FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Winkel wil geen retour
MesaJJBwoensdag 20 januari 2010 @ 19:38
Heb laatst carnavalskleding besteld bij een website. Na het ontvangen te hebben bleek het niet de goede maat te zijn. Ik wilde het dus retourneren maar na telefonisch contact bleek dit niet mogelijk te zijn. Blijkbaar stond in de algemene voorwaarden dat retourneren niet mogelijk was.

Nu heb ik dit zojuist na willen zoeken op hun website maar kon hier de algemene voorwaarden niet openen.
Ook vraag ik me af of ze dit wel in de algemene voorwaarden op mogen nemen (zwarte/grijze lijst).

Ga er morgen weer eens voor bellen maar al het advies tot dan is welkom.

De site is overigens: http://www.carnavalskleding.info/ (dan kan eventueel iemand bevestigen dat de voorwaarden echt niet te openen zijn)
Ik heb hier ook al een screenshot van gemaakt.
Dennis101woensdag 20 januari 2010 @ 19:39
Als zij dat in hun voorwaarden hebben staan mag dat, retourneren is een gunst van de winkel, geen recht van de consument. Edit: Dit klopt natuurlijk niet bij internetaankopen....

Hmm, de algemene voorwaarden kunnen inderdaad niet geopend worden.

[ Bericht 18% gewijzigd door Dennis101 op 20-01-2010 19:45:29 ]
spijkerbroekwoensdag 20 januari 2010 @ 19:42
Heb je wel de juiste maat besteld of heb je deze maat besteld?
Als je deze maat hebt besteld, heb je pech. Besteld is besteld.
Als je iets anders had besteld, of hetgeen geleverd is, heeft defecten, dan mag je het retourneren.


Wet Koop op afstand.
Gewoon retourneren, dat recht heb je.
F4T4L_3RR0Rwoensdag 20 januari 2010 @ 19:42
Heb je het op laten sturen of heb je de kleding zelf opgehaald?
Dennis101woensdag 20 januari 2010 @ 19:43
Trouwens, wat ik zeg is onzin natuurlijk, spullen via het internet besteld mag je in principe altijd retourneren binnen 7 werkdagen na ontvangst van goederen, tenzij dit maatwerk was, dan mag het niet.
kluivenwoensdag 20 januari 2010 @ 19:43
Kopen op afstand geeft onder Nederlands recht altijd d mogelijkheid de artikelen te retourneren. JE hebt hier minstens 7 dagen voor, staat er in de algemene voorwaarden geen termijn genoemd, dan is dat meen ik zelfs 3 maanden...
__Saviour__woensdag 20 januari 2010 @ 19:44
Bij een website geldt de wet kopen op afstand. Je hebt dan recht op retourneren.
MesaJJBwoensdag 20 januari 2010 @ 19:45
Heel erg bedankt. Ik ga er morgen werk van maken en die wet aanhalen.
TheThirdMarkwoensdag 20 januari 2010 @ 19:46
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:39 schreef Dennis101 het volgende:
Als zij dat in hun voorwaarden hebben staan mag dat, retourneren is een gunst van de winkel, geen recht van de consument.

Hmm, de algemene voorwaarden kunnen inderdaad niet geopend worden.
Sorry, niet waar. Consumentenrechten enzo...

Als jouw werkgever in je contract stelt dat hij jou elke dag om 1600 in je reet mag neuken is dat ook gewoon tegen de regels. Hetzelfde dus als het probleem van TS.
Dennis101woensdag 20 januari 2010 @ 19:46
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:46 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Sorry, niet waar. Consumentenrechten enzo...

Als jouw werkgever in je contract stelt dat hij jou elke dag om 1600 in je reet mag neuken is dat ook gewoon tegen de regels. Hetzelfde dus als het probleem van TS.
Zie mijn volgende comment en ondertussen mijn edit
#ANONIEMwoensdag 20 januari 2010 @ 19:47
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:38 schreef MesaJJB het volgende:
De site is overigens: http://www.carnavalskleding.info/ (dan kan eventueel iemand bevestigen dat de voorwaarden echt niet te openen zijn)
Ik heb hier ook al een screenshot van gemaakt.
http://www.carnavalskleding.info/algemene-voorwaarden/.



Link naar verkoop-, leverings- en betalingsvoorwaarden: http://www.gebra.nl/view.cfm?page_id=13251.



Het echte document (.pdf): http://www.gebra.nl/websi(...)den-NIEUW%202009.pdf.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2010 19:49:18 ]
Leandrawoensdag 20 januari 2010 @ 19:48
Niets doet het onder het kopje klantenservice.... de andere aanklikbare dingen leiden overigens ook tot een foutmelding, dus zo te zien zou er nu niet eens besteld kunnen worden.
Innisdemonwoensdag 20 januari 2010 @ 19:49
Je kunt ook gewoon een bezoek brengen aan de winkel zo te zien?

Geerlings Venlo BV

bezoekadres:
Geerlings Venlo BV
Klaasstraat 2-10
5911JP Venlo
TheFreshPrincewoensdag 20 januari 2010 @ 19:50
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:47 schreef zarGon het volgende:

[..]

http://www.carnavalskleding.info/algemene-voorwaarden/.
[ afbeelding ]


Link naar verkoop-, leverings- en betalingsvoorwaarden: http://www.gebra.nl/view.cfm?page_id=13251.
[ afbeelding ]


Het echte document (.pdf): http://www.gebra.nl/websi(...)den-NIEUW%202009.pdf.
Er kan natuurlijk vanalles staan, er geldt in dit geval gewoon "koop op afstand" met bijbehorende rechten.
Daar doen die algemene-voorwaarden niets aan af.

TS heeft dus een "zaak". Nu nog gelijk krijgen...
Dennis101woensdag 20 januari 2010 @ 19:50
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:47 schreef zarGon het volgende:

[..]

http://www.carnavalskleding.info/algemene-voorwaarden/.
[ afbeelding ]


Link naar verkoop-, leverings- en betalingsvoorwaarden: http://www.gebra.nl/view.cfm?page_id=13251.
[ afbeelding ]


Het echte document (.pdf): http://www.gebra.nl/websi(...)den-NIEUW%202009.pdf.
Deze voorwaarden stroken met de wet en kunnen dus zo nietig verklaard worden.
__Saviour__woensdag 20 januari 2010 @ 19:51
ha wacht, ze hebben dus wel fysieke winkels. Dan weet ik niet zo zeker of die wet wel geldt.
Dennis101woensdag 20 januari 2010 @ 19:52
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:51 schreef __Saviour__ het volgende:
ha wacht, ze hebben dus wel fysieke winkels. Dan weet ik niet zo zeker of die wet wel geldt.
Dat is niet relevant, zodra je iets via internet besteld gaat de regel 'koop op afstand' in
Leandrawoensdag 20 januari 2010 @ 19:53
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:51 schreef __Saviour__ het volgende:
ha wacht, ze hebben dus wel fysieke winkels. Dan weet ik niet zo zeker of die wet wel geldt.
Die wet geldt juist zodat je niet vastzit aan iets waarbij je niet kon passen, voelen, testen enz.

Als het in de winkel gekocht was dan was het stom geweest om de verkeerde maat te kopen omdat iets groter of kleiner valt dan de maat die je normaal hebt, maar als je geen mogelijkheid tot passen hebt moet je wel kunnen ruilen.
Gunnerwoensdag 20 januari 2010 @ 19:53
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:51 schreef __Saviour__ het volgende:
ha wacht, ze hebben dus wel fysieke winkels. Dan weet ik niet zo zeker of die wet wel geldt.
Jawel. Dan zou het bijna voor geen enkele internetshop gelden, want 9 van de 10 hebben wel een afhaalmogelijkheid.

Het gaat erom dat de overeenkomst op afstand is gesloten (ga ik even vanuit), en dan kan je je gewoon beroepen op de wet.
spijkerbroekwoensdag 20 januari 2010 @ 19:54
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:51 schreef __Saviour__ het volgende:
ha wacht, ze hebben dus wel fysieke winkels. Dan weet ik niet zo zeker of die wet wel geldt.
quote:
Let op:

Niet elke aankoop via de telefoon of internet is een koop op afstand. Belt u een winkel in de plaats waar u woont om een koelkast te bestellen? Dan is dat waarschijnlijk geen koop op afstand. De zeven werkdagen bedenktijd geldt alleen voor producten die u koopt bij een bedrijf dat normaal gesproken alleen verkoopt via telefoon, internet, televisie of catalogus.
http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Kopen_op_afstand
Dat zal een aardig staaltje welles-nietus worden..
Zelvawoensdag 20 januari 2010 @ 19:59
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:51 schreef __Saviour__ het volgende:
ha wacht, ze hebben dus wel fysieke winkels. Dan weet ik niet zo zeker of die wet wel geldt.
Doet er helemaal niets aan af.

En omdat TS niet is gewezen op de mogelijkheid van ontbinding volgens de regeling Koop op afstand heeft hij nu drie maanden de tijd om de koop te ontbinden.
DonJameswoensdag 20 januari 2010 @ 19:59
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:54 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]


[..]

http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Kopen_op_afstand
Dat zal een aardig staaltje welles-nietus worden..
Het lijkt me dat dat heel snel in het voordeel van de consument wordt uitgelegd, anders zou het wel erg makkelijk worden om onder die termijn uit te komen..
Bovendien, het eerste wat je ziet als je die pagina opent is "Het grootste online carnavalsassortiment van Nederland" Met zo'n slogan wordt het lastig om te beweren dat ze normaal alleen maar vanuit de winkel verkopen, niet? Het ziet volgens mij echt op uitzonderingen.
TheFreshPrincewoensdag 20 januari 2010 @ 20:05
Ons bedrijf heeft een webshop maar slechts 1% wordt verkocht via die shop, 99% direct uit onze winkel.
Toch heeft die 1% keurig recht op die "koop op afstand".
Overigens zijn we in de winkel ook erg soepel.
Zelvawoensdag 20 januari 2010 @ 20:06
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:54 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]


[..]

http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Kopen_op_afstand
Dat zal een aardig staaltje welles-nietus worden..
Onzinnig geponeerd door Consuwijzer.

Dit is de wettelijke regeling:
quote:
a.
overeenkomst op afstand: de overeenkomst waarbij, in het kader van een door de verkoper of dienstverlener georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand
Carnavalskleding.info gebruikt een systeem waarbij de fysieke winkel niet in het stuk voorkomt. Derhalve is het onmiskenbaar een op afstand gesloten overeenkomst.
Feestkabouterwoensdag 20 januari 2010 @ 20:24
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:50 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Deze voorwaarden stroken met de wet en kunnen dus zo nietig verklaard worden.
ik neem aan dat je bedoelt dat het NIET strookt met de wet.

er is sprake van dwingend recht: de regels gelden zoals ze door de overheid zijn vastgelegd, ook al spreek je middels een contract of algemene voorwaarden waarmee je accoord gaat iets anders af.


maar er is nog iets anders: het ontvangen product is niet de juiste maat.
het ontvangen product is dus niet het bestelde product. dan moet je als consument de leverancier eerst de kans geven om te zorgen dat het product WEL aan de verwachtingen voldoet. als de leverancier er niet in slaagt het bestelde te leveren, mag de koper de koop ontbinden.
de kans om het juiste te ontvangen heeft TS ze gegeven, maar ze weigeren daaraan te voldoen.
dan mag TS de koopovereenkomst ontbinden.

dus er spelen gewoon 2 heel erg sterke verhalen in het voordeel van TS.
Dennis101woensdag 20 januari 2010 @ 20:30
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:24 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik neem aan dat je bedoelt dat het NIET strookt met de wet.
Inderdaad
quote:
er is sprake van dwingend recht: de regels gelden zoals ze door de overheid zijn vastgelegd, ook al spreek je middels een contract of algemene voorwaarden waarmee je accoord gaat iets anders af.


maar er is nog iets anders: het ontvangen product is niet de juiste maat.
het ontvangen product is dus niet het bestelde product. dan moet je als consument de leverancier eerst de kans geven om te zorgen dat het product WEL aan de verwachtingen voldoet. als de leverancier er niet in slaagt het bestelde te leveren, mag de koper de koop ontbinden.
de kans om het juiste te ontvangen heeft TS ze gegeven, maar ze weigeren daaraan te voldoen.
dan mag TS de koopovereenkomst ontbinden.

dus er spelen gewoon 2 heel erg sterke verhalen in het voordeel van TS.
Ik lees het meer als dat TS iets heeft besteld en dit niet blijkt te passen waardoor hij het terug wil sturen. Niet dat de verkeerde maat is geleverd.
Niznowoensdag 20 januari 2010 @ 23:25
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:24 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik neem aan dat je bedoelt dat het NIET strookt met de wet.

er is sprake van dwingend recht: de regels gelden zoals ze door de overheid zijn vastgelegd, ook al spreek je middels een contract of algemene voorwaarden waarmee je accoord gaat iets anders af.


maar er is nog iets anders: het ontvangen product is niet de juiste maat.
het ontvangen product is dus niet het bestelde product. dan moet je als consument de leverancier eerst de kans geven om te zorgen dat het product WEL aan de verwachtingen voldoet. als de leverancier er niet in slaagt het bestelde te leveren, mag de koper de koop ontbinden.
de kans om het juiste te ontvangen heeft TS ze gegeven, maar ze weigeren daaraan te voldoen.
dan mag TS de koopovereenkomst ontbinden.

dus er spelen gewoon 2 heel erg sterke verhalen in het voordeel van TS.
nee hoor, tweede doet niet ter zake. Klant wil gewoon van de koop afzien om welke reden dan ook. Daar heeft de internetwinkel zich aan te houden. Wet koop op afstand stelt niet dat de koper een reden hoeft te geven waarom hij/zij van de koop afziet.
djuuwoensdag 20 januari 2010 @ 23:37
consuwijzer

iusmentis

het maakt niet uit wat de reden is... je hebt gewoon het recht om binnen 7 dagen de geleverde producten terug te sturen en zij moeten je je geld terug betalen... (dus ook de verzendkosten enz. als je daarvoor betaald hebt... het enige wat voor jouw rekening is, zijn de kosten voor het terug sturen)
djuuwoensdag 20 januari 2010 @ 23:39
trouwens die hele site ligt in de puin zo te zien.. waar ik ook op klik, krijg steeds een 404 melding
Dennis101woensdag 20 januari 2010 @ 23:43
Trouwens, in deze PDF staan de algemene voorwaarden van de winkel mbt internet verkopen, die je kunt vinden via hun eigen site.

http://www.gebra.nl/websi(...)den-NIEUW%202009.pdf

Wijs de winkel (wanneer je weer contact met ze opneemt) even op artikel 23
quote:
ARTIKEL 23 - Bedenktijd en ontbinding
1. De consument heeft een bedenktijd van zeven werkdagen. Wanneer de
ondernemer niet heeft voldaan aan zijn informatieplicht of gegevens niet in de
juiste vorm heeft verstrekt, bedraagt de termijn van de bedenktijd maximaal drie
maanden en zeven werkdagen. Wanneer de verkoper in die drie maanden
alsnog voldoet aan de informatieplicht, begint de dag nadat hij alsnog heeft
voldaan aan die plicht, de termijn van zeven werkdagen te lopen.
De korte voorwaarden die aangegeven staan op de site zelf, deze dus,
quote:
Carnavals- &feestkleding wordt niet geruild of retour genomen, indien u twijfelt over uw maat of pasvorm kunt U een bezoek brengen aan onze winkels, deze zijn geopend vanaf 2 Januari tot Carnaval.
Tevens hebt U in onze winkel de mogelijkheid om te passen
slaan nergens op en worden zelfs overruled door de voorwaarden van de Branche (die wel conform de wettelijke bepalingen zijn).
TheThirdMarkdonderdag 21 januari 2010 @ 00:39
Ik denk ook eerder dat bij dat 2e stukje ''gedragen'' ervoor moet komen.
r_onedonderdag 21 januari 2010 @ 06:40
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:39 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik denk ook eerder dat bij dat 2e stukje ''gedragen'' ervoor moet komen.
"Gedragen" in de zin van "aangepast"? Dat recht heeft de afstandskoper en mag ook niet worden ingeperkt of uitgesloten.
MesaJJBdonderdag 21 januari 2010 @ 10:39
Zojuist de winkel aan de telefoon gehad. De vrouw beweerde zeker te weten dat ze gelijk had. Op de site staat dat retour niet mogelijk is en anders moesten mensen maar niet bestellen. Het enige wat we nog konden proberen wat bij de winkel langs te gaan. Waarom kunnen mensen toch zo moeilijk doen?
Zelvadonderdag 21 januari 2010 @ 10:46
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:39 schreef MesaJJB het volgende:
Zojuist de winkel aan de telefoon gehad. De vrouw beweerde zeker te weten dat ze gelijk had. Op de site staat dat retour niet mogelijk is en anders moesten mensen maar niet bestellen.
Tsja, wat zei je? Dan moet je maar geen webshop beginnen?
quote:
Het enige wat we nog konden proberen wat bij de winkel langs te gaan. Waarom kunnen mensen toch zo moeilijk doen?
Gewoon even schriftelijk de koop ontbinden, dan is dat alvast geregeld. Het terugsturen kan nog wel even uitgesteld worden tot het ze duidelijk dat ze in een land als Nederland niet thuishoren met hun praktijken.
Blikdonderdag 21 januari 2010 @ 10:48
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:39 schreef MesaJJB het volgende:
Zojuist de winkel aan de telefoon gehad. De vrouw beweerde zeker te weten dat ze gelijk had. Op de site staat dat retour niet mogelijk is en anders moesten mensen maar niet bestellen. Het enige wat we nog konden proberen wat bij de winkel langs te gaan. Waarom kunnen mensen toch zo moeilijk doen?
Was dat de bedrijfsleider? Anders naar de bedrijfsleider vragen. Die hoort dit soort dingen te weten
Dennis101donderdag 21 januari 2010 @ 10:54
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:39 schreef MesaJJB het volgende:
Zojuist de winkel aan de telefoon gehad. De vrouw beweerde zeker te weten dat ze gelijk had. Op de site staat dat retour niet mogelijk is en anders moesten mensen maar niet bestellen. Het enige wat we nog konden proberen wat bij de winkel langs te gaan. Waarom kunnen mensen toch zo moeilijk doen?
Heb je ze nog even op de info in mijn post gewezen? De voorwaarden van hun eigen site?
MesaJJBdonderdag 21 januari 2010 @ 10:59
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:54 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Heb je ze nog even op de info in mijn post gewezen? De voorwaarden van hun eigen site?
Ja, maar ze hebben aanvullende voorwaarden voor de carnavalsspullen. Met die vrouw was echt niet te praten
Dennis101donderdag 21 januari 2010 @ 11:03
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:59 schreef MesaJJB het volgende:

[..]

Ja, maar ze hebben aanvullende voorwaarden voor de carnavalsspullen. Met die vrouw was echt niet te praten
Dat mag dus niet, vragen naar de manager/bedrijfsleider of wie dan ook. En ze even duidelijk maken dat deze voorwaarden niet kunnen, zoek anders ook nog even de precieze beschrijving van de wet koop op afstand, dan kan je die even aan hun voorlezen als ze moeilijk doen.
ktnxbyedonderdag 21 januari 2010 @ 11:03
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:48 schreef Blik het volgende:
Die hoort dit soort dingen te weten
De meeste bedrijven weten de regels ook wel. Helaas proberen ze hun klanten af te bluffen met dit soort onwettige voorwaarden.

Stuur ze gewoon een maittje waarin je refereert naar het telefoongesprek en de eerdere poging to annulering en je beroept op de wet koop op afstand. Er zijn inderdaad enkele uitzonderingen op de wet, maar geen enkele is geldig voor dit soort artikelen. En iets erbij zetten in de trant van 'als ze wederom weigeren je juridisch advies in gaat winnen' of iets dergelijks.

Dit soort bedrijven moet je hier niet mee weg laten komen. een beetje je eigen regels verzinnen, kom op zeg.
Ralphmeisterdonderdag 21 januari 2010 @ 11:16
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:46 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Sorry, niet waar. Consumentenrechten enzo...

Als jouw werkgever in je contract stelt dat hij jou elke dag om 1600 in je reet mag neuken is dat ook gewoon tegen de regels. Hetzelfde dus als het probleem van TS.
Maar als ik dat ga weigeren loop ik toch wel de kans dat ik de volgende keer minder opslag krijg?
MesaJJBdonderdag 21 januari 2010 @ 11:46
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:03 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

De meeste bedrijven weten de regels ook wel. Helaas proberen ze hun klanten af te bluffen met dit soort onwettige voorwaarden.

Stuur ze gewoon een maittje waarin je refereert naar het telefoongesprek en de eerdere poging to annulering en je beroept op de wet koop op afstand. Er zijn inderdaad enkele uitzonderingen op de wet, maar geen enkele is geldig voor dit soort artikelen. En iets erbij zetten in de trant van 'als ze wederom weigeren je juridisch advies in gaat winnen' of iets dergelijks.

Dit soort bedrijven moet je hier niet mee weg laten komen. een beetje je eigen regels verzinnen, kom op zeg.
Heb geen zin om hier een heel juridisch verschil van te maken, maar ik erger me er ook heel erg aan hoe ze de mensen wegjagen ja. Heb daarom je advies opgevolgd en het mailtje gestuurd. Het dreigen met juridisch advies inwinnen heb ik nog even achterwege gelaten. Als hier niet netjes op gereageerd gaat worden zal dat zeker de volgende stap zijn.
ktnxbyedonderdag 21 januari 2010 @ 11:47
Wat heb je precies gemailed?
quote:
Heb geen zin om hier een heel juridisch verschil van te maken,
Ene kant snap ik dat wel, maar zo laat je het bedrijf hier wel mee wegkomen.
TGVkopperdonderdag 21 januari 2010 @ 11:49
Tros Radar op ze af sturen
MesaJJBdonderdag 21 januari 2010 @ 11:58
Beste Heer/Mevrouw,

Gisteren heeft mijn vriendin 2 carnavalspakken ontvangen die bij u besteld waren. Deze bleken uiteindelijk toch niet goed te passen. Ze heeft toen telefonisch contact opgenomen over de mogelijkheid tot retourneren. Ze kreeg te horen dat in de algemene voorwaarden stond dat dit niet mogelijk was en liet het hierbij.

Ik heb vandaag echter weer terug gebeld omdat ze naar mijn weten gisteren onterecht was weggestuurd. Volgens de Wet Koop op Afstand heeft de consument 7 dagen bedenktijd en krijgt de mogelijkheid het product te retourneren. Ook hier werd ik (niet al te vriendelijk) er op gewezen dat dit niet mogelijk was.

Vandaar dat ik u deze mail stuur. Ik heb verder geïnformeerd op het internet en heb hier te horen gekregen dat hier inderdaad de Wet Kopen op Afstand van kracht is en de producten gewoon geretourneerd kunnen worden.

Ik hoop daarom dat we er op deze manier wel uit komen, dan wel dat mij op een vriendelijke manier uitgelegd gaat worden waarom het niet geretourneerd kan worden en het wetsartikel hier niet geldig is.

Met vriendelijke groet,
Rick Vossen
Blue-eyesdonderdag 21 januari 2010 @ 12:01
Maar jij wil toch die kleding terugsturen en ruilen voor een grotere maat, het is toch niet zo dat je je geld terug wilt? Als jij de verzendkosten voor je rekening neemt lijkt het me toch niet zo'n probleem. Als je als bedrijf kleding verkoopt is het erg klantonvriendelijk om dan geen omruiling toe te staan.
Dennis101donderdag 21 januari 2010 @ 12:03
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:01 schreef Blue-eyes het volgende:
Maar jij wil toch die kleding terugsturen en ruilen voor een grotere maat? Het is toch niet zo dat je je geld terug wilt? Als jij de verzendkosten voor je rekening neemt lijkt het me toch niet zo'n probleem. Als je als bedrijf kleding verkoopt is het erg klantonvriendelijk om dan geen omruiling toe te staan.
De redenen van retour doen er niet eens toe. Het bedrijf is verplicht om die spullen terug te nemen.
Niznodonderdag 21 januari 2010 @ 12:03
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:01 schreef Blue-eyes het volgende:
Maar jij wil toch die kleding terugsturen en ruilen voor een grotere maat, het is toch niet zo dat je je geld terug wilt? Als jij de verzendkosten voor je rekening neemt lijkt het me toch niet zo'n probleem. Als je als bedrijf kleding verkoopt is het erg klantonvriendelijk om dan geen omruiling toe te staan.
Dat is het hele punt waar de carnavalboer zich schuldig aan maakt.
Klantonvriendelijk en in strijd met de wet.
TGVkopperdonderdag 21 januari 2010 @ 12:04
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:01 schreef Blue-eyes het volgende:
Maar jij wil toch die kleding terugsturen en ruilen voor een grotere maat, het is toch niet zo dat je je geld terug wilt? Als jij de verzendkosten voor je rekening neemt lijkt het me toch niet zo'n probleem. Als je als bedrijf kleding verkoopt is het erg klantonvriendelijk om dan geen omruiling toe te staan.
Niks coulance, wettelijke verplichting FTW
Zelvadonderdag 21 januari 2010 @ 13:46
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:58 schreef MesaJJB het volgende:
Beste Heer/Mevrouw,

Gisteren heeft mijn vriendin 2 carnavalspakken ontvangen die bij u besteld waren. Deze bleken uiteindelijk toch niet goed te passen. Ze heeft toen telefonisch contact opgenomen over de mogelijkheid tot retourneren. Ze kreeg te horen dat in de algemene voorwaarden stond dat dit niet mogelijk was en liet het hierbij.

Ik heb vandaag echter weer terug gebeld omdat ze naar mijn weten gisteren onterecht was weggestuurd. Volgens de Wet Koop op Afstand heeft de consument 7 dagen bedenktijd en krijgt de mogelijkheid het product te retourneren. Ook hier werd ik (niet al te vriendelijk) er op gewezen dat dit niet mogelijk was.

Vandaar dat ik u deze mail stuur. Ik heb verder geïnformeerd op het internet en heb hier te horen gekregen dat hier inderdaad de Wet Kopen op Afstand van kracht is en de producten gewoon geretourneerd kunnen worden.

Ik hoop daarom dat we er op deze manier wel uit komen, dan wel dat mij op een vriendelijke manier uitgelegd gaat worden waarom het niet geretourneerd kan worden en het wetsartikel hier niet geldig is.

Met vriendelijke groet,
Rick Vossen
Zo moet je het niet aanpakken. Zo wel:


Geachte heer/mevrouw,

Met deze mail geef ik te kennen dat ik afzie van de koop van de carnavalskleding met bestelnummer 123456789 op grond van Burgerlijk Wetboek 7, artikel 46d. Kunt u mij het adres doorgeven om de artikelen te retourneren? Het door mij betaalde bedrag zie ik graag terugbetaald op mijn bankrekening, uiterlijk 30 dagen na deze ontbinding.

Met vriendelijke groet,

Rick Vossen


Er is geen discussie mogelijk, dus waarom zou je überhaupt in discussie gaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Zelva op 21-01-2010 16:18:58 ]
_Flash_donderdag 21 januari 2010 @ 14:10
Wat Zelva zegt.

Je hoeft geen hele omslachtige verhalen op te hangen. Wees gewoon to the point.
mime_negertdonderdag 21 januari 2010 @ 14:35
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:46 schreef Zelva het volgende:

[..]

Zo moet je het niet aanpakken. Zo wel:


Geachte heer/mevrouw,

Met deze mail ik geef ik te kennen dat ik afzie van de koop van de carnavalskleding met bestelnummer 123456789 op grond van Burgerlijk Wetboek 7, artikel 46d. Kunt u mij het adres doorgeven om de artikelen te retourneren? Het door mij betaalde bedrag zie ik graag terugbetaald op mijn bankrekening, uiterlijk 30 dagen na deze ontbinding.

Met vriendelijke groet,

Rick Vossen


Er is geen discussie mogelijk, dus waarom zou je überhaupt in discussie gaan?
En dan maar hopen dat ze reageren op de mail.
MesaJJBdonderdag 21 januari 2010 @ 15:21
Het grote probleem was dat de vrouw aan de telefoon er heilig van overtuigd was (zo kwam ze in ieder geval over) dat ze gelijk had. Op grond van wetsvoorstellen de kleding willen retourneren zal niet lukken wanneer het bij een dergelijke typmiep aankomt. Vandaar dat ik koos voor de aanpak: leg maar eens uit waarom jullie algemene voorwaarde boven de wet staat. De mail moet dan wel naar hogere hand komen, welke hier wel meer van af weten. Anders krijg ik iedere keer maar te horen: "het staat in de algemene voorwaarden, dan had je die maar beter moeten lezen".

Hopen dat er wat uit komt, ik hou jullie op de hoogte...
_Flash_donderdag 21 januari 2010 @ 15:28
"Jullie algemene voorwaarden staan niet boven de wet."

Maarja, uiteindelijk zal je een aangetekende brief moeten sturen en uiteindelijk een incassobureau inschakelen.
Argentodonderdag 21 januari 2010 @ 21:56
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:21 schreef MesaJJB het volgende:
wetsvoorstellen
Wetsvoorstellen? Je bent de Tweede Kamer niet.
djuuvrijdag 22 januari 2010 @ 00:12
Ik zou de artikelen morgen aantekend met handtekening retour terug sturen naar de webwinkel... zodat je voldoet aan de wettelijk eis dat de geleverde goederen binnen 7 dagen retour gestuurd moeten worden

Stop daarbij een brief dat de artikelen niet voldoen aan jouw verwachtingen en dat je ze wil retourneren. Verder zet je erin dat je hebt voldaan aan de wettelijke verplichtingen en dat je eist dat ze binnen 30 dagen het door jou betaalde bedrag terugstorten op je rekening en dat je een advocaat inschakelt als ze dat niet doen.

voor extra zekerheid kan je dezelfde brief ook nog versturen via de mail en/of aangetekende post als je helemaal zeker wilt zijn
.aeonvrijdag 22 januari 2010 @ 01:36
Tvp voor de afloop, ik denk dat je in je goed recht staat TS, hoewel ik de brief inderdaad wat meer no-nonsense had opgesteld. Jij hebt gelijk en retourneert je aankoop, punt. Indien ze nog steeds vasthouden aan de algemene voorwaarden neem je juridische stappen.
Wijnbovrijdag 22 januari 2010 @ 08:16
TerugVindPak
Klaplopervrijdag 22 januari 2010 @ 10:59
tovopo
NikkelCobaltvrijdag 22 januari 2010 @ 15:01
Stuur die handel zsm terug met begeleidend schrijven zoals djuu ook zegt. Als je je kansen nu gaat zitten afwachten dan ben je na die 7 dagen nog verder van huis omdat je dan nog meer juridisch gezever aan je broek krijgt door een welles nietes spel. Eventueel toveren zij een document tevoorschijn waar opeens wel die 7 dagen termijn in staat en dan is het hun woord tegen het jouwe. Dit lijkt me namelijk gewoon tijd rekken van hun kant.

Oh, en meld de retournering wel even aan bij dat bedrijf ! (voor je het verstuurd dat is) En verstuur het aangetekend zodat ze je jou op dat punt er ook niet bij kunnen naaien Pakketkosten zijn voor jou.

En tevens tvp voor de afloop.
ktnxbyevrijdag 22 januari 2010 @ 15:16
Nou ja, de koop is feitelijk al ontbonden bij de eerste melding. Het ontbinden an sich moet je binnen 7 dagen doen. nu heb je 30 dagen om terug te sturen, niet in de laatste plaats omdat de winkel de eis onterecht afwijst.
Zelvavrijdag 22 januari 2010 @ 16:52
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:16 schreef ktnxbye het volgende:
Nou ja, de koop is feitelijk al ontbonden bij de eerste melding.
Dit dus.
Hermanmaandag 25 januari 2010 @ 12:30
Mailtje van TS was oke hoor.
Hij heeft het netjes en vriendelijk uitgelegd en de kern was prima.

Niet elke brief hoeft een juridisch waterdicht stuk te zijn
(het gaat om de intentie en die was overduidelijk mocht het later een "zaak" worden)
_Flash_maandag 25 januari 2010 @ 13:44
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:52 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dit dus.
Hmm als ik het zo lees zie ik niet dat de vriendin van TS melding heeft gemaakt. (Die de koopovereenkomst met de webshop had.)

Dus tenzij de TS gemachtigd was en dit op een geldige manier bij de melding heeft aangegeven, lijkt me de koopovereenkomst nog steeds in stand ;-)
fratsmanmaandag 25 januari 2010 @ 13:46
Geerlings! Succes ermee! Met stip de meest klantonvriendelijke winkel van Venlo.
Feestkaboutermaandag 25 januari 2010 @ 15:39
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:30 schreef Herman het volgende:
Mailtje van TS was oke hoor.
Hij heeft het netjes en vriendelijk uitgelegd en de kern was prima.

Niet elke brief hoeft een juridisch waterdicht stuk te zijn
(het gaat om de intentie en die was overduidelijk mocht het later een "zaak" worden)
klopt wel.
maar als je sneller een resultaat wil bereiken, dan is het over het algemeen een goed idee om in je brief/email een veel stelligere houding aan te nemen.
dat hoeft overigens niet meteen te betekenen dat het een vijandige houding is.
TS heeft nu een behoorlijk slappe onderdanige afwachtende vragende houding aangenomen in z'n bericht.
met zo'n bericht vraag je er in mijn ogen om om te worden afgescheept/afgepoeierd.
MesaJJBwoensdag 27 januari 2010 @ 11:42
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:39 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

klopt wel.
maar als je sneller een resultaat wil bereiken, dan is het over het algemeen een goed idee om in je brief/email een veel stelligere houding aan te nemen.
dat hoeft overigens niet meteen te betekenen dat het een vijandige houding is.
TS heeft nu een behoorlijk slappe onderdanige afwachtende vragende houding aangenomen in z'n bericht.
met zo'n bericht vraag je er in mijn ogen om om te worden afgescheept/afgepoeierd.
Het bedrijf heeft inderdaad tot heden nog niets laten weten. Het was dus inderdaad beter geweest een minder slap mailtje te sturen. Ik heb via mijn stage echter een jurist gesproken die bereid was me te helpen en een brief te sturen over deze situatie. Lijkt me niet dat ze die kunnen negeren...
ktnxbyewoensdag 27 januari 2010 @ 11:47
Vaak halen winkels wel bakzeil bij een beetje wollig juridisch mailtje, of ze moeten echt niet beter weten.
Feestkabouterwoensdag 27 januari 2010 @ 11:48
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:39 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

TS heeft nu een behoorlijk slappe onderdanige afwachtende vragende houding aangenomen in z'n bericht.
met zo'n bericht vraag je er in mijn ogen om om te worden afgescheept/afgepoeierd.
sorry dat ik het een beetje denigrerend formuleerde, dat was slechts functioneel bedoeld, ik zie dat je het gelukkig niet verkeerd hebt opgevat :-)
Feestkabouterwoensdag 27 januari 2010 @ 11:50
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:47 schreef ktnxbye het volgende:
Vaak halen winkels wel bakzeil bij een beetje wollig juridisch mailtje, of ze moeten echt niet beter weten.
ik krijg van deze winkel wel een beetje de indruk dat ze echt niet beter weten....... zo zijn er nou eenmaal echt nog steeds een hoop personen/bedrijven die echt geen idee hebben welke morele en wettelijke regels er gelden.
MesaJJBwoensdag 27 januari 2010 @ 11:53
Ik hoop ondertussen dat hun algemene voorwaarden gewoon helemaal vernietigd worden en ze voortaan met een hoop gedoe te maken krijgen. Een winkel hoeft echt geen geweldige service te hebben of zo, maar de grens van het asociale is hier wel bereikt.
ktnxbyewoensdag 27 januari 2010 @ 11:55
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:50 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik krijg van deze winkel wel een beetje de indruk dat ze echt niet beter weten.......
Ja dat scenario had ik ook wel in gedachten, maar naief als ik ben reken ik erop dat mensen zich inlezen in wetten- en regelgeving voordat ze een bedrijf starten. Het is ook niet zo alsof de wet 'Koop op afstand' echt nergens aandacht heeft gehad ofzo.
fratsmanwoensdag 27 januari 2010 @ 12:22
Nee, deze winkel maakt zijn eigen regels en doet dit al jaren hier in Venlo. Ze hebben niet voor niks de naam hier.
r_onedinsdag 23 maart 2010 @ 21:09
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:42 schreef MesaJJB het volgende:
Het bedrijf heeft inderdaad tot heden nog niets laten weten.
En inmiddels?
MoneyTalksdinsdag 23 maart 2010 @ 21:22
Algemene voorwaarden staan niet boven de wet. Het artikel waarin word gezegd dat retourneren niet mogelijk zegt is dus vermoedelijk onredelijk bezwarend.

Vermoedelijk onredelijk bezwarend is een beding dat de inhoud van de verplichtingen van de gebruiker wezenlijk beperkt ten opzichte van hetgeen de wederpartij, mede gelet op de wettelijke regels die op de overeenkomst betrekking hebben, zonder dat beding redelijkerwijs mocht verwachten.
TimeJumperdinsdag 23 maart 2010 @ 23:51
Zie wat er op de website staat

Carnavalskleding.info is een van de grootste winkels in carnavalskleding.

Het is nu niet meer mogelijk om via de website te bestellen.
Onze uitgebreide collectie kunt u nu wel nog zien/kopen in onze winkels in Venlo en Blerick.

Heeft u onlangs een bestelling geplaatst, dan wordt deze uiteraard gewoon afgehandeld. Wij nemen dan spoedig contact met u op.

Hartelijk dank voor uw bezoek aan deze website, ook komend jaar weer de nieuwste en grootste collectie carnavalskleding!!

Adressen:
Klaasstraat 2-10Venlo
Kloosterstraat 28 Blerick


hehe ze hebben er zelf ook genoeg van
Pandora73woensdag 24 maart 2010 @ 22:34
Zal wel een winkel zijn die maar een paar maanden per jaar open is. Kan me best voorstellen dat er niet het hele jaar vraag is naar carnavalskleding!

Ben ook wel benieuwd of TS nog iets heeft gehoord.