abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78148652
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 16:19 schreef niet_toegestaan het volgende:

[..]

Nope, niets voor mijn gezicht. Alleen 10 seconden even lauw water er over heen laten stromen!
In dat geval zou ik toch investeren in een basale moisterizer. Da heb je denk ik van nature een erg droge huid.
  donderdag 18 februari 2010 @ 18:21:26 #102
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_78148801
niet-toegestaan: glimt jouw gezicht normaal? Of heb je meer last van barstjes op de huid door de droogte?
Confidence through competence
pi_78155816
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 18:17 schreef kwahgib het volgende:

[..]

In dat geval zou ik toch investeren in een basale moisterizer. Da heb je denk ik van nature een erg droge huid.
Toch heb ik in de puberteit veel last gehad van acne.
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 18:21 schreef Stereotomy het volgende:
niet-toegestaan: glimt jouw gezicht normaal? Of heb je meer last van barstjes op de huid door de droogte?
EHm, voorhoofd gaat in de loop van de dag wat vettig aanvoelen. Ik was 's avonds altijd even mijn gezicht en doe smeer dan cetaphil. Maar omdat ik mij vies voel als ik iets smeer was ik mijn gezciht 's ochtends heel kort zodat mijn huid niet superdroog aanvoelt. Dan kan ik de dag er mee door zonder dat mijn gezicht veel glimt. Maar als ik een avond oversla met smeren voelt mijn gezicht extreem trekkerig aan. Schilfers komen dan ook vanzelf.

Met dit weer heb ik overigens ook last van mijn handen die schilferen, dus sja. Heb trouwens ook 3 maanden lang aan roactuane gezeten (20mg per dag). De kuur startte vanaf begin augustus tot begin november. Dus daar ben ik alweer 3,5 maand mee gestopt.
  donderdag 18 februari 2010 @ 20:51:30 #104
55709 Stereotomy
pi_78156088
Acne kan *heel* goed ook op een droge huid he? Door droogte krijgt je huid microbarstjes waar de bacterien goed in kunnen nestelen, zonder verdere bescherming. Is een andere route dan wanneer je porien verstopt zitten door een vette huid.

Maar het klinkt alsof je een droge huid hebt. Probeer een moisturizer zonder oliën. Als dat niet sterk genoeg is, dan een moisturizer mét oliën.
pi_78183366
Vanmorgen bij de huisarts geweest. Hij heeft me hydrocortison meegegeven. Iemand die hiermee bekend is en of het goed is tegen een droge/rode/trekkerige huid?

Verder vertelde hij mij dat ik babyolie kan gebruiken van het mark Johnson & Johnson. Geen idee waar ik dat kan halen, want bij de trekpleister en kruidvat hadden ze het niet.

Dit dus: http://www.consumed.nl/medicijnen/3785/Hydrocortison_Creme_Zalf
  vrijdag 19 februari 2010 @ 14:12:48 #106
55709 Stereotomy
pi_78183938
Huisartsen _!!!!

Bij mijn Etos en Kruitvat hebben ze het wel, overigens, die J&J babyolie. Maar ik vind huisartsen echt zo dom als ze een merk gaan aanraden: welk ingredient zit erin? Mineraalolie natuurlijk! In alle baby oliën, niet alleen van J&J. En ik durf te wedden dat J&J ze zelfs ook nog bij dezelfde groothandel haalt. Raad dan huisarts zijnde dan specifiek een type aan zonder parfum ofzo, iets wat wél specifiek is.

Maargoed.

Mineraalolie kan best helpen tegen een droge huid. Ik gebruik zelf jojoba olie daarvoor, omdat die mijn poriën minder verstoppen dan mineraalolie.
pi_78191006
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:57 schreef niet_toegestaan het volgende:
Vanmorgen bij de huisarts geweest. Hij heeft me hydrocortison meegegeven. Iemand die hiermee bekend is en of het goed is tegen een droge/rode/trekkerige huid?

Verder vertelde hij mij dat ik babyolie kan gebruiken van het mark Johnson & Johnson. Geen idee waar ik dat kan halen, want bij de trekpleister en kruidvat hadden ze het niet.

Dit dus: http://www.consumed.nl/medicijnen/3785/Hydrocortison_Creme_Zalf
Zou dat zo min mogelijk gebruiken. Het maakt uiteindelijk je huid dunner en kwetsbaarder. Het is puur symptoombestrijding.
pi_78267766
Net voor het eerst hydrocortison zalf gesmeerd. Is het nog verstandig om een andere moisturizer erachter na te smeren?

En ik moet het "dun" smeren. Maar wat versta ik daar onder.. :S Het is een vrij stugge zalf die moeilijk uitsmeert..
pi_78271243
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:33 schreef niet_toegestaan het volgende:
Net voor het eerst hydrocortison zalf gesmeerd. Is het nog verstandig om een andere moisturizer erachter na te smeren?

En ik moet het "dun" smeren. Maar wat versta ik daar onder.. :S Het is een vrij stugge zalf die moeilijk uitsmeert..
Zo dun als je kan.
pi_78274593
Ik heb dus 3,5 uur geleden dat spul opgesmeerd. Het is niet echt ingetrokken en erg vet. Het is een zalf. Dat hoort toch vet op de huid te blijven en niet in te trekken?
  zondag 21 februari 2010 @ 20:08:55 #111
55709 Stereotomy
pi_78274737
Dat hangt van de drager lotion van de actieve stof af. Ik weet niet precies of de actieve stof goed oplost in de lotion die op zijn beurt weer in je huid trekt.

Voelt je huid wel beter?
pi_78275306
quote:
Op zondag 21 februari 2010 20:08 schreef Stereotomy het volgende:
Dat hangt van de drager lotion van de actieve stof af. Ik weet niet precies of de actieve stof goed oplost in de lotion die op zijn beurt weer in je huid trekt.

Voelt je huid wel beter?
Mijn gezicht trekt niet ofzo nadat ik mijn huid gewassen had en toen dit had opgesmeerd (hydrocortison zalf). Ik had dan ook niet lang gewassen oid. Kan ik wel gewoon een andere vochtinbrengende creme erboven op smeren? Dat deed ik namelijk altijd voor ik op bed ging zodat ik 's morgen niets hoefde te smeren. Ik voel me dan namelijk wat viezig..

[ Bericht 0% gewijzigd door niet_toegestaan op 21-02-2010 20:28:11 ]
pi_78277356
Wat kan ik doen tegen blauwe kringen?

Als ik bruin ben door de zon valt het niet erg op, maar in de winter (nu dus) als ik bleek ben valt het mij i.i.g. erg op dat ik blauwe kringen onder m'n ogen heb, en die komen zeker niet door vermoeidheid o.i.d. want heb ze eigenlijk altijd al gehad

En nee, ik ga niet naar de plaatselijke Douglas om me een make-upje aan te laten meten dan liever bestellen op internet als het echt moet
pi_78278580
OH mijn god @ Je zal het maar hebben. Zitten wij om sommige dingen te zeuren, maar misschien kan iemand dat meisje een tip geven.
  zondag 21 februari 2010 @ 22:11:13 #115
55709 Stereotomy
pi_78281283
quote:
Op zondag 21 februari 2010 20:22 schreef niet_toegestaan het volgende:

[..]

Mijn gezicht trekt niet ofzo nadat ik mijn huid gewassen had en toen dit had opgesmeerd (hydrocortison zalf). Ik had dan ook niet lang gewassen oid. Kan ik wel gewoon een andere vochtinbrengende creme erboven op smeren? Dat deed ik namelijk altijd voor ik op bed ging zodat ik 's morgen niets hoefde te smeren. Ik voel me dan namelijk wat viezig..
Had je het de doc niet gevraagd? Ik weet niet of je dan de concentratie actieve stof (en dus de opname naar je huid toe) verandert als je er moisturizer opsmeert. Ik zou het gewoon proberen, want zoals Kwahib zegt, dit is symptoombestrijding, dus baat het niet dan schaadt het niet.
quote:
Op zondag 21 februari 2010 21:06 schreef TwyLight het volgende:
Wat kan ik doen tegen blauwe kringen?

Als ik bruin ben door de zon valt het niet erg op, maar in de winter (nu dus) als ik bleek ben valt het mij i.i.g. erg op dat ik blauwe kringen onder m'n ogen heb, en die komen zeker niet door vermoeidheid o.i.d. want heb ze eigenlijk altijd al gehad

En nee, ik ga niet naar de plaatselijke Douglas om me een make-upje aan te laten meten dan liever bestellen op internet als het echt moet
Sunscreen is zo ongeveer het enige wat ik gebruik (echt ) maar wat jij volgens mij zoekt is een concealer:

http://www.youtube.com/results?search_query=concealer&search=Search
pi_78319296
Gebruik je ook geen neutrogena meer?
BlaBlaBla
  dinsdag 23 februari 2010 @ 00:17:05 #117
55709 Stereotomy
pi_78328642
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:57 schreef Soldier2000 het volgende:
Gebruik je ook geen neutrogena meer?
En dat.
pi_78331532
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 00:17 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

En dat.
BlaBlaBla
pi_78341498
Neutrogena heeft nu een groots gemarkete creme op basis van metaal-ionen (o.a. koper) onder de naam Neutrogena Clinical
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:09:58 #120
55709 Stereotomy
pi_78342996
Ah, die koper peptiden toch? Ik wacht wel totdat ik 45 ben voordat ik meer spul gebruik.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:55:03 #121
232329 Orlistat
I see fat people
pi_78344858
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 14:09 schreef Stereotomy het volgende:
Ah, die koper peptiden toch? Ik wacht wel totdat ik 45 ben voordat ik meer spul gebruik.
Nee. Als ik de ingrediënten bekijk zitten er koper en zink deeltjes in. J&J brengt de technologie uit onder diverse merken. http://www.happi.com/news(...)hs_by_way_of_j%2526j
  dinsdag 23 februari 2010 @ 15:09:44 #122
55709 Stereotomy
pi_78345458
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 14:55 schreef Orlistat het volgende:

[..]

Nee. Als ik de ingrediënten bekijk zitten er koper en zink deeltjes in. J&J brengt de technologie uit onder diverse merken. http://www.happi.com/news(...)hs_by_way_of_j%2526j
Ben benieuwd.

Mooi om te zien trouwens hoe die grote multinationals hun identieke R&D innovaties door verschillende merknamen heen pushen.
pi_78348290
Is er ook onafhankelijk onderzoek welke de effectiviteit beschrijft?
pi_78375473
Ik gebruik nu dus Hydrocortison zalf 10 mg/g van het merk FAGRON. Ik heb gemerkt dat mijn huid extreem vet blijft door dit spul. Omdat ik het alleen 's nachts gebruik maakt dat opzich niet uit. Maar.. ik ben even opzoek gegaan op internet naar dit middel en kwam de volgende link tegen: http://www.kiesbeter.nl/m(...)ison-ureum-zalf-fna/

Hier merkte ik op dat de versie van Hydrocortison zalf op die site als hulpmiddel ureum heeft. Dat heeft de zalf die ik gebruik (FAGRON dus) niet. Overigens heeft MIJN Hydrocortison zalf (FAGRON) de hulpmiddelen propyleenglycol, wolvet en witte vaseline.

Kan iemand mij bevestigen dat het hulpmiddel ureum echt zoveel helpt om het de huid in te laten trekken? Want om de een of andere reden kan ik niet meer lekker slapen als mijn gezicht zo vet is. Ik probeer dan steeds op zo'n manier te liggen dat mijn huid het kussen niet raakt, dus reken maar uit hoe slecht dat slaapt.

Editje: info over ureum - http://www.efarma.nl/PAGES/winap.asp?ID=2303&Method=infotekst
  woensdag 24 februari 2010 @ 00:30:49 #125
55709 Stereotomy
pi_78377733
Je drager trekt gewoon niet in. Van wolvet en/of vaseline kun je verwachten dat die lekker op je huid blijven liggen en nergens heen gaat.

Ik weet niet of dat ook de bedoeling is bij hydrocortison, dat de actieve stof vanuit het oppervlak van je huid je huid in trekt.
pi_78377770
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:51 schreef niet_toegestaan het volgende:
Ik gebruik nu dus Hydrocortison zalf 10 mg/g van het merk FAGRON. Ik heb gemerkt dat mijn huid extreem vet blijft door dit spul. Omdat ik het alleen 's nachts gebruik maakt dat opzich niet uit. Maar.. ik ben even opzoek gegaan op internet naar dit middel en kwam de volgende link tegen: http://www.kiesbeter.nl/m(...)ison-ureum-zalf-fna/

Hier merkte ik op dat de versie van Hydrocortison zalf op die site als hulpmiddel ureum heeft. Dat heeft de zalf die ik gebruik (FAGRON dus) niet. Overigens heeft MIJN Hydrocortison zalf (FAGRON) de hulpmiddelen propyleenglycol, wolvet en witte vaseline.

Kan iemand mij bevestigen dat het hulpmiddel ureum echt zoveel helpt om het de huid in te laten trekken? Want om de een of andere reden kan ik niet meer lekker slapen als mijn gezicht zo vet is. Ik probeer dan steeds op zo'n manier te liggen dat mijn huid het kussen niet raakt, dus reken maar uit hoe slecht dat slaapt.

Editje: info over ureum - http://www.efarma.nl/PAGES/winap.asp?ID=2303&Method=infotekst
Als je gezicht zo ontzettend vet is, moet je echt *dunner smeren*. De urea zorgt niet dat de creme zelf beter intrekt, maar dat de hydrocortison zelf de huid beter doordringt.
  woensdag 24 februari 2010 @ 00:32:36 #127
55709 Stereotomy
pi_78377820
*flatsj flatsj slip slap slop*
pi_78409451
Na ruim een half jaar gebruik ben ik trouwens echt onder de indruk van de effecten van 0.05% tretinoine op mijn huid. Niet alleen is m'n huid minder vet, heb ik geen mee-eters meer, en is een puistje echt een zeldzaamheid die nog maar een keer per 3 a 4 maanden voorkomt. De structuur, teint en elasticiteit van m'n huid is gewoon ook echt verbeterd.

Enige nadeel is dat ik soms onder de douche ineens wat plotseling opgekomen schilfers moet weg scrubben met m'n vingers.
pi_78414660
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:13 schreef kwahgib het volgende:
Na ruim een half jaar gebruik ben ik trouwens echt onder de indruk van de effecten van 0.05% tretinoine op mijn huid. Niet alleen is m'n huid minder vet, heb ik geen mee-eters meer, en is een puistje echt een zeldzaamheid die nog maar een keer per 3 a 4 maanden voorkomt. De structuur, teint en elasticiteit van m'n huid is gewoon ook echt verbeterd.

Enige nadeel is dat ik soms onder de douche ineens wat plotseling opgekomen schilfers moet weg scrubben met m'n vingers.
Ik snap dat dat handig is om je huid lekker fris etc te houden als het werkt. Maar hoe wil jij in godsnaam nog bruin worden? Alles schilfert er gelijk weer af?
pi_78416175
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:39 schreef niet_toegestaan het volgende:

[..]

Ik snap dat dat handig is om je huid lekker fris etc te houden als het werkt. Maar hoe wil jij in godsnaam nog bruin worden? Alles schilfert er gelijk weer af?
Ik hoef niet bruin te worden? Bruin is passe. En ik schilfer maar een enkele keer.
pi_78416226
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:01 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Ik hoef niet bruin te worden? Bruin is passe. En ik schilfer maar een enkele keer.
Nou ja bruin... Een tint is altijd wel fijn. Zeker in de zomer, of zeg ik nou iets doms?
  woensdag 24 februari 2010 @ 23:30:13 #132
55709 Stereotomy
pi_78417933
Schilfers (hoornlaag) heeft toch niks met bruin worden te maken?
pi_78420071
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:02 schreef niet_toegestaan het volgende:

[..]

Nou ja bruin... Een tint is altijd wel fijn. Zeker in de zomer, of zeg ik nou iets doms?
Ik vind het niet belangrijk. Een tint is ook helemaal niet echt belangrijk voor of iemand als gezond/aantrekkelijk wordt ervaren. Daar zijn andere kleurtonen belangrijker voor, die ik wel heb
pi_78493359
Om maar even een bruggetje te maken: Mede dankzij mijn obsessie voor het bruin zijn, is mijn gezichtshuid verslapt. Ik heb nu al permanente wallen, en fijne rimpels op het voorhoofd terwijl ik nog geeneens de 20 ben gepasseerd! Wat kan ik hier tegen doen? Is de enige oplossing plastische chirugie? Of zou ik ergens tretinoine kunnen kopen?

Ik gebruik overigens al dagelijks een zonnebrandcrème, ook nu in de winter. Ik ga binnenkort de ROC SPF 40 kopen die hier werd aangeraden.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 20:32:31 #135
55709 Stereotomy
pi_78493722
Dat zie ik ook vaak met van die aantrekkelijke bruine meiden hier. Die zijn de 30 nog niet genaderd of ze hebben al een taaie leerhuid opgelopen. Zonde. Ben je mooi in je 20'ers, moet je het bekopen in je 30'ers.
pi_78494187
Teeveepee! Voor ik al lang beantwoorde vragen ga stellen lees ik even mee
pi_78495100
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 20:32 schreef Stereotomy het volgende:
Dat zie ik ook vaak met van die aantrekkelijke bruine meiden hier. Die zijn de 30 nog niet genaderd of ze hebben al een taaie leerhuid opgelopen. Zonde. Ben je mooi in je 20'ers, moet je het bekopen in je 30'ers.
Is er dan voor mij niks meer aan te doen? Zou retinoiden nog kunnen helpen?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 23:49:33 #138
55709 Stereotomy
pi_78505114
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:00 schreef Nick234 het volgende:

[..]

Eventueel voor de rimpels, kun je met de dermatoloog overleggen. Slappe wallen onder de ogen is vaak wat moeilijker.
pi_78510429
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:00 schreef Nick234 het volgende:

[..]

Combinatie van glycolzuur en tretinoine zou verbetering moeten opleveren. Mits je je aan een strict zonbeschermingsregime gaat houden. Ik zou naar een dermatoloog gaan.
pi_78514935
Hoe zit het dan met jullie huiden?
Hebben jullie al fijne rimpels, of is nog helemaal niks te zien van veroudering?
pi_78515229
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 11:47 schreef Nick234 het volgende:
Hoe zit het dan met jullie huiden?
Hebben jullie al fijne rimpels, of is nog helemaal niks te zien van veroudering?
Ik ben 26 en aan m'n huid zelf is niets te zien van veroudering. Al zie ik er natuurlijk niet uit als 18.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 12:15:46 #142
55709 Stereotomy
pi_78515597
Ik ben ongeveer even oud als kwaghib en heb eigenlijk geen rimpels langs m'n ogen (ik wijt dit aan mijn extreem vette huid ) , en vrijwel geen wallen onder mijn ogen. Heb wel een 'ouwe kop' volgens m'n vrienden.

Heb wel extreem grote poriën over m'n hele gezicht.
pi_78516829
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 12:15 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ben ongeveer even oud als kwaghib en heb eigenlijk geen rimpels langs m'n ogen (ik wijt dit aan mijn extreem vette huid ) , en vrijwel geen wallen onder mijn ogen. Heb wel een 'ouwe kop' volgens m'n vrienden.

Heb wel extreem grote poriën over m'n hele gezicht.
Ik heb ook van nature een vette huid maar dankzij roaccutane is dat niet meer zo. Het is in een periode zeer droog geweest, wat ik ook gebruikte, m'n huid bleef droog. Ik denk dat dit er ook voor heeft gezorgd dat het verouderingsproces wat versnelt is. Helaas, niks meer aan te doen.

Is glycolzuur en tretinoine ook op internet te verkrijgen, of moet ik dan echt naar een dermatoloog?
Ik denk namelijk dat een huisarts mij niet snel gaat doorverwijzen, omdat ze het wel mee vinden vallen.
pi_78519759
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 12:56 schreef Nick234 het volgende:

[..]

Ik heb ook van nature een vette huid maar dankzij roaccutane is dat niet meer zo. Het is in een periode zeer droog geweest, wat ik ook gebruikte, m'n huid bleef droog. Ik denk dat dit er ook voor heeft gezorgd dat het verouderingsproces wat versnelt is. Helaas, niks meer aan te doen.

Is glycolzuur en tretinoine ook op internet te verkrijgen, of moet ik dan echt naar een dermatoloog?
Ik denk namelijk dat een huisarts mij niet snel gaat doorverwijzen, omdat ze het wel mee vinden vallen.
Glycolzuur wel. Tretinoine niet dat is alleen op recept.
pi_78522910
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 14:34 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Glycolzuur wel. Tretinoine niet dat is alleen op recept.
Zou je een voorbeeld kunnen geven van een product met een hoge concentratie glycolzuur (die jij gebruikt)?

En is alleen glycolzuur gebruiken effectief genoeg?
  zaterdag 27 februari 2010 @ 17:56:25 #146
55709 Stereotomy
pi_78525221
Mja, voordat we dit als wondermiddel erop gaan smeren is het denk ik van belang dat je begrijpt wat glycolzuur doet.

Ten eerste: hoger is niet altijd beter. Het is voornamelijk sterker.

Ten tweede: glycolzuur is een AHA, en AHAs hebben een keratolytisch effect: de dode cellen van de hoornlaag van je huid lossen makkelijker op en als gevolg komt de mooiere, minder doffe huid van onder er beter uit.

Ten derde: AHA's zijn waterbindend, en kunnen op die manier ietwat 'diepere' rimpels opvullen door extra hydratatie.

Ten vierde: Daarnaast zijn ze - in laboratoriumsetting althans - collageenstimulerend, waardoor je huid zich wat minder slap voordoet. Maar dit laatste effect is minimaal, is meer een laboratoriumvoordeel. De verbeteringen die je gaat zien hebben meer met de eerste drie redenen te maken.

6-8% AHA is normaal. 1-2% BHA (zoek ff in vorige topic wat de verschillen zijn) ook. Bij de schoonheidsspecialist kun je behandelingen doen met hogere concentraties zuren. Dat gaat wat 'sneller' en penetreert wat dieper. Ik zie alleen niet in waarom iemand daar naartoe moet die dagelijks of een paar keer in de week al AHAs gebruikt.

Even ter vergelijking: ken je Formule W nog, tegen wratten? Nou, da's 20% BHA. En op die manier werken AHAs en BHAs ook: het oplossen van de allerbovenste laag van de huid.
pi_78527040
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 17:56 schreef Stereotomy het volgende:

6-8% AHA is normaal. 1-2% BHA (zoek ff in vorige topic wat de verschillen zijn) ook. Bij de schoonheidsspecialist kun je behandelingen doen met hogere concentraties zuren. Dat gaat wat 'sneller' en penetreert wat dieper. Ik zie alleen niet in waarom iemand daar naartoe moet die dagelijks of een paar keer in de week al AHAs gebruikt.

Even ter vergelijking: ken je Formule W nog, tegen wratten? Nou, da's 20% BHA. En op die manier werken AHAs en BHAs ook: het oplossen van de allerbovenste laag van de huid.
Bij zonveroudering kan je beter AHA's gebruiken. Bovendien heb je een droge huid. Je kan het beste een +- 8% glycolzuur oplossing dagelijks of om de dag gebruiken. Wel je huid daarna extra beschermen tegen de zon!

Tretinoine is overigens effectiever. Maar het supplementeert elkaar wel.
pi_78528029
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 19:01 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Bij zonveroudering kan je beter AHA's gebruiken. Bovendien heb je een droge huid. Je kan het beste een +- 8% glycolzuur oplossing dagelijks of om de dag gebruiken. Wel je huid daarna extra beschermen tegen de zon!

Tretinoine is overigens effectiever. Maar het supplementeert elkaar wel.
Allebei, bedankt voor de reacties!

Zelf had ik nog een 2% BHA lotion van paula's choice. Die is bijna op. Zal ik dan 8% AHA van paula's choice Bestellen? Dan kan ik ook gelijk BHA halen. Maakt het nog uit van welk merk het is?

@Stereotomy bij de schoonheidsspecialiste zou ik ook microdermabrasie kunnen laten doen. Heeft dit ook niet zoveel zin, als ik al aan AHA/BHA zou doen?

En dan had ik nog een derde vraag. Ik gebruik ook nog steeds Super Antioxidant Concentrate van paula. Is dit nog wel nodig als ik toch al roc SPF 40 haal, daar zitten toch ook antioxidanten in?
  zaterdag 27 februari 2010 @ 20:44:31 #149
55709 Stereotomy
pi_78531149
Voor een droge, door zon beschadigde huid is AHA vaak effectiever dan BHA, alhoewel het mechanisme hetzelfde is. AHA én BHA halen heeft niet zoveel zin, tenzij je het leuk vindt om af en toe af te wisselen, maar veel effect zal dat niet hebben.

Microdermabrasie zou ik zelf niet doen als je al dagelijks AHA/BHA gebruikt. Ook het principe van microdermabrasie is het weghalen van de toplaag van je huid, zodat de mooiere huid eronder naar boven kan komen. Je kunt maar zoveel tophuid weghalen, en het laatste wat je wil is je jonge huid op jouw leeftijd al zo heerlijk wegschuren en behandelen dat je er over 20 jaar weer spijt van hebt.

Extra verschillende antioxidanten kunnen geen kwaad. Zelf gebruik ik Paula's antioxidanten alleen 's avonds, omdat het een drager betreft van cyclopentasiloxane en dimethicone, siliconen dus, en dat je er vrijwel zeker vanuit kunt gaan dat je zonnebrandcreme niet lekker wordt opgenomen als je daarvoor eerst een laag van op je gezicht smeert. Siliconen trekken namelijk nauwelijks in je huid, daarom gebruiken vrouwen tegenwoordig ook graag siliconen primers voor hun makeup, is zelfde spul. Je lichaamshuid werkt met antioxidant reserves, die te allen tijde aangevuld kunnen worden. Het is alleen dat een gecombineerde antioxidant/zonnebrand combo tijdens blootstelling aan zon je huid synergetisch resistenter maakt tegen verbranding en schade. Maar met de siliconenformulering van Paula denk ik dat het meer kwaad doet dan goed.

Die antioxidant concentrate combineren met een van Paula's (slecht, Amerikaans geformuleerde) siliconen-sunscreens kan ik me nog indenken dat dat okay is, maar zonnebrandcreme op lotion basis blijft volgens mij echt gewoon liggen op die laag siliconen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 27-02-2010 22:07:59 ]
  zaterdag 27 februari 2010 @ 20:48:53 #150
55709 Stereotomy
pi_78531298
ff een kort antwoord als je het bovenstaande niet wil lezen: antioxidanten smeren is niet noodzakelijkerwijs nodig, is gewoon een extra'tje. Dat zegt Paula zelfs over haar eigen product, kun je nagaan.
pi_78533277
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 20:44 schreef Stereotomy het volgende:
Voor een droge, door zon beschadigde huid is AHA vaak effectiever dan BHA, alhoewel het mechanisme hetzelfde is. AHA én BHA halen heeft niet zoveel zin, tenzij je het leuk vindt om af en toe af te wisselen, maar veel effect zal dat niet hebben.

Microdermabrasie zou ik zelf niet doen als je al dagelijks AHA/BHA gebruikt. Ook het principe van microdermabrasie is het weghalen van de toplaag van je huid, zodat de mooiere huid eronder naar boven kan komen. Je kunt maar zoveel tophuid weghalen, en het laatste wat je wil is je jonge huid op jouw leeftijd al zo heerlijk wegschuren en behandelen dat je er over 20 jaar weer spijt van hebt.

Extra verschillende antioxidanten kunnen geen kwaad. Zelf gebruik ik Paula's antioxidanten alleen 's avonds, omdat het een drager betreft van cyclopentasiloxane en dimethicone, siliconen dus, en dat je er vrijwel zeker vanuit kunt gaan dat je zonnebrandcreme niet lekker wordt opgenomen als je daarvoor eerst een laag van op je gezicht smeert. Siliconen trekken namelijk nauwelijks in je huid, daarom gebruiken vrouwen tegenwoordig ook graag siliconen primers voor hun makeup, is zelfde spul. Je lichaamshuid werkt met antioxidant reserves, die ten alle tijde aangevuld kunnen worden. Het is alleen dat een gecombineerde antioxidant/zonnebrand combo tijdens blootstelling aan zon je huid synergetisch resistenter maakt tegen verbranding en schade. Maar met de siliconenformulering van Paula denk ik dat het meer kwaad doet dan goed.

Die antioxidant concentrate combineren met een van Paula's (slecht, Amerikaans geformuleerde) siliconen-sunscreens kan ik me nog indenken dat dat okay is, maar zonnebrandcreme op lotion basis blijft volgens mij echt gewoon liggen op die laag siliconen.
Ik lees het graag hoor, nuttige informatie! Dat wordt 's avonds smeren met antioxidanten.
De afgelopen maanden heb ik zonnebrandcrème gebruikt. Het is geen lotion. Het is zo'n wittige substantie. EDIT: het is een Amerikaanse sunscreen dat tevens antioxidanten bevat. Is dit wel goed ingetrokken, denk je? Of heb ik nou echt voor niets gesmeerd
  zaterdag 27 februari 2010 @ 21:56:02 #152
55709 Stereotomy
pi_78533947
God nouja, ik heb geen wetenschappelijke test uitgevoerd hoeveel slechter zonnebrandcreme lotion intrekt als je eerst op je huid een laag dimethicone smeert, maar een beetje logisch nadenken leidt wel tot de conclusie dat het niet bevorderlijk is, zeg maar. Niet voor niets smeer je fietskettingen ook in met siliconenspray enzo.

Welke Amerikaanse sunscreen heb je gebruikt? Merk/type? Een wittige substantie kan vooral voorkomen bij Titaniumdioxide en Zinkoxide-zonnebrandcremes.
pi_78534715
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:56 schreef Stereotomy het volgende:
God nouja, ik heb geen wetenschappelijke test uitgevoerd hoeveel slechter zonnebrandcreme lotion intrekt als je eerst op je huid een laag dimethicone smeert, maar een beetje logisch nadenken leidt wel tot de conclusie dat het niet bevorderlijk is, zeg maar. Niet voor niets smeer je fietskettingen ook in met siliconenspray enzo.

Welke Amerikaanse sunscreen heb je gebruikt? Merk/type? Een wittige substantie kan vooral voorkomen bij Titaniumdioxide en Zinkoxide-zonnebrandcremes.
Peter Thomas Roth Uber-Dry Sunscreen SPF 30.
Avobenzone 2.00%, Homosalate 8.00%, Octinoxate 7.50%, Octisalate 5.00% and Oxybenzone 3.50%

Het kwam redelijk goed uit de tests van EWG, trok volgens reviews goed in, en was water-proof. Heel sterk zal hij (denk ik) niet zijn. Hij beschermde wel goed in Spanje (dus als ik nu er even over na denk zal het wel niet voor niets zijn geweest. Dat kan misschien ook komen omdat ik vrij zuinig heb gedaan met die silliconen), dagen rondgelopen en helemaal niet bruiner geworden in m'n gezicht.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nick234 op 27-02-2010 22:22:13 ]
  zaterdag 27 februari 2010 @ 22:27:56 #154
55709 Stereotomy
pi_78535302
Ha, ongestabiliseerde avobenzone met octinoxate Hiermee heb je ongeveer 30 minuten fatsoenlijke UV-A bescherming en daarna niet meer in de zon.

Maargoed, wel fatsoenlijke UV-B bescherming op zich, en daarom ben je ook niet zo bruin geworden in de vakantie, en niet verbrand.
pi_78536162
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 22:27 schreef Stereotomy het volgende:
Ha, ongestabiliseerde avobenzone met octinoxate Hiermee heb je ongeveer 30 minuten fatsoenlijke UV-A bescherming en daarna niet meer in de zon.

Maargoed, wel fatsoenlijke UV-B bescherming op zich, en daarom ben je ook niet zo bruin geworden in de vakantie, en niet verbrand.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 22:50:09 #156
55709 Stereotomy
pi_78536305
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 22:47 schreef Nick234 het volgende:

[..]

Zon is geen vergif hoor.

Zelfs zonder zonnebrandcreme overleef je het wel uiteindelijk. 't zijn alleen de mensen die regelmatig zonnebanken of uren buiten zitten te bakken in de zon die hun huid echt aan het martelen zijn. Ouder worden we allemaal, en daar hoort ook een oudere huid bij. Geen illusies dat we dat kunnen stoppen, 't is gewoon een stukje verzorging.

Maargoed, zal het nog maar eens herhalen: voor fatsoenlijke UV-A protectie, als je per se een Amerikaanse sunscreen wil gebruiken, doe dan eentje met gestabiliseerde avobenzone (Helioplex, Avo-Triplex en andere merknamen etc. ).

Beter is om een Europese sunscreen te gebruiken, aangezien we hier veel meer en inherent stabiele UV-A blockers mogen gebruiken die in de VS nog niet legaal zijn.
pi_78536690
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 22:50 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Zon is geen vergif hoor.

Zelfs zonder zonnebrandcreme overleef je het wel uiteindelijk. 't zijn alleen de mensen die regelmatig zonnebanken of uren buiten zitten te bakken in de zon die hun huid echt aan het martelen zijn. Ouder worden we allemaal, en daar hoort ook een oudere huid bij. Geen illusies dat we dat kunnen stoppen, 't is gewoon een stukje verzorging.
Ik baal er vooral van omdat huidveroudering niet al te best uit pakt bij mij. Sommige mensen krijgen alleen rimpels, dat is niet zo heel erg (tot op zekere hoogte natuurlijk). Maar bij mij verslapt de huid en dat is het minst charmantste van huid veroudering. Daarom snap ik die focus van "iedereen" op rimpels niet. Verslapping daar zou je "bang" voor moeten zijn.

Maargoed, bedankt voor alle informatie

Ik zal gelijk maandag die Velvet Lotion halen en stoppen met het antioxidant smeren in de ochtend.
pi_78537276
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 22:50 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Zon is geen vergif hoor.

Maargoed, zal het nog maar eens herhalen: voor fatsoenlijke UV-A protectie, als je per se een Amerikaanse sunscreen wil gebruiken, doe dan eentje met gestabiliseerde avobenzone (Helioplex, Avo-Triplex en andere merknamen etc. ).

Beter is om een Europese sunscreen te gebruiken, aangezien we hier veel meer en inherent stabiele UV-A blockers mogen gebruiken die in de VS nog niet legaal zijn.
Trouwens, jij haalt zeker je Velvet Lotion http://cgi.ebay.nl/ROC-MI(...)?hash=item3a575779fb vandaan, of niet?
  zondag 28 februari 2010 @ 00:39:05 #159
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_78540779
Onlangs ben ik op zoek gegaan naar zonneproducten van La Roche Posay (Anthelios) en Roc (Minesol). Ik woon in Arnhem en heb NERGENS iets kunnen vinden. Ben wel vier drogisterijen en twee apotheken afgestruind.

Weet iemand hier waar je deze producten kan krijgen?

Bij de DA bij mij om de hoek verkochten ze trouwens wel een restpartijtje Minesol Lait Velours Protect & BRONZE SPF 50. Op de verpakking staat dat een bepaald ingredient er voor zorgt dat je makkelijker bruin wordt. In hoeverre zal dit echt werken? Aangezien ik juist het liefst NIET bruin word!?!
pi_78541965
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:56 schreef Stereotomy het volgende:

Ik gebruik altijd de antioxidant concentrate *onder* m'n sunscreen. Dat lijkt me veruit het meest zinvol, om de eventuele vrijkomende radicalen te neutraliseren van de sunscreen er bovenop. Ik heb geen probleem dat het niet goed intrekt. Sowieso trekt m'n antioxidant concentrate gewoon in mijn huid. En blijft er niet als laag opzitten.
pi_78542304
quote:
Op zondag 28 februari 2010 00:39 schreef JeanVe het volgende:
Onlangs ben ik op zoek gegaan naar zonneproducten van La Roche Posay (Anthelios) en Roc (Minesol). Ik woon in Arnhem en heb NERGENS iets kunnen vinden. Ben wel vier drogisterijen en twee apotheken afgestruind.

Weet iemand hier waar je deze producten kan krijgen?

Bij de DA bij mij om de hoek verkochten ze trouwens wel een restpartijtje Minesol Lait Velours Protect & BRONZE SPF 50. Op de verpakking staat dat een bepaald ingredient er voor zorgt dat je makkelijker bruin wordt. In hoeverre zal dit echt werken? Aangezien ik juist het liefst NIET bruin word!?!
Ik vermoed dat het kunstmatige bruining is
pi_78547111
quote:
Op zondag 28 februari 2010 01:34 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Ik zie net dat vitamine-a-zuur op internet te verkrijgen is. Alleen kost het dan wel 60 euro per 3 pakjes. (https://secure.dokteronline.com/apotheek/Acid+A+Vit+05+mg-g+creme+20+gram/177/1//)

Wanneer en hoeveel gebruik jij die tretinoine en AHA/BHA?

En hoelang doe je met een doosje tretinoine?

[ Bericht 47% gewijzigd door Nick234 op 28-02-2010 12:07:11 ]
  zondag 28 februari 2010 @ 12:06:15 #163
55709 Stereotomy
pi_78547420
quote:
Op zondag 28 februari 2010 01:18 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Ik gebruik altijd de antioxidant concentrate *onder* m'n sunscreen. Dat lijkt me veruit het meest zinvol, om de eventuele vrijkomende radicalen te neutraliseren van de sunscreen er bovenop. Ik heb geen probleem dat het niet goed intrekt. Sowieso trekt m'n antioxidant concentrate gewoon in mijn huid. En blijft er niet als laag opzitten.
Dat zou ook de meest zinvolle plek zijn om een lotion-gebaseerde antioxidant concentrate te gebruiken, zoals die van Clinique ofzo.

Maar dimethicone is een stof die inherent zeer moeilijk intrekt in de huid, ook als het dun wordt opgesmeerd, vanwege de lange moleculen en de onoplosbaarheid in water én vet. Ofwel het vormt een dunne, transparante filmlaag op je huid. En het lijkt me voor sunscreen niet handig om dát tussen je sunscreen en je huid te hebben.

Daarom kunnen plastish chirurgen ook gebruik maken van silicone sheeting en producten als Dermatix om littekens te behandelen. Als er siliconen in je conditioner zitten, blijft dat ook mooi op je haar een filmpje vormen. Of silicone makeup primer voor vrouwen. Siliconen blijven als een dunne, water en vet afstotende, bijna onzichtbare film gewoon op je huid liggen, da's het hele punt van dimethicone.

En het hele punt is van chemische sunscreen dat het een stukje je huid moet intrekken (30 minuten voordat je naar buiten gaat aanbrengen etc.) , en niet boven een siliconenlaagje afgespoeld/afgewreven wordt. Dit is wederom een van de grote Paula's Puzzels waarvan ik niet snap waarom Paula dat zo aanraadt, met die formulering. De plek is goed, maar de formulering verre van ideaal voor dit gebruik.

Denk er maar eens over na.

Bij mij ging er ook pas een lichtje branden toen ik merkte dat m'n sunscreen echt met veel meer moeite intrekt als ik die siliconen gebruikte, vergeleken met een 'schone' huid. Het kan goed zijn dat je actieve sunscreen ingredienten, na verdamping van de drager, gewoon lekker op het siliconenlaagje aan het zonnebaden zijn, in plaats van de huid in te trekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 28-02-2010 13:32:54 ]
  maandag 1 maart 2010 @ 01:29:25 #164
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_78577562
quote:
Op zondag 28 februari 2010 01:34 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Zo wordt het niet omschreven!
pi_78585402
quote:
Op zondag 28 februari 2010 11:52 schreef Nick234 het volgende:

[..]

Ik zie net dat vitamine-a-zuur op internet te verkrijgen is. Alleen kost het dan wel 60 euro per 3 pakjes. (https://secure.dokteronline.com/apotheek/Acid+A+Vit+05+mg-g+creme+20+gram/177/1//)

Wanneer en hoeveel gebruik jij die tretinoine en AHA/BHA?

En hoelang doe je met een doosje tretinoine?

Pff, ga gewoon naar je huisarts. Ik vind die site er maar louche uitzien. Retin-A is sowieso niet op de Europese markt, en toch verkopen ze het?
pi_78585659
@stereotonomy.

Zoals ik al zei. Het trekt gewoon in. Samen met m'n sunscreen. Geen vette laag op m'n huid. Bovendien zijn er ontzettend veel sunscreens zelf op basis van dimethicone.
  maandag 1 maart 2010 @ 13:18:33 #167
55709 Stereotomy
pi_78587557
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:24 schreef kwahgib het volgende:
@stereotonomy.

Zoals ik al zei. Het trekt gewoon in. Samen met m'n sunscreen. Geen vette laag op m'n huid. Bovendien zijn er ontzettend veel sunscreens zelf op basis van dimethicone.
Als dat is wat je denkt, moet je het vooral zo blijven gebruiken. We moeten toch alles zelf interpreteren. Ik wil geen isolerende, waterafstotende siliconenlaag tussen mijn zonnebrandcreme en mijn huid.

Er zijn wel sunscreens die als hoofddrager dimethicone hebben, maar dat zijn de sunscreens met de fysieke blockers titaniumdioxide en zinkoxide: logisch, die moeten meer *op* de huid zitten en niet *in* de huid zoals met chemische sunscreens. De rest is een mix van lotion, siliconen en evt. silica wat de smeerbaarheid ten goede komt (http://www.analytica-world.com/articles/e/106765/).

Paula is zo ver ik weet de enige die een puur silicone-chemische sunscreen heeft (die SPF 30 en SPF 55, en de mineral SPF15), maar ik zie verschil tussen ingredienten die met emulgatoren / suspending agents gemixt zijn in de dimethicone, of dat je je actieve ingredienten op lotionbasis boven een opgedroogde laag waterafstotende dimethicone smeert. Dimethicone op zichzelf berucht dat het zich niet lekker laat mixen met andere ingredienten.

Ik geloof je best als je zegt dat het lijkt alsof de dimethicone wordt opgenomen in je huid, maar feit is dat de grote silicone polymeren van dimethicone minimaal en niet makkelijk de huid intrekken en juist een dunne, bijna onzichtbare 'beschermende / afstotende' laag vormen, o.a.:
quote:
"Clinical and animal absorption studies reported that Dimethicone was not absorbed following oral or dermal exposure."
(http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14555417)

Let op: actieve ingredienten die bij het mixen van je product in de dimethicone geplaatst zijn worden nog wel goed afgegegeven, maar daar zijn dus suspending agents voor nodig. Het smeren van een lotion bovenop (opgedroogde) dimethicone is niet bevorderlijk voor de opname van de actieve ingredienten in die lotion.

Op basis van het bovenstaande smeer ik Paula's super antioxidant concentrate niet meer onder mijn sunscreen.

De reden waarom ik tot dit inzicht ben gekomen is een product genaamd Dermatix, wat ik elders op mijn lichaam gebruik tegen een litteken. Dermatix is pure siliconengel met dimethicone, en als ik 's ochtends een dun laagje opsmeer, dan kan ik als ik eroverheen wrijf 's avonds nog wel zien dat het nog op het oppervlak zit. Logisch, want bij een silicone sheeting hoort het spul ook op de huid te zitten en niet erin. Nu vermoed ik dat de dimethicone van Paula iets korter is gemiddeld in lengte en dus wat minder visceus, maar dat doet niks af aan de afstotende, moeilijk in de huid trekkende eigenschappen van dat spul.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stereotomy op 01-03-2010 15:40:01 ]
  maandag 1 maart 2010 @ 13:37:21 #168
55709 Stereotomy
pi_78588359
@ Minesol Bronze & Protect:
quote:
MINESOL® PROTECT & BRONZE SPF 50+
Fluweelzachte lotion
Snellere bruining door verdubbeling van de aanmaak van pigment
Weet niet hoe het mechanisme werkt en met welk ingredient - ook te lui om uit te zoeken - maar blijkbaar versnelt iets de aanmaak van pigment in je huid.
  maandag 1 maart 2010 @ 14:58:25 #169
232329 Orlistat
I see fat people
pi_78592005
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:37 schreef Stereotomy het volgende:
@ Minesol Bronze & Protect:
[..]

Weet niet hoe het mechanisme werkt en met welk ingredient - ook te lui om uit te zoeken - maar blijkbaar versnelt iets de aanmaak van pigment in je huid.
Er zit Mélitan in, wat volgens sommige sites een peptide is. Zonder ingrediëntenlijst word ik niet veel wijzer, maar ik kan er geen een vinden.
pi_78620393
FF een vraagje. Ik heb door acne wat littekenvorming op mijn gezicht opgelopen. Eigenlijk vooral mijn wangen. Ik ben ondertussen 20 en dus krijg je ook te maken met baardgroei. Op mijn bovenlip, kin, langs de kaaklijn en op mijn hals groeit nu gewoon wel een baard zeg maar. Maar op mijn wangen niet.

Komt dat dus door die acne littekens dat daar geen haar doorkomt? Dat zou ik namelijk behoorlijk jammer vinden.

Als dit zo is, kan er dan alsnog wel baardgroei komen zodra de littekens verminderen of wanneer ik er iets aan laat doen?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:22:29 #171
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_78620521
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:17 schreef niet_toegestaan het volgende:
FF een vraagje. Ik heb door acne wat littekenvorming op mijn gezicht opgelopen. Eigenlijk vooral mijn wangen. Ik ben ondertussen 20 en dus krijg je ook te maken met baardgroei. Op mijn bovenlip, kin, langs de kaaklijn en op mijn hals groeit nu gewoon wel een baard zeg maar. Maar op mijn wangen niet.

Komt dat dus door die acne littekens dat daar geen haar doorkomt? Dat zou ik namelijk behoorlijk jammer vinden.

Als dit zo is, kan er dan alsnog wel baardgroei komen zodra de littekens verminderen of wanneer ik er iets aan laat doen?
Dat moet je toch kunnen zien? Ik neem aan dat je wangen niet een en al littekenweefsel zijn, dus als er hier en daar plukjes haar groeien en rond de littekens niet, zou het daar mee te maken kunnen hebben. Maar dat lijkt me dus stug!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 00:24:46 #172
55709 Stereotomy
pi_78620582
Als er geen baard zit, kan het toch niet stug zijn? _!!

Geintje.

Dat er op bepaalde delen geen baardgroei komt is normaal. Heb op mijn linkerhals beneden ook een plekje waar totaal geen baardgroei is.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:32:29 #173
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_78643800
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:24 schreef Stereotomy het volgende:
Als er geen baard zit, kan het toch niet stug zijn? _!!

Geintje.

Dat er op bepaalde delen geen baardgroei komt is normaal. Heb op mijn linkerhals beneden ook een plekje waar totaal geen baardgroei is.
Een wetenschapper to be met humor!!

Je kan toch zien of het wel of niet normaal is of er op bepaalde plekken geen baardgroei is? Als er op een groter vlak op je wangen totaal geen haar groeit, zitten er waarschijnlijk geen haarzakjes en zal er geen haar groeien.
pi_78703601
Als jullie bijvoorbeeld met de binnenkant van je wijsvinger overdag even over je voorhoofd heen wrijven en je vergelijkt dan je wijsvinger met een andere vinger is die dan ook vetter? Oftewel, hoort je gezicht iets vettiger te zijn dan andere delen van je huid?

Ik heb dit namelijk wel. Vind het eigenlijk best vervelend, heb altijd een glimgevoel dus. Toch heb ik wel het idee dat ik een droge huid heb en daarom smeer ik 's avonds mijn gezicht in met cetaphil. 's Morgens was ik alleen even met 3 plensen water mijn gezicht en smeer dan niet weer een moisturizer.

Hoe kom ik van dat geglim af als dit niet zo hoort?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:24:20 #175
271029 timstr
Oude wijn in nieuwe zak
pi_78927687
quote:
Op zondag 7 februari 2010 10:03 schreef Stereotomy het volgende:
Een van de redenen waarom ik de SPF 40 Lait Velours prefereer boven de SPF 30 is dat je er 3x zoveel voor krijgt voor dezelfde prijs (met dezelfde filters en een iets andere betere samenstelling van de lotion ) De SPF 40 is 15 EUR voor 150 ml, en de SPF 30 is 15 EUR voor 50 ml.
De SPF 40 lijkt verdomd lastig te krijgen. Tips?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:28:09 #176
55709 Stereotomy
pi_78927834
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:24 schreef timstr het volgende:

[..]

Neem de SPF 50 of kijk of je de consistentie van SPF 30 prettig vindt. Of koop een willekeurig ander merk Europese sunscreen.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:03:02 #177
271029 timstr
Oude wijn in nieuwe zak
pi_78929067
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:28 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Neem de SPF 50 of kijk of je de consistentie van SPF 30 prettig vindt. Of koop een willekeurig ander merk Europese sunscreen.
Ja, maar ... ik doelde meer op tips m.b.t. verkooppunten.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:12:34 #178
55709 Stereotomy
pi_78929429
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:03 schreef timstr het volgende:

[..]

Ja, maar ... ik doelde meer op tips m.b.t. verkooppunten.
Heb de mijne online gehaald. Maar 't spul komt wel voor op de Nederlandse website, dus hm

Klopt dat ROC niet zo'n populair zonnebrand-gamma heeft in Nederland. Marketing he....
pi_78931895
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:24 schreef timstr het volgende:

[..]

Ik kan het inderdaad ook niet vinden.
Vandaag heb ik wel ROC Minesol SPF 50 Fluid Cream binnengekregen, slechts 6 euro incl. verzenden op ebay.
Ben benieuwd hoe het morgen smeert.

Overigens: de ROC Minesol Anti-Shine Fluid cream van SPF 30, die ik vorig jaar eens had gekocht, vond ik helemaal niks. Ik hield er een wittige waas aan over.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:26:49 #180
55709 Stereotomy
pi_78931980
Wit? Maar het spul is beige!

Vandaag heb ik hem toevallig opgedaan. Hoewel het opsmeert als verf (type waarmee je je woonkamer schildert) vind ik het toch wel iets hebben. Geen idee. Ik grijp er wel steeds naar.
pi_78939805
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:26 schreef Stereotomy het volgende:
Wit? Maar het spul is beige!

Vandaag heb ik hem toevallig opgedaan. Hoewel het opsmeert als verf (type waarmee je je woonkamer schildert) vind ik het toch wel iets hebben. Geen idee. Ik grijp er wel steeds naar.
Oh beige kan ook wel. Weet alleen dat je het wel kon zien als ik het had opgesmeerd, en daar hou ik niet zo van.
Ik zal er niet meer na grijpen, het is toch al gedateerd (er staat 12M op).

Er staat op de verpakking dat je een koffielepel moet aanbrengen om maximale bescherming te krijgen. Een koffielepel is 5ml, dit zou dus betekenen dat je na 10 dagen alweer een nieuw pakje kan halen
Bij de velvet lotion zou dit dan na een maand zijn, maar dit is alsnog duur, 15 euro per maand.

Houden jullie je aan deze richtlijnen?
pi_78947737
Heeft er al iemand ervaring met Vichy Capital Soleil SPF 30 Gelcreme ?
BlaBlaBla
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:32:13 #183
271029 timstr
Oude wijn in nieuwe zak
pi_78947883
Ik smeer niet zuinig, maar doe wel beduidend langer dan 10 dagen met een tube.

Ik gebruik momenteel ook de Anti-Shine Fluid SPF 30, maar deze is niet 'voedend' genoeg (trekkerig gevoel) en wil nog wel eens schilferig opdrogen. Daarvoor een tijd Capital Soleil Crème SPF 30 van Vichy gebruikt, maar die glimt dus weer enorm.

Stereotonomy, kan je niet gewoon je supergeheime webshop met ons delen?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 22:49:24 #184
55709 Stereotomy
pi_78952117
Ik wéét het niet meer

De SPF 30 van ROC is idd wat trekkerig. Droogt een beetje 'rubberig' ruw op. Maar wel droog en niet zo ontzettend glimmend.
pi_79172524
tvp dus
pi_79222436
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:24 schreef Nick234 het volgende:

[..]

Ik kan het inderdaad ook niet vinden.
Vandaag heb ik wel ROC Minesol SPF 50 Fluid Cream binnengekregen, slechts 6 euro incl. verzenden op ebay.
Ben benieuwd hoe het morgen smeert.

Overigens: de ROC Minesol Anti-Shine Fluid cream van SPF 30, die ik vorig jaar eens had gekocht, vond ik helemaal niks. Ik hield er een wittige waas aan over.
En hoe bevalt die spf 50?
BlaBlaBla
pi_79269939
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:38 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

En hoe bevalt die spf 50?
Nou, niet zo goed eigenlijk.
Laatst kwam ik erachter dat mijn zweet(door sporten) wit was
Dit zal echter wel bij de meeste sunscreens voorkomen, of niet?

Verder hou ik er een wittige waas aan over, terwijl ik geeneens aan de richtlijn van 5ml opsmeren per keer voldoe. Dit is dus zeker niet mijn holy grail, helaas.
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:50:07 #188
152076 Europees
Op naar een Federale EU
pi_79273408
Ik heb niet alle 22 delen doorgelezen, maar misschien dat iemand me een beetje de goede richting op kan helpen !
Heb altijd wel beetje last van oneffenheden, puistjes af en toe, rode plekken (vooral om en rond de neus) en zag tijdje terug aanbieding van Nivea for Men staan, dus heb een en ander gekocht en uitgeprobeerd, o.a een face scrub en wash!

Maar na 2/3 weken zie ik eigenlijk helemaal geen verschil, iemand enig idee hoe ik weet wat wel zou werken, iemand die me iets kan aanraden? Wil er best een aantal uitproberen, maar er is zoveeel keus !
Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:51:37 #189
55709 Stereotomy
pi_79276844
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:46 schreef Nick234 het volgende:

[..]

Nou, niet zo goed eigenlijk.
Laatst kwam ik erachter dat mijn zweet(door sporten) wit was
Dit zal echter wel bij de meeste sunscreens voorkomen, of niet?

Verder hou ik er een wittige waas aan over, terwijl ik geeneens aan de richtlijn van 5ml opsmeren per keer voldoe. Dit is dus zeker niet mijn holy grail, helaas.
Ik ben zelf licht getint en merk niet zo heel veel van een witte waas

Wel als ik sunscreen net op heb gedaan en ik ga een eindje fietsen met bezweet voorhoofd, dan kan er bij het afvegen van m'n voorhoofd wel iets wits meekomen.
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:55:02 #190
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_79277000
Ik heb bijna nooit puistjes, maar krijg nu puistjes van mijn nieuwe Clinique City Block Sheer SPF 25

Niemand last van die Minesol 50? Die ga ik anders weleens proberen.
Die is ook niet vettig toch? Gewoon een lichte lotion dacht ik, toch?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:57:11 #191
55709 Stereotomy
pi_79277125
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:55 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb bijna nooit puistjes, maar krijg nu puistjes van mijn nieuwe Clinique City Block Sheer SPF 25

Niemand last van die Minesol 50? Die ga ik anders weleens proberen.
Die is ook niet vettig toch? Gewoon een lichte lotion dacht ik, toch?
Da's een fysieke blocker met Titanium Dioxide en Zink Oxide, en fungeert ook als primer blijkbaar, dus heeft wellicht ook een boel dimethicone erin. Zijn allemaal stoffen die je poriën kunnen blocken.

Je kunt idd een chemische sunscreen proberen.
  woensdag 17 maart 2010 @ 23:00:43 #192
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_79277295
Het voelt alsof ik fijn krijtpoeder met frituurvet op mijn gezicht smeer, blegh.
Vettig en na 1 dag al puisten en velletjes op mijn bakkus
Heb normaal geen last van siliconen in primers die ik gebruik voor oogschaduw of foundation, dus denk niet dat dat het is, maar goed, ik geef het wel weg want dit bevalt niet goed.

Maar die Minesol 50 is dus wel prettig? Jij gebruikt het al even toch?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 17 maart 2010 @ 23:05:53 #193
55709 Stereotomy
pi_79277537
Ik gebruik geen oogschaduw of foundation, heb mooie ogen en huid van mezelf.

Ik vind de ROC Minesol SPF 40 prettiger dan de SPF 30, alhoewel de SPF 30 een 'acquired taste' is. Het is een iets dikkere, minder glijdende lotion. Droogt wel netjes op en is licht getint. Als je een zeer droge huid hebt, dan zijn zowel de SPF 30 als SPF 40 te 'droog' denk ik voor je. De SPF 50 heb ik geen ervaring mee.

Huismerk sunscreens van Kruitvat en Etos voor het gezicht zijn overigens ook prima hoor. Net als die van L'Oreal en Garnier ende zo.
  woensdag 17 maart 2010 @ 23:09:24 #194
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_79277682
Hehehe, mijn buurman (professioneel rocker) gebruikt wel foundation en eyeliner enzo en dat vind ik helemaal niets
Maar goed, ik ben stiekem een wijffie maar er is geen wijffies-topic hierover
Zal de spf 40 eens proberen van minesol, gewone drogistmerken vind ik altijd te vettig voor mijn gezicht eigenlijk, voelt erg onprettig.
Heb geen hele droge huid dus hoop dat dat goed werkt
Koop jij het via Ebay ofzo? Nog nooit iets mee gekocht dus toch maar eens uitproberen dan
  woensdag 17 maart 2010 @ 23:21:44 #195
55709 Stereotomy
pi_79278162
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:09 schreef BBQ-kip het volgende:
Hehehe, mijn buurman (professioneel rocker) gebruikt wel foundation en eyeliner enzo en dat vind ik helemaal niets
Maar goed, ik ben stiekem een wijffie maar er is geen wijffies-topic hierover
Zal de spf 40 eens proberen van minesol, gewone drogistmerken vind ik altijd te vettig voor mijn gezicht eigenlijk, voelt erg onprettig.
Heb geen hele droge huid dus hoop dat dat goed werkt
Koop jij het via Ebay ofzo? Nog nooit iets mee gekocht dus toch maar eens uitproberen dan
Ik koop wel eens via eBay ja Het is een beetje klote dat je sunscreen nooit kunt uitproberen eerst. Jammer eigenlijk voor zo'n duur product.

Overigens, ik denk dat ik een beetje weet waar dat wittestrepengedoe vandaan komt. ROC Minesol heeft in principe twee tubes: 50 ml en 150 ml. Hoewel ze allemaal geschikt zijn voor het gezicht én het lichaam, volgens de marketing van ROC, denk ik dat ze verwachten dat ze de 150 ml tubes verkopen aan mensen die het voor het lichaam kopen: waar witte strepen minder een probleem is. En laat dat nou net die SPF 40 en SPF 50 zijn.

De SPF 40 geeft bij mij evenveel 'witte streep ' als een Neutrogena Ultra Sheer Dry Touch bijvoorbeeld. Ik vind de consistentie vergelijkbaar.

Eigenlijk stom: want de 50 ml kost even veel als de 150 ml, met identieke sunscreen ingredienten. Heeft denk ik meer met marges en marketing te maken.
pi_79289824
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:57 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Da's een fysieke blocker met Titanium Dioxide en Zink Oxide, en fungeert ook als primer blijkbaar, dus heeft wellicht ook een boel dimethicone erin. Zijn allemaal stoffen die je poriën kunnen blocken.

Dimethicone is niet comedogeen.
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:00:55 #197
55709 Stereotomy
pi_79291828
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:06 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Dimethicone is niet comedogeen.
Dimethicone is zeer licht comedogeen, voor het gros van de mensen geen probleem, voor een enkeling wel. Doordat het slechts licht comedogeen is, wordt het vaak abusievelijk als 'niet comedogeen' gelabeld. Zie tabel 1 van dit patent bijvoorbeeld, waarin het samen met Zink Oxide comedogeen wordt genoemd::

http://www.google.nl/patents?id=TMcXAAAAEBAJ&printsec=abstract&zoom=4#v=onepage&q=&f=false

Ik heb er zelf geen last van.
pi_79294457
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:00 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dimethicone is zeer licht comedogeen, voor het gros van de mensen geen probleem, voor een enkeling wel. Doordat het slechts licht comedogeen is, wordt het vaak abusievelijk als 'niet comedogeen' gelabeld. Zie tabel 1 van dit patent bijvoorbeeld, waarin het samen met Zink Oxide comedogeen wordt genoemd::

http://www.google.nl/patents?id=TMcXAAAAEBAJ&printsec=abstract&zoom=4#v=onepage&q=&f=false

Ik heb er zelf geen last van.
Als ik een snelle zoektocht doe op google scholar, zijn er veel meer bronnen dan die bron uit 1989 uit het patent die zeggen dat dimethicone niet comedogeen is.
  donderdag 18 maart 2010 @ 14:14:20 #199
55709 Stereotomy
pi_79294571
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:11 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Als ik een snelle zoektocht doe op google scholar, zijn er veel meer bronnen dan die bron uit 1989 uit het patent die zeggen dat dimethicone niet comedogeen is.

Als je bronnen hebt die zeggen dat het licht comedogeen is, en bronnen die zeggen dat het niet comedogeen is, dan hangt het er toch gewoon van af waar je de grens van comedogeniteit legt? Bovendien hangt het ook van de lengte van de polymeren af: dimethicone als één geheel beschouwen heeft in dit geval dus geen zin. Dimethicone, met name de wat kortere polymeren, is gewoon licht comedogeen waar de meeste mensen geen last van hebben. Zowel in wetenschappelijke publicaties als anekdotaal heb je echter mensen die acne of mee-eters krijgen van dimethicone.

BBQ-Kip heeft er hierboven ook geen last van.
pi_79309871
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:14 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Als je bronnen hebt die zeggen dat het licht comedogeen is, en bronnen die zeggen dat het niet comedogeen is, dan hangt het er toch gewoon van af waar je de grens van comedogeniteit legt? Bovendien hangt het ook van de lengte van de polymeren af: dimethicone als één geheel beschouwen heeft in dit geval dus geen zin. Dimethicone, met name de wat kortere polymeren, is gewoon licht comedogeen waar de meeste mensen geen last van hebben. Zowel in wetenschappelijke publicaties als anekdotaal heb je echter mensen die acne of mee-eters krijgen van dimethicone.

BBQ-Kip heeft er hierboven ook geen last van.
Laat mij nog eens wat meer bronnen zien waaruit blijkt dat het wel comedogeen is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')