abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 januari 2010 @ 14:56:49 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77478091
quote:
Op zondag 31 januari 2010 14:04 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ook als je heel zuinig doet met energie, dan nog is die ¤35 niet reëel. Ik doe namelijk ook heel zuinig met energie en betaal bijna het dubbele. Maar ja, TS lijkt op zijn minst niet echt voorbereid. Je WEET toch dat er allerlei kosten komen.
Afhankelijk van hoe groot de woning van TS is, maar voor mijn eensgezinswoning ben ik al zo'n ¤ 200,= per maand aan gas en elektriciteit kwijt.
En true, ik woon niet alleen en er is vrijwel altijd iemand thuis, maar het zou in mijn woning nooit onder de ¤ 100,= kunnen komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 31 januari 2010 @ 16:11:34 #152
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_77480208
quote:
Op zondag 31 januari 2010 14:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Afhankelijk van hoe groot de woning van TS is, maar voor mijn eensgezinswoning ben ik al zo'n ¤ 200,= per maand aan gas en elektriciteit kwijt.
En true, ik woon niet alleen en er is vrijwel altijd iemand thuis, maar het zou in mijn woning nooit onder de ¤ 100,= kunnen komen.

Ik doe het in mijn eengezinswoning met 2 personen met 90 euro per maand
  zondag 31 januari 2010 @ 16:15:30 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77480326
quote:
Op zondag 31 januari 2010 16:11 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik doe het in mijn eengezinswoning met 2 personen met 90 euro per maand
Dat wil niet zeggen dat je in mijn woning ook uit zou komen met ¤ 90,= per maand
En ik stel alleen maar dat dat in mijn woning niet zou lukken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_77505455
Ik heb een 2 kamer appartement en ik betaal ¤166 per maand aan energie en gas. Dit is heel erg veel voor een klein appartement maar mijn vriend is overdag ook vaak thuis vanwege zijn werk dus dan betaal je ook het volle pond.
Haters gonna hate.
pi_77506527
-Werkgever vragen benzine te vergoeden of op fiets naar het werk
-Klusjes doen via Marktplaats (bedenk gewoon of er iets is waar je goed in bent en bied dat aan)
-Mobielabonnement opzeggen en prepaid nemen zodat je wel gebeld kunt worden

Ik heb hier in de UK wel eens mensen leren kennen die nauwelijks rondkwamen. Ze hadden de boiler normaal gezien uitstaan, als je wilde douchen moest je die apart aanzetten, afwassen deden ze met koud water. Overigens douchten ze ook alleen 's avonds omdat dat goedkoper is, ook wasmachine draaien deden ze altijd 's nachts. Ze hadden wel een mobiele telefoon maar waren alleen bereikbaar. Verder hadden ze geen internet maar op een half uur lopen was een bibliotheek waar je per dag een uur gratis kon internetten.

Tsja van mij zou het niet hoeven zo leven maar goed als je weinig geld hebt is het misschien nodig.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_77512787
Wij betalen voor een vrijstaand jaren 30 huis, met 1 gevel op het noordoosten rond de 85 euro voor stroom en gas met z'n tweetjes.. En dan is het halve puntdak nog maar geïsoleerd, en de houten vloeren ook (nog) niet. Een goed ingeregelde (modulerende) thermostaat doet wonderen, zo'n chronotherm IV is niet het meest gebruiksvriendelijke ding, maar zijn geld meer dan waard. En uiteraard alle lampen die meer dan een half uur per dag branden voorzien van een spaarlamp.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 1 februari 2010 @ 14:57:23 #157
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_77513272
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:51 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ja, beginnen met je creditcard niet gebruiken is volgens mij al een aardig begin.
Hem weigeren vooral.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_77513400
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:57 schreef Stefan het volgende:

[..]

Hem weigeren vooral.
Hij kan wel handig zijn om te hebben, je moet er alleen geen kredietfaciliteiten of roodstaan bij nemen..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 1 februari 2010 @ 15:01:49 #159
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_77513447
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:00 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hij kan wel handig zijn om te hebben, je moet er alleen geen kredietfaciliteiten of roodstaan bij nemen..
Toen ik 4 jaar geleden naar Amerika ging vonden ze het idd vreemd dat ik geen cc had.
pi_77514115
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:01 schreef Stefan het volgende:

[..]

Toen ik 4 jaar geleden naar Amerika ging vonden ze het idd vreemd dat ik geen cc had.
Een systeem ala pin hebben ze daar nooit echt gekend inderdaad, dus daar zijn ze wat meer gefixeerd op CC's. Ik denk ook dat dat komt door de vrij autonome staten die de USA vormen, tot 5 a 110 jaar geleden konden jij en ik ook niet zo gemakkelijk geld pinnen in de landen om ons heen..
pi_77514346
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:20 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Een systeem ala pin hebben ze daar nooit echt gekend inderdaad, dus daar zijn ze wat meer gefixeerd op CC's. Ik denk ook dat dat komt door de vrij autonome staten die de USA vormen, tot 5 a 110 jaar geleden konden jij en ik ook niet zo gemakkelijk geld pinnen in de landen om ons heen..
Nogal een verschil 5 of 110 jaar!
  maandag 1 februari 2010 @ 15:29:57 #162
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_77514457
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:42 schreef fruityloop het volgende:
Wij betalen voor een vrijstaand jaren 30 huis, met 1 gevel op het noordoosten rond de 85 euro voor stroom en gas met z'n tweetjes.. En dan is het halve puntdak nog maar geïsoleerd, en de houten vloeren ook (nog) niet. Een goed ingeregelde (modulerende) thermostaat doet wonderen, zo'n chronotherm IV is niet het meest gebruiksvriendelijke ding, maar zijn geld meer dan waard. En uiteraard alle lampen die meer dan een half uur per dag branden voorzien van een spaarlamp.
Netjes, en idd een modelerende thermostaat stookt een stuk efficienter. Heb zelf onlangs een Honeywell Vision aangeschaft. Super apparaat.
pi_77514465
quote:
Op maandag 25 januari 2010 19:02 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Heb nu dus een hoop rekeningen moeten betalen die van vorige maand waren of de maand daarvoor of van een kwartaal. Dus ik gok dat ik volgende over 2 maand iets meer ruimte heb.
...
Je creditcard wordt nog geind he.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_77516160
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:40 schreef GSP het volgende:
[..]

Een auto is een luxeproduct. Als je werk te ver weg is, dan moet je werk dichterbij huis gaan zoeken. Tot +-15km. kun je prima met een brommer fiets doen.
  maandag 1 februari 2010 @ 16:17:37 #165
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_77516350
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:40 schreef GSP het volgende:

[..]

Een auto is een luxeproduct. Als je werk te ver weg is, dan moet je werk dichterbij huis gaan zoeken. Tot +-15km. kun je prima met een brommer Fiets lopend doen.
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  maandag 1 februari 2010 @ 16:51:26 #166
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77517735
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:17 schreef DeBassist het volgende:

[..]
Het is ruim 25 kilometer

Maar goed, ik kan wel m`n hele leven omgooien. Maar het is slechts een paar maanden, dan lopen contracten af en krijg ik vakantiegeld en ib terug.
Ik viste dus eigk meer naar tips om die paar maanden door te komen, zonder dus m`n hele leven om te gooien
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_77517929
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:51 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Het is ruim 25 kilometer

Maar goed, ik kan wel m`n hele leven omgooien. Maar het is slechts een paar maanden, dan lopen contracten af en krijg ik vakantiegeld en ib terug.
Ik viste dus eigk meer naar tips om die paar maanden door te komen, zonder dus m`n hele leven om te gooien
Geld lenen bij je matties.
  maandag 1 februari 2010 @ 16:56:35 #168
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77517967
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:55 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Geld lenen bij je matties.
Daar krijg je alleen maar ruzie mee
pi_77518187
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:56 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ouders?
pi_77518397
quote:

[..]

Het is ruim 25 kilometer

Dan nog ben ik benieuwd of die zorgtoeslag wel terecht is en of je niet een flinke naheffing gaat krijgen.

En ik vraag me af of het na die paar maanden wel beter wordt, want je hebt nauwelijks een idee van wat er binnen komt en uit gaat (en je moet je schoolgeld ook nog betalen en er is altijd wel een ''onverwachte'' rekening, zoals binnenkort de rioolheffing weer)
  maandag 1 februari 2010 @ 17:08:42 #171
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_77518485
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:56 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Leren pokeren.
  maandag 1 februari 2010 @ 17:09:10 #172
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_77518508
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:57 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat is waar, maar gemeentelijke belastingen, afrekening energie e.d. zijn geen maandelijkse kosten. Vandaar dat ik eerder zei dat je beter nar een heel jar kan kijken en dat terug rekenen naar wat je maandelijks overhoudt.
Dan deel je die posten door 12. Is geen rocketscience...
  maandag 1 februari 2010 @ 17:32:44 #173
62913 Blik
The one and Only!
pi_77519421
quote:

[..]

Het is ruim 25 kilometer

Ik vrees eigenlijk dat dat bij jou niet gaat werken. Je hebt nu al amper een idee wat er inkomt en wat er uitgaat (gezien je overzicht waarin je gewoon 600 euro over houdt, maar wel een boel belangrijke posten vergeet).

Dat contracten ophouden en dat je vakantiegeld krijgt is natuurlijk lekker. Echter wil je misschien ook wel op vakantie deze zomer, en dan heb je die 1500 euro hard nodig.

Denk dat het wel nodig is om je leven een beetje om te gooien
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:49:39 #174
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_77672637
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:53 schreef Juicyhil het volgende:
Ik krijg per maand ongeveer een 1500 euro.
Daarvan gaat 500 euro naar de bank voor m`n hypotheek + 100 voor levensverzekering.
Ik krijg koop subsidie en hypotheekrente aftrek, totaal 350 euro.
Zorgtoeslag is 50, zelf betaal ik 80 euro zorgpremie. basisverzekering.

Verder 70 euro voor telefoon (30 euro minder vanaf mei)
110 euro per kwartaal voor wegenbelasting.
80 euro ongeveer per maand aan benzine.
60 euro per maand aan server (loopt ook in mei af)
40 euro per maand aan fitness (opgezegd, ga opzoek naar wat goedkopers)
70 euro per maand aan internet en televisie
rond 120 euro per maand aan boodschappen
20 euro per maand bioscoopabo
35 euro per maand voorschot gas+licht
30 euro per kwartaal water
550 euro per jaar schoolgeld (moet ik ook nog betalen eerdaags)

Onnodige dingen heb ik dus opgezegd, maar zijn jaarcontracten dus daar zit ik nog eventjes aan vast.

40 euro voor telefoon is nog steeds ziekelijk veel voor iemand alleen. Dat kan met gemak voor 20 euro of neem een belabbo bij je internetprovider via VOIP. kost je tussen de 5 en 10 euro per maand.

gemiddeld bedrag

Hoe minder je rijdt, hoe minder benzine er in gaat. Probeer te minderen met rijden en wat meer te fietsen bv.

compleet overbodig maar aangezien het al afloopt had je dat zelf ook al ingezien

Idem.

dat is best wel duur. Is een langzamere internetverbinding geen optie? Ik betaal zelf 40 euro per maand voor 4Mb verbinding.

Netjes, dat heb ik ook als budget

Ga je minstens 2 keer per maand naar de bios? Anders haal je het er niet uit.

Dat is wel erg weinig. Pas maar op dat je niet bij hoeft te betalen straks.

shit happens.
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 09:20 schreef Guppyfriend het volgende:
volgens mij mist er heel veel in je rijtje Juicy. Zo mis ik meteen al de autoverzekering, en je inboedel/opstal/aansprakelijkheidsverzekering verzekering.

daarnaast is 120 euro aan boodschappen erg weinig. daar kan je bijna niet fatsoenlijk van eten, dus ik kan me voorstellen dat je ook wel eens buiten de deur eet. en dat soort dingen moet je natuurlijk ook meenemen als je een eerlijk lijstje je wilt naar jezelf toe. nu houd je je voor dat dit je uitgaven zijn, en dan lijkt er niks aan de hand te zijn. moet je je zelf afvragen wie voor de gek wilt houden. want als dit je enige uitgaven zijn is er niks aan de hand en houd je mooi over.
voor 120 euro kan je prima eten kopen. Alleen niet bij de AH kopen maar bv bij de Bas vd Heijden / aldi / lidl.
Ene week is het iets meer , andere week iets minder maar gemiddeld op 30 uitkomen is echt geen enorme opgave hoor
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:57:13 #175
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_77672916
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:34 schreef Blik het volgende:

[..]

Lekker belangrijk, iedereen heeft zijn eigen levensstijl.
De levensstijl van de TS is dus dan duidelijk te hoog

Ik betaal voor mijn energie in mijn 2 kamer appartement zo'n 80 euro per maand maar let wel erg op mijn energieverbruik. Verstook rond de 900 Kwh per jaar aan stroom en voor 800 kuub aan gas. Water is verwaarloosbaar qua kosten. Iets van 5 euro per maand.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_77673077
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:49 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

voor 120 euro kan je prima eten kopen. Alleen niet bij de AH kopen maar bv bij de Bas vd Heijden / aldi / lidl.
Ene week is het iets meer , andere week iets minder maar gemiddeld op 30 uitkomen is echt geen enorme opgave hoor
30 euro per week? Is dat per persoon?
  Moderator vrijdag 5 februari 2010 @ 16:28:01 #177
155227 crew  Guppy
dus
pi_77674123
quote:

[..]

40 euro voor telefoon is nog steeds ziekelijk veel voor iemand alleen. Dat kan met gemak voor 20 euro of neem een belabbo bij je internetprovider via VOIP. kost je tussen de 5 en 10 euro per maand.
Mwa, ook voor iemand alleen vind ik het niet zoveel. Die 40 euro dan he, 70 euro is wel veel. Ik kan me juist voorstellen dat iemand die alleen woont wat meer belt met vrienden enz.
quote:
Ja, misschien kan het ook wel... Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo op let (lees: er niet op hoef te letten) en daarom makkelijker iets 'makkelijks' pak (voorgesteden bijvoorbeeld).

Maar wat meer mijn punt was ik dat er een aantal dingen missen in het lijstje van Juicy. Als hij een overzicht wil krijgen, moet hij ook eerlijk zijn naar zichzelf toe, anders heeft het geen zin
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 5 februari 2010 @ 16:44:21 #178
62913 Blik
The one and Only!
pi_77674787
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:28 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar wat meer mijn punt was ik dat er een aantal dingen missen in het lijstje van Juicy. Als hij een overzicht wil krijgen, moet hij ook eerlijk zijn naar zichzelf toe, anders heeft het geen zin
Ja idd. Zoals al eerder gezegd, er missen diverse uitgaves op zijn overzicht. Het is zelfs zo erg dat er nog 600 euro overblijft volgens het huidige overzicht
pi_77674822
Best een moeilijk topic. Eten is wel het LAATSTE waar ik op bespaar. Meeste haal ik biologisch, omdat ik gewoon vind dat dat niet dingen zijn waar je op moet besparen. Is je eigen gezondheid. Ik bedoel, je gaat toch ook "maar niet meer naar de tandarts" omdat het geld kost?

Bespaar wel op internet abbo of een goedkope auto o.i.d. Hoef gelukkig niet te besparen. Zou wel meer kunnen sparen
pi_77674997
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:45 schreef Wijnbo het volgende:
Best een moeilijk topic. Eten is wel het LAATSTE waar ik op bespaar. Meeste haal ik biologisch, omdat ik gewoon vind dat dat niet dingen zijn waar je op moet besparen. Is je eigen gezondheid. Ik bedoel, je gaat toch ook "maar niet meer naar de tandarts" omdat het geld kost?

Mee eens, ik ben echt tevreden als ik het onder een tientje per dag weet te houden.

Ik begrijp ook niet dat mensen dure kleding kopen en een dikke tv aan de muur hebben hangen en dan zo gierig zijn in de supermarkt. Hoe kun je nou voor 3-4 euro per dag eten?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 5 februari 2010 @ 16:57:38 #181
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_77675248
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:01 schreef fruityloop het volgende:

[..]

30 euro per week? Is dat per persoon?
In principe voor 1 persoon maar mijn vriendin eet wel regelmatig mee (5x per week ofzo)
pi_77676630
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:57 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

In principe voor 1 persoon maar mijn vriendin eet wel regelmatig mee (5x per week ofzo)
Wauw.....wij eten met zijn tweetjes voor ~450 euro/maand denk ik, dat houden we niet echt heel erg bij... Wij eten dan ook wel veel biologisch, dat jaagt de kosten ook wel wat op..
pi_77677879
Ik ben ongeveer 60-70 euro per week kwijt voor mijn boodschappen (1 persoon), maar daar koop ik ook shampoo, wasmiddel, gloeilampen etc. van.
pi_77678810
Mijn budget is ongeveer ¤100 per maand, maar dan zonder wasmiddel en cosmetica enzo. En ik verhonger echt niet hoor, ik let gewoon erg goed op acties en gratis spullen.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:13:44 #185
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_77679177
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:50 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Mee eens, ik ben echt tevreden als ik het onder een tientje per dag weet te houden.

Ik begrijp ook niet dat mensen dure kleding kopen en een dikke tv aan de muur hebben hangen en dan zo gierig zijn in de supermarkt. Hoe kun je nou voor 3-4 euro per dag eten?
Eens, vroeger hadden mijn ouders het ook niet breed. Maar dit hebben wij nooit gemerkt aan het eten. En bij mij ook, eten is wel het laatste waar ik ga besparen. Eten moet goed zijn, uiteraard niet overdrijven maar wel gewoon goed eten.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:45:33 #186
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77680202
Uitgaven bijhouden in excel
(slechts 5 minuten per maand werk, aangezien alle betalingen electronisch gaan)

Elektriciteitsverbruik (mijn huis is electrisch gestookt zoals vaak in Engeland. Douche is ook electrisch).

Benzineverbruik auto

[ Bericht 26% gewijzigd door SeLang op 05-02-2010 20:14:08 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:54:20 #187
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_77680505
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:45 schreef SeLang het volgende:

[ afbeelding ]
yunoo.nl
  zaterdag 6 februari 2010 @ 10:50:44 #188
62913 Blik
The one and Only!
pi_77696571
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:45 schreef SeLang het volgende:

[ afbeelding ]

Geef je iedere maand geld uit aan vakantie? En maart was een dure maand qua hobbies
  zaterdag 6 februari 2010 @ 10:59:59 #189
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77696766
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 10:50 schreef Blik het volgende:

[..]

Geef je iedere maand geld uit aan vakantie?
Ik ben ~ 6 maanden per jaar op vakantie en als ik niet op vakantie ben geef ik geld uit aan vliegtickets, visa etc.
quote:
En maart was een dure maand qua hobbies
Nieuwe camera + lenzen
Mijn reisverslagen
pi_77697065
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:13 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Eens, vroeger hadden mijn ouders het ook niet breed. Maar dit hebben wij nooit gemerkt aan het eten. En bij mij ook, eten is wel het laatste waar ik ga besparen. Eten moet goed zijn, uiteraard niet overdrijven maar wel gewoon goed eten.
Ik red het ook wel van 120 euro per maand en dat merk je ook niet aan het eten. Nee, mijn eten is niet biologisch en ja, mijn maaltijden zijn simpel (ook omdat ik koken helemaal niet leuk vind), maar het is gezond, voedzaam en ik lijd geen honger. Ik kan juist niet begrijpen dat mensen niet besparen op eten, terwijl het zo ontzettend makkelijk is en je er eigenlijk niks van merkt. Het is een kwestie van wat beter opletten in de supermarkt en daar heb ik zelf een beetje een sport van gemaakt, is alleen maar leuk .

Jammer dat de TS niet meer reageert trouwens
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_77697092
quote:
Ik krijg per maand ongeveer een 1500 euro.
Daarvan gaat 500 euro naar de bank voor m`n hypotheek + 100 voor levensverzekering.
Ik krijg koop subsidie en hypotheekrente aftrek, totaal 350 euro.
Zorgtoeslag is 50, zelf betaal ik 80 euro zorgpremie. basisverzekering.

Onnodige dingen heb ik dus opgezegd, maar zijn jaarcontracten dus daar zit ik nog eventjes aan vast.
Klopt jouw bedrag aan zorgtoeslag wel? Ik verdien denk ik iets minder dan jij en krijg flink minder zorgtoeslag namelijk. Sterker nog, moest vorig jaar een tientje of zo terugbetalen...

40 euro telefoon is erg veel
70 euro internet/tv is erg royaal
Verder zie ik niet veel bijzonders.

Verder geen kosten voor hobby's, uitgaan, kleding, cadeau's e.d.?

En als je dus nog een gat van een paar honderd euro hebt, dan zit daar idd waarschijnlijk het probleem. Gewoon Yunoo blijven gebruiken, dan word je er vanzelf handig in.
Sanity is (not) statistical
  zaterdag 6 februari 2010 @ 11:28:16 #192
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_77697329
quote:

Is dat incl uitgaan/ergens buiten de deur wat eten en drinken?

Wat uitgaan zie ik er niet bij. Kleding ook niet trouwens.

Overigens, reserveer je voor APK/Onderhoud auto?
  zaterdag 6 februari 2010 @ 11:28:44 #193
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_77697337
Even meelezen.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  zaterdag 6 februari 2010 @ 11:41:08 #194
107521 Furia
snoopy weer
pi_77697593
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:00 schreef Juicyhil het volgende:

Nja, ik kan wel dingen gaan verkopen, maar ja over een paar maanden als ik het wat breder heb koop ik ze toch weer opnieuw. In mei sowieso weer vakantiegeld en belasting teruggave e.d. dus dan kan ik alles weer inhalen.
Ja en dát kun je met een eigen huis dus beter niet doen! Bewaar dat geld als een reserve voor onverwachte uitgaven, die ongetwijfeld gaan komen, en probeer met je gewone inkomen te sparen voor die extra dingen die je normaal gesproken van je vakantiegeld zou kopen.

Verder:
- Bukken in de supermarkt; goedkopere producten liggen (bijna) overal op de onderste plank
- Groenten en fruit op de markt kopen (zeker tegen het einde van de dag)
- Verwarming lager zetten en 's nachts niet hoger van +- 15
- Zorgen dat je een goed overzicht hebt van je uitgaven en inkomsten
- Geen dingen onderweg kopen (eten, drinken)
- Even niet uit eten (ook geen snackbar)
- Geen kant en klaar maaltijden
- Dingen verkopen (ruimte in je huis/ruimte in je hoofd/ruimte op je bankrekening)
- Regelmatig op sites als www.gratiz.nl kijken, zo vul je vaak je voorraad thee en koffie prima aan
  zaterdag 6 februari 2010 @ 11:43:59 #195
107521 Furia
snoopy weer
pi_77697675
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:45 schreef Wijnbo het volgende:

Bespaar wel op internet abbo of een goedkope auto o.i.d. Hoef gelukkig niet te besparen. Zou wel meer kunnen sparen
Eten is vaak één van de grootste kostenposten. Hier kun je prima op besparen door meer vers te kopen, meer zelf te doen (geen voorgeschilde aardappels kopen, bv), biologische dingen bij de boer te halen, aanbiedingen in de gaten te houden en groots inslaan bij supergoede aanbiedingen, enzovoorts. Dan eet je nog net zo goed/lekker als eerst, maar het kost je wel minder.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 6 februari 2010 @ 11:45:19 #196
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77697712
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:41 schreef Furia het volgende:
Niet om vervelend te doen... Maar op de markt zijn de bijv de aardappels echt niet goedkoper dan bij de AH.

De markt zal goedkoper zijn dan de groenteboer in een winkelpand.. Maar niet dan de supermarkt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 6 februari 2010 @ 11:51:28 #197
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_77697879
quote:

- Bukken in de supermarkt; goedkopere producten liggen (bijna) overal op de onderste plank
Aldi/Lidl
Krantjes bekijken en overal langsfietsen
grotere porties koken en daarna invriezen
pi_77700812
1. heb je een auto? zo ja: heb je 'm echt nodig? zo nee: wegdoen.
2. g/w/l kun je hierop besparen?
3. internet/telefonie/(digitale)tv: pak het goedkoopste abbo
4. gsm abbo: schakel over op prepaid
5. huismerken kopen bij supermarkt of bij lidl/aldi inkopen doen en aanbiedingen goed in de gaten houden en vlees invriezen
6. bioscoop abbo afzeggen. is onnodig.
pi_77711741
Damn, je betaalt echt teringveel voor je tv enzo. Wij hebben UPC royaal + zo'n digitaal kastje en wij komen nog niet eens aan de 70 euro per maand.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:00:22 #200
136730 PiRANiA
pi_77711755
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 13:37 schreef Yoewie het volgende:
1. heb je een auto? zo ja: heb je 'm echt nodig? zo nee: wegdoen.
2. g/w/l kun je hierop besparen?
3. internet/telefonie/(digitale)tv: pak het goedkoopste abbo
4. gsm abbo: schakel over op prepaid
5. huismerken kopen bij supermarkt of bij lidl/aldi inkopen doen en aanbiedingen goed in de gaten houden en vlees invriezen
6. bioscoop abbo afzeggen. is onnodig.
Prepaid is veel duurder vaak
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 6 februari 2010 @ 20:05:27 #201
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77711920
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:00 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

dat klopt.. maar aangezien TS nu bezig is om een nieuwe telefoon bij zijn verlenging te zoeken is het natuurlijk erg onzinnig om allemaal hulp te gaan bieden... TS zou gewoon een sim-only kunnen nemen. stukken goedkoper dan nu weer een nieuwe telefoon bij zijn 'duurdere' abonnement te nemen.

Kies hier mijn nieuwe telefoon
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:07:19 #202
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77711973
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:05 schreef Nizno het volgende:

[..]

dat klopt.. maar aangezien TS nu bezig is om een nieuwe telefoon bij zijn verlenging te zoeken is het natuurlijk erg onzinnig om allemaal hulp te gaan bieden... TS zou gewoon een sim-only kunnen nemen. stukken goedkoper dan nu weer een nieuwe telefoon bij zijn 'duurdere' abonnement te nemen.

Kies hier mijn nieuwe telefoon
Hoe kom je erbij dat het een verlenging is?
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:08:26 #203
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77712012
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:54 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

yunoo.nl
Ik heb daar de boel nu ook ingelezen. Erg overzichtelijk
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:09:13 #204
136730 PiRANiA
pi_77712032
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:08 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik heb daar de boel nu ook ingelezen. Erg overzichtelijk
Duurt even om te categorizeren, daarna werkt het prettig
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:11:55 #205
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77712096
quote:

[..]

Ja en dát kun je met een eigen huis dus beter niet doen! Bewaar dat geld als een reserve voor onverwachte uitgaven, die ongetwijfeld gaan komen, en probeer met je gewone inkomen te sparen voor die extra dingen die je normaal gesproken van je vakantiegeld zou kopen.

Verder:
- Verwarming lager zetten en 's nachts niet hoger van +- 15
- Zorgen dat je een goed overzicht hebt van je uitgaven en inkomsten
- Geen dingen onderweg kopen (eten, drinken)
- Even niet uit eten (ook geen snackbar)
- Geen kant en klaar maaltijden
- Dingen verkopen (ruimte in je huis/ruimte in je hoofd/ruimte op je bankrekening)
- Regelmatig op sites als www.gratiz.nl kijken, zo vul je vaak je voorraad thee en koffie prima aan
Die onverwachte uitgaven doet het hem. Daardoor hoef ik de ene maand niet zo heel veel rekeningen te betalen en de andere maand ineens heel veel.

Hoop dus eens op wat ruimte zodat ik ergens een potje kan maken.

Ik doe sowieso de boodschappen bij Lidl, ook al merk ik niet eens zoveel verschil met A-merken.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 6 februari 2010 @ 20:12:46 #206
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77712127
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:07 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat het een verlenging is?
je neemt helemaal een nieuw abonnement?
terwijl je tot mei nog 2 abonnementen hebt?
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:13:35 #207
136730 PiRANiA
pi_77712160
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:12 schreef Nizno het volgende:

[..]

Misschien is het niet voor nu
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:20:51 #208
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77712419
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:12 schreef Nizno het volgende:

[..]

Ik heb ook nog werk
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:42:27 #209
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77713214
quote:

[..]

Nja, ik bel vrijwel amper thuis. Dus aan een vaste telefoon heb ik niet zoveel.
quote:
gemiddeld bedrag

Hoe minder je rijdt, hoe minder benzine er in gaat. Probeer te minderen met rijden en wat meer te fietsen bv.
Ik rij eigenlijk alleen maar naar m`n ouders of naar het werk. Dat is te ver om te fietsen (meer dan een uur).
quote:
compleet overbodig maar aangezien het al afloopt had je dat zelf ook al ingezien

Idem.

dat is best wel duur. Is een langzamere internetverbinding geen optie? Ik betaal zelf 40 euro per maand voor 4Mb verbinding.
Nja, ik heb een 60mb vebinding. Ik betaal 40 euro voor internet en 16 euro voor standaardpakket upc en dan nog 10 euro ofzo voor digitaal. Het is sowieso een jaarcontract, dus op korte termijn is het geen oplossing.
quote:
Netjes, dat heb ik ook als budget

Ga je minstens 2 keer per maand naar de bios? Anders haal je het er niet uit.
Meer zelfs.
quote:

Dat is wel erg weinig. Pas maar op dat je niet bij hoeft te betalen straks.
Ik ga het nog ophogen
quote:
shit happens.
[..]

Dat lukt me wel redelijk, rond de 30 euro boodschappen doen
  zaterdag 6 februari 2010 @ 22:02:53 #210
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_77715828
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:42 schreef Juicyhil het volgende:

Ik rij eigenlijk alleen maar naar m`n ouders of naar het werk. Dat is te ver om te fietsen (meer dan een uur).
En krijg je geen km vergoeding?
pi_77716245
Dat bioscoopabo is natuurlijk dikke onzin als je krap zit. Dan maar even niet naar de film, prima manier om even te besparen en zodra je weer geld zat hebt is het weer een optie.
Gezien wat je voor tv en internet betaald heb je voldoende vermaak binnenshuis.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_77717083
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:00 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Prepaid duurder? Niet als je jezelf de grens oplegt dat je maximaal 20 euro aan prepaid mag uitgeven per 2 maanden bijvoorbeeld. En dan wel jezelf eraan houden natuurlijk.

En verder:
60mb verbinding van internet is niet nodig (je wilt besparen!), behalve als je een thuisbedrijf hebt misschien.
Als je echt wil besparen kun je het ook wel met een 5 mb verbinding doen.
(upc 2 in 1, internet5 + bellen standaard = 24,- p/m excl 16,80 standaardpakketkosten)
En als jij zegt tegen upc dat je een probleem hebt want je kunt het abbo niet meer betalen, kun je best het abbo omwisselen. Ookal zullen ze in eerste instantie zeggen van niet omdat het een jaarcontract betreft.
Beetje omlullen.

Nogmaals: een bioscoopabbo is ook extra geldverspilling. Als je ergens geld op kunt besparen is het daar wel op.

En verder vraag je wel om raad, maar ik proef in je reacties dat je niet wil veranderen... dus tja...
Waarom vraag je hier dan om raad?
pi_77717289
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:11 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Die onverwachte uitgaven doet het hem. Daardoor hoef ik de ene maand niet zo heel veel rekeningen te betalen en de andere maand ineens heel veel.

Ik doe sowieso de boodschappen bij Lidl, ook al merk ik niet eens zoveel verschil met A-merken.
Als je geen overzicht hebt, moet je idd de ene maand veel betalen en de andere maand minder.
Maar zolang je geen overzicht hebt, krijg je nooit ruimte om dat op te vangen. Laat staan dat je dingen die je maar 1 x per jaar betaalt kan opvangen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_77719319
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:42 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Nja, ik bel vrijwel amper thuis. Dus aan een vaste telefoon heb ik niet zoveel.
Dat kun je natuurlijk veranderen. Als je ('s avonds/in het weekend) gratis kan bellen via UPC en veel geld kwijt ben aan mobiel, ben je wmb een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet.
quote:
Nja, ik heb een 60mb vebinding. Ik betaal 40 euro voor internet en 16 euro voor standaardpakket upc en dan nog 10 euro ofzo voor digitaal. Het is sowieso een jaarcontract, dus op korte termijn is het geen oplossing.
Voor zover ik weet kun je bij UPC maandelijks wijzigen. Bij mij hebben ze er in ieder geval nog nooit moeilijk over gedaan en volgens mij adverteren ze daar zelfs mee.
  zondag 7 februari 2010 @ 11:22:11 #215
107521 Furia
snoopy weer
pi_77725028
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:45 schreef Nizno het volgende:

[..]

Niet om vervelend te doen... Maar op de markt zijn de bijv de aardappels echt niet goedkoper dan bij de AH.

De markt zal goedkoper zijn dan de groenteboer in een winkelpand.. Maar niet dan de supermarkt.
Je moet er natuurlijk niet vanuit gaan dat alles op de markt goedkoper is, maar als je een beetje bewust boodschappen doet, dan weet je wat ongeveer de prijzen zijn en wat je dus beter op de markt kunt kopen en wat je beter in de supermarkt kunt kopen. Ik heb zelf volgens mij nog nooit een stap in een 'echte' groentewinkel gezet, maar ben op de markt voor sommige dingen wel degelijk goedkoper uit (dan de supermarkt dus).
  zondag 7 februari 2010 @ 11:24:31 #216
107521 Furia
snoopy weer
pi_77725055
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:11 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Koop je dan wel de juiste dingen? Koop je bijvoorbeeld groenten of fruit die je zelf nog moet snijden/wassen, of koop je de voorgesneden producten? Koop je de basisartikelen die je evt. - voor zover je portemonnee dat toelaat - aanvult met luxe artikelen, of gooi je gewoon in je mand/kar wat je - op dure ooghoogte - tegenkomt?

Maak voor je boodschappen gaat doen ook een lijstje, liefst aan de hand van de folders. Als je daar je menu op afstemt, eet je nog lekker gevarieerd ook, zonder dat je er extra over na hoeft te denken
pi_77726363
Ik denk dat zijn boodschappenbudget met ¤120 wel ok is (als hij daar de waarheid over spreekt), hij moet focussen op overzicht en de ernst van de situatie eens gaan inzien en zich niet als verwende puber opstellen. Als je schulden maakt en gaten met gaten vult om te kunnen bellen en naar de bioscoop gaan enzo, dan ben je heel dom bezig. En hij heeft echt een te dure auto (lees ik af aan de wegenbelasting).
pi_77726411
We missen nog steeds 400 euro in de begroting van TS. Heeft TS daar al op geantwoord?
pi_77726981
Ik heb het gevoel ondertussen een beetje dat TS niet echt iets wil veranderen, maar had gehoopt dat we een goed adres hadden voor geldbomen of iets dergelijks.
pi_77727817
quote:
Op zondag 7 februari 2010 12:29 schreef synnath het volgende:
We missen nog steeds 400 euro in de begroting van TS. Heeft TS daar al op geantwoord?
Nee en ook niet op de onterechte zorgtoeslag die hij straks terug moet gaan betalen.
  zondag 7 februari 2010 @ 13:43:03 #221
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77728279
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:26 schreef Xennia het volgende:

[..]

Nee en ook niet op de onterechte zorgtoeslag die hij straks terug moet gaan betalen.
Ik zou niet weten waarom het onterecht is. Hun hebben dat ergens vorig jaar bepaald, sindsdien is er niks gewijzigd aan m`n zorgverzekering.
pi_77728313
Het is gebaseerd op je inkomen. Vul ff proefberekening in op de website van de belastingdienst en verbaas je....
  zondag 7 februari 2010 @ 13:47:29 #223
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77728382
quote:
Op zondag 7 februari 2010 12:53 schreef Maeghan het volgende:
Ik heb het gevoel ondertussen een beetje dat TS niet echt iets wil veranderen, maar had gehoopt dat we een goed adres hadden voor geldbomen of iets dergelijks.
Ik wil heus wel wat veranderen. Maar de meeste contracten zijn jaarcontracten die ik heb afgesloten voordat ik ging verhuizen.
pi_77728455
Ja dus? Bel ze op, leg uit dat je het niet kunt betalen en vraag of je het abo kunt verlagen. Actie ondernemen.
  zondag 7 februari 2010 @ 13:49:57 #225
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77728461
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:44 schreef Doedezemaar het volgende:
Het is gebaseerd op je inkomen. Vul ff proefberekening in op de website van de belastingdienst en verbaas je....
quote:
Uw zorgtoeslag is ¤ 57 per maand.
Dat is hetzelfde als dat ik nu krijg.
pi_77728488
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:49 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

[..]

Dat is hetzelfde als dat ik nu krijg.
Waarom zeg je dan 50 euro? 7 euro per maand extra is toch weer bijna 85 euro op jaarbasis.

Vertel ons nou eens waarom er een gat van +-400-500 euro in je begroting zit!
pi_77728507
Huh, je hebt ¤1500 netto per maand inkomen schreef je en dan zou je bijna het maximale aan zorgtoeslag krijgen? Kan niet kloppen.
  zondag 7 februari 2010 @ 13:52:52 #228
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77728545
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:50 schreef synnath het volgende:

[..]

Waarom zeg je dan 50 euro?

Vertel ons nou eens waarom er een gat van +-400-500 euro in je begroting zit!
Dat komt omdat ik een aantal rekeningen heb laten liggen omdat er weer andere belangrijke uitgaven waren. Dus mijn vraag was eigenlijk hoe ik dus die situatie weer recht trek en in de tussentijd wat kan besparen.
pi_77728768
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:52 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Dat komt omdat ik een aantal rekeningen heb laten liggen omdat er weer andere belangrijke uitgaven waren. Dus mijn vraag was eigenlijk hoe ik dus die situatie weer recht trek en in de tussentijd wat kan besparen.
En je hebt tig tips gehad, en van allemaal zeg je dat het niet kan, terwijl je het niet wil. Dan houdt het op. Als JIJ wat wilt veranderen, dan zul JIJ het offer ervoor moeten brengen. Niet leuk? Jammer!
  zondag 7 februari 2010 @ 14:16:34 #230
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_77729164
JH, wat geef je naast de 120 euro boodschappen uit aan losse dingen die je koopt/pin. Uitgaan, in de bios, buiten de deur eten, etc.
pi_77729301
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:43 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom het onterecht is. Hun hebben dat ergens vorig jaar bepaald, sindsdien is er niks gewijzigd aan m`n zorgverzekering.
Als jij 10000 euro als jaarinkomen opgeeft bij aanvraag krijg je de volle mep zorgtoeslag, maar als het in werkelijkheid 35000 is, mag je bij de eindafrekening alles mooi terugbetalen. Mij schatten ze ook al consequent 12k te laag in, en dus mag ik elk jaar terugbetalen. (ja ik ben lui, heb het voor dit jaar aan laten passen) En dat verrekenen ze niet met je inkomstenbelasting dacht ik, dus dat kan zomaar betekenen dat je 4 a 500 euro terug moet betalen, terwijl je 3 maanden later nog weer geld terug krijgt. Daar moet je dus een buffer voor hebben.
pi_77729493
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 22:45 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Prepaid duurder? Niet als je jezelf de grens oplegt dat je maximaal 20 euro aan prepaid mag uitgeven per 2 maanden bijvoorbeeld. En dan wel jezelf eraan houden natuurlijk.

Onzin, als je net zo veel belt met een abonnement, zeker sim only, ben je goedkoper uit.

quote:
En als jij zegt tegen upc dat je een probleem hebt want je kunt het abbo niet meer betalen, kun je best het abbo omwisselen. Ookal zullen ze in eerste instantie zeggen van niet omdat het een jaarcontract betreft.
Beetje omlullen.
Hopeloos naïef om dat te denken.
  zondag 7 februari 2010 @ 14:44:04 #233
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77729852
Je kunt wel gewoon je telefoon/internet company opbellen en zeggen dat je korting wilt of anders overstapt naar een concurrent. Heb ik ook gedaan en een forse korting gekregen (20% ofzo). En hetzelfde kun je doen met je autoverzekering e.d. (ook gevraagd en gekregen)

En in winkels kun je ook overal korting krijgen. Gewoon naar vragen, meestal krijg je die korting gewoon.
Mijn reisverslagen
pi_77744128
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:21 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Als jij 10000 euro als jaarinkomen opgeeft bij aanvraag krijg je de volle mep zorgtoeslag, maar als het in werkelijkheid 35000 is, mag je bij de eindafrekening alles mooi terugbetalen. Mij schatten ze ook al consequent 12k te laag in, en dus mag ik elk jaar terugbetalen. (ja ik ben lui, heb het voor dit jaar aan laten passen) En dat verrekenen ze niet met je inkomstenbelasting dacht ik, dus dat kan zomaar betekenen dat je 4 a 500 euro terug moet betalen, terwijl je 3 maanden later nog weer geld terug krijgt. Daar moet je dus een buffer voor hebben.
Interessant topic al vind ik het wel een beetje moeilijk doorheen te prikken gezien de info die Juicyhil verstrekt.
Krijg je een boete als de zorgtoeslag ineens geld van je terug wil omdat ze merken dat je over een bepaalde grens heen gaat of is het niet erg als je zo`n luie instelling hebt dat je je voorlopige zorgtoeslag niet aanpast?
pi_77744209
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:44 schreef SeLang het volgende:
Je kunt wel gewoon je telefoon/internet company opbellen en zeggen dat je korting wilt of anders overstapt naar een concurrent. Heb ik ook gedaan en een forse korting gekregen (20% ofzo). En hetzelfde kun je doen met je autoverzekering e.d. (ook gevraagd en gekregen)

En in winkels kun je ook overal korting krijgen. Gewoon naar vragen, meestal krijg je die korting gewoon.
Serieus?
Dus gewoon degene die je meteen aan de telefoon krijgt, dat zijn altijd de mensen met de minste coulance, zegt oh ok dan krijgt u korting ?
pi_77744283
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:44 schreef SeLang het volgende:

Winkels daar zou ik mee uitkijken hoor.
Verkopers zijn evil
pi_77746112
Je krijgt geen boete, maar moet het wel in een keer terugbetalen (en in geval van TS ligt daar het probleem, hij heeft nu al geld tekort).
pi_77746352
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:49 schreef Doedezemaar het volgende:
Je krijgt geen boete, maar moet het wel in een keer terugbetalen (en in geval van TS ligt daar het probleem, hij heeft nu al geld tekort).

Ik kreeg door een fout van de BD jaren geleden dubbele huurtoeslag, en dat kon ik gewoon in termijnen terugbetalen. Logisch ook, want je moet echt een pauper zijn om recht te hebben op die toeslagen, en daar mag je niet van verwachten dat diegene honderden euro's in de kast heeft liggen voor een dergelijke gelegenheid.
pi_77746966
Uhm, als je weet dat je het onterecht ontvangt, dan zet je het apart lijkt me. Maar goed, TS wil kennelijk op oude voet doorgaan en hoopt op een wonder en vult ondertussen gaten met gaten.
pi_77747156
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:01 schreef Doedezemaar het volgende:
Uhm, als je weet dat je het onterecht ontvangt, dan zet je het apart lijkt me. Maar goed, TS wil kennelijk op oude voet doorgaan en hoopt op een wonder en vult ondertussen gaten met gaten.

Als je weet dat je het onterecht ontvangt laat je het aanpassen, en wat je daarvoor hebt gekregen heb je waarschijnlijk niet opgespaard want toen wist je het immers nog niet.
pi_77766702
Volgens mij wil TS gewoon niet bezuinigen
  maandag 8 februari 2010 @ 16:07:05 #242
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_77771738
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:44 schreef Yoewie het volgende:
Idd TS is de perfect kandidaat voor een dubbeltje op zijn kant ;P
pi_77775840
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:20 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Interessant topic al vind ik het wel een beetje moeilijk doorheen te prikken gezien de info die Juicyhil verstrekt.
Krijg je een boete als de zorgtoeslag ineens geld van je terug wil omdat ze merken dat je over een bepaalde grens heen gaat of is het niet erg als je zo`n luie instelling hebt dat je je voorlopige zorgtoeslag niet aanpast?
Nee, voor de zorgtoeslag krijg je aan het begin een door de belastingdienst vastgesteld bedrag voorgesteld, gebaseerd op voorgaande jaren (als je het al langer ontvangt). Dat kan je accepteren, of zelf aanpassen door een formulier in te vullen met het correcte inkomen. (daar is het op gebaseerd) Tot een zekere hoogte kan je daar invullen wat je wilt, pas aan het eind van het jaar wordt het verrekend met je werkelijke salaris. Een boete krijg je niet, je moet alleen wel het verschil terugbetalen..
pi_77775883
quote:
Dat heb ik nu ook gedaan, ik was het vorig jaar alleen vergeten, en gelukkig heb ik genoeg reserves om het verschil terug te kunnen betalen.. Er zijn ook mensen die denken, hoe meer hoe beter, en ik zeg lekker niks, ik doe er mee wat ik wil... Die hebben dan dus een probleem aan het eind van het jaar..
pi_77790986
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:07 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Idd TS is de perfect kandidaat voor een dubbeltje op zijn kant ;P
Idd. Dan wordt je verplicht i.p.v. ja zeggen en nee doen.
  maandag 8 februari 2010 @ 23:19:48 #246
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77791743
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:44 schreef Yoewie het volgende:
Pardon?

Kijk, ik ben dit topic gestart om wat tips te krijgen hoe ik op korte termijn e.e.a. kan besparen. Het is niet zo dat ik aan de grond zit. Maar gezien ik pas 4 maanden op mezelf woon is het gewoon moeilijk inzicht te krijgen in alle kosten.
Ik zit nu wat krap doordat ik vorige maanden wat rekeningen heb laten liggen omdat ik weer andere dingen moest betalen. Nu merk ik dat pas.
Ik kan de rekeningen wel betalen, ik heb er zelfs genoeg ruimte bij. Maar ik wou gewoon tips hebben hoe ik daar inzicht in kan krijgen en hoe ik daar mee kan omgaan. Ik heb een hoop tips gekregen waar ik wat mee kan.
  maandag 8 februari 2010 @ 23:21:26 #247
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77791807
quote:
Ik het nog wel even navragen bij de Belastingtelefoon.
Maar die proefberekening klopt gewoon, het aangifteprogramma gaf evenveel geld aan.
pi_77792315
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:21 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik het nog wel even navragen bij de Belastingtelefoon.
Maar die proefberekening klopt gewoon, het aangifteprogramma gaf evenveel geld aan.
Je moet je bruto inkomen opgeven he...
  maandag 8 februari 2010 @ 23:42:57 #249
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77792685
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:33 schreef Xennia het volgende:

[..]

Je moet je bruto inkomen opgeven he...
Ja, heb ik gedaan
pi_77792771
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:42 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ja, uit m'n hoofd ergens rond de 20.000
dat kan nooit als je 1500 netto per maand over houdt? Je moet eerst je toetsingsinkomen uitrekenen op de site en dat kun je doen met je loonstrookje bij de hand.
  maandag 8 februari 2010 @ 23:50:07 #251
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77792967
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:45 schreef Xennia het volgende:

[..]

dat kan nooit als je 1500 netto per maand over houdt? Je moet eerst je toetsingsinkomen uitrekenen op de site en dat kun je doen met je loonstrookje bij de hand.
Dan zal ik dat nog even gaan berekenen
pi_77793136
Weet je, er komen elke keer wel weer van die (voor jou onverwachte) rekeningen.... je hebt namelijk geen overzicht/inzicht. Schrijf nou eens nauwkeurig en eerljk voor jezelf op wat er binnenkomt en uitgaat en reserveer ook reële bedragen voor dingen zoals onderhoud van je huis en auto. En kijk dan of je je luxe zoals dat dure telelfoonabbo enzo kunt permitteren. Het lijkt namelijk of het niet echt tot je door wil dringen dat je je op een hellend vlak begeeft. De bedragen die je noemt kloppen niet met elkaar, je vergeet een flink aantal posten etc etc.
En je begint toch niet met een lege spaarrekening als je op jezelf gaat? Want dan blijf je achter de feiten aanlopen, zeker als je aan je oude uitgavenpatroon vast wilt houden.
pi_77815637
tvp
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
pi_77880063
Boodschappen doen bij Aldi, Lidl en de betere merken bv bij Dirk/Digros.. en zoek op aanbiedingen, vries veel in, dan heb je ook als je minder geld hebt, eten in huis.

En ga 1 a 2x p.w. naar de winkel ipv elke dag een beetje, scheelt ook een hoop..

Succes!
pi_77880107
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:04 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Boodschappen doen bij Aldi, Lidl en de betere merken bv bij Dirk/Digros.. en zoek op aanbiedingen, vries veel in, dan heb je ook als je minder geld hebt, eten in huis.

En ga 1 a 2x p.w. naar de winkel ipv elke dag een beetje, scheelt ook een hoop..

Succes!
Bij mij dus helemaal niet. Als ik van alles insla voor 3 dagen eet en drink ik het binnen no time op.
pi_77881443
Uhm, TS zegt dat hij ongeveer ¤120 per maand uitgeeft aan boodschappen, daar kan met de tips van Zonnestraaltje ook niet veel meer vanaf. Boodschappenbudget is niet het probleem hier.
pi_77894384
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:45 schreef Juicyhil het volgende:
Ik woon sinds vier maanden op mezelf. Heb net weer alle rekening van vorige maand betaald en zie dat m`n geld nu weer bijna op is. Afgelopen twee weken heb ik op m`n creditcard geleefd en het ziet er naar uit dat ik deze maand daarmee door ga.

Ik heb geen schulden ofzo, maar kan nog maar net m`n hoofd boven water houden. De rekeningen die ik heb betaald waren voornamelijk van twee maanden. Zorg, elektriciteit, water e.d..

Heeft iemand misschien tips zodat ik het toch wat ruimer heb? Hoe ik overzicht krijg?
  donderdag 11 februari 2010 @ 20:57:17 #258
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_77897189
120 euro boodschappen is 5 euro per dag. Dat lijken me de kosten ook niet.
pi_77902351
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:05 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Bij mij dus helemaal niet. Als ik van alles insla voor 3 dagen eet en drink ik het binnen no time op.
En dan zit je de resterende dagen dus voor straf zonder eten.

Kwestie van discipline hebben ...
  zondag 14 februari 2010 @ 14:34:15 #260
136730 PiRANiA
pi_77983709
TS: minder naar londen gaan?
pi_77985776
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:39 schreef Bassfly het volgende:

[..]

En dan zit je de resterende dagen dus voor straf zonder eten.

Kwestie van discipline hebben ...
Als je discipline hebt kun je ook gewoon elke dag boodschappen gaan doen in plaats van een keer in de week.

En helaas heb ik geen discipline.
pi_78112202
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Uhm, TS zegt dat hij ongeveer ¤120 per maand uitgeeft aan boodschappen, daar kan met de tips van Zonnestraaltje ook niet veel meer vanaf. Boodschappenbudget is niet het probleem hier.
Het grootste probleem is dat TS niet met geld om kan gaan en dat zelf niet in wil zien. EUR 120,00 per maand vind ik vrij weinig. Ik ken de gezinssituatie van TS niet, maar ik geef toch al gauw EUR 75,00 per week uit aan boodschappen en dan doe je niet eens gekke dingen in de supermarkt.
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:42:37 #263
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_78117982
Ik begrijp nog steeds niet hoe TS met een netto maandsalaris van 1500 euro 57 euro per maand aan zorgtoeslag krijgt. Volgens mij zou dat 0 euro moeten zijn.
pi_78118541
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:42 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet hoe TS met een netto maandsalaris van 1500 euro 57 euro per maand aan zorgtoeslag krijgt. Volgens mij zou dat 0 euro moeten zijn.
Misschien moet hij op het eind van de rit 12 * EUR 57,00 terugbetalen aan de fiscus.
  woensdag 17 februari 2010 @ 22:02:19 #265
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_78119022
quote:
Ik ben wel 19 jaar he, misschien heeft dat daar wat mee te maken. Maar die proefberekening én dat programmaatje geven dat bedrag beiden aan.
pi_78132760
Jij koopt op je 19e een huis?
Inmiddels geloof ik vrij weinig meer van het hele verhaal.
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:23:20 #267
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_78132892
Als je op je 19e 1500 netto verdient, kun je ook wel een huis kopen. Maar ik vind het ook een vaag verhaal.
pi_78137888
quote:
Volgens mij was zn energie voorschot bedrag ook heel laag.
Dus dit gaat misschien wel van kwaad tot erger, laten we het niet hopen. Kom op TS je kunt het.
pi_78156431
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:19 schreef Doedezemaar het volgende:
Er zijn wel meer mensen die op hun 19e een huis kopen en niet tot in den treure een studio blijven huren.
  donderdag 18 februari 2010 @ 21:01:17 #270
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_78156566
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:19 schreef Doedezemaar het volgende:
Ja, ik heb een goede baan.
Maar heb geen onbetaalde rekeningen meer liggen.
Dus komende maand gaat gok ik beter.
  donderdag 18 februari 2010 @ 21:02:21 #271
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_78156615
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:02 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Volgens mij was zn energie voorschot bedrag ook heel laag.
Dus dit gaat misschien wel van kwaad tot erger, laten we het niet hopen. Kom op TS je kunt het.
Ik ga het eerdaags verhogen
  donderdag 18 februari 2010 @ 21:02:59 #272
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_78156646
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 20:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zijn wel meer mensen die op hun 19e een huis kopen en niet tot in den treure een studio blijven huren.
Ik heb een 2-kamer appartementje gekocht.
pi_78156830
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:02 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik heb een 2-kamer appartementje gekocht.
Daar is niets mis mee, ook niet op je 19e. Laat al die huurders maar lachen.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 17:17:51 #274
48120 nicoco
Drie keer links is ook rechts.
pi_78350628
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:01 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ja, ik heb een goede baan.
Maar heb geen onbetaalde rekeningen meer liggen.
Dus komende maand gaat gok ik beter.
Denk je daar nu nog steeds zo over?
Op jezelf wonen moet je leren. Ja, je krijgt onverwachte kosten, dus je zit wel eens krap. Dat hoort erbij als je net op je zelf woont. Gewoon uitgaven regelmatig controleren en noteren, dan weet je wat je besteedbaar budget is. Verder gewoon wat vaker macaroni met kaas eten, vult goed en is goedkoop. Ook eens per week bij je ouders mee eten is handig. Zien ze jou ook weer en jij hebt weer een gratis maaltijd naar binnen gewerkt. Verder een maandje niet uit gaan, en als je toch een keertje uit gaat dan gewoon 2 tientjes mee nemen en je pinpas thuislaten. Even volhouden en je bent zo weer boven jan.

Je bent niet de enige die dit meemaakt, iedereen heeft wel eens zo'n periode gehad.
  woensdag 24 februari 2010 @ 18:05:08 #275
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_78401584
Zo, salaris binnen gehad. Ik heb zo ik weet verder geen achterstallig rekeningen meer. Ik heb ook, in case of emergency, 250 euro apart gezet. Maar ook om wat op te sparen.
En van m`n salaris is nog genoeg over
pi_78402177
Dan is nu het moment om voor de komende maand een begroting te maken.

Schrijf al je vaste lasten op. Maak een schatting voor de dagelijkse boodschappen. Van wat je overhoudt kan je dan beslissen om uit te geven aan luxe als bios, kleding etc etc en wat je wilt sparen.
  Moderator woensdag 24 februari 2010 @ 20:35:23 #277
155227 crew  Guppy
dus
pi_78407651
En probeer vaker wat apart te zetten. Ongemerkt iets opbouwen is fijn voor als het nodig is, zeker wanneer je het kunt missen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')