quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:31 schreef ikke043 het volgende:
@ francis. Ik denk dat je babbel bedoelt :p
En beterschap, ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt!
ik ook niet echt...behalve dat ik nu al bijna een uurtje met laptop in bed lig. En vandaag ff kort centrum in geweest ben, en geld heb uitgegeven die ik nog niet eens binnen heb..quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:06 schreef ikke043 het volgende:
Misschien wil je iets vertellen ? Ik heb niks te melden
quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:40 schreef francis998 het volgende:
[..]
![]()
.
Idd rectificatie: babbel ik hoop dat het dus lukt met die nieuwe baan.
@ ikke, juist..de verkoudheid heeft wat bij effecten blijkbaar
babbel, zowieso is het niet mis om die cursus te volgen gedurende 3 maanden, meestal is alles wat je leert mooi.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:14 schreef Babbelvis het volgende:
[..]
![]()
Maakt niet uit , ging er al van uit dat je mij bedoelde![]()
@ ikke043
Software testen houdt in dat grote bedrijven een deel of alle kwaliteitscontroles uitbesteden. In dit geval houdt het in dat wanneer een bedrijf met nieuwe software komt. laten we Office als voorbeeld nemen, dan moet er gezorgd worden dat we alle mogelijke manieren van gebruik testen en kijken waar er nog verbeter puntjes zijn en dat alles doet wat het moet doen. Ook kan het zijn dat alle documentatie geschreven moet worden zodat gebruikers een naslagwerk hebben
Maar het bedrijf waar ik dan an de slag ga test ook games. dus dan moet je bijvoorbeeld kijken of muren ook echt muren zijn en dat je er niet doorheen kan lopen. Dus er moet ook getest worden op bugs.
Al met al een vrij zware klus en dit bedrijf wil specifiek met autisten werken omdat wij tenslotte heel erg geconcentreerd bezig kunnen zijn met dingen,
Qua opleiding heb ik nog niet echt een beeld van wat ik kan verwachten. Ik krijg binnen kort te horen welk certificaat ik nodig heb. 1 voordeel. de opleiding wordt intern georganiseerd dus ik krijg hoe dan ook een gratis opleiding waardoor ik qua loon gelijk een paar schalen omhoog ga omdat ik dan van MBO naar HBO opschaal.
Dus het zal de komende maanden hard leren worden maar dan zal 2,5 jaar school (incl. deze 3 maanden) eindelijk eens winstgevend worden
Ik mijzelf toch even verbeteren:quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:44 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
De meesten zijn ook wel 'lieve goede jongen', het is vooral een gevoel, alsof er één of ander monster achter de heg zit, klaar om op je pad te springen. Ervaring leert dat dat monster er is. En dat ie sterk is.
Volgens mij zit er in ieder mens wel zo'n monster, soms groot, soms klein. Of het specifiek is dat autisten er meer mee te maken hebben? Ik vermoed dat het komt door ons bewustzijn, ons beredenen, wij weten wat er kan gebeuren, hebben het vaak al eens meegemaakt, maar dan gelukkig enkel onszelf of een voorwerp als lijdend onderwerp. Ik heb al heel wat toetsenborden versleten of wat keren met mijn boekentas gegooid. Ben ik daar trots op of blij mee? Absoluut compleet niet, en ik kan gelukkig zeggen dat het aggressieve zich nagenoeg enkel nog uit in een vloekpartij (maar geloof me, daar wil je ook niet bij zijn)
hier ben ik het grotendeels mee eens. Alleen weet ik niet hoe ik in zo'n situatie zou reageren. Ik kan soms redelijk hard/agressief zijn..maar om mij zo ver te krijgen..isheel erg veel nodig..ik word niet zo gauw boos..en al helemaal niet agressief.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 08:05 schreef Cassandra87 het volgende:
Welkom Krambo, ooit eens?
Ik zal dan misschien een typische NT-opmerking plaatsen. Schoolmoorden of welke moorden dan ook zal ik NOOIT kunnen begrijpen. Toegegeven, heel lang geleden, ik denk dat ik 14 of 15 zal zijn geweest, heb ik ooit een keer zo'n hekel aan iemand gehad dat ik zei dat ik diegene voor zijn kop zou knallen. Toen mij later werd gevraagd waarom ik dat zei wist ik dat niet eens. Flapte het eruit zonder dat ik wist wát ik eruit flapte. En ik ben geen haatdragend persoon, laat staan dat ik aggressie heb.
Maar goed, ik zou nooit om wat voor reden dan ook iemand anders kunnen mee nemen in mijn downfall. Ligt in mijn karakter, ik kan gewoon geen mensen kwetsen. Mocht t moment ooit zo ver komen dat ik volledig in het nauw word gedreven zal ik eerder de hand aan mijzelf nemen dan t leven van een ander nemen. Ik kan me niet voorstellen ooit in díe situatie te komen maar ik kan mij al helemaal niet voorstellen dat ik een ander iets zou aandoen
Wat ga je daar doen?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:19 schreef blessed19 het volgende:
nog een kleine anderhalve week en dan vlieg ik naar tokio!
Ik herken het zelf ook niet. En toch lijkt het gezien de discussie een aantal posts terug dat ELKE autist een lopende tijdbom is. Ik vind dit eigenlijk zeer zorgelijk als je zulke gedachten hebt en het heeft volgens mij ook echt niks met autisme te maken. Het lijkt mij dat als je gewoon normaal leeft en je hebt leren leven met je autisme je dit soort gedachten helemaal niet hoort te hebben.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 08:05 schreef Cassandra87 het volgende:
Welkom Krambo, ooit eens?
Ik zal dan misschien een typische NT-opmerking plaatsen. Schoolmoorden of welke moorden dan ook zal ik NOOIT kunnen begrijpen. Toegegeven, heel lang geleden, ik denk dat ik 14 of 15 zal zijn geweest, heb ik ooit een keer zo'n hekel aan iemand gehad dat ik zei dat ik diegene voor zijn kop zou knallen. Toen mij later werd gevraagd waarom ik dat zei wist ik dat niet eens. Flapte het eruit zonder dat ik wist wát ik eruit flapte. En ik ben geen haatdragend persoon, laat staan dat ik aggressie heb.
Maar goed, ik zou nooit om wat voor reden dan ook iemand anders kunnen mee nemen in mijn downfall. Ligt in mijn karakter, ik kan gewoon geen mensen kwetsen. Mocht t moment ooit zo ver komen dat ik volledig in het nauw word gedreven zal ik eerder de hand aan mijzelf nemen dan t leven van een ander nemen. Ik kan me niet voorstellen ooit in díe situatie te komen maar ik kan mij al helemaal niet voorstellen dat ik een ander iets zou aandoen
De schuld bij de ander leggen en laten kan frustrerender werken dan slikken en maar voor lief nemen dat het niet anders is. In jouw geval zou een curator erg handig zijn omdat je dan zeker weet dat dergelijke zaken goed worden afgerond, zonder dat je jezelf in de vingers snijdt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:47 schreef Autidude het volgende:
AARRRGGHH!!! Ik doe zó goed mijn best heh, en ik moet alles alleen doen en elke keer gaat het fout.
Ze krijgen me echt helemaal knettergek. Dit zijn breekpunten, en ik snap er zelf helemaal niets meer van.
Ik ben helemaal verdwaald, ik weet wel de weg maar ik moet nog wachten op MEE.. ik heb over 9 dgn weer een afspraak.
Mijn probleem met de belastingdienst heh, voor wie het volgt... Ik heb dus vorige week woensdag maar aangegeven dat ik mijn zorgtoeslag wil stopzetten. Om een nieuwe aan te vragen, want het lijkt erop dat dat nog de enige manier is dat het bij mij terecht komt.
Krijg ik vandaag post; zijn het 2 wijzigingsformulieren voor huurtoeslag!!![]()
![]()
![]()
NIET GOED!! NIET GOED!!
En ik heb een aanmaning gehad van 24 euro nog openstaande motorrijtuigenbelasting, maar ik krijg nog 116 euro van hun!
En maandag zou ik naar de psych gaan maar die heeft afgebeld en nu weet ik niet wanneer ik wel kan.
En ik slaap de laatste tijd heel slecht en ik eet ook slecht en ik wordt er allemaal kompleet murw/numb van.
Ik hoop dat ik zo'n curator iets kan krijgen, de vrouw van MEE zei dat ik dan handelsonbekwaam moet zijn en dat ben ik denk ik wel.. Of eigenlijk denk ik zelf dat het eerder andersom is maar ik begrijp wel meer dingen niet en leef eigenlijk ook in een omgekeerde wereld, dus het zal wel zo zijn. Ik weet alleen dat het beter is voor mij, want dit kan ik echt niet.
Ik wil ook een klacht gaan indienen, maar dat worden bij mij al gauw scheldkannonade's en dreigementenDus ik weet helemaal niet wat ik moet doen en dat ik niets kan doen kan ik ook niet tegen. En ik snap ook niet waarom het aan mij zou moeten liggen, want ik doe helemaal niets verkeerd
Het is zeer zeker niet iets wat elke autist heeft. Frustraties omtrent problemen op school kan ik mij bijv. wel voorstellen (al heb ik nooit op school problemen gehad, thuis welquote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:51 schreef Babbelvis het volgende:
[..]
Ik herken het zelf ook niet. En toch lijkt het gezien de discussie een aantal posts terug dat ELKE autist een lopende tijdbom is. Ik vind dit eigenlijk zeer zorgelijk als je zulke gedachten hebt en het heeft volgens mij ook echt niks met autisme te maken. Het lijkt mij dat als je gewoon normaal leeft en je hebt leren leven met je autisme je dit soort gedachten helemaal niet hoort te hebben.
Wat ik misschien wel voor kan stellen is dat als je niet met je zelf door 1 deur kan om dat je zoals mij vroeger nog niet wist dat je asperger had en dus wel wist dat je een soort van andere gedachtegang had dan de doorsnee persoon maar dat je door anderen gewoon als een vreemd kind werd weggezet. Wat ik dan kan begrijpen is dat je een haat kan dragen tegen mensen, maar ja... als je er heel eerlijk over nadenkt. Is het de ander zijn fout dat ze jou niet kunnen begrijpen?
Ik had in mijn basisschool tijd wel 3 jaar last van zelfmoordneigingen, hoe vaak ik wel niet bij het onbeveiligde spoorwegovergang stond om er voor de trein te springen kan ik echt niet meer op 1 hand tellen. maar aangezien ik dit nu typ heb ik het gelukkig niet gedaan. Zou ik mijn leven moeten vergooien omdat een paar onwetende prutsers gewoon ronduit dingen zeggen zonder er over na te denken wat ze eigenlijk teweeg brengen met hun woorden?
Zoiets.. maar dan; verminderd om kunnen gaan met gevoelens. Dat is wel iets typisch autistisch, maar bij mij persoonlijk is er dan nog het probleem dat ik Emotionele Regulatie Stoornis (heel mooi woord voor borderline) heb.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 01:08 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik mijzelf toch even verbeteren:
Ik vermoed dat aggressiviteit eerder komt doordat autisten niet om weten te gaan met gevoelens.
De opmerking van Tijn dat hij bijvoorbeeld de schoolmoorden in de VS kan begrijpen kloppen voor mij in ieder geval ook; dát komt volgens mij omdat autisten rationeler zijn.
(Goed, of het nu echt duidelijker is geworden...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |