abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:35:28 #51
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_77097319
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:46 schreef Zelva het volgende:

[..]

Zo moet je het niet aanpakken. Zo wel:


Geachte heer/mevrouw,

Met deze mail ik geef ik te kennen dat ik afzie van de koop van de carnavalskleding met bestelnummer 123456789 op grond van Burgerlijk Wetboek 7, artikel 46d. Kunt u mij het adres doorgeven om de artikelen te retourneren? Het door mij betaalde bedrag zie ik graag terugbetaald op mijn bankrekening, uiterlijk 30 dagen na deze ontbinding.

Met vriendelijke groet,

Rick Vossen


Er is geen discussie mogelijk, dus waarom zou je überhaupt in discussie gaan?
En dan maar hopen dat ze reageren op de mail.
pi_77099351
Het grote probleem was dat de vrouw aan de telefoon er heilig van overtuigd was (zo kwam ze in ieder geval over) dat ze gelijk had. Op grond van wetsvoorstellen de kleding willen retourneren zal niet lukken wanneer het bij een dergelijke typmiep aankomt. Vandaar dat ik koos voor de aanpak: leg maar eens uit waarom jullie algemene voorwaarde boven de wet staat. De mail moet dan wel naar hogere hand komen, welke hier wel meer van af weten. Anders krijg ik iedere keer maar te horen: "het staat in de algemene voorwaarden, dan had je die maar beter moeten lezen".

Hopen dat er wat uit komt, ik hou jullie op de hoogte...
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:28:04 #53
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_77099668
"Jullie algemene voorwaarden staan niet boven de wet."

Maarja, uiteindelijk zal je een aangetekende brief moeten sturen en uiteindelijk een incassobureau inschakelen.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_77117665
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:21 schreef MesaJJB het volgende:
wetsvoorstellen
Wetsvoorstellen? Je bent de Tweede Kamer niet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_77124814
Ik zou de artikelen morgen aantekend met handtekening retour terug sturen naar de webwinkel... zodat je voldoet aan de wettelijk eis dat de geleverde goederen binnen 7 dagen retour gestuurd moeten worden

Stop daarbij een brief dat de artikelen niet voldoen aan jouw verwachtingen en dat je ze wil retourneren. Verder zet je erin dat je hebt voldaan aan de wettelijke verplichtingen en dat je eist dat ze binnen 30 dagen het door jou betaalde bedrag terugstorten op je rekening en dat je een advocaat inschakelt als ze dat niet doen.

voor extra zekerheid kan je dezelfde brief ook nog versturen via de mail en/of aangetekende post als je helemaal zeker wilt zijn
pi_77126571
Tvp voor de afloop, ik denk dat je in je goed recht staat TS, hoewel ik de brief inderdaad wat meer no-nonsense had opgesteld. Jij hebt gelijk en retourneert je aankoop, punt. Indien ze nog steeds vasthouden aan de algemene voorwaarden neem je juridische stappen.
pi_77129230
TerugVindPak
  vrijdag 22 januari 2010 @ 10:59:21 #58
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_77132716
tovopo
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_77141654
Stuur die handel zsm terug met begeleidend schrijven zoals djuu ook zegt. Als je je kansen nu gaat zitten afwachten dan ben je na die 7 dagen nog verder van huis omdat je dan nog meer juridisch gezever aan je broek krijgt door een welles nietes spel. Eventueel toveren zij een document tevoorschijn waar opeens wel die 7 dagen termijn in staat en dan is het hun woord tegen het jouwe. Dit lijkt me namelijk gewoon tijd rekken van hun kant.

Oh, en meld de retournering wel even aan bij dat bedrijf ! (voor je het verstuurd dat is) En verstuur het aangetekend zodat ze je jou op dat punt er ook niet bij kunnen naaien Pakketkosten zijn voor jou.

En tevens tvp voor de afloop.
hula
pi_77142202
Nou ja, de koop is feitelijk al ontbonden bij de eerste melding. Het ontbinden an sich moet je binnen 7 dagen doen. nu heb je 30 dagen om terug te sturen, niet in de laatste plaats omdat de winkel de eis onterecht afwijst.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:52:48 #61
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_77146338
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:16 schreef ktnxbye het volgende:
Nou ja, de koop is feitelijk al ontbonden bij de eerste melding.
Dit dus.
pi_77244303
Mailtje van TS was oke hoor.
Hij heeft het netjes en vriendelijk uitgelegd en de kern was prima.

Niet elke brief hoeft een juridisch waterdicht stuk te zijn
(het gaat om de intentie en die was overduidelijk mocht het later een "zaak" worden)
*** I have this condition ***
  maandag 25 januari 2010 @ 13:44:43 #63
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_77246499
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:52 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dit dus.
Hmm als ik het zo lees zie ik niet dat de vriendin van TS melding heeft gemaakt. (Die de koopovereenkomst met de webshop had.)

Dus tenzij de TS gemachtigd was en dit op een geldige manier bij de melding heeft aangegeven, lijkt me de koopovereenkomst nog steeds in stand ;-)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_77246548
Geerlings! Succes ermee! Met stip de meest klantonvriendelijke winkel van Venlo.
  † In Memoriam † maandag 25 januari 2010 @ 15:39:41 #65
21636 Feestkabouter
pi_77251345
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:30 schreef Herman het volgende:
Mailtje van TS was oke hoor.
Hij heeft het netjes en vriendelijk uitgelegd en de kern was prima.

Niet elke brief hoeft een juridisch waterdicht stuk te zijn
(het gaat om de intentie en die was overduidelijk mocht het later een "zaak" worden)
klopt wel.
maar als je sneller een resultaat wil bereiken, dan is het over het algemeen een goed idee om in je brief/email een veel stelligere houding aan te nemen.
dat hoeft overigens niet meteen te betekenen dat het een vijandige houding is.
TS heeft nu een behoorlijk slappe onderdanige afwachtende vragende houding aangenomen in z'n bericht.
met zo'n bericht vraag je er in mijn ogen om om te worden afgescheept/afgepoeierd.
pi_77327461
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:39 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

klopt wel.
maar als je sneller een resultaat wil bereiken, dan is het over het algemeen een goed idee om in je brief/email een veel stelligere houding aan te nemen.
dat hoeft overigens niet meteen te betekenen dat het een vijandige houding is.
TS heeft nu een behoorlijk slappe onderdanige afwachtende vragende houding aangenomen in z'n bericht.
met zo'n bericht vraag je er in mijn ogen om om te worden afgescheept/afgepoeierd.
Het bedrijf heeft inderdaad tot heden nog niets laten weten. Het was dus inderdaad beter geweest een minder slap mailtje te sturen. Ik heb via mijn stage echter een jurist gesproken die bereid was me te helpen en een brief te sturen over deze situatie. Lijkt me niet dat ze die kunnen negeren...
pi_77327661
Vaak halen winkels wel bakzeil bij een beetje wollig juridisch mailtje, of ze moeten echt niet beter weten.
  † In Memoriam † woensdag 27 januari 2010 @ 11:48:43 #68
21636 Feestkabouter
pi_77327728
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:39 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

TS heeft nu een behoorlijk slappe onderdanige afwachtende vragende houding aangenomen in z'n bericht.
met zo'n bericht vraag je er in mijn ogen om om te worden afgescheept/afgepoeierd.
sorry dat ik het een beetje denigrerend formuleerde, dat was slechts functioneel bedoeld, ik zie dat je het gelukkig niet verkeerd hebt opgevat :-)
  † In Memoriam † woensdag 27 januari 2010 @ 11:50:03 #69
21636 Feestkabouter
pi_77327788
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:47 schreef ktnxbye het volgende:
Vaak halen winkels wel bakzeil bij een beetje wollig juridisch mailtje, of ze moeten echt niet beter weten.
ik krijg van deze winkel wel een beetje de indruk dat ze echt niet beter weten....... zo zijn er nou eenmaal echt nog steeds een hoop personen/bedrijven die echt geen idee hebben welke morele en wettelijke regels er gelden.
pi_77327937
Ik hoop ondertussen dat hun algemene voorwaarden gewoon helemaal vernietigd worden en ze voortaan met een hoop gedoe te maken krijgen. Een winkel hoeft echt geen geweldige service te hebben of zo, maar de grens van het asociale is hier wel bereikt.
pi_77328036
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:50 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik krijg van deze winkel wel een beetje de indruk dat ze echt niet beter weten.......
Ja dat scenario had ik ook wel in gedachten, maar naief als ik ben reken ik erop dat mensen zich inlezen in wetten- en regelgeving voordat ze een bedrijf starten. Het is ook niet zo alsof de wet 'Koop op afstand' echt nergens aandacht heeft gehad ofzo.
pi_77329240
Nee, deze winkel maakt zijn eigen regels en doet dit al jaren hier in Venlo. Ze hebben niet voor niks de naam hier.
pi_79507649
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:42 schreef MesaJJB het volgende:
Het bedrijf heeft inderdaad tot heden nog niets laten weten.
En inmiddels?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_79508361
Algemene voorwaarden staan niet boven de wet. Het artikel waarin word gezegd dat retourneren niet mogelijk zegt is dus vermoedelijk onredelijk bezwarend.

Vermoedelijk onredelijk bezwarend is een beding dat de inhoud van de verplichtingen van de gebruiker wezenlijk beperkt ten opzichte van hetgeen de wederpartij, mede gelet op de wettelijke regels die op de overeenkomst betrekking hebben, zonder dat beding redelijkerwijs mocht verwachten.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 23:51:18 #75
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_79515472
Zie wat er op de website staat

Carnavalskleding.info is een van de grootste winkels in carnavalskleding.

Het is nu niet meer mogelijk om via de website te bestellen.
Onze uitgebreide collectie kunt u nu wel nog zien/kopen in onze winkels in Venlo en Blerick.

Heeft u onlangs een bestelling geplaatst, dan wordt deze uiteraard gewoon afgehandeld. Wij nemen dan spoedig contact met u op.

Hartelijk dank voor uw bezoek aan deze website, ook komend jaar weer de nieuwste en grootste collectie carnavalskleding!!

Adressen:
Klaasstraat 2-10Venlo
Kloosterstraat 28 Blerick


hehe ze hebben er zelf ook genoeg van
Rayen 2½ jaar!
pi_79551172
Zal wel een winkel zijn die maar een paar maanden per jaar open is. Kan me best voorstellen dat er niet het hele jaar vraag is naar carnavalskleding!

Ben ook wel benieuwd of TS nog iets heeft gehoord.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')