Bij vision clinics zag ik dat, als ze niet kunnen laseren op de dure manier het eventueel op de goedkopere manier kan. Verder weet ik ook niet hoe het zatquote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:09 schreef Kper_Norci het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar wat reacties van mensen die ogen hebben laten laseren. En of er iemand weet of het eventueel bij mij ook kan, aangezien mijn oog dus wel goed is, alleen niet precies rond.
Mijn afwijking is -0,75 en nog eens -1,75 cilinder en dat is prima te doen, sowieso kunnen ze astigmatisme tot 6d behandelen dus tenzij je afwijking groter is dan dat gaat het best.quote:Op woensdag 7 april 2010 15:34 schreef Cat_Tank het volgende:
Ik ben wel benieuwd of dat laseren ook kan als je cilinders hebt. Heeft iemand daar ervaring mee/kennis van? Ik heb nu lenzen met een soort gewichtje erin, zodat ze 'recht' blijven zitten. Als ze niet recht zitten dan zie ik niet goed. Ik heb al mazzel dat dit voor mij werkte. Bij anderen gaat de lenzen alsnog draaien en kunnen ze dus geen lenzen dragen.
Dank jequote:Op donderdag 8 april 2010 08:50 schreef caroline88 het volgende:
Fendy, ik wens je een scherpe blik en spoedig herstel!![]()
Mijn zorgen betreffen meer de lange termijn effecten. Hoe blijvend is het? Ik moet er niet aan denken dat ik straks als bejaarde niet meer zou kunnen lezen of internetten.
http://www.eyecorrect.nl/quote:Op donderdag 15 april 2010 06:19 schreef Fendy het volgende:
Vandaag is de grote dag
Gisteren met user Paxlie aangekomen in Istanbul, beetje rondgewandeld en wat drank gekocht. Jammer alleen dat ik geen alcohol mag (ben toch UVTer jwtz)
Zometeen naar het Dunya oogziekenhuis voor vooronderzoek, als alles ok is vanmiddag behandeling. Hoop dat alles gaat lukken, dan flikker ik mijn bril meteen uit de hotelkamer.
Gewoon even topic lezen, je hoeft maar 7 posts naar boven te kijken.quote:Op donderdag 15 april 2010 08:32 schreef DoimeN het volgende:
Not to flame, maar je gaat naar het buitenland om je ogen te laten laseren? Waarom?
Zeg aub niet goedkoper![]()
Not to flame, maar lees het topic gewoon.quote:Op donderdag 15 april 2010 08:32 schreef DoimeN het volgende:
Not to flame, maar je gaat naar het buitenland om je ogen te laten laseren? Waarom?
Zeg aub niet goedkoper![]()
Zelf zit ik ook hard te denken om mijn ogen te laten laseren, hoewel ik er niet erg veel last van heb twijfel ik wel over. Over de risico's maak ik me niet zo bang, ik heb grotere genomenMaar ben bang dat mijn ogen nu verslechteren en dat ik over 10 jaar weer kan. Opzich ben ik een zeikerd want ik heb -1,25 aan beide ogen en dat is al 5 jaar zo, alleen ik ben pas ~20 -25 jaar. Gebruik nu lenzen en soms een bril, maar lenzen kan ik wel vergeten als ik langer dan 2 dagne wakker ben, want dan zijn mijn ogen gewoon te droog. Kan nog wel makkelijk autorijden zonder bril/lenzen
![]()
Heeft iemand misschien een goede site?
Hier een verslag van iemand die naar Turkije is geweest.quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:02 schreef Maria2.0 het volgende:
Tvp. Mijn partner gaat binnenkort ook naar Istanbul.
Iemand ervaring met ooglaseren?quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:16 schreef Poogie het volgende:
Hey mensuh, daar was ik weer, terug uit istanbul
Vrijdag waren we dus in istanbul aangekomen, aangezien we een beetje laat waren omdat het vliegtuig later vloog zijn we eerst naar de kliniek gegaan om te laseren om vervolgens naar het hotel te gaan.
Eenmaal aangekomen in de kliniek kregen we eerst wat informatie van de arts over de verschillende behandelingen.
Daarna hebben we diverse onderzoeken gehad, dit was een beetje lopende band werk. IK had nogal dun hoornvlies (470-480 micron) dus ik was genoodzaakt voor de LASEKbehandeling te gaan en vanwege mijn grote pupillen (7,5-8 mm) moest er ook een wavefrontbehandeling bij toegevoegd worden..de rest van de groep, nog 4 personen konden allemaal de LASIK behandeling ondergaan, ook allemaal met wavefront overigens.
Daarna moesten we naar een andere ruimte waar we zo'n muts, pakje en schoenzakjes kreeg. Vervolgens werd het rondom mijn ogen goed gedesinfecteerd met jodium, en moest ik even wachten totdat ik aan de beurt was.
Ik was dus aan de beurt. Ik kom de operatiekamer binnen, staat een ongelooflijk groot apparaat,verder niet naar gekeken, was best wel bang moet ik zeggen. Ik moest op een bankje gaan liggen met mijn hoofd op zo'n steun, vervolgens werd mijn hoofd nog vasgeduwd tussen een paar kussens ofzo, kwee nie precies wat het waren. Daarna werd mijn ene oog bedent met iets, en mijn andere oog was dus aan de beurt met laseren. Je kreeg als eerste zo'n ongelooflijk irritante klem op je oog geplaatst zodat je je oog niet meer dicht kon doen. Vervolgens zette de arts er een soort van ring op mijn oog waardoor er ineens heel veel druk op je oog komt te staan, dit ervaarde ik als zeer onprettig, net zo erg als de oogklem. Toen de ring op mijn oog zat moest de arts 20 seconden lang alcohol op mijn epitheel laten stromen om dit los te laten weken, dit prikte nogal, maar was niet pijnlijk. Vervolgens wreef hij het epitheellaagje aan de kanten met iets en werd er gelaserd. Dit geluid klonk alsof er een machinegeweer op je ogen werd afgevuurt, alleen dan met wat minder volume en wat minder snel. Ik voelde daar niks van, alleen er kwam wel een brandluchtje van mijn ogen af
Vervolgens het oog nog ff afkoelen met koud water en toen een beschermlens erop om infecties te voorkomen.
Daarna was mijn 2e oog aan de beurt.
Iedereen was daarna aan de beurt geweest en allemaal waren we aan het wachten met tranende oogjes totdat de arts kwam voor een nacontrole. IK was aan de beurt voor nacontrole, en na 10 seconden kijken per oog was de conclusie: Very Perfect!.
Het was ondertussen 20:00 lokale tijd, en we gingen naar het hotel wat een kwartiertje rijden was vanaf de kliniek. Eenmaal aangekomen in het hotel was het al erg moeilijk om mijn ogen open te houden, laat staan mijn kamer vinden, gelukkig heeft de begeleiding mij geholpen met koffers en de weg naar de kamer. Eenaal aangekomen in de kamer ben ik de kamer niet meer uitgekomen tot de volgende dag. De eerste nacht was een ware hel. Ik had ongelooflijk veel pijn welke niet weg te krijgen was met pijnstillers. Daardoor heb ik misschien in totaal een uurtje geslapen door slaappillen die ik had gekregen van de begeleiding.
De dag erop was de grootste pijn weg, maar toch deed het nog steeds pijn. Ook was ik erg lichtgevoelig, mijn ogen kon ik nie open houden, ook niet met zonnebril.
Nu 6 dagen later heb ik geen pijn meer en het zicht is redelijk goed, maar van veraf is nog niet alles leesbaar. Vanmiddag worden de beschermlenzen verwijderd en ben benieuwd wat dan mijn zicht is.
Helaas moet ik er nu vandoor, dus verder ervaringen typ ik een andere keer uitlaatste aanpassing
Zeer interessant leesvoer en ik had al eerder gelezen dat men in Turkijequote:Op woensdag 7 april 2010 21:21 schreef Fendy het volgende:
[..]
Mijn afwijking is -0,75 en nog eens -1,75 cilinder en dat is prima te doen,
sowieso kunnen ze astigmatisme tot 6d behandelen dus tenzij je afwijking
groter is dan dat gaat het best.
Overigens heb ik er zelf voor gekozen om het in Istanbul te laten doen,
daar lopen ze voorop qua techniek en kennis en doen enorm veel meer
behandelingen dan hier en dat vind ik een prettig idee. Prijstechnisch
ook wat beter
Eigenlijk staat alles wel zo'n beetje vermeld, maar toch puntsgewijs nog even.quote:Op zondag 16 mei 2010 11:52 schreef FP128 het volgende:
[..]
Zeer interessant leesvoer en ik had al eerder gelezen dat men in Turkije
veel vooruitstrevender zijn op dat gebied,dan hier in Nederland.
Ik heb ondanks dat toch nog een vraag:
Ik heb ongeveer dezelfde afwijking als de poster in de quote en mijn vraag
betreft het volgende:
- Worden de kosten die je maakt vergoed door je ZF?
- Hoe lang duurt de behandeling en het herstel gemiddeld?
- Moet je nog terugkomen binnen zoveel jaar na je laatste behandeling?
Complicaties...het herstel dat niet volgens schema verloopt, een eventuele herbehandeling etc. M.a.w. heb je in NL een oogarts waar je heen kan die ook in NL problemen kan oplossen?quote:Op zondag 16 mei 2010 11:39 schreef Fendy het volgende:
Wat versta daaronder? misgaan?
Kan ik je zo vertellen * the6thgate werkt erquote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:36 schreef Nallie het volgende:
Ik zal jullie wel even laten weten hoe het was!
Jazeker, de meeste artsen die in Turkije de behandelingen doen zijn erg veel in Nederland, dus tenzij je een acuut probleem hebt waarbij 112-achtige respons vereist is (wat na een paar dagen erg onwaarschijnlijk is, kun je gewoon in Nederland terecht bij de arts die je in Turkije behandeld heeft.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:13 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Complicaties...het herstel dat niet volgens schema verloopt, een eventuele herbehandeling etc. M.a.w. heb je in NL een oogarts waar je heen kan die ook in NL problemen kan oplossen?
Oee spannendquote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:15 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Kan ik je zo vertellen * the6thgate werkt er![]()
nee doe de vooronderzoeken en nacontroles, maar natuurlijk mag je je voortgang postenquote:Op woensdag 26 mei 2010 15:11 schreef Nallie het volgende:
[..]
Oee spannend![]()
Ik heb wel gelezen hoe het in zijn werk gaat enzo.
Maar ik dacht dan deel ik even het gevoel en herstel ofzo.
Heb je zelf ook gelaserd?
Welke werk je en als wat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |