abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77054644
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:11 schreef damian5700 het volgende:

[..]

'We' is het OM, ofzo?
Ja, dat lijkt me logisch.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77054658
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:06 schreef Rabin888 het volgende:
Getuige 9? Prof. Raphael Israeli (an Israeli academic)
Die er dezelfde denkbeelden als Wilders op na houdt, natuurlijk:

http://www.smh.com.au/new(...)5/1171405374552.html
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:13:09 #243
284826 Rabin888
Tap that ass, Get that cash
pi_77054683
Fawaz Jneid is ook een getuige (imam van salafistische moskee As Soennah Den Haag)
pi_77054717
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:13 schreef Rabin888 het volgende:
Fawaz Jneid is ook een getuige (imam van salafistische moskee As Soennah Den Haag)
Fawaz gaat echt niet voor Wilders pleiten, dat is niet zo'n slimme zet lijkt me.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:14:09 #245
284826 Rabin888
pi_77054731
Yousif Al Qaradawi ook hehehe. (de geestelijke die een eigen show heeft op Al Jazeera)
Verbonden aan Moslimbroederschap.
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:14:46 #246
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_77054754
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In de zin van? Serieus je kan geen echte expert zijn in iets waar in het algeheel geen overeenstemming is. Noch vanuit Islamitische geleerden, noch van historici of theologen. Je kan uiteraard expert zijn in het uitleggen van je eigen visie en interpretatie van bepaalde versen.
Er hoeft geen enkel sprake te zijn van een algehele overeenstemming. Een expert kenmerkt zich en wordt geacht veel kennis en ervaring te hebben op een bepaald terrein. Eisen waar mensen als Ellian en Jansen naar mijn mening compleet aan voldoen.
pi_77054760
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me logisch.
Mij niet, vandaar ik de vraag stelde.
Alleen ik ben in de veronderstelling dat iedere moslim zijn/haar eigen geloofsbeleving en -interpretatie heeft (vaak is dit in discussies gebezigd, dat de moslim of de islam niet bestaat)t, dus ik vraag me af of alle moslims oproepen als getuige wel een coherent verhaal zou maken.
Ik waag het me te betwijfelen van niet.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_77054767
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:14 schreef Rabin888 het volgende:
Yousif Al Qaradawi ook hehehe. (de geestelijke die een eigen show heeft op Al Jazeera)
gewoon allerlei randfiguren oproepen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77054792
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:10 schreef damian5700 het volgende:

Over het algemeen zijn de getuigen van de verdediging natuurlijk bedoeld om de verdachte vrij te pleiten.
Ja, dat snap ik ook wel maar dat beantwoord mijn vraag niet of het je vrij staat te weigeren om als getuige op te treden want een aantal van deze mensen zullen absoluut niet met Wilders in een ruimte willen verkeren, laat staan hem vrij te pleiten.

Komt nog bij dat er mensen op deze lijst staan die niet in Nederland woonachtig zijn of de NL nationaliteit hebben..mogen extremisten dan ineens wel het land in of zo? Snap ik even niet.
pi_77054797
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:14 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Mij niet, vandaar ik de vraag stelde.
Alleen ik ben in de veronderstelling dat iedere moslim zijn/haar eigen geloofsbeleving en -interpretatie heeft, dus ik vraag me af of alle moslims oproepen als getuige wel een coherent verhaal zou maken.
Ik waag het me te betwijfelen van niet.
Dat hoeft niet. Het hoeft niet coherent te zijn, juist niet. Aangezien de verdediging wel uit gaat van een of andere coherentie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77054828
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Beledigen van een groep mensen wel, beledigen van een geloof niet.

Dat een groep mensen zich beledigd VOELT is geen criterium.
Onzin, je beledigt niemand, als niemand zich beledigd voelt.De vraag is dan ook niet denk ik, OF er mensen beledigd worden, maar of het gedrag van Wilders en zijn uitspraken toelaatbaar zijn ja of nee.
Wanneer ik mijn rechter pols beweeg, gaat het landschap sneller
pi_77054836
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:14 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Er hoeft geen enkel sprake te zijn van een algehele overeenstemming. Een expert kenmerkt zich en wordt geacht veel kennis en ervaring te hebben op een bepaald terrein. Eisen waar mensen als Ellian en Jansen naar mijn mening compleet aan voldoen.
Ik dan ook. Wow, ik mag mij expert noemen. Net als elke berggeit imam. Vet.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:17:36 #253
284826 Rabin888
pi_77054877
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

gewoon allerlei randfiguren oproepen.
Straks gaat ie echt Osama Bin Laden oproepen Je weet het maar nooit met die malloot

Als de getuigen niet komen opdagen dan heeft Wilders geen eerlijk proces gehad
pi_77054885
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:16 schreef Mutant01 het volgende:

Hup, op naar de rechtbank, Mutant
pi_77054915
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik ook wel maar dat beantwoord mijn vraag niet of het je vrij staat te weigeren om als getuige op te treden want een aantal van deze mensen zullen absoluut niet met Wilders in een ruimte willen verkeren, laat staan hem vrij te pleiten.

Komt nog bij dat er mensen op deze lijst staan die niet in Nederland woonachtig zijn of de NL nationaliteit hebben..mogen extremisten dan ineens wel het land in of zo? Snap ik even niet.
De meesten en de belangrijksten wel degelijk. Dit is evident.
Bovendien wordt Mohammed B. een podium gegund om weer eens haatdragende en intolerante fulminant te zijn en ik denk dat hij maar al te graag de handschoen op zal pakken.
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:20:08 #256
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_77054995
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kleine aanvulling. Zijn expertise/deskundigheid moet bewezen zijn of in ieder geval kenbaar zijn gemaakt. Dit kan bijvoorbeeld worden gedaan door naar een aantal artikelen e.d. te verwijzen. Wellicht dat je zo vrij bent om jouw kennis met ons te delen?
pi_77055072
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:20 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Kleine aanvulling. Zijn expertise/deskundigheid moet bewezen zijn. Dit kan bijvoorbeeld worden gedaan door naar een aantal artikelen e.d. te verwijzen. Wellicht dat je zo vrij bent om jouw kennis met ons te delen?
Jazeker, ik heb wel een scriptie en een onderzoeksnotitie, wat op dat terrein ligt. Je moet er uiteraard wel voor betalen. Heb net als Ellian ook een juridische achtergrond enzo.

Volgens mij realiseer je je niet dat het hier niet continu gaat om experts of deskundigen, maar ook "getuigedekundigen". De rechter maakte dan ook terecht die opmerking net.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mutant01 op 20-01-2010 15:51:28 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_77055073
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. Het hoeft niet coherent te zijn, juist niet. Aangezien de verdediging wel uit gaat van een of andere coherentie.
Ik veronderstel dat de Officier van Justitie een gedegen zaak wil neerleggen bij de rechter en neem aan dat alle getuigen à charge ongeveer hetzelfde zullen pleiten ten behoeve van die gedegenheid.
pi_77055128
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:18 schreef damian5700 het volgende:

De meesten en de belangrijkste wel degelijk. Dit is evident.
Bovendien wordt Mohammed B. een podium gegund om weer eens haatdragende en intolerante fulminant te zijn en ik denk dat hij maar al te graag de handschoen op zal pakken.
Denk je dat? Mo B heeft dacht ik ieder verzoek om interviews geweigerd sinds zijn veroordeling.
pi_77055146
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:22 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik veronderstel dat de Officier van Justitie een gedegen zaak wil neerleggen bij de rechter en neem aan dat alle getuigen à charge ongeveer hetzelfde zullen pleiten ten behoeve van die gedegenheid.
Ik denk dat het in veel gevallen niet zo problematisch zal zijn. Zat gematigde moslims die ongeveer hetzelfde zullen kunnen getuigen op veel gebieden. Tegenover elke Jansen staat een Ramadan, zeg ik zo.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')