abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77253359
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:18 schreef Triggershot het volgende:
Vrijheid van meningsuiting toch?
Hoe beledigend, opruiend enzo het ook moge zijn?
idd.. je mag alles zeggen.. zolang je niet oproept tot geweld

recht op beledigen zoals de grote Ayaan Hirsi Ali altijd al gezegd heeft

en daar zit hem de kneep

wat de nazis deden.. in de jaren dertig

stelselmatig joden neerzetten als minderwaardige, zieke wezens..

we weten allemaal waar dat toe geleid heeft

dus uitspraken als homo's zijn ziek.. vind ik ook behoren tot een categorie uitspraken.. waarbij je een klimaat kunt creëren die holocaustachting gevolgen kan hebben.. dus een klimaat schept waarin geweld tegen bepaalde groepen gestimuleerd word.

net als wat Wilders nu ook doet.. met de moslims by de way..... ook hele groepen mensen ( moslims) neerzetten als achterlijke, genetisch gedegenereerde , zieke, minderwaardige wezens die geen plaats hebben in de maatschappij

is naar mijn mening ook een klimaat creëren die indirect oproept tot geweld..

dus.. ik zeg.. je mag alles zeggen.. maar .. groepen wegzetten als ziek, minderwaardig enz enz

gaat mij een brug te ver

ps dit zou ook moeten gelden voor uitspraken waarbij men zich beroept op religieuze teksten/bronnen..

deze teksten dienen naar mijn mening ook gezuiverd te worden van.. passages die (in) direct oproepen tot geweld ( of met een * er bij.. dat het gaat om gevaarlijke teksten.. waarbij je minimaal 18 jaar moet zijn om dergelijke gevaarlijke teksten te mogen lezen.. net zoals je nu bv gewelddadige games hebt waarbij je minimaal 18 moet zijn om ze te mogen spelen. )..
  maandag 25 januari 2010 @ 16:27:12 #142
3542 Gia
User under construction
pi_77253376
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:10 schreef Vanyel het volgende:
Draai die causale relatie eens om. Misschien zijn die mensen wel homo en uit zich dat in hun vrouwelijke eigenschappen.
Niet als iemand die vrouwelijke trekjes al heeft voordat hij weet dat hij homo is. Als kind bijvoorbeeld.
quote:
Is dat zo? Wie zegt dat? En hoe komt een man aan 'meer' vrouwelijke genen?
Een kind, nemen we even een jongen, kan bepaalde vrouwelijke eigenschappen van zijn moeder erven, terwijl hij toch een jongen is. Dat wil nog niet zeggen dat hij dan 'dus' homo is, maar ik denk dat de kans daarop dan groter is. Uiteraard zal opvoeding, omgeving, ontwikkeling ook een rol spelen.

Ik zou niet weten wat anders de verklaring kan zijn van de verwijfdheid van veel homo's.
  maandag 25 januari 2010 @ 16:29:04 #143
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77253465
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja, ik sta er voor. Ik ben er van overtuigd dat religie veel goeds heeft gebracht, het is afkomstig van God, daar waar het fout is gegaan is dat niet te wijten aan de religie zelve maar aan de (interpretatie van de) volgelingen.
Oh ja, het systeem zelf kan natuurlijk niet fout zijn. Weet je wat de Russen riepen toen het communisme faalde? Niet dat het aan het communisme lag, maar dat ze niet communistisch genoeg waren. Weet je wat er bankiers riepen toen het kapitalisme faalde? Niet dat het aan het kapitalisme lag, maar dat ze niet kapitalistisch genoeg waren.

Nee, vooral niet de fout in het systeem zoeken, maar altijd bij de volgelingen.
quote:
- Naastenliefde
- De aalmoes
- Respect voor dieren
En dat is waarom precies specifiek voor religie?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 25 januari 2010 @ 16:29:32 #144
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77253485
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:26 schreef Iblis het volgende:
Zolang jij niet op de proppen komt met cijfers die aantonen dat mensen ‘met religie’ hier geen probleem mee hebben, waag ik dit te betwijfelen.
Spijtig, het CBS houdt dergelijke statistieken niet bij. Ik kan enkel referen naar een tijd waarin, voor de komst van de Islam, het gewoon was om dochters te begraven. Met de komst van de Islam is dit verdwenen.

Zelfs grondwetten zijn deels geïnspireerd door de Goddelijke boodschap:

- Gij zult niet stelen
- Gij zult geen valse getuigenis uitspreken

Etc.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 25 januari 2010 @ 16:30:50 #145
3542 Gia
User under construction
pi_77253533
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:15 schreef Iblis het volgende:

Dan is er nog de kans dat je al weet dat ze lesbisch zijn, en daardoor bepaalde kenmerken waar je anders geen aandacht aan zou hebben geschonken als ‘mannelijk’ duidt.

Mwa, ik maak ook wel vaak voor dat ik ergens ben er een man binnenkomt, die wij dan schaamteloos bestempelen als 'ein richtige'. Gewoon vanwege zijn manier van lopen, praten enz... en dan blijkt hij inderdaad homo te zijn.

Het is mogelijk een vooroordeel wat toch wel erg vaak bevestigd wordt. Kijk alleen al naar die gayparade! De verwijfdheid spat ervan af.
pi_77253542
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik noemde meerder factoren, zoals opvoeding en ontwikkeling.

Toch, en je mag dat subjectief en waardeloos vinden, ken ik homo's waarbij je als kind eigenlijk al wist dat het zo was. Wat dan later gewoon inderdaad ook waar bleek te zijn. Gewoon in het hele doen en laten veel zachtaardiger, liever, socialer enz...

En dan vraag ik me af of het niet zo kan zijn dat deze mensen gewoon net wat meer vrouwelijke eigenschappen geërfd hebben waardoor ze een verhoogde kans hebben homo te worden.
[..]

Een subjectieve waarneming kan leiden tot onderzoek waardoor iets objectief kan worden vastgesteld. Ik weet niet of er onderzoek is gedaan of dat dat zelfs al mogelijk is naar het hebben van erfelijke eigenschappen van het andere geslacht en de samenhang met homofilie.

De rest van je post is natuurlijk onzin. Het hebben van vrouwelijke genen heeft meer te maken met iemands geaardheid dan iemands haarkleur met diens intelligentie. Beetje domme vergelijking. Ben je blond?
uit onderzoek blijkt iig dat het bij homo's regelmatig voorkomt dat hun hersenen er vrouwelijk uitzien en bij de potten juist mannelijk
pi_77253588
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:52 schreef Gia het volgende:
Tja, dit is wel een andere discussie, maar je hebt wel gelijk. Als Wilders veroordeeld wordt, dan moet voortaan een bisschop die op deze wijze mensen beledigt of een imam die dat doet ook veroordeeld worden. Je beroepen op een geloofsgeschrift moet geen reden kunnen zijn om in de wilde weg mensen te beledigen.

Overigens ga ik ervan uit dat Wilders niet veroordeeld wordt en uiteraard staat het je vrij om deze bisschop aan te klagen.
Ik kan me niet heugen dat er ergens in West-Europa ooit een bisschop, priester of ander kerkelijk figuur is veroordeeld wegens haatzaaien. Het is wat dat betreft te hopen dat Wilders niet wordt veroordeeld, al ben ik daar nog niet gerust op. Als Wilders wél wordt veroordeeld, weten we in elk geval één ding heel zeker: gelovigen hebben dan officieel meer rechten dan niet-gelovigen.
  maandag 25 januari 2010 @ 16:32:40 #148
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77253599
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:27 schreef Gia het volgende:
Ik zou niet weten wat anders de verklaring kan zijn van de verwijfdheid van veel homo's.
Heb je ook nog een verklaring voor de ‘Bear’ subcultuur?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_77253642
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:31 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

uit onderzoek blijkt iig dat het bij homo's regelmatig voorkomt dat hun hersenen er vrouwelijk uitzien en bij de potten juist mannelijk
http://www.knaw.nl/akademienieuws/pdf/124.pdf
pi_77253656
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Spijtig, het CBS houdt dergelijke statistieken niet bij. Ik kan enkel referen naar een tijd waarin, voor de komst van de Islam, het gewoon was om dochters te begraven. Met de komst van de Islam is dit verdwenen.

- Gij zult niet stelen

Etc.

²
want voor de Islam waren die mensen natuurlijk niet religieus
  maandag 25 januari 2010 @ 16:34:57 #151
3542 Gia
User under construction
pi_77253698
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:31 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Dat bevestigt mijn vermoeden dat homofilie toch in aanleg aanwezig is.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 25 januari 2010 @ 16:39:00 #152
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77253908
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Religie moeten we juist omarmen, zonder religie zou het een chaos zijn hier op aarde. Religie heeft bijgedragen aan de moderne beschaving.

²
religie heeft ook bijgedragen al vrijwel alle oorlogen... omarmen we dat ook?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 25 januari 2010 @ 16:40:10 #153
3542 Gia
User under construction
pi_77253970
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:32 schreef Iblis het volgende:

[..]

Heb je ook nog een verklaring voor de ‘Bear’ subcultuur?
Het feit dat ze zoveel lichaamshaar hebben en een wat grovere bouw, wil absoluut niet zeggen dat ze dan geen vrouwelijke maniertje hebben. Die hebben ze er vaak ook nog bij. Het zijn niet allemaal stoere bouwvakkertypes.
  maandag 25 januari 2010 @ 16:40:50 #154
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77254001
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik denk dat de statistieken die het CBS wel bijhoudt niet direct jouw conclusie zullen onderschrijven, daar men namelijk wel etniciteit bijhoudt en dit in sommige gevallen sterk correleert met aangehangen godsdienst.

Dat dochters begraven werden, stokken aanbeden werden, ik weet het. Allemaal waarschijnlijk beperkt tot bepaalde stammen of bepaalde hongerperioden, maar dit gebeurde. Overigens waren dit niet per se atheïstische stammen, ze hadden alleen een andere religie dan de Islam.
quote:

- Gij zult niet stelen
Dat niet stelen was er natuurlijk al lang voordat b.v. het Christendom of Jodendom of Islam ter plaatse waren.
quote:
Dit is jouw favoriete hè? Maar ook voor de monotheïstische Godsdiensten al aanwezig en natuurlijk ook in Aziatische maatschappijen ontwikkeld.
  maandag 25 januari 2010 @ 16:42:13 #156
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77254067
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Het feit dat ze zoveel lichaamshaar hebben en een wat grovere bouw, wil absoluut niet zeggen dat ze dan geen vrouwelijke maniertje hebben. Die hebben ze er vaak ook nog bij. Het zijn niet allemaal stoere bouwvakkertypes.
Het punt is meer: in hoeverre cultiveert men zo’n voorkomen niet ook?
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 25 januari 2010 @ 16:42:55 #157
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77254102
zijn niet westerse landen dan niet zo erg regligieus als Azië, Europa en de VS? Aangezien ze niet helemaal zo modern zijn....
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 25 januari 2010 @ 16:45:40 #158
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77254238
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 25 januari 2010 @ 16:45:56 #159
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_77254258
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:18 schreef Triggershot het volgende:
Vrijheid van meningsuiting toch?
Als je die vrijheid neemt, moet je anderen ook de vrijheid laten om hun mening te geven.
pi_77254290
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Yep, en zonder waren we nog verder van huis.

²
Gedurfde aanname BSB.
ijs_beer fan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')