abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77427474
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar wonen die starters die niet kunnen kopen nu?
Ik zou me eerder afvragen waar de starters zijn die niet willen kopen.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_77427489
Dat zijn allemaal vrienden van Xeninoob
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_77427503
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zijn allemaal vrienden van Xeninoob
Je gunt hem iig vrienden...dat scheelt
pi_77427567
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:32 schreef Scorpie het volgende:

Die 50% daling is er ook nog niet.
Heb toch eens wat meer geduld.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_77427640
quote:
In een huurhuis of bij ouders/vrienden. De mensen die op straat leven hebben meestal grotere problemen dan het niet kunnen kopen van een huis.
I'll sing you a lullaby.
pi_77427761
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

In een huurhuis of bij ouders/vrienden. De mensen die op straat leven hebben meestal grotere problemen dan het niet kunnen kopen van een huis.
Dat zal het zijn dan, is dat de situatie bij je vele verzonnen vrienden en kennissen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 29 januari 2010 @ 19:50:01 #167
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_77427825
quote:
Gast hou eens op joh, Die wonen nu in ene huurhuis of nog thuis.

En wat wil je dan met je vraag bereiken. Ben je contact gestoord ofzo?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_77427949
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat zal het zijn dan, is dat de situatie bij je vele verzonnen vrienden en kennissen?
Ik zal het ze eens vragen als ik weer eens voldoende fantasie kan opbrengen (of weer eens aan de verkeerde postzegel lik)
I'll sing you a lullaby.
pi_77427960
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:50 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Mijn perceptie van de relaiteit is gelukkig een andere als die van jou
  vrijdag 29 januari 2010 @ 19:55:58 #170
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_77428013
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat suggereer je nu? Je bent echt te vaag.
and made it rain upward
pi_77428072
Dat jij niet weet waar je het over hebt
pi_77428120
quote:

[..]

Uiteraard is jouw perceptie uniek, hoe zou dat ook niet kunnen zijn. De vraag is of jouw perceptie dichter bij de werkelijkheid zit dan die van iemand anders. Het is goed dat je gelukkig word van je eigen perceptie
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 20:43:07 #173
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77429407
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:50 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Of op kamers
pi_77432244
quote:

[..]

Wanneer ga je ons nu eens vertellen wat (jouw perceptie van) de realiteit nu precies is?
Graag inclusief de onderbouwing, maar dat zal geen probleem zijn aangezien je dat zelf heel belangrijk vindt.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 23:52:33 #175
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_77436562
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:03 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Wanneer ga je ons nu eens vertellen wat (jouw perceptie van) de realiteit nu precies is?
Graag inclusief de onderbouwing, maar dat zal geen probleem zijn aangezien je dat zelf heel belangrijk vindt.
Zolang de onderbouwing niet langer als 1 regel hoeft te zijn lijkt me dat geen probleem.
and made it rain upward
pi_77441254
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:03 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Ach zolang alleen een zwakzinnige liever huurt voor 800 a 1000 euro in plaats van te kopen denk ik dat het nog lang duurt voor de Xeninoobs van deze wereld gaan kopen
pi_77441448
Wat valt op in mijn buurt in Amsterdam?

De vraagprijzen liggen in verhouding met twee jaar geleden zo'n 10 procent lager

De goedkopere woningen worden weer rap verkocht

Op Funda blijven ze als verkocht staan terwijl dat in het verleden niet zo was, na een week of wat verwijderde de makelaar toen de advertentie wel
pi_77441872
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 04:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ach zolang alleen een zwakzinnige liever huurt voor 800 a 1000 euro in plaats van te kopen denk ik dat het nog lang duurt voor de Xeninoobs van deze wereld gaan kopen
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_77442129
quote:

[..]

Ik huur voor die prijs. Ook echt geen reden om te kopen. Zodra ik koop zit ik voor de komende 10 jaar vast op die plek, paar jaar blijven hangen en dan verkopen zit er niet in. Voor hetzelfde geld sta ik aan het eind v/h jaar of volgend jaar op straat. En daar zit je dan in Tilburg waar geen werk te vinden is terwijl er misschien wel werk in Nijmegen is, dan wordt het of elke dag 3 uur naar het werk reizen of je huis met een degelijke restschuld verkopen. Een huis kopen maakt je immobiel, sluit ook niet echt aan op een meer dynamische arbeidsmarkt. Tot een paar jaar geleden kon je het risico lopen iets te kopen en het naar 3-4-5 jaar weer te verkopen zonder verlies en misschien zelfs met een kleine winst. Ik vraag me ook af waar die starters zijn? Het lijkt me dat de groep "starters"qua mogelijkheden (werk(vaste contracten),hypotheekverstrekking,samenwonen) weinig mogelijkheden hebben om een huis te kopen. Die groep is flink aan het veranderen. Denk dat ze meer redenen hebben om niet te kopen dan wel te kopen. En die redenen hangen niet alleen samen met de mogelijkheden maar ook met de perceptie van eigenhuisbezit. De aankomende og huidige groep starters hoeft niet zonodig te settelen voor 10 jaar op 1 plek. Die groep is minder statisch dan 10-15 jaar geleden.
pi_77445014
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:36 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Ik huur voor die prijs. Ook echt geen reden om te kopen. Zodra ik koop zit ik voor de komende 10 jaar vast op die plek, paar jaar blijven hangen en dan verkopen zit er niet in. Voor hetzelfde geld sta ik aan het eind v/h jaar of volgend jaar op straat. En daar zit je dan in Tilburg waar geen werk te vinden is terwijl er misschien wel werk in Nijmegen is, dan wordt het of elke dag 3 uur naar het werk reizen of je huis met een degelijke restschuld verkopen. Een huis kopen maakt je immobiel, sluit ook niet echt aan op een meer dynamische arbeidsmarkt. Tot een paar jaar geleden kon je het risico lopen iets te kopen en het naar 3-4-5 jaar weer te verkopen zonder verlies en misschien zelfs met een kleine winst. Ik vraag me ook af waar die starters zijn? Het lijkt me dat de groep "starters"qua mogelijkheden (werk(vaste contracten),hypotheekverstrekking,samenwonen) weinig mogelijkheden hebben om een huis te kopen. Die groep is flink aan het veranderen. Denk dat ze meer redenen hebben om niet te kopen dan wel te kopen. En die redenen hangen niet alleen samen met de mogelijkheden maar ook met de perceptie van eigenhuisbezit. De aankomende og huidige groep starters hoeft niet zonodig te settelen voor 10 jaar op 1 plek. Die groep is minder statisch dan 10-15 jaar geleden.
Interessante visie, ik dnk dat je zeker een punt hebt met betrekking tot de arbeidsmobiliteit, die is toegenomen de laatste jaren. Ook het aantal alleenstaanden is toegenomen, ik heb slecht een imaginaire kennis die een huis gekocht heeft. De overigen zijn allemaal stelletjes met een dubbel inkomen. De meeste vrienden huren overigens, een goede vriend wilde een huis kopen maar kreeg geen akkoord bij de bank, als zelfstandig ondernemer (installateur) vonden ze het risico te groot. Heel raar overigens omdat hij al jaren een stabiel inkomen heeft en zelfs in deze crisistijd volop werk heeft (komt omdat veel mensen hun woning gaan aanpassen i.p.v. te verhuizen, dus die badkamer, keuken of nieuwe CV ketel moet er nu wel komen). Maar de bank heeft knikkende knieen en durft het niet aan, zegt volgens mij wel iets over de staat waarin de markt verkeerd.
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:21:55 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77445110
Daarom moet de overdrachtsbelasting ook afgeschaft worden. Voor iemand die iedere drie tot vijf waar moet verhuizen is kopen met de huidige prijzen en de huidige overdrachtsbelasting onbetaalbaar.

Stel dat je met een inkomen van 60.000 euro een hypo krijgt van 300.000 euro. Dat is dan 30.000 euro KK. Als je over drie jaar weer moet verhuizen betekent dat dus 10.000 euro per jaar aan overdrachtskosten. Met zo'n inkomen is dat niet op te brengen.
The End Times are wild
pi_77445173
quote:

Jij hebt een huis gekocht omdat je niet als 'zwakzinnige' bekent wilde staan? Wat een individueel besluit

Er zijn diverse redenen om niet te kopen, zeker in deze tijd neemt dat aantal alleen maar toe.
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:17:52 #183
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_77446622
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:21 schreef LXIV het volgende:
Daarom moet de overdrachtsbelasting ook afgeschaft worden. Voor iemand die iedere drie tot vijf waar moet verhuizen is kopen met de huidige prijzen en de huidige overdrachtsbelasting onbetaalbaar.

Stel dat je met een inkomen van 60.000 euro een hypo krijgt van 300.000 euro. Dat is dan 30.000 euro KK. Als je over drie jaar weer moet verhuizen betekent dat dus 10.000 euro per jaar aan overdrachtskosten. Met zo'n inkomen is dat niet op te brengen.
Idd, Zolang de overdracht belasting niet wordt afgeschaft of omgezet in een bezitsbelasting oid dan zit de markt gewoon vast.
and made it rain upward
pi_77447203
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:17 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Idd, Zolang de overdracht belasting niet wordt afgeschaft of omgezet in een bezitsbelasting oid dan zit de markt gewoon vast.
Maar waar moet de HRA dan van betaald worden? Volgens mij moeten beiden afgeschaft worden, want nu is het gewoon maar het rondpompen van geld door een club ambtenaren, kunnen die zich bezig gaan houden met belangrijkere taken.
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:55:42 #185
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_77447604
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar waar moet de HRA dan van betaald worden? Volgens mij moeten beiden afgeschaft worden, want nu is het gewoon maar het rondpompen van geld door een club ambtenaren, kunnen die zich bezig gaan houden met belangrijkere taken.
HRA toestaan als de financiering binnen de NHG voorwaarden valt. Dan houd je genoeg over om de overdrachtbelasting af te schaffen. Die is tenslotte afgelopen jaar ook erg teruggelopen met 30% minder verkopen.
and made it rain upward
pi_77447908
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:55 schreef Sjabba het volgende:

[..]

HRA toestaan als de financiering binnen de NHG voorwaarden valt. Dan houd je genoeg over om de overdrachtbelasting af te schaffen. Die is tenslotte afgelopen jaar ook erg teruggelopen met 30% minder verkopen.
Een afname van het aantal verkopen heeft de betaalbaarheid niet verbetert, De HRA heeft een prijsopdrijvend effect gehad en is daarmee zijn intentie als stimuleringsmaatregel voorbij geschoten. Het is nu juist een belemmering geworden voor starters op de koopmarkt. Direct afschaffen dus, want ooit moet de patient van de doping af om te genezen.
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:20:06 #187
179598 Deprater
pi_77448286
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:05 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een afname van het aantal verkopen heeft de betaalbaarheid niet verbetert, De HRA heeft een prijsopdrijvend effect gehad en is daarmee zijn intentie als stimuleringsmaatregel voorbij geschoten. Het is nu juist een belemmering geworden voor starters op de koopmarkt. Direct afschaffen dus, want ooit moet de patient van de doping af om te genezen.
De HRA heeft nooit nut gehad dan alleen de prijzen op te voeren, nog slechter als de woningverbeteringsaftrek van vroeger,die ahd nog enuig nut, de HRA is er alleen zaodat debanken meer kunnen uitlenen en de staat meer belasting binnen kreeg over de extra bestedingen.

Wat wel nut had is de subsidie op nieuwbouwwoningen van vroeger waarbij de staat 30% van de aanschaf financierde, loongerelateerd zodat starters een nieuwbouwwoning konden kopen.

Die moet weer terug komen om de bouw uit het slop te halen, en de prijsopdrijvende koopsubsidie op bestaande bouw moet weer weg
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:25:06 #188
179598 Deprater
pi_77448421
http://www.z24.nl/bedrijv(...)op_tophypotheek.html
quote:
AFM wil toch rem op tophypotheek

30-01-2010 | Gepubliceerd 09:36
Binnen een maand komt de AFM met regels om tophypotheken in te perken.
Dat zei AFM-voorzitter Hans Hoogervorst vrijdag 29 januari, in de marge van zijn optreden voor de commissie De Wit, meldde Het Financieele Dagblad.

De regels zullen volgens Hoogervorst "in grote mate overeenkomst vertonen met het concept-rapport". "We zullen wel degelijk met een scherpe lijn komen."

De AFM-voorzitter doelt op de controverse die vorig jaar april ontstond toen de AFM voor het eerst voorstellen deed om de tophypotheek te verbieden. Die plannen moest de AFM, onder druk van het ministerie van Financiën, deels terugtrekken
Juist , mensen acht keer hun salaris laten lenen is erg fout
pi_77448602
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:25 schreef Deprater het volgende:
http://www.z24.nl/bedrijv(...)op_tophypotheek.html
[..]

Juist , mensen acht keer hun salaris laten lenen is erg fout
Dat moeten die banken toch lekker zelf weten?

Zolang ze dan maar buiten de NHG regelingen en dergelijke vallen
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:34:23 #190
179598 Deprater
pi_77448643
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat moeten die banken toch lekker zelf weten?
Niet dus, maar ik denk dat banken dat zelf ook wel snappen, en het meer voor Hoogervorst zelf is om zich in te dekken
pi_77453457
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Jij hebt een huis gekocht omdat je niet als 'zwakzinnige' bekent wilde staan? Wat een individueel besluit

Er zijn diverse redenen om niet te kopen, zeker in deze tijd neemt dat aantal alleen maar toe.
Vertel.
pi_77453517
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:05 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Vooral doen, teken je gelijk het failliet aan van duizenden mensen, die genoodzaakt zullen zijn het hele zooitje te moeten verkopen. Gevolg; de hele markt in chaos, mensen diep in de schulden, economie valt stil, banenverlies treed op, bedrijven gaan failliet -> overheid moet opdraaien voor de werklozen -> meer geld nodig voor de verzorgingsstaat -> Nederland failliet.

Klinkt als een goed plan
pi_77454748
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Jij hebt een huis gekocht omdat je niet als 'zwakzinnige' bekent wilde staan?
Nee
pi_77454883
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:36 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Reden om te kopen... goedkoper, vermogensopbouw en minder afhankelijk van de grillen van de markt

Verder is die arbeidsmobiliteit natuurlijk een drogreden, genoeg banen te vinden binnen een radius van 50 km in Tilburg en verder willen de meeste mensen graag wonen waar hun vrienden en kennissen wonen en zoeken daar een baan en een huis bij

Verder is je 2e huis ook goedkoper dus qua winst of verlies maakt het geen fuck uit
pi_77455230
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vooral doen, teken je gelijk het failliet aan van duizenden mensen, die genoodzaakt zullen zijn het hele zooitje te moeten verkopen. Gevolg; de hele markt in chaos, mensen diep in de schulden, economie valt stil, banenverlies treed op, bedrijven gaan failliet -> overheid moet opdraaien voor de werklozen -> meer geld nodig voor de verzorgingsstaat -> Nederland failliet.

Klinkt als een goed plan
Hoezo? De banken doen nu ook niet aan executieverkopen
Die zogenaamde huiseigenaren zitten nu ook al met grote schulden, die verplichtingen zijn ze toch zeker zelf aangegaan? Dom om alleen te kijken naar je maandlasten en geen goede afweging te maken van de werkelijke waarde! De pensioenen gaan eraan, de AOW gaat eraan, de HRA gaat eraan, allemaal het gevolg van jarenlang wanbeleid. We leefden op te grote voet en die correctie zal gaan zachte landing zijn, of wil je de rekening naar voren blijven doorschuiven? NL is in feite al reeds failliet met zijn veel te grote hypotheekschuld, de chaos is nog relatief mild omdat veel mensen nog in de ontkenningsfase zitten
I'll sing you a lullaby.
pi_77456013
Gelukkig ben jij dat stadium al voorbij en kom je als een echte visionair het de onwetende vertellen

Waarvoor dank
  zaterdag 30 januari 2010 @ 18:45:15 #197
179598 Deprater
pi_77456321
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Klinkt als een goed plan
Kom Kom

dat zal best meevallen hoor, en net als iedere tegenvaller, daar komen mensen wel overheen
pi_77457073
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gelukkig ben jij dat stadium al voorbij en kom je als een echte visionair het de onwetende vertellen

Waarvoor dank
eindelijk erkenning, bedankt

De meeste mensen pakken het een stuk minder goed op
I'll sing you a lullaby.
pi_77457120
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:45 schreef Deprater het volgende:

[..]

Kom Kom

dat zal best meevallen hoor, en net als iedere tegenvaller, daar komen mensen wel overheen
Precies, er zijn wel ergere dingen in het leven.
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 19:46:53 #200
179598 Deprater
pi_77458248
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 19:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies, er zijn wel ergere dingen in het leven.
Juist en minder subsidie kan nooit erg zijn.
daar zullen de ontvangers van de subsidies mogelijk anders over denken

Maar ik ben tegen subsidie, alle soorten en alle subsidies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')