik het wel gezien. Was meer toevallig dat m'n oog erop viel vanwege de aparte kleurcombinaties in doosjequote:Op woensdag 3 maart 2010 15:54 schreef Pheno het volgende:
Maar als het geen geintje is: weet je de dealer toevallig? Dan kan ik daar eens gaan snuffelen voor andere spullen
Nee, japanese-only ken ik niet in Nederland, wel een in Duitsland, maar die had hem niet (gemaild). Nou ja, we zullen het nooit weten. Probleem is dat er best veel kleurrijke Japanse treinstellen zijn, inclusief Fuji Express, Doraemon trein en meer van die grappige thema's. Ook de treinen in Tokio zijn kleurrijk (wel een kleur per lijn).quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:10 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Het was geen geintje, maar of het dat ding was weet ik niet. Dealer weet ik ook niet. En het was sowieso niet iemand die enkel in Japans handelde, anders had ik het wel gezien. Was meer toevallig dat m'n oog erop viel vanwege de aparte kleurcombinaties in doosje
Het had ook wel een setje van 4 goederenwagons kunnen zijn in een gelijkende kleurstelling. Het zag er niet Nederlands dus ben er snel langs gelopen. 't Was sowieso schaal N.
Dus nee, ik kan je enkel blij maken met een dode mus
Ze is van harte bereid om wat hand- en spandiensten te leveren. Ze is vanmorgen heel lief mee geweest naar de Praxis, om het hout te halen voor het open frame. Met name de landschapsbouw vindt ze leuk. En het tijdperk (III) heeft natuurlijk ook wel wat schilderachtigs.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, leuk! Wat vindt mevrouw Oplopers er van?
Ik ben net terug!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:24 schreef Socios het volgende:
Iemand nog naar Houten (geweest) dit weekend?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |