quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
Zo raar is dat niet, ik ben ook een soort van Nederlander.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:09 schreef maartjeh het volgende:
Nee. Ik begon me serieus af te vragen of ik als Nederlander zijnde nu een 'Turken op FOK!'topic moest gaan openen.
Waarom een soort van? Omdat je hier woont?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:10 schreef Min-e het volgende:
[..]
Zo raar is dat niet, ik ben ook een soort van Nederlander.
Hmm, toch maar eens praten met dat meisje van de dönertentquote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:54 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ach het is niet zo strict allemaal, als dat men hier op Fok wil laten geloven.
Tegenwoordig maakt het echt niet zo uit, als je als persoon aanknopingspunten met elkaar hebt, is cultuurverschil juist een extra dimensie.
Ik heb al tig topics geopend hierquote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:09 schreef maartjeh het volgende:
Nee. Ik begon me serieus af te vragen of ik als Nederlander zijnde nu een 'Turken op FOK!'topic moest gaan openen.
Nou denk dat als je je leven slijt in een land, je toch op zijn minst daar meer mee hebt , dan het land waar je ouders een deel van hun leven hebben doorgebracht en nu zelfs zij zich inmiddels daar een vreemde voelen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:10 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Waarom een soort van? Omdat je hier woont?
Dat is waar. Wist niet dat je hier geboren was (tenminste, dat maak ik nu op uit jouw zin. Klopt dat?).quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:14 schreef Min-e het volgende:
[..]
Nou denk dat als je je leven slijt in een land, je toch op zijn minst daar meer mee hebt , dan het land waar je ouders een deel van hun leven hebben doorgebracht en nu zelfs zij zich inmiddels daar een vreemde voelen.
Ze wil je, duidelijk, groentes zegt genoeg. Ga ervoor.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:11 schreef Rookert het volgende:
[..]
Hmm, toch maar eens praten met dat meisje van de dönertentDie kijkt altijd vanuit haar ooghoeken omhoog als ze bezig met die groenten en lacht dan leuk
Dit klinkt ook echt apart, de groentes doen het hemquote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:17 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ze wil je, duidelijk, groentes zegt genoeg. Ga ervoor.
Wat zegt jouw taalgevoel (volgens jou) van "de woning" en "het huis". Of hoe rechtvaardigt jij die logica?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:13 schreef Rookert het volgende:
En siddha, over dat geslacht bij woorden; ik weet het gewoon, taalgevoel enzo. Heb je wel vaker bij je moedertaal denk ik
Ja ik ben hier geboren. Maar denk dat het gevoel van waar je je thuis voelt de doorslag geeft en bij mij is dat Nederland.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:15 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Dat is waar. Wist niet dat je hier geboren was (tenminste, dat maak ik nu op uit jouw zin. Klopt dat?).Heb je niet veel familie meer in Turkije?
En een soort van een Turk, Europeaan, Eurazier, Azier en een wereldburgerquote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:10 schreef Min-e het volgende:
[..]
Zo raar is dat niet, ik ben ook een soort van Nederlander.
Ah op die manier.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:21 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ja ik ben hier geboren. Maar denk dat het gevoel van waar je je thuis voelt de doorslag geeft en bij mij is dat Nederland.
Familie heb ik er wel degelijk, ooms, tantes, neven en nichten e.d, maar het enige wat ons nu eigenlijk bindt is de familieband en de gescheidenis die we delen. Dat is genoeg als je ze zo eens in de paar jaar spreekt of ziet. Maar meer heb ik niet met ze kunnen opbouwen.
Tja, verder dan "het klinkt niet" komt ik nietquote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:19 schreef siddha het volgende:
[..]
Wat zegt jouw taalgevoel (volgens jou) van "de woning" en "het huis". Of hoe rechtvaardigt jij die logica?
Ja in dat opzicht ben ik ook vanalles.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:21 schreef siddha het volgende:
[..]
En een soort van een Turk, Europeaan, Eurazier, Azier en een wereldburger
Weet niet.quote:
Jaquote:
Stel eens voor dat je een turk bent die nooit over geslacht van een woord heeft nagedacht (turkse taal heeft het niet) en stel dan eens voor dat die turk het moet lerenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:23 schreef Rookert het volgende:
[..]
Tja, verder dan "het klinkt niet" komt ik nietIk weet de logica niet, weet alleen dat het zo hoort, voor de rest kan ik me er niet druk om maken.
Nederlands is voor jou een tweede taal?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:26 schreef siddha het volgende:
[..]
Stel eens voor dat je een turk bent die nooit over geslacht van een woord heeft nagedacht (turkse taal heeft het niet) en stel dan eens voor dat die turk het moet lerenhet is een hel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |