abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77140993
quote:
Geen realisatie Belle van Zuylen Utrecht

De gemeente Utrecht en projectontwikkelaar Burgfonds hebben na een intensieve en ambitieuze samenwerking besloten de verdere ontwikkeling van de Belle van Zuylen in Leidsche Rijn Centrum te beëindigen. De financiële en economische crisis heeft ingrijpende gevolgen voor de vastgoedmarkt. Door de crisis is het risicoprofiel van dit unieke en complexe project sterk verhoogd. De gemeente vindt het nu niet verantwoord verregaande verplichtingen aan te gaan voor een dermate risicovol project. Initiatiefnemer Burgfonds respecteert deze afweging.

Door de aard en omvang was de Belle van Zuylen altijd al een complex project dat meer dan gemiddelde risico's in zich droeg. Het bouwproject is door de financiële en economische crisis in een ander daglicht komen te staan. De gemeente ziet op dit moment voor Utrecht onvoldoende perspectief tot daadwerkelijke realisatie van het project.

Stap voor stap
De gemeente Utrecht is altijd enthousiast geweest over het initiatief van Burgfonds. Tegelijkertijd heeft verantwoordelijk wethouder Bosch (Leidsche Rijn) altijd aangegeven dat iedere stap in het proces zorgvuldig en afgewogen genomen moest worden. Burgfonds gelooft nog steeds in het concept van de Belle van Zuylen, een ontwerp van de ArchitectenCie. Burgfonds streeft ernaar dit concept van multifunctionele hoogbouw elders toe te passen.

Vervolg
De ambitie om van Leidsche Rijn Centrum Noord een hoogstedelijke, levendige nieuwe stadskern te maken blijft onverminderd hoog. De realisatie van hoogbouw om de bouw van het nieuwe stadsdeel Leidsche Rijn te markeren blijft daar integraal onderdeel van uitmaken. De gemeente gaat onderzoeken hoe zij de ontwikkeling vorm wil geven. Twee factoren die daarbij een rol spelen zijn de mogelijke faseerbaarheid van de bouw en de timing – rekening houdend met het verloop van de economische crisis. Of de ontwikkeling van de locatie vertraging oploopt is nog niet duidelijk en is afhankelijk van de nieuwe plannen en het verloop van de crisis.

Dit zal dus voor altijd maar een plaatje blijven

Jammer imho, je ziet het vaker in Nederland. Steek je kop boven het maaiveld en het wordt er af gehakt.
Und ein frau ist ein frau
pi_77141246
Zet dat ding dan ook niet in Leidsche Rijn
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_77141308
Gelukkig maar, dat ding was afschuwelijk lelijk.
pi_77141385
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:50 schreef Roi het volgende:
Zet dat ding dan ook niet in Leidsche Rijn
Waar dan wel?
pi_77141466
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:52 schreef Ireyon het volgende:
Gelukkig maar, dat ding was afschuwelijk lelijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77141743
Het zou een fantastisch ding zijn geworden , maar ja, hoogbouw blijft over het algemeen not done in Nederland.
Cool story, Hansel.
pi_77141795
Cool story, Hansel.
pi_77141838
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:54 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:

[..]

Waar dan wel?
Centrum. Er staat genoeg ouwe jaren 70 zooi die gesloopt kan worden.
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:03 schreef wikwakka2 het volgende:
Het zou een fantastisch ding zijn geworden , maar ja, hoogbouw blijft over het algemeen not done in Nederland.
Valt wel mee in Rotterdam en Den Haag timmert men goed aan de weg voor wat betreft hoogbouw.
pi_77141870
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:

Jammer imho, je ziet het vaker in Nederland. Steek je kop boven het maaiveld en het wordt er af gehakt.
Dit heeft niets te maken met je hoofd boven het maaiveld uitsteken, maar eerder met gewijzigde marktomstandigheden.

Jammer dat het niet kan doorgaan, wel verstnadig dat de gemeente de stekker eruit getrokken heeft. Wanneer dit helemaal met privaat geld gefinancierd zou worden dan had men dit ook niet op dit moment door laten gaan.
pi_77141894
Verkeerde knopje
pi_77142036
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

[..]

Valt wel mee in Rotterdam en Den Haag timmert men goed aan de weg voor wat betreft hoogbouw.
Ja, weet ik. Maar écht uit het oog springende gebouwen, op een paar na, zijn er niet echt.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:13:45 #12
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_77142105
quote:

[..]

[..]
Is er geen wetgeving die bepaalt dat in het stadscentrum geen bebouwing mag zijn die hoger is dan de Domtoren?
quote:
Inderdaad, lekker daar bouwen dus
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_77142530
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dit heeft niets te maken met je hoofd boven het maaiveld uitsteken, maar eerder met gewijzigde marktomstandigheden.

Jammer dat het niet kan doorgaan, wel verstnadig dat de gemeente de stekker eruit getrokken heeft. Wanneer dit helemaal met privaat geld gefinancierd zou worden dan had men dit ook niet op dit moment door laten gaan.
En jij gelooft het persbericht?
pi_77142699
quote:

[..]

En nog meer van die afzichtelijk Neudeflats er bij?

Als er een plek is waar de Belle niet tot haar recht komt is het wel het centrum van Utrecht.

Voor mij stond hij er goed, vlakbij de snelweg, niet te dicht bij de rand van de stad, maar ook niet te ver weg. Als een welkomstbaken voor reizigers op de A2 en op spoorlijn Den Haag-Utrecht.
pi_77142887
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:27 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
En nog meer van die afzichtelijk Neudeflats er bij?
Je vind dit ontwerp er uit zien als de Neudeflat?
quote:
Als er een plek is waar de Belle niet tot haar recht komt is het wel het centrum van Utrecht.
Ik vind het altijd wel een smakelijke combinatie, oud en modern door elkaar, vandaar deze voorkeur. Iets buiten het centrum kan ook, ik vind de torens van de Rabobank erg geslaagd.
pi_77143122
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:24 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:

[..]

En jij gelooft het persbericht?
Waarom niet? Het zou toch altijd al een combinatie financiering tussen publiek en privaat geld worden.

Als ik in tilburg kijk naar westpoint wat 5 jaar geleden opgeleverd is , daarvan hefet men nog steeds niet alle appartementen verkocht. In de huidige markt zie van dat project in utrecht ook maar < 50% verkocht worden.
pi_77143316
Ook zoiets:

128 meter, maar defensie wil opeens dat, in heel Enschede, niet meer hoger dan 45m gebouwd wordt vanwege een radar..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_77143381
Mooi .. kut gebouw er zo bovenuit steken.
pi_77144387
quote:

Met al die flats van rond de 100 meter, kun je niet echt van hoogbouw spreken natuurlijk.. Wat dat betreft is het echt zonde dat de Parkhaventoren nooit gerealiseerd is, zo'n toren van bijna 400m hoog is tenminste wel de moeite waard

pi_77144552
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:04 schreef Ireyon het volgende:
Met al die flats van rond de 100 meter, kun je niet echt van hoogbouw spreken natuurlijk.
Flats? Er staat in Rotterdam en Den Haag hele mooie hoogbouw (kantoren en woningbouw), tot zo'n 160 meter hoog.
pi_77144737
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Flats? Er staat in Rotterdam en Den Haag hele mooie hoogbouw (kantoren en woningbouw), tot zo'n 160 meter hoog.
Volgens Skyscrapercity is het hoogste gebouw van Nederland 152 meter hoog.. Montevideo, een veredelde flat in Rotterdam . Voor de rest bestaat de top 10 wel voor 70% uit kantoren, maar de 160m wordt nog niet echt aangetikt helaas..
pi_77144818
Dan is Skyscrapercity verouderd aangezien er nu toch echt een Maastoren van 161 meter staat.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:18:48 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_77144927
Jammer. Woon net ten westen van het centrum. De verschuiving van het centrum zou een mooie impuls voor de waarde van m'n huis opleveren.

Oh ook jammer omdat ik wel houd van grote torens.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_77144945
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dan is Skyscrapercity verouderd aangezien er nu toch echt een Maastoren van 161 meter staat.
Nee, want de Maastoren is een kantoorgebouw en New Orleans is dat niet. New Orleans is wordt nu gebouwd., staat naast de MonteVideo en wordt dus ook hoger dan de MonteVideo.

(Het zijn dus twee aparte categorieen).
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:19:42 #25
8369 speknek
Another day another slay
pi_77144968
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het altijd wel een smakelijke combinatie, oud en modern door elkaar, vandaar deze voorkeur. Iets buiten het centrum kan ook, ik vind de torens van de Rabobank erg geslaagd.
Hmm ik niet. Ze zijn te plomp en het lijkt ook wel allemaal goedkoop materiaal. Het glas had donkerder en meer spiegelend gemoeten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_77145117
Ter verduidelijking:

Montevideo helemaal rechts, daarnaast New Orleans en helemaal links staat de Maastoren. Let wel, de Maastoren staat verder weg en lijkt dus kleiner.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:27:09 #27
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_77145283
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
...
Als je boven het maaiveld uitsteekt kan je toch ook je eigen boontjes doppen? Dan hoef je niet te bedelen bij de overheid, maar zet je dat ding neer van je eigen geld.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_77145742
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:19 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, want de Maastoren is een kantoorgebouw en New Orleans is dat niet. New Orleans is wordt nu gebouwd., staat naast de MonteVideo en wordt dus ook hoger dan de MonteVideo.

(Het zijn dus twee aparte categorieen).
Nee, in dat lijstje staat bijvoorbeeld ook Delftse Poort, het lijstje is kennelijk niet aangepast aan de huidige stand van zaken. Hoogtste gebouw is hoogste gebouw, al houden ze er kippen in. Het enige waar mee geschoven wordt zijn zaken zoals de hoogte van een eventuele antenne, de hoogtse van de hoogste in gebruik zijnde verdieping etc. naar functie wordt meestal geen onderscheid gemaakt in de diverse lijstjes.

En hoe de Kop van Zuid er uit ziet weet ik wel hoor. Kijk maar eens naar m'n usericon.
pi_77145855
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, in dat lijstje staat bijvoorbeeld ook Delftse Poort, het lijstje is kennelijk niet aangepast aan de huidige stand van zaken. Hoogtste gebouw is hoogste gebouw, al houden ze er kippen in. Het enige waar mee geschoven wordt zijn zaken zoals de hoogte van een eventuele antenne, de hoogtse van de hoogste in gebruik zijnde verdieping etc. naar functie wordt meestal geen onderscheid gemaakt in de diverse lijstje.

En hoe de Kop van Zuid er uit ziet weet ik wel hoor. Kijk maar eens naar m'n usericon.
Ik meldde het omdat je de Monte Video opnoemde, maar New Orleans niet. Maar ik zie nu inderdaad dat de DP ook in het lijstje staat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77145892
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik meldde het omdat je de Monte Video opnoemde, maar New Orleans niet.
Ik noemde de Montevideo niet, dat deed iemand anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')