abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77067896
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:24 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik neem aan dat je bedoelt dat het NIET strookt met de wet.
Inderdaad
quote:
er is sprake van dwingend recht: de regels gelden zoals ze door de overheid zijn vastgelegd, ook al spreek je middels een contract of algemene voorwaarden waarmee je accoord gaat iets anders af.


maar er is nog iets anders: het ontvangen product is niet de juiste maat.
het ontvangen product is dus niet het bestelde product. dan moet je als consument de leverancier eerst de kans geven om te zorgen dat het product WEL aan de verwachtingen voldoet. als de leverancier er niet in slaagt het bestelde te leveren, mag de koper de koop ontbinden.
de kans om het juiste te ontvangen heeft TS ze gegeven, maar ze weigeren daaraan te voldoen.
dan mag TS de koopovereenkomst ontbinden.

dus er spelen gewoon 2 heel erg sterke verhalen in het voordeel van TS.
Ik lees het meer als dat TS iets heeft besteld en dit niet blijkt te passen waardoor hij het terug wil sturen. Niet dat de verkeerde maat is geleverd.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 20 januari 2010 @ 23:25:12 #27
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77077596
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:24 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik neem aan dat je bedoelt dat het NIET strookt met de wet.

er is sprake van dwingend recht: de regels gelden zoals ze door de overheid zijn vastgelegd, ook al spreek je middels een contract of algemene voorwaarden waarmee je accoord gaat iets anders af.


maar er is nog iets anders: het ontvangen product is niet de juiste maat.
het ontvangen product is dus niet het bestelde product. dan moet je als consument de leverancier eerst de kans geven om te zorgen dat het product WEL aan de verwachtingen voldoet. als de leverancier er niet in slaagt het bestelde te leveren, mag de koper de koop ontbinden.
de kans om het juiste te ontvangen heeft TS ze gegeven, maar ze weigeren daaraan te voldoen.
dan mag TS de koopovereenkomst ontbinden.

dus er spelen gewoon 2 heel erg sterke verhalen in het voordeel van TS.
nee hoor, tweede doet niet ter zake. Klant wil gewoon van de koop afzien om welke reden dan ook. Daar heeft de internetwinkel zich aan te houden. Wet koop op afstand stelt niet dat de koper een reden hoeft te geven waarom hij/zij van de koop afziet.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_77078151
consuwijzer

iusmentis

het maakt niet uit wat de reden is... je hebt gewoon het recht om binnen 7 dagen de geleverde producten terug te sturen en zij moeten je je geld terug betalen... (dus ook de verzendkosten enz. als je daarvoor betaald hebt... het enige wat voor jouw rekening is, zijn de kosten voor het terug sturen)
pi_77078279
trouwens die hele site ligt in de puin zo te zien.. waar ik ook op klik, krijg steeds een 404 melding
pi_77078461
Trouwens, in deze PDF staan de algemene voorwaarden van de winkel mbt internet verkopen, die je kunt vinden via hun eigen site.

http://www.gebra.nl/websi(...)den-NIEUW%202009.pdf

Wijs de winkel (wanneer je weer contact met ze opneemt) even op artikel 23
quote:
ARTIKEL 23 - Bedenktijd en ontbinding
1. De consument heeft een bedenktijd van zeven werkdagen. Wanneer de
ondernemer niet heeft voldaan aan zijn informatieplicht of gegevens niet in de
juiste vorm heeft verstrekt, bedraagt de termijn van de bedenktijd maximaal drie
maanden en zeven werkdagen. Wanneer de verkoper in die drie maanden
alsnog voldoet aan de informatieplicht, begint de dag nadat hij alsnog heeft
voldaan aan die plicht, de termijn van zeven werkdagen te lopen.
De korte voorwaarden die aangegeven staan op de site zelf, deze dus,
quote:
Carnavals- &feestkleding wordt niet geruild of retour genomen, indien u twijfelt over uw maat of pasvorm kunt U een bezoek brengen aan onze winkels, deze zijn geopend vanaf 2 Januari tot Carnaval.
Tevens hebt U in onze winkel de mogelijkheid om te passen
slaan nergens op en worden zelfs overruled door de voorwaarden van de Branche (die wel conform de wettelijke bepalingen zijn).
  donderdag 21 januari 2010 @ 00:39:37 #31
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_77081181
Ik denk ook eerder dat bij dat 2e stukje ''gedragen'' ervoor moet komen.
pi_77083997
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:39 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik denk ook eerder dat bij dat 2e stukje ''gedragen'' ervoor moet komen.
"Gedragen" in de zin van "aangepast"? Dat recht heeft de afstandskoper en mag ook niet worden ingeperkt of uitgesloten.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_77088009
Zojuist de winkel aan de telefoon gehad. De vrouw beweerde zeker te weten dat ze gelijk had. Op de site staat dat retour niet mogelijk is en anders moesten mensen maar niet bestellen. Het enige wat we nog konden proberen wat bij de winkel langs te gaan. Waarom kunnen mensen toch zo moeilijk doen?
  donderdag 21 januari 2010 @ 10:46:46 #34
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_77088255
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:39 schreef MesaJJB het volgende:
Zojuist de winkel aan de telefoon gehad. De vrouw beweerde zeker te weten dat ze gelijk had. Op de site staat dat retour niet mogelijk is en anders moesten mensen maar niet bestellen.
Tsja, wat zei je? Dan moet je maar geen webshop beginnen?
quote:
Het enige wat we nog konden proberen wat bij de winkel langs te gaan. Waarom kunnen mensen toch zo moeilijk doen?
Gewoon even schriftelijk de koop ontbinden, dan is dat alvast geregeld. Het terugsturen kan nog wel even uitgesteld worden tot het ze duidelijk dat ze in een land als Nederland niet thuishoren met hun praktijken.
  donderdag 21 januari 2010 @ 10:48:01 #35
62913 Blik
The one and Only!
pi_77088301
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:39 schreef MesaJJB het volgende:
Zojuist de winkel aan de telefoon gehad. De vrouw beweerde zeker te weten dat ze gelijk had. Op de site staat dat retour niet mogelijk is en anders moesten mensen maar niet bestellen. Het enige wat we nog konden proberen wat bij de winkel langs te gaan. Waarom kunnen mensen toch zo moeilijk doen?
Was dat de bedrijfsleider? Anders naar de bedrijfsleider vragen. Die hoort dit soort dingen te weten
pi_77088518
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:39 schreef MesaJJB het volgende:
Zojuist de winkel aan de telefoon gehad. De vrouw beweerde zeker te weten dat ze gelijk had. Op de site staat dat retour niet mogelijk is en anders moesten mensen maar niet bestellen. Het enige wat we nog konden proberen wat bij de winkel langs te gaan. Waarom kunnen mensen toch zo moeilijk doen?
Heb je ze nog even op de info in mijn post gewezen? De voorwaarden van hun eigen site?
pi_77088723
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:54 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Heb je ze nog even op de info in mijn post gewezen? De voorwaarden van hun eigen site?
Ja, maar ze hebben aanvullende voorwaarden voor de carnavalsspullen. Met die vrouw was echt niet te praten
pi_77088881
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:59 schreef MesaJJB het volgende:

[..]

Ja, maar ze hebben aanvullende voorwaarden voor de carnavalsspullen. Met die vrouw was echt niet te praten
Dat mag dus niet, vragen naar de manager/bedrijfsleider of wie dan ook. En ze even duidelijk maken dat deze voorwaarden niet kunnen, zoek anders ook nog even de precieze beschrijving van de wet koop op afstand, dan kan je die even aan hun voorlezen als ze moeilijk doen.
pi_77088912
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:48 schreef Blik het volgende:
Die hoort dit soort dingen te weten
De meeste bedrijven weten de regels ook wel. Helaas proberen ze hun klanten af te bluffen met dit soort onwettige voorwaarden.

Stuur ze gewoon een maittje waarin je refereert naar het telefoongesprek en de eerdere poging to annulering en je beroept op de wet koop op afstand. Er zijn inderdaad enkele uitzonderingen op de wet, maar geen enkele is geldig voor dit soort artikelen. En iets erbij zetten in de trant van 'als ze wederom weigeren je juridisch advies in gaat winnen' of iets dergelijks.

Dit soort bedrijven moet je hier niet mee weg laten komen. een beetje je eigen regels verzinnen, kom op zeg.
pi_77089387
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:46 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Sorry, niet waar. Consumentenrechten enzo...

Als jouw werkgever in je contract stelt dat hij jou elke dag om 1600 in je reet mag neuken is dat ook gewoon tegen de regels. Hetzelfde dus als het probleem van TS.
Maar als ik dat ga weigeren loop ik toch wel de kans dat ik de volgende keer minder opslag krijg?
pi_77090528
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:03 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

De meeste bedrijven weten de regels ook wel. Helaas proberen ze hun klanten af te bluffen met dit soort onwettige voorwaarden.

Stuur ze gewoon een maittje waarin je refereert naar het telefoongesprek en de eerdere poging to annulering en je beroept op de wet koop op afstand. Er zijn inderdaad enkele uitzonderingen op de wet, maar geen enkele is geldig voor dit soort artikelen. En iets erbij zetten in de trant van 'als ze wederom weigeren je juridisch advies in gaat winnen' of iets dergelijks.

Dit soort bedrijven moet je hier niet mee weg laten komen. een beetje je eigen regels verzinnen, kom op zeg.
Heb geen zin om hier een heel juridisch verschil van te maken, maar ik erger me er ook heel erg aan hoe ze de mensen wegjagen ja. Heb daarom je advies opgevolgd en het mailtje gestuurd. Het dreigen met juridisch advies inwinnen heb ik nog even achterwege gelaten. Als hier niet netjes op gereageerd gaat worden zal dat zeker de volgende stap zijn.
pi_77090596
Wat heb je precies gemailed?
quote:
Heb geen zin om hier een heel juridisch verschil van te maken,
Ene kant snap ik dat wel, maar zo laat je het bedrijf hier wel mee wegkomen.
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:49:42 #43
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_77090660
Tros Radar op ze af sturen
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_77090984
Beste Heer/Mevrouw,

Gisteren heeft mijn vriendin 2 carnavalspakken ontvangen die bij u besteld waren. Deze bleken uiteindelijk toch niet goed te passen. Ze heeft toen telefonisch contact opgenomen over de mogelijkheid tot retourneren. Ze kreeg te horen dat in de algemene voorwaarden stond dat dit niet mogelijk was en liet het hierbij.

Ik heb vandaag echter weer terug gebeld omdat ze naar mijn weten gisteren onterecht was weggestuurd. Volgens de Wet Koop op Afstand heeft de consument 7 dagen bedenktijd en krijgt de mogelijkheid het product te retourneren. Ook hier werd ik (niet al te vriendelijk) er op gewezen dat dit niet mogelijk was.

Vandaar dat ik u deze mail stuur. Ik heb verder geïnformeerd op het internet en heb hier te horen gekregen dat hier inderdaad de Wet Kopen op Afstand van kracht is en de producten gewoon geretourneerd kunnen worden.

Ik hoop daarom dat we er op deze manier wel uit komen, dan wel dat mij op een vriendelijke manier uitgelegd gaat worden waarom het niet geretourneerd kan worden en het wetsartikel hier niet geldig is.

Met vriendelijke groet,
Rick Vossen
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:01:47 #45
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_77091120
Maar jij wil toch die kleding terugsturen en ruilen voor een grotere maat, het is toch niet zo dat je je geld terug wilt? Als jij de verzendkosten voor je rekening neemt lijkt het me toch niet zo'n probleem. Als je als bedrijf kleding verkoopt is het erg klantonvriendelijk om dan geen omruiling toe te staan.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_77091170
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:01 schreef Blue-eyes het volgende:
Maar jij wil toch die kleding terugsturen en ruilen voor een grotere maat? Het is toch niet zo dat je je geld terug wilt? Als jij de verzendkosten voor je rekening neemt lijkt het me toch niet zo'n probleem. Als je als bedrijf kleding verkoopt is het erg klantonvriendelijk om dan geen omruiling toe te staan.
De redenen van retour doen er niet eens toe. Het bedrijf is verplicht om die spullen terug te nemen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 21 januari 2010 @ 12:03:20 #47
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77091180
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:01 schreef Blue-eyes het volgende:
Maar jij wil toch die kleding terugsturen en ruilen voor een grotere maat, het is toch niet zo dat je je geld terug wilt? Als jij de verzendkosten voor je rekening neemt lijkt het me toch niet zo'n probleem. Als je als bedrijf kleding verkoopt is het erg klantonvriendelijk om dan geen omruiling toe te staan.
Dat is het hele punt waar de carnavalboer zich schuldig aan maakt.
Klantonvriendelijk en in strijd met de wet.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:04:14 #48
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_77091217
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:01 schreef Blue-eyes het volgende:
Maar jij wil toch die kleding terugsturen en ruilen voor een grotere maat, het is toch niet zo dat je je geld terug wilt? Als jij de verzendkosten voor je rekening neemt lijkt het me toch niet zo'n probleem. Als je als bedrijf kleding verkoopt is het erg klantonvriendelijk om dan geen omruiling toe te staan.
Niks coulance, wettelijke verplichting FTW
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
  donderdag 21 januari 2010 @ 13:46:56 #49
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_77095228
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:58 schreef MesaJJB het volgende:
Beste Heer/Mevrouw,

Gisteren heeft mijn vriendin 2 carnavalspakken ontvangen die bij u besteld waren. Deze bleken uiteindelijk toch niet goed te passen. Ze heeft toen telefonisch contact opgenomen over de mogelijkheid tot retourneren. Ze kreeg te horen dat in de algemene voorwaarden stond dat dit niet mogelijk was en liet het hierbij.

Ik heb vandaag echter weer terug gebeld omdat ze naar mijn weten gisteren onterecht was weggestuurd. Volgens de Wet Koop op Afstand heeft de consument 7 dagen bedenktijd en krijgt de mogelijkheid het product te retourneren. Ook hier werd ik (niet al te vriendelijk) er op gewezen dat dit niet mogelijk was.

Vandaar dat ik u deze mail stuur. Ik heb verder geïnformeerd op het internet en heb hier te horen gekregen dat hier inderdaad de Wet Kopen op Afstand van kracht is en de producten gewoon geretourneerd kunnen worden.

Ik hoop daarom dat we er op deze manier wel uit komen, dan wel dat mij op een vriendelijke manier uitgelegd gaat worden waarom het niet geretourneerd kan worden en het wetsartikel hier niet geldig is.

Met vriendelijke groet,
Rick Vossen
Zo moet je het niet aanpakken. Zo wel:


Geachte heer/mevrouw,

Met deze mail geef ik te kennen dat ik afzie van de koop van de carnavalskleding met bestelnummer 123456789 op grond van Burgerlijk Wetboek 7, artikel 46d. Kunt u mij het adres doorgeven om de artikelen te retourneren? Het door mij betaalde bedrag zie ik graag terugbetaald op mijn bankrekening, uiterlijk 30 dagen na deze ontbinding.

Met vriendelijke groet,

Rick Vossen


Er is geen discussie mogelijk, dus waarom zou je überhaupt in discussie gaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Zelva op 21-01-2010 16:18:58 ]
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:10:35 #50
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_77096221
Wat Zelva zegt.

Je hoeft geen hele omslachtige verhalen op te hangen. Wees gewoon to the point.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')