abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 januari 2010 @ 18:31:51 #101
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_77107248
@ francis. Ik denk dat je babbel bedoelt :p
En beterschap, ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt!
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_77107582
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:31 schreef ikke043 het volgende:
@ francis. Ik denk dat je babbel bedoelt :p
En beterschap, ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt!

.
Idd rectificatie: babbel ik hoop dat het dus lukt met die nieuwe baan.
@ ikke, juist..de verkoudheid heeft wat bij effecten blijkbaar
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:39:11 #103
247161 ikke043
pi_77113109
Hhm lijkt er wel op ja. Hoe gaat het verder eigenlijk?
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_77116447
wel verdraaid rustig hier zeg
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:06:28 #105
247161 ikke043
pi_77118335
Misschien wil je iets vertellen ? Ik heb niks te melden
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_77118801
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:06 schreef ikke043 het volgende:
Misschien wil je iets vertellen ? Ik heb niks te melden
ik ook niet echt...behalve dat ik nu al bijna een uurtje met laptop in bed lig. En vandaag ff kort centrum in geweest ben, en geld heb uitgegeven die ik nog niet eens binnen heb..

En verder gewoon thuis...te snotteren...en moe als een gek..en geen tv meer op mijn kamer heb.. omdat íe een paar maanden geleden opeens helemaal vervormd beeld kreeg..en er toen rook uitkwam
du zit hier maar internet radio te luisteren..en spelletjes te spelen op facebook..en strakkies maar lekker ga slapen
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:14:45 #107
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_77118906
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:40 schreef francis998 het volgende:

[..]

.
Idd rectificatie: babbel ik hoop dat het dus lukt met die nieuwe baan.
@ ikke, juist..de verkoudheid heeft wat bij effecten blijkbaar

Maakt niet uit , ging er al van uit dat je mij bedoelde

@ ikke043

Software testen houdt in dat grote bedrijven een deel of alle kwaliteitscontroles uitbesteden. In dit geval houdt het in dat wanneer een bedrijf met nieuwe software komt. laten we Office als voorbeeld nemen, dan moet er gezorgd worden dat we alle mogelijke manieren van gebruik testen en kijken waar er nog verbeter puntjes zijn en dat alles doet wat het moet doen. Ook kan het zijn dat alle documentatie geschreven moet worden zodat gebruikers een naslagwerk hebben

Maar het bedrijf waar ik dan an de slag ga test ook games. dus dan moet je bijvoorbeeld kijken of muren ook echt muren zijn en dat je er niet doorheen kan lopen. Dus er moet ook getest worden op bugs.

Al met al een vrij zware klus en dit bedrijf wil specifiek met autisten werken omdat wij tenslotte heel erg geconcentreerd bezig kunnen zijn met dingen,
Qua opleiding heb ik nog niet echt een beeld van wat ik kan verwachten. Ik krijg binnen kort te horen welk certificaat ik nodig heb. 1 voordeel. de opleiding wordt intern georganiseerd dus ik krijg hoe dan ook een gratis opleiding waardoor ik qua loon gelijk een paar schalen omhoog ga omdat ik dan van MBO naar HBO opschaal.

Dus het zal de komende maanden hard leren worden maar dan zal 2,5 jaar school (incl. deze 3 maanden) eindelijk eens winstgevend worden
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:23:19 #108
247161 ikke043
pi_77119400
Daar heb ik al eens van gehoord. Er is ook zo een auti bedrijf in zweden/noorwegen/buitenland. Die hadden Xp getest, viel ook wel te merken dat voor vista een ander bedrijf is gekozen

Maar in ieder geval veel plezier in je nieuwe baan! En hoe test je games :p ?
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_77119565
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:14 schreef Babbelvis het volgende:

[..]

Maakt niet uit , ging er al van uit dat je mij bedoelde

@ ikke043

Software testen houdt in dat grote bedrijven een deel of alle kwaliteitscontroles uitbesteden. In dit geval houdt het in dat wanneer een bedrijf met nieuwe software komt. laten we Office als voorbeeld nemen, dan moet er gezorgd worden dat we alle mogelijke manieren van gebruik testen en kijken waar er nog verbeter puntjes zijn en dat alles doet wat het moet doen. Ook kan het zijn dat alle documentatie geschreven moet worden zodat gebruikers een naslagwerk hebben

Maar het bedrijf waar ik dan an de slag ga test ook games. dus dan moet je bijvoorbeeld kijken of muren ook echt muren zijn en dat je er niet doorheen kan lopen. Dus er moet ook getest worden op bugs.

Al met al een vrij zware klus en dit bedrijf wil specifiek met autisten werken omdat wij tenslotte heel erg geconcentreerd bezig kunnen zijn met dingen,
Qua opleiding heb ik nog niet echt een beeld van wat ik kan verwachten. Ik krijg binnen kort te horen welk certificaat ik nodig heb. 1 voordeel. de opleiding wordt intern georganiseerd dus ik krijg hoe dan ook een gratis opleiding waardoor ik qua loon gelijk een paar schalen omhoog ga omdat ik dan van MBO naar HBO opschaal.

Dus het zal de komende maanden hard leren worden maar dan zal 2,5 jaar school (incl. deze 3 maanden) eindelijk eens winstgevend worden
babbel, zowieso is het niet mis om die cursus te volgen gedurende 3 maanden, meestal is alles wat je leert mooi.

Zo zou ik een keer bij een helpdesk gaan werken..heb 3 weken cursus gehad..op hun kosten..en heb genoeg geleerd..kwa it heb ik zelfs meer geleerd dan op school(it-opleiding) en tja..ben daar wel zodra ik (na 2 weken echt werken) een baan had gevonden vertrokken..vond het een stomme-rot baan..en het bedrijf ook.
En alles wat ik toen leerde heb zowel prive als op school/studie kunnen toepassen.

En des te meer je kan des te waardevoller je bent op de arbeismarkt..want bedrijven huren meestal liever 1 persoon in die meerdere dingen kan..dan voor ieder "ding" een aparte persoon..dat komt op den duur duurder uit
(is eigen logica toegepast).

En software testen zou mij ook wel wat lijken, zolang ik de software niet hoef te schrijven..
  vrijdag 22 januari 2010 @ 01:08:00 #110
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77126123
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:44 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

De meesten zijn ook wel 'lieve goede jongen', het is vooral een gevoel, alsof er één of ander monster achter de heg zit, klaar om op je pad te springen. Ervaring leert dat dat monster er is. En dat ie sterk is.
Volgens mij zit er in ieder mens wel zo'n monster, soms groot, soms klein. Of het specifiek is dat autisten er meer mee te maken hebben? Ik vermoed dat het komt door ons bewustzijn, ons beredenen, wij weten wat er kan gebeuren, hebben het vaak al eens meegemaakt, maar dan gelukkig enkel onszelf of een voorwerp als lijdend onderwerp. Ik heb al heel wat toetsenborden versleten of wat keren met mijn boekentas gegooid. Ben ik daar trots op of blij mee? Absoluut compleet niet, en ik kan gelukkig zeggen dat het aggressieve zich nagenoeg enkel nog uit in een vloekpartij (maar geloof me, daar wil je ook niet bij zijn )
Ik mijzelf toch even verbeteren:
Ik vermoed dat aggressiviteit eerder komt doordat autisten niet om weten te gaan met gevoelens.
De opmerking van Tijn dat hij bijvoorbeeld de schoolmoorden in de VS kan begrijpen kloppen voor mij in ieder geval ook; dát komt volgens mij omdat autisten rationeler zijn.
(Goed, of het nu echt duidelijker is geworden...)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 01:11:13 #111
195858 Krambo
Ik doe mee!
pi_77126190
tvp, voor ooit eens
Jij ook?
pi_77129134
Welkom Krambo, ooit eens?

Ik zal dan misschien een typische NT-opmerking plaatsen. Schoolmoorden of welke moorden dan ook zal ik NOOIT kunnen begrijpen. Toegegeven, heel lang geleden, ik denk dat ik 14 of 15 zal zijn geweest, heb ik ooit een keer zo'n hekel aan iemand gehad dat ik zei dat ik diegene voor zijn kop zou knallen. Toen mij later werd gevraagd waarom ik dat zei wist ik dat niet eens. Flapte het eruit zonder dat ik wist wát ik eruit flapte. En ik ben geen haatdragend persoon, laat staan dat ik aggressie heb.
Maar goed, ik zou nooit om wat voor reden dan ook iemand anders kunnen mee nemen in mijn downfall. Ligt in mijn karakter, ik kan gewoon geen mensen kwetsen. Mocht t moment ooit zo ver komen dat ik volledig in het nauw word gedreven zal ik eerder de hand aan mijzelf nemen dan t leven van een ander nemen. Ik kan me niet voorstellen ooit in díe situatie te komen maar ik kan mij al helemaal niet voorstellen dat ik een ander iets zou aandoen
pi_77133327
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 08:05 schreef Cassandra87 het volgende:

Ik zal dan misschien een typische NT-opmerking plaatsen. Schoolmoorden of welke moorden dan ook zal ik NOOIT kunnen begrijpen. Toegegeven, heel lang geleden, ik denk dat ik 14 of 15 zal zijn geweest, heb ik ooit een keer zo'n hekel aan iemand gehad dat ik zei dat ik diegene voor zijn kop zou knallen. Toen mij later werd gevraagd waarom ik dat zei wist ik dat niet eens. Flapte het eruit zonder dat ik wist wát ik eruit flapte. En ik ben geen haatdragend persoon, laat staan dat ik aggressie heb.
Maar goed, ik zou nooit om wat voor reden dan ook iemand anders kunnen mee nemen in mijn downfall. Ligt in mijn karakter, ik kan gewoon geen mensen kwetsen. Mocht t moment ooit zo ver komen dat ik volledig in het nauw word gedreven zal ik eerder de hand aan mijzelf nemen dan t leven van een ander nemen. Ik kan me niet voorstellen ooit in díe situatie te komen maar ik kan mij al helemaal niet voorstellen dat ik een ander iets zou aandoen
hier ben ik het grotendeels mee eens. Alleen weet ik niet hoe ik in zo'n situatie zou reageren. Ik kan soms redelijk hard/agressief zijn..maar om mij zo ver te krijgen..isheel erg veel nodig..ik word niet zo gauw boos..en al helemaal niet agressief.
pi_77133365
nog een kleine anderhalve week en dan vlieg ik naar tokio!
pi_77133510
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:19 schreef blessed19 het volgende:
nog een kleine anderhalve week en dan vlieg ik naar tokio!
Wat ga je daar doen?
pi_77134246
AARRRGGHH!!! Ik doe zó goed mijn best heh, en ik moet alles alleen doen en elke keer gaat het fout.
Ze krijgen me echt helemaal knettergek. Dit zijn breekpunten, en ik snap er zelf helemaal niets meer van.
Ik ben helemaal verdwaald, ik weet wel de weg maar ik moet nog wachten op MEE.. ik heb over 9 dgn weer een afspraak.

Mijn probleem met de belastingdienst heh, voor wie het volgt... Ik heb dus vorige week woensdag maar aangegeven dat ik mijn zorgtoeslag wil stopzetten. Om een nieuwe aan te vragen, want het lijkt erop dat dat nog de enige manier is dat het bij mij terecht komt.
Krijg ik vandaag post; zijn het 2 wijzigingsformulieren voor huurtoeslag!!
NIET GOED!! NIET GOED!!

En ik heb een aanmaning gehad van 24 euro nog openstaande motorrijtuigenbelasting, maar ik krijg nog 116 euro van hun!
En maandag zou ik naar de psych gaan maar die heeft afgebeld en nu weet ik niet wanneer ik wel kan.
En ik slaap de laatste tijd heel slecht en ik eet ook slecht en ik wordt er allemaal kompleet murw/numb van.

Ik hoop dat ik zo'n curator iets kan krijgen, de vrouw van MEE zei dat ik dan handelsonbekwaam moet zijn en dat ben ik denk ik wel.. Of eigenlijk denk ik zelf dat het eerder andersom is maar ik begrijp wel meer dingen niet en leef eigenlijk ook in een omgekeerde wereld, dus het zal wel zo zijn. Ik weet alleen dat het beter is voor mij, want dit kan ik echt niet.

Ik wil ook een klacht gaan indienen, maar dat worden bij mij al gauw scheldkannonade's en dreigementen Dus ik weet helemaal niet wat ik moet doen en dat ik niets kan doen kan ik ook niet tegen. En ik snap ook niet waarom het aan mij zou moeten liggen, want ik doe helemaal niets verkeerd
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 11:51:21 #117
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_77134383
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 08:05 schreef Cassandra87 het volgende:

Ik herken het zelf ook niet. En toch lijkt het gezien de discussie een aantal posts terug dat ELKE autist een lopende tijdbom is. Ik vind dit eigenlijk zeer zorgelijk als je zulke gedachten hebt en het heeft volgens mij ook echt niks met autisme te maken. Het lijkt mij dat als je gewoon normaal leeft en je hebt leren leven met je autisme je dit soort gedachten helemaal niet hoort te hebben.

Wat ik misschien wel voor kan stellen is dat als je niet met je zelf door 1 deur kan om dat je zoals mij vroeger nog niet wist dat je asperger had en dus wel wist dat je een soort van andere gedachtegang had dan de doorsnee persoon maar dat je door anderen gewoon als een vreemd kind werd weggezet. Wat ik dan kan begrijpen is dat je een haat kan dragen tegen mensen, maar ja... als je er heel eerlijk over nadenkt. Is het de ander zijn fout dat ze jou niet kunnen begrijpen?

Ik had in mijn basisschool tijd wel 3 jaar last van zelfmoordneigingen, hoe vaak ik wel niet bij het onbeveiligde spoorwegovergang stond om er voor de trein te springen kan ik echt niet meer op 1 hand tellen. maar aangezien ik dit nu typ heb ik het gelukkig niet gedaan . Zou ik mijn leven moeten vergooien omdat een paar onwetende prutsers gewoon ronduit dingen zeggen zonder er over na te denken wat ze eigenlijk teweeg brengen met hun woorden?
pi_77134532
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:47 schreef Autidude het volgende:
AARRRGGHH!!! Ik doe zó goed mijn best heh, en ik moet alles alleen doen en elke keer gaat het fout.
Ze krijgen me echt helemaal knettergek. Dit zijn breekpunten, en ik snap er zelf helemaal niets meer van.
Ik ben helemaal verdwaald, ik weet wel de weg maar ik moet nog wachten op MEE.. ik heb over 9 dgn weer een afspraak.

Mijn probleem met de belastingdienst heh, voor wie het volgt... Ik heb dus vorige week woensdag maar aangegeven dat ik mijn zorgtoeslag wil stopzetten. Om een nieuwe aan te vragen, want het lijkt erop dat dat nog de enige manier is dat het bij mij terecht komt.
Krijg ik vandaag post; zijn het 2 wijzigingsformulieren voor huurtoeslag!!
NIET GOED!! NIET GOED!!

En ik heb een aanmaning gehad van 24 euro nog openstaande motorrijtuigenbelasting, maar ik krijg nog 116 euro van hun!
En maandag zou ik naar de psych gaan maar die heeft afgebeld en nu weet ik niet wanneer ik wel kan.
En ik slaap de laatste tijd heel slecht en ik eet ook slecht en ik wordt er allemaal kompleet murw/numb van.

Ik hoop dat ik zo'n curator iets kan krijgen, de vrouw van MEE zei dat ik dan handelsonbekwaam moet zijn en dat ben ik denk ik wel.. Of eigenlijk denk ik zelf dat het eerder andersom is maar ik begrijp wel meer dingen niet en leef eigenlijk ook in een omgekeerde wereld, dus het zal wel zo zijn. Ik weet alleen dat het beter is voor mij, want dit kan ik echt niet.

Ik wil ook een klacht gaan indienen, maar dat worden bij mij al gauw scheldkannonade's en dreigementen Dus ik weet helemaal niet wat ik moet doen en dat ik niets kan doen kan ik ook niet tegen. En ik snap ook niet waarom het aan mij zou moeten liggen, want ik doe helemaal niets verkeerd
De schuld bij de ander leggen en laten kan frustrerender werken dan slikken en maar voor lief nemen dat het niet anders is. In jouw geval zou een curator erg handig zijn omdat je dan zeker weet dat dergelijke zaken goed worden afgerond, zonder dat je jezelf in de vingers snijdt.
Is er nu niemand die je kan helpen, om een klacht in te dienen? Om t op papier te zetten, of kun je dat zelf niet/ Dan zou je dat eventueel kunnen mailen en vervolgens als je op een later tijdstip belt enkel en alleen terug verwijzen naar de eerder verzonden brief.
pi_77134681
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:51 schreef Babbelvis het volgende:

[..]

Ik herken het zelf ook niet. En toch lijkt het gezien de discussie een aantal posts terug dat ELKE autist een lopende tijdbom is. Ik vind dit eigenlijk zeer zorgelijk als je zulke gedachten hebt en het heeft volgens mij ook echt niks met autisme te maken. Het lijkt mij dat als je gewoon normaal leeft en je hebt leren leven met je autisme je dit soort gedachten helemaal niet hoort te hebben.

Wat ik misschien wel voor kan stellen is dat als je niet met je zelf door 1 deur kan om dat je zoals mij vroeger nog niet wist dat je asperger had en dus wel wist dat je een soort van andere gedachtegang had dan de doorsnee persoon maar dat je door anderen gewoon als een vreemd kind werd weggezet. Wat ik dan kan begrijpen is dat je een haat kan dragen tegen mensen, maar ja... als je er heel eerlijk over nadenkt. Is het de ander zijn fout dat ze jou niet kunnen begrijpen?

Ik had in mijn basisschool tijd wel 3 jaar last van zelfmoordneigingen, hoe vaak ik wel niet bij het onbeveiligde spoorwegovergang stond om er voor de trein te springen kan ik echt niet meer op 1 hand tellen. maar aangezien ik dit nu typ heb ik het gelukkig niet gedaan . Zou ik mijn leven moeten vergooien omdat een paar onwetende prutsers gewoon ronduit dingen zeggen zonder er over na te denken wat ze eigenlijk teweeg brengen met hun woorden?
Het is zeer zeker niet iets wat elke autist heeft. Frustraties omtrent problemen op school kan ik mij bijv. wel voorstellen (al heb ik nooit op school problemen gehad, thuis wel maar dit is vervolgens ook iets dat afhankelijk is van hoe je t oppakt. What doesn't kill you makes you stronger. Maar bij sommigen niet sterker, enkel en alleen verbitterd. Het is niet de schuld van een ander dat men je niet begrijpt maar het is ook zeer zeker niet de schuld van jezelf (een autist in dit geval) vraagt gewoon in het algemeen om aanpassing en inlevingsvermogen. Iets wat voor autisten EN nt-ers vrij moeilijk gaat.
pi_77135145
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat ga je daar doen?
feest vieren! een vriend van me studeert daar voor een jaartje en is in feb vrij.
pi_77135728
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 01:08 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ik mijzelf toch even verbeteren:
Ik vermoed dat aggressiviteit eerder komt doordat autisten niet om weten te gaan met gevoelens.
De opmerking van Tijn dat hij bijvoorbeeld de schoolmoorden in de VS kan begrijpen kloppen voor mij in ieder geval ook; dát komt volgens mij omdat autisten rationeler zijn.
(Goed, of het nu echt duidelijker is geworden...)
Zoiets.. maar dan; verminderd om kunnen gaan met gevoelens. Dat is wel iets typisch autistisch, maar bij mij persoonlijk is er dan nog het probleem dat ik Emotionele Regulatie Stoornis (heel mooi woord voor borderline) heb.
En ik heb inprincipe een hele goede rem, en zal ook veel eerder zelfdestructief handelen. Maar er is een grens, gebasseerd op alleen al dat ik die gedachtes heb en dat ik zulke indicidenten kan begrijpen.
Daarbij ben ik ook nog eens redelijk gevoelloos voor zaken als dood en rampen enzo, ik kan soms heel erg verdrietig zijn en je moet ook absoluut niet aan dieren komen enzo of zwakke mensen. Dan heb ik heel erg veel liefdevolle emoties naar het slachtoffer zeg maar, alleen dan ben ik dus tegelijkertijd wel zo koud en kill om de meest vreselijke dingen te doen met de dader.. zonder enige wroeging.

Als je dat zo zegt, wat ik normaal nooit doe, dan klink je net als een monster en een vreselijk kort lontje. Maar het valt reuze mee, en het zit vooral in mijn hoofd. Dat is zo'n onzichtbaar gedeelte waar ik dagelijks mee moet leven en camoufleren. Ik zeg bijvoorbeeld ook altijd dat ik een hekel heb aan mensen, terwijl ik weet dat er ook goede mensen zijn.. maar die zijn zeldzaam en kom ik weinig tegen en het kost mij teveel moeite om ze te vinden en steeds te filteren en alle maskers die ik moet dragen, dat het voor mij beter is om te accepteren dat ik "anders" ben en gewoon mijn eigen dingetje moet doen en niet meer geforceerd proberen mee te doen.
pi_77136130
Joh autidude, zolang het alleen in je hoofd zit..
Jij weet hoe ver jouw grens ligt, gevoelsmatig. Niet meer dan logisch dat je die omschrijft.
Ik kan mij er geen voorstelling bij maken maar ik weet dan ook niet hoever mijn grens ligt.

Over gevoelloos betreft zaken als rampen e.d.
Ik ben echt al een hele week 'van slag' over de aardbeving in Haiti en de nieuwsberichten maken het alleen maar erger. Van slag als in, ik vind t ronduit vre-se-lijk! Maar ik merk ook aan mijzelf dat ik vermoeider ben en chagrijniger and such. Of dat nu een stukje empathisch vermogen is of gewoon meeleven geen idee, ik ben ook erg van slag geweest van het overlijden van heath ledger bijv.
Maar wat me heel erg tegen de borst stuit is dat gedoe rond alle nederlanders die vermist zijn. Heel erg hoor, zal ik niet ontkennen. Maar dat hele land is verdomme weggevaagd en wij maken ons druk om 22 nederlanders??? Correctie, 20, want 2 vermeende nederlanders hadden de haitaanse nationaliteit.
Come on.. heb ik maar 1 woord voor: BAH!

Nouja ik ben ff een stukje wandelen misschien dat mijn hoofdpijn dan zakt
pi_77136324
Nou ik ben ook van slag van die ramp..

Er is een kredietcrisis, overal moet op bezuinigd worden.. Maar we kunnen zonder problemen even ruim 80 miljoen missen.. en zo gaat dat altijd. Ik snap er geen fuck van! Ik kan er ook heel lang over doorgaan en veel meer uitdiepen, maar ik heb daar helemaal geen zin in en ben eigenlijk al zuur genoeg voor vandaag

Dus ik ga weer even heel erg mezelf zijn
pi_77136519
Dat vind ik niet eens zo erg.. Ruim de helft komt uit zak van de mensen zelf en niet van de staat. Vind t alleen maar goed! Als dat met Nederland zou gebeuren, dank aan alle landen die helpen met de wederopbouw!
Nee tsunami vond ik nog veel erger, daar lag alles in puin en 'wij' achterlijke nederlanders schieten miljoenen de lucht in met oud en nieuw. Ik heb toen mijn vuurwerkgeld aan t goede doel geschonken, niet dat ik veel vuurwerk koop, maar toch..
pi_77139221
Ja maar mensen klagen wel als er meer belasting betaald moet worden of als er ergens op gekort wordt om een gat op te vullen. Punt is dat er meer geld moet komen in onze staatkas, dat is een maatschappelijk probleem voor ons allemaal, een probleem in eigen land. En we hebben er allemaal last van en we vinden het allemaal erg vervelend, maar als er ergens een natuurramp gebeurt dan kunnen daar bakken met geld heen.

Ik vind dat dat geld beter besteed kan worden. En ik vind dat niet egoistisch of hypocriet. En waar je kan helpen moet je ook gewoon helpen, hulp bieden is net zo goed en fijn als hulp krijgen. Maar je moet niet jezelf wegcijferen.

Even wat anders, wie heeft hier een autipas en hoe gebruik je die?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')