Australië weer begonnen

. Jongens, dat trek ik niet hoor.
Eindelijk gekeken. Eerder geen zin omdat Yanet eruit is gegaan, maar nu kan ik niet anders zeggen dan terecht. Ik hou het kort (nou ja, kort voor mij dan hè?)
De judges zijn inderdaad flink onderling aan het bitchen. Maar liever dat dan dat kontlikkerige gedoe van SYTYCD Canada en in mindere mate USA. En o ja… stiekem vind ik Sisco/Cisko/Suske eigenlijk best leuk

.
Nog iets… waarom dragen de dansers zo vaak dezelfde kleding? Ik weet dat de BBC krap bij kas zit, maar kom op zeg… dit is televisie! Daar heeft iedereen om de vijf minuten iets anders aan en zeker nooit twee keer hetzelfde! Don’t fuck with the illusion

!
Groepsdans meiden: niet alleen het strooizout is op, maar ook de peperbus lijkt leeg. De enige die pit in haar donder had was Mandy, maar die heeft dan ook dertig jaar showdanstraining gehad op een cruiseboot.
Groepsdans (ballet) jongens: gaaaaaff! Matthew Bourne! Waarom vond ik de niet-balletjongens interessanter en aansprekender dan Robbie en Alastair?
Yanet/Robbie – Lindyhop
Ay ay ay mama, niet zo goed hè? Arme meid. Technisch een puinhoop en mijn god, wat moest ze moeite doen om een lach tevoorschijn te toveren. Robbie leuk als Nutty Professor, maar ik krijg de kriebels van zijn buitencategorie lange ledematen. Overigens wel een zeer moeilijke choreo…
Charlie /Drew – lyrical hiphop
Ik heb een godsgruwelijke hekel aan clowns, op het fobische af (het komt door jou Stephen King!!) dus ze begonnen al in de min bij mij. Vreselijke dans, al dat geklooi met die props. Als ik drie danspassen heb gezien is het veel. Charlie en Drew bakten er niet veel van, maar in hoeverre je dat hen kan verwijten?
Lizzie/Alastair – contemporary
Choreo en uitvoering bijzonder mooi, Lizzie bijzonder classy, Alastair bijzonder lekker. Beste dans van de avond. Die Raphael is wel een superchoreograaf zeg! Nigel’s commentaar was erg wonderlijk, zo van ‘kijk mij eens even lekker mijn kont tegen de krib gooien’.
Mandy/Tommy – Broadway
Dus Tommy is geen Lapje maar het kind van een Zweedse øpa en een Aziatische importbruid... (foei

). Goede combi met Mandy, allebei volwassen en ‘far from home’. Drama dus. Erg leuk gedaan en het was wel Mandy’s avond hè?
solo’s
Alastair: Mr. Gay Blackpool 1975
Lizzie: te hoog malle meid-gehalte
Tommy: met twee sneetjes toast en roomboter alstublieft

. Lil’ Tommy! Amazing.
Mandy: zo, die is aan het groeien! Verrassend, voor het eerst zie ik het wat de judges bedoelen

.
Robbie: er mist iets aan zijn dansen… subtiliteit? Gratie?
Yanet: die gekke sprongen heeft da meiske toch helemaal niet nodig. Matige solo.
Drew: waar waren de borstelsnor en leren overbroek?
Charlie: aardige details maar een beetje druk
Resultshow:
Nigel uit zijn dak bij Relight My Fire
Krijgen we ooit nog een fatsoenlijke openingsdans

?
Dat ik Mika ooit leuk heb gevonden…
De jongens… dus volgens Nigel hoorden Robbie en Drew er niet te staan en allebei in de finale. Dus de twee beste dansers van de avond, die door de judges de hemel in werden geprezen, hadden in de bottom two gemoeten. En wie hadden ze dan weg willen hebben

? Tommy, die volgens de judges amazing en steeds maar beter wordt? Alastair dus, want die gaat alleen maar door op uiterlijk volgens Nigel. Wat een onzin. Drew terecht eruit, is maar één keer echt goed geweest, in die contemporary met Hayley.
Yanet… ik hou van je, maar je was echt crap. Je bent gewoon niet kooky en kunt niet acteren dat je grappig bent of plezier hebt. Je bent sexy, sensueel, verleidelijk, fierce, scary, gepassioneerd en een hot mama. Dus te eenzijdig. Maar ik ga je wel missen

.
[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 04-02-2010 10:46:24 ]