Niet overal mag dat, en niet iedereen weet het of het kan.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:33 schreef Maharbal het volgende:
Je kunt er uiteraard ook voor kiezen om gebruikte auto's te leasen. Ik snap ook niet waarom mensen dat niet meer doen. Veel meer auto voor hetzelfde geld.
Ach ja, daar dacht ik inderdaad even niet aan met m'n brakke kop gister. Het enige dat het je scheelt is dan inderdaad je eigen bijdrage eventueel.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:00 schreef Catch22- het volgende:
[..]
En wel dezelfde bijtelling, dat is weer een beetje lullig.
Ik ken 'iemand' () die een Golf V Sportline TDI (140pk?) leased. Ding kost nu nog 11k, maar hij zou gewoon voor 32k worden aangeslagen...
Daarbij heb je meer werk aan een gebruikte auto en is het verbruik (het zij marginaal) hoger.
Ik hoef nooit m'n olie te verversenquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ach ja, daar dacht ik inderdaad even niet aan met m'n brakke kop gister. Het enige dat het je scheelt is dan inderdaad je eigen bijdrage eventueel.
En onderhoud, tsjah dat hangt er van af. De meeste dingen die ik aan m'n auto doe schaar ik niet onder onderhoud, dus zal ik hier niet noemen. Maar ik heb sinds oktober alleen de olie laten verversen, achterasrubbers vervangen, kleine dingen zoals lampjes gekocht etc. Dit jaar ga ik de distributie-riem vervangen. Als ik zou moeten gokken dan zit ik op misschien 300 euro per jaar?
Alle "bijzaken" zoals nieuwe veren, velgen etc. schaar ik uiteraard niet onder onderhoud.
Bijvullen dan.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:06 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ik hoef nooit m'n olie te verversen
Het loopt er vanzelf wel uit of het druipt m'n cilinders in![]()
Dat is praktisch! Als je dan mazzel hebt hoef je ook je distributieriem niet te vervangen, die komt dan ook vanzelf je blok uitzettenquote:Op woensdag 27 januari 2010 10:06 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ik hoef nooit m'n olie te verversen
Het loopt er vanzelf wel uit of het druipt m'n cilinders in![]()
De riem hoef ik inderdaad nooit te vervangen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:10 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dat is praktisch! Als je dan mazzel hebt hoef je ook je distributieriem niet te vervangen, die komt dan ook vanzelf je blok uitzetten
Ah ketting! Die komen er veel beter uit ook!quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:56 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
De riem hoef ik inderdaad nooit te vervangen.
Ik heb een M30 blok; ketting
Maar het staat op aandachtslijstje, iets wat ik nog moet aanpakken
Het lekt rechtsvoor olie en ik verbruik watWaarschijnlijk uitgedroogde rubbers.
Hehehehe.quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:05 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ah ketting! Die komen er veel beter uit ook!
Ik heb een poosje met een Suzuki GS1000 gereden waarvan de kop een beetje krom was, met vloeibare pakking kom je dan toch nog verbazingwekkend ver...en je laarzen werden gelijk mooi in de olie gezet
Lekdicht blikje in een E30!!quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:56 schreef piekartz87 het volgende:
mijne verbruikt ook wel wat olie, niks bijzonders, zo nu en dan een beetje bijvullen.
koelvloeistof heeft ie ook ooit aardig wat gelekt. zo'n lekdicht blikje in 1 van de slangen gemikt en nu is dat verholpen
ja hoe heet zoietsquote:
Omdat je niet wil dat die meuk je systemen verstopt + er voor zorgt dat er troep in je systemen zit waardoor het van binnen kan roesten.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:13 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
ja hoe heet zoiets
je kan het ook met een ei doen natuurlijk maargoed
Het heeft gewerkt, het lekt niet meer, en dat was toch al zo'n 2 jaar geleden volgens mij.
ik zie het probleem dus niet echt
achja, nergens last van blijkbaar hequote:Op woensdag 27 januari 2010 22:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Omdat je niet wil dat die meuk je systemen verstopt + er voor zorgt dat er troep in je systemen zit waardoor het van binnen kan roesten.
Het werkt echt!!!quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:11 schreef Youp het volgende:
Mike! It's AMAAAAAZZZINGGG!
thanksquote:Op donderdag 28 januari 2010 14:58 schreef Maharbal het volgende:
Ik zal even voor je vragen of die persoon het op prijs stelt als ik willekeurige mensen naar 'm toe stuur. Waarschijnlijk heb ik vandaag nog wel een antwoord.
regio amsterdam.... ik werk in amsterdam en woon in purmerend... mijn loodsje staat in de beemster...quote:
35 euro voor de APK en twee keer per jaar een beurt van 100 euro...quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:08 schreef SingleCoil het volgende:
...maar hoeveel geven jullie nou gemiddeld per jaar uit aan onderhoud?
mijn aankomende autoquote:Op donderdag 28 januari 2010 16:27 schreef lezzer het volgende:
[..]
35 euro voor de APK en twee keer per jaar een beurt van 100 euro...
Nooit stukken
Mag ik in de OP trouwens?
Lezzer: 5 serie, E39 , 525i
Hmm.. Ik ben met mijn e30 in amsterdam dit weekend en heb 2 bandjes nodig...quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:27 schreef rival het volgende:
[..]
regio amsterdam.... ik werk in amsterdam en woon in purmerend... mijn loodsje staat in de beemster...
quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:08 schreef SingleCoil het volgende:
...maar hoeveel geven jullie nou gemiddeld per jaar uit aan onderhoud?
winter of zomer?quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Hmm.. Ik ben met mijn e30 in amsterdam dit weekend en heb 2 bandjes nodig...
Standaard velgjes, 15" gok ik..
Dat komt dan goed uitquote:Op donderdag 28 januari 2010 16:31 schreef Catch22- het volgende:
Zomer, ik ben een ecktuh ecktuh, winterbanden zijn veur homooos
Nou ja, vlak bij mijn huis hebben we een mooie kruising. Twee straten die op die kruising uitkomen hebben drempels, slecht geplaatst en zulks.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:51 schreef lezzer het volgende:
Cooll![]()
*snel volposten*
Ik moet zeggen dat ik dit jaar al vaak blij ben geweest met m'n winterbanden hoorAl is het alleen maar voor het idee. Maar je merkt echt dat je meer grip hebt.
Johquote:Op donderdag 28 januari 2010 18:56 schreef rival het volgende:
ik zei vroegah ook altijd dat winterbanden voor mietjes waren.. maar wat een verschil zeg... wij hebben ze op de e36 zitten en daar ga ik liever mee woon/werken tegenwoordig...
zelfs tijdens het spelen in de sneeuw is het fijn als je voorbanden niet ook wegglijden.. want dat doet mijn E30 soms wel... staat best lullig als je overdwars langs wilt komen en je schiet rechtuit
alleen de blokjes vervangen? dan klopt er iets niet...quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:11 schreef piekartz87 het volgende:
nou ik heb ook mn voorremmen vervangen net van mijn e30,
nu remt ie een stuk minder en ik moet mijn rem heel diep intrappen.
wat ben ik vergeten?
ik heb dat niet gezien bij de nieuwe blokken die ik heb geplaatst.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:06 schreef Maharbal het volgende:
Zit er in dat geval niet een stukje vloeistof/film over de blokjes die eerst dient te worden weggehaald voordat ze worden gemonteerd?
Ding ff losgesloopt. Zat vastgerot. Schoongemaakt, waterpompvet op asje en hij wist weer als een tierelier.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:36 schreef Hyperdude het volgende:
...Als ik de achtterruit open doe kan ik de ruitenwisser niet met de hand bewegen/lijkt enorm zwaar te gaan(nog niet echt kracht gezet). Hoort dat zo, of is die van mij vastgelopen oid?
thnx. alvast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |