Mja, het is toch wel net iets anders dan de gemiddelde gig lijkt me.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:53 schreef Aisumasen het volgende:
Sja, één van de zovele opnames en releases met dezelfde nummers. Om met de meester zelf te spreken: "I've had enough".
Het is maar waar je trek in hebt iddquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:55 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Mja, het is toch wel net iets anders dan de gemiddelde gig lijkt me.
Maar je hebt wel gelijk ja. Als ik een bootleg tegenkom die ik nog niet heb haal ik die meestal meteen binnen maar ik kwam onlangs 500 live gigs van hem tegen.. Toch maar zo gelaten![]()
wat niet wilt zeggen dat ik het in de toekomst niet zal downloaden
Klopt, vandaar dat ik het zo heb gelaten. Ik heb nog wel een aantal andere prachtige bootlegs (voornamelijk studio) die ik te beluisteren hebquote:Op woensdag 20 januari 2010 21:00 schreef Aisumasen het volgende:
Het enige wat verschilt aan deze opname is dat je het geklets en geschreeuw harder hoort.
Eén complete soundboard-opname per tour, plus losse rariteiten, voldoet wel. Daar speelt-ie te veel hetzelfde voor. Jaren '70 is natuurlijk anders. Er is nog zo veel meer te ontdekken...
Zou ik die eerst eens beluisteren voordat je aan 500 optredens begintquote:Op woensdag 20 januari 2010 21:01 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Klopt, vandaar dat ik het zo heb gelaten. Ik heb nog wel een aantal andere prachtige bootlegs (voornamelijk studio) die ik te beluisteren heb
Ja, ik had al zo'n vermoeden dat je dat bedoeldequote:
Ik zeg dus net dat ik die 500 optredens niet heb gedownloadquote:Op woensdag 20 januari 2010 21:04 schreef blckbb het volgende:
[..]
Zou ik die eerst eens beluisteren voordat je aan 500 optredens begint
Waar doe je 't eigenlijk voor? Van dat ene nootje in ''Back in the USSR'' die hij anders zingt in optreden 334? Of toch niet-iets-andere-solo van Jet in optreden 102?
Zeg ik met die post dat je dat wel gedaan hebt dan? Ik werk slechts mijn beredenering van de onzinnigheid van 500 optredens bij. Hoewel volkomen kansloos.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:05 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik zeg dus net dat ik die 500 optredens niet heb gedownload
Ah zo. Nuja, misschien voor het archief oid. Of om het te ruilen voor echt interessante bootlegs.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:06 schreef blckbb het volgende:
[..]
Zeg ik met die post dat je dat wel gedaan hebt dan? Ik werk slechts mijn beredenering van de onzinnigheid van 500 optredens bij. Hoewel volkomen kansloos.
Omdat dat nergens voor nodig is?quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:05 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, ik had al zo'n vermoeden dat je dat bedoeldeMaar waarom zou ik naar nieuw materiaal luisteren als ik ook naar 20 takes kan luisteren van een nummer dat ik al vanbuiten ken?
Kun je doen. Ben zelf niet heel erg geinteresseerd in Bootlegs. Vind 't soms wel grappig om een take te horen van een liedje om te horen hoe dat ging daar in de studio, maar bootlegs zoals de A/B Road bootleg (80+ Cd'squote:Op woensdag 20 januari 2010 21:06 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ah zo. Nuja, misschien voor het archief oid. Of om het te ruilen voor echt interessante bootlegs.
Noem me een freak, maar ik vind dat nu eenmaal interessant. En ik blijf nu eenmaal gemakkelijk aan het zelfde materiaal vasthangen. Maar de studioalbums ga ik op korte termijn zeer zeker allemaal beluisteren.quote:
Misschien wordt het tijd dat ik dit idee in praktijk omzet..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:10 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik ga beginnen aan een Macca marathon trouwens..al zijn (minus klassiek werk) albums beluisteren. Een kort verslagje?
Daar is niets freaky's aan. Het is ontzettend interessant om de evolutie van een muzikaal te stuk te kunnen ontdekken, en zeker zulke historische opnames.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:08 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Noem me een freak, maar ik vind dat nu eenmaal interessant. En ik blijf nu eenmaal gemakkelijk aan het zelfde materiaal vasthangen. Maar de studioalbums ga ik op korte termijn zeer zeker allemaal beluisteren.
Het is grappig, want nog steeds ontdek ik zowat elke 2 weken een nieuwe favoriete McCartney-song, of waardeer ik een liedje wat ik daarvoor altijd skipte. Ik begin nu zelfs "Off The Ground" langzaam te waarderen, als ik door de productie heen luister. Er zijn maar een paar songs ("Mull Of Kintyre", "Live And Let Die"...quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:12 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Misschien wordt het tijd dat ik dit idee in praktijk omzet..
Helaas denkt niet iedereen er zo over..quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:19 schreef Aisumasen het volgende:
Daar is niets freaky's aan. Het is ontzettend interessant om de evolutie van een muzikaal te stuk te kunnen ontdekken, en zeker zulke historische opnames.
Het laatste album dat ik heb ontdekt is Thrillington, toch wel een mooi album. Laatste nummer is dan weer Tug of War. Die vocalsquote:Het is grappig, want nog steeds ontdek ik zowat elke 2 weken een nieuwe favoriete McCartney-song, of waardeer ik een liedje wat ik daarvoor altijd skipte. Ik begin nu zelfs "Off The Ground" langzaam te waarderen, als ik door de productie heen luister. Er zijn maar een paar songs ("Mull Of Kyntire"...) die ik écht niet trek, want zelfs in draken zoals "The Man" kan ik nog wel íets moois horen.
In dat geval haal ik The Fireman albums er ook af (op Electric Arguments na)quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:12 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Misschien wordt het tijd dat ik dit idee in praktijk omzet..
Ik juist weer helemaal niet. Ieder zo z'n smaak natuurlijk, maar de Anthology takes vind ik best leuk, en sommige bootlegs ook wel. Maar dan hou ik 't ook maar op een paar takes af, 20 takes per song hou ik niet volquote:Op woensdag 20 januari 2010 21:08 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Noem me een freak, maar ik vind dat nu eenmaal interessant. En ik blijf nu eenmaal gemakkelijk aan het zelfde materiaal vasthangen. Maar de studioalbums ga ik op korte termijn zeer zeker allemaal beluisteren.
Heb 'm ooit gekocht uit interesse alles wat de naam 'side-project' heeftquote:Op woensdag 20 januari 2010 21:21 schreef Arn0 het volgende:
Het laatste album dat ik heb ontdekt is Thrillington, toch wel een mooi album.
Maar dat is puur voor een beetje 'research', dat zet ik ook niet voor m'n lol op. Je komt op die manier zo veel te weten over de ongepolijste kant van een band waar je interesse voor hebt. En er zijn zeker bepaalde takes en opnames die ik frequent draai, maar er zijn ook genoeg interessante nieuwe bands.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:27 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik juist weer helemaal niet. Ieder zo z'n smaak natuurlijk, maar de Anthology takes vind ik best leuk, en sommige bootlegs ook wel. Maar dan hou ik 't ook maar op een paar takes af, 20 takes per song hou ik niet vol
Hmm moet ik je gelijk in geven. Ik heb sowieso niet genoeg ruimte op m'n PC voor bootlegs, maar aan de andere kant zou ik denk ik niet zo vaak ''research'' doen naar een song denk ikquote:Op woensdag 20 januari 2010 21:31 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Maar dat is puur voor een beetje 'research', dat zet ik ook niet voor m'n lol op. Je komt op die manier zo veel te weten over de ongepolijste kant van een band waar je interesse voor hebt. En er zijn zeker bepaalde takes en opnames die ik frequent draai, maar er zijn ook genoeg interessante nieuwe bands.
Het is geen album wat ik veel zal opzetten maar ik vind het echt wel goed klinken. En om eerlijk te zijn kan ik me geen beter album dan Ram bedenken om instrumentaal te doen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:31 schreef webfreak het volgende:
[..]
Heb 'm ooit gekocht uit interesse alles wat de naam 'side-project' heeft.. En natuurlijk omdat ik weg ben van RAM.
Maar echt kwaliteit kan ik Thrillington niet noemen. Gewoon RAM, maar dan ontdaan van alle subtiliteit en gewoon minder goed. Hij had veel leukere dingen kunnen doen met die plaat.
Dat doet me er aan denken dat ik een tijd geleden met iemand anders (weet niet of je het hebt gelezen) You Know My Name heb "geanalyseerd": Proberen uit te zoeken welk opgenomen stuk op welke dag bij welk stuk in het nummer hoort. Helaas zitten we vastquote:Op woensdag 20 januari 2010 21:31 schreef Aisumasen het volgende:
Maar dat is puur voor een beetje 'research'
Nu is het ook niet zonder reden dat hij pas een dikke 10 jaar later durfde toe te geven dat hij de producer van die plaat wasquote:Op woensdag 20 januari 2010 21:31 schreef webfreak het volgende:
[..]
Heb 'm ooit gekocht uit interesse alles wat de naam 'side-project' heeft.. En natuurlijk omdat ik weg ben van RAM.
Maar echt kwaliteit kan ik Thrillington niet noemen. Gewoon RAM, maar dan ontdaan van alle subtiliteit en gewoon minder goed. Hij had veel leukere dingen kunnen doen met die plaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |