abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77221662
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:01 schreef leonieke het volgende:
Ah flowerbox, dan komt het kaartje toch gewoon twee dagen later?
Ach ja, wij zijn beiden vrij relaxt van karakter dus het zal wel los lopen. Gewoon het namenboekje even opnieuw doorspitten.

Ik heb trouwens net alle adres-stickers en postzegels op de enveloppen geplakt .
Eindelijk iets wat lekker op tijd af is .
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  zondag 24 januari 2010 @ 20:06:08 #277
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77221723
pessie, die 20 weken echo is helemaal niet nieuw hoor. Het enige nieuwe eraan is dat je hem tegenwoordig standaard krijgt aangeboden en vergoed. Dus in die zin heeft die kennis van jou je dan verkeerd ingelicht. Verder begrijp ik je keuze wel hoor, daar gaat het niet om. Ik vind alleen de combi geen 20 weken echo wel een pretecho vreemd. Maar daar heb je al op gereageerd

Wij hebben wel een 20 weken echo laten doen. Niet om af te breken als er iets mis zou zijn, maar om je alvast eenbeetje voor te kunnen bereiden op wat komen gaat. Zeker omdat ik een thuisbevalling wil...
Maar kleiduif en jij moeten gewoon doen waar je je goed bij voelt...

Orea, wij hebben bij de pretecho wel nog gevraagd om even te kijken. Maar bij ons klopte het gewoon...
we hebben er zelfs foto's van
  zondag 24 januari 2010 @ 20:08:33 #278
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_77221861
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:02 schreef leonieke het volgende:

[..]

Oké, we kunnen wel eens last hebben van onze hormonen, maar zo erg zijn we toch ook niet?
Klopt, jullie zijn best lief allemaal. Het wordt vaak als vreemd gezien als mensen een afwijkende opvatting hebben. En al helemaal als ze die gaan vertellen. Ik vind afwijkend zijn soms best eng. Maar ik sta hier helemaal achter, en wilde het ook graag wel uitleggen.
Het is trouwens niet zo dat als de verloskundige bijvoorbeeld een groeiachterstand zou vermoeden en graag een echo wil om te kijken of de baby wel goed groeit dat we die niet zouden doen. Wanneer de verloskundige denkt van, "hm laten we specifiek toch even hier of daar naar kijken, omdat ik me zorgen maak" dan zouden we haar advies wel opvolgen.
pi_77221863
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:00 schreef pessie het volgende:

[..]

Ben blij dat ik nu niet wordt achtervolgd... Voel me echt een beetje een alien... De 20-weken echo zit al zo ingebakken dat veel mensen geen mensen kennen die deze echo niet doen. Ik ben blij dat jullie me niet meteen afschieten.
welnee joh! mag je toch lekker zelf kiezen.

tis jullie zwangerschap en jullie kindje en jullie mogen het lekker zelf weten
blijf die in gedachten houden voor altijd! tis jullie kindje, en dus (uiteraard binnen zekere grenzen) mag je jullie kindje lekker opvoeden psies zoals jullie daar trek in hebben en een ander heeft dat maar te accepteren
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77221878
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:04 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Ach ja, wij zijn beiden vrij relaxt van karakter dus het zal wel los lopen. Gewoon het namenboekje even opnieuw doorspitten.

Ik heb trouwens net alle adres-stickers en postzegels op de enveloppen geplakt .
Eindelijk iets wat lekker op tijd af is .
Zie, dat zou bij ons ook de reactie zijn. Gewoon iedereen nog wat extra in spanning laten over de naam

En adressen, ging ik ook eens doen dit weekend... niet gelukt
  zondag 24 januari 2010 @ 20:11:21 #281
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77221998
Ow en verse buik in het daarvoor bestemde topic
pi_77222401
Ik wil trouwens bevallen van een kangoeroe. Die wegen maar 23 gr bij de geboorte
pi_77222462
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:08 schreef leonieke het volgende:

[..]

Zie, dat zou bij ons ook de reactie zijn. Gewoon iedereen nog wat extra in spanning laten over de naam

En adressen, ging ik ook eens doen dit weekend... niet gelukt
Onze geboortekaartjes zijn wel gelukt! Ben benieuwd naar de proef met de tekst die we bedacht hebben.

En ik heb 2 echo's gehad, 20 weken en een pretecho. Beide echoscopistes leken er van overtuigd te zijn dat het echt een meisje was, dus daar hou ik me dan maar aan vast. Ik zou wel schrikken als het toch ineens een jongetje blijkt te zijn
pi_77222711
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:20 schreef leonieke het volgende:
Ik wil trouwens bevallen van een kangoeroe. Die wegen maar 23 gr bij de geboorte
Oeh, mag ik ook tekenen voor zo'n bevalling? Lijkt me wel relaxt .
pi_77222763
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:28 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Oeh, mag ik ook tekenen voor zo'n bevalling? Lijkt me wel relaxt .
*floep* en gedaan, lijkt me dat.

Moet je er binnen 40 dagen wel weer liggen... die kweken blijkbaar ook als konijnen
pi_77233431
Bij de pretecho met 31 weken is er nog wel gekeken naar de organen enzo. Maar we wisten al dat het er goed uit zag op de 20 weken echo, dus geen verrassing. Oh en ik heb dus op de 20 weken echo gezien dat het een meisje is, op de groei-echo met 27 weken heb ik nog eens bevestiging gevraagd en op de pretecho (2D en 3D) heeft de echoscopiste nog eens laten zien dat het een meisje is. Op het fotootje staat ook "1000% een dochter"

Vandaag heb ik ook de proef'druk' (pdf) van het geboortekaartje van mijn meisje gehad.
pi_77234614
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:08 schreef pessie het volgende:
Klopt, jullie zijn best lief allemaal. Het wordt vaak als vreemd gezien als mensen een afwijkende opvatting hebben. En al helemaal als ze die gaan vertellen. Ik vind afwijkend zijn soms best eng. Maar ik sta hier helemaal achter, en wilde het ook graag wel uitleggen.
Niet druk om maken, joh. Ten eerste: wat dan nog? Ten tweede: is het wel zo'n verschil tussen jouw mening en die van een ander?

Er spelen bij iedereen weer andere argumenten mee. Ik vind het idee 'wij zullen nooit abortus doen dus hebben we geen reden die echo te doen' bijvoorbeeld maar één kant van de zaak belichten. Het opsporen van afwijkingen om de zwangerschap af te kunnen breken als 't niet goed is, is voor veel mensen (denk ik) niet de main reason om de 20 weken echo te doen. Er zijn ook andere reden, tenminste, bij andere mensen. Wij zullen ook nooit abortus laten uitvoeren, en toch vinden we het prettig te weten of alles goed is. Als het goed is dan is dat een heel fijn idee voor de rest van de zwangerschap, als het niet goed is dan weet je het en kun je erop inspelen. Dat zie ik zelf niet als bangmakerij maar als het tegemoet komen aan de wens van ouders om te weten hoe het met het kindje is.
pi_77234627
Oja: 10 weken
  maandag 25 januari 2010 @ 07:23:56 #289
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_77238308
Gefeliciteerd Cantare!

Ik heb een heerlijk weekend gehad bij m'n ouders en schoonouders!
Interessante discussie in dit topic! Ik reageer vanmiddag even.

Ben nu onderweg naar het Erasmus voor de vruchtwaterpunctie en ik ben zenuwachtig!
Het voelt alsof ik een examen ga doen waar mijn toekomst van af hangt maar waar je je niet op voor kunt bereiden.
A grand adventure has begun.
  maandag 25 januari 2010 @ 08:11:11 #290
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77238607
Keshet, heel veel succes vandaag meid... Ik hoop op het best mogelijke scenario...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 25 januari 2010 @ 08:21:37 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77238704
Succes Keshet!
pi_77238724
Keshek, ik kom speciaal even jou een hart onder de riem steken meid. Ik hoop gewoon dat jullie kleintje een groei achterstand heeft die door absolute bedrust weer inloopt en geen chromosoom afwijking. Ik ga heel hard duimen.

Flowerbox heb jij al iets dat lijkt op weeen of is het nog rustig in je buik?

Leonieke is je kinderkamer al in de verf gezet?

Andere dames ik moet echt nodig bij lezen, ik kom met 3 kinderen niet veel aan internetten toe. en voor wie het leuk vind om te lezen, ik heb mijn bevallingsverhaal in het juiste topic gepost van de week
pi_77238760
Euh.. in de verf? Nopez Er is aan heel de kinderkamer nog niets veranderd (maw er staan nog een aantal verhuisdozen in van iets meer dan een jaar geleden, nog wat schoenen en een paar van mijn oude beren ).

Maar we hebben wel een goed excuus Mijn man zit momenteel in het midden van zijn examens (woensdag zijn laatste ). Gisteren zei hij wel opeens dat hij dan volgende week dinsdag een eerste laag zou schilderen (op zijn enige vrije dag... en de enige reden waarom hij vrij is, is omdat ze de kamer komen leveren en ze in de winkel hadden gezegd dat het beter was als er nog iemand naast mij thuis was om spullen te dragen). Ik heb hem dus wel een beetje gek verklaard en gezegd dat wat mij betreft die kinderkamer ook perfect in de paasvakantie of de grote vakantie kan geschilderd worden (lees: zolang we zijn broer maar niet moeten betalen)

Maar ik merk wel dat de mensen in onze omgeving er steeds meer en meer om stressen dat de kinderkamer nog niet in orde is
pi_77239047
Ik wilde keshet even heel veel succes wensen voor vandaag. Ik hoop op het beste scenario.

Oh en 10 weken

Wij hebben bij Jen inderdaad het geslacht laten dubbelchecken. Sowieso een extra echo is gewoon leuk. even spieken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_77239178
Keshet heel veel succes vandaag!
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:30 schreef leonieke het volgende:

Maar ik merk wel dat de mensen in onze omgeving er steeds meer en meer om stressen dat de kinderkamer nog niet in orde is
Goh

Nuja, bij ons het het nu nèt klaar Ook rijkelijk laat.

Faja: hier ook weinig tijd voor bijlezen hoor En ik heb maar één hummel, dus ik begrijp je helemaal!

36 weken, 2 dagen.... Leander werd volgens de berekening en de eerste echo nu geboren....
(volgens de tweede echo met 37 weken precies en die hebben we gelukkig aangehouden dus kon het thuis )

En ik voel me nog helemaal niet zó hoogzwanger Ik hoop dattie het aanvoelt en nog even een paar weken blijft zitten. Kan ik nog even met zwangertijdschriften op de bank kruipen om te beseffen dat er straks toch echt weer een baby komt
pi_77239212
Cantare en Ticootje gefeliciteerd met de 10 weken mijlpaal

Keshet, ik duim ook voor je.

Ik meld me vandaag (voor mijn doen) maar even vroeg. Werd wakker met lage rugpijn en dorst. Duik er denk ik zo wel weer in.
pi_77239299
Welterusten Octo
  maandag 25 januari 2010 @ 09:10:45 #299
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77239301
Keshet, succes meissie!

Tico, mijlpaal!

freecell, hoe bevalt is het wonen in ee echt huis?
pi_77239443
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:24 schreef Faja-Lobi het volgende:
Keshek, ik kom speciaal even jou een hart onder de riem steken meid. Ik hoop gewoon dat jullie kleintje een groei achterstand heeft die door absolute bedrust weer inloopt en geen chromosoom afwijking. Ik ga heel hard duimen.

Flowerbox heb jij al iets dat lijkt op weeen of is het nog rustig in je buik?

Leonieke is je kinderkamer al in de verf gezet?

Andere dames ik moet echt nodig bij lezen, ik kom met 3 kinderen niet veel aan internetten toe. en voor wie het leuk vind om te lezen, ik heb mijn bevallingsverhaal in het juiste topic gepost van de week
*meldt* hier alles nog rustig hoor Faja! Ik voel me zelfs beter dan vorige week. Wel af en toe last van maagzuur maar ja.
Had me dus vergist met afgelopen weekend. Nou ja dan wordt het toch wat ik steeds heb geroepen; 3 feb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')