abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77371390
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 09:12 schreef Boze_Appel het volgende:
Het heeft even geduurd, maar er verschijnen zowaar transactiegegevens op ov-chipkaart.nl.

Als ik de laatste 10 selecteer krijg ik ook daadwerkelijk de laatste tien te zien. Selecteer ik 'huidige maand', kreeg ik net 3 transacties te zien en nu weer de hele maand. Verder staan er in het dropdownboxje een berg willekeurige maanden waarbij ik niets te zien krijg en toch gebruik ik dat ding al echt meer dan een jaar.

Ik werk zelf als Wed Developer en ik kan hier zo kwaad om worden, maar gelukkig kan ik zo naar de concurrent stappen, oh ... wacht.
ik kan alleen vanaf juli mijn gegevens zien. Terwijl er toch echtr de laatste 18 maanden zichtbaar moeten zijn.

en dan nog zijn er nog steeds ritten die er niet op komen met name GVB en HTM, ook sommige metroritten en busritten van RET en Qbuzz zijn niet te zien. Heel vreemd
pi_77372490
Ik heb kunnen achterhalen waarom er op mijn voordeelurenkaart een saldo van -4 stond
Blijkbaar had het apparaat gepiept op 25 juli 2007

Dus je mag al je chipkaarten ook in de gaten houden, want ze houden zomaar geld van je rekening af
pi_77372885
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 12:45 schreef macca728 het volgende:
Ik heb kunnen achterhalen waarom er op mijn voordeelurenkaart een saldo van -4 stond
Blijkbaar had het apparaat gepiept op 25 juli 2007

Dus je mag al je chipkaarten ook in de gaten houden, want ze houden zomaar geld van je rekening af
Voorspelbaar scenario: Ja sorry meneer maar u kunt het maar terug vragen tot maximaal 6 maanden na de transactie. Ja maar ik kon toen officieel toch nog geen transacties maken, niets mee te maken meneer regels zijn regels, en u kunt fluiten naar u 4 euro.
pi_77382304
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 12:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Voorspelbaar scenario: Ja sorry meneer maar u kunt het maar terug vragen tot maximaal 6 maanden na de transactie. Ja maar ik kon toen officieel toch nog geen transacties maken, niets mee te maken meneer regels zijn regels, en u kunt fluiten naar u 4 euro.
alls ze dat zeggen, ga ik geweld gebruiken

echt hoor
pi_77383706
Iemand hier bekend met ovsafe.nl?
Ik zag die link in een krant of tijdschrift staan. Ze bieden er een afschermend hoesje aan voor de kaart, zodat die niet onbedoeld gescand kan worden door een paaltje of poortje.
Maar ik vind de site er wat gaar en karig uitzien, weet niet wat ik ervan kan verwachten.
pi_77383815
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:27 schreef Ori het volgende:
Iemand hier bekend met ovsafe.nl?
Ik zag die link in een krant of tijdschrift staan. Ze bieden er een afschermend hoesje aan voor de kaart, zodat die niet onbedoeld gescand kan worden door een paaltje of poortje.
Maar ik vind de site er wat gaar en karig uitzien, weet niet wat ik ervan kan verwachten.
wel handig, als je via paypal of creditcard betaalt is het toch veilig ?

edit oh alleeen na betaling je adres pas opgeven, wel vreemd
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 28 januari 2010 @ 17:34:13 #32
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77383904
Kan iemand me dit uitleggen?

Traject Utrecht Zuilen - Driebergen Zeist en terug

14-01-2010 Reis
Check-in 12:17 Locatie afgeschermd
Check-out 12:45 Locatie afgeschermd NS ¤ 1,45
14-01-2010 Reis
Check-in 10:05 Locatie afgeschermd
Check-out 10:44 Locatie afgeschermd NS ¤ 1,65

waarom is de heenreis 20 cent duurder, terwijl t precies dezelfde afstand is?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_77384159
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:34 schreef Ynske het volgende:

14-01-2010 Reis
14-01-2010 Reis

omdat het poortje c.q. zuil op een andere plaats stond. Kan best 2 km schelen bij elkaar bij een lang station
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 28 januari 2010 @ 17:43:18 #34
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77384217
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

omdat het poortje c.q. zuil op een andere plaats stond. Kan best 2 km schelen bij elkaar bij een lang station
beide poortjes die ik gebruikt heb om in en uit te checken waren tzelfde. dus denk niet dat dat t kan zijn
Today is life -

Dale Carnegie
pi_77384241
Over die tarieven maak ik me niet eens meer druk, opgelicht worden we toch wel. .
For great justice!
pi_77384266
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:43 schreef Ynske het volgende:

[..]

beide poortjes die ik gebruikt heb om in en uit te checken waren tzelfde. dus denk niet dat dat t kan zijn
Buiten dat zou het natuurlijk te belachelijk zijn als de plek van het poortje op het station er toe zou doen.
Als ik van utrecht centraal naar amsterdam centraal ga moet het niks uitmaken of ik bij het ene poort in/uit check of de andere.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_77384389
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:34 schreef Ynske het volgende:

14-01-2010 Reis
14-01-2010 Reis

Ik kan wel een vage NS verklaring bedenken. U reist bij ons niet per kilometer, maar per stroom verbruik, en op de heenweg gaan we wat meer bergop en daarom is het duurder.
pi_77384746
Vandaag een boete van 52 euro gekregen van de NS omdat ik niet kon inchecken. Alle incheckpaaltjes op het station waren buiten dienst.
De NS conducteur wist mij te vertellen dat er van mij verwacht werd dat ik een papieren kaartje zou halen...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 28 januari 2010 @ 18:02:52 #39
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77384853
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:59 schreef RubenK het volgende:
Vandaag een boete van 52 euro gekregen van de NS omdat ik niet kon inchecken. Alle incheckpaaltjes op het station waren buiten dienst.
De NS conducteur wist mij te vertellen dat er van mij verwacht werd dat ik een papieren kaartje zou halen...
Heb ik bij de bus gehad, als in dat ze me verplichtte dat ik een kaartje moest kopen in de bus.
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:43 schreef Ynske het volgende:
tijdje terug een klacht ingediend bij GVU omdat ze wilden dat ik een kaartje kocht toen de chipding een storing had.
krijg nu een brief met excuses dat t onderzoek zo lang duurde en dat de regeling is dat "als er geen enkele kaartlezer in de bus werkt, u geen ander vervoerbewijs hoeft te kopen"

ter compensatie van t ongemak heb ik nu een VVV bon van 10 euro gekregen. Erg netjes
Today is life -

Dale Carnegie
pi_77384860
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:59 schreef RubenK het volgende:
Aanvechten.
Te achterlijk.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 28 januari 2010 @ 18:07:54 #41
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77385028
Brief van t GVU

Voor ons was uw reactie aanleiding om contact op te nemen met onze collega's van vestiging Utrecht. Zij verzorgen namelijk de ritten van onze lijndienstnummers en hebben voor u een onderzoek ingesteld. Hieruit bleek dat wij helaas te kampen hebben met technische storingen. Samen met de leveranciers zijn wij druk bezig om deze problemen op te lossen. Overigens is de regel dat wanneer geen enkele kaartlezer in de bus werkt, u geen ander vervoersbewijs hoeft te kopen. Wij vinden het erg vervelend dat uw reis niet naar verwachting is verlopen. Wij bieden u hiervoor onze excuses aan.

K heb dus ook een kopie van die brief in mn handtas zitten, voor als t nog een keer gebeurd
Today is life -

Dale Carnegie
pi_77404831
Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe het nu vanaf 1 Februari gaat, voor studenten...

Ik heb al sinds 2007 een OV-chipkaart, die altijd prima heeft gewerkt, maar vanaf 1 Januari 2010 krijg ik overal de melding "kaart ongeldig". Heb sindsdien niet meer met de metro kunnen reizen.
Conducteurs kunnen de kaart niet lezen ("persoon niet gevonden"), en als ik wil opladen staat er op het scherm "geen producten aangetroffen".
Toch staat op OVkutkaart.nl dat er 2 'producten' voor me klaarliggen.

Dat mijn kaart stuk of onleesbaar is lijkt me onlogisch, aangezien hij het t/m 31 December prima heeft gedaan.

Het mooie is dat je van NS-personeel ook geen oplossing krijgt. Alleen dreigende taal als "1 Februari he, dat is kortdag, ik zou maar opschieten als ik jou was"
(dit terwijl in de kranten staat dat de deadline van 1 Feb allang van de baan is. Maar de OVchip is sowieso niet zo handig met PR, dus weet niet hoe serieus ik dit moet nemen)
pi_77407224
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:55:10 #44
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_77417958
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 18:02 schreef Ynske het volgende:

[..]

Heb ik bij de bus gehad, als in dat ze me verplichtte dat ik een kaartje moest kopen in de bus.
[..]

Dan weiger ik en dan halen ze de politie er maar bij.. als die kaart niet werkt is dat niet mijn probleem. Ik heb OV punt!

Ik moet mn product er nog steeds opzetten btw, ben de hele maand niet in de buurt geweest van het station enzo, maar zie nu dat het ook bij de C1000 kan... fingers crossed

[ Bericht 15% gewijzigd door maniack28 op 29-01-2010 15:00:20 ]
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 29 januari 2010 @ 14:56:47 #45
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77418024
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:55 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dan weiger ik en dan halen ze de politie er maar bij.. als die kaart niet werkt is dat niet mijn probleem. Ik heb OV punt!
k heb geen ov. alleen een chipkaart. daar zit een verschil in.
daarbij moest ik die bus hebben vanwege een afspraak. vind wel dat t nu meer dan goed gemaakt is. en heb voor de zekerheid die brief gewoon bij me
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:01:59 #46
141482 Q.
JurassiQ
pi_77418254
quote:
Ik hoef geen stippenkaart.
For great justice!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:02:37 #47
141482 Q.
JurassiQ
pi_77418284
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

k heb geen ov. alleen een chipkaart. daar zit een verschil in.
daarbij moest ik die bus hebben vanwege een afspraak. vind wel dat t nu meer dan goed gemaakt is. en heb voor de zekerheid die brief gewoon bij me
Anders gewoon een hele grote pot met centen bij je hebben en daarmee tergend langzaam een kaartje kopen bij de bestuurder. Als ze ons gaan pesten pesten we gewoon terug. Dat zal ze leren. Moet die troep maar werken.
For great justice!
pi_77418708
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:02 schreef Q. het volgende:

[..]

Anders gewoon een hele grote pot met centen bij je hebben en daarmee tergend langzaam een kaartje kopen bij de bestuurder. Als ze ons gaan pesten pesten we gewoon terug. Dat zal ze leren. Moet die troep maar werken.
Je vergeet 1 klein detail....
Niet de buschauffeur heeft de OV-Chipkaart ingevoerd, maar Den Haag.
Dus als je dit doet pak je de verkeerde....
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:23:05 #49
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77421537
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:13 schreef Barwurz het volgende:

[..]

Je vergeet 1 klein detail....
Niet de buschauffeur heeft de OV-Chipkaart ingevoerd, maar Den Haag.
Dus als je dit doet pak je de verkeerde....
Als ze de OV-kaarten van de Tweede Kamer-leden nu eens per direct om zouden zetten naar een chipkaart, zou dat helpen?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:25:32 #50
141482 Q.
JurassiQ
pi_77421641
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:23 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Als ze de OV-kaarten van de Tweede Kamer-leden nu eens per direct om zouden zetten naar een chipkaart, zou dat helpen?
Alsof die met het OV reizen.
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')