En dan maar hopen dat ze reageren op de mail.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:46 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zo moet je het niet aanpakken. Zo wel:
Geachte heer/mevrouw,
Met deze mail ik geef ik te kennen dat ik afzie van de koop van de carnavalskleding met bestelnummer 123456789 op grond van Burgerlijk Wetboek 7, artikel 46d. Kunt u mij het adres doorgeven om de artikelen te retourneren? Het door mij betaalde bedrag zie ik graag terugbetaald op mijn bankrekening, uiterlijk 30 dagen na deze ontbinding.
Met vriendelijke groet,
Rick Vossen
Er is geen discussie mogelijk, dus waarom zou je überhaupt in discussie gaan?
Wetsvoorstellen? Je bent de Tweede Kamer niet.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:21 schreef MesaJJB het volgende:
wetsvoorstellen
Dit dus.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:16 schreef ktnxbye het volgende:
Nou ja, de koop is feitelijk al ontbonden bij de eerste melding.
Hmm als ik het zo lees zie ik niet dat de vriendin van TS melding heeft gemaakt. (Die de koopovereenkomst met de webshop had.)quote:
klopt wel.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:30 schreef Herman het volgende:
Mailtje van TS was oke hoor.
Hij heeft het netjes en vriendelijk uitgelegd en de kern was prima.
Niet elke brief hoeft een juridisch waterdicht stuk te zijn
(het gaat om de intentie en die was overduidelijk mocht het later een "zaak" worden)
Het bedrijf heeft inderdaad tot heden nog niets laten weten. Het was dus inderdaad beter geweest een minder slap mailtje te sturen. Ik heb via mijn stage echter een jurist gesproken die bereid was me te helpen en een brief te sturen over deze situatie. Lijkt me niet dat ze die kunnen negeren...quote:Op maandag 25 januari 2010 15:39 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
klopt wel.
maar als je sneller een resultaat wil bereiken, dan is het over het algemeen een goed idee om in je brief/email een veel stelligere houding aan te nemen.
dat hoeft overigens niet meteen te betekenen dat het een vijandige houding is.
TS heeft nu een behoorlijk slappe onderdanige afwachtende vragende houding aangenomen in z'n bericht.
met zo'n bericht vraag je er in mijn ogen om om te worden afgescheept/afgepoeierd.
sorry dat ik het een beetje denigrerend formuleerde, dat was slechts functioneel bedoeld, ik zie dat je het gelukkig niet verkeerd hebt opgevat :-)quote:Op maandag 25 januari 2010 15:39 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
TS heeft nu een behoorlijk slappe onderdanige afwachtende vragende houding aangenomen in z'n bericht.
met zo'n bericht vraag je er in mijn ogen om om te worden afgescheept/afgepoeierd.
ik krijg van deze winkel wel een beetje de indruk dat ze echt niet beter weten....... zo zijn er nou eenmaal echt nog steeds een hoop personen/bedrijven die echt geen idee hebben welke morele en wettelijke regels er gelden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:47 schreef ktnxbye het volgende:
Vaak halen winkels wel bakzeil bij een beetje wollig juridisch mailtje, of ze moeten echt niet beter weten.
Ja dat scenario had ik ook wel in gedachten, maar naief als ik ben reken ik erop dat mensen zich inlezen in wetten- en regelgeving voordat ze een bedrijf starten. Het is ook niet zo alsof de wet 'Koop op afstand' echt nergens aandacht heeft gehad ofzo.quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:50 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ik krijg van deze winkel wel een beetje de indruk dat ze echt niet beter weten.......
En inmiddels?quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:42 schreef MesaJJB het volgende:
Het bedrijf heeft inderdaad tot heden nog niets laten weten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |