Ja.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:39 schreef UncleSam het volgende:
Iemand ervaring met Ohra Maandsparen?
Rente van 2.85%
http://www.ohra.nl/sparen/maandspaarrekening.jsp
Ik denk dat ik binnenkort wat meer geld ga storten op het bankspaar gedeelte van mijn hypotheek. Is voor de langere termijn best interessant met een rente van 5.4%quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:02 schreef darktower het volgende:
Zo, net weer 10.000 euro van mijn hypotheek afgelost. Kan dit jaar nog 10.000 euro boetevrij aflossen, dus dat ga ik binnenkort maar eens doen. Eerst even wachten op geld dat uit deposito vrij kan komen waarmee ik dat kan doen. Scheelt me weer 4,1% hypotheekrente. En bespaar op mijn eigen vermogen. Etc. Blabla...
Aflossen moet van Nout Wellink he, en ik geloof natuurlijk altijd alles wat hij zegt.
quote:Bank mag geen rente meer stelen
Valuteren voorbij, gewoon bankieren duurder
Dankzij strengere Europese regels mogen banken niet meer sjoemelen met het bijschrijven en afboeken van geld. Dat is mooi, maar ondertussen stijgen de andere bankkosten.
[...]
Eén van de wijzigingen in de regels voor het betalingsverkeer, is dat valuteren nu verboden is. Veel Nederlandse banken (bijvoorbeeld Fortis, ABN AMRO, SNS en ING) maakten zich hieraan schuldig. Valuteren hield in dat er bij het verwerken van een overboeking verschillende data gehanteerd werden: een boekdatum en een valutadatum. Zo werd bij een afboeking de valutadatum een dag eerder gesteld dan de boekdatum. Het rentedragend zijn van het bedrag stopte daardoor een dag eerder. De bijschrijving, daarbij werkte het andersom. Daar werd het ontvangen bedrag een dag later rentedragend. Zo ‘pikten’ de banken veel rentedagen van hun betaalklanten. Bij kleine bedragen gaat dat min of meer ongemerkt, maar bij grote bedragen kon het zo gebeuren dat je ineens rood stond. En daar pakten de banken nog eens extra rente op.
Dit verwarrende systeem is nu dus vervallen. Veel duidelijker: geen onderscheid meer tussen de boekingsdatum en de valutadatum. Geen gepuzzel meer bij grote overboekingen, om een valutaire roodstand te voorkomen. Geen verbazing meer over debetrente. Brussel bedankt! Of toch niet... want de rente op spaargeld is historisch laag, lenen naar verhouding duur en de bankkosten stijgen. Zou er misschien een verband zijn?
Dit is natuurlijk fantastisch, want het betekent dat je zonder renteverlies je geld steeds heen en weer kunt schuiven naar de rekeningen met de hoogste rente!quote:
Helaas blijkt in de praktijk dat er nog steeds een dag tussenzit bij verschillende banken...quote:Op zondag 28 maart 2010 11:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk fantastisch, want het betekent dat je zonder renteverlies je geld steeds heen en weer kunt schuiven naar de rekeningen met de hoogste rente!
houd je dan wel rekening met de fiscale bandbreedte van 1:10?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat ik binnenkort wat meer geld ga storten op het bankspaar gedeelte van mijn hypotheek. Is voor de langere termijn best interessant met een rente van 5.4%
Hangt er vaak vanaf hoe laat je het overmaakt. Als ik 's ochtends van mijn Rabo rekening overboek naar Moneyou, dan staat het er diezelfde middag nog op. Als ik 's middags overboek, dan staat het er de volgende dag pas op.quote:Op zondag 28 maart 2010 12:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Helaas blijkt in de praktijk dat er nog steeds een dag tussenzit bij verschillende banken...
Uiteraard, kan maximaal 860 euro per maand stortenquote:Op zondag 28 maart 2010 13:17 schreef 81Renrew het volgende:
[..]
houd je dan wel rekening met de fiscale bandbreedte van 1:10?
Post het dan ook nietquote:Op zondag 28 maart 2010 15:43 schreef thebaus het volgende:
7%, vrij opneembaar, zonder voorwaarden, rentebetaling per kwartaal.
helaas kan niet ik zeggen waar en kan niemand hier daar bankieren
quote:Op zondag 28 maart 2010 15:43 schreef thebaus het volgende:
7%, vrij opneembaar, zonder voorwaarden, rentebetaling per kwartaal.
helaas kan niet ik zeggen waar en kan niemand hier daar bankieren
... wat boeit dat?quote:Op donderdag 1 april 2010 15:45 schreef Zana het volgende:
Kreeg vandaag een mailtje van Moneyou:
"MoneYou is daarom vanaf heden een directe dochteronderneming geworden van ABN Amro Bank N.V. De werkzaamheden die MoneYou vanaf dat moment verricht, verricht zij onder de bankvergunning van ABN Amro Bank N.V. "
dus geen aparte bankvergunning meer, hadden ze best wel ook een weekje vooraf mogen melden aan hun klanten
Voor de meesten weinig, maar het kan belangrijk zijn als je bij zowel ABN als MoneYou 100k hebt uitstaan. Dan is er nu maar 100k gedekt door het garantiestelsel ipv de complete 200k in de oude situatie.quote:
Dit betekent dus dat alle banken opeens zonder bedenktijd kunnen worden samengevoegd?quote:Op donderdag 1 april 2010 16:26 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Voor de meesten weinig, maar het kan belangrijk zijn als je bij zowel ABN als MoneYou 100k hebt uitstaan. Dan is er nu maar 100k gedekt door het garantiestelsel ipv de complete 200k in de oude situatie.
Ik ben ook wel benieuwd wat dit voor consequenties zou hebben in het hypothetische geval een dergelijke verschuiving plaatsvind en op korte termijn de bank failliet gaat. Dan heb je gewoon pech met het garantiefonds?quote:Op donderdag 1 april 2010 17:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit betekent dus dat alle banken opeens zonder bedenktijd kunnen worden samengevoegd?
Dat was je natuurlijk toch bijna al soort van..quote:Op donderdag 1 april 2010 17:51 schreef Horloge het volgende:
Goh, dat ik ooit nog eens klant van ABN Amro zou worden...
stel je hebt (langdurige) deposito's en komt boven de 100k in totaal, ik vind het toch raar dat ze dat pas zo laat melden en zoals RemcoDelft zegt, kan het ook bij andere banken op deze manier gaan?quote:
Jeetje, wat een BS....quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:32 schreef SeLang het volgende:
Dit succes hebben wij mede bereikt door onze conservatieve manier van werken. Wij hebben besloten dit succes te delen met onze gewaardeerde bestaande en loyale klanten middels, evenals vorig jaar, een speciale lente campagne.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |