In de laatste fles dus ook geen nutrix meer bij Tess? En ik zie dat ze steeds ongeveer 2 uurtjes wakker is en dan ook best lang slaapt tussendoor. Zo gek is dat, die van mij willen echt niet langer slapen dan 45 min achter elkaar, ook al zijn ze ruim 2,5 uur op geweest. En een soepstengel, heb je dat eerst in kleine stukjes geintroduceerd of...? En rijstewafel: heb je die speciale babyrijstewafeltjes of gewoon eigen merk oid? En geef je 's morgens een gewone fles of een papfles. Want dat werd ons geadviseerd: 's morgens pap, ivm energieverbruik overdag ofzo. Maar dat is wel superlastig met twee vind ik. Ze eten het ook lang niet altijd op. Uit de fles gaat helemaal niet met die pap, ook niet met minder schepjes, maar uit een bordje is ook niet je van het..quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:38 schreef Vicky het volgende:
[..]
de tijden zijn veranderlijk, maar het komt ongeveer hierop neer:
7.00 uur fles 180/6
9.00 uur slapen
10.00 wakker en fruit
11.00 fles 180/6
12.00 naar bed
14.30 wakker
15.00 soepstengel/rijstewafeltje
16.00 fles 180/6
18.00 groente
19.30 fles 180/6
-tot gisteravond deden we nutrix in de fles maar dat was steeds zo'n gekloot, we gaan het nu even zonder doen. Misschien dat we het naar de ochtend gooien, maar ze krijgt meer dan genoeg binnen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:41 schreef mikoxx het volgende:
[..]
In de laatste fles dus ook geen nutrix meer bij Tess? En ik zie dat ze steeds ongeveer 2 uurtjes wakker is en dan ook best lang slaapt tussendoor. Zo gek is dat, die van mij willen echt niet langer slapen dan 45 min achter elkaar, ook al zijn ze ruim 2,5 uur op geweest. En een soepstengel, heb je dat eerst in kleine stukjes geintroduceerd of...? En rijstewafel: heb je die speciale babyrijstewafeltjes of gewoon eigen merk oid? En geef je 's morgens een gewone fles of een papfles. Want dat werd ons geadviseerd: 's morgens pap, ivm energieverbruik overdag ofzo. Maar dat is wel superlastig met twee vind ik. Ze eten het ook lang niet altijd op. Uit de fles gaat helemaal niet met die pap, ook niet met minder schepjes, maar uit een bordje is ook niet je van het..
oh super M ook overdag nog niet hoor dus ben wel wat gewend heb aandelen bij de Etos in pampers maat 4&5. Dus overdag is al een hele verbetering :-)quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:47 schreef Vicky het volgende:
[..]
MamaNik, ja hoor, Amber slaapt door. Ze is alleen nog niet zindelijk 's nachts.
tja dan gaan ze kokhalzen...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:58 schreef mikoxx het volgende:
MamaNik, jouw schema zou ons schema kunnen zijn:
8u bord pap
10u fruit
12u broodje met fles 180/6 --> die zouden we best naar beneden kunnen bijschroeven denk ik dan
15u ligapapje
16.30u groente
19.00 fles 210/7
MamaNik, bij jullie ook helemaal geen pap? En ik me er maar druk over maken dat die pap er niet in gaat![]()
![]()
Die babyrijstwafeltjes ga ik ook maar eens probereen dan. Soepstengels heb ik meegenomen afgelopen weekend. Toch maar eens openmakenoooh ik ben ook z'n doos wat dat betreft: zo bang dat ze zo'n stengel achterin de keel gaan steken
Diaan, hier moest ik toch even om lachen, een potje op een lepel naar binnen lepelen is toch niet zelf met mes en vork eten?quote:Op maandag 25 januari 2010 20:34 schreef Diaan73 het volgende:
Op zich, dacht ik later, is Rapley ook wel een beetje "vreemd".. eerst moeten ze groente e.d. eten uit de hand eten en later als ze groot zijn, moeten ze met mes en vork eten. Zo heeft beide dus eigenlijk hun voor- en nadelen.
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:15 schreef oeke het volgende:
Diaan, hier moest ik toch even om lachen, een potje op een lepel naar binnen lepelen is toch niet zelf met mes en vork eten?![]()
hahahaha meestal worden ze inderdaad onwijs moe van zwemmen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:19 schreef MeNicole2 het volgende:
Leander heeft gister met papa gezwommen. We dachten dat ie na die tijd wel moe zou zijnKwamen ze tegen 20:00 thuis was ie niet zo hyper
En heeft ie dus tot 22:00 door de kamer ligen stuiteren
ik heb de banaan fijngeprakt op de boterham en de boterham in hele kleine stukjes gesneden. Mevrouw heeft 'm helemaal op!quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:16 schreef tessie het volgende:
Ik hoop dat het helpt Vicky.
En die boterham met banaan, hoe geef je dat dan? Gewoon in kleine stukjes en dan zelf laten pakken ofzo?
nee nee ik heb het voorgeprakt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:21 schreef tessie het volgende:
Maar laat je het haar dan zelf pakken? En word het neit een gigantische troep? Graeme zou het denk ik vooral heel leuk vinden om de stukjes in z hand te pletten
1 voordeel dat er gelukkig tegenwoordig heel veel leuke kinderbrillen zijn. En + zou hij nog overheen kunnen groeien. (ben zelf opticien) Ogen van kinderen zijn pas uit ontwikkeld qua zicht op het 8ste jaarquote:Op woensdag 27 januari 2010 13:10 schreef McLaura het volgende:
We zijn maandag met Thijs naar de oogarts geweest omdat ik vroeger heel erg scheel was en Thijs ook flink in één hoek kan kijken. Dat is normaal tot 6 maanden, maar daarna moet er even naar gekeken worden.
We hadden verwacht te horen te krijgen dat het erg meeviel en ze over een half jaar nog eens wilden kijken, maar niks was minder waar : Thijs blijkt +5 te hebben (+2 is acceptabel op zijn leeftijd) en dat is de reden dat hij zo scheel kijkt bij tijden : hij heeft veel moeite met focussen.
In april moet hij terugkomen, en als hij 1 is, krijgt hij een brilletje. Zie je het voor je (ik inmiddels wel, dankzij Photoshop). Kinderfototopic deel 172
Precies je hebt er tenminste optijd naar laten kijken, je had ook je kop in het zand kunnen steken omdat je het "zielig" vind of zo. Maar hij kan je alleen maar dankbaar zijn later. Je doet er alles aan om hem eroverheen te helpen, en mocht die hem voor altijd nodig inderdaad wat dan nog.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:23 schreef McLaura het volgende:
@ Mamanik : inderdaad, er zijn leuke brillen, en de kans bestaat dat hij - als hij nu ondersteund wordt - eroverheen groeit èn niet scheel gaat kijken. En ook al zou hij een bril houden, wat dan nog. Ik ben in elk geval blij dat ik het weet!
Dat kop in het zand steek gedrag zie ik dagelijks hoor, iedereen wil zijn of haar kind er zo leuk mogelijk uit laten zien.Logisch ik ook, maar om dan te denken dat dat niet kan met een brilletjequote:Op woensdag 27 januari 2010 13:35 schreef Jore het volgende:
Jee, wat een bericht McLaura. Ik had het al gelezen voordat ik de foto zag hoor maar ik moest toch lachen. Je kleintje met een brilletje... Gelukkig kan hij het hebben met z'n pretkoppie! En je klinkt er positief over, gelukkig maar. Inderdaad goed dat je niet je kop in het zand gestoken hebt.
Ik wou dat die van mij 7 uur sliepquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:46 schreef Basboussa het volgende:
Ik wil slapen. Kind heeft vannacht een uur of 7 geslapen, en ik ben doodop.
Ja, die tijd heb ik ook gehadquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:49 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ik wou dat die van mij 7 uur sliep
Hij verdient niet minder dan dat!quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:58 schreef McLaura het volgende:
@ Basboussa : hij krijgt gewoon de leukste bril die er is, en mensen met vooroordelen vind ik per definitie al dom
Wow 7 uur slapen deden die van mij dat maar!! pfff zou ik (bijna) een moord voor doenquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:46 schreef Basboussa het volgende:
Ik wil slapen. Kind heeft vannacht een uur of 7 geslapen, en ik ben doodop.
Haha, ik volg dan ook maar in de rij: bammetje banaanquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:24 schreef tessie het volgende:
Ik heb het net ook maar gelijk geprobeerd, een boterham met avocado. Bijna helemaal op![]()
Oh maar die van mij was ook 2 keer wakker, waarvan 1 keer anderhalf uur....quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:27 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Wow 7 uur slapen deden die van mij dat maar!! pfff zou ik (bijna) een moord voor doen
Dat kan ik alleen halen als ik om half 8 direct met hun naar bed ga en dan mazzel heb dat ze niet vaker dan 10x wakker zijnbij ons is het altijd dag rond half 5 5 uur!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |