Waarbij opgemerkt kan worden dat dit uiteraard niet Claptons ingeving wasquote:Op woensdag 20 januari 2010 14:59 schreef genakt het volgende:
door drugs en bier krijg je pas echt geniale ingevingen!
JJ!quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:00 schreef Litpho het volgende:
[..]
Waarbij opgemerkt kan worden dat dit uiteraard niet Claptons ingeving was.
Hij heeft anders nog een behoorlijk kop met haar!quote:
quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:59 schreef genakt het volgende:
en nog veel meer
quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:59 schreef genakt het volgende:
quote:
Ik verwacht vandaag het geld op mijn account zodat ik vanavond kan bestellenquote:
Ik ook.quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:11 schreef Gitaarmat het volgende:
Hey jij gaat naar Peter Pan Speedrock. Ik ook.Ik ga naar Vera.
Wat staat er in godsnaam op die CD die erbij zit?quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:21 schreef Vanilleyoghurt het volgende:
[..]
wie verzint ook zo'n setje zeg
![]()
Tevens TVP
Het geruis en clipping gaat maar niet weg, ik heb thomann gecontacteerd, want ik wil een nieuwequote:Op woensdag 20 januari 2010 18:30 schreef KaMo het volgende:
Pakketje binnen
Ik heb enkel problemen met de interface, hij clipt vaak als gitaar aangesloten is/wordt
En ook een raar soort ruis, even googlen hoe ik dat kan oplossen, want het is niet de hele tijd
De backingtrack van het spongebob introliedje!quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat staat er in godsnaam op die CD die erbij zit?
Spongebob is geiler...quote:
DILEMMAquote:
wat voor interface heb je en hoe zit alles aangesloten?quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:24 schreef KaMo het volgende:
[..]
Het geruis en clipping gaat maar niet weg, ik heb thomann gecontacteerd, want ik wil een nieuwe
M-Audio Fast Trackquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:11 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
wat voor interface heb je en hoe zit alles aangesloten?
Gitaar via verschillende kabels gebruikt, niks ertussenquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:45 schreef Aresdreams het volgende:
aangesloten bedoelde ik de gitaar op de interface, daarnaast: welke windows versie, laatste drivers al gedownload?
should work, of de input is te hoog, heb je niet een mengpaneeltje om er tussen te proberen?quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:50 schreef KaMo het volgende:
[..]
Gitaar via verschillende kabels gebruikt, niks ertussen
Mic, zelfde verhaal
Windows XP Home SP 2
Maar ook op de laptop van mijn ma (Windows 7) clipt hij
EDIT: even online driver aan het downloaden, misschien werkt die beter dan de cd
Nieuwe driver werkt ook nietquote:Op woensdag 20 januari 2010 21:06 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
should work, of de input is te hoog, heb je niet een mengpaneeltje om er tussen te proberen?
Wat voor houding hanteer je? Als je de "klassieke" houding gebruikt, gebruik je een voetenbankje/ErgoPlay? Ik ga binnenkort zo'n ErgoPlay bestellen, omdat ik de houding van m'n akoestische (met voetenbankje) niet helemaal fijn vind.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:52 schreef RemCOW het volgende:
Hm.. Gisteren heb ik Yamaha FGX720s gekocht (dreadnougth western). Alleen ik kan niet echt een houding vinden dat ik lekker zit. Het geluid vind ik op zich prima.
Nu heeft de Yamaha ook de CPX700 serie, wat een medium-jumbo model is. Zou dat wellicht beter zitten? Uiteraard ga ik het proberen, maar wellicht dat mensen soortgelijke ervaring hebben?
(Overigens de APX700, het broertje van de CPX700 maar met een stuk dunnere body, heb ik ook geprobeerd maar vond ik het geluid waardeloos.)
Het gaat me vooral om de houding van m'n rechterarm/schouder.
Nee euhm, zoals een elektrische gitaar, dus gitaar op rechterbeen en geen voetenbankjequote:Op woensdag 20 januari 2010 21:43 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Wat voor houding hanteer je? Als je de "klassieke" houding gebruikt, gebruik je een voetenbankje/ErgoPlay? Ik ga binnenkort zo'n ErgoPlay bestellen, omdat ik de houding van m'n akoestische (met voetenbankje) niet helemaal fijn vind.
Ik heb mijn elketrische gitaar ook altijd op mijn linkerbeenquote:Op woensdag 20 januari 2010 22:00 schreef RemCOW het volgende:
[..]
Nee euhm, zoals een elektrische gitaar, dus gitaar op rechterbeen en geen voetenbankje
Leuk zo'n pop shield maar volgens mij kun je er beter een mic screen achter zetten. Dan heb je ook minder last van omgevingsgeluid.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:04 schreef KaMo het volgende:
[ afbeelding ]
Frustrerend dat ik hem niet kan gebruiken
quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:45 schreef brother52 het volgende:
Net lak en nog een hoop andere zooi gehaald en de hals vast geprept om te gaan lakken.
Morgen de body preppen en dan kan het spannende werk beginnen.
Ja geloof het, maarja, er waren 2 mogelijkheden, mic = 60 euroquote:Op woensdag 20 januari 2010 23:17 schreef brother52 het volgende:
[..]
Leuk zo'n pop shield maar volgens mij kun je er beter een mic screen achter zetten. Dan heb je ook minder last van omgevingsgeluid.
Dan had ik toch liever de mic van 60 euro genomen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:18 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja geloof het, maarja, er waren 2 mogelijkheden, mic = 60 euro
of mic + popscreen = 60 euro
Dus dan maar met
Dat zijn wel 2 heel andere dingen! Een pop shield verandert niks aan de akoestiek van een kamer, terwijl een mic screen geen gekke distortion door teveel luchtenergie tegen gaat. Een pop shield is voor vocals die je opneemt dan ook meestal belangrijker omdat een dergelijke mic een nierpatroon heeft en dus al enig geluid van achter zal dempen:)quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:17 schreef brother52 het volgende:
[..]
Leuk zo'n pop shield maar volgens mij kun je er beter een mic screen achter zetten. Dan heb je ook minder last van omgevingsgeluid.
Bovendien heb je dan altijd nog de gemangelde kleerhangers als budgetoptiequote:Op woensdag 20 januari 2010 23:20 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan had ik toch liever de mic van 60 euro genomen.
Als je in die prijsklasse zit, heeft een popscreen sowieso weinig toegevoegde waarde.
Was beiden zelfde mic, de ene was set met gratis popscreenquote:Op woensdag 20 januari 2010 23:20 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan had ik toch liever de mic van 60 euro genomen.
Als je in die prijsklasse zit, heeft een popscreen sowieso weinig toegevoegde waarde.
Ja, ik weet dat het 2 heel verschillende dingen zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:23 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Dat zijn wel 2 heel andere dingen! Een pop shield verandert niks aan de akoestiek van een kamer, terwijl een mic screen geen gekke distortion door teveel luchtenergie tegen gaat. Een pop shield is voor vocals die je opneemt dan ook meestal belangrijker omdat een dergelijke mic een nierpatroon heeft en dus al enig geluid van achter zal dempen:)
Ja ,dan is de keuze niet moeilijk.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:28 schreef KaMo het volgende:
[..]
Was beiden zelfde mic, de ene was set met gratis popscreen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |