abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:30:27 #1
263757 smoking-snares
waar rook is, is ....
pi_77102510
edit: in de TT moet wat, war zijn. wat = war

ik zie het niet meer zitten,
na alweer een dag school, waar ik me gedraag als een kind van 12.
ik kan geen normaal gesprek meer voeren, ik heb geen humor, maar maak wel mensen aan het lachen met
mij blunders. het is frustrerend omdat het twee werelden zijn,

de andere wereld is thuis, waar mijn moeder een emotioneel wrak is, en ik erg rekening met haar moet houden wat niet altijd lukt omdat ik zelf ook erg in de war ben.

ik voel me niet veilig tussen mensen, en mensen vinden mij raar. ik ben ook raar,
een liefdeloze opvoeding en de vele pesterijen en het etiket add, maar ik wil niet zielig doen, terwijl
ik dat nu wel doe.

maar ik ben voor mezelf normaal, maar voor de anderen raar, ik heb het zelf ook door maar ik kan het niet stoppen.

ik praat regelrecht poep, echte poep. ik zeg dingen die niet relevant zijn of val in herhaling met hele slechte grappen.

ik kan niet met mezelf en mijn omgeving omgaan, ik voel me niet veilig en vaak bedreigd.

ik kan heel stil zijn, en het andere moment helemaal omslaan. ik ben in de war, en ik heb geen idee wat ik hiertegen kan doen, kan ik gezelliger en aardiger worden, kan ik me veilig voelen.

ik voel me gewoon zo gedistantieerd van de wereld

[ Bericht 2% gewijzigd door smoking-snares op 21-01-2010 16:38:19 ]
Zet heel Fok! blauw.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:36:17 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_77102750
Er is zoveel mis met jou, dat ik momenteel ook ff geen uitweg zie!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:38:46 #3
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_77102847
Misschien dat ik iets raars zeg maar wat dacht je van professional help?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:39:17 #4
263757 smoking-snares
waar rook is, is ....
pi_77102861
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:38 schreef Posdnous het volgende:
Misschien dat ik iets raars zeg maar wat dacht je van professional help?
heb ik al, maar het wil niet echt baten
Zet heel Fok! blauw.
pi_77102865
misschien moet je je huisarts om een verwijzing naar een psycholoog/psychiater vragen. Als je zodanig in de war bent dat je er zelf last van hebt is het tijd om dit grondig aan te pakken.
En als je huidige therapie of whate ever niet werkt misschien een sop zoek gaan naar een hulpvorm die wel werkt?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:43:01 #6
263757 smoking-snares
waar rook is, is ....
pi_77103015
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:39 schreef Deetch het volgende:
misschien moet je je huisarts om een verwijzing naar een psycholoog/psychiater vragen. Als je zodanig in de war bent dat je er zelf last van hebt is het tijd om dit grondig aan te pakken.
En als je huidige therapie of whate ever niet werkt misschien een sop zoek gaan naar een hulpvorm die wel werkt?
niks werkt, geen medicijnen, de psychologen die ik tot nu toe hebben gehad hebben geen idee hoe ze mij moeten behandelen.
ik heb net 6 maanden in de intake gezeten bij het RIAG omdat ze niet wisten hoe ze het meosten doen.
weten ze nu nog steeds niet
Zet heel Fok! blauw.
pi_77103094
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:43 schreef smoking-snares het volgende:

[..]

niks werkt, geen medicijnen, de psychologen die ik tot nu toe hebben gehad hebben geen idee hoe ze mij moeten behandelen.
ik heb net 6 maanden in de intake gezeten bij het RIAG omdat ze niet wisten hoe ze het meosten doen.

Denk dat zij jou toch wel iets beter kunnen helpen dan wij
Zacht gekookt, hard gekookt, uit gekookt, HARD
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:45:13 #8
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_77103122
Probeer anders schijt te hebben aan wat mensen van je denken. Je zal vast niet de enige zijn die sociaal onhandig is. Door je teveel zorgen te maken over dat soort dingen gaat het averechts werken.

Iedereen heeft wel een vorm van sociale onhandigheid.
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
pi_77103186
same problem here,
gewoon doorgaan met poep lullen,
als er maar een kern van onzin inzit is het motto.
Ik krijg vaak complimenten over mijn humor en mn ietwat
rare beeld over de wereld, over mn eerlijkheid en weet ik veel wat.
Rare mensen kunnen heus wel gewaardeerd worden, dus maak dr gebruik van.
Dat je er niet bij hoort zal altijd zo blijven, maar dat is misschien maar beter ook.
Probeer er het leuke van in te zien, je bent "speciaal"

Nou heb ik ook mijn vreselijk intelligente momenten maar
die zijn niet voor Fok! bestemd.
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:09:45 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_77104190
alle slimmerikken die hier gebaggerd hebben hebben notes... keep it clean
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:16:11 #11
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_77104442
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:43 schreef smoking-snares het volgende:

[..]

Ik heb me laten vertellen dat de psychologen bij het RIAG nogal faalhazen zijn. Dus als je kan regelen dat je hulp krijgt buiten het RIAG om, zorg daar dan voor. Misschien is het ook belangrijk te kijken naar wat je zelf nu echt wilt. Daarmee bedoel ik dat je na kunt denken over welke van deze problemen je het meest dwars lijkt te zitten en dat als eerste aanpakt. Je bent er duidelijk niet blij mee, en dat is ook geen wonder wat ik zo lees. Veel meer weet ik er ook niet van te zeggen nu, behalve veel sterkte gewenst.
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:19:54 #12
263757 smoking-snares
waar rook is, is ....
pi_77104563
ik ben gewoon niet sterk, ik ben zwak.
ik onderneem niks, toon 0 initiatief, en ik ben bang.
ik zit vol haat, vandaar die verwarring
Zet heel Fok! blauw.
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:20:05 #13
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77104568
TS, heb wel eens drugs gebruikt, misschien nog steeds? Blowtje misschien op regelmatige basis?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:25:34 #14
263757 smoking-snares
waar rook is, is ....
pi_77104775
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:20 schreef error_404 het volgende:
TS, heb wel eens drugs gebruikt, misschien nog steeds? Blowtje misschien op regelmatige basis?
een halfjaar geleden was ik elke dag flink weg,
nu 1 keer in de week of 2 weken.
als ik ermee kap dan voel ik me nog slechter (2 maanden volgehouden)

als ik nu blow, dan zijn alle gedachtes te snel en te veel, voor mijn gevoel.
ik kan niet relaxen en genieten van wie ik ben.

dood zou makkelijker zijn, maar dat zou alleen maar nog meer bevestigen hoe fucked up en zielig ik denk te zijn.

er is geen ontsnappen voor mijn gevoel
Zet heel Fok! blauw.
pi_77105153
hm... helpen medicijnen echt niet?
ik smeer ze je echt niet graag aan maar in mijn geval was het toch echt een uitkomst,
wat heb je zoal geprobeerd?

oh, en het RIAGG deugt niet, vreselijke instelling.
pi_77105519
Met jouw problematiek hoor je bij een deugdelijke psychiater thuis, niet bij een stel spw-ers ( met alle respect hoor )
Regel dat.
En onthoud: 'all the freaky people make the beauty of the world'
Ik moet er niet aan te denken alleen maar omringd te zijn door mensen die 'normaal' leven. Gekken geven glans, punt. Zonder gek ook geen normaal, dus als je even ophoud met zwelgen dan ontdek je wellicht hoe essentieel jouw bestaan is. Voor ons en voor jou.
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:56:08 #17
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77105878
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:46 schreef dalaiblama het volgende:
En onthoud: 'all the freaky people make the beauty of the world'
Amen to that!

Psychiater weet ik niet, maar psycholoog zou wel prettig kunnen zijn. Als je er voor kiest om met een prof te praten, kies dan iemand uit waarbij je je prettig voelt. Heb je dat gevoel niet, ga naar iemand anders. Prof begrijpen dat. Ik spreek uit ervaring.

Verder heel goed dat je (bijna) niet meer blowt! Ikzelf heb er erg veel problemen van ondervonden en jarenlang intensief gebruik heeft ook merkbaar mijn hersens aangetast. Verder heeft het erg veel invloed op je mentale gesteldheid, vandaar ook de vraag.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_77107902
Niet opgeven. Als een psycholoog/psychiater niet helpt, zoek een andere. Er zijn
goede en slechte psychologen. (En waarschijnlijk zitten de beste niet bij het Riagg.)

Welke medicijnen heb je gebruikt? En voor hoe lang? Het duurt vaak een tijdje
voordat ze beginnen te werken. En sommige werken beter dan andere,
en het hangt ook van de persoon af.

Je vind niet altijd meteen de hulp die je nodig hebt. Soms duurt het een tijdje
voordat je de juiste hulp/behandeling vind.
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:30 schreef smoking-snares het volgende:

ik kan geen normaal gesprek meer voeren, ik heb geen humor, maar maak wel mensen aan het lachen met

de andere wereld is thuis, waar mijn moeder een emotioneel wrak is, en ik erg rekening met haar moet houden wat niet altijd lukt omdat ik zelf ook erg in de war ben.

ik voel me niet veilig tussen mensen, en mensen vinden mij raar. ik ben ook raar,
een liefdeloze opvoeding en de vele pesterijen en het etiket add, maar ik wil niet zielig doen, terwijl
ik dat nu wel doe.

maar ik ben voor mezelf normaal, maar voor de anderen raar, ik heb het zelf ook door maar ik kan het niet stoppen.

ik praat regelrecht poep, echte poep. ik zeg dingen die niet relevant zijn of val in herhaling met hele slechte grappen.

ik kan niet met mezelf en mijn omgeving omgaan, ik voel me niet veilig en vaak bedreigd.

ik kan heel stil zijn, en het andere moment helemaal omslaan. ik ben in de war, en ik heb geen idee wat ik hiertegen kan doen, kan ik gezelliger en aardiger worden, kan ik me veilig voelen.

pi_77108197
Zoek naar een goede psycholoog tot je er één gevonden hebt.

Je zegt overigens dat je raar bent t.o.v. je omgeving. Maar als ik zo eens naar de maatschappij kijk dan kan ik alleen maar concluderen dat deze als geheel geestelijk ziek is. Wees blij dat je daar vanaf wijkt.
Makkelijk gezegd natuurlijk, want je wil er wsl graag bijhoren. Of dit gaat lukken weet ik niet, maar kan je wel een paar dingetjes vertellen. Namelijk dat je situatie niet ellendig is, je interpretatie ervan maakt hem ellendig. Het is doodnormaal in onze maatschappij om de werkelijkheid te verwarren met je interpretatie ervan en dit is wat mensen ongelukkig maakt. Iedereen maakt z'n eigen ellende, maar realiseert zich dit niet en hierdoor neemt ook bijna niemand verantwoordelijkheid voor zichzelf.

Die interpretatie komt van je denken. Je ellende komt dus van je denken. Leer hiermee stoppen en weer op te gaan in de huidige ervaring en het leven wordt een stuk makkelijker. Bij mij heeft dit iig heel goed geholpen.
pi_77113901
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:57 schreef Loei_koei het volgende:
Zoek naar een goede psycholoog tot je er één gevonden hebt.
Juist. Heb zelf jarenlang bij het RIAGG gelopen, niet constructief geholpen, ben toen verder gaan zoeken en heb een therapeut gevonden die weet waar hij over praat en mij wel degelijk verder heeft geholpen. Voor het eerst in jaren. Geloof me; het kost wat meer, maar dan heb je ook wat.

Geef de moed niet op en laat je al helemaal niet aanpraten dat je je moet "neerleggen" bij de dingen die je veranderd zou willen zien. Misschien kun je aan je feitelijke situatie weinig doen, maar je kunt echt leren hoe je er beter mee om kunt gaan zodat jij de baas bent over je leven.
...En het heet logica!
----------------------------
Ad Percipiendum Vivo
pi_77115546
Je bent niet zo gek als je denkt, de rest van wereld klopt bovendien ook niet.
pi_77115552
TS, hoe oud ben je?

Wat doe je zoal op een dag?
Wat zijn je hobby's?
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:54:06 #23
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_77117489
Well, hoe oud ben je en welke school ga je?

En wat zeggen de psychologen tegen jou? Dus wat merken ze aan je dat niet goed is?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_77130278
Je schrijft dat je moeder emotioneel een wrak is en jij daar constant rekening mee moet houden. Dat vraagt ook veel van je. Is het niet een idee om een soort Kopp cursus te volgen? (voor kinderen van ouders met psychiatrische problematiek). Je hoort niet voor je moeder te zorgen. Mensen die zelf psychiatrische problematiek hebben kunnen hun kinderen niet altijd de aandacht en zorg geven die ze nodig hebben. Waar is je vader in dit verhaal? Zijn er mensen in je familie die je zou kunnen vertrouwen?

Jammer dat de psychologen van de Riagg niet veel voor je konden betekenen. Iemand vinden die bij je past kan idd een langdurig proces zijn. Ik heb geen idee hoe oud je bent, maar probeer anders in de tussentijd je ei kwijt te raken bij de Kindertelefoon (er is ook chat) of Sensoor. Schrijf op wat je allemaal dwars zit. Kun je je woede constructief gebruiken om nummers te schrijven? Speel je gitaar nav je avatar?
pi_77135363
-edit hihi

[ Bericht 88% gewijzigd door Re op 22-01-2010 12:20:08 ]
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_77137822
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:30 schreef smoking-snares het volgende:

ik dat nu wel doe.

Behalve dat je een muurbloempje bent, komt veel me bekend voor. Gestoorde moeder, slechte opvoeding. Verschil is de overdaad aan zelfmedelijden die je hebt. Stel je niet zo aan, sommige mensen hebben nou eenmaal een slechter leven dan anderen. Dat maakt je niet bijzonder en geeft je ook geen recht op zoveel zelfmedelijden.
pi_77138612
Nou nou Gray, er is helemaal niks mis met zelfmedelijden. Is het moeilijk en confronterend? Ja. Want je kunt alleen balen van je eigen situatie als je er eerlijk naar durft te kijken. Als je een klote jeugd hebt gehad is het je overlevingsinstinct dat je er toe zet om alles te bagatelliseren en de ellende weg te drukken.

Maar als je merkt dat je niet goed/fijn functioneert, dat je leven klote gaat, dan is het juist goed om te kijken wat er mis is, en mag je daar best verdrietig om zijn. Ik raad TS dan ook aan om andere hulp te zoeken dan de huidige. Serieuzere hulp inderdaad, en probeer er in te vertrouwen dat het uiteindelijk beter zal gaan, en dat je kunt genieten van het leven. Goed van je dat je niet zo maar op geeft.

Wat andere ook zeggen TS, je moet jezelf niet zo veroordelen. Je zult moeten gaan inzien dat hoe je op dit moment bent prima is, ook al verlang je meer van jezelf in de toekomst, voor nu is het goed en mag je trots zijn dat je er godverdomme nog bent.. Die verbeteringen komen wel zodra jij een goede therapeut vindt.

Succes!
pi_77139177
Je eigen leven evalueren om er achter te komen wat er mis is is heel wat anders dan zelfmedelijden hebben.
Het eerste is namelijk constructief en het tweede levert helemaal niks op behalve dat je jezelf verder in de slachtoffer van de wereld rol praat.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_77140812
Maar het is ook niet alles of niets he met zelfmedelijden. Je baden in zelfmedelijden is inderdaad niet constructief. Ik bedoel voornamelijk dat je moet kunnen toe laten dat je je rot voelt over je eigen situatie. Is ook een stukje erkennen van je probleem. In de slachtoffer rol kruipen en verdriet toe laten zijn twee verschillende dingen lijkt me.
pi_77142471
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:02 schreef Deetch het volgende:
Je eigen leven evalueren om er achter te komen wat er mis is is heel wat anders dan zelfmedelijden hebben.
Het eerste is namelijk constructief en het tweede levert helemaal niks op behalve dat je jezelf verder in de slachtoffer van de wereld rol praat.
Dat is precies wat ik bedoel, dank je.
pi_77168193
Het probleem is vooral dat je jezelf raar vindt. En als je jezelf als outcast beschouwd, zal je omgeving dat ook doen.

Ik denk dat jij het idee hebt dat iedereen om je heen perfect is, behalve jij. Maar ieder mens heeft zijn eigenaardigheden. Alleen kan de één het wat beter verbloemen. En een ander maakt er niet zo'n punt van als hij een sociale blunder maakt.

Als je een andere hulpverlener zoekt, kan je langsgaan bij de huisarts en die kan je doorverwijzen naar iemand anders. Er zijn buiten de RIAGG genoeg praktijken. Je kan ook lotgenoten met ADD opzoeken.
pi_77168465
je verhaal komt me bekend voor. ik voel me ook al sinds dat ik jong was anders dan andere mensen. ik heb nu wel mezelf aangeleerd "normaal" te "zijn", maar dat gevoel is er nog steeds. ik sprak recentelijk iemand met ADD, die zei dat mijn verhaal erg leek op dat van hem, en dat ik dat eens zou moeten aankaarten bij een therapeut. ik ken je situatie verder niet, maar zoek een goede therapeut en kaart het ook eens aan en als die zegt dat ADD niet voorkomt bij volwassenen verderzoeken, want dan weet die therapeut dus niet waar die over praat ik ben zeker geen expert (ik weet nog niet eens of ik het zelf wel heb uberhaupt, ik sta pas aan het begin van de weg mocht ik het hebben) dus het is een long shot, maar ik dacht ik deel mijn idee met je, want wat je beschrijft klinkt akelig bekend. succes iig!
pi_77168564
ik moet er trouwens nog even bij zeggen.. ik was een paar jaar terug ook een hele lange tijd flink de weg kwijt wat betreft drank en drugs gebruik.. elke keer dat ik gebruikte, was het echt tot ik niet meer verder kon. altijd de limit opzoeken. je bent jezelf op die manier aan t medicaten, omdat je iets zoekt maar je weet niet wat, en de drank en de drugs onderdrukken dat gevoel.

dat is bij mij nog steeds wel als ik drink.. al heb ik de grens wel lager gelegd, drink ik nog steeds tot ik niet meer kan, basically. ik weet niet hoe dat bij jou is, of je als je eenmaal begint te drinken je ook niet meer stopt tot je niet meer verder kan. dat is heb ik me laten vertellen ook typisch ADD, dat zwart/wit idee.

ben je verder erg perfectionistisch ingesteld? dus of je doet iets 100% of helemaal niet?

ps. hoe je je moeder beschrijft: same here
pi_77168922
Je hangt de clown uit als zelfbescherming. Veel blowen is ook niks anders dan zelfbescherming, een vlucht. Misschien moet je ander hulp zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')