abonnement Unibet Coolblue
pi_78058349
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Is het niet verstandiger om gewoon in De schaduw van de wind te beginnen? Ik weet niet in hoeverre dit boek een vervolg is?
Haha, ik dacht dat het twee volledig losstaande romans waren. Zie nu, na de omschrijving van 'De Schaduw van de Wind' gelezen te hebben, dat dat idd een soort eerste deel is. Het maakt echter voor het verhaal niet uit, ze zijn prima los te lezen, aangezien ik nu al halverwege 'Het Spel van de Engel' ben en het geweldig vind.
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:46:03 #103
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_78085799
Confessions of a shopaholic van Sophia Kinsella

dikke pee (lees: dik boek)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:24:19 #104
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_78089284
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:39 schreef Frollo het volgende:

Ik heb het origineel en de vertaling allebei thuis, ik wil dit weleens opzoeken als jullie het echt willen weten.
Nou, ik heb even wat gebladerd in beide boeken en wat leuke en minder leuke vertalingen gevonden.
Voordat ik begin wil ik benadrukken dat ik de vertaling van Max Schuchart heb en dat die alweer uit 1967 is. Iederéén praatte toen raar. Er is een nieuwere vertaling uit 1989, maar die heb ik niet in mijn bezit.

Goddam is vaak vertaald als godvergeten. Maar ik heb ook die rotdingen (the goddam things) gezien, en zelfs kelére handschoenen (goddam gloves).

She really did, I really was enzovoort, dat soort dingen worden vrijwel altijd vertaald als Echt waar.

It killed me is een lastige. Ik heb dit vertaald gezien als Ik was er kapot van (over het verhaal The Secret Goldfish), als Ik bestierf het (wanneer hij het schriftje van Phoebe ziet), als Ik ben weg van ... en misschien nog op wel andere manieren die ik niet gezien heb.

Het beroemde phony kwam ik opvallend weinig tegen in het boek. Over Mr. Turner wordt gezegd dat hij een zacht ei is (phony slob), waarin de hele betekenis van phony dus niet eens terugkomt. Dit is wel het geval met die aansteller van een Andover (that phony Andover bastard).

Het ontelbaar vaak terugkomende and all wordt en zo, en or anything wordt of zo.

Het 'Fuck you' op de muren van Phoebe's school wordt neuken, for Chrissake wordt in Jezusnaam en horsing around wordt donderjagen.

Tot nu toe lijkt het mee te vallen en hoewel er natuurlijk over alles te twisten valt, lijkt het me dat Schuchart de spreektaal van Holden niet al te tenenkrommend weergeeft. Maar er zitten ook dingen bij waarvan ik denk: Maxie, Maxie, wat heeft je bezield.
Tjonge! (Boy!)
Het kan me geen bliksem schelen (I don't give a damn)
Het zag er mieters uit (It looked pretty as hell)
broodje worst (hamburger)
Flemerig als de hel, jô (Suave as hell, boy)

Misschien was dit alles in 1967 echt enorm 'street', maar helaas, de tand des tijds is genadeloos. Opvallend genoeg heeft het origineel daar geen last van.
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:00:00 #105
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78090132
Wat grappig, ik ben heel benieuwd of die dingen in een latere vertaling veranderd zijn, ik neem aan van wel !
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78091301
Dank Frollo. Leuk om te lezen.

Ik ben in ieder geval blij dat ik de Engelse versie heb gelezen.
What's it going to be then, eh?
pi_78118074
Donderjagen!
  donderdag 18 februari 2010 @ 17:19:48 #108
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_78146074
'A short history of nearly everything' (erg goed, ik heb echt wat opgestoken! ) en 'Taal is zeg maar echt mijn ding (wel grappig ) zijn uit, dus ik ga verder in:

Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  donderdag 18 februari 2010 @ 17:35:39 #109
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78146786
Ik kreeg een briefje van de bieb dat Het spel van de engel voor me klaarligt, dus die ga ik morgen ophalen! .
Niet meer actief op Fok!
pi_78149006


Ben benieuwd. Geschreven door een dame van 26.
  donderdag 18 februari 2010 @ 18:50:26 #111
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78150066
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 18:26 schreef _Arual_ het volgende:
[ afbeelding ]

Ben benieuwd. Geschreven door een dame van 26.
Haha, ik dacht: wat een mooie sig heb jij . Dus ik ga eens googlen om te kijken van wie het is, is het gewoon van Rammstein en dat weet ik dan niet! .
Niet meer actief op Fok!
pi_78150239
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 18:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Haha, ik dacht: wat een mooie sig heb jij . Dus ik ga eens googlen om te kijken van wie het is, is het gewoon van Rammstein en dat weet ik dan niet! .
Ga je schamen

De dichtbundel van Till Lindemann staat overigens al jaren op mijn lijstje.
  donderdag 18 februari 2010 @ 18:55:28 #113
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78150273
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 18:54 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ga je schamen

De dichtbundel van Till Lindemann staat overigens al jaren op mijn lijstje.
Messer, bedoel je? Die staat al een paar jaar in mijn kast
Niet meer actief op Fok!
pi_78150324
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 18:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Messer, bedoel je? Die staat al een paar jaar in mijn kast
En, en, en?
  donderdag 18 februari 2010 @ 18:59:14 #115
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78150454
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 18:56 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

En, en, en?


Ik heb hem nooit echt gelezen, hahahaha. Moet ik toch maar eens doen dan, in mijn vakantie volgende week .
Ik heb wel één gedicht onthouden:

Ich habe ein Gewehr
Ich habe es geladen
Ein Knall
Du hast kein Köpfchen mehr


Hoe poëtisch .

Waarom heb je hem nog niet? Je kunt hem gewoon bij Bol.de bestellen. Of tenminste, dat kon destijds.
Niet meer actief op Fok!
pi_78150650
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 18:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]



Ik heb hem nooit echt gelezen, hahahaha. Moet ik toch maar eens doen dan, in mijn vakantie volgende week .
Ik heb wel één gedicht onthouden:

Ich habe ein Gewehr
Ich habe es geladen
Ein Knall
Du hast kein Köpfchen mehr


Hoe poëtisch .

Waarom heb je hem nog niet? Je kunt hem gewoon bij Bol.de bestellen. Of tenminste, dat kon destijds.
Eerst dacht ik dat een vriendin van mij 'm zou kopen, en ik 'm dan zou kunnen lenen. Dat gebeurde uiteindelijk niet.

En nu schrijf ik recensies/uittreksels, wat inhoudt dat er wekelijks al een flinke dosis leesvoer op de deurmat neerploft. Ik kom bijna niet meer toe aan de boeken die ik zelf wil lezen. Zo ben ik al een jaar bezig met de Opwindvogelkronieken van Murakami. Voordat ik dit werk deed, zou ik dat boek binnen 'n weekend uit hebben gehad.

Over De Grens ga ik ook een artikel schrijven. Dit boek lijkt me wel wat, maar vaak krijg ik ook meuk opgestuurd.
pi_78215500

Lekker luchtig boek. Ik heb ondertussen de film ook gezien, boek is toch beter, iets minder bimbo gehalte zeg maar.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_78221169
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:20:31 #119
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78222996
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:10 schreef pinquit het volgende:
[ afbeelding ]
Hey, die heb ik ook besteld
In t Engels dan welteverstaan
Arual, wat een toffe baan heb jij!
Kan ik ergens iets van je lezen?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78226048
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:20 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Hey, die heb ik ook besteld
In t Engels dan welteverstaan
Arual, wat een toffe baan heb jij!
Kan ik ergens iets van je lezen?
toevallig ik heb m al in t engels, maar het leek me handiger om m eerst in nls te lezen. was een beetje engelsmoe en zeker met zo'n soort boek lijkt het me best lastig te volgen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 20 februari 2010 @ 15:35:09 #121
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78230706
Ik wil Arual's baan ook

Momenteel in meerdere dingen bezig ivm wisseling van het collegeblok. O.a.:
Amitav Gosh - Sea of Poppies
Meena Alexander: Fault Lines
Hanif Kureishi - The Buddha of Suburbia

En nog steeds, want die moeten nu tussendoor :
Slumdog Millionaire (schrijfer even vergeten)
Yann Martel - Life of Pi
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zaterdag 20 februari 2010 @ 15:41:46 #122
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78230916
Ik ga nu beginnen in The lost symbol.
Niet meer actief op Fok!
pi_78232491
Tis meer een uit de hand gelopen betaalde hobby... Ik heb ook nog een bijbaan.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 19:11:51 #124
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78237344
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:39 schreef _Arual_ het volgende:
Tis meer een uit de hand gelopen betaalde hobby... Ik heb ook nog een bijbaan.
Lijkt me geweldig als je dat kan.
Maar volgens mij heb jij ook een relevante opleiding gevolgd of niet?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78240681
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:20 schreef Butterfly91 het volgende:
Bijna uit:
[ afbeelding ]

Daarna beginnen in:
[ afbeelding ]
Zo dan eindelijk begonnen in Het Verloren Symbool. De laatste paar hoofdstukken van Het Experiment gingen toch wat langzamer dan ik dacht.
  zondag 21 februari 2010 @ 00:51:48 #126
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_78249536
'Memoires van een Lafaard, avonturen van een Haagse heer tijdens de komende Linkse revolutie' - Demitri Frenkel Frank. Hilarisch en spannend.
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
pi_78257100
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:11 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Lijkt me geweldig als je dat kan.
Maar volgens mij heb jij ook een relevante opleiding gevolgd of niet?
Nederlands ja. En binnengerold toen ik me aanbood als recensent, en degene bij wie ik dat deed nét mijn boekje aan het recenseren was (product van mijn stage).

Ik schrijf nu voor een digitale uittrekseldatabase die in praktisch iedere bieb is in te zien, en een boekentijdschrift. Kritisch literatuur lexicon deed ik ook, maar daar ben ik mee gestopt. 'k Zou wel voor een grote krant willen recenseren, maar ja, hoe pak je dat aan.
  maandag 22 februari 2010 @ 15:07:13 #128
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_78305249
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_78305318
Ik kom niet door 'Kalme chaos' heen. Heb hem maar even weggelegd.

Nu aan het lezen:
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
pi_78315110
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:23 schreef regularjoeback het volgende:

[..]

Gelezen.

Wat is Emma toch een vervelend vrouwtje in het boek. En Harriet een simpele boerin die zich alles wijs laat maken.. Vooral hoe Jane erachter komt dat ze verliefd is op Mr KNightly NADAT ze erachter komt dat Harriet een oogje heeft op hem is echt messed up. Emma is echt een vrouw die je in het echte leven liever uit de weg gaat..
WTF loop je te spoileren? Voor hetzelfde geld had ik het boek nog niet uit. Maar goed, Emma is inderdaad heel vervelend; zo'n persoon - dus niet per se een vrouw - wil je inderdaad niet tegenkomen. Ik vond het boek verder überhaupt zo en zo. Pre-Victoriaanse chicklit.
The Existentialistic Woes and Worries of an Exclamation Mark
Once upon a time there was an exclamation mark
Who did not want to be an exclamation mark
But just a vertical line with a dot underneath
pi_78315195
O, en ik ben nu bezig met Het Proces van Kafka. Hiervoor heb ik La Princesse de Clèves gelezen, van Madame de Lafayette.
The Existentialistic Woes and Worries of an Exclamation Mark
Once upon a time there was an exclamation mark
Who did not want to be an exclamation mark
But just a vertical line with a dot underneath
pi_78316198
Ik ben een pure Turk.
pi_78316484
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:57 schreef Bilmiyorem het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi boek, vond ik !
pi_78317443
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:02 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Mooi boek, vond ik !
Klopt. Had dit boek al gelezen, maar even opnieuw lezen voor school.
Ik ben een pure Turk.
  Moderator woensdag 24 februari 2010 @ 14:48:43 #135
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_78393398


Arcana II: Musicians on Music

Deel 2 in de boeken reeks arcana samengesteld door john zorn. Een leuk kijkje in de wereld die experimentele muziek heet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 24 februari 2010 @ 15:27:40 #136
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_78394947
Uit:



Aan het lezen:

Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_78465473
'Good services'. Eén van de vijf verhalen uit 'Las armas secretas' geschreven door Julio Cortázar. Waarlijk geschreven met zulk pudeur dat ik verdom te aanvaarden dat dit destijds vastgelegd is met aardelijke inkt. Het verhaal verheft zich boven de vorm. Het is zo karaat en zo volmaakt. In de verre verte het best geschrevene, mooiste, aandoenlijkste en pijnlijkste verhaal wat ik gelezen heb in mijn laatste vijftien wellicht twintig levensjaren.
wie de lip niet eert is de wiggah niet weert
pi_78465496
.

[ Bericht 99% gewijzigd door wiggahlipz op 26-02-2010 01:45:49 ]
wie de lip niet eert is de wiggah niet weert
pi_78469968
'Het Spel van de Engel is uit' (al een week ofzo, heb het laatste stuk in één ruk uitgelezen). Vond het erg mooi, een echte aanrader! Ga morgen 'Schaduw van de Wind' kopen.

Lees nu:



Een ambitieuze en meeslepende roman over een man die niet kan sterven, van de auteur van De jongen in de gestreepte pyjama.

Matthieu Zéla's leven is in alle opzichten uitzonderlijk: tegen het eind van de achttiende eeuw komt de veroudering van zijn lichaam tot stilstand. Zéla is dan vijftig en heeft nog twee volle eeuwen van groots en meeslepend leven voor de boeg. Aan het eind van de twintigste eeuw - inmiddels is hij 257 jaar oud - kan hij terugkijken op een bijzonder rijk leven. Hij heeft een verleden als ingenieur, fraudeur, filmmagnaat, militair, financier, bestuurder van een televisiezender en als minnaar van honderdnegentien vrouwen. Hij kent moord, verraad, vertwijfeling, hartstocht, roem en uiteindelijk hoop. En het einde is nog niet in zicht. John Boyne neemt ons mee op een duizelingwekkende reis door de tijd. Op ingenieuze wijze verweeft hij geschiedenis en fictie tot een wervelend verhaal, waar het vertelplezier van af spat.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 09:53:06 #140
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78470057
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 09:49 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
'Het Spel van de Engel is uit' (al een week ofzo, heb het laatste stuk in één ruk uitgelezen). Vond het erg mooi, een echte aanrader! Ga morgen 'Schaduw van de Wind' kopen.

Lees nu:

[ afbeelding ]

Een ambitieuze en meeslepende roman over een man die niet kan sterven, van de auteur van De jongen in de gestreepte pyjama.

Matthieu Zéla's leven is in alle opzichten uitzonderlijk: tegen het eind van de achttiende eeuw komt de veroudering van zijn lichaam tot stilstand. Zéla is dan vijftig en heeft nog twee volle eeuwen van groots en meeslepend leven voor de boeg. Aan het eind van de twintigste eeuw - inmiddels is hij 257 jaar oud - kan hij terugkijken op een bijzonder rijk leven. Hij heeft een verleden als ingenieur, fraudeur, filmmagnaat, militair, financier, bestuurder van een televisiezender en als minnaar van honderdnegentien vrouwen. Hij kent moord, verraad, vertwijfeling, hartstocht, roem en uiteindelijk hoop. En het einde is nog niet in zicht. John Boyne neemt ons mee op een duizelingwekkende reis door de tijd. Op ingenieuze wijze verweeft hij geschiedenis en fictie tot een wervelend verhaal, waar het vertelplezier van af spat.

Wil je laten weten hoe je die vond aub?
Ik vond Striped Pj's een van die zeldzame gevallen waarvan de film zowaar beter was dan het boek
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78470305
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 09:53 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Wil je laten weten hoe je die vond aub?
Ik vond Striped Pj's een van die zeldzame gevallen waarvan de film zowaar beter was dan het boek
Natuurlijk. Heb nu zo'n 100 bladzijden gelezen, het begint erg leuk en leest lekker weg.

Ik heb alleen het boek gelezen van Striped PJ's, heeft me toen echt achtergelaten met een naar gevoel. Echt zo'n boek waar je nog een tijdje mee in je hoofd blijft zitten. Film heb ik overigens niet gezien, staat nog wel op mijn lijstje films-die-ik-nog-wil-zien.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 10:05:09 #142
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78470381
Ik heb het boek toen snel gelezen omdat ik de film al had liggen, maar ik was van het boek minder onder de indruk dan van de film en dat overkomt me echt zelden!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 26 februari 2010 @ 10:37:06 #143
56471 pinquit
oh my lama!
pi_78471388
dief van de tijd ben ik een tijdje geleden mee begonnen, maar weer even weggelegd het is een goed boek hoor, grappig idee, maar het is iets langdradig. had er even geen zin meer in, maar over 2 boeken ga ik m eens uitlezen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_78473277
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:05 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb het boek toen snel gelezen omdat ik de film al had liggen, maar ik was van het boek minder onder de indruk dan van de film en dat overkomt me echt zelden!
Hm, nu maak je me wel erg nieuwsgierig naar de film. Zal morgen eens bij FRS kijken of hij er ligt.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:39:46 #145
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78473673
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:29 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Hm, nu maak je me wel erg nieuwsgierig naar de film. Zal morgen eens bij FRS kijken of hij er ligt.
Ik heb m ergens op een schijfje liggen, als je wil stuur ik m wel op hoor
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78474785
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:39 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik heb m ergens op een schijfje liggen, als je wil stuur ik m wel op hoor
Echt? Wat aardig, dat zou ik leuk vinden!
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:08:52 #147
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78475033
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:03 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Echt? Wat aardig, dat zou ik leuk vinden!
PM me je adres maar, dan zal ik m van t weekend ff zoeken.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:09:41 #148
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78475064
Ik ben al een eind gevorderd in The Lost Symbol. Alleen heb ik volgens mij een foutje ontdekt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand anders die dat ook is opgevallen?
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 27 februari 2010 @ 20:28:02 #149
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78530499
The Lost Symbol is uit en nu ben ik bezig in Het spel van de engel. Bevalt zeer goed tot nu toe!
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 27 februari 2010 @ 20:40:49 #150
289614 Toilutpaper
Voor schone billen -.-
pi_78531005
Het Hades-Project heb ik uit, het was een leuk boek.
In de vakantie verder gegaan met In de Naam van de Roos van Umberto Eco.
Is wel lastig om te lezen
  maandag 1 maart 2010 @ 03:06:58 #151
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_78578599
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  maandag 1 maart 2010 @ 20:57:14 #152
284290 GenusButeo
Ook Azeriaat
pi_78608773
Jane Austen - Mansfield Park
The Existentialistic Woes and Worries of an Exclamation Mark
Once upon a time there was an exclamation mark
Who did not want to be an exclamation mark
But just a vertical line with a dot underneath
pi_78610021
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:40:01 #154
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_78624874
Na ongeveer vier maanden pauze voor andere boeken ben ik gisteravond weer verdergegaan in J.J. Voskuil - Het Bureau 5: En ook weemoedigheid.



Het lastige was om het punt te vinden waar ik de vorige keer was opgehouden. Met Het Bureau is het zo dat je elk boek op elk willekeurige bladzijde kunt openslaan. Misschien heb je de passage die je dan voor ogen krijgt al gelezen, misschien ook niet, het doet er eigenlijk niet toe.
Maar volgens mij ben ik nu weer aardig on track.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:42:09 #155
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_78624929
Overigens was Tom Lanoye - Sprakeloos erg mooi. Aanrader als je van hilarische anekdotes over Vlaamse volksbuurten houdt, met illustere personages als Zot Lucienneke en Willy Den Bultenaar, afgewisseld met hartverscheurende passages over liefde tot voorbij de dood.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:46:27 #156
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78625019
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:42 schreef Frollo het volgende:
Overigens was Tom Lanoye - Sprakeloos erg mooi. Aanrader als je van hilarische anekdotes over Vlaamse volksbuurten houdt, met illustere personages als Zot Lucienneke en Willy Den Bultenaar, afgewisseld met hartverscheurende passages over liefde tot voorbij de dood.
Op lijstje zet
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:52:14 #157
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_78625169
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:46 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Op lijstje zet
Goed idee.

Ik wil ook zeker meer van Lanoye lezen.
Begin jaren 90 natuurlijk wel Kartonnen dozen gelezen, daar kon je destijds niet omheen, maar ik was hem daarna ook snel weer uit het oog verloren. Ik weet wel dat het een behoorlijk bekende Vlaming is, de eerste die in het homohuwelijk trad, en fel tegenstander van het Vlaams Blok, maar voor de rest krijg je hier in Nederland niet zo veel mee over wat er ten zuiden van de grens gebeurt.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:53:12 #158
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78625189
Ik heb nog niks van hem gelezen en ik wil ook al eeuwen eens aan Brusselmans beginnen.
Maar ik heb altijd zo veel liggen wat ik nog moet lezen, ik heb nu eigenlijk ook boekenkoopstop.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:46:59 #159
56471 pinquit
oh my lama!
pi_78626928
Ah, Lanoye is voor mij ook een goede tip dan!

brusselmans is ook al moet je na een tijdje wel weer écht iets anders gaan lezen, want iets als een brusselmans-overdose is zonde maar ik ben nogsteeds fan
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:47:46 #160
56471 pinquit
oh my lama!
pi_78626957
ohja nu;



ik wilde eigenlijk na alice in wonderland aan de engelse alice beginnen, maar ik had ineens genoeg van die absurditeit
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:48:21 #161
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78626969
Brusselmans is bij mij een beetje verpest door eerst een huisgenote die er telkens hardop lachend uit dacht te moeten voorlezen en nu mijn moeder die me er voor op belt om stukken uit zijn boeken te vertellen
Maar ik wil er zeker nog eens aan beginnen.
Als ik even genoeg heb van Murakami zal ik me eens aan de Belgen gaan begeven
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:48:59 #162
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78626999
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:47 schreef pinquit het volgende:
ohja nu;

[ afbeelding ]

ik wilde eigenlijk na alice in wonderland aan de engelse alice beginnen, maar ik had ineens genoeg van die absurditeit
Die zou ik dan alleen al voor de cover willen hebben
Tis de kleindochter van toch?
Is het wat?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:51:56 #163
56471 pinquit
oh my lama!
pi_78627117
Haha ok, voor opbellen is wat overdreven maar ik heb vaak samen met mn beste vriendin krom gelegen om typische brusselmans zinnen

Ik ben ooit gestart met pitface, niet echt het handigste boek om met de schrijver kennis te maken maar k vond hem supergoed.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:53:34 #164
56471 pinquit
oh my lama!
pi_78627173
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:48 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Die zou ik dan alleen al voor de cover willen hebben
Tis de kleindochter van toch?
Is het wat?
precies de reden dat ik hem kocht ja

De kleindochter van ja maar niet hetzelfde qua schrijven ging ik ook niet vanuit verder.
Het is wel wat, maar ik weet nog niet precies wat
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:54:57 #165
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_78627234
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:48 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Die zou ik dan alleen al voor de cover willen hebben
Tis de kleindochter van toch?
Is het wat?
Psst.... Klik!
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:55:51 #166
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78627267
Mijn moeder bederft al mn hele leven boeken / schrijvers voor me door me zowat te dwingen ze leuk te vinden. Vroeger achtervolgde ze ons echt met In de ban van de ring
Legde ze dat boek telkens op de wc of op ons nachtkastje, met briefjes er op "ik ben leuk lees mij".
En later door idd bijvoorbeeld te bellen en voor te gaan lezen.
Of door me elke keer voor mijn verjaardag boeken van Oprah's fucking boekenclub te geven, jaaaaaa die moet je leeeeeeeeeezen want Oprah zegt blablabla
Werkt allemaal erg tegen
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:57:09 #167
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78627313
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:54 schreef Lov1 het volgende:

[..]

Psst.... Klik!
Das cheap!
Maar ik zou m in t Engels kopen
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:57:56 #168
56471 pinquit
oh my lama!
pi_78627345
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:54 schreef Lov1 het volgende:

[..]

Psst.... Klik!
omg wat gemeen! ik had m van marktplaats voor 4,- +2,20 verzendkosten
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:58:17 #169
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_78627355
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:51 schreef pinquit het volgende:
Haha ok, voor opbellen is wat overdreven maar ik heb vaak samen met mn beste vriendin krom gelegen om typische brusselmans zinnen

Ik ben ooit gestart met pitface, niet echt het handigste boek om met de schrijver kennis te maken maar k vond hem supergoed.
Ik ben begonnen met Heden ben ik nuchter (1986), een heel vroege Brusselmans.
En daar ben ik achteraf blij om, want toen probeerde hij er tenminste nog een beetje verhaal in te stoppen en had hij zijn trucjes nog niet helemaal uitgewerkt. Na pakweg 1998 gaat hij me te veel op de automatische piloot.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:58:23 #170
56471 pinquit
oh my lama!
pi_78627359
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:55 schreef oh-oh het volgende:
Mijn moeder bederft al mn hele leven boeken / schrijvers voor me door me zowat te dwingen ze leuk te vinden. Vroeger achtervolgde ze ons echt met In de ban van de ring
Legde ze dat boek telkens op de wc of op ons nachtkastje, met briefjes er op "ik ben leuk lees mij".
En later door idd bijvoorbeeld te bellen en voor te gaan lezen.
Of door me elke keer voor mijn verjaardag boeken van Oprah's fucking boekenclub te geven, jaaaaaa die moet je leeeeeeeeeezen want Oprah zegt blablabla
Werkt allemaal erg tegen
dat is niet echt de manier nee.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:59:03 #171
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78627386
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:58 schreef pinquit het volgende:

[..]

dat is niet echt de manier nee.
Tis een wonder dat ik überhaupt nog lees
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:59:11 #172
56471 pinquit
oh my lama!
pi_78627392
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:57 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Das cheap!
Maar ik zou m in t Engels kopen
daar heet ie playing with the grown ups en hij lag in november nog voor 3,- ofzo op het boekenfestijn
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 2 maart 2010 @ 11:00:57 #173
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78627463
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:59 schreef pinquit het volgende:

[..]

daar heet ie playing with the grown ups en hij lag in november nog voor 3,- ofzo op het boekenfestijn
Jammer daar kom ik echt nooit.
Mss heeft de Slegte m wel dan.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 maart 2010 @ 11:04:22 #174
56471 pinquit
oh my lama!
pi_78627588
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:58 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik ben begonnen met Heden ben ik nuchter (1986), een heel vroege Brusselmans.
En daar ben ik achteraf blij om, want toen probeerde hij er tenminste nog een beetje verhaal in te stoppen en had hij zijn trucjes nog niet helemaal uitgewerkt. Na pakweg 1998 gaat hij me te veel op de automatische piloot.
de allereerste boeken vind ik niet zo, maar ik ben het wel met je eens. hoe later hoe meer van hetzelfde. hij schrijft ook echt heel veel boeken, dan móeten ze natuurlijk wel op elkaar lijken zonde.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 2 maart 2010 @ 11:13:06 #175
209054 Charmedmatzzie
Overal relevant.
pi_78627957


Komt ook een film van, lolz!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 11:15:41 #176
56471 pinquit
oh my lama!
pi_78628065
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 2 maart 2010 @ 11:27:41 #177
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_78628643
Memories of Ice - Steven Erikson
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_78629359
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
  dinsdag 2 maart 2010 @ 11:50:09 #179
37769 erodome
Zweefteef
pi_78629641
Ik was weer begonnen in de wetten van magie, maar nu heb ik daar wel een beetje de balen van aangezien ik pas bij boek 3 ben en oorlog en vrede op de kop heb getikt.
Toen kwam ik ook nog de witte wijven van eastwick tegen die nu ook in de kast ligt te wachten tot ik er eindelijk tijd voor heb.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 11:52:45 #180
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_78629746
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:52 schreef Frollo het volgende:

[..]

Goed idee.

Ik wil ook zeker meer van Lanoye lezen.
Begin jaren 90 natuurlijk wel Kartonnen dozen gelezen, daar kon je destijds niet omheen, maar ik was hem daarna ook snel weer uit het oog verloren. Ik weet wel dat het een behoorlijk bekende Vlaming is, de eerste die in het homohuwelijk trad, en fel tegenstander van het Vlaams Blok, maar voor de rest krijg je hier in Nederland niet zo veel mee over wat er ten zuiden van de grens gebeurt.
Lanoye is ook een zeer goed columnist. Meer nog, de beste.

de monstertrilogie heb ik ook graag gelezen (leest ook supersnel, een echt vakantieboek waar je wat aan hebt), en moet ook wel een leuke kijk geven op het belgie van de jaren '90.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 11:59:52 #181
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_78630077
pi_78630112


Na eerst CSI: Teamgeest gelezen te hebben, nu in Hartslag bezig..
  dinsdag 2 maart 2010 @ 12:03:49 #183
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_78630247
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:52 schreef Beregd het volgende:

[..]

Lanoye is ook een zeer goed columnist. Meer nog, de beste.

de monstertrilogie heb ik ook graag gelezen (leest ook supersnel, een echt vakantieboek waar je wat aan hebt), en moet ook wel een leuke kijk geven op het belgie van de jaren '90.
Ik heb nooit aan de monstertrilogie durven beginnen omdat ik bang was dat ik er als buitenstaander toch niets van zou begrijpen.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:54:55 #184
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_78642233

en
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:56:48 #185
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_78642322
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:03 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik heb nooit aan de monstertrilogie durven beginnen omdat ik bang was dat ik er als buitenstaander toch niets van zou begrijpen.
Ik denk dat dat wel meevalt.
pi_78649933
Tweede poging.
"Everything we are, we are when we're alone."
pi_78650129
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:54 schreef Lov1 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je daarvan gaat vinden.
"Everything we are, we are when we're alone."
pi_78650216
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:13 schreef Charmedmatzzie het volgende:
[ afbeelding ]

Komt ook een film van, lolz!
Is dit goed en moet je hiervoor Pride and prejudice gelezen hebben om het te begrijpen?
Het enige boek van Austen die ik gelezen heb is haar Emma
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:28:17 #189
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_78651595
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:03 schreef Meursault het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je daarvan gaat vinden.
Ik zal het je laten weten! Heb jij hem al gelezen?
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_78661885
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:59 schreef supkaa het volgende:
[ afbeelding ]
Ah die wil ik echt zo graag lezen! Lijkt me een geweldig verhaal. Hoe bevalt het tot nu?

Het boek dat ik nu lees: J.M. Coetzee - Disgrace.

To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.
  woensdag 3 maart 2010 @ 01:26:15 #191
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_78666892
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 3 maart 2010 @ 08:56:14 #192
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_78669594
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:00 schreef Faerie het volgende:

[..]

Ah die wil ik echt zo graag lezen! Lijkt me een geweldig verhaal. Hoe bevalt het tot nu?

Het boek dat ik nu lees: J.M. Coetzee - Disgrace.

[ afbeelding ]
Ik ben nog niet zo heel ver, maar tot nu toe is het erg veelbelovend
pi_78671685
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:28 schreef Lov1 het volgende:

[..]

Ik zal het je laten weten! Heb jij hem al gelezen?
Ja. In vergelijking met zijn andere boeken, las het redelijk makkelijk weg.

Niet echt een spoiler, maar misschien wil je vooraf geen meningen horen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Everything we are, we are when we're alone."
pi_78722517
Vanavond beginnen in The Lost Symbol. Nu al zin in!
Echt geweldig, eergisteren besteld (na 17.00 uur via Bol.com 2e hands, vandaag in huis).
pi_78722818
Naast Het Verloren Symbool ook begonnen in:
  donderdag 4 maart 2010 @ 13:42:36 #196
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_78728755
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:20 schreef Butterfly91 het volgende:
Naast Het Verloren Symbool ook begonnen in:
[ afbeelding ]
Oeh, daar ben ik ook benieuwd naar! Laat je nog even weten hoe je hem vindt?
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_78732419
Ik ben nog steeds aan het beginnen in: leven en lot - vasili grossman. Verder heb ik bijna kevin lynch's 'the image of the city' uit
pi_78733373
Net uitgelezen: The Mist van Stephen King.
Ik begin nu aan: Dodenwake, ook van Stephen King
Children of the night. What music they make.
pi_78741796
Ik ben bezig met Jack Kerouac - On the road,

dit beviel me eigenlijk wel, maar toen kreeg ik Jelle Brandt Corstius - Rusland voor Gevorderden binnen, wat ik erg vermakelijk vond dat ik hem meteen uitlas (net uit).

Daarna kreeg ik Friedrich Nietzche - Also sprach Zarathustra (vertaald in het Fries Dat sei Zarathustra) te leen, dus deze lees ik nu eerst.


Een voor mijn doen wat vreemde eend in de bijt, Nietzche
pi_78743128
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:17 schreef krapula het volgende:
Ik ben nog steeds aan het beginnen in: leven en lot - vasili grossman. Verder heb ik bijna kevin lynch's 'the image of the city' uit
Zeer de moeite waard
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:57:45 #201
284290 GenusButeo
Ook Azeriaat
pi_78747124
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:00 schreef Faerie het volgende:

[..]

Ah die wil ik echt zo graag lezen! Lijkt me een geweldig verhaal. Hoe bevalt het tot nu?

Het boek dat ik nu lees: J.M. Coetzee - Disgrace.

[ afbeelding ]
Goed boek. De verfilming met John Malkovich is ook heel sterk.
The Existentialistic Woes and Worries of an Exclamation Mark
Once upon a time there was an exclamation mark
Who did not want to be an exclamation mark
But just a vertical line with a dot underneath
  zondag 7 maart 2010 @ 17:47:46 #202
284290 GenusButeo
Ook Azeriaat
pi_78853234
Harriet Jacobs - Incidents in the Life of a Slave Girl
The Existentialistic Woes and Worries of an Exclamation Mark
Once upon a time there was an exclamation mark
Who did not want to be an exclamation mark
But just a vertical line with a dot underneath
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')