Als je boven het maaiveld uitsteekt kan je toch ook je eigen boontjes doppen? Dan hoef je niet te bedelen bij de overheid, maar zet je dat ding neer van je eigen geld.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
...
Jammer imho, je ziet het vaker in Nederland. Steek je kop boven het maaiveld en het wordt er af gehakt.
Nee, in dat lijstje staat bijvoorbeeld ook Delftse Poort, het lijstje is kennelijk niet aangepast aan de huidige stand van zaken. Hoogtste gebouw is hoogste gebouw, al houden ze er kippen in. Het enige waar mee geschoven wordt zijn zaken zoals de hoogte van een eventuele antenne, de hoogtse van de hoogste in gebruik zijnde verdieping etc. naar functie wordt meestal geen onderscheid gemaakt in de diverse lijstjes.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:19 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, want de Maastoren is een kantoorgebouw en New Orleans is dat niet. New Orleans is wordt nu gebouwd., staat naast de MonteVideo en wordt dus ook hoger dan de MonteVideo.
(Het zijn dus twee aparte categorieen).
Ik meldde het omdat je de Monte Video opnoemde, maar New Orleans niet. Maar ik zie nu inderdaad dat de DP ook in het lijstje staat.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, in dat lijstje staat bijvoorbeeld ook Delftse Poort, het lijstje is kennelijk niet aangepast aan de huidige stand van zaken. Hoogtste gebouw is hoogste gebouw, al houden ze er kippen in. Het enige waar mee geschoven wordt zijn zaken zoals de hoogte van een eventuele antenne, de hoogtse van de hoogste in gebruik zijnde verdieping etc. naar functie wordt meestal geen onderscheid gemaakt in de diverse lijstje.
En hoe de Kop van Zuid er uit ziet weet ik wel hoor. Kijk maar eens naar m'n usericon.![]()
Ik noemde de Montevideo niet, dat deed iemand anders.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik meldde het omdat je de Monte Video opnoemde, maar New Orleans niet.
Ja, ik denk dat ze hem niet meer bij houden. Jammer jammer.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:43 schreef Mutant01 het volgende:
Sowieso, de nieuwsberichten op die site lopen tot 2006.
Gelukkig zie je het niet zo vaak als het napapegaaien van standaard riedeltjes.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Jammer imho, je ziet het vaker in Nederland. Steek je kop boven het maaiveld en het wordt er af gehakt.
Hoe hoog gaat De Rotterdam worden trouwens? 150m?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat ze hem niet meer bij houden. Jammer jammer.![]()
Skyline City is nog wel up to date:
http://www.skylinecity.info/
149 meter volgens Skyline City: http://www.skylinecity.in(...)de_rotterdam_rec.htmquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe hoog gaat De Rotterdam worden trouwens? 150m?
Ziet er inderdaad indrukwekkend uit, alhoewel het altijd lastig is om dat zo op de concept art te beoordelen. De eerste concept art voor de tweede koopgoot zag er aanvankelijk ook indrukwekkend uit. Terwijl de tweede versie al een behoorlijk slap aftreksel was van de eerste.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
149 meter volgens Skyline City: http://www.skylinecity.in(...)de_rotterdam_rec.htm
Toch denk ik dat het een indrukwekkend gebouw gaat worden, het is zo belachelijk groot.
Op die site staat trouwens ook gebouwen die nog in ontwikkeling zijn (naar onderen scrollen):
http://www.skylinecity.info/rotterdam/gebouwen/
Kramer moet die rol natuurlijk wel volhouden omdat ze anders Wim Kok afvalt die zo nodig een 3,5 miljard kostende tunnel voor de HSL onder het Groene Hart wilde hebben. Overigens betwijfel ik of deze toren wel voor 'schade aan het landschap' zou zorgen. De toren van Bonnema in Leeuwarden misstaat het Friese landschap ook niet vind ik, ook al kun je hem in de wijde omtrek zien.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:38 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
Jammer, minister Cramer noemde het op teletekst een mooie dag voor het Groene Hart. Ik snap niet dat mensen zoveel waarde hechten aan dat paar vierkante meter groen in de randstad.
Ach het is een goed excuus om onder een project uit te komen dat toch te hoog gegrepen was voor de initiatiefnemersquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:46 schreef One_of_the_few het volgende:
Hoe kan nou het risico profiel veranderen? Een risicoprofiel is toch gewoon een profiel waar bij verschillende economische omstandigheden het risico wordt bepaald? Van extreem gunstig tot extreem ongunstig maakt 1 profiel.
Ja, en dat vind ik een perfecte regeling. Den Haag en Rotterdam hebben een mooie skyline, maar laat Utrecht nou maar gewoon uniek zijn met die mooie domtoren.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:13 schreef reem het volgende:
[..]
Is er geen wetgeving die bepaalt dat in het stadscentrum geen bebouwing mag zijn die hoger is dan de Domtoren?
Nee, dat denk ik niet. Er is nu gewoon een slechte situatie voor dit soort gebouwen. De kantorenmarkt is ingezakt. Banken lenen alleen geld uit als zij zeker weten dat het geld terug komt, dit soort projecten zijn dan al snel 'te risicovol'. En dan is er voor de banken nog de onzekere situatie met betrekking tot hun eigen toekomst. Aangezien er grote hoeveelheden kapitaal aangetrokken moeten worden kan ik mij goed voorstellen dat het gebouw in de huidige situatie niet te realiseren is.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach het is een goed excuus om onder een project uit te komen dat toch te hoog gegrepen was voor de initiatiefnemers.
Tot zover klopt hetquote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Er is nu gewoon een slechte situatie voor dit soort gebouwen. De kantorenmarkt is ingezakt.
Dit is gewoon bullshit, de banken barsten van het geld op dit moment. Ze kunnen het alleen nergens kwijt, de hele bouwwereld ligt al anderhalf jaar op z'n gat.quote:Banken lenen alleen geld uit als zij zeker weten dat het geld terug komt, dit soort projecten zijn dan al snel te risicovol. En dan is er voor de banken nog de onzekere situatie met betrekking tot hun eigen toekomst. Aangezien er grote hoeveelheden kapitaal aangetrokken moeten worden kan ik mij goed voorstellen dat het gebouw in de huidige situatie niet te realiseren is.
De banken barsten helemaal niet van het geld. Men is nog steeds buffers aan het opbouwen, zoveel mogelijk geld verzamelen om de afschrijvingen het hoofd te kunnen bieden (ook al zijn die een stuk minder geworden sinds de banken niet meer tegen de huidige waarde hoeven te waarderen) en om de leverage omlaag te krijgen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:01 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Dit is gewoon bullshit, de banken barsten van het geld op dit moment. Ze kunnen het alleen nergens kwijt, de hele bouwwereld ligt al anderhalf jaar op z'n gat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |