abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77241564

Festivals en activiteiten
3 januari 2010 Cadeauruildag
http://www.rotabs.com/

6 maart 2010 Museumnacht
http://www.rotterdamsemuseumnacht.nl/

Muziek

www.rotown.nl voor de beste indie

www.dizzyy.nl elke maandag- en dinsdagavond gratis jazz concerten, alleen de drankjes kosten 50 cent meer..

www.watt-rotterdam.nl

Volgende meet

Elke donderdag /vrijdag /zaterdag kun je wel een meet proberen te regelen in dit topic.

Ergens voor 30 juni 2010 kokosmatten- en schemerlampenmeet aan de Rotte. Iedereen mag zijn eigen kokosmat of schemerlamp meenemen, of gebruik maken van de openbare kokosmat en schemerlampen. Bij slecht weer een week later en alleen geimpregneerde kokosmatten zijn toegestaan in combinatie met sfeerananassen.

Dit alles naar aanleiding van dit bericht:
quote:
Vergunning ingebruikname openbare grond voor het plaatsen van een kokosmat van 3 bij 2 meter in het voetgangersgebied langs de Rotte t.h.v. het Noordplein en 2 schemerlampen op de hoek Zaagmolenstraat en 1e Pijnackerstraat aan de bestaande lantaarnpaal op ca. 5 meter hoogte. De schemerlampen branden in de avond en nacht. De vergunning is verleend voor de periode 1 maart 2009 tot en met 30 juni 2010
Lange termijn meet agenda
december 2009 drinken in Oost
januari 2010 ntb
februari 2010 de goedkope biermeet
maart 2010 de goedkope drugsmeet
april 2010 BBQ'en in Het Park
und so weiter...

Rotterdam

Hartelijk welkom bij het heleboelste deel rondom de stad Rotterdam; waar de overhemden met de mouwen opgerold in de kast hangen. Waar de poen wordt verdiend die in Den Haag aan de rest van Nederland wordt uitgedeeld om daar over de balk gepleurd te worden. Om maar eens een Rotterdammert te citeren. De stad die het inmiddels alweer bijna 70 jaar doet met een kunsthart. In al die jaren opgebouwd door iedereen die maar een hamer of schroevendraaier kon vasthouden. Mooi van lelijkheid; of andersom. De stad die jaren geleden veranderde; en niet ten goede. De stad die op de weg terug is om sterker uit de strijd te komen dan dat hij erin ging. Rotterdam is een zooitje. Maar wel míjn zooitje ! Ik denk dat ze het waard is voor te knokken.

Zie hier het topic heleboel waarin iedereen alles kwijt kan wat (al is het maar zijdelings) met Rotterdam te maken heeft. Of je er woont, studeert, stapt, in de goot ligt of triomfen viert. Maakt niet uit. Natuurlijk zijn wannabe Rotterdammers of zij die Rotterdam een warm hart toedragen ook meer dan welkom.

Onbekend maakt onbemind. Passagiers die geen Rotterdammer zijn worden uitgenodigd van boord te stappen en eens lekker in dit topic om zich heen te kijken tussen de Rotterdammers. Misschien ís het wel wat voor jou !

Wonen in Rotterdam?

Informatie over nieuwbouw: http://www.woneninrotterdam.nl/

Huren
http://www.woonnet-rijnmond.nl/
http://www.okeverhuur.nl/
http://www.wonenmvm.nl/
http://www.etagehureninrotterdam.nl
http://www.actys.nl
http://www.rotsvast.nl/
http://www.directwonen.nl/
http://www.wbr.nl

Kopen
www.woonvisie.nl
www.zuidstad.nl
en de rest op www.funda.nl

Uitgaan in Rotterdam?
Kijk in: UVT Party Agenda 2009
http://www.rotterdamsuitburo.nl/

Een dagje Rotterdam?
Rotterdam Roots

Informatie over de stad?
http://www.cic.rotterdam.nl

Verklarende woordenlijst?
sfeerananas = onmisbaar BBQ artikel
tribunevullers = zondagse treinslopers
nieuwe nederplayer = GoeRoe
WSS = Chick uit West

En voor alle andere vragen over Rotterdam, bel je natuurlijk met 0800 - 1545 14 010

Vorige 6 delen:

Rotterdam #99 - Waar het rustig is
Rotterdam # 100
Rotterdam #101 : Nu met nieuw metrostation
Rotterdam #103 Tijd voor bier en tieten
Rotterdam # 106 - Kortsluiting
Rotterdam # 107 - Bazar Curieux, Laura Jansen en Kerstmarkt
Rotterdam # 108 - Winterbioscoop, Winterplein, N&S en Johan in Watt

Game on Rotterdammerts.
wiki

respect the power of the ennenes!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77241747
Woef!
pi_77241951
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:56 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Als je een recept hebt van roti dan hou ik me aanbevolen .
Roti zonder roti ... Ik maak het altijd zonder de "pannekoek"

Ik neem eerst wat aardappels (3 kruimige kleintjes PP), die schil ik en bak ik in flink wat boter of olie (boter is lekkerder) in de braadpan.

Daar doe ik dan per persoon (!) twee tenen knoflook bij, een paar eetlepels kerrie masala, flink wat peper, en een half boullionblokje (eventueel kan je er ook een derde liter versgemaakte boullion bij doen). Dan ca. 300/350 gram in stukken gesneden kipfilet. Nog steeds PP en naar schatting.

Dit schep ik een paar keer om. dan een paar kopjes water er bij, tot alles een beetje onder staat, en daar gooi ik een madame jeanette (zo'n hele hete peper) in. Er goed op letten dat de peper heel blijft

Voeg nu de kouseband toe - een half tot een heel bosje PP, of nog meer, afh. van hoe veel je eet.

Een heel klein beetje tomatenketchup ( ) en een klein beetje worcestersauce zijn eventueel goed om de smaak wat te sturen.

Laat dit staan tot de eerste aardappels uit elkaar vallen, en het vocht goed aan het indampen is. Kook dan -los- 1 of 2 eieren pp. Schil deze, en leg deze in je pan er bij. Draai ze af en toe om, zodat ze rondom geel worden.

Dan is je roti klaar.
pi_77242009
Kouseband wel even in stukjes snijden trouwens.
pi_77242083
Ohw, en maak gewoon standaard 2x meer dan nodig. Vaak heb je toch nog wel wat meer zin, en daarnaast is het makkelijk in te vriezen en te bewaren.

En volgens mij gooi ik er altijd ook 2 korrels piment in
pi_77242161
Werken is overrated.
pi_77242173
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:19 schreef Isegrim het volgende:
Werken is overrated.

Dan stoppen we daar toch mee?
pi_77242280
Klinkt goed, bedankt man !
Jij gebruikt zo'n soort braadpan ? :[img] [url=http://www.pannenwebshop.nl/data/producten/30149-normaal.jpg[/img]]http://www.pannenwebshop.nl/data/producten/30149-normaal.jpg[/img][/url]

En de kipfilet wordt eigenlijk meer gekookt dan gebakken begrijp ik?
Dus het wordt wel gaar, maar niet bruin ?
En ik heb in plaats van kerrie masala, Roti kruiden die naar kerrie ruiken dat lijkt me geen probleem toch ?
Binnenkort eens maken
pi_77242439
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:23 schreef junkiexp het volgende:
Klinkt goed, bedankt man !
Jij gebruikt zo'n soort braadpan ? :[ [url= afbeelding]http://www.pannenwebshop.nl/data/producten/30149-normaal.jpg]afbeelding[/url][/url] ]

En de kipfilet wordt eigenlijk meer gekookt dan gebakken begrijp ik?
Dus het wordt wel gaar, maar niet bruin ?
En ik heb in plaats van kerrie masala, Roti kruiden die naar kerrie ruiken dat lijkt me geen probleem toch ?
Binnenkort eens maken
Ik gok dat Roti kruiden gelijk zijn aan kerrie masala, hooguit met wat E621 en zout extra... Dus opzich prima. De kip bak je eigenlijk maar heel kort, maar dat is niet eens echt nodig, je kookt het inderdaad. Het is een stoofpot, eigenlijk maak je irish stew op dezelfde manier maar dan met lams/rundvlees, thijm en oregano, kruidenbouillion, worcestersauce guiness en jameson, en worteltjes

en in zo'n ouderwetse braadpan inderdaad

Overigens is het ook lekker - wat vaak bij een tweede keer opwarmen ook gebeurt - om de kip helemaal kapot te laten koken. Op dat moment krijg je een soort suri-variant van erwtesoep
pi_77242518
Mogguh...
Mu!
pi_77242592
  maandag 25 januari 2010 @ 12:25:34 #13
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_77244169
Wat wordt ik toch gek s'ochtends tijdens de spits in de metro. Als je probeert uit te stappen word je zowat omver gelopen.
En toen was er niets!
pi_77244817
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:25 schreef IemandNiemand het volgende:
Wat wordt ik toch gek s'ochtends tijdens de spits in de metro. Als je probeert uit te stappen word je zowat omver gelopen.
Door mensen die naar binnen willen zeker? In de trein hetzelfde verhaal. Debiel gedrag. Gewoon je ellebogen gebruiken en er wat van zeggen.
  maandag 25 januari 2010 @ 13:27:30 #15
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_77245984
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:47 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Door mensen die naar binnen willen zeker? In de trein hetzelfde verhaal. Debiel gedrag. Gewoon je ellebogen gebruiken en er wat van zeggen.
Ik snap het echt niet hoor alsof die metro weg rijdt als je 0,5 seconden later instapt. Of mensen die pal voor die deuren gaan staan waardoor je er zijdelings langs moet.
En toen was er niets!
pi_77247739
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:25 schreef IemandNiemand het volgende:
Ik duw me tegenwoordig een weg er doorheen.
pi_77248460
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:27 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Ik snap het echt niet hoor alsof die metro weg rijdt als je 0,5 seconden later instapt. Of mensen die pal voor die deuren gaan staan waardoor je er zijdelings langs moet.
Ik begrijp het ook niet. Ik vind het heel raar gedrag. En als het nou alleen gebeurde als de trein (metro) afgeladen vol zat, dan kon ik er nog inkomen. Maar het gebeurt ook als de trein half leeg is.
pi_77248870
quote:
Op maandag 25 januari 2010 14:18 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Ik duw me tegenwoordig een weg er doorheen.

Tijdens het instappen of het uitstappen?
pi_77249591
quote:
Op maandag 25 januari 2010 14:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Tijdens het instappen of het uitstappen?
uitstappen Chef
pi_77249783
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik gok dat Roti kruiden gelijk zijn aan kerrie masala, hooguit met wat E621 en zout extra... Dus opzich prima. De kip bak je eigenlijk maar heel kort, maar dat is niet eens echt nodig, je kookt het inderdaad. Het is een stoofpot, eigenlijk maak je irish stew op dezelfde manier maar dan met lams/rundvlees, thijm en oregano, kruidenbouillion, worcestersauce guiness en jameson, en worteltjes

en in zo'n ouderwetse braadpan inderdaad

Overigens is het ook lekker - wat vaak bij een tweede keer opwarmen ook gebeurt - om de kip helemaal kapot te laten koken. Op dat moment krijg je een soort suri-variant van erwtesoep
Ok, thanks
pi_77249908
En anders moet je maar een keer komen proeven
pi_77261191
Komt vast een keer goed
pi_77262503
pi_77263169
quote:
Op maandag 25 januari 2010 19:59 schreef DutchTrain het volgende:
[ afbeelding ]
Gaaf wat voor iets komt erin? Huizen, Kantoren of gewoon niks.
pi_77265445
quote:
Op maandag 25 januari 2010 19:59 schreef DutchTrain het volgende:
[ afbeelding ]
Erg handig dat ze het gebouw dat daar nu deels staat op het plaatje een meter of 6 naar rechts hebben verplaatst, dat komt ze goed uit
  dinsdag 26 januari 2010 @ 07:55:08 #26
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_77279482
Goedemorgen! :w
pi_77280094
Morguh
pi_77280309
Ah, Junkie, voeg in het recept ook sambal toe! Dat ben ik nog vergeten. Ik had gister ca. 500 gram aardappel (misschien iets meer), vijf tenen knoflook, 950 gram kip, 3 grote bossen kousenband, 2 flinke eetlepels kerrie, 2 kruidenbouillonblokjes, heel klein beetje ketchup en worcestersauce, 3 korrels piment, flink wat zwarte peper, 1 madame jeanette, 2 eetlepels sambal badjak en 2 eetlepels sambal oelek. En vier eieren.

En de aardappeltjes en kip dus heel kort eerst gebakken in 75 gram roomboter met wat van de kerrie en knoflook.

Dan al het andere, behalve de kousenband en eieren er bij. Een half uurtje vooraf de kousenband er in, en de laatste paar minuten je eitjes.

Dit waren iets van 5 porties geworden, 2 om gelijk te eten en dan 6 halve de vriezer in
pi_77280508
Ik kan de sambal ook bij het eten zelf toevoegen toch ?
Dat is vooral handig met meerdere mensen met allemaal verschillende wensen.

Ik heb zo'n grote pot Surinaamse sambal gekocht .
Maar in totaal staat het zeg maar een uurtje op het gas ?
pi_77280859
Dat zou eventueel kunnen, alleen pruttelt je eten dan dus niet in de sambal Daarnaast wordt het er toch niet echt veel scherper van, aangezien je de madame jeanette mee laat koken. Ik denk dat het iets meer dan een uur opstaat, eerder anderhalf "of meer". Bij kruimige aardappels. Anders langer.
pi_77291901
quote:
26-01-10 14:53:09 Politie Rotterdam-Rijnmond politie lost schoten tijdens aanhouding na bedreiging
pi_77294272
waarom is de erasmus afgesloten door vele blauwe hemden?
pi_77294567
ff luchten?
Mu!
pi_77294697
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:02 schreef SingleCoil het volgende:
ff luchten?
15:40:29 26-01-10 Melding : vanaf heden is de erasmusbrug afgesloten ivm ijsvorming dit duurt tot in ieder geval morgenochtend
Regio : [ROT] 17. Rotterdam Rijnmond
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:10:59 #35
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_77295009
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:05 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

15:40:29 26-01-10 Melding : vanaf heden is de erasmusbrug afgesloten ivm ijsvorming dit duurt tot in ieder geval morgenochtend
Tjeempie, het lijkt de NS wel.
pi_77295029
Agenten schieten verwarde man neer

26 januari 2010

De politie heeft dinsdagmiddag in Hoek van Holland een verwarde man neergeschoten. Bij de arrestatie was ook politiehond ingezet, waar door de man op werd ingestoken.

Hij had kort ervoor zijn ouders bedreigd met een mes en was naar zijn woning teruggekeerd. Daar probeerden agenten hem in te rekenen, met een speciale procedure, waarbij ook politiehonden zijn gebruikt.

De man stak vervolgens een van de honden en maakte een stekende beweging naar de agenten. Daarop hebben de agenten hem neergeschoten.

Hij is met een hoogwerker uit zijn huis aan de Prinks Hendrikstraat gehaald en met een ambulance naar een ziekenhuis in Den Haag gebracht. De politiehond is behandeld door een dierenarts.
pi_77296686
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:05 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Ijspegels?
pi_77297189
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ijspegels?
ik zie niks feitelijk
pi_77298195
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:57 schreef TJDoornbos het volgende:
Rotterdam
Pfff, gezeik altijd
pi_77304539
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:17 schreef junkiexp het volgende:
Pfff, gezeik altijd
Tja, naar het Marconiplein moeten vanaf de snelweg en dan blijkbaar 3 grote witte torens in the middel of nowhere over het hoofd zien
pi_77304903
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:47 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Tja, naar het Marconiplein moeten vanaf de snelweg en dan blijkbaar 3 grote witte torens in the middel of nowhere over het hoofd zien
Precies, als je in Rotterdam verdwaalt is het wel slecht met je gesteld hoor
En hij had zelfs een navigatiesysteem bij
pi_77308176
Brienenoord Zuid-Noord ook afgesloten
pi_77324354
Iedereen slaapt nog?
Mu!
pi_77324625
Sssst!
pi_77324891
Ooops...sorry...ssst...
Mu!
pi_77327344
Net een uurtje wakker
pi_77332273
Ook net wakker. Ziek.
pi_77335677
Beterschap !
pi_77336279
Vannacht tot drie keer toe hetzelfde auto-alarm dat hier in de straat afging. Als dat nog een keer gebeurt, ga ik naar buiten om een briefje onder de ruitenwisser te plakken om de eigenaar te bedanken voor het volledig verkloten van mijn nachtrust, die toch al niet al te best was met koorts en krampen e.d.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')