Vraag het aan Mao, Stalin, Hitler etc.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten totdat dit soort dingen wettelijk erdoorheen komen. Opvoedkampen voor kut kinderen, hoe geweldig zou dat zijn.
Dat kan niet, die zijn dood.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:30 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Vraag het aan Mao, Stalin, Hitler etc.
ouderen: mag het na een leven werken?quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:24 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Er zijn nooit subsidies gebruikt voor andere bevolkingsgroepen om hun positie te nivelleren danwel ze dichterbij de maatschappij te brengen?![]()
Heb je wel enig idee hoeveel geld er gaat vanuit de gemeenschap naar ouderen, zieke kinderen, bijstandsmoeders en kinderen, ouders van ziekenhuispatientjes en zelfs kinderen van schippers, mensen met een Wajong-uitkering en wat al niet meer.
Ik oordeel helemaal niet over wei wel of niet dat geld mag besteden, iemand had het erover dat het kennelijk de enige bevolkingsgroep is die aanspraak maakt op zulke subsidies. Wat dus onzin is. Daarnaast zijn er nog vele andere groepen, al heb ik niet de illusie dat ik de stumperds hier zou kunnen overhalen of zo.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:34 schreef truebastard het volgende:
[..]
ouderen: mag het na een leven werken?
zieke kinderen: ja die zijn ziek, das geen keuze
bijstandsmoeders+kinderen: word ook wel eens mee gerommeld maar pakken ze nu ook keihard aan
ouders ziekenhuis patientjes: die vragen ook niet om een ziek kind
kinderen van schippers: ja die kinderen hebben ook recht op onderwijs en schippers dragen constructief iets bij
wajong, ja die zijn arbeidsongeschikt...
en dat gooi jij op een hoop met tuig dat al 40 jaar hier is en uit zichzelf geen flikker doet om deel uit te maken van de samenleving op uitzonderingen daargelaten
Met die idiote argumenten ga je niemand overhalen nee, gezonde mensen vergelijken met mensen die arbeidsongeschikt zijn, hetzij door ouderdom of ziekte.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:36 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik oordeel helemaal niet over wei wel of niet dat geld mag besteden, iemand had het erover dat het kennelijk de enige bevolkingsgroep is die aanspraak maakt op zulke subsidies. Wat dus onzin is. Daarnaast zijn er nog vele andere groepen, al heb ik niet de illusie dat ik de stumperds hier zou kunnen overhalen of zo..
Het gaat helemaal niet om het gezond of niet gezond-aspect. Het gaat er om dat het mensen zijn die met dat gemeenschapsgeld iets kunne doen wat ze anders niet kunnen. Zoals bijstandsmoeders een vakantie, kinderen van mensen die er bijna nooit zijn een oudergevoel geven etc.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:38 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Met die idiote argumenten ga je niemand overhalen nee, gezonde mensen vergelijken met mensen die arbeidsongeschikt zijn, hetzij door ouderdom of ziekte.
Ja, maar dan nog gebeurde het niet zo excessief als de meeste gemeentes die kansarme jongeren maar al te graag in de watten willen leggen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:24 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Er zijn nooit subsidies gebruikt voor andere bevolkingsgroepen om hun positie te nivelleren danwel ze dichterbij de maatschappij te brengen?![]()
Heb je wel enig idee hoeveel geld er gaat vanuit de gemeenschap naar ouderen, zieke kinderen, bijstandsmoeders en kinderen, ouders van ziekenhuispatientjes en zelfs kinderen van schippers, mensen met een Wajong-uitkering en wat al niet meer.
Wat lul je over excessief man? In verhouding zijn die bedragen totaal niet te vergelijken qua hoeveelheid... Als je denkt dat er een vermogen naar de opvang of hulp voor Marokkaanse jongeren gaat begrijp je de bedragen die er in de maatschappij rondgaan niet helemaal denk ik.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog gebeurde het niet zo excessief als de meeste gemeentes die kansarme jongeren maar al te graag in de watten willen leggen.
Dan nóg is dat bedoeld voor een groep gebaseerd op bepaalde omstandigheden, zoals 'chronisch zieke kinderen' of 'mensen met een handicap die anders alleen maar thuis zitten.'quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:40 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om het gezond of niet gezond-aspect. Het gaat er om dat het mensen zijn die met dat gemeenschapsgeld iets kunne doen wat ze anders niet kunnen. Zoals bijstandsmoeders een vakantie, kinderen van mensen die er bijna nooit zijn een oudergevoel geven etc.
Staat er overigens allemaal duidelijk als voorbeeld bij gegeven voor de lezenden onder ons.
En jij denkt dat deze specifieke subsidie voor Marokkanen in het algemeen is?'quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:48 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Dan nóg is dat bedoeld voor een groep gebaseerd op bepaalde omstandigheden, zoals 'chronisch zieke kinderen' of 'mensen met een handicap die anders alleen maar thuis zitten.'
En niet 'Marokkanen.'
Huh?quote:Jij had zeker vooraan gestaan met schreeuwen als er stond 'Nederlandse moeders'? Omdat die andere bevolkingsgroep er dan ineens niet meer van mee kon profiteren?
Als het gaat om integratie, JA.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:49 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En jij denkt dat deze specifieke subsidie voor Marokkanen in het algemeen is?'![]()
[..]
Dat was een vraag dus, altijd hetzelfde liedje, gezeur om iets wat anderen niet krijgen en de rest wel, dan krijg je dit soort omgekeerde vragen dus.quote:Huh?
Ik neem aan dat dit sarcastisch bedoeld is?quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:09 schreef Sachertorte het volgende:
Wat een populistisch gebral weer hier. Je kunt niet zomaar snijden in subsidies (internationale verdragen he), en reken maar dat er goed over deze bestemming is nagedacht.
Dat dus, en ze doen het maar lekker op hun eigen kosten.quote:Integratie is iets wat zelf moeten doen, door zichzelf in de maatschappij te mengen, en niet door snoepreisjes naar de Efteling.
Idd, ik zie ook niet waarom moeders naar Brussel moeten met hun kids om de band steviger te maken, of Marokkaanse dames gratis naar de sauna mogen (9 van de 10x mogen ze dat niet van hun man) of dat ze gratis naar de Efteling mogen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat dus, en ze doen het maar lekker op hun eigen kosten.
Integreren bevorderen ?quote:Zaalvoetbal
Naast de excursies kwam TROTS verder tot de ontdekking dat er 1.100 euro subsidie is verstrekt om zes Marokkaanse zaalvoetbalteams tegen elkaar te laten voetballen. "Deze activiteit is onzinnig", zegt lijsttrekker Joost van Puijenbroek van TROTS in Tilburg. "Doordat de Marokkaanse teams alleen tegen elkaar spelen, bevordert dit de integratie niet. De activiteit gaat daarmee in tegen de doelstellingen van de stichting MAST. Tilburg heeft diverse zaalvoetbalcompetities. Waarom kunnen deze teams hier niet in deelnemen? Integratie is meedoen in de samenleving. Subsidies dienen daar ook op gericht te zijn en niet op de organisatie van activiteiten voor de eigen etnische groep."
Hutu's en Tutsi's en die kun je beter uit elkaar houden anders volgt er moord en doodslag.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Idd, ik zie ook niet waarom moeders naar Brussel moeten met hun kids om de band steviger te maken, of Marokkaanse dames gratis naar de sauna mogen (9 van de 10x mogen ze dat niet van hun man) of dat ze gratis naar de Efteling mogen.
Wat heeft dat met integratie te maken? Het heeft te maken met bevoordelen van een bepaalde groep, en ik vind het vreemd dat het juist weer de Marokkanen zijn die dit voordeeltje krijgen. Waarom? Waarom de Surinamers of Antillianen of Hindoe's of Hutsi's en Tutsi's of noem maar een minderheid in Nederland niet? Hoeven die niet te integreren?
misschien gebeurt dat ook wel, maar vindt de telegraaf het niet nieuwswaardig, weten wij veel.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Idd, ik zie ook niet waarom moeders naar Brussel moeten met hun kids om de band steviger te maken, of Marokkaanse dames gratis naar de sauna mogen (9 van de 10x mogen ze dat niet van hun man) of dat ze gratis naar de Efteling mogen.
Wat heeft dat met integratie te maken? Het heeft te maken met bevoordelen van een bepaalde groep, en ik vind het vreemd dat het juist weer de Marokkanen zijn die dit voordeeltje krijgen. Waarom? Waarom de Surinamers of Antillianen of Hindoe's of Hutsi's en Tutsi's of noem maar een minderheid in Nederland niet? Hoeven die niet te integreren?
Misschien integreren die wel, zonder afhankelijk te zijn van snoepreisjes?quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:06 schreef ASroma het volgende:
[..]
misschien gebeurt dat ook wel, maar vindt de telegraaf het niet nieuwswaardig, weten wij veel.
Zelfs met half waar is het tuig vertroetelen met gestolen geld.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:12 schreef Klopkoek het volgende:
meestal zijn dit soort berichten maar half waar
Inderdaad. Bovendien gaat hij er per definitie vanuit dat het maar half waar is want dit bericht past niet in zijn roze wereldbeeld. Beetje vooringenomen, niet?quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Zelfs met half waar is het tuig vertroetelen met gestolen geld.
Tja, vertel dat die lui maar die deze subsidies verstrekken, in hun verregaande knuffelzucht vergeten ze dat er nog meer minderheden zijn, die ook weleens iets leuks willen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:29 schreef popolon het volgende:
Subsidie voor de sauna en nog meer flauwekul. Om beter te integreren?![]()
Mis ik wat? Wat hebben deze dingen te maken met het fatsoenlijk functioneren in een maatschappij? Dat moet je zelf doen, daar ben je zelf toch bij?
Nee daar moet je mensen voor aanzetten schijnt het, want uitzichzelf komen ze niet verder dan een uitkering aanvragen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:29 schreef popolon het volgende:
Mis ik wat? Wat hebben deze dingen te maken met het fatsoenlijk functioneren in een maatschappij? Dat moet je zelf doen, daar ben je zelf toch bij?
Dat is al 100 keer uitgelegd. Ook voor die andere minderheden zijn subsidies, je moest eens weten wat voor potjes er allemaal bestaan. Als jij een BBQ voor de buurt wil houden, met een kinderspeelmiddag en een sporttoernooi, dan kun je daarvoor gewoon bij de gemeente aankloppen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tja, vertel dat die lui maar die deze subsidies verstrekken, in hun verregaande knuffelzucht vergeten ze dat er nog meer minderheden zijn, die ook weleens iets leuks willen.
Wedden dat ze een vrouwenuur hebben geëist.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:29 schreef popolon het volgende:
Idd, ik snap de relatie ook niet maar waar kan ik mij melden bij de gemeente Tilburg? Ik ben nog op zoek naar subsidie voor een nieuwe PCquote:Op donderdag 21 januari 2010 18:29 schreef popolon het volgende:
Precies en die idioterie moet dus stoppen of het nu besteedt wordt aan Marokkanen of burgers.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:59 schreef nozem het volgende:
[..]
Dat is al 100 keer uitgelegd. Ook voor die andere minderheden zijn subsidies, je moest eens weten wat voor potjes er allemaal bestaan. Als jij een BBQ voor de buurt wil houden, met een kinderspeelmiddag en een sporttoernooi, dan kun je daarvoor gewoon bij de gemeente aankloppen.
Vergeet het maar. Ik heb laatst geprobeerd de btw op mijn studiekosten (na werktijd!) terug te krijgen via de belasting.. kansloos.. Je wordt tegenwoordig alleen beloont als je niets doet voor de economie.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:51 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, ik snap de relatie ook niet maar waar kan ik mij melden bij de gemeente Tilburg? Ik ben nog op zoek naar subsidie voor een nieuwe PC
Dat is toch absuurd te noemen of niet?quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:58 schreef kawotski het volgende:
[..]
Vergeet het maar. Ik heb laatst geprobeerd de btw op mijn studiekosten (na werktijd!) terug te krijgen via de belasting.. kansloos.. Je wordt tegenwoordig alleen beloont als je niets doet voor de economie.
Je wilt zeggen dat het normaal isquote:Op donderdag 21 januari 2010 20:05 schreef KoosVogels het volgende:
Vanwaar alle ophef. Trek het subsidieregister van elke willekeurige gemenete maar eens los. Daar is zo reteveel geld mee gemoeid. En het betreft hier een stichting die subsdie ontvangt. Iedereen kan een stichting oprichten en als je het slim aanpakt heb ook jij gewoon recht op subsidie. De gemeente controleert over het algemeen niet eens waar het geld aan wordt besteed.
Maar al die verontwaardigde reacties zijn vooral afkomstig van mensen die geen flauw benul hebben hoe gemeentepolitiek werkt. Iets met een klok en een klepel.
Daarom ging dat reisje naar New York van die kansenjongeren uit de Baarsjes ook niet door. De publieke opinie maakte dat onmogelijk.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:01 schreef thewishmaster het volgende:
Waarschijnlijk komen dit soort subsidies op grote schaal voor in verschillende gemeenten in Nederland, maar men probeert dit zoveel mogelijk onder het tapijt te schuiven, omdat men weet hoe de publieke opinie is met de aankomende bezuinigingen in het achterhoofd.
Maar al die projecten die niet door bijvoorbeeld de Telegraaf zijn opgepikt gaan gewoon door en dit terwijl Jan Modaal die geen loonsverhoging heeft gehad netto weer minder overhoudt omdat de belastingen weer omhoog zijn gegaan.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daarom ging dat reisje naar New York van die kansenjongeren uit de Baarsjes ook niet door. De publieke opinie maakte dat onmogelijk.
Ik ken de doelstellingen van de stichting niet. Maar het is inderdaad niet vreemd dat zo'n club subsidie ontvangt. En of ze dat geld nou gebruiken voor een buurt BBQ of een bezoek aan de sauna. Tsja, ik zie het probleem niet zo.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:07 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat het normaal is
Kerken vragen aan hun lidmaten om een jaarlijkse bijdrage, dus die krijgen geen subsidie. Ook met de Kerst en met Pasen zijn er speciale collectes.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ken de doelstellingen van de stichting niet. Maar het is inderdaad niet vreemd dat zo'n club subsidie ontvangt. En of ze dat geld nou gebruiken voor een buurt BBQ of een bezoek aan de sauna. Tsja, ik zie het probleem niet zo.
Veel kerkelijke organisaties krijgen ook subsidie en die spenderen dat aan leuke evenementen voor hun gemeenschap. Ik sta er gewoon niet van te kijken.
Dat is nog het minst domme eraan, het domste is dat al deze projecten de integratie juist tegengaan en iedere vorm van wel iets bijdragen aan de maatschappij afstraffen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zie het probleem wel, denk dat vele mensen in Nederland zich afvragen wtf is dit nu weer? Naar Brussel met je kind om een betere band te krijgen? Is dat alleen belangrijk als je Marokkaanse bent? Of gratis naar de Efteling, erg leuk initiatief, maar dan voor alle kinderen die in een moeilijke situatie zitten thuis, en niet alleen de Marokkaanse kinderen.
Ik heb het dan ook over kerkelijke organisaties. Dat zijn dikwijls stichtingen die zijn gelieerd aan een of meerdere kerken (interkerkelijk, zoals dat zo mooi heet).quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kerken vragen aan hun lidmaten om een jaarlijkse bijdrage, dus die krijgen geen subsidie. Ook met de Kerst en met Pasen zijn er speciale collectes.
Heb nog niet alles doorgelezen maar hier viel mijn mond van open!quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:09 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zo gaat het met alle subsidiegelden. Het lijkt me voor zo'n stichting helemaal niet zo raar om mensen naar dit soort Westerse dingen te sturen. Iedereen zit nota bene zo op integratie te hameren. Hoe moeten ze anders weten wat naakt zijn onder elkaar en een het NL gezelligheidsgevoel is.
Ik zou me meer druk maken om de honderden miljoenen die aan ambtenaren worden weggegeven omdat ze dan gratis kunnen sporten, elk jaar een nieuwe fiets krijgen etc.
Dit is echt helemaal niks in verhouding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |