Daar heb je het al, dus al eerder aardbevingen gehad .quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:49 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
http://www.msnbc.msn.com/id/34842469
Het gebied staat niet om aardbevingen bekend blijkbaar, al zijn er wel een aantal geweest de laatste paar 100 jaar.
Ik ga er straks nog wat meer over opzoeken overigens.
Dat verteld eigenlijk erg weinig mbt de oorzaak.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar heb je het al, dus al eerder aardbevingen gehad .
Maar dat hoeft toch ook niet? Een aardbeving is iets wat de natuur brengt, die vertelt ons de beweegredenen niet, dit is iets wat gewoon gebeurt, kan geen mens wat aan veranderen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:34 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat verteld eigenlijk erg weinig mbt de oorzaak.
Ja, ik vind het ook ongeloofwaardig.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:16 schreef Barcaconia het volgende:
Even een tvp uit interesse, maar is er niemand die het filmpje van Jesse Ventura "lichtelijk gekleurd" vindt en daardoor totaal ongeloofwaardig?
Geen enkele bron die na te trekken is, strooien met de uitspraak dat je gouverneur bent geweest en het dus wel beter zult weten en dan nog verbaasd zijn dat je met die "celebrity status" niet op verboden terrein van de US-government mag komen.
Hij hoeft niet geloofwaardig over te komen, maar die zoon van die persoon die de H.A.A.R.P ontworpen heeft die laat ook paar dingen zien.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook ongeloofwaardig.
Als het een experiment van de VS zou zijn geweest hebben ze er lang aan gewerkt.quote:Geologen waarschuwden Haïti in 2008 al voor beving
(Novum/AP) - Twee jaar geleden waarschuwden wetenschappers al voor verontrustende signalen van groeiende activiteit op de breuklijn waar zich dinsdag de aardbeving in Haïti voltrok. Donderdag werd bekend dat de Haïtiaanse regering al in 2008 door geologen is gewaarschuwd dat er binnen afzienbare tijd een grote aardbeving zou plaatsvinden.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)_al_voor_beving.html
Oftewel gaat het aloude spreekwoord weer op!quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:42 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Hij hoeft niet geloofwaardig over te komen, maar die zoon van die persoon die de H.A.A.R.P ontworpen heeft die laat ook paar dingen zien.
En eigenlijk was Nikola Tesla al de gene die met de H.A.A.R.P kwam alleen dan wat anders dan wat er nu zit.
Zo lang de messenger met een betrouwbaar bericht komt heb ik daar geen moeite mee. Dit filmpje is gewoon sensatie. Ik had moeite om het met een serieuze gedachte af te kijken.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:22 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Oftewel gaat het aloude spreekwoord weer op!
Don't shoot the messenger!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom vertel je dan niets over de zoon van de oprichter? Het feit dat HAARP bestaat heeft hij hiermee goed aangegeven, ook is het vrij duidelijk geworden dat er zaken als het weer mee bestuurd kunnen worden.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:25 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Zo lang de messenger met een betrouwbaar bericht komt heb ik daar geen moeite mee. Dit filmpje is gewoon sensatie. Ik had moeite om het met een serieuze gedachte af te kijken.
Dit is een normale discussie, een discussie bestaat bij de gratie van tegengestelde meningen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:32 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Waarom vertel je dan niets over de zoon van de oprichter? Het feit dat HAARP bestaat heeft hij hiermee goed aangegeven, ook is het vrij duidelijk geworden dat er zaken als het weer mee bestuurd kunnen worden.
Echter wil jij liever de messenger schieten, want je beoordeeld zijn bericht en gaat dan lopen roepen dat het bericht niet goed is omdat de messenger onbetrouwbaar en ongeloofwaardig is. Hierdoor kun je geen normale discussie voeren.
[ afbeelding ]
Kijk mijn eerder geposte You Tube 's. Daar paten ze over iets meer vermogen. (memorandum 195, helaas niet voor 1 ieder in te zien)quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:42 schreef Terecht het volgende:
[..]
Als het een experiment van de VS zou zijn geweest hebben ze er lang aan gewerkt.En dan zijn ze ook nog zo vriendelijk geweest het van tevoren te melden!
Dat HAARP hiertoe in staat zou zijn lijkt me een broodjeaapverhaal. Ik las op de wiki dat het een signaal kan uitzenden met een maximaal vermogen van 3.6 MW. Dat zet volgens mij geen zoden aan de dijk. Is HAARP bijv in staat poollicht te creeren? En heeft iemand toevallig cijfers over de zonnestraling die in de ionosfeer terechtkomt, ter vergelijking? Ik heb bij natuurkunde (op de middelbare school) geleerd dat onweersbuien flinke ELF straling kunnen produceren, hoe verhoudt dat tot de ELF straling die HAARP kan opwekken?
Hun conclusie liegt er ook niet om:quote:HAARP kan voor vele doelen worden ingezet. Door de elektrische eigenschappen in de atmosfeer
te manipuleren kunnen enorme krachten worden gestuurd. Indien dit wordt gebruikt als wapen
kunnen de gevolgen voor de vijand verwoestend zijn. Door middel van HAARP kan miljoenen
malen meer energie naar een exacte plaats worden gedirigeerd dan met iedere andere traditionele
zender. De energie kan eveneens worden gericht tegen een bewegend doel, hetgeen nuttig kan zijn
bij de bestrijding van vijandelijke raketten.
http://www.stralingsweb.n(...).eu_sides_getDoc.pdf
quote:ziet het systeem van het Amerikaanse leger voor manipulatie van de ionosfeer, HAARP, dat
in Alaska is opgesteld in het kader van de ontwikkeling en opstelling van elektromagnetische
wapensystemen voor zowel externe als interne veiligheidsdoeleinden, als een van de ernstigste
nieuwe militaire bedreigingen voor het wereldklimaat en de volksgezondheid, aangezien het
ontworpen is om het uiterst gevoelige en energierijke deel van de biosfeer voor militaire
doeleinden te manipuleren, terwijl nog niet alle effecten daarvan duidelijk zijn, en verzoekt de
Commissie, de Raad en de lidstaten er bij de regeringen van de VS, Rusland en alle andere
landen die zich met dergelijke activiteiten bezighouden op aan te dringen hiermee te stoppen
en zich in te spannen voor een wereldwijd verdrag om dergelijk wapentuig te verbieden;
http://www.peacemagazine.org/archive/v12n5p18.htmquote:If Manning and Begich are to be believed, the nuclear explosions carried out by the Soviet Union and the United States outside the Earth's atmosphere, prior to the 1963 Limited Test Ban Treaty forbidding such detonations, did in fact damage the ionosphere in the long term. For example, there is now radioactivity in outer space that wasn't there prior to the nuclear explosions, so that in this one sense at least, the ionosphere certainly isn't the same as it was. HAARP threatens to blast the ionosphere again, but in a new way.
http://tribes.tribe.net/h(...)b6-9307-1fad26f9080aquote:So here's the significance of the "Earthquake Machine". If a six pound pneumatic device can cause a large steel building to quake and an enormous bridge to vibrate rythmically and consistently throughout, then what would it take to vibrate an existing fault enough to cause it to give out? Well, my friends, I think that technology has been around for a while now. It's called HAARP. HAARP sends controlled and tuned bursts or streams of high frequency (HF) radio energy at Earth's ionosphere. The enormous amount of energy added to the ionosphere creates a tuned vibration which then is directed around the globe on the jet-streams. Where ever this enormous vibration ends up it creates extremely low frequency (ELF) waves which travel down to the earth. (It can also send down LF, HF, VHF, UHF) Using this method, HAARP is capable of extremely deep earth tomography: basically "x-raying" the earth. That much is not controversial. Well, what if they tune it to resonate with the geological features of a fault line, causing a violent vibration, which then causes the fault to give way? I'm not alone in believing this is entirely possible. It makes perfect sense. Tesla may have been a mad scientist, but he beileved he could literally split the earth in two, using this method.
Nieuwe TV-serie: Conspiracy Theory with Jesse Venturaquote:
Bedoel je in dit topic ?quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:15 schreef Barcaconia het volgende:
Wat ik tot nu toe gezien heb:
- Niks inhoudelijks over hoe HAARP zou moeten werken. Bronnen van een wetenschapper die niet na te trekken zijn en conclusies die behoorlijk vaag zijn (ook opeens andere vermogens genoemd, zoals 1 billion watts in plaats van de eerder genoemde 3.6megawatt).
-
Het gaat mij vooral om de intensiteit van de zonnestraling. Als die per m^2 enkele tientallen ordes van grootte krachtiger zou zijn dan HAARP dan is het effect dat HAARP teweeg kan brengen eigenlijk te verwaarlozen. Ik heb alleen nog geen cijfers kunnen vinden. Tot dan heb ik niet echt vergelijkingsmateriaal om een indicatie te krijgen hoe krachtig HAARP nu werkelijk is. 3.6 MW lijkt me iig geen indrukwekkend vermogen, dat is het vermogen dat bijv een windturbine kan leveren. Ik heb de filmpjes bekeken en gegoogled op 'technical memorandum 195', en dit wordt er gezegd over het vermogen:quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:48 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Kijk mijn eerder geposte You Tube 's. Daar paten ze over iets meer vermogen. (uitgelekt document)
Bovendien kan Haarp (nogmaals 1 van de vele) n gericht pulserend signaal uitzenden, dat kan de zon niet, dus is appels en peren vergelijken.
Volgens mij wordt hier over ERP gesproken maar dat is niet hetzelfde als de geleverde arbeid (vermogen):quote:A U.S. Air Force document, Technical Memorandum #195, issued October 1991, page 185, Phillips Laboratory states: "Our intention is to have HAARP transmitting at 100 billion watts effective energy.
http://www.consumerhealth(...)fm?ID=20000830164825
Koel.quote:Haarp+Poollicht:
http://www.stralingsweb.n(...)atig%20poollicht.pdf
Jammer dat het rapport in zulke algemeenheden spreekt. Het is al enigszins gedateerd, maar niettemin klinkt het wel verontrustend. Ik ben iig nog niet overtuigd van de dreiging die uitgaat van HAARP. Daarmee wil ik niet zeggen dat het dus een onschuldig apparaat betreft, aangezien het gefinancierd wordt door het Amerikaanse leger. Het probleem met dit onderwerp is dat men als leek al snel technisch jargon op een verkeerde manier interpreteert, en het erg lastig is om de genoemde getallen in perspectief te plaatsen. Om nog maar te zwijgen van het opwekken van aardbevingen, wat me in het geval van Haiti een gevalletje bullshit genoemd mag worden.quote:Uit het VERSLAG
over milieu, veiligheid en buitenlands beleid
Commissie buitenlandse zaken, veiligheids- en defensiebeleid:
[..]
Hun conclusie liegt er ook niet om:
[..]
Ja? Leg eens uit, wat zien we hier? Volgens mij heb je geen flauw benul wat die grafieken betekenen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:46 schreef Goelie het volgende:
Van de HAARP Website.
hier:
9 Januari, niks aan de hand
[ afbeelding ]
10 januari begint het dan
[ afbeelding ]
gaat nog effe door op 11 januari
[ afbeelding ]
Hier stopt het dan op 12 januari
[ afbeelding ]
aldus de HAARP Website.
Het is ook niet voor niets dat Obama nu 10.000 troepen op Haiti heeft gezet.
http://www.reuters.com/article/idUSTRE60H53A20100118
Nog wat prior knowledge hier - http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=17122
Dus ja, Lijkt me vrij duidelijk allemaal.
Vooruit, alleen omdat jij te lui bent om het zelf uit te zoeken.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:53 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ja? Leg eens uit, wat zien we hier? Volgens mij heb je geen flauw benul wat die grafieken betekenen.
Uhuh. Want de aardbeving begon idd de 10e.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:05 schreef Goelie het volgende:
[..]
Vooruit, alleen omdat jij te lui bent om het zelf uit te zoeken.
Wat je ziet is de uitslag van de HAARP Induction Magnetometer
En dan nu over dat meetinstrument.
-knip-
Als je op hun website dus de gegevens bekijkt, zie je dat er gedurende een lange periode geen magnetische activiteit van HAARP is geregistreerd, excact tot het moment van de aardbeving in Haiti.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |