Het is natuurlijk wel relevant in hoeverre Hans Jansen een gerenommeerd islamdeskundige is. Regelmatig op TV komen betekent natuurlijk niet dat je ook hoog staat aangeschreven binnen de wetenschap, en het betekent al helemaal niet dat je schrijfsels ook maar enigszins in de buurt van de waarheid komen. Om goede, betrouwbare boeken te schrijven hoef je overigens ook geen gerenommeerd wetenschapper te zijn, maar dat terzijde. Feit is wel dat hij een vreemde visie heeft op de islam.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sowieso zijn de uitgangspunten van Poon niet de uitgangspunten van 99% van de moslims. Hij houdt er in mijn ogen een erg Christelijke visie op na (als het gaat om de Islam). Verder is een theologische discussie onzinnig en hier niet op zijn plaats. Ik raad Poon dan ook aan om de discussie verder voort te zetten in WFL.
Het was wat Engels wat erin is geslopen, blijkbaar. Ik wist niet dat dit woord een Nederlandse betekenis heeft.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:18 schreef Montov het volgende:
[..]
Een convict (van het Latijn: samenleving) is een huis waar priesterstudenten en priesters samenwonen zonder aan een kloosterregel te zijn gebonden.
Een gangster, een onderwereldfiguur, een sujet, een onkies persoon, dat zijn betere termen voor Wilders denk ik.
Maar nee, Wilders is niet veroordeeld, ook niet impliciet (typisch zo'n woordje waaraan je kan zien dat je wat zit te verzinnen).
Nee, dat komt omdat het jodendom NIET hetzelfde is als het christendom. Het zijn 2 verschillende godsdiensten weet je wel? Daarom is het ook logisch dat de ontwikkeling van het jodendom niet hetzelfde pad bewandelt als het christendom.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:00 schreef Frollo het volgende:
[..]
Klopt, maar hoeveel niet-orthodoxe joden zijn er? Daar moet je ook naar kijken.
Bovendien zou je misschien kunnen zeggen dat de orthodoxe joden niet zijn gemoderniseerd juist omdat ze in het verleden vervolgd zijn en gehaat werden. Misschien hebben ze (onbewust uiteraard) gedacht: 'Dus jullie willen niets met ons te maken hebben? Prima, maar dan willen wij ook niets met jullie te maken hebben en gaan we lekker in ons eigen coconnetje leven.'
Je zou dan voorzichtig kunnen concluderen dat een godsdienst bashen tot gevolg heeft dat de aanhangers orthodoxer worden.
Dat kan niemand beloven, maar het lijkt me de meest waarschijnlijke optie.
Oke, aaangezien de meeste neo-nazi's ook vredelievend zijn, Mein Kampf dan maar in het openbaar vrij toelaten, zonder beperkte oplage? Mein Kampf als normaal schoolboek als literatuur voorschotelen? Doen alsof Mein Kampf een heel normaal boek is?quote:Mja, kan, maar zolang het grootste deel er wel mee om kan gaan, zie ik niet zoveel in het censureren van boeken.
Nee ik kom daar niet vandaan. Je mag er best over praten, maar zorg dat je je dan wel ingelezen hebt. Als je je beeld over Afghanistan puur haalt uit de linkse Nederlandse media, dan heb je een eenzijdig beeld over Afghanistan. Wat weet jij wat moslims in Afghanistan allemaal hebben uitgehaald? Weet jij dat Afghanistan de laatste 1100 jaar altijd al een extremistisch moslimland is geweest? Dat de Taliban daar nu zit, is geen toeval dat de afgelopen jaren plotseling uit de lucht is komen vallen.quote:Gevoelig onderwerp zo te zien. Kom je ervandaan?
Dat is bullshit. De meeste landen buiten het Westen zijn arm. Waarom heeft Thailand dan niet zoveel boeddhistische extremisten die haatzaaien tegen alles wat niet-boeddhistisch is? Aanslagen plegen over de hele wereld? Etc. Etc.quote:Neuh, dat wist ik niet, maar bedankt voor het melden. Het onderstreept precies mijn punt. Er is geen welvaart (althans, niet eerlijk verdeeld) en geen democratische traditie, precies de meedogenloze situatie die het aanhangen van extreme varianten van een godsdienst bevordert.
En zulke dingen zijn toch heel prima? Daarom zeg ik, en Wilders zegt dat ook, dat de vredelievende passages in de Koran mogen blijven. Hij wilt enkel de haatzaaiende en intolerante passages uti de Koran verwijderen. Als je die verwijdert, dan houd je een heel mooi, vredlievend geloof over, waar we allemaal van kunnen smullen.quote:Er zijn ook zat moslims die door de Koran direct geïnspireerd worden om aalmoezen te geven en vrede te verkondigen. Het zijn de mensen zelf die iets doen of juist niet doen.
Ik weet niet hoe jij de Koran met je Westerse denkbeelden wilt veranderen? Of heeft Balkenende zojuist extra Westerse verzen in de Koran bijgeschreven?quote:Je zou net zo goed kunnen zeggen dat de islam juist invloeden ontvangt van westerse denkbeelden.
Hoezo niet? Het zijn toch beide ideologieen met een boek? Van mij part vergelijk je elk geloof X met het Nazisme.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:10 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik vind nazi's met moslims vergelijken zwak en een appels/peren vergelijking. Het gaat bovendien niet om het denken, maar om het handelen.
Het gaat niet om hele boeken verbieden. Het gaat enkel om haatzaaiende en intolerante passages eruit te halen. De vredelievende passages blijven gewoon in het boek. Dan heb je een mooie, vredelievende islam in Europa. Dat wil jij toch ook?quote:Ik zou zeggen: zoek de dichtstbijzijnde rechtbank op en start een proces om boeken te verbieden
Waarschijnlijk weet Hans Jansen meer over de islam dan jij en ik, en dan 99,99% van alle moslims in Nederland.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:32 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel relevant in hoeverre Hans Jansen een gerenommeerd islamdeskundige is. Regelmatig op TV komen betekent natuurlijk niet dat je ook hoog staat aangeschreven binnen de wetenschap, en het betekent al helemaal niet dat je schrijfsels ook maar enigszins in de buurt van de waarheid komen. Om goede, betrouwbare boeken te schrijven hoef je overigens ook geen gerenommeerd wetenschapper te zijn, maar dat terzijde. Feit is wel dat hij een vreemde visie heeft op de islam.
Waarschijnlijk niet. Waarschijnlijk denk jij dat omdat jij dezelfde niet-rationele en zelfs vreemde denkwijze hebt als de heer Jansen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarschijnlijk weet Hans Jansen meer over de islam dan jij en ik, en dan 99,99% van alle moslims in Nederland.
Hij heeft er meer kennis van.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. Waarschijnlijk denk jij dat omdat jij dezelfde niet-rationele en zelfs vreemde denkwijze hebt als de heer Jansen.
Kan zijn, maar hij snapt er weinig van.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hij heeft er meer kennis van.
Hij heeft er niet meer kennis van dan een Tariq Ramadan of enig andere wetenschapper. Die toch wezenlijk het tegenovergestelde oppert. Je hebt meer dan kennis nodig.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hij heeft er meer kennis van.
Dat ontken ik toch niet? Ik zei enkel dat hij meer kennis ervan heeft dan Sloggi, ik en 99,99% van de moslims in Nederland. Hoogstwaarschijnlijk heeft hij er ook meer kennis van dan jij.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij heeft er niet meer kennis van dan een Tariq Ramadan of enig andere wetenschapper. Die toch wezenlijk het tegenovergestelde oppert. Je hebt meer dan kennis nodig.
Meer dan kennis?quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij heeft er niet meer kennis van dan een Tariq Ramadan of enig andere wetenschapper. Die toch wezenlijk het tegenovergestelde oppert. Je hebt meer dan kennis nodig.
Dat zeg jij inderdaad en ik zeg duidelijk dat het niet zo is.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat ontken ik toch niet? Ik zei enkel dat hij meer kennis ervan heeft dan Sloggi, ik en 99,99% van de moslims in Nederland. Hoogstwaarschijnlijk heeft hij er ook meer kennis van dan jij.
Enigzins frappant aangezien Hans Jansen islam heeft bestuurd (en gestudeerd wellicht ook), hij is een islamoloog en kan Arabisch. Dit i.t.t. 99,99% van de moslims in Nederland, inclusief jij hoogstwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zeg jij inderdaad en ik zeg duidelijk dat het niet zo is.
Hij is een Arabist. Bovendien heb ik rechten gestudeerd, dat maakt mij geen alwetende op het gebied van het recht, noch is mijn interpretatie van het recht de enige. Dit geldt bij theologische zaken nog veel meer. Hij representeert een bepaalde stroming, daartegenover heb je mensen als Karen Armstrong die weer 180 graden anders redeneren. Verder is de eis die jij stelt dubieus, want dan kunnen we stellen dat de gehele Arabische wereld Islamdeskundig is en dus evenveel weet als Hans Jansen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Enigzins frappant aangezien Hans Jansen islam heeft bestuurd (en gestudeerd wellicht ook), hij is een islamoloog en kan Arabisch. Dit i.t.t. 99,99% van de moslims in Nederland, inclusief jij hoogstwaarschijnlijk.
quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:43 schreef capricia het volgende:
Welke 3 getuigen komen er nou?
Zie rechtspraak.nlquote:De rechtbank geeft de rechter-commissaris opdracht drie deskundigen op het gebied van de islam en de Koran te horen. Die deskundigen zijn de heer J.J.G. Jansen, de heer S.R. Admiraal en mevrouw W. Sultan.
Hij is een islamoloog en Arabist. Aangezien jij en 99,99% van de moslims in NL. dat hoogstwaarschijnlijk niet zijn, kan je ervan uitgaan dat hij meer kennis over de islam heeft dan 99,99% van de moslims in Nederland.quote:Op woensdag 3 februari 2010 16:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij is een Arabist. Bovendien heb ik rechten gestudeerd, dat maakt mij geen alwetende op het gebied van het recht, noch is mijn interpretatie van het recht de enige. Dit geldt bij theologische zaken nog veel meer. Hij representeert een bepaalde stroming, daartegenover heb je mensen als Karen Armstrong die weer 180 graden anders redeneren.
Nee, jij gaat ervan uit dat een Islamoloog en Arabist per definitie meer kennis heeft dan bijvoorbeeld een (Arabische) moslim. En dat is gewoon fout. In Nederland spreekt een zeer groot deel van de Marokkaanse moslims Arabisch.quote:Op woensdag 3 februari 2010 16:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hij is een islamoloog en Arabist. Aangezien jij en 99,99% van de moslims in NL. dat hoogstwaarschijnlijk niet zijn, kan je ervan uitgaan dat hij meer kennis over de islam heeft dan 99,99% van de moslims in Nederland.
Dat wil niet zegen dat Hans Jansen gelijk heeft, hij heeft er enkel meer kennis van. Dat is mijn punt.
Jongen heb ik ergens een Arabische moslim genoemd??quote:Op woensdag 3 februari 2010 16:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, jij gaat ervan uit dat een Islamoloog en Arabist per definitie meer kennis heeft dan bijvoorbeeld een Arabische moslim. En dat is gewoon fout.
Ook al hebben we het over de moslims in Nederland, ook daar spreekt een zeer groot deel gewoon Arabisch van - met name onder de Marokkaanse immigranten.quote:Op woensdag 3 februari 2010 16:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jongen heb ik ergens een Arabische moslim genoemd??
Ik heb het over de moslims in Nederland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |