abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:41:56 #151
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77307374
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:38 schreef Vicky het volgende:

[..]

de tijden zijn veranderlijk, maar het komt ongeveer hierop neer:

7.00 uur fles 180/6
9.00 uur slapen
10.00 wakker en fruit
11.00 fles 180/6
12.00 naar bed
14.30 wakker
15.00 soepstengel/rijstewafeltje
16.00 fles 180/6
18.00 groente
19.30 fles 180/6
In de laatste fles dus ook geen nutrix meer bij Tess? En ik zie dat ze steeds ongeveer 2 uurtjes wakker is en dan ook best lang slaapt tussendoor. Zo gek is dat, die van mij willen echt niet langer slapen dan 45 min achter elkaar, ook al zijn ze ruim 2,5 uur op geweest. En een soepstengel, heb je dat eerst in kleine stukjes geintroduceerd of...? En rijstewafel: heb je die speciale babyrijstewafeltjes of gewoon eigen merk oid? En geef je 's morgens een gewone fles of een papfles. Want dat werd ons geadviseerd: 's morgens pap, ivm energieverbruik overdag ofzo. Maar dat is wel superlastig met twee vind ik. Ze eten het ook lang niet altijd op. Uit de fles gaat helemaal niet met die pap, ook niet met minder schepjes, maar uit een bordje is ook niet je van het..
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:43:54 #152
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77307492
Haha, kinduitwisselingsproject
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:46:17 #153
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_77307626
6.30 fles 180/6
9.30-10.00 fruit
12.00 brood & 90/3 fles
15.30 sap rijstewafel of soepstengel of flesje 90/3
17.30 groente & toetje
19.00 -19.30 fles 180/6
pi_77307715
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:41 schreef mikoxx het volgende:

[..]

In de laatste fles dus ook geen nutrix meer bij Tess? En ik zie dat ze steeds ongeveer 2 uurtjes wakker is en dan ook best lang slaapt tussendoor. Zo gek is dat, die van mij willen echt niet langer slapen dan 45 min achter elkaar, ook al zijn ze ruim 2,5 uur op geweest. En een soepstengel, heb je dat eerst in kleine stukjes geintroduceerd of...? En rijstewafel: heb je die speciale babyrijstewafeltjes of gewoon eigen merk oid? En geef je 's morgens een gewone fles of een papfles. Want dat werd ons geadviseerd: 's morgens pap, ivm energieverbruik overdag ofzo. Maar dat is wel superlastig met twee vind ik. Ze eten het ook lang niet altijd op. Uit de fles gaat helemaal niet met die pap, ook niet met minder schepjes, maar uit een bordje is ook niet je van het..
-tot gisteravond deden we nutrix in de fles maar dat was steeds zo'n gekloot, we gaan het nu even zonder doen. Misschien dat we het naar de ochtend gooien, maar ze krijgt meer dan genoeg binnen.
-Ik breek een stoepstengel in 2-en en geef het dan.
- ik heb die speciale kinder rijstewafeltjes, zijn eigenlijk vanaf 8 maanden, maar ze zijn superzacht.
- 's ochtends is een gewone fles.

MamaNik, ja hoor, Amber slaapt door. Ze is alleen nog niet zindelijk 's nachts.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:49:51 #155
248986 MamaNik
pi_77307815
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:47 schreef Vicky het volgende:

[..]

MamaNik, ja hoor, Amber slaapt door. Ze is alleen nog niet zindelijk 's nachts.
oh super M ook overdag nog niet hoor dus ben wel wat gewend heb aandelen bij de Etos in pampers maat 4&5. Dus overdag is al een hele verbetering :-)
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:58:24 #156
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77308259
MamaNik, jouw schema zou ons schema kunnen zijn:

8u bord pap
10u fruit
12u broodje met fles 180/6 --> die zouden we best naar beneden kunnen bijschroeven denk ik dan
15u ligapapje
16.30u groente
19.00 fles 210/7

MamaNik, bij jullie ook helemaal geen pap? En ik me er maar druk over maken dat die pap er niet in gaat

Die babyrijstwafeltjes ga ik ook maar eens probereen dan. Soepstengels heb ik meegenomen afgelopen weekend. Toch maar eens openmaken oooh ik ben ook z'n doos wat dat betreft: zo bang dat ze zo'n stengel achterin de keel gaan steken
pi_77308672
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:58 schreef mikoxx het volgende:
MamaNik, jouw schema zou ons schema kunnen zijn:

8u bord pap
10u fruit
12u broodje met fles 180/6 --> die zouden we best naar beneden kunnen bijschroeven denk ik dan
15u ligapapje
16.30u groente
19.00 fles 210/7

MamaNik, bij jullie ook helemaal geen pap? En ik me er maar druk over maken dat die pap er niet in gaat

Die babyrijstwafeltjes ga ik ook maar eens probereen dan. Soepstengels heb ik meegenomen afgelopen weekend. Toch maar eens openmaken oooh ik ben ook z'n doos wat dat betreft: zo bang dat ze zo'n stengel achterin de keel gaan steken
tja dan gaan ze kokhalzen...

zet ze in hun stoel en geef ze dan een stukje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:07:31 #158
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77308738
haha, ja zo is het wel he? easy......... we gaan t maar eens proberen, want met een ligapapje komen we ook niet verder
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:11:59 #159
248986 MamaNik
pi_77308978
Nee hoor Mikoxx geen pap ze sliepen er niet beter door dus mee gestopt. Alles geprobeerd voor beter slapen maar niks lijkt te helpen.

En NU ga ik slapen net alweer 2 x naast R zijn bed gestaan ben benieuwd wat de nacht gaat brengen *GAAP*
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:15:19 #160
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77309163
trusten
pi_77309170
Die Tess, wat gaat ze lekker he Vicky? Wat een verschil met een tijd geleden. Oh, op het slapen en verkouden zijn na dan. maar ze groeit zo lekker en is zo vrolijk, schuift door de kamer en speeltuin en 2 van die mooie tanden!
En Vicky, wat fijn dat je eindelijk eens een leuk gesprek had op het cb. En ook nog eens een gesprek waar je echt wat aan hebt.

Welkom Jeetjejom en Jorja!

Bram, ook al zo'n vrolijkerd! Fijn dat de vakantie leuk was Sugarsnap en dat Bram het naar zijn zin heeft gehad.
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:34 schreef Diaan73 het volgende:
Op zich, dacht ik later, is Rapley ook wel een beetje "vreemd".. eerst moeten ze groente e.d. eten uit de hand eten en later als ze groot zijn, moeten ze met mes en vork eten. Zo heeft beide dus eigenlijk hun voor- en nadelen.
Diaan, hier moest ik toch even om lachen, een potje op een lepel naar binnen lepelen is toch niet zelf met mes en vork eten?

Al die baby'tjes die niet doorslapen.
Lastig hoor, Ko heeft ook echt nog nooit door geslapen en helaas wordt hij nu vaker dan 1 keer per nacht wakker vanwege tandenpijn. Zeg zo'n 3 a vier keer.
Lekker met een deadline op het werk die steeds dichterbij komt.

Verder hebben we pas weer een afspraak met 11 maanden op het cb, maar ik heb er toch niet zoveel mee. Ik ga nog wel een keertje wegen in de borstvoedingswinkel bij mij in de buurt, omdat ik wel benieuwd ben hoe hij groeit.
Als jullie zeggen dat jullie iets 'mogen' van het cb bedoel je dat dan ook zo letterlijk? Ik ben volgens mij te eigenwijs voor het cb.
En ik heb er ook weinig aan omdat ik merk dat als je bv geef langer dan 2-3 maanden, ze meteen niet zo goed weten wat ze met je aan moeten. Hier tenminste. Ik kreeg adviezen die echt geent zijn op kv en absoluut bv-onvriendelijk.
Gelukkig zit er iig 1 hele aardige wvk. Maar die artsen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_77309345
Oeks, ze gaat idd lekker, mijn dikke bolle speknek
En ik neem ook niet alles even letterlijk hoor. Ik doe dingen op mijn manier. Ik zie het cb ook als een leidraad, een soort steuntje in de rug (die ik nu beter ervaar dan bij Amber). Waar ik van baal is dat ze op cb's altijd uitgaan van een gemiddeld kind. Geen enkel kind is gemiddeld!

Er is 1 redelijk fijne arts bij ons cb, bij die ander hoeven ze me echt niet te zetten, dat staat trouwens ook in een notitie in Tess' dossier.

Wat sneu dat Ko zo'n last heeft van zijn tandjes! Hopelijk gaat het snel beter! Gebruik je er iets voor?

Wij mogen in maart weer terug naar het cb.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:21:20 #163
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_77309507
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:15 schreef oeke het volgende:
Diaan, hier moest ik toch even om lachen, een potje op een lepel naar binnen lepelen is toch niet zelf met mes en vork eten?
ik bedoel natuurlijk groente eten met een vork. Als ik verse groente gaf, gaf ik dat aan een vork. Lennon eet nu zo goed als helemaal met de pot mee... Vers fruit geef ik ook bijna altijd met de vork. Heel af en toe pakt Lennon nu zelf een stukje en stopt die in de mond. Fruit mag wel met de handen trouwens.

Tess, je bent gewoon zwaarder dan Lennon

Arme Ko met die tandjes...

En al die slechte slapers... en een voor de mama's. Ook Lennon slaapt de laatste week wat onrustig, het hangt in de lucht.
Make love, not war ☮
pi_77309850

Ko krijgt zijn vitamines op een lepeltje. Verder eet hij met zijn vingers. Dat vind ik prima. Ik zie ook dat zijn coordinatie er heel erg op vooruit gaat. Als hij net als wij met een vork wil eten dan krijgt hij die.

Ach, hoe gaat dat spreekwoord ook al weer? Er leidden veel wegen naar Rome? Zolang ze lekker gaan eten en ervan kunnen genieten op een gezonde manier is alles goed toch?

Vicky, die aantekening!
Ja, we gebruiken Dentinox maar ik vind het maar traag werken. Als hij huilend wakker wordt en je smeert het erop duurt het me te lang voordat het lijkt te werken, dus uiteindelijk hang ik hem maar aan de borst, dat helpt ook heel goed.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:32:37 #165
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_77310167
Daarom ook vreemd tussen " " hoor. Het is ook erg kindafhankelijk... Ik geniet erg van Lennons eetgedrag omdat hij echt alles eet... zo anders dan Twan, dat was en is een hele slechte eter. In het begin heb ik ook wel geprobeerd om het met zn vingers te laten eten, maar dat was geen succes en misschien heb ik er ook wel te weinig geduld voor. En inderdaad er leiden meer wegen naar Rome en uiteindelijk hebben ze allemaal Rome bereikt en "staan" ze weer gelijk.
Make love, not war ☮
  woensdag 27 januari 2010 @ 08:48:08 #166
248986 MamaNik
pi_77322415
Goedemorgen weer allemaal, we hebben de nacht weer doorstaan. Het is redelijk gegaan vanacht. V heeft doorgeslapen en R is voor 12 uur 5 x wakker geweest en daarna tot 5 uur geslapen ,maar wel bij ons in bed en V werd pas om 5.45 uur wakker in zijn eigen bed. Dus die gaat best goed nu R nog..
pi_77323052
Leander heeft gister met papa gezwommen. We dachten dat ie na die tijd wel moe zou zijn Kwamen ze tegen 20:00 thuis was ie niet zo hyper En heeft ie dus tot 22:00 door de kamer ligen stuiteren
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:38:36 #168
248986 MamaNik
pi_77323514
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:19 schreef MeNicole2 het volgende:
Leander heeft gister met papa gezwommen. We dachten dat ie na die tijd wel moe zou zijn Kwamen ze tegen 20:00 thuis was ie niet zo hyper En heeft ie dus tot 22:00 door de kamer ligen stuiteren
hahahaha meestal worden ze inderdaad onwijs moe van zwemmen.
Maar daarna wel lekker geslapen of onrustig van alle belevenissen??? Lekker uitgeslapen??
pi_77324678
Nee het heeft niet geholpen. Zelfde nachten als altijd!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_77325041
goodmorn!!
Vannacht weer net zo'n prettige nacht als die daarvoor. Ik ben met Tess bij de ha geweest en we hebben eer een ab. kuurtje. NIet dat ze een ontsteking heeft maar om te kijken of het helpt. Mevrouw heeft reactieve luchtwegen.

Ze zit nu lekker te smikkelen van haar eerste boterhammetje met banaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 27 januari 2010 @ 11:11:19 #171
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77326239
Vicky Bammetje banaan

Hier een redelijke nacht. Meneertje M. wilde om 19.30 de fles niet, om 22u klaarwakker, krijsen brullen. Dus maar een fles gegeven, heeft ie leeggedronken en daarna de hele nacht geslapen Nu T. nog
pi_77326447
Ik hoop dat het helpt Vicky.
En die boterham met banaan, hoe geef je dat dan? Gewoon in kleine stukjes en dan zelf laten pakken ofzo?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77326527
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:16 schreef tessie het volgende:
Ik hoop dat het helpt Vicky.
En die boterham met banaan, hoe geef je dat dan? Gewoon in kleine stukjes en dan zelf laten pakken ofzo?
ik heb de banaan fijngeprakt op de boterham en de boterham in hele kleine stukjes gesneden. Mevrouw heeft 'm helemaal op!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77326626
Maar laat je het haar dan zelf pakken? En word het neit een gigantische troep? Graeme zou het denk ik vooral heel leuk vinden om de stukjes in z hand te pletten
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77326728
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:21 schreef tessie het volgende:
Maar laat je het haar dan zelf pakken? En word het neit een gigantische troep? Graeme zou het denk ik vooral heel leuk vinden om de stukjes in z hand te pletten
nee nee ik heb het voorgeprakt.
ik geef de stukjes ook aan har, laat ze niet zelf pakken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')